کاربردیمعرفی اپ

معرفی 15 تا از بهترین افزونه های chatgpt برای کروم

در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد افزونه های chatgpt برای کروم که اخیراً توسعه یافته‌اند، صحبت کنیم‌‌. از زمان کودکی هوش مصنوعی بخشی از زندگی ما به شمار می‌آمد اما با توسعه chatgpt تغییرات ناگهانی در مورد هوش مصنوعی در ذهن انسان‌ها ایجاد شد و خیلی از مردم مایل به استفاده از آن گردیدند. استفاده از چت جی پی تی به حدی گسترش یافت که سرورهای اپن از عهده آن بر نیامدند. امروزه تغییرات چشمگیری شامل حال chatgpt می‌شود که افزونه‌های کروم یکی از آن‌هاست.

معرفی افزونه های chatgpt

افزونه های chatgpt کار خیلی از افراد را برای استفاده از امکانات چت جی پی تی بسیار راحت‌تر کرده است. در ادامه به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین اکستنشن‌های chatgpt به نقل از وب سایت amberstudent می‌پردازیم.

قبل از شروع مقاله، با مراجعه به دسته بندی ابزارهای هوش مصنوعی زینسی، با جدیدترین ابزارهای این حوزه آشنا شوید.

۱.افزونه webchatgpt

یکی از افزونه های chatgpt ، افزونه webchatgpt نام دارد. این افزونه محتوا را از وب می‌گیرد و آن را به متنی که قابلیت درک بالایی داشته باشد، کامپایل می‌کند. این افزونه یک پایگاه داده بسیار عظیم داشته که قابلیت ارائه اطلاعات در مورد همه چیز را در چت باکس دارد.

افزونه webchatgpt
افزونه webchatgpt یکی از افزونه های chatgpt برای کروم است.

بهتر است یادآور شویم که تنها ایراد chatgpt این است که پایگاه داده آن فقط تا سال ۲۰۲۱ به روز رسانی شده است و اگر در مورد اطلاعات و اخبار روز دنیا از آن سوال بپرسید از جواب دادن به آن عاجز خواهد بود. دقیقاً در این مرحله است که اکستنشن webchatgpt وارد عمل می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم webchatgpt یک برنامه افزودنی کروم است که در آن امکان به روز رسانی زمان منطقه و تاریخی که مایل به دریافت اطلاعات به روز آن هستید، وجود دارد. متن‌های ارائه شده توسط این اکستنشن طولانی‌تر هستند.

۲.افزونه compose AI

یکی دیگر از اکستنشن‌هایی که برای هوش مصنوعی chatgpt ارائه شده است، افزونه compose AI نام دارد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های بی‌عیب و نقصی بنویسید. با کمک این افزونه با گزینه‌های بیشتری در هنگام نوشتن ایمیل روبرو می‌شوید، مثلاً شما می‌توانید ایمیل خود را به صورت بوالت وار، خطوط کلی، سرفصل‌ها، پاراگراف‌ها و جملات متنوع بنویسید.

برای استفاده از compose AI کافیست آن را به مرورگر خود اضافه کرده و استفاده از آن را شروع نمایید. این افزونه هزار کلمه نوشتن ایمیل را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد و پس از اتمام 1000 کلمه، برای ماهانه ۱۵ هزار کلمه ۹/۹۹ دلار پرداخت کنید.

3.اکستنشن ChatGPT for Google

چت جی پی تی محدود به استفاده از یک برگه است و کاربران آن در مرحله تغییر برگه‌ها با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند که باعث دیر انجام شدن کارها می‌گردد.

افزونه ChatGPT for Google به شما کمک می‌کند تا مشکل یک برگ بودن چت جی پی تی را حل کنید. این افزونه برای کروم، گفتگو را به برگه فعلی گوگل می‌آورد و هر آن چه که در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید، بلافاصله خلاصه می‌شود‌.

همچنین با کمک افزونه می‌توانید برای سوال‌های خود پاسخ دریافت کنید، کد بنویسید و متن‌هایی با فرمت مناسب تحویل بگیرید. این افزونه توسط شرکت openAI طراحی شده است.

مقاله‌های پیشنهادی:

4.اکستنشن chatgpt writer

افزونه ChatGPT Writer یک افزونه تخصصی نویسندگی است که از طریق هوش مصنوعی عمل می‌کند. این افزونه کروم به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌ها و متن‌های طولانی را با دستور زبان و دیکشنری مناسب بنویسید.

افزونه ChatGPT Writer
افزونه ChatGPT Writer افزونه تخصصی نویسندگی است.

برای استفاده از این اکستنشن کافیست وارد سایت openAI شوید. ChatGPT Writer به صورت مستقل عمل می‌کند و شما با استفاده از آن پاسخ‌های بسیار فوری دریافت خواهید کرد.

۵.اکستنشن TeamSmart AI

یکی دیگر از افزونه های chatgpt ، افزونه TeamSmart AI است. این ابزار به علت داشتن چندین عامل هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف زندگی کاربرد دارد. TeamSmart AI در پرس و جوها و سایر درخواست‌ها به شما کمک می‌کند. همچنین هنگامی که به مشاوره انسانی نیاز دارید، این افزونه از عوامل هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و نیاز شما را رفع می‌کند. این افزونه به دلیل پاسخ سریع و هوش مصنوعی دقیق مشهور شده است و بین کاربران محبوبیت دارد.

۶.اکستنشن TalkBerry

از دیگر افزونه‌های مهم چت جی پی تی افزونه TalkBerry است. این افزونه هنگامی کاربرد دارد که شما می‌توانید از کلمات و جملات بلند استفاده کنید. همانطور که می‌دانید معمولا تایپ جملات بلند برای خیلی از افراد مشکل و زمانبر است. در این هنگام ابزار TalkBerry به کمک شما می‌رسد.

برای استفاده از افزونه TalkBerry کافیست هدست خود را به میکروفون وصل کنید و درخواست و جملات خود را با صدای بلند تکرار نمایید. این ابزار همه صدای ضبط شده شما را تایپ می‌کند. TalkBerry هنگام یادگیری زبان‌های جدید هم بسیار مفید عمل می‌کند، چون می‌تواند همانند معلم زبان تکنیک‌های تلفظ و درک زبان را به شما آموزش دهد.

۷.افزونه YouTube Summary with ChatGPT

تصور کنید که در مدت کوتاهی نیاز به اطلاعات جمع آوری شده از یوتیوب دارید ولی معمولاً محتوای ویدیوی یوتیوب‌ها بسیار طولانی است و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. حتی ممکن است چند ویدیو را به صورت کامل مشاهده کنید اما به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا نکنید. در این مواقع افزونه YouTube Summary with ChatGPT به شما کمک می‌کند.

افزونه YouTube Summary with ChatGPT
افزونه YouTube Summary with ChatGPT محتوای یوتیوب را خلاصه می‌کند.

افزونه YouTube Summary with ChatGPT یک افزونه کروم برای chatgpt است که به شما در خلاصه کردن محتوای ویدیو یوتیوب کمک می‌کند و با این کار، شما آسان‌تر به مطالب مورد نیاز دست پیدا خواهید کرد.

این افزونه کروم رونوشت محتوای ویدیو را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. به این ترتیب شما هم می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر با کمک خلاصه‌ها و رونوشت‌ها به دست آورید.

تنها کاری که شما باید به عنوان کاربر انجام دهید، این است که درخواست خود را وارد این افزونه کنید تا این افزونه با کمک هوش مصنوعی محتوا را خلاصه کند. این ابزار در صرفه‌جویی زمان به شما کمک شایانی خواهد کرد.

۸. افزونه promptheus

امروزه با کمک گوشی‌های هوشمند از هوش مصنوعی در تلفن همراه خود استفاده‌های بسیار زیادی می‌کنیم. مثلاً دستور پخش آهنگ محبوبمان را می‌دهیم تا برایمان اجرا شود. اما وقتی صحبت از لپ‌تاپ و دسکتاپ می‌شود گزینه‌های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در ظاهر دیده نمی‌شود.

اینجاست که افزونه کروم Promptheus وارد عمل می‌شود. این افزونه چت جی پی تی برای همیشه در گوشه سمت راست بالای پنجره باقی می‌ماند و دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود. تنها کاری که به عنوان کاربر باید انجام دهید این است که نوار فاصله را به صورت طولانی مدت فشار دهید و درخواست خود را به صورت کامل به زبان بیاورید.

بعد از ثبت درخواست توسط شما، Promptheus وارد عمل می‌شود و جستجو را برایتان اجرا می‌کند و گزینه‌ها و پاسخ‌های بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۹. اکستنشن tweetGPT

امروزه همه افراد علاقه دارند تا دیدگاه‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از پرکاربردترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری افکار و ایده‌ها، توییتر است. حتما اگر از توییتر استفاده کرده باشید می‌دانید که توییتر برای هر پست محدودیتِ کلمه دارد. بهترین افزونه‌ای که در این زمینه برای کروم وجود دارد، TweetGPT است.

افزونه TweetGPT برای کسانی که در توییتر فعالیت دارند، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. خیلی از افراد این افزونه را برای ایجاد توییت‌های مناسب استفاده می‌کنند. برای استفاده از این افزونه کافیست متن چت جی‌ پی‌ تی را کپی و جایگذاری کنید و سپس یک متن مناسب از این افزونه دریافت نمایید.

این افزونه هوش مصنوعی می‌تواند متون خوشبینانه، هیجان انگیز، بد اخلاق، خنده‌دار، هوشمندانه و … را در اختیار شما قرار دهد و شما با توجه به سلیقه و افکار خود یکی را انتخاب و آن را توییت می‌کنید.

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا این مقاله را از دست ندهید.

۱۰. اکستنشن talk to chatgpt

هنگامی که شما به صورت یک طرفه با صفحه نمایش صحبت می‌کنید یک مکالمه به نظر نمی‌رسد، اما با افزونه talk to chatgpt شما یک مکالمه واقعی را تجربه خواهید کرد. این گونه که شما صدای خود را با میکروفون خود ضبط می‌کنید و این ربات هوش مصنوعی نیز با صدای رباتیک یا انسان جواب می‌دهد.

اکستنشن talk to chatgpt
اکستنشن talk to chatgpt یک مکالمه واقعی را ایجاد می‌کند.

۱۱. افزونه merlin

افزونه Merlin یکی دیگر از افزونه های chatgpt کروم برای مرورگر شما کار خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای ctrl+M را فشار دهید تا این افزونه فعال گردد. علاوه بر مرورگر کروم می‌توانید از طریق جیمیل یا یوتیوب هم به این افزونه دسترسی داشته باشید.

افزونه Merlin کاملاً رایگان است و می‌تواند به شما در خلاصه کردن ویدیوهای یوتیوب کمک کند. Merlin در ایجاد پست‌های جذاب برای لینکدین یا اینستاگرام نیز کمک خواهد کرد.

۱۲. اکستنشن FancyGPT

یکی دیگر از اکستنشن‌های چت جی پی تی برای کروم، افزونه FancyGPT است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا مکالمات خود را اصلاح و زیباسازی کنید. شما هر نوع مکالمه‌ای که با چت جی پی تی داشته باشید، این افزونه باعث تغییر و بهتر کردن آن می‌شود.

استفاده از این افزونه بسیار آسان است و کافیست یک دکمه را فشار دهید. امکان به اشتراک گذاری کل مکالمه chatGPT نیز وجود دارد. حتی می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی را نیز به آن مکالمه اضافه کنید.

۱۳. اکستنشن Open AI GPT-3 for G-Mail

اکستنشن Open AI GPT-3 for G-Mail با دیگر افزونه های chatgpt متفاوت است. این افزونه به صورت کاملا یکپارچه با جیمیل کار می‌کند و برای تهیه ایمیل کاربرد دارد.

اکستنشن Open AI GPT-3 for G-Mail
اکستنشن Open AI GPT-3 for G-Mail به صورت یکپارچه با جیمیل کار می‌کند.

ممکن است نوشتن یک ایمیل رسمی یا دوستانه برای شما کار سختی به شمار بیاید، اما باید بگوییم که با نصب این افزونه این کار بسیار آسان‌تر خواهد شد و هوش مصنوعی برایتان این کار را انجام خواهد داد.

۱۴.افزونه Notion

اگر علاقمند به استفاده از Notion هستید و می‌خواهید یافته‌های خودتان را در نوشن به اشتراک بگذارید، باید بگوییم که اکستنشن Notion مناسب شماست. این اکستنشن به شما کمک می‌کند تا همه مکالمات chatgpt خود را در Notion نگهداری کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری با دوستان نیز از طریق نوشن وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، فشردن یک دکمه است تا همه مکالمات چت جی پی تی در برگه جدید به نوشن اضافه شود.

۱۵.اکستنشن youtube digest

یکی از بهترین افزونه های chatgpt افزونه Youtube Digest است. از این اکستنشن می‌توانید برای خلاصه سازی و ایجاد بولت برای ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید. حتی امکان ایجاد خلاصه یوتیوب در قالب مقالات و پاراگراف‌ها وجود دارد. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که لازم باشد زیرنویس زبان‌های خارجی را به همراه فیلم‌ها قرار دهید. این افزونه به شما کمک می‌کند ویدیوها را نیز ترجمه کنید.

زینسی پلتفرمی برای آشنایی با ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی

در این مقاله از این زیر با افزونه های chatgpt آشنا شدیم که می‌توانند برای کاربران کاملا مفید باشند تا آنان بتوانند از طریق لپ تاپ و کامپیوتر نیز از امکانات هوش مصنوعی استفاده کنند. با توجه به نیاز خود می‌توانید یک یا چند عدد از اکستنشن‌ها را به مرورگر کروم خود اضافه کنید و از کاربرد آن‌ها بهره‌مند گردید. هدف ما در زینسی آشنایی هرچه بهتر شما با ابزارهای مفید و کاربردی در زمینه هوش مصنوعی و دیگر حوزه‌های مختلف است. امروزه استفاده از هوش مصنوعی خیلی از کارهای روزمره و حتی شغلی ما را آسان‌تر کرده است. نظر شما در مورد اکستنشن‌های چت جی پی تی چیست؟ آیا تجربه کار با هر یک از اکستنشن‌های ذکر شده در این مقاله را دارید؟ خوشحال می‌شویم اگر نظرات و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ایول این چت جی پی تی چقدر خوب پیشرفت میکنه به خودش عادت نکرده بودیم افزونه هاش هم اومد. افزونه های chatgpt به نظر خیلی جذابتر میان حتما امتحان میکنم.

  2. در پاسخ به محسن جعفری
    بله دوست عزیز با سرعت هر چه بیشتر چت جی پی تی و همه ابزارهای هوش مصنوعی دارن پیشرفت میکنن و طبیعیه شاهد افزونه هاشونم باشیم.

  3. افزونه های chatgpt چقدر جذابن یکیشو امتحان کردم محوش شدم. همه شون کاربردی هستن ممنون از معرفی.

  4. در پاسخ به زهره سلطان پور
    ممنون از شما دوست عزیز که نظر و تجربه تون رو در مورد استفاده از افزونه های chatgpt باهامون به اشتراک گذاشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا