کاریابی و منابع انسانی

مزایا و معایب سایت کاران از دیدِ تخصصی و حرفه ای

بررسی مزایا و معایب سایت کاران به کارجویان و کارفرمایان کمک می‌کند تا انتخاب بهتری در زمینه کاریابی آنلاین داشته باشند. وب سایت کاران به عنوان موتور جستجوی شغلی نیز شناخته می‌شود. به این صورت که شما با جستجوی شغل مربوطه می‌توانید در پلتفرم‌های کاریابی آنلاین دیگری نیز نتایج جستجو را مشاهده کنید. در حقیقت با یک جستجو می‌توانید نتایج اکثر پلتفرم‌های کاریابی آنلاین را ببینید. در این مقاله از زینسی قصد بررسی مزایا و معایب سایت کاریابی کاران را داریم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب سایت کاران

پیدا کردن شغل با وجودِ وب سایت‌های کاریابی و استخدام  راحت‌تر از گذشته شده است. کارجویان از بین فرصت‌های شغلی که کاران در اختیار آنان قرار می‌دهد، می‌توانند بهترین گزینه را برای خود بیابند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، کاران علاوه بر این که فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد، امکان جستجوی شغل از پلتفرم‌های دیگر نظیر جابینجا، ایران استخدام، ایران تلنت، کاربوم و … را فراهم کرده است. در ادامه برخی از مزایا و معایب سایت کاران را مطرح می‌کنیم:

مزایای سایت کاران

از جمله مزایای سایت کاران می‌توان به تست روانشناسی و شخصیت شناسی، امکان ساخت رزومه ویدیویی و متنی، امکان معرفی کارجو به کارفرما و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی جزئی‌تر مزایای سایت کاران می‌پردازیم.

تست روانشناسی و شخصیت شناسی

در وب سایت کاریابی کاران، تست روانشناسی شخصیت شناسی وجود دارد. کارجویان با انجام این تست‌ها می‌توانند شناخت کاملی از خود به دست آورند.

انواع تست‌های شخصیت شناسی که وب سایت کاران قرار دارد، شامل تست هوش هیجانی، تست MBTI،  تست هوش گاردنر، تست ذهن آگاهی، تست مهارت‌های یادگیری، تست رضایت شغلی، تست عزت نفس، تست تاب آوری، تست تحمل استرس و تست شادمانی است.

با انجام هر یک از تست‌های نامبرده، می‌توانید شخصیت خودتان را بیشتر بشناسید. معمولا انجام هر تست بین ۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

تست های شخصیتی و روانی : مزیت وب سایت کاران
تست های شخصیتی و روانی : مزیت وب سایت کاران

امکان ساخت رزومه ویدیویی و متنی

رزومه در استخدام شما تاثیر بسزایی دارد. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر در یک شرکت استخدام شوید، قدم اول تهیه رزومه حرفه‌ای و استاندارد است. هر چقدر رزومه شما کامل‌تر باشد و جزئیات بیشتری از سوابق شغلی و تحصیلی خود درج کنید، به همان اندازه کارفرمایان مشتاق‌تر به جذب شما خواهند بود.

از جمله نقاط مثبت کاران امکان تهیه رزومه به صورت حرفه‌ای و کامل است. بعد از تهیه رزومه در وب سایت https://karan.ir/  می‌توانید آن را دانلود کنید و به اشتراک بگذارید. در وب سایت کاریابی آنلاین کاران، علاوه بر امکان تهیه رزومه متنی، امکان ساخت رزومه ویدیویی نیز برای کارجویان فراهم شده است. شما می‌توانید رزومه ویدیویی خود را در این کتاب آماده کنید.

رزومه ویدیویی را می‌توانید به صورت خودساز، اسلایدی و یا برندینگ شخصی تهیه کنید. در روش رزومه ویدیویی خودساز، ضبط ویدیو با کمک دوربین سلفی گوشی و در روش رزومه ویدیویی اسلایدی با کمک دوربین و نرم افزارهای تدوین گوشی انجام می‌گیرد. در روش برندینگ شخصی با تجهیزات حرفه‌ای استودیویی فیلمبرداری شده و تدوین‌های حرفه‌ای اعمال می‌شود.

انتخاب هر یک از این روش‌ها بر عهده شما خواهد بود. در وب سایت کاران همه پروسه‌ها و نکات لازم برای ساخت رزومه ویدیویی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

امکان معرفی کارجو به کارفرما

در وب سایت کاران در بخش کارجویان، قسمتی با عنوان «معرفی کن» وجود دارد. کارجویان با کمک این ویژگی می‌توانند خودشان را در زمان کمتری به کارفرمایان بیشتری معرفی کنند. برای این کار کافیست بسته «معرفی کن» را فعال سازی نمایند.

نکته جالب اینجاست که اولین بسته «معرفی کن» از طرف کاران به کارجویان هدیه داده می‎شود و هیچ نیازی به پرداخت مبلغ نیست. در حقیقت با فعال کردن این گزینه به مدت یک ماه به آگهی‌های مرتبط معرفی خواهید شد. بعد از یک ماه باید مبلغی را برای دریافت این بسته پرداخت نمایید. با فعال کردن این گزینه، رزومه شما با اولویت بالا به کارفرمایان معرفی می‌شود.

امکان مصاحبه آنلاین کارجو و کارفرما

وب سایت کاران امکان مصاحبه آنلاین را برای کارفرمایان فراهم کرده است تا بتوانند مصاحبه‌های استخدامی ‌خود را به صورت آنلاین و ویدیویی انجام دهند. به عنوان کارفرما می‌توانید بدون نیاز به مصاحبه حضوری، کارجویانتان را از طریق مکالمه ویدیویی جذب کنید. برای انجام مصاحبه ویدیویی کافیست یکی از بسته‌های ۷ جلسه‌ای، ۲۴ جلسه‌ای و ۷۰ جلسه‌ای را بسته به نیاز خودتان انتخاب نمایید.

دارای مجله اختصاصی

وب سایت کاران برای آموزش و آشنایی کارجویان و کارفرمایان در زمینه استخدام، مجله‌ کاران  را تدارک دیده است که در این مجله می‌توانید انواع مطالب مفید در زمینه استخدام و اشتغال را مطالعه کنید.

در این بخش علاوه بر مطالب عمومی ‌که اطلاعات شما را در زمینه استخدام و کاریابی بالا می‌برند، می‌توانید انواع دسته بندی‌های مشاغل، مقالات متنوع، اخبار استخدامی ‌ایران و جهان، ویدیوها، مصاحبه‌ها و رویدادها و … را نیز مشاهده کنید و از آخرین اخبار این حوزه‌ها نیز مطلع شوید.

دارای پشتیبانی چت آنلاین

از دیگر مزایای کاریابی کاران ، داشتن پشتیبانی سایت از طریق چت آنلاین است. در این بخش شما می‌توانید همه سوال‌ها و مشکلات خود را مطرح کنید تا پشتیبانان و کارشناسان در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

پشتیبانی و چت آنلاین : مزیت ویژه سایت karan
مزیت چت آنلاین و پشتیبانی از امتیازات مهم سایت کاریابی کاران محسوب می شود.

در صورتی که کارشناسان امکان پاسخگویی آنلاین را نداشته باشند، فرمی ‌ ظاهر می‌شود که می‌توانید با یادداشت کردن نام، نام خانوادگی، شماره تماس و درج سوال در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت نمایید. در حالت کلی داشتن پشتیبانی چت آنلاین برای یک پلتفرم کاریابی مزیت محسوب می‌شود.

امکان معرفی کسب و کار

در وب سایت کاران امکان معرفی کسب و کارها نیز وجود دارد. با مراجعه به این بخش در انواع دسته بندی‌ها شغلی می‌توانید کسب و کارهای مختلفی را بشناسید. با وارد شدن به صفحه شرکت، اطلاعات مفیدی نظیر شرح کسب و کار، تجربیات، تصاویر و آگهی‌های آن شرکت را مطالعه کنید. همچنین وب‌سایت، لوکیشن و دیگر اطلاعات مربوط به آن شرکت درج شده است.

پس حتی اگر قصد استخدام کارجو را نداشته باشید، با کمک این بخش از کاران می‌توانید کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

ثبت اگهی آسان

مراحل ثبت آگهی در وب سایت کاران بسیار آسان است و همه مراحل به صورت ساده، قابلِ انجام و تکمیل شدن است.

رابط کاربری جذاب و آسان

صفحه اصلی وب سایت کاران، رابط کاربری بسیار آسانی ‌دارد؛ به طوری که همه قسمت‌های مورد نیاز در یک وب سایت کاریابی را می‌توانید در جلوی چشم خود مشاهده کنید.

امکان ارائه فیلترهای مختلف

در وب سایت کاران برای راحت‌تر پیدا کردن فرصت‌های شغلی توسط کارجویان، فیلترهای مختلفی نیز قرار داده شده است.

فیلتر‌های قرار داده شده در وب سایت کاران شامل موارد زیر است:

  • منبع آگهی
  • سابقه کاری
  • قرارداد
  • زبان‌های خارجی
  • سطح تحصیلات
  • حقوق

با مشخص کردن هر یک از فیلترهای جستجوی ذکر شده می‌توانید نتایج جستجو را دقیقا بر اساس خواسته خود در بیاورید.

امکان جستجوی شغل در سراسر وب

وب سایت کاران علاوه بر این که آگهی‌های استخدامی‌ منحصر به فرد خود را منتشر می‌کند، توانایی تبدیل شدن به موتور جستجوی استخدامی ‌را نیز دارد.

با جستجو در وب سایت کاران می‌توانید همه آگهی‌های استخدامی وب سایت‌های رقیب مانند جاب ویژن، جابینجا، بانی کار، ایران استخدام، دیوار، شیپور، کاربوم و … ‌را مشاهده کنید و در صورت علاقه، درخواست همکاری خود را نیز ثبت نمایید. در حقیقت در این بخش کاران به عنوان واسطه برای پیدا کردن شغل نیز عمل می‌کند.

دارای تخفیف برای ثبت اولین آگهی

وب سایت کاران برای ثبت اولین آگهی استخدام توسط کارفرمایان، ۴۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

امکان اطلاع رسانی کارجو از مشاغل

در پلتفرم کاریابی آنلاین کاران بخشی به عنوان «خبرم کن» وجود دارد. با فعال سازی این قسمت، آگهی‌های مرتبط با شغل‌تان را سریع‌تر از همه دریافت می‌کنید.

بخش خبرم کن و اطلاع رسانی آنلاین : مزیت سایت کاران
بخش خبرم کن و اطلاع رسانی آنلاین : مزیت سایت کاران

اولین بسته «خبرم کن» از طرف کاران هدیه داده می‌شود و رایگان است؛ یعنی شما به مدت یک ماه می‌توانید آگهی‌های استخدامی ‌را خیلی زودتر از بقیه دریافت کنید.

امکان محاسبه حقوق و دستمزد

از جمله مسائل مهم برای کارجویان، میزان حقوق و دستمزد است. دغدغه فکری همه شاغلان و و کسانی که به دنبال شغل هستند، محاسبه حقوق و دستمزد است. در وب سایت کاران امکان محاسبه حقوق و دستمزد وجود دارد.

شما می‌توانید محاسبه حقوق خالص و ناخالص خود را انتخاب کنید. با انتخاب یکی از گزینه‌های عنوان شغلی، تعداد فرزند، حقوق دریافتی و سال شمسی را وارد نمایید تا فیش حقوقی در برابر شما ظاهر شود.

امکان مقایسه حقوق و دستمزد

آیا نمی‌دانید حقوق دریافتی شما زیاد است یا کم؟ یا بهتر است بگوییم هم رده‌های شغلی شما چقدر حقوق می‌گیرند؟ اگر خبر ندارید متوسط حقوق شما در بازار کار چقدر است، از بخش مقایسه حقوق و دستمزد کاران کمک بگیرید.

کافی است میزان حقوق دریافتی، مدرک تحصیلی، سابقه کار و نام خانوادگی را تکمیل کنید. میزان حقوق دریافتی و مورد انتظار خودتان را نیز یادداشت کنید، بعد از تکمیل این اطلاعات، نرخ متوسط حقوق شغلی مرتبط با شما آشکار خواهد شد.

دارای اینماد

از آن جایی که سایت کاریابی آنلاین در جهت پیدا کردن شغل نقش موثری دارد و باید اعتماد کامل کارجویان و کارفرمایان را به خود جلب کند، بنابراین این مجموعه‌ها ملزم به دریافت اینماد هستند. وب سایت کاران نیز دارای اینماد است که از این جهت خیال کاربران راحت‌تر می‌شود.

سایت کاران، دارای مجوز اینماد
سایت کاران به خاطر داشتن اینماد، سایتی معتبر است.

دارای اپلیکیشن موبایل

مجموعه کاران برای راحتی کاربران خود، نسخه موبایل را نیز توسعه داده است تا کسانی که مایل هستند از طریق اپلیکیشن موبایل، آگهی‌های شغلی را مشاهده کنند و از همه امکانات برخوردار شوند. قابل ذکر است که فعلا فقط نسخه اندروید کاران توسعه داده شده است.

امکان به اشتراک گذاری مشاغل از طریق لینکدین، تلگرام، و توییتر

همه آگهی‌های موجود در وب سایت کاران را می‌توانید از طریق لینک تلگرام و توییتر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

معرفی پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل

در وب سایت کاران بخشی به عنوان دسته بندی مشاغل وجود دارد که شما با مراجعه به این دسته بندی‌ها می‌توانید با پردرآمدترین و پرتقاضاترین مشاغل ایران در هر دسته بندی آشنا شوید و اطلاعات زیادی را در مورد مشاغل به دست آورید.

امکان افزودن آگهی به علاقمندی‌ها

هر آگهی که مطابق میل شما بود و نظر شما را بیشتر به خود جلب کرد، می‌توانید آن را به بخش علاقه مندی‌ها انتقال دهید. از طریق پنل می‌توانید آگهی‌های مورد علاقه‌تان را به صورت یک جا مشاهده کنید.

امکان ارسال رزومه به سایت های بخش علاقه مندی خود در سایت کاران
امکان ارسال رزومه به سایت های بخش علاقه مندی خود در سایت کاران

ثبت جزئیات مربوط به ارسال درخواست‌های همکاری

از طریق پنل می‌توانند جزئیات مربوط به ارسال درخواست‌های همکاری را مشاهده کنید. اطلاعاتی که از طریق بخش «درخواست‌های همکاری من» مشاهده می‌کنید، شامل انواع آگهی، محل کار و زمان ارسال، وضعیت درخواست و … است؛ یعنی از این طریق می‌توانید درخواست همکاری خود را پیگیری نمایید.

نگهداری نتایج تست‌های روانشناسی در پنل

با انجام تست روانشناسی و خودشناسی، نتایج تست‌های شما در پنل اصلی کاران نگه داشته می‌شوند. با مراجعه به پنل خود می‌توانید به نتایج تست‌ها دسترسی پیدا کنید. با کلیک بر روی نتایج تست‌ها، همه تست‌هایی که تاکنون انجام داده بودید را به صورت یکجا همراه با نتیجه مشاهده خواهید کرد. البته لیست مزایا و معایب کاران فقط محدود به مزایا نیست و مطمئنا این سایت اشکالاتی دارد که در ادامه مطرح می‌شود.

معایب سایت کاران

مزایای وب سایت کاران را بررسی کردیم، حال می‌خواهیم با برخی از معایب سایت کاریابی کاران آشنا شویم.

دیرکرد در نمایش نتیجه جستجوی مشاغل

در بیشتر مواقع با تایپ عنوان شغلی و یا مشخص کردن فیلتر‌های جستجو، نتایج با تاخیر نمایش داده می‌شوند. همین تاخیر نیز جزو معایب سایت کاران به شمار می‌آید.

مشکل در جستجوی مشاغل

در برخی مواقع کاربران با گزینه «آگهی شما یافت نشد» مواجه می‌شوند، در حالی که فیلتر جستجوی خاصی روی آگهی اعمال نکرده‌اند.

عدم نمایش برخی از منابع آگهی درج شده

با انتخاب برخی از منابع آگهی، هیچ نتیجه‌ای برای آن نمایش داده نمی‌شود. وب سایت کاران باید منابع آگهی که حتما به آگهی‌های استخدامی‌ آن دسترسی دارد را در وب سایت خود درج کند.

عدم دسته بندی مشاغل هنگام جستجوی آگهی

در هنگام جستجوی آگهی در بخش فیلتر‌ها و در بخش جستجوی فرصت‌های شغلی، دسته بندی مشاغل وجود ندارد. کاربران مجبور به تایپ عنوان شغلی هستند که در برخی از موارد با نوشتن عنوان شغلی، مشاغل مربوط با آن نمایش داده نمی‌شوند. شاید بهتر بود دسته بندی مشاغل برای جستجوی راحت کاربران در نظر گرفته می‌شد.

صفحه مجله شلوغ و نامرتب

صفحه اختصاصی مربوط به مجله کاران، ظاهر بسیار شلوغ نامرتبی دارد. از کاران انتظار می‌رفت طراحی مجله را از آنچه هست، بهتر انجام دهد.

زینسی، پلتفرم مقایسه هوشمند نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی به بررسی مزایا و معایب سایت کاران پرداختیم و دانستیم که کاران علاوه بر فعالیت به عنوان کاریابی آنلاین، به عنوان موتور جستجوی شغلی نیز فعالیت دارد. با جستجو در کاران می‌توانید نتایج همه وب سایت‌های کاریابی آنلاین را مشاهده کنید. برای پیدا کردن شغل و نیروی جدید، حتما سری هم به این وب سایت بزنید. نظر شما در مورد معایب و مزایای سایت کاران چیست؟ لطفا نظرها و سوال‌های خود در مورد این پلتفرم کاریابی را در بخش کامنت با زینسی در میان بگذارید. هدف زینسی، بهینه‌تر کردن انتخاب‌های نرم افزار و اپلیکیشن شماست.

سوالات متداول:

تست هوش هیجانی کاران و بقیه تست‌های شخصیت‌شناسی چگونه انجام می‌گیرد؟

با وارد شدن به بخش تست‌های شخصیت شناسی می‌توانید روی شروع آزمون کلیک کنید و به سوالات پاسخ دهید. پس از اتمام آزمون نتایج ظاهر خواهند شد.

مشاغل کاران در چه حوزه‌هایی هستند؟

مشاغل کاران در حوزه‌های بسیار متنوع و گسترده است، به طوری که تقریبا می‌توانیم بگوییم همه مشاغل را پوشش می‌دهند.

در مجله کاران چه مطالبی درج می‎شود؟

در مجله کاران مطالب بسیار ارزشمندی در حوزه شغل و استخدام درج می‎شود.

تست های شخصیتی کاران معتبر هستند؟

بله؛ این تست‌ها کاملا معتبر و اصولی هستند

رزومه ساز کاران رایگان است؟

بله، رزومه ساز کاران کاملا رایگان است.

استخدام با کاریابی آنلاین کاران چگونه است؟

در وب سایت کاران آگهی‌های بی شماری ثبت می‎شوند که کارجویان می‌توانند آن‌ها را مشاهده کرده و درخواست همکاری کنند.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. ممنون از مقاله مزایا و معایب سایت کاران. به نظر من کاران خیلی حرفه ای عمل میکنه. خوبه

  2. در پاسخ به آرش
    آرش عزیز خوشحالیم که مورد پسندتون واقع شده و ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب سایت کاران مطرح کردین.

  3. به نظرم سایت کاران نسبت به بقیه رقباش آگهی های کمی داره و هنوز کامل نیست. امیدوارم پیشرفت کنه.

  4. در پاسخ به سارا نجف زاده
    سارای عزیز ممنون از نظر ارزشمندتون در مورد مزایا و معایب سایت کاران.

  5. من فقط بخش شخصیت شناسی سایت کاران رو دوست دارم و اونو به عنوان مزیت سایت کاران میشناسم.

  6. پاسخ به صبا قربانی
    ممنون از نظرتون صبای عزیز. بله شخصیت شناسی جزو مزایای سایت کاران هست که طرفدار زیاد داره.

  7. سلام سایت کاران زیاد براهم جذاب و مفید نبود. رقیباشو ترجیح میدم.

  8. رزومه ویدیویی سایت کاران عااااالیهههههههههه واقعا کیف کردم اینکه بتونی خودتو به صورت ویدیو و تصویری ارائه بدی خیلی خوبه.

  9. در پاسخ به سارا
    بله سارای عزیز رزومه ویدیویی خیلی عالیه و تاثیر مثبت تری در کارفرماها داره چون میتونید با این روش مهارت های ارتباطیتون رو هم نشون بدید. سایت کاران هم از این ویژگی عالی استفاده کرده.

  10. امکان مقایسه حقوق و دستمزد سایت کاران خیلی خوبه جزو مزیت های مهمه شه

  11. در پاسخ به شهاب نوری
    شهاب عزیز ممنون که به ویژگی های خاصه سایت کاران اشاره کردید.

  12. سایت کاران امکانات تخصصی خوبی داره مثل مقایسه حقوق اینا ولی برای پیدا کردن شغل مناسب نیست.

  13. سایت کاران در مقابل رقباش شانسی نداره به نظرم. یا باید یهو پیشرفت کنه یا اینکه بکشه کنار

  14. در پاسخ به حاتمی
    ممنون که نظرتون رو در مورد سایت کاران مطرح کردین.

  15. مزایا و معایب سایت کاران رو خیلی خوب بررسی کردین. خوشم اومد در کل میشه گفت خوبه سایت کاران ایراد چشم گیری نداره.

  16. در پاسخ به حکیمه نجفی
    حکیمه عزیز ممنون از همراهی تون با مقاله مزایا و معایب سایت کاران . خوشحالیم که مورد پسندتون واقع شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا