کاریابی و منابع انسانی

مزایا و معایب سایت ملی کار: 13 مورد از مزایا و معایب سامانه ملی کار

 مزایا و معایب سایت ملی کار به عنوان سامانه کاریابی،قابلِ بررسی است. ملی کار،  سامانه الکترونیکی کاریابی است که در پروسه استخدام شدن و استخدام کردن به کارجویان و کارفرمایان کمک فراوانی می‌کند. ملی کار، امکانات و مزایای بی نظیری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب کاریابی ملی کار بپردازیم. همراه ما باشید تا با ویژگی‌های تخصصی و عمومی ‌این سامانه الکترونیکی کاریابی آشنا شویم.

مزایا و معایب سایت ملی کار

در حوزه کاریابی و استخدام آنلاین، سایت های مختلفی نظیر ایران تلنت ، دانشکار ، ملی کار و … فعال هستند. دست اندرکاران ملی کار همواره در تلاش هستند تا نیروی لازم برای بازار کار را فراهم کنند. در این راستا امکاناتی را برای آسایش کاربران و راحت پیدا شدن شغل فراهم می‌کنند و با دریافت مجوز‌های کامل، اعتماد کاربران را به خودشان جلب کرده‌اند. در نتیجه کاربران با خیال راحت‌تری می‌توانند به این پلتفرم اعتماد نموده و از آن برای جذب نیروی جدید و جذب شدن استفاده کنند.

در مقابل مزایای فراوانی که ملی کار برای کاربران خود دارد با معایبی نیز همراه است که رفته رفته سعی به برطرف کردن آن‌ها دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب سایت ملی کار خواهیم پرداخت.

مزایای سایت ملی کار

مزایای سایت ملی کار برای کاربران بسیار ویژه و مفید است. همه این مزایا در راستای اشتغال قرار دارند و سعی بر این است تا هم کارجویان و هم کارفرمایان، پروسه آسان‌تری را طی کنند.

تسهیل پروسه کاریابی بین کارفرمایان و کارجویان
تسهیل پروسه کاریابی بین کارفرمایان و کارجویان، در لیست مزایای سایت ملی کار قرار می گیرد.

به برخی از مزایای این سایت کاریابی اشاره می‌کنیم:

دارای مجوز رسمی ‌از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

یکی از مزایای اصلی ملی کار که جدیت و رسمیت آن را نشان می‌دهد، دارا بودن مجوز رسمی ‌از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بنابر سخن توسعه دهندگان ملی کار، بعد از آماده شدن وب سایت، اقدام به اخذ این مجوز کرده‌اند و در سال 98 موفق به دریافت مجوز شدند. طبق اساسنامه مجوز رسمی ‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دریافت کنندگان این مجوز به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمت می‌کنند.

پشتیبانی از طریق واتساپ

ممکن است کاربران هنگام درج اگهی و یا جستجوی شغل به مشکلاتی برخورد کنند. برای رفع این مشکلات در صفحه اصلی وب سایت ملی کار ، پشتیبانی از طریق واتس اپ وجود دارد. با لمس لوگوی واتس اپ به صورت مستقیم می‌توانید شروع به چت با کارشناسان نمایید. کارشناسان ملی کار در اسرع وقت پاسخگوی افراد هستند.

دارای مجوز اینماد

هر وب سایت ایرانی که پرداخت مبلغ در آن وجود دارد، باید مجوز اینماد را کسب کند تا کاربران به راحتی بتوانند به این پلتفرم اعتماد کنند. ملی کار با دریافت مجوز اینماد، اعتماد هر چه بیشتر کارفرمایان و کارجویان را جلب کرده است. کاربران با خیال راحت می‌توانند پرداخت خود را انجام دهند‌.

دارا بودن مجوز اینماد: مزیت سایت کاریابی ملی کار
یکی از نقاط اعتماد ساز سایت ملی کار، داشتن اینماد است.

آپدیت بودن آگهی‌ها

یکی از معیارهای اصلی وب سایت‌های کاریابی، آپدیت بودن آگهی‌هاست. هرچقدر زمان آگهی‌ها به روزتر باشد به این معنی است که فعالیت این وب سایت در جهتِ انتشار آگهی بسیار زیاد است و کاربران می‌توانند به صورت روزانه چندین آگهی را مشاهده کنند. در حقیقت زمان انتشار آگهی‌ها، نشان دهنده به روز بودن یک سامانه  کاریابی آنلاین است.

مطمئنا کسی دلش نمی‌خواهد در وب سایت کاریابی که آخرین آگهی آن مربوط به یک ماه پیش است، دنبالِ شغل بگردد. اگر سری به بخش فرصت‌های شغلی ملی کار بزنید، متوجه می‌شوید که تاریخ انتشار آخرین آگهی مربوط به چند دقیقه پیش است؛ یعنی در بین مزایا و معایب سایت ملی کار، می‌توان مشاهده کرد که این وب سایت به صورت مداوم آگهی‌های خود را به روز کرده و آگهی‌های جدیدی منتشر می‌کند.

اگر به بررسی این ویژگی در ایران تلنت ، علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا و معایب ایران تلنت را در زینسی بخوانید.

راهنمای سایت برای کارجویان

از دیگر مزایای ملی کار، وجودِ راهنمای سایت برای کارجویان است. کارجویان با مراجعه به این بخش می‌توانند برای مهم‌ترین سوال‌های خود جواب پیدا کنند.

راهنمای سایت برای کارفرمایان

همچنین علاوه بر راهنمای سایت برای کارجویان، راهنمایی سایت برای کارفرمایان نیز وجود دارد. کارفرمایان با مراجعه به این بخش می‌توانند جواب سوال‌های مهم خود را بدانند.

ارسال پیامک مشاغل به کارجویان

در  سایت کاریابی ملی کار، امکان ارسال پیامک به کارجویان نیز وجود دارد. کارجویان می‌توانند از طریق اس ام اس، فرصت‌های شغلی را دریافت کنند.

ارسال پیامک به کارجو به محض تایید رزومه توسط کارفرما
ارسال پیامک به کارجو به محض تایید رزومه توسط کارفرما

امکان مشاهده رزومه کارجویان توسط کارفرمایان و ارسال درخواست همکاری

در وب سایت ملی کار، همیشه کارجویان به دنبال کارفرمایان نیستند. کارفرمایان نیز می‌توانند به بخش جستجوی کار و مراجعه کرده و رزومه‌ها و اطلاعات آن‌ها را بررسی کنند و در صورت تمایل به همکاری به آن‌ها پیامک ارسال نمایند.

پیامک کارفرما به کارجو از دو روش امکان پذیر است:

  • اولین روش: ارسال پیام از طریق وب‌سایت به صورت رایگان
  • دومین روش: ارسال پیام از طریق اس ام اس به صورت پولی

امکان جستجو بر اساس فیلتر نیز وجود دارد تا کاربران راحت‌تر بتوانند کارجوی مورد نظر خود را پیدا کنند.

عدم نمایش شماره موبایل کارجویان به کاربران و کارفرمایان تایید نشده

در جستجوی کارجو در قسمت انتهای رزومه، شماره تلفن همراه کارجو به صورت مخفی قرار داده شده است. این شماره تلفن فقط برای کارفرمایان تایید شده، نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت، شماره تماس برای کسی نمایش داده نمی‌شود و کارفرمایان فقط از طریق پیام داخل وب سایت می‌توانند تمایل به همکاری خود را اعلام کنند.

ساخت رزومه از طریق ثبت نام

ساخت رزومه در وب سایت ملی کار عجیب و سختی نیست. برای ساخت رزومه کافیست در وب سایت ملی کار ثبت نام کنید. در هنگام ثبت نام کارجو، اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، جنسیت، استان، شهر، منطقه، شهرداری، تاریخ تولد، تحصیلات، رشته تحصیلی، زمینه کاری اصلی، شماره موبایل و دیگر اطلاعات را کامل می‌کنید.

به این ترتیب رزومه شما نیز در وب ‌سایت ملی کار ساخته می‌شود. کارفرمایان نیز می‌توانند اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام وارد کرده‌اید (غیر از شماره تلفن) را مشاهده ‌کنند.

توصیه می‌کنیم برای مقایسه بهتر سایتهای کاریابی ، حتما مقاله بررسی تخصصی مزایا و معایب سایت دانشکار را نیز بخوانید!

دسته بندی جامع

کامل بودن دسته بندی در وب سایت کاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا کارجویان همیشه به دنبال یک نوع شغل نیستند و هر کارجو با توجه به مهارت و تخصص خود، به دنبال شغل خاصی است.

دسته بندی های متنوع کاری برای کارجویان و کارفرمایان ، امتیاز سایت کاریابی ملی کار
امتیاز سایت کاریابی ملی کار

اگر سری به دسته بندی‌های مختلف مشاغل ملی کار بزنید، متوجه می‌شوید که همه شغل‌هایی که در ذهن شما وجود دارد در ملی کار یافت می‌شود؛ یعنی به صورت کلی‌تر می‌توانیم بگوییم که دسته بندی جامع، یکی دیگر از مزایای ملی کار است.

معایب نرم افزار کاریابی ملی کار

با مزایای وب سایت کاریابی ملی کار آشنا شدیم، حال می‌خواهیم بدانیم که معایب ملی کار از دید کاربران چیست؟

عدم وجود جستجوی متنی

در هنگام جستجوی مشاغل در وب سایت کاریابی ملی کار، قبل از اعمال فیلتر، گزینه‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید چندین صفحه را به صورت متوالی مشاهده کنید. هنگامی‌که شما فیلترهایی مانند استان، جنسیت، شهر، تحصیلات و … را وارد می‌کنید، نتایج جستجو برای شما محدودتر خواهد بود.

تنها عیبی که در این وب سایت وجود دارد این است که شما نمی‌توانید جستجوی متنی انجام دهید و عنوان شغلی مورد نظر را در کادر جستجو وارد کنید.

اگر درباره سایر آپشن‌ها و امتیازات سایت ملی کار نیاز به اطلاعات دارید، به راهنما، معرفی و بررسی سایت ملی کار در زینسی مراجعه نمایید.

زینسی، مرجع تخصصی بررسی و معرفی نرم افزار و اپلیکیشن

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب سایت ملی کار آشنا شدیم و دانستیم که مزایای ملی کار نسبت به معایب آن بیشتر است. زینسی قصد دارد در مسیر پیدا کردن نرم افزار یا سایت کاریابی یا استخدام یا هر سایت مناسب دیگر به شما کمک کند. نظر شما در مورد معایب و مزایای سایت ملی کار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

مزایای ملی کار چیست؟

راهنمای سایت برای کارجویان و کارفرمایان، امکان ارسال پیامک همکاری توسط کارفرمایان، امکان ساخت رزومه و … از مزایای ملی کار هستند.

معایب ملی کار چیست؟

عدم امکان جستجوی متنی هنگام جستجو و اعمال فیلتر از معایب این نرم افزار به شمار می‌آید.

شماره سامانه ملی کار چیست؟

شما می‌توانید با شماره تلفن 0212842180 تماس بگیرید.

در سامانه ملی کار استخدام رایگان است؟

بله، استخدام کارجویان به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

سامانه ملی کار چند شهر را مورد پوشش خود قرار داده است؟

ملی کار 350 شهر مختلف ایران را تحت پوشش خود قرار داده است.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. به عنوان کارفرما از ارسال مشاغل به صورت پیامک سایت ملی کار راضی هستم. این ویژگی ش خیلی خوبه

  2. این دیگه چطور سایتیه. امکان جستجوی متنی نداره. اگه سازندگان این پیام رو میخونن لطفا اضافه کنید وگرنه سایت خوبیه آگهی های شغلی خوبی داره.

  3. در پاسخ به بهار
    بهار عزیز ممنون از نظرتون. امیدواریم این ویژگی هم به سایت ملی کار اضافه بشه.

  4. سایت ملی کار رزومه ش مزیته. همین که ثبت نام میکنی خودش برات رزومه درست میکنه.

  5. داشتن مجوز رسمی ‌از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خیال آدمو بابت سایت ملی کار راحت میکنه. خوبه فرصت های شغلیش حتما اگه دنبال شغل هستین، یه نگاه بندازین.

  6. در پاسخ به سامان
    بله درسته سامان عزیز. ممنون که نظرتون رو در مورد سایت ملی کار مطرح کردین.

  7. پشتیبانی از واتس اپ سایت ملی کار خیلی خوبه به مشکل برخورده بودم سریع جواب دادن. پشتیبانی خوبی داره.

  8. در پاسخ به محمد هدایتی
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون محمد عزیز.

  9. سایت ملی کار در کل خوبه پیشنهاد میکنم یه نگاه بهش بندازین ضرر نمیکنین

  10. در پاسخ به همایون عباسی
    همایون عزیز ممنون از درج نظر ارزشمندتون در مورد سایت ملی کار

  11. سایت ملی کار در یک کلمه چرته. چند ماه پیگیر بودم هیچ اتفاقی نیوفتاد نتونستم شغل پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا