کاریابی و منابع انسانی

بررسی مزایا و معایب سایت جابینجا ؛ 12 دلیل خوب برای انتخاب جابینجا

با دانستن مزایا و معایب سایت جابینجا بهتر می‌توانید برای انتخاب پلتفرم کاریابی آنلاین تصمیم بگیرید. جابینجا به عنوان یک پلتفرم کاریابی آنلاین در سراسر کشور فعالیت دارد. خیلی از افراد و کارفرمایان از طریق این پلتفرم توانسته‌اند همکار جدید و یا شغل مورد نظر خود را جذب کنند. در جابینجا امکان پیدا کردن مشاغل تمام وقت، پاره وقت، دورکاری و … وجود دارد. کارفرمایان مشخصات همکار مورد نیاز برای کسب و کار خود را در جابینجا درج می‌کنند و کارجویان با مطالعه آن‌ها، اقدام به ارسال رزومه می‌کنند. ارسال رزومه از طریق جابینجا کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت مبلغ وجود ندارد، اما ارسال آگهی استخدام توسط کارفرمایان نیاز به تهیه اشتراک دارد. در این مقاله از زینسی قصد داریم به بررسی مزایا و معایب جابینجا بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب سایت جابینجا

جابینجا به عنوان پلتفرم اینترنتی کاریابی ، مزایای زیادی را برای کارجویان و کارفرمایان به دنبال دارد، اما در مقابل از نظر کارفرمایان و کارجویان دارای معایبی است که با رفع این معایب، تبدیل به بهترین پلتفرم کاریابی ایران خواهد شد. در ادامه مزایا و معایب سایت جابینجا را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب سایت جابینجا
سایت جابینجا: پلتفرم کاریابی آنلاین

اگر درباره سایت جابینجا نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، پیشنهاد می کنیم به معرفی و بررسی جابینجا در زینسی مراجعه نمایید.

مزایای سایت جابینجا

مهم‌ترین مزیت جابینجا برای کارفرمایان، پیدا کردن همکار جدید و برای کارجویان، پیدا کردن شغل مورد نیاز است. اگر بخواهیم به صورت گسترده‌تر به پلتفرم جابینجا نگاه کنیم و مزایای آن را به صورت عمیق‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم که جابینجا مزایایی از جمله پیدا کردن مشاغل دورکاری و پاره وقت، رزومه ساز آنلاین و … را دارد. در ادامه به بررسی هر یک از مزایای جابینجا خواهیم پرداخت.

پیدا کردن شغل دورکاری

امروز مشاغل دورکاری بسیاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد. در واقع برخی از مشاغل، امکان دورکاری دارند، در این کسب و کارها نیازی به حضور کارکنان در شرکت نیست. قرارداد این کسب و کارها به صورت دورکاری بسته می‌شود و معمولا دارای انعطاف زمانی هستند. برخی از شغل‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، عبارتنداز:

  • برنامه نویسی
  • امور گرافیکی
  • تولید محتوا
  • مترجمی ‌و … .

بدون وجود پلتفرمی مانند جابینجا، پیدا کردن کسب و کار‌هایی که امکان دورکاری دارند، بسیار سخت به شمار می‌آید. یکی از مزایای سایت جابینجا پیدا کردن مشاغل دور کاری است. شما در قسمت فیلتر جستجو می‌توانید نوع قرارداد خود را روی دورکاری تنظیم کنید تا مشاغلی که امکان دورکاری دارند، برایتان نمایش داده شوند.

پیدا کردن شغل پاره وقت

خیلی از افراد در شرکتی شاغل هستند، اما با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه يك شغل جوابگوی نیازهای زندگی آنان نیست. در این هنگام بهترین گزینه، پیدا کردن شغل پاره وقت است که فرد بعد از تایم کاری خود بتواند درآمدی را کسب کند.

شما در پلتفرم جابینجا می‌توانید مشاغل پاره وقت را شناسایی کرده و برایشان رزومه ارسال کنید. به این ترتیب در کنار شغل اصلی خود، یک شغل پاره وقت نیز برای افزایش درآمد خواهید داشت.

رزومه ساز آنلاین: یکی از مزایای وب سایت جابینجا

یکی دیگر از مزایای جابینجا، امکان ساخت رزومه است. در سایت https://jobinja.ir/، رزومه ساز آنلاین وجود دارد که شما به صورت رایگان و خیلی سریع و آسان می‌توانید برای خودتان یک رزومه حرفه‌ای و استاندارد بسازید.

رزومه ساز آنلاین: مزیت طلایی سایت جابینجا
مزیت طلایی سایت جابینجا

یادتان باشد که رزومه ساز آنلاین جابینجا همه استاندارد‌های لازم برای داشتن یک رزومه حرفه‌ای را برای شما فراهم کرده است. ساخت رزومه در این پلتفرم بسیار آسان تلقی می‎شود و نیازی به آموزش وجود ندارد. در عرض چند دقیقه می‌توانید برای خودتان رزومه بسازید.

بررسی رزومه‌ها توسط کارفرمایان

در پلتفرم جابینجا اکثر رزومه‌ها توسط کارفرمایان مورد بررسی قرار می‌گیرند و بررسی رزومه از طریق نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده می‌شود.

فیلتر دقیق و کامل جستجو در جابینجا

اگر سری به قسمت فیلتر جابینجا زده باشید، متوجه شده‌اید که فیلترهاي بسیار دقیقی را می‌توانید برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان اعمال کنید.

در سایت جابینجا امکان فیلتر بر اساس دسته بندی، شغل، حقوق، قرارداد و …. وجود دارد. اگر شغل و حقوق خاصی مد نظرتان است، می‌توانید همه فیلتر‌های موجود را مشخص کنید تا نتایج جستجو دقیقا بر اساس سلیقه شما ظاهر شوند.

دسته بندی شغلی کامل

دسته بندی شغلی در کاریابی جابینجا بسیار دقیق است و شما می‌توانید همه مشاغل ضروری جامعه را در آن جا مشاهده کنید. برخی از دسته بندی‌های شغلی جابینجا عبارتنداز:

  • فروش و بازاریابی
  • وب برنامه نویسی و نرم افزار
  • مالی و حسابداری
  • مسئول دفتر اجرائی و اداری
  • تولید و مدیریت محتوا
  • طراحی پشتیبانی و امور مشتریان
  • منابع انسانی و کارگزینی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • خرید و بازرگانی
  • مهندسی برق الکترونیک
  • و …

دسته بندی شغلی متنوع جابینجا، یک امتیاز این سایت محسوب می‌شود.
دسته بندی شغلی متنوع جابینجا، یک امتیاز این سایت محسوب می‌شود.

معرفی شرکت‌های برتر در اپلیکیشن جابینجا

در صفحه اصلی جابینجا، بخشی با عنوان «۵۰ شرکت برتر» وجود دارد. با کلیک روی این قسمت می‌توانید ۵۰ شرکت برتر از نظر عملکرد را بررسی کنید.

کمک به برندسازی شرکت‌ها

همانطور که می‌دانید جابینجا پلتفرمی برای برقراری ارتباط بین کارجو و کارفرما است، اما مزایای جابینجا برای شرکت‌ها در همین جا خلاصه نمی‌شود.

جابینجا همکار مورد نظر شرکت‌ها را فراهم کرده و به برندسازی کسب و کارها کمک می‌کند. به این ترتیب که شما به عنوان کارفرما می‌توانید لوگو، نام سازمان، تعداد کارکنان، مختصری از شرکت و سابقه کاری را در صفحه استخدام توضیح دهید تا کسانی که به صفحه شما مراجعه می‌کنند، با کسب و کار‌تان آشنا شوند.

برندسازی شرکت ها: خدمت و مزیت سایت جابینجا
برندسازی شرکت ها: خدمت و مزیت سایت جابینجا

لوگوی سازمان و اسم شرکت شما پس از تهیه اشتراک به مدت چند هفته در صفحه اصلی جابینجا قرار خواهد گرفت. به این ترتیب همه بازدیدکنندگان جابینجا با نام و مشخصات شرکت شما آشنا خواهند شد.

ارسال آگهی از طریق خبرنامه

با ثبت نام در جابینجا و باز کردن حساب کاربری و انتخاب حوزه تخصصی، روزانه ایمیل‌هایی برای شما ارسال می‌شود. این ایمیل حاوی محتوای مشاغل مربوط به تخصص شماست. با کلیک بر روی این ایمیل، می‌توانید رزومه خود را برای شرکت‌های جدید ارسال کنید.

اطلاع رسانی کارجویان

به عنوان کارفرما نیازی نیست که برای بازدید بیشتر آگهی خود تلاش کنید. جابینجا همین کار را برایتان انجام می‌دهد. موقع درج آگهی در جابینجا، اطلاع رسانی انبوهی به کارجویان انجام خواهد شد.

ارسال رزومه رایگان

کارجویان برای ارسال رزومه به شرکت‌های مختلف نیازی به پرداخت هزینه ندارند و به صورت رایگان و نامحدود می‌توانند رزومه خود را به کارفرمایان و شرکت‌های مختلف ارسال کرده و شانس خود را برای استخدام در شغل رویایشان امتحان کنند.

رابط کاربری آسان و پنل حرفه‌ای

با وارد شدن به وب سایت و اپلیکیشن جابینجا ، رابط کاربری آسان آن به چشم‌مان می‌خورد. در جابینجا همه مواردی که به عنوان کارفرما و یا کارجو به آن نیاز داریم، در دسترس‌مان قرار دارد. پنل کاربری جابینجا به صورت حرفه‌ای طراحی شده است. اگر بخواهیم با آن را با سایر نرم افزارهای کاریابی آنلاین مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که پنل جابینجا بسیار حرفه‌ای‌تر و بهتر از پلتفرم‌های دیگر است.

معایب سایت جابینجا

مزایای جابینجا از نظر کارفرمایان و کارجویان را بررسی کردیم، نوبت به بررسی معایب جابینجا می‌رسد. در ادامه برخی از این موارد را اشاره می‌کنیم:

ارسال بیش از حد خبرنامه

برخی از کارجویان مخصوصا کسانی که شغل خود را پیدا کرده‌اند، از ارسال بیش از حد خبرنامه از طریق ایمیل شاکی هستند.

ارسال خبرنامه متعدد: نقطه ضعف جابینجا
ارسال خبرنامه متعدد: نقطه ضعف جابینجا

عدم امکان لغو دریافت ایمیل

کسانی که از ارسال بیش از حد خبرنامه شاکی هستند، روشی برای عدم دریافت ایمیل نمی‌شناسند. در این صورت یا روشی برای لغو دریافت ایمیل وجود ندارد و یا این که اگر وجود دارد، جابینجا باید نسبت به توضیح در مورد روش‌های لغو آن اقداماتی انجام دهد.

آگهی کم در برخی دسته بندی‌ها

در برخی از دسته بندی‌ها نظیر برنامه نویسی، تولید و مدیریت محتوا و … آگهی‌های بسیار زیادی در جابینجا وجود دارد و در مقابل برای برخی از دسته بندی‌ها بیش از چندین شغل را مشاهده نمی‌کنیم.

عدم امکان ارسال رزومه از تلگرام

جابینجا فقط تحت وب کار می‌کند و ارسال و دریافت رزومه نیز از همین طریق انجام می‌گیرد. در این پلتفرم امکان ارسال رزومه از طریق تلگرام وجود ندارد، این مورد برای کسانی که آشنایی کاملی با وب و ایمیل ندارند، نکته منفی تلقی می‎شود.

مبلغ زیاد اشتراک‌های جابینجا

از نظر برخی از کارفرمایان، مبلغ اشتراک‌های سه ماه، شش ماهه و یکساله جابینجا، بسیار بیشتر از پلتفرم‌های دیگر است.

زمان طولانی برای نمایش آگهی

جابینجا همه آگهی‌ها را بیش از 30 روز در وبسایت خود نمایش می‌دهد. از نظر خیلی از کارفرمایان و حتی کارجویان، این زمان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد، زیرا در ده روز اول به تعداد کافی از بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود و بعد از گذشت ۱۰ روز تعداد بازدید آن آگهی کاهش پیدا می‌کند. شاید بهتر بود جابینجا زمان نمایش آگهی را کمتر می‌کرد و یا براي به روز رسانی آگهی و نمایش آن برای کاربران اقداماتی انجام می‌داد‌.

دریافت رزومه‌های اسپم و ارسال گروهی رزومه

خیلی از کارفرمایان از این موضوع شاکی هستند که رزومه‌های اسپم دریافت می‌کنند، یعنی کارجویان بدون آن که مشخصات و توضیحات مربوط به شغل‌ها را مطالعه کنند، اقدام به ارسال گروهی رزومه می‌کنند که در این شرایط کارفرمایان در هنگام بررسی رزومه دچار مشکل می‌شوند.

زینسی، معرفی و بررسی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب سایت جابینجا آشنا شدیم و دانستیم که جابینجا به عنوان پلتفرم کاریابی آنلاین و استخدام ، در اشتغال افراد نقش بسیار مهمی بر عهده دارد. مزایای جابینجا نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و استفاده از آن برای کارجویان و کارفرمایان عزیز توصیه می‎شود. ما در زینسی قصد داریم بهترین برنامه‌ها و نرم افزارها را برای اشتغال شما معرفی و بررسی کنیم. نظر شما در مورد معایب و مزایای سایت جابینجا چیست؟ خوشحال می‎شویم اگر نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

اپلیکیشن جابینجا چیست؟

جابینجا برنامه کاریابی آنلاین است که به کارجویان و کارفرمایان در جهتِ استخدام کمک می‌کند.

ورود به سایت جابینجا چگونه است؟

برای ورود به سایت جابینجا ، کافیست حساب کاربری ایجاد کنید. ورود به سایت جابینجا کاملا رایگان است.

رزومه ساز جابینجا چگونه عمل می‌کند؟

در عرض چند دقیقه می‌توانید با کمک ابزار رزومه ساز جابینجا برای خودتان یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای بسازید. با کلیک روی رزومه ساز، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

ثبت نام در جابینجا چگونه انجام می‌گیرد؟

با وارد کردن آدرس ایمیل، نام، نام خانوادگی و انتخاب رمز می‌توانید در جابینجا ثبت کنید. همچنین امکان ثبت نام و ورود از طریق حساب گوگل و لینکدین در جابینجا وجود دارد.

مزایای اپلیکیشن جابینجا چیست؟

  • پیدا کردن شغل تمام وقت، پاره وقت، دورکاری و …
  • دسته بندی شغلی کامل
  • فیلتر جستجوی دقیق
  • ارسال رزومه رایگان
  • اطاع رسانی شغل به کارجویان
  • پنل حرفه‌ای
  • رابط کاربری آسان
  • و ….

ثبت نام در جابینجا چگونه انجام می‌گیرد؟

  • ارسال بیش از حد خبرنامه
  • عدم امکان لغو دریافت ایمیل
  • دریافت رزومه اسپم و ارسال گروهی ایمیل
  • زمان طولانی برای نمایش آگهی
  • آگهی کم در برخی از دسته بندی‌ها
  • و …
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫28 دیدگاه ها

  1. با توجه به مزایا و معایب سایت جابینجا ، من نتیجه میگیرم مزایاش بیشتره و در کل برای پیدا کردن شغل پلتفرم خیلی خوبیه.

  2. در پاسخ به احد
    ممنون از نظر ارزشمندتون احد عزیز. بله اگه نگاه کلی به مزایا و معایب سایت جابینجا داشته باشیم متوجه میشیم مزایاش بیشتره.

  3. مزایا و معایب سایت جابینجا خیلی زیاده. در کل سایت خوبیه ولی با ارسال بیش از حد خبرنامه موافقم. این همه خسته میکنه آدمو.

  4. در پاسخ به بهزاد
    ممنون از نظر ارزشمندتون بهزاد عزیز. بله درسته مزایا و معایب سایت جابینجا زیاده|، در کنار مزایا و معایب در کل پلتفرم خوبی برای کاریابی هست.

  5. من که نتونستم از سایت جابینجا شغل پیدا کنم. سه ماه گشتم رزومه ارسال کردم ولی خبری نشد نمیدونم چطوری بعضیا خیلی زود شغل پیدا میکنن.

  6. در پاسخ به امیر
    امیر عزیز بعضی گروه های شغلی در جابینجا زیاده و طبیعتا پیدا کردن شغل تو این دسته بندی ها راحته. شاید گروه شغلی مد نظر شما تعداد آگهی کمی داره.

  7. من از سایت جابینجا شغل دورکاری پیدا کردم و کاملا راضیم حتما امتحان کنین شاید شما هم بتونید خیلی زود صاحب شغل بشید.

  8. در پاسخ به آیلین نامجو
    آیلین عزیز چقدر خوب. خوشحالیم براتون که از سایت جابینجا تونستید شغل پیدا کنین و راضی هستید.

  9. معایب سایت جابینجا خیلی کمه و واقعا اونقدر مهم نیستن. در کل سایت جاینجا سایت خوبیه.

  10. در پاسخ به مهدی
    بله مهدی عزیز. همه اپلیکیشن ها و سایت ها معایب دارن مهم اینه مزیت هاش اینقدر باشه که معایب رو پوشش بده و کاربر اونو انتخاب کنه. جابینجا هم درست همینطوره.

  11. در پاسخ به ناصر
    بله ناصر عزیز رزومه ساز آنلاین سایت جابینجا خوب طراحی شده و برای کارجویان خیلی مفیده.

  12. فقط میتونم بگم در سایت جابینجا رزومه ها واقعا توسط کارفرمایان بررسی میشن. الکی نیست

  13. در پاسخ به سولماز نوری
    بله سولماز عزیز در سایت جابینجا اکثرا بررسی میشن رزومه ها.

  14. سایت جابینجا به صورت حرفه ای به برند سازی شرکت ها کمک میکنه حتی اگه قصد استخدام ندارین سایت جابینجا پلتفرم خوبی برای معرفیه.

  15. در پاسخ به ساحل میرزایی
    بله ساحل عزیز به نکته ظریفی اشاره کردین. جزو ویژگی ها و مزایای سایت جابینجا کمک به برندسازی شرکت هاس.

  16. سایت جابینجا با خبرنامه دیوونه میکنههههه خیلی خوبههه ها ولی با خبرنامه اذیت میکنه.

  17. به نظرم بهترین سایت کاریابی ، سایت جابینجاس مزایای خیلی زیادی داره.

  18. در پاسخ به رضا
    ممنون از نظرتون رضای عزیز. جزو معایب سایت جابینجا همین خبرنامه زیاده ولی برای بعضیا هم خوشاینده.

  19. در پاسخ به لطیفی مهرداد
    ممنون از نظرتون. بدون شک سایت جابینجا در استخدام افراد کمک میکنه.

  20. فیلتر دقیق سایت جابینجا خیلی جالبه. برای جستجو دقیقا معیارهاتون رو وارد کنین تا نتایج عین خواسته شما باشه.

  21. در پاسخ به سحر مونایی
    ممنون از نظرتون سحر عزیز. بله فیلتر سایت جابینجا دقیقه.

  22. سایت جابینجا دسته بندی خیلی کاملی داره هر نوع شغلی بخوای اونجا هست. توصیه میکنم

  23. در پاسخ به رامین حسینی
    رامین عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت جابینجا مطرح کردین.

  24. من چند سال پیش شغل پاره وقتمو از سایت جابینجا پیدا کردم و واقعا راضی بودم برای شغل تولید محتوا گزینه زیاد داره.

  25. در پاسخ به مهسا احدی
    چقدر خوب مهسای عزیز که شغل دلخواهتون رو از سایت جابینجا پیدا کردین. همیشه موفق باشین.

  26. سایت جابینجا آگهی رو خیلی نگه میداره میبینی آگهی اینقدر رفته پایین که خبری ازش نیست.به نظرم زمانش باید کوتاه تر بشه تا بیشتر دیده بشه بعد اون دیگه فایده ای نداره.

  27. در پاسخ به میترا خراسانی
    میترای عزیز ممنون از درج نظر ارزشمندتون در مورد سایت جابینجا .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا