ارز دیجیتال

جذابیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران مبتدی

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روش بسیار خوبی برای کسب سود در سال میلادی جدید است. به عنوان یک ایرانی شما به راه‌های متعددی برای سرمایه گذاری نیاز دارید تا بتوانید در برابر تورم از ارزش دارایی‌های خود دفاع کنید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران مبتدی روش بسیار خوبی برای کسب درآمد است. در ادامه شمار با روش‌ها و جذابیت‌های سرمایه گذاری در این بازار آشنا می‌کنیم.

یک بازار جوان برای سرمایه گذاران جوان

به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی که تاکنون بازارهای مالی را تجربه نکرده است، تغییر قیمت ارز دیجیتال می‌تواند سود خوبی برای شما خلق کند. بازار ارز دیجیتال بازار بسیار جوانیست که کمتر از 15 سال از عمر آن می‌گذرد. اولین ارز دیجیتال در سال 2009 روانه بازار شد. این بازار در مقایسه با دیگر بازارهای مالی همچنان در دوران نوجوانی به سر می‌برد و اگر سرمایه گذاری در این بازار را شروع کنید در مدت زمان کوتاهی می‌توانید با پیشینه تاریخی این بازار آشنا شوید و ارزهای موجود در بازار را نیز بشناسید.

ارز دیجیتال ساده‌تر از فارکس

یکی از راه‌های سرمایه گذاری در بازار ایران شرکت در بازار فارکس و خرید و فروش ارزهای سنتی است اما این بازار در ایران غیرقانونی است به همین دلیل معامله‌گران ایرانی به فرصت‌های موجود در بازار فارکس دسترسی ندارند. از سوی دیگر حتی اگر به بازار فارکس دسترسی داشته باشید نیز باید بدانید که فارکس بازار بسیار کهنسالی است و در مقایسه با ارز دیجیتال سابقه بسیار طولانی دارد.

این بازار یک بازار جهانی است که به صورت ۲۴ ساعته در سراسر جهان در دسترس سرمایه گذاران است. بازارسازها یا سرمایه‌ گذاران کلان، بانک‌های مرکزی و شرکت‌های صاحب نامی در این بازار فعالیت دارند و به خوبی با روند تغییرات قیمت ارزها آشنا هستند. شمار سرمایه گذاران خرد در بازار ارز دیجیتال بیشتر است از سوی دیگر قدمت این بازار بسیار کمتر از بازار فارکس است و شما می‌توانید در مدت زمان کمتری سابقه بازار را بررسی کنید.

برای موفقیت در بازار مالی شما باید اخبار، رویدادهای مالی، تغییرات سیاسی و اجتماعی را در نظر داشته باشید در بازار ارز دیجیتال شما باید پروژه‌های متفاوت را بشناسید و در زمان مناسب برای خرید و فروش ارز مناسب وارد عمل شوید.

مقایسه ارز دیجیتال و فارکس
ارز دیجیتال ساده‌تر از فارکس است.

 تحقیق کمتر

در هر بازاری که سرمایه گذاری می‌کنید تحقیق بخش اول کسب سود است. فرقی نمی‌کند بازار سهام یا بورس را در نظر گرفته باشید یا فارکس و ارز دیجیتال را در هر صورت شما باید اطلاعات کاملی در خصوص بازار داشته باشید تا بتوانید به سود برسید.

منابع متعددی برای کسب اطلاعات در خصوص ارزهای دیجیتال وجود دارند ارز دیجیتال کالای مجازی غیرمتمرکز است که هیچ قدرت مرکزی کنترل آن را بر عهده ندارد. این بدان معناست که شما می‌توانید به سادگی با تعامل با دیگر افرادی که به این حوزه علاقمند هستند اطلاعات خود را افزایش دهید از سوی دیگر از منابع اطلاعاتی موجود استفاده کنید و به تدریج با فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال آشنا شوید.

پول آینده را بخرید

سرمایه گذاران مبتدی یا سرمایه گذاران جوانی که تاکنون سرمایه گذاری در بازارهای مالی را تجربه نکرده‌اند با حضور در بازار ارز دیجیتال برای آینده آماده می‌شوند. سیستم های مالی سنتی دیگر به اندازه گذشته کارآمد نیستند و بشر امروز به دنبال راهی دموکرات برای مدیریت منابع مالی خود می‌باشد.

بازار ارز دیجیتال آزادی عمل فراوانی را در اختیارسرمایه گذاران قرار می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد بدون افشای هویت واقعی خود در بازار سرمایه گذاری کنند و به سود برسند. شما با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در واقع روی پولی که آینده را می‌سازد سرمایه گذاری می‌کنید. تمام تلاش ما در ایران برای سرمایه گذاری جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم بالا است. به همین دلیل خرید ارز دیجیتال می‌تواند بهترین راه برای حفظ ارزش ریال باشد. اگر می‌خواهید در آینده سهمی داشته باشید باید پولی که در آینده رد و بدل می‌شود را در اختیار داشته باشید. بازار ارز دیجیتال اکنون بسیار جوان است و شما می‌توانید با مبالغ بسیار ناچیزی سرمایه گذاری را شروع کنید اما در آینده این روند ثابت نخواهد بود.

 قیمت‌های متنوع

فرقی نمی‌کند چقدر بودجه برای سرمایه گذاری کنار گذاشته باشید، شما همواره می‌توانید سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را از یک تتر یا ۵۰ هزار تومان شروع کنید و به تدریج سبد سرمایه قدرتمندی را در بازار بسازید.

ارزها را بررسی کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهای شما همخوانی دارد. به دنبال سودهای کلان در مدت زمان کوتاه نباشید. سعی کنید در ابتدای مسیر با سرمایه گذاری‌های کم و حساب شده پیش بروید و به تدریج بازار را بشناسید.

مبلغ سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
مبلغ سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال متنوع است.

تریدر شوید یا هولدر

اگر مبتدی هستید و با شیوه خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا نیستید باید بدانید که شما روش‌های متفاوتی برای درگیری در این بازار پیش رو دارید. شما می‌توانید تریدر باشید یعنی به صورت مداوم با بازار در تعامل باشید و روزانه، ماهانه یا هفتگی در بازار معامله کنید.  برای این دسته از معامله‌گران خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال در واقع یک شغل به حساب می‌آید و آنها زمان زیادی از روز را به بررسی نمودارها و تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال اختصاص می‌دهند تا بتوانند بهترین زمان را برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود انتخاب کنند.

از سوی دیگر این گروه از افراد مدام اخبار و رویدادهای مرتبط با بازار ارز دیجیتال را زیر نظر می‌گیرند و با پیش‌بینی درست روند به سود می‌رسند. همانطور که حدس می‌زنید برای تریدر شدن شما باید زمان زیادی را صرف آموزش و بررسی بازار کنید و در نهایت با تحمل استرس و مشقت فراوان به سود برسید. البته ممکن است شما در این زمینه استعداد ذاتی داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان به یک تریدر پرسود و موفق تبدیل شوید.

اما روش دیگری نیز برای کسب سود از بازار وجود دارد؛ کافیست یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید و ارز دیجیتال را به والت خود اضافه کنید. در این روش نیازی به صرف زمان فراوان برای بررسی بازار وجود ندارد زیرا شما پس از خرید تصمیم دارید که تبدیل به یک هولدر شوید. هولدرها کسانی هستند که خرید و فروش در بازار را به چشم یک سرمایه گذاری نگاه می‌کنند نه یک شغل. بنابراین زمان کمی را در بازار صرف می‌کنند و غالباً با هدف نگهداری ارز برای طولانی مدت خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می‌دهند.

همانطور که می‌بینید روش‌های متفاوتی برای کسب سود از بازار ارز دیجیتال وجود دارد. بهکه می‌بینید روش‌های متفاوتی برای کسب سود از بازار ارز دیجیتال وجود دارد. به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی هیچ محدودیتی برای مشارکت شما در این بازار وجود ندارد و تمام منابع برای آشنایی با این بازار در اختیار شماست تنها سوال باقیمانده این است که آیا می‌خواهید در آینده از تصمیمی که امروز گرفته‌اید خوشحال باشید؟

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا