کاریابی و منابع انسانی

بررسی اختصاصی 24 نکته مهم؛ مزایا و معایب سایت جاب ویژن چیست؟

آیا می‌دانید مزایا و معایب سایت جاب ویژن چیست؟ اگر جاب ویژن را به عنوان سامانه استخدام و کاریابی آنلاین انتخاب نمایید، می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان شغلی را پیدا کنید. هنگام جستجو، نتایج را بر اساس خواسته خودتان تنظیم کنید تا مشاغل مرتبط نمایش داده شوند. در این پلتفرم امکان ساخت و ارسال رزومه برای سازمان‌های معتبر نیز وجود دارد. ابزارهایی که جاب ویژن در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار مفید و کاربردی هستند. در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد مزایا و معایب جاب‌ ویژن با شما صحبت کنیم.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب سایت جاب ویژن

جاب ویژن در بین کاربران طرفداران بسیار زیادی دارد و توانسته است نظر خیلی از کارجویان و کارفرمایان به خود جذب کند. مزایای جاب ویژن بسیار زیاد است. همچنین مزایا و معایب سایت‌های کاریابی مثل ایران تلنت، دانشکار، جابینجا و … نیز بسیار زیاد است.

مزایا و معایب سایت جاب ویژن
بررسی مزایا و معایب سایت جاب ویژن

یکی از مزایایی که می‌توانیم برای این پلتفرم در نظر بگیریم، به روز بودن آگهی‌ها، استفاده از هوش مصنوعی، پوشش شهر‌های زیاد در سراسر ایران، رزومه ساز دو زبانه و استاندارد، درج مشاغل پیشنهادی، دارا بودن قوی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و … است. در مقابل معایبی مانند سرعت کم در برخی مرورگر‌ها، عدم اطلاع رسانی کارفرمایان از بررسی رزومه و … دارد. در ادامه مزایا و معایب سایت جاب ویژن از نظر کارجویان و کارفرمایان را بررسی می‌کنیم.

مقاله معرفی بهترین کاریابی ایرانی و خارجی را از دست ندهید!

مزایای جاب ویژن

لیست کاریابی‌های خارجی را به نقل از ویکی پدیا در این لینک مشاهده کنید. مزایای سایت جاب ویژن از نظر کاربران بسیار زیاد است که در ادامه به مهم‌ترین مزایای سایت جاب ویژن اشاره می‌کنیم:

پوشش شهرهای زیاد

شهرهای تحت پوشش جاب ویژن بسیار گسترده بوده و شامل شهرهای تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قم، قزوین، مازندران، کرمان، آذربایجان شرقی، گیلان، یزد، خوزستان، مرکزی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، هرمزگان و همدان است.

در بخش مربوط به جستجوی شهر می‌توانید شهر مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر پیدا کردن شهرتان از این لیستِ طولانی، سخت است، می‌توانید در کادر جستجو، نام شهر مورد نظر خود را تایپ کنید.

گروه‌های شغلی متنوع

در جاب ویژن گروه بندی‌های شغلی بسیار متفاوتی وجود دارد. از جمله این گروه‌بندی‌ها می‌توان به فروش و بازاریابی، مدیر فروشگاه و رستوران، خدمات و پشتیبانی مشتریان، ‌مدیریت بیمه، دیجیتال مارکتینگ و سئو، ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری، توسعه نرم افزار و برنامه نویسی، تست نرم افزار، شبکه، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری، علوم داده، هوش مصنوعی، طراحی بازی، طراحی گرافیک، طراحی انیمیشن و موشن گرافیک، طراحی لباس، طراحی صنعتی، عکاسی، مشاغل حوزه فیلم و سینما اشاره کرد.

گروه‌های شغلی متنوع
گروه‌های شغلی متنوع جاب ویژن

همچنین طراحی موسیقی و صدا، طراحی رابط و تجربه کاربری، مدیر محصول، تحلیل و توسعه کسب و کار مهندسی، صنایع، خرید، بازرگانی، لجستیک، راننده، مالی و حسابداری، تحصیلدار، مسئول دفتر، منابع انسانی و مدیریت جزو گروه‌های شغلی متنوع جاب ویژن هستند.

از دیگر گروه‌های شغلی جاب ویژن مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی نفت و گاز، مهندسی انرژی، مهندسی هسته‌ای، مهندسی عمران، مهندسی معماری و شهرسازی، مهندسی معدن، زمین شناسی، مهندسی پلیمر، مهندسی کشاورزی، پزشک، دندانپزشک، دامپزشک، پرستار، بهیار و … است.

دسته بندی‌های شغلی جاب ویژن به حدی جامع است که شما هر کسب و کاری را در قسمت جستجو تایپ کنید، می‌توانید آن را به صورت لحظه‌ای پیدا نمایید.

آگهی‌های به روز

با وارد شدن به وب سایت جاب ویژن، متوجه به روز بودن آگهی‌های آن خواهید شد. در هر دسته بندی، تایم انتشار آگهی‌ها کاملا به روز است.

به روز بودن آگهی‌های جاب ویژن بیانگر این است که جاب ویژن به صورت مرتب آگهی‌های جدیدی به سایت اضافه می‌کند.

رزومه ساز دو زبانه و استاندارد

در پلتفرم کاریابی جاب ویژن ، رزومه ساز دو زبانه و استاندارد وجود دارد. شما می‌توانید رزومه فارسی و انگلیسی خود را خیلی سریع و به صورت همزمان بسازید. قسمت رزومه ساز جاب ویژن بسیار حرفه‌ای و زیباست و در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته می‌شود.

رزومه ساز دو زبانه و استاندارد
رزومه ساز دو زبانه جاب ویژن

همچنین امکان دانلود رزومه و به اشتراک گذاری آن وجود دارد. به صورت آنلاین می‌توانید به رزومه خود دسترسی داشته باشید و با قالب منحصر به فرد، رزومه جامع خود را بسازید.

رده بندی شرکت‌ها

در وب سایت جاب ویژن، رده بندی شرکت‌ها وجود دارد. شما در این بخش می‌توانید برترین شرکت‌های ایرانی بر اساس محبوبیت پاسخگویی به رزومه‌های دریافتی و تجربه کاربران از جلسه مصاحبه را شناسایی کنید.

این لیست به صورت مرتب آپدیت شده و در هر دسته بندی نمونه‌ای از شرکت‌های برتر ثبت می‌شود.

محصولات متنوع برای کارجویان

جاب ویژن همواره به فکر کارجویان عزیز است و محصولاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند خودشان و توانمندی‌هایشان را بهتر بشناسند. محصولاتی که جاب ویژن در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد، شامل ماشین حساب حقوق و دستمزد، خودت را بیشتر بشناس و بررسی داده‌های بازار کار است.

ارسال رزومه آسان

در برخی از وب سایت‌های کاریابی آنلاین، گزینه ارسال رزومه در قسمتی قرار دارد که پیدا کردن آن برای کارجویان آن بسیار سخت به شمار می‌آید، اما در جاب ویژن با وارد شدن به هر آگهی شغلی در کنار عنوان گزینه‌ای به نام «ارسال رزومه» وجود دارد. این گزینه سریعا به چشم شما برخورد می‌کند و نیازی به گشتن نیست.

مشاغل پیشنهادی

هوش مصنوعی جاب ویژن بر اساس جستجو و عملکرد شما در وب سایت، مشاغل پیشنهادی را ارائه می‌دهد که در بیشتر مواقع این مشاغل مرتبط با تخصص و مهارت شما هستند.

مشاهده رزومه‌های ارسالی کارجویان

کارفرمایان می‌توانند رزومه‌های کارجویان را مشاهده کنند و در صورت پیدا کردن نیروی مورد نظر با او ارتباط برقرار کنند.

مورد اعتماد بهترین سازمان‌های ایران

جاب ویژن مورد اعتماد بسیاری از سازمان‌های معتبر ایرانی است. با وارد شدن به وب سایت و یا اپلیکیشن جاب ویژن می‌توانید شرکت‌های معتبری را که آگهی استخدام خود را در این پلتفرم منتشر کرده‌اند، مشاهده کنید.

برخی از این شرکت‌ها شامل همراه اول، اسنپ، امرسان، اکالا، صنایع غذایی شیوا، دیجی کالا و … است.

خودشناسی

جاب ویژن علاوه بر ارائه فرصت‌های استخدامی ‌ویژه به کارجویان و ثبت آگهی کارفرمایان، در خودشناسی کارجویان نیز نقش بسیار موثری را بازی می‌کند. جاب ویژن آزمون‌های بسیار زیادی را برای افزایش میزان خودشناسی در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از آزمون‌های جاب ویژن عبارتنداز:

  • آزمون شخصیت شناسی MBTI
  • آزمون شخصیت شناسی NEO
  • آزمون هوش‌های چندگانه
  • آزمون هوش هیجانی Bar-On
  • آزمون تیپ سنجی شغلی Holland

دارای قوی‌ترین شبکه‌های اجتماعی

از دیگر مزایای سایت جاب ویژن داشتنِ شبکه‌های اجتماعی قوی است. این پلتفرم علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی در وب سایت و اپلیکیشن، در شبکه‌های اجتماعی خود نیز به عنوان سامانه کاریابی فعالیت دارد. با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی این سازمان می‌توانید فرصت‌های شغلی متنوعی را مشاهده کنید.

دارای قوی‌ترین شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی جاب ویژن

امکان معرفی کامل خود به کارفرما

جاب ویژن گزینه‌های گسترده‌تری را برای معرفی شما به کارفرما ارائه داده است تا شما بتوانید توضیحات بسیار جامع از خودتان را در اختیار کارفرما قرار دهید.

یکی از ویژگی‌های جذابی که جاب ویژن در اختیار کاربران قرار داده، معرفی صوتی کارجویان است. در بخش مرتبط می‌توانید یک صوت دو دقیقه‌ای را ضبط کرده و به کارفرمایان ارسال نمایید. این ایده بسیار جذاب است، زیرا کارفرما با گوش دادن به صدا و توجه به نحوه بیان، اطلاعات بسیار بیشتری را از کارجو دریافت خواهد کرد.

دارای مجوز رسمی ‌کاریابی الکترونیکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

یکی از دلایلی که خیال شما را بابت انتخاب جاب ویژن راحت‌تر می‌کند، داشتنِ مجوز رسمی ‌کاریابی الکترونیک از وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است. با داشتنِ این مجوز شما راحت‌تر می‌توانید به پلتفرم کاریابی جاب ویژن اعتماد کنید.

مجوز رسمی ‌کاریابی الکترونیک
مجوز رسمی ‌کاریابی الکترونیک جاب ویژن

رابط کاربری آسان

با وارد شدن به اپلیکیشن و یا وب سایت جاب ویژن با رابط کاربری بسیار آسان رو به رو می‌شوید که همه گزینه‌های مدنظر شما در دسترس‌تان قرار خواهد گرفت و نیازی نیست دقایقی را به صرف پیدا کردن یک گزینه اختصاص دهید. جاب ویژن از نظر رنگ بندی و تجربه کاربری نیز بسیار حرفه‌ای طراحی شده است.

ارائه کتاب‌های آموزشی

جاب ویژن انواع کتاب‌های آموزشی در زمینه استخدام را برای کارجویان ارائه می‌دهد. کارجویان از این بخش می‌توانند کتاب «راه و رسم استخدام» را به صورت pdf و رایگان از جاب ویژن دریافت کنند.

در این کتاب، راه رسم پیدا کردن شغل ایده‌آل مطرح شده است. با مطالعه این کتاب می‌توانید شغل مناسب برای خودتان را پیدا کنید. همچنین چگونگی تهیه رزومه و چگونگی حاضر شدن در یک مصاحبه استخدامی ‌را آموزش ببینید. خواندن این کتاب رایگان برای کسانی که به دنبال استخدام هستند، خالی از لطف نیست.

ارائه گزارش‌های حقوق و دستمزد

اگه از افزایش حقوق سال‌های مختلف بی‌خبر هستید، نگران نباشید. در جاب ویژن گزارش‌های حقوق و دستمزد از سال ۹۷ تاکنون درج شده است که شما با مشاهده این بخش می‌توانید از حقوق و دستمزد هر سال باخبر شوید.

ارائه گزارش‌های حقوق و دستمزد
ارائه گزارش‌های حقوق و دستمزد در جاب ویژن

ارائه گزارش‌های آماری از بازار کار

همچنین جاب ویژن گزارش‌های آماری از بازار کار را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. برخی از گزارش‌های موجود در این بخش شامل گزارش سراسری وضعیت مهاجرت از منظر کارکنان و کارفرمایان، گزارش بازار کار سال ۱۴۰۱، گزارش و مقایسه مزایای شغلی مدنظر کارجویان، گزارشات ترجیحات شغلی، گزارش و بررسی وضعیت دورکاری و …است.

ارائه فیلترهای متنوع برای جستجو

فیلتر‌های ارائه شده در جاب ویژن بسیار جامع و کامل هستند. در این شما با فیلترهای نوع همکاری، حقوق، زمان انتشار آگهی، سابقه کاری، سطح ارشدیت و مزایا و تسهیلات شغلی روبرو خواهید شد. با مشخص کردن این گزینه‌ها می‌توانید شغل مورد نظر خود را آسان‌تر به دست آورید.

همچنین گزینه‌های دورکاری و کارآموزی نیز در این قسمت قرار دارند که با علامت زدن هر یک از آن‌ها، نتایج جستجو بر اساس آن نمایش داده می‎شود.

امکان استخدام معلولین

یکی از مزایای سایت جاب ویژن ، امکان استخدام معلولین است. این پلتفرم تمرکز زیادی روی معلولین دارد و سعی دارد به افراد دارای معلولیت در جامعه نیز مفید واقع شود. در بخش فیلتر‌ها، گزینه‌ای با عنوان «امکان استخدام معلولین» وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند هنگام درج آگهی این گزینه را برای کارجویان مشخص کنند.

امکان استخدام معلولین
امکان استخدام معلولین در جاب ویژن

معایب نرم‌افزار جاب ویژن

مزایای سایت جاب ویژن و با یکدیگر بررسی کردیم، حال نوبت به بررسی معایب این برنامه می‌رسد.

ارر و سرعت پایین در برخی مرورگرها

بنابر اظهار نظر برخی از کاربران در مارکت‌های ایرانی نظیر کافه بازار و مارکت‌های خارجی نظیر گوگل پلی از پایین بودن سرعت جاب ویژن در برخی از مرورگرها (مانند کروم) خبر می‌دهند.

باز نشدن برنامه پس از اپدیت

برخی دیگر از کاربران نیز ادعا دارند که پس از آپدیت و به روز رسانی جاب ویژن، برنامه در گوشی آن‌ها باز نشده است.

عدم امکان حذف اکانت و یا غیرفعال کردن

دیگر کاربران نیز از عدم امکان حذف اکانت و یا غیرفعال کردن آن بعد از پیدا کردن شغل خبر می‌دهند.

عدم اطلاع رسانی کارفرمایان از تایید یا عدم تایید رزومه

همچنین از دیگر معایب سایت جاب ویژن عدم اطلاع رسانی کارفرمایان از تایید یا عدم تایید رزومه است. خیلی از کاربران ادعا دارند که روزها منتظر خبر بررسی رزومه توسط کارفرمایان نشسته‌اند. داشتن گزینه‌هایی که کارفرمایان بتوانند از بررسی تایید یا عدم تایید رزومه خبر بدهند، خالی از لطف نیست.

بررسی برنامه‌های کاربردی در زینسی

در این مقاله از زینسی به بررسی مزایا و معایب سایت جاب ویژن پرداختیم. جاب ویژن به عنوان پلتفرم کاریابی آنلاین دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در مقابل این مزایا، معایب آن نادیده گرفته می‌شوند؛ یعنی تعداد مزایای جاب ویژن بسیار بیشتر است. توصیه می‌کنیم اپلیکیشن جاب ویژن و دیگر اپلیکیشن‌های استخدام را امتحان کنید. ما در زینسی به بررسی اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای حوزه‌های مختلف می‌پردازیم تا کاربران راحت‌تر بتوانند ابزار مناسب و نرم افزار مناسب شخصی و سازمانی خود را انتخاب کنند. نظر شما در مورد بررسی سایت جاب ویژن چیست؟ آیا مطالعه راهنمای سایت جاب ویژن برای شما لذت بخش بود؟ خوشحال می‌شویم اگر نظر‌ها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سایت جاب ویژن خیلی توپههههههههههه مخصوصا بخش استخدام معلولین. موفق باشن همیشه که به فکر مردم هستن.

  2. در پاسخ به رامین بهادری
    بله کاملا درست میفرمایید رامین عزیز. یکی از مزایای مهم جاب ویژن همین استخدام افراد دارای معلولیت هست.

  3. مزایا و معایب سایت جاب ویژن خیلی خوب بود فقط یه سوال دارم. برای کارجویان همه چیز رایگانه؟ درست کردن رزومه و ارسال رزومه؟

  4. در پاسخ به شادی نجفی
    ممنون از درج نظرتون در مورد مزایا و معایب سایت جاب ویژن . بله شادی عزیز برای کارجویان ارسال رزومه و دنبال شغل گشتن و همچنین ساخت رزومه رایگانه.

  5. مزایا و معایب سایت جاب ویژن عالی بررسی کنین هیچ نکته ای نمونده که نگفته باشین. مقاله های کاریابی تون رو دوست دارم لطفا برای همه کاریابی ها مزایا و معایب بذارید.

  6. در پاسخ به شهاب صالحی
    بله شهاب عزیز در برنامه محتوایی مون هست که برای همه کاریابی ها و حتی در حد توان برای همه نرم افزارهای معرفی شده در زینسی، مزایا و معایب تخصصی بنویسیم. همراهمون باشین.

  7. جاب ویژن خوبه ولی خب از اون بهترم هست به نظرم ولی میشه به عنوان سایت کمکی همیشه چک ش کنیم

  8. در پاسخ به بهزاد علی نژاد
    ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت جاب ویژن بیان کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا