خرید و فروش

معرفی سایت ایسام ؛ بزرگ‌ترین سایت مزایده آنلاین در ایران

در معرفی سایت ایسام باید بگوییم که در حال حاضر این سایت، بزرگ‌ترین سایت مزایده آنلاین است. ایده توسعه این وب سایت از eBay گرفته شده است. ایسام اولین وب‌سایت در ایران است که سیستم فروش از طریق مزایده را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. در این وب سایت دو نقش مختلف وجود دارد: خریدار و فروشنده. فروشنده می‌تواند جنس‌های دست اول و دست دوم خود را از طریق وب سایت ایسام به فروش بگذارد. برای آشنایی بیشتر قصد داریم در این مقاله به معرفی سایت ایسام بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی  سایت ایسام (بزرگ‌ترین وب سایت مزایده) بپردازیم.

معرفی سایت ایسام

در معرفی سایت ایسام باید بگوییم که ایسام، یک وب سایت در زمینه تجارت الکترونیک است. این وب سایت به عنوان یک وب سایت حراجی آنلاین نیز شناخته می‌شود. در حقیقت ایسام خدمات خرید و فروش آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و علاوه بر آن، امکان فروش از طریق مزایده را فراهم می‌کند. الگوی اصلی ایسام از eBay گرفته شده است.

سایت ایسام: نسخه ایرانی ebay
سایت ایسام، بزرگترین سایت مزایده ایرانی از ebay الگو گرفته است.

با بررسی سایت ایسام متوجه شدیم که کاربران در این وب سایت می‌توانند فروشگاه خود را راه اندازی کنند و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. روش‌های مختلفی برای فروش محصولات وجود دارد که مزایده یکی از آن‌هاست. شرکت ایسام در سال ۱۳۸۷ تاسیس و فعالیت اصلی آن از بهمن ماه ۱۳۹۰ آغاز شده است.

اگر بخواهیم یک نمونه بسیار عالی از مزایده‌های ایسام مثال بزنیم، می‌توانیم به مزایده نیسان آبی توسط فیلیمو اشاره کنیم. در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، فیلیمو در یک اقدام خیرخواهانه، خودروی موجود در سریال نیسان آبی را به مزایده گذاشت.

هدف از این مزایده، کمک به آزادی زندانیان تصادفات جاده‌ای بود. این مزایده با مبلغ ۶۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رسید. با این پول توانستند پنج بدهکار دیه ناشی از حوادث رانندگی و دو محکوم مالی را آزاد کنند. این مزایده بالاترین میزان رقم فروش یک کالا از زمان تاسیس ایسام است.

مزایده نیسان آبی: بزرگترین مزایده سایت ایسام
مزایده سنگین نیسان آبی با حمایت فیلیمو در سایت ایسام

ایسام به عنوان واسط بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند:   هنگامی که معامله انجام می‌شود، پول محصول به حساب شرکت ایسان واریز می‌گردد. بعد از این مرحله، فروشنده‌های ایسام کالا را برای مشتریان ارسال می‌کنند و در صورت رضایت و تایید مشتریان با فروشنده تسویه می‌شود. به این ترتیب، خیال مشتریان از بابت تحویل گرفتن کالا راحت می‌شود و همچنین خیال فروشندگان از بابت دریافت مبلغ از خریدار.

در این میان ممکن است اختلافات زیادی شاملِ حال فروشندگان و خریداران شود. ایسام با درج قوانینی، سعی بر جلوگیری از مشکلات و همچنین برطرف کردن این اختلافات دارد. همه خریداران و فروشندگان قبل از انجام معامله باید این قوانین را به صورت کامل مطالعه کنند تا از شرایط معامله با خبر شوند و بدانند که در صورت بروز مشکل چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

دسته بندی‌های ایسام

دسته بندی‌های که در سایت ایسام وجود دارد، بسیار جامع هستند و می‌توانیم بگوییم که همه نیازهای جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است. در ادامه به بررسی دسته بندی‌های ایسام می‌پردازیم:

دیجیتال

در دسته بندی دیجیتال، موبایل و تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه، اداری و فروشگاهی، صوتی و تصویری، کنسول بازی و دوربین را مشاهده می‌کنیم که هر یک از این زیر مجموعه‌ها نیز دارای جزئیاتی هستند که با کلیک بر روی هر یک می‌توانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

پلتفرم ایسام برای خرید و فروش کالای دیجیتال نو و دست دوم
امکان خرید و فروش کالای دیجیتال در سایت ایسام

کالاهای قدیمی و کلکسیونی

در دسته بندی قدیمی ‌و کلکسیونی می‌توانید انواع لوازم قدیمی ‌الکترونیکی، قدیمی ‌تمبر، سکه و اسکناس، کتاب و اوراق قدیمی ‌را پیدا کنیم. همانطور که می‌دانید برخی از افراد به دنبال جمع کردن کلکسیون قدیمی ‌هستند که در این دسته بندی یافت می‎شوند.

ماشین و موتور

عنوان دسته بندی دیگر ایسام، ماشین و موتور است. در این دسته بندی می‌توانید انواع لوازم یدکی خودرو، سیستم صوتی و تصویری، لوازم موتور سیکلت، لوازم ایمنی و امنیتی، رینگ لاستیک و قالپاق، تیونینگ و تقویت خودرو، لوازم شست و شو و کارواش، روغن مکمل و فیلتر و وسایل تعمیرگاه خودرو را پیدا کنید.

لوازم و ابزارآلات

در دسته بندی لوازم و ابزارآلات می‌توانید انواع ابزار دستی بادی و برقی، لوازم و ابزارآلات الکتریکی و الکترونیکی، باغبانی و کشاورزی، آزمایشگاهی و پزشکی، لوازم و ابزار ساختمانی و تعمیرگاه خودرو را مشاهده کنید.

خانه و آشپزخانه

دسته بندی دیگری تحت عنوان خانه و آشپزخانه وجود دارد که شما در این دسته بندی می‌توانید انواع لوازم آشپزخانه و لوازم خانه، لوازم تزئینی و دکوری، اسباب بازی و سرگرمی ‌و لوازم سوپرمارکت را تهیه کنید.

امکان خرید و فروش وسایل آشپزخانه در دسته خانه و آشپزخانه سایت ایسام
در دسته بندی خانه و آشپزخانه سایت ایسام، وسایل خانه و سوپرمارکت فروخته می‌شود.

ورزش و سفر

در زیرمجموعه دسته بندی ورزش و سلامت، انواع پوشاک ورزشی، لوازم ورزشی و لوازم کوهنوردی و شکار موجود است.

فرهنگ و هنر

در دسته بندی فرهنگ و هنر انواع کتاب، مجله و روزنامه، لوازم تحریر، عبادت و سوگواری، اعیاد و مناسبت‌ها، آلات موسیقی، محصولات فرهنگی، تابلو عکس و کارت پستال وجود دارد.

آرایشی و بهداشتی

در وب سایت ایسام، دسته بندی آرایشی و بهداشتی نیز قرار دارد که در زیر مجموعه‌ها انواع لوازم آرایشی، لوازم بهداشت فردی، ادکلن، اصلاح، آرایشگاه و بهداشت کودک به چشم می‌خورد.

مد و پوشاک

در این وب سایت امکان خرید و فروش انواع پوشاک نیز وجود دارد و در همین راستا دسته بندی به عنوان مد و پوشاک ایجاد شده است و در این دسته بندی می‌توانید انواع پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک و لوازم کودک، ساعت و زیورآلات را مشاهده کنید.

طلا و جواهر

در بین دسته بندی‌های ایسام، طلا و جواهر نیز به چشم می‌خورد. در این دسته بندی انواع زیر مجموعه سکه، طلا، گوشواره، طلا، دستبند طلا و گردنبند طلا را مشاهده خواهید کرد.

بررسی سایت ایسام و امکان خرید و فروش طلا و جواهر
امکان خرید و فروش طلا وجواهر هنگام بررسی سایت ایسام مشاهده شد.

سوپر مارکت

در سوپرمارکت ایسام نیز می‌توانید انواع مواد غذایی مانند خواروبار، آجیل و خشکبار، شیرینی، شکلات و کیک، عرقیات و گیاهان سنتی، ادویه و سبزیجات، کمپوت و کنسرت، سس رب، روغن و سرکه، ترشی، مربا و عسل، چای قهوه، دمنوش و …. را تهیه کنید.

همچنین در این بسته بندی محصولات غیر خوراکی مانند وسایل نظافت منزل شامل ضدعفونی کننده سطوح، ضدعفونی کننده دست، قرص، الکل، مواد شوینده، کلکسیونی، ظروف یکبار مصرف، شوینده لباس، خوشبو کننده و بوگیر دستمال کاغذی و … وجود دارد.

نحوه ثبت نام و عضویت در ایسام

برای ثبت نام در فروشگاه ایسام در قدم اول باید شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس کد ارسال شده به شماره موبایل را در کادر مرتبط وارد نمایید. بعد از وارد شدن به حساب کاربری شما می‌توانید لیست خریدها، فروش‌ها، مزایدات، پیام‌ها، علاقه‌مندی‌ها، درخواست‌های پشتیبانی، حل اختلاف حساب، تبلیغات، تنظیمات و فروشگاه دسترسی داشته باشید. در حقیقت همه اطلاعات شما در پنل کاربریتان ثبت می‌شود. ایسام برای شما یک کارنامه معاملاتی در نظر می‌گیرد.

مزایدات ایسام

در روش فروش محصول با مزایده، فروشنده محصول خود را در قالب مزایده منتشر می‌کند و خریداران و یا کاربران وب سایت با مشاهده این مزایده برای آن ثبتِ پیشنهاد انجام می‌دهند.

بالاترین پیشنهاد در حالت رزرو قرار می‌گیرد؛ یعنی هر کسی که بیشترین مبلغ را پیشنهاد دهد، محصول به صورت موقت به حالت رزرو در‌می‌آید اما اگر کسی بخواهد مبلغ بالاتری را پیش از پایان رسیدن مزایده ارائه دهد، صاحب محصول خواهد شد.

با وارد شدن به صفحه مزایده محصول می‌توانید عکس محصول و توضیحاتی در مورد آن را بخوانید. همچنین اطلاعات فروشنده و سوابق فروش آن قابل رویت است. برای هر مزایده، زمانی در نظر گرفته می‌شود که فقط تا پایان این زمان، مزایده در حال اجراست.

هنگام پایان رسیدن زمان مزایده، محصول به بالاترین پیشنهاد فروخته می‌شود. قابل ذکر است که برای ثبت پیشنهاد باید وارد حساب کاربری خود شوید. امکان گفت و گو با فروشنده نیز وجود دارد. با وارد شدن به حساب کاربری می‌توانید سوال‌های خود را از فروشنده بپرسید.

در همه دسته بندی‌ها امکان فروش از طریق مزایده وجود دارد، یعنی شما می‌توانید همه محصولات خود را از طریق مزایده به فروش برسانید. برای مشاهده کالاهایی که به مزایده گذاشته شده‌اند، می‌توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن به بخش مزایدات مراجعه کنید.

هنگام وارد شدن به این بخش می‌توانید نوع نمایش و ترتیب آدرس را مشخص نمایید. مثلا در بخش نوع نمایش امکان انتخاب همه مزایدات، فقط مزایدات با پیشنهاد و فقط مزایدات بدون پیشنهاد وجود دارد. همچنین ترتیب نمایش نیز به صورت «همه»، «ارزانترین» و «گرانترین» خواهد بود. امکان انتخاب مزایدات ۵ هزارتومانی، مزایدات داغ، مزایدات جدید، مزایدات توربو، مزایدات پیشنهادی و مزایدات هیجان انگیز نیز وجود دارد.

نحوه فروش کالا در ایسام

در وب سایت ایسام امکان فروش کالا بدون مزایده نیز وجود دارد. در حالت عادی می‌توانید محصول خود را بارگذاری کرده و برای آن قیمتی را درج نمایید و سپس با خریدار‌ها به مذاکره بپردازید. یادتان باشد که باید مشخصات کالا را به صورت کامل درج کنید. هر چقدر میزان فروش موفق به شما بیشتر باشد، خریداران راحت‌تر می‌توانند به شما اعتماد کنند.

در صفحه آگهی‌ها تعداد بازدید، توضیحات کلی، وضعیت کالا، مبلغ، رنگ و مشخصات کالا درج می‌شود. در صورت مورد پسند بودن می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید و مبلغ را پرداخت نمایید. اگر سوالی هم از فروشنده دارید، می‌توانید با وارد شدن به حساب کاربری از بخش «سوال از فروشنده» بپرسید.

برای مشخص کردن هزینه ارسال نیز باید استان و شهر خود را انتخاب کنید. ایسام به طور خودکار هزینه ارسال شما را محاسبه می‎کند و در اختیار خودتان قرار می‌دهد. یادتان باشد که هزینه ارسال توسط خریدار پرداخت می‌شود.

نحوه جستجو در ایسام

برای جستجوی یک آیتم خاص می‌توانید آن را در کادر جستجو تایپ کنید. اگر به اعمال فیلتر نیاز داشتید، می‌توانید وارد جزئیات شوید تا محصولات نمایش داده شده دقیقا بر اساس خواسته شما باشد.

در وب سایت ایسام می‌توانید وضعیت کالای مورد نظر خود را مشخص کنید. در زیر مجموعه وضعیت کالا گزینه‌های همه کالاها، در حد نو، دست دوم و معیوب وجود دارد. همچنین امکان تعیین نوع کالا که شامل همه کالاها، مزایده و قیمت ثابت است، دیده می‎شود. می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را نیز خودتان مشخص کنید.

گزینه‌هایی که پیش رو دارید عبارتند از:

  1. پیشنهادی ایسام
  2. بهترین نتیجه
  3. جدیدترین سبک
  4. فروشنده
  5. ارزان‌ترین، گران ترین و در حال پایان.

از دیگر فیلتر‌هایی که برای بهتر شدن نتایج جستجو می‌تواند انجام دهید، مشخص کردن گروه‌هاست. امکان تعیین محدوده قیمت نیز وجود دارد که شما می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و یکی از گزینه‌های ارسال رایگان و تخفیف را نیز انتخاب نمایید.

جوایز و افتخارات

ایسام جوایز و افتخارات فراوانی را دریافت کرده است. این پلتفرم موفق به دریافت تندیس 7 دوره از برترین فروشگاه آنلاین واسط از نگاه داوران و مردم در جشنواره وب و موبایل ایران شده است.

سال ۹۲

برترین سایت خرده ‌فروشی آنلاین به انتخاب مردم

سال ۹۳

برترین فروشگاه آنلاین به انتخاب مردم

سال ۹۴

برترین بازار آنلاین واسط خرید و فروش به انتخاب داوران

سال ۹۵

برترین سایت فروش اینترنتی از نگاه داوران و مردم) در مراسم نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران (

سال ۹۶

برترین بازار آنلاین واسط خرید و فروش به انتخاب مردم و انتخاب داوران.

سال ۹۷

برترین بازار آنلاین واسط خرید و فروش به انتخاب داوران.

سال ۱۴۰۰

برترین بازار آنلاین واسط خرید و فروش و خرید گروهی از نگاه داوران.

همچنین در اولین گردهمایی بزرگان کسب و کار اینترنتی سال 94 در حوزه حراج آنلاین، ایسام به عنوان پلتفرم برتر شناخته شده و توانسته بود تندیس و لوح تقدیر دریافت کند. در سال 96 نیز از طرف کاربران خود لوح تقدیر دریافت کرد.

کد تخفیف ایسام

کد تخفیف در وب سایت‌های فروشگاهی اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران با دریافت کد تخفیف به خرید تشویق می‎شوند. ایسام علاوه بر حراجی‌هایی که دارد، کد تخفیف‌هایی را نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا یک خرید با صرفه‌تر را تجربه کنند.

راهنمای سایت ایسام و کدهای تخفیف این سایت
کدهای تخفیف متنوعی در بررسی سایت برای خرید ارزان تر شناسایی شد.

بررسی تخصصی سایت ایسام با زینسی

زینسی، پلتفرم مقایسه و بررسی نرم افزارهاست. هدف ما از بررسی تخصصی نرم افزارها و سایت‌هایی نظیر ایسام کمک به انتخاب بهترین نرم افزار است. در این مقاله از زینسی به معرفی سایت ایسام پرداختیم و نحوه خرید از این پلتفرم، نحوه جستجو، کد تخفیف‌ها و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دادیم. برای بررسی و مقایسه ایسام با نرم افزارهای دیگر به زینسی سری بزنید. نظر شما در مورد بررسی سایت ایسام چیست؟ لطفا نظرها و سوال‌های خود در مورد مقاله راهنمای سایت ایسام را با ما در میان بگذارید.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. ممنون از معرفی سایت ایسام . بخش مزایده ش خیلی جذابه اگه واقعا مثل ebay باشه. حتما میرم سایتش ببینم چه خبره.

  2. در پاسخ به ابراهیم نوری
    خوشحال میشم بعد اینکه به سایت ایسام سر زدید و بخش مزایده ش رو چک کردید، نظرتون رو هم بگید 🙂

  3. در پاسخ به فاطمه
    فاطمه عزیز ممنون از همراهی شما. خوشحالیم مقاله معرفی سایت ایسام براتون مفید واقع شده. امیدواریم رفته رفته محصولات ایسام بیشتر بشه.

  4. معرفی سایت ایسام خیلی خوب و کامل بود. تشکر. ولی سایت ایسام هنوز خیلی جای پیشرفت داره.

  5. در پاسخ به نگار
    نگار عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد معرفی سایت ایسام با ما در میون گذاشتین.

  6. سایت ایسام بزرگ‌ترین سایت مزایده آنلاین در ایرانه چون سایت دیگه ای وجود نداره. یعنی رقیب نداره

  7. در پاسخ به الهه
    بله الهه عزیز فعلا رقیبی در حوزه مزایده برای ایسام وجود نداره.

  8. یه بار تو مزایده ایسام شرکت کردم و برنده شدم. هیجانش خیلی بالا بود و همه امکانات لازم برای مذاکره تو این سایت هست. اگه به وسایل قدیمی علاقه دارید حتما شرکت کنید تو مزایده هاش.

  9. در پاسخ به سارا نجف پور
    سارای عزیز ممنون که تجربه خرید از مزایده سایت ایسام رو باهامون به اشتراک گذاشتین.

  10. ممنون از معرفی سایت ایسام. سایت ایرانی‌دیگه ای داریم که برای مزایده باشه؟؟

  11. در پاسخ به حمید
    ممنون از همراهی و توجه شما. پلتفرمی شبیه ایسام نداریم فعلا، فقط سایت مزایده خودرو هست.

  12. مزایده نیسان آبی سایت ایسام ترکوند ولی بعدش نتونست زیاد هیاهو به پا کنه. فعالیتش که فعلا متوقف نشده؟؟

  13. در پاسخ به ریحانه علینژاد
    ممنون از درج نظرتون. ریحانه عزیز سایت ایسام به فعالیتش ادامه میده.

  14. در پاسخ به سمانه حیدری
    سمانه عزیز برخی از سایت های تخفیف مثل تخفیفان، موپن و ..، کدهای تخفیف سایت ایسام رو قرار میدن.

  15. در پاسخ به سمیرا جلالی
    سمیرای عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد سایت ایسام مطرح کردین.

  16. مزایدات سایت ایسام همش الکیه و سرکاریه.چون هرکسی رو که خودشون دوسداشتن باشن برنده مزائده میکنن.چون هم خودم هم چنتا از دوستام تجربش کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا