بررسی تخصصیمقایسه نرم افزار

chatgpt یا jasper ؛ کدام چت بات هوش مصنوعی عملکرد بهتری دارد؟

امروزه چت بات هوش مصنوعی طرفداران بسیاری دارد. با توسعه ابزار chatgpt ، این ابزارها محبوبیت زیادی به دست آورند و تبدیل به ابزارهای کاربردی در حوزه محتوا شدند. اگر بنا به هر دلایلی نمی‌توانیم از chatgpt استفاده کنیم، ابزار دیگری وجود دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله، برخی از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر چت جی پی تی وجود دارند که می‌توانیم به عنوان جایگزین چت جی پی تی استفاده کنیم.

چت بات هوش مصنوعی Jasper یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتواست که کاربردی شبیه به chatgpt دارد. همیشه کشمکشی بین این دو ابزار وجود دارد که کدام یک بهتر است یا هر کدام از این ابزار‌ها برای چه کاربردی مناسب‌تر هستند. در این مقاله از زینسی قصد داریم در ابتدا در مورد هر یک از این ابزارها توضیح مختصری ارائه دهیم و سپس به مقایسه این دو ابزار مفید هوش مصنوعی بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ابزار chatgpt

در حال حاضر یکی از بهترین چت بات‌های هوش مصنوعی در دنیا  chatgpt نام دارد که قابلیت نوشتن انواع تولید محتوای متنی را به کاربران ارائه می‌دهد. این چت بات مکالمه محور است و می‌تواند مانند دوست صمیمی ‌با شما چت کند. فعلا دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی رایگان است اما نسخه پولی نیز برای آن ارائه شده است.

امکانات نسخه رایگان این چت بات محدود است. اگر آن امکانات پاسخگوی شما نیاز شما نیست می‌توانید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

مقاله زیر از زینسی را با برای آشنایی با ابزار هوش مصنوعی chatgpt را بخوانید:

این ابزار علاوه بر این که در تولید متن به شما کمک می‌کند، در حل مسائل ریاضی کدنویسی و خطایابی کدنویسی نیز به کمک شما می‌شتابد. شاید به همین دلیل است که در بین دانش‌آموزان و دانشجویان افرادی که در حوزه تولید محتوا مشغول به کار هستند، تبدیل به یک ابزار شگفت انگیز و پر سر و صدا شده است.

ابزار chatgpt
نحوه عملکرد ابزار هوش مصنوعی chatgpt

نسخه آزمایشی این ابزار هوش مصنوعی در دسترس کاربران است و رفته رفته با ارائه نسخه‌های اصلی، شاهد پیشرفت چشمگیر این ابزار خواهیم شد. بزرگترین ایراد این ابزار، تکمیل شدن ظرفیت است. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، این ابزار نسخه پولی و رایگان دارد که به دلیل محبوبیت بسیار بالا نسخه رایگان آن اغلب تکمیل ظرفیت می‌شود و کاربران برای استفاده از این ابزار باید منتظر بمانند.

اگر می‌خواهید این ابزار همیشه در دسترس شما باشد می‌توانید نسخه چت جی پی تی پلاس آن را تهیه کنید. این نسخه در حال حاضر با اشتراک ماهانه ۲۰ ارائه می‌شود. نسبت به کارایی که این نرم افزار دارد، اشتراک ماهیانه آن معقول به نظر می‌رسد‌. ابزار chatgpt از GPT-3 OpenAI استفاده می‌کند.‌

برای مشاهده ابزارهای بیشتر در زمینه هوش مصنوعی به دسته بندی ابزار هوش مصنوعی زینسی مراجعه کنید.

ابزار هوش مصنوعی jasper

جاسپر عنوان دیگری از ابزارهای هوش مصنوعی است که در تولید محتوای متنی سریع و بدون لیست انتظار به شما کمک می‌کند.

نحوه عملکرد این ابزار تا حدودی شبیه به chatgpt است اما تفاوت‌هایی هم با هم دارند که در ادامه به بررسی تفاوت‌های چت جی پی تی و جاسپر خواهیم پرداخت. حال می‌خواهیم کمی‌بیشتر با ابزار هوش مصنوعی jasper آشنا شویم.

ابزار هوش مصنوعی جاسپر توسط یک شرکت توسعه نرم افزار به نام Y combinatir در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد. این شرکت  چت بات هوش مصنوعی جاسپر را در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ راه اندازی کرد.

ابزار هوش مصنوعی jasper
نحوه عملکرد ابزار هوش مصنوعی jasper

از این ابزار می‌توانید برای نوشتن انواع ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ و پست‌های شبکه‌های اجتماعی و غیر کمک بگیرید. استفاده از این ابزار برای عموم مردم آزاد است اما کاربران باید توجه داشته باشند که این ابزار نسخه رایگان مداوم ندارد و فقط دارای نسخه رایگان پنج روز است. پس از به پایان رسیدن نسخه رایگان باید به خرید اشتراک اقدام نمایید. در غیر این صورت نمی‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

مبلغ اشتراک به صورت ماهانه حدود 50 – 60 دلار است. بعد از تهیه اشتراک این چت بات هوش مصنوعی می‌توانید در هر ماه ۵۰ هزار کلمه متن تولید کنید. این عدد معادل خروجی یک نویسنده حرفه‌ای پرکار است.

ابزار هوش مصنوعی جاسپر یک طرح تجاری نیز دارد که با خرید این طرح، اعضای تیم پنج نفره می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و این هوش مصنوعی را با برند مورد نظر شخصی سازی نمایند. به خاطر داشته باشید که شما از هر ابزار هوش مصنوعی هم که استفاده کنید در مرحله آخر باید یک انسان آن را بررسی کند.

برای آشنایی هر چه بیشتر با ابزارهای تولید محتوا مقاله زینسی را از این لینک بخوانید.

مقایسه chatgpt و jasper

در ادامه به مقایسه چت بات هوش مصنوعی chatgpt و jasper به نقل از sibtip می‌پردازیم. در مقایسه این ابزار هوش مصنوعی شباهت و تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کنیم.

تفاوت‌های chatgpt و jasper

این دو ابزار هوش مصنوعی از لحاظ قیمت محدودیت کلمه و برخی از امکانات با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

قیمت

قیمت این دو چت بات هوش مصنوعی با یکدیگر بسیار متفاوت است. چت جی بی تی در حال حاضر یک نسخه رایگان دائمی ‌دارد. ابزار چت جی بی تی دارای نسخه پولی نیز هست که به عنوان چت جی بی تی پلاس ارائه شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این نسخه پولی به صورت ماهانه ۲۰ دلار خواهد بود.

قیمت چت بات هوش مصنوعی
قیمت چت بات هوش مصنوعی جاسپر و چت جی پی تی با یکدیگر متفاوت است.

در مقابل ابزار جاسپر نسخه رایگان دائمی ‌ندارد و فقط نسخه آزمایشی رایگان ۵ روزه دارد. کاربران بعد از ۵ روز استفاده از این نرم‌افزار ملزم به خرید آن هستند وگرنه نمی‌توانند از آن استفاده کنند. مبلغ ماهانه در نظر گرفته شده برای نسخه پولی به صورت ماهانه تقریبا ۵۰ – ۶۰ دلار است که برای خیلی از کاربران مبلغ بسیار زیادی تلقی می‌شود.

امکانات تولید محتوای متنی جاسپر و چت جی بی تی

هر دو ابزار chatgpt و jasper امکان تولید محتوای متنی متنوعی را دارند، یعنی شما هر متنی که از این ابزارها درخواست کنید، خیلی سریع در اختیار شما قرار می‌دهند.

تنها تفاوت این دو ابزار از نظر تولید محتوای متنی، ویژگی‌های خاص هر ابزار است. مثلا شما با کمک ابزار هوش مصنوعی جاسپر می‌توانید سرقت ادبی در متن را نیز بررسی کنید. همچنین جاسپر می‌تواند متون را برای شما خلاصه کند. چت جی پی تی هم از نظر حل مسائل ریاضی و کدنویسی امکانات بیشتری دارد که کاربران را به خود جذب می‌کند.

محدودیت کلمه

ابزار جاسپر و چت جی پی تی از نظر محدودیت کلمه نیز با هم متفاوت هستند. همانطور که از نظر نسخه و پولی بودن این ابزارها را با یکدیگر بررسی کردیم، باید از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که چت جی پی تی اکثرا برای متن‌های کوتاه موثر است، اما جاسپر برای متن‌های طولانی نیز کاربرد دارد. چاسپر می‌تواند ماهانه ۵۰۰۰۰ کلمه متن تولید کند، این عدد معادل استخدام یک کارمند تولید محتوا است.‌

جاسپر بازاریابان و تولید کنندگان محتوا، چت جی بی تی عموم مردم

با توجه به قیمت و محدودیت کلمه این دو ابزار می‌توانیم به این نتیجه برسیم که جاسپر برای بازاریابان کسب و کارهایی که در زمینه تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند و دیگر مشاغل مرتبط مناسب است که می‌توانند از آن استفاده حرفه‌ای کنند. در مقابل چت‌جی‌پی‌تی برای عموم مردم مناسب است تا به جواب سوال‌های خود برسند و متن‌های کوتاه در مورد نظر خود را دریافت کنند.

تفاوت اصلی جاسپر و چت جی پی تی
تفاوت اصلی جاسپر و چت جی پی تی در مخاطبان هدف است.

همچنین اگر از نظر قیمت نیز این دو نرم افزار را بررسی کنیم، قیمت جاسپر برای کسی که در زمینه تخصصی از آن استفاده نمی‌کند، بسیار زیاد است.

شباهت‌های ابزارهای هوش مصنوعی جاسپر و چت جی بی تی

تفاوت‌های این دو ابزار هوش مصنوعی بسیار کاربرد را با یکدیگر بررسی کردیم حالا می‌خواهیم شباهت‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از GPT

هر دو ابزار از GPT-3 OpenAI استفاده می‌کنند. استفاده از زبان طبیعی انسان و مدل زبان یکسان از دیگر شباهت‌های ابزار هوش مصنوعی جاسپر و چت جی بی تی است.

زینسی، پلتفرم مقایسه، بررسی ابزارها و نرم افزارهای مختلف

در این مقاله از زینسی با چت بات هوش مصنوعی جاسپر و چت جی پی تی آشنا شدیم و دانستیم که این دو ابزار برای تولید محتوای متنی مناسب هستند که می‌توانند در زمینه تولید محتوا و دیگر مواقعی که به متن نیاز داریم، کمک‌مان کنند. این دو ابزار دارای شباهت‌هایی هستند، مثلا هر دو از زبان انسانی آموزش دیده‌اند اما در مقابل تفاوت‌هایی هم دارند. ما در زینسی به شناختِ بهتر شما از ابزارهای هوش مصنوعی کمک می‌کنیم. به نظر شما جاسپر می‌تواند جایگزین چت جی پی تی باشد؟ آیا تجربه استفاده از هر یک از این ابزار‌های ذکر شده را دارید؟ لطفا نظرات و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. بین چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی و جاسپر حتما چت جی پی تی بهتره البته برای استفاده عمومی. جاسپر هم برای کسب و کارها مناسبه.

  2. من از چت بات هوش مصنوعی جاسپر استفاده میکنم و خیلی راضیم ازش. فوق العاده س محتواهاش

  3. در پاسخ به نعیمه رضایی
    ممنون که نظرتون رو در مورد چت بات هوش مصنوعی باهامون به اشتراک گذاشتین.

  4. به نظرم چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی عملکرد بهتری داره و چون رایگانه بهتره از جاسپر

  5. در پاسخ به مهدی صالح فر
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون مهدی عزیز. بله درسته چت جی پی تی نسخه رایگان دائمی داره ولی جاسپر نداره.

  6. در پاسخ به ماجده اصغری
    ممنون از درج نظرتون ماجده عزیز. بله طرفدارای چت بات هوش مصنوعی chatgpt زیاده. سرگرم کننده با کلی اطلاعات مفید.

  7. انصافا هر دو چت بات هوش مصنوعی عملکرد خوبی داره بستگی داره شما با چه هفی ازشون استفاده کنین با هدف تجاری جاسپر خوبه با هدف سرگرمی چت جی پی تی.

  8. اینقدر به chatgpt علاقه دارم لطفا در موردش اگه ممکنه مقاله های بیشتری بذارید. با تشکر

  9. من تولید کننده محتوا نداشتم چون کارمو تازه شروع کردم از jasper کمک میگیرم نسخه پولی شو توسط دوستم که خارجه خریدم واقعا عالیه فکر نمیکردم یه روز این همه پیشرفت ببینم.

  10. در پاسخ به مهدی علی زاده
    مهدی عزیز چقدر خوب که از هوش مصنوعی در جهت تولید محتوا استفاده کردین بهتون تبریک میگم که از تکنولوژی کمک میگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا