کاریابی و منابع انسانی

بررسی تخصصی مزایا و معایب سایت دانشکار در 19 گزینه طلایی

به عنوان یک وب سایت کاریابی ، مزایا و معایب سایت دانشکار برای کارجویان و کارفرمایان زیاد است. در این پلتفرم می‌توانید فرصت‌های شغلی بسیار متنوعی را پیدا کنید و در کنار آن با استفاده از آکادمی‌ دانشکار مهارت یاد بگیرید و به کارفرما‌های مختلفی معرفی شوید. ایده دانشکار از این لحاظ با بقیه وب سایت‌های کاریابی آنلاین متفاوت است که علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی، آموزش وارد شدن به دنیای مهارت و شغل را نیز فراهم می‌کند. در این مقاله از زینسی قصد داریم به بررسی این نرم افزار بپردازیم و شما را با مزایای نرم افزار دانشکار و معایب آن آشنا کنیم.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب سایت دانشکار

امروزه پلتفرم‌های کاریابی باعث آسان‌تر وارد شدن کارجویان به دنیای کار و مهارت شده‌اند و کمک شایانی به پیدا کردن نیروی استخدامی ‌جدید و شغل مناسب می‌کنند. یکی از گزینه‌های پیش رو برای پیدا کردن شغل، وب سایت دانشکار است.

اگر به عنوان این وب سایت کاریابی توجه کنید، از دو کلمه دانش و کار تشکیل شده است. نامگذاری این پلتفرم اهدافی به همراه دارد. در واقع دانشکار پلتفرمی ‌است که فرصت‌های شغل متنوع و دانش مورد نیاز برای ورود به مشاغل مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین موضوع جزو مزایای بسیار مهم دانشکار محسوب می‌شود.

دوره‌های برگزار شده در دانشکار کاملا با بازار کار متناسب هستند و کارجویان پس از فارغ‌التحصیلی در این دوره‌ها می‌توانند به آسانی وارد بازار کار شوند. فارغ التحصیلان آکادمی ‌دانشکار در وبسایت این مجموعه معرفی خواهند شد تا کارفرمایان اطلاعات و مشخصات آن‌ها را ثبت کنند و در صورت نیاز با آنان مصاحبه داشته باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب دانشکار بپردازیم.اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در پاسخ سوال سایت دانشکار چیست دارید، به مقاله راهنمای سایت دانشکار در زینسی مراجعه نمایید.

مزایای نرم افزار دانشکار

مزایای نرم افزار دانشکار برای کارجویان و کارفرمایان بسیار زیاد است. توسعه دهندگان این سایت برای هر یک از طرفین کارجو و کارفرما، خدمات و امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند تا با کمک آن امکانات به هدف خود، استخدام، هر چه زودتر برسند. چند نمونه از مزایای سایت دانشکار را بیان می‌کنیم:

درج تجربه و نظرات کارجویان

یکی از مزایای دانشکار ، درج تجربه و نظرات کارجویان است. اگر به وب‌سایت این مجموعه سر بزنید در قسمت انتهای صفحه می‌توانید تجربه و نظریات کارجویانی که از طریق دانشکار موفق به استخدام شد‌ه‌اند را مطالعه کنید و از آن‌ها انگیزه بگیرید.

اگر شما نیز از طریق دانشکار موفق به استخدام شدید و یا توانستید نیروی مورد نظر خود را استخدام کنید، توصیه می‌کنیم تجربه و نظرات خود را درج کنید تا سایر کارجویان نیز بتوانند از شما انگیزه بگیرند.

دارای مجله اختصاصی

داشتن یک مجله اختصاصی برای وب سایت کاریابی آنلاین مزیت محسوب می‌شود، زیرا کاربرانی که با هدف استخدام وارد این وب سایت می‌شوند با مطالعه این مجله می‌توانند چند قدم به هدف خود که استخدام است، نزدیک‌تر شوند.

دانشکار برای آموزش مطالب بیشتر مجله اختصاصی راه اندازی کرده است که در آن بتوانند برخی از مسائل مرتبط با شاغل شدن را درج کنند. آموزش نوشتن رزومه حرفه‌ای، چگونگی وارد شدن به بازار کار، نحوه مصاحبه شغلی موفق، سوالات رایج در مصاحبه شغلی، آموزش تیپ‌های شخصیتی، آموزش فرهنگ سازمانی، کمک به انتخاب بهترین شغل و بسیاری از مطالب دیگر در مجله اختصاصی دانشکار دیده می‌شود.

دارای شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی متنوع از مزایای سایت دانشکار است.
شبکه های اجتماعی متنوع از مزایای سایت کسب و کار مطرح می‌شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای یک وب سایت کاریابی مزیت محسوب می‌شود، زیرا کارجویان در همه پلتفرم‌های آنلاین به دنبال شغل هستند و نه فقط از طریق وب سایت‌ها! از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و … نیز به دنبال شغل می‌گردند. دانشکار در پلتفرم‌های اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، آپارات و بله فعالیت دارد.

دارای رزومه ساز آنلاین

سایت کاریابی آنلاین دانشکار دارای رزومه ساز آنلاین است. کارجویان در صورت نداشتن رزومه می‌توانند رزومه خود را در عرض چند دقیقه به صورت حرفه‌ای و استاندارد تهیه کنند و آن را برای کارفرمایان ارسال نمایند.

همانطور که می‌دانید اولین گام برای استخدام در یک شرکت معتبر، داشتن یک رزومه است، بنابراین در ساخت رزومه دقت بیشتری به خرج دهید تا بهترین رزومه را برای خودتان آماده کنید.

دارای تست‌های شخصیت شناسی

برای پیدا کردن شغل باید علایق و استعدادهای خود را شناسایی کنید تا بتوانید بر حسب آن بهترین شغل برای خودتان را انتخاب نمایید.

اگر در مسیر انتخاب شغل قرار دارید و می‌خواهید شغل بهتری را نسبت به شغل فعلی‌تان انتخاب کنید، بهتر است قبل از هر چیزی انواع تست‌های شخصیت شناسی را انجام دهید تا در مورد خودتان اطلاعات بسیار بیشتری را کسب کنید.

تست شخصیت شناسی: یک مزیت سایت دانشکار
تست شخصیت شناسی از مزایای سایت کاریابی دانشکار محسوب می‌شود.

در سامانه کاریابی دانشکار تست‌های رایگان و پولی بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با کمک آن‌ها به شخصیت خودتان بیشتر پی ببرید. تست‌های موجود در دانشکار شامل موارد زیر است:

  • EQ (تست هوش هیجانی بارآن)
  • IQ (تست هوش تصویری ریون)
  • MBTI (تست مایرز بریگز)
  • HOLLAND (تست رغبت سنجی‌هالند)
  • DISC (تست رفتارشناسی دیسک)
  • NEO (تست پنج عاملی نئو)

تست هوش تصویری ریون و تست مایرز بریگز به صورت رایگان برگزار می‌شود، اما برای انجام تست‌های دیگر باید مبلغی را پرداخت نمایید.البته سایت های دیگری نیز نظیر سایت ایران تلنت، از امکانات تست های شخصیتی و تست شغلی برخوردارند .

معرفی شرکت‌ها در سایت دانشکار

به نقل قول از ویکی پدیا :

استخدام یک رابطه بین دو طرف است که ارائه خدمات کار با حقوق را تنظیم می‌کند. معمولا بر اساس یک قرارداد، کارفرما که ممکن است یک شرکت سهامی، یک سازمان غیرانتفاعی، یک تعاونی یا هر نهاد دیگری باشد، در ازای انجام کار محول شده به کارمند، حقوق می پردازد.

از دیگر مزایای نرم افزار دانشکار ، معرفی شرکت‌ها و آشنایی با معتبرترین شرکت‌های ایرانی است. با وارد شدن به این بخش، در صورتی که نام شرکت، حوزه شرکت و یا مکان شرکت خاصی مد نظرتان است، می‌توانید در کادر جستجو وارد کنید.

اگر می‌خواهید با شرکت‌های برتر آشنا شوید، در وب سایت دانشکار لیست ۵۰ شرکت برتر از نظر استخدام و مدیریت کارکنان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. با وارد شدن به مشخصات هر شرکت می‌توانید حوزه فعالیت، لوکیشن، تعداد کارکنان، وب‌سایت، فرصت‌های شغلی، معرفی شرکت و … را مطالعه کنید و در صورت تمایل، درخواست همکاری خود را ثبت نمایید.

از جمله شرکت‌های برتری که در لیست ۵۰ تایی قرار می‌گیرند، شامل شرکت‌های سفریار ، هوشمند سلامت، خدمات انفورماتیک، شکوفا منش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، موج فناوری هوشمند، تجارت الکترونیک پارسیان، همکاران سیستم، صنعت بازار، خیلی سبز و … است.

امکان فراهم کردن دوره کارآموزی

لازمه ورود به هر کاری، داشتن سابقه است. اگر در حیطه مورد علاقه خود سابقه ندارید، نگران نباشید. با گذراندن دوره‌های کارآموزی، مهارت‌های بسیار زیادی را آموزش می‌بینید. همچنین امکان راحت‌تر کردن پروسه استخدام نیز وجود دارد، زیرا ممکن است در شرکتی که شروع به دوره گذراندن دوره کارآموزی کرده‌اید، استخدام شوید.

در وب سایت دانشکار می‌توانید شرکت‌هایی که تمایل به جذب کارآموز دارند را پیدا کرده و شروع به کارآموزی کنید. گذراندن دوره کارآموزی خالی از لطف نخواهد بود و شما را به هدف اصلی‌تان که استخدام است، نزدیک‌تر می‌کند.

 

دارای مجوز رسمی ‌کاریابی الکترونیکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

کاریابی آنلاین دانشکار دارای مجوز رسمی‌کاریابی الکترونیکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و همین موضوع خیال کاربران و کارجویان و کارفرمایان را بابت مطمئن بودن این سازمان راحت‌تر می‌کند و همه با خیال راحت‌تری می‌توانند نیروی مورد نیاز و یا شغل جدید خود را پیدا کنند.

امکان خرید تست گروهی برای کارمندان

امکان کارآموزی برای کارجویان در سایت دانشکار
امکان کارآموزی برای کارجویان سایت دانشکار

آیا مایل به شناخت بیشتر همکاران خود هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید که کدام کارمند شما روحیه تیمی ‌قوی‌تری دارد؟ در وب سایت دانشکار امکان خرید تست گروهی برای کارمندان نیز وجود دارد. اگر به عنوان کارفرما و مدیر شرکت علاقه‌مند به ارزیابی و بررسی کارکنان خود هستید، می‌توانید تست گروهی برای کارمندان خود را تهیه کنید و با انجام این تست‌ها شناخت بیشتر و کامل‌تری را از همکاران خود داشته باشید.

همچنین همکاران شما نیز می‌توانند به خودشناسی بیشتری دست یابند. بعد از انجام این تست‌ها می‌توانید برای کارمندان خود کارگاه‌هایی را برای تقویت مهارت‌های شخصیتی و اجتماعی برگزار کنید.

ثبت رایگان اولین آگهی شغلی

اگر به عنوان کارفرما می‌خواهید در دانشکار آگهی ثبت کنید، اما دودل هستید و نمی‌دانید که مبلغ آن را پرداخت کنید یا سراغ پلتفرم‌های دیگر بروید، نگران نباشید. ثبت اولین آگهی شغلی در دانشکار رایگان است و شما می‌توانید با ثبت یک آگهی در مورد دانشکار اطلاعات زیادی را به دست آورید و در صورت تمایل برای ثبت آگهی‌های بعدی پول پرداخت کنید.

آکادمی ‌دانشکار

دانشکار علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع، آکادمی ایجاد کرده است تا کارجویان بتوانند به شرکت‌های مورد علاقه‌شان آماده‌تر وارد شوند. در حقیقت هدف دانشکار از ایجاد این آکادمی، ‌افزایش مهارت و تخصص کارجویان است تا راحت‌تر به شغل مورد نظر خود دست یابند.

نمایش آخرین فرصت‌های شغلی جدید

وب سایت دانشکار، آخرین فرصت‌های شغلی جدید درج شده در وب سایت را نمایش می‌دهد تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکن با آگهی‌های جدید آشنا شوید و در صورت لزوم برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

معرفی فارغ التحصیلان آکادمی ‌دانشکار

فارغ التحصیلان آکادمی ‌دانشکار در این وب‌سایت معرفی می‌شوند تا کارفرمایان لیست این افراد را ببینند و نیروی مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند. نمایش این لیست به استخدام هرچه سریع‌تر کارجویان کمک می‌کند.

دارای نمایشگاه کار

از دیگر مزایای نرم افزار دانشکار، داشتنِ نمایشگاه کار است. آیا می‌دانید نمایشگاه کار چیست؟ نمایشگاه کار فرصتی ویژه برای ملاقات کارجویان و کارفرمایان را فراهم می‌کند. این نمایشگاه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

اگر قصد شرکت در نمایشگاه کار حضوری را دارید، باید بگوییم که معمولا این نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های برتر کشور برگزار می‌شوند.

نمایشگاه کار آنلاین به صورت نامحدود و ۲۴ ساعته در پلتفرم‌های آنلاین برگزار می‌شود. در این نوع نمایشگاه، امکان گفتگوی تصویری کارجویان و کارفرمایان فراهم می‌گردد.

نمایشگاه کار، فرصت ویژه برای کارجویان محسوب می‌شود تا بتوانند با مدیران و کارشناسان بهترین شرکت‌ها ملاقات داشته باشند و از تجربیات آن‌ها نیز استفاده کنند.

بهتر است قبل از شرکت در این نمایشگاه‌ها (چه به صورت آنلاین و چه حضوری)، لیستی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را پیدا کنید و معرفی آسانسوری خود که را به صورت خیلی سریع و تند انجام می‌شود، ارائه دهید. همچنین بهتر است قبل از شرکت در این نمایشگاه رزومه شخصی خود را به همراه داشته باشید.

نمایشگاه های کار: فرصت و امتیاز سایت دانشکار
نمایشگاه کار یکی از فرصت های جذب نیروی کار برای کارجویان در سایت دانشکار فراهم شده است.

اگر به صورت حضوری در نمایشگاه کار شرکت می‌کنید، بهتر است نسخه کاغذی رزومه را به همراه داشته باشید و اگر به صورت غیر حضوری شرکت می‌کنید، نسخه pdf کافی است.البته در مقاله مزایا و معایب سایت ایران تلنت به برگزاری نمایشگاه‌های کار در سایت ایران تلنت نیز اشاره شده است.

دارای بوت کمپ‌ها

بوت کمپ چیست؟ بوت کمپ‌ها دوره‌های بسیار فشرده هستند که در حوزه‌های شغلی پرطرفدار مانند دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی برگزار می‌شوند. کارجویانی که در این دوره‌ها شرکت کنند، پس از دریافت این آموزش‌ها که به حالت فشرده بسیار کاربردی و پروژه محور هستند، می‌توانند برای استخدام در شرکت‌ها معرفی شوند.

معرفی نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه‌های برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم، نیروهای آموزش دیده در دانشکار در حوزه‌های محبوب مانند برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوا به شرکت‌های مختلف معرفی می‌شوند.

انجام پروژه شرکت‌ها در قالب پروژه‌های آموزشی دوره

در وب سایت دانشکار امکان انجام پروژه شرکت‌ها در قالب پروژه‌های آموزشی دوره نیز وجود دارد. به این ترتیب هم اطلاعات عمومی ‌شما در حوزه عملی بالاتر می‌رود و هم شرکت‌های مختلف می‌توانند پروژه‌های شما را مشاهده کنند.

معایب دانشکار

مزایای دانشکار را بررسی کردیم، حال نوبت به بررسی معایب آن می‌رسد:

تعداد کم آگهی در برخی دسته‌بندی‌ها

در برخی از دسته‌بندی‌ها تعداد آگهی‌های شغلی کمتر از بقیه است.

صفحه اصلی شلوغ

صفحه اصلی وب سایت دانشکار به نظر برخی از کاربران شلوغ است. مخصوصا هنگامی که جستجو انجام می‌دهند، در سمت راست بقیه شغل‌ها نمایش داده می‎شود و در سمت چپ توضیحات شغل مطرح می‎شود.

زینسی؛ پلتفرم بررسی تخصصی نرم افزارها

در این مقاله با مزایا و معایب سایت دانشکار آشنا شدیم. همانطور که شما هم متوجه شدید، همراه بودن فرصت‌های شغلی با آکادمی برای کارجویان و کارفرمایان یک ویژگی بسیار ویژه تلقی می‌شود، زیرا کارجویان می‌توانند در دوره‌های مختلف شرکت کنند و برای وارد شدن به بازار کار آماده‌تر شوند. کارفرما نیز می‌تواند افرادی که به دنبال مهارت‌های مورد نظر آن‌ها هستند را استخدام کنند. در هر صورت دانشکار به عنوان یک پلتفرم کاریابی ‌به کارجویان و کارفرمایان توصیه می‌شود.

اگر به دنبال استخدام نیروی جدید و یا استخدام شدن در یک شرکت خوب هستید، حتما به با خواندن مزایا و معایب سایت دانشکار مراجعه کنید. هدف ما در زینسی بررسی تخصصی نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف است تا کاربران بتوانند بهترین انتخاب در حوزه را داشته باشند. دانشکار بدون شک یکی از گزینه‌های معتبر و خوب در جهتِ وارد شدن به بازار کار است. نظر شما در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار چیست؟ آیا تجربه استفاده از این پلتفرم را دارید؟

منابع:

سوالات متداول:

دانشکار چیست؟

دانشکار پلتفرم کاریابی آنلاین است که به پروسه استخدام کمک می‌کند.

آکادمی دانشکار چیست؟

محلی برای آموزش مهارت و افزایش اطلاعات کارجویان است. کارجویان با بهره‌مندی از آکادمی دانشکار به اهداف شغلی خود سریع‌تر خواهند رسید.

بوت کمپ دانشکار چیست؟

دانشکار دوره‌های بسیار مفید نظیر برنامه نویسی، سئو و …. را به صورت فشرده در قالب بوت کمپ به کارجویان آموزش می‌دهد. در زمان کمتری می‌توانید مهارت خود را افزایش دهید.

کد تخفیف دانشکار را از کجا و چگونه دریافت کنم؟

 با مراجعه به وب سایت دانشکار می‌توانید از تخفیف‌های آن باخبر شوید و کد تخفیف دریافت نمایید.

دانشکار تست هوش دارد؟

بله، دانشکار انواع تست هوش را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. مزایا و معایب سایت دانشکار رو خوب و کامل مطرح کردید. تو دسته بندی شغلی مورد نظر من آگهی خیلی کمه واسه همین به دردم نخورد.

  2. در پاسخ به سمانه خسروی
    سمانه عزیز بله کاملا درسته این مورد جزو معایب سایت دانشکار به حساب میاد.

  3. مزایا و معایب سایت دانشکار رو خوب بررسی کردید. داشتن شبکه اجتماعی برای دانشکار مزیت بزرگیه من از شبکه های اجتماعی هم دنبالش میکنم. راضیم ازشون خدا خیر بده بهشون حتی اگه باعث بشن یه نفر صاحب شغل بشه.

  4. در پاسخ به مهدی
    مهدی عزیز ممنون از نظر با ارزشتون در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار

  5. مزایا و معایب سایت دانشکار خیلی بیشتر از ایناس به نظرم ولی نکات مهم و اساسی رو بیان کردید. قسمت آموزش دانشکار بهتر از استخدامشه.

  6. در پاسخ به سیاوش مهرابی
    سیاوش عزیز ممنون از این که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار مطرح کردید.

  7. بررسی تخصصی مزایا و معایب سایت دانشکار خوب بود، تقریبا به همه موارد اشاره کردین.

  8. در پاسخ به نازنین دلاور
    ممنون از توجه و همراهی تون نازنین عزیز.

  9. به نظرم معایب سایت دانشکار جوریه که میشه چشم پوشی کرد برنامه استخدامیه خوبیه.

  10. در پاسخ به فاطمه بهاری
    فاطمه عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار مطرح کردین.

  11. مزایا و معایب سایت دانشکار رو خوب مطرح کردین. تست های روانشناسیش خیلی خوبه لذت برم واقعا آدم کنی بیشتر خودشو میشناسه

  12. در پاسخ به سحر عمرانی
    بله تست های روانشاسی سایت دانشکار خیلی خوبه. ممنون از نظرتون سحر عزیز.

  13. سایت دانشکار فقط بخش آموزشش رو دوست دارم ولی در بخش استخدام ضعیف عمل میکنه به نظر من.

  14. در پاسخ به نیلوفر
    نیلوفر عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار باهامون به اشتراک گذاشین.

  15. هییییی سایت دانشکار هم بد نیست اطلاعات مفیدی توش هست. نگاه کنین سایتشو ضرر نمیکنین اصلا.

  16. در پاسخ به سینا رمضان پور
    سینای عزیز ممنون از درج نظر ارزشمندتون در مورد مزایا و معایب سایت دانشکار .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا