آموزش و مطالعهکاریابی و منابع انسانی

19 نکته مهم درمورد مزایا و معایب سایت جویا کار که باید بدانید!

به عنوان پلتفرم کاریابی، مزایا و معایب سایت جویا کار برای کارفرمایان و کارجویان بسیار زیاد است. جویا کار در راه پیدا کردن نیروی کار مورد نظر و شاغل شدن به شما کمک می‌کند. جویاکار برای رسیدن به این اهداف، امکاناتی را برای کاربرانش فراهم کرده است. در این مسیر کم و کاستی‌هایی هم از نظر کاربران دارد که با بهبود آن‌ها تبدیل به پلتفرم بهتری خواهد شد. در این مقاله از زینسی می‌خواهیم راجع به مزایا و معایب جویاکار با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید.

مزایا و معایب سایت جویا کار

به نقل از strategies فواید سایت‌های کاریابی در زمینه استخدام بسیار زیاد است. در ادامه به برخی از فواید سایت‌های کاریابی اشاره می‌کنیم:

  • فرصت تبلیغات نام تجاری برای کارفرمایان
  • کاهش هزینه‌های استخدام
  • کاهش زمان برای پیدا کردن شغل
  • امکان ایجاد پایگاه داده و ردیابی
  • استفاده از سئو برای نمایش بیشتر مشاغل

جویا کار به عنوان یکی از پلتفرم‌های کاریابی آنلاین ایرانی دارای مزایا و معایبی است که با دانستن این مزایا و معایب بهتر می‌توانید در مورد انتخاب جویا کار تصمیم بگیرید. در این مقاله با بررسی مزایا و معایب سایت جویا کار همراه شما خواهیم بود.

خواندن مقاله‌های بررسی مزایا و معایب جابینجا، بانی کار، ای استخدام، ایران تلنت، دانشکار و … هم می‌تواند به کاریابی و استخدام شما کمک کند.

مزایای سایت جویا کار

مزایای جویا کار بسیار گسترده است. جویا کار امکاناتی را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت خیلی آسان شغل مد نظر خود را پیدا کنند و همچنین به کارفرمایان نیز کمک می‌کند تا نیروی جدید خود را راحت‌تر انتخاب نمایند. در ادامه به برخی از مزایای جویا کار اشاره می‌کنیم:

1.درج دسته بندی‌های محبوب

در وب سایت جویا کار دسته بندی‌های محبوب در صفحه اصلی درج شده‌اند. از جمله دسته بندی‌های محبوب می‌توان به فروشنده، کارگر ساده، کارشناس بازاریابی و فروش، منشی، حسابدار، راننده، نظافتچی و کارمند اداری اشاره کرد.

2.دریافت آگهی استخدام از طریق پیامک، تلگرام و …

علاوه بر آگهی‌های جدید استخدامی ‌روش دیگری نیز برای مشاهده فرصت‌های شغلی جدید وجود دارد. شاید برخی از کاربران نتوانند به صورت روزانه آگهی‌های جدید جویا کار را دنبال کنند. این افراد می‌توانند از طریق تلگرام، پیامک و … آگهی‌های جدید استخدامی ‌را دریافت کنند.

دریافت آگهی استخدام از طریق پیامک
دریافت آگهی استخدام از طریق پیامک جزو مزایای جویاکار است.

3.نمایش رزومه به کارفرمایان و جستجوی نیروی کار

کارفرمایان می‌توانند رزومه‌ها و اطلاعات پروفایل کارجویان را مشاهده کنند و خودشان برای پیدا کردن کارجو دست به کار شوند. همچنین فیلترهای متنوعی در هنگام جستجوی نیروی کار مورد نیاز کارفرما وجود دارد که با اعمال فیلتر‌ها، کارجوی مورد نیاز خود را سریع‌تر پیدا خواهد کرد.

4.رابط کاربری آسان

با باز شدن به وب سایت جویا کار به رابط کاربری آسان آن پی خواهید برد. همه گزینه‌های مدنظر برای کارجویان و کارفرمایان در دسترس قرار دارند. به این ترتیب هر دو گروه می‌توانند به آسانی در وب سایت ثبت‌نام کنند و با وارد شدن به پنل کاربری، حساب‎شان را مدیریت کنند.

5.درج اگهی با امکانات حرفه‌ای

هنگام درج آگهی در جویا کار با امکانات حرفه‌ای روبرو خواهید شد. سعی کنید جزئیات آگهی خود را با دقتِ تمام وارد کنید تا کارجویان به صورت کامل با فرصت شغلی شما آشنا شوند.

6.مدیریت رزومه‌های ارسالی

کارفرمایان می‌توانند رزومه‌های کارجویان را دریافت کنند و به مدیریت آن‌ها بپردازند. شاید مدیریت رزومه‌های ارسالی برای کارفرمایان کار سختی به شمار بیاید، اما با کمک پلتفرم جویا کار می‌توانند به آسانی رزومه‌های ارسالی خود را در پنل مدیریت کنند.

7.درج اگهی رایگان

درج آگهی توسط کارفرمایان به صورت رایگان انجام می‌گیرد و نیازی نیست بابت آن آگهی مبلغی پرداخت شود. همین عدم پرداخت مبلغ برای درج آگهی جزو مزایای سایت جویا کار به شمار می‌آید.

8.درج استخدام‌های ویژه

علاوه بر آگهی‌های استخدامی‌روزمره، استخدام‌های ویژه و سراسری نیز در وب سایت جویا کار درج می‌شود. علاقمندان می‌توانند به صورت روزانه این آگهی‌ها را مشاهده کنند.

9.امکان اعمال فیلتر هنگام جستجو

هنگام جستجوی کار و یا کارجو با فیلتر‌های رو به رو خواهید شد. با اعمال این فیلترها، نتایج جستجو برایتان دقیق‌تر ظاهر می‌شوند. پس اگر به دنبال یک جستجوی سریع و حرفه‌ای هستید، حتما فیلتر‌های موجود در این قسمت را اعمال کنید.

جستجو در جویاکار
فیلتربندی و جستجو در جویاکار جزو مزایای آن است.

10.امکان ساخت رزومه

امکان ساخت رزومه حرفه‌ای در وب سایت جویا کار وجود دارد. به این ترتیب که بعد از وارد شدن به پنل کاربری و ثبت نام هر چقدر اطلاعات پروفایل خود را دقیق‌تر کامل کنید، رزومه شما بهتر خواهد شد. اطلاعات پروفایل شما همان رزومه‌ کاری‌تان خواهد بود، بنابراین در هنگام پر کردن اطلاعات پروفایل دقت لازم را به خرج دهید.

11.امکان درج عکس پروفایل در رزومه

در وب سایت جویا کار امکان درج عکس پروفایل در رزومه نیز وجود دارد. شما می‌توانید برای پروفایل خود عکسی در نظر بگیرید تا به کارفرمایان نیز همان عکس نمایش داده شود و به نوعی عکس رزومه شما باشد.

12.پنل حرفه‌ای برای کارفرمایان

کارفرمایان پس از ثبت نام در وب سایت جویا کار با یک پنل بسیار حرفه‌ای روبرو می‌شوند که می‌تواند تمام نیازهای آن‌ها را در جهت استخدام نیروی جدید و مدیریت رزومه‌ها برآورده کند.

13.دارای شبکه اجتماعی

جویا کار دارای شبکه اجتماعی در پلتفرم اینستاگرام است که از طریق این پلتفرم نیز کارجویان را از فرصت‌های شغلی باخبر می‌کند و آگهی‌های استخدامی ‌را در آن جا ثبت می‌کنند.

شبکه اجتماعی جویاکار
جویاکار در اینستاگرام نیز به کاریابی کمک می‌کند.

14.آپدیت منظم آگهی‌ها

اگر به بخش آگهی‌های استخدامی ‌جدید جویا کار مراجعه کنید و زمان انتشار آگهی را مشاهده نمایید، به این نکته پی می‌برید که آگهی‌های جویا کار بسیار آپدیت هستند و زمان انتشار آن‌ها چند دقیقه پیش است. با نگاه کردن به این بخش به فعال بودن سایت پی می‌بریم.

15.دارای مجوز رسمی ‌از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وب سایت جویا کار دارای مجوز رسمی ‌از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که داشتن این مجوز خیال کارجویان و کارفرمایان را در جهت مطمئن و قابل اعتماد بودن این وب سایت راحت می‌کند.

16.مشاهده وضعیت رزومه

کارجویان پس از ارسال رزومه معمولا پیگیر نتایج آن هستند. در برخی از وب سایت‌های کاریابی امکان پیگیری رزومه وجود ندارد، اما در وب سایت جویا کار امکان مشاهده وضعیت رزومه وجود دارد؛ یعنی شما از طریق پنل کاربری خود می‌توانید به بخش رزومه‌های ارسالی مراجعه کرده و وضعیت رزومه‌های ارسالی خود را مشاهده نمایید.

معایب جویاکار چیست؟

با مزایای سایت جویا کار آشنا شدیم، حال نوبت به بررسی معایب آن می‌رسد. از معایب جویا کار می‌توانیم به نمایش رزومه به همه کاربران سایت بدون مجوز، انتخاب دسته بندی نادرست و غلط املایی داخل آگهی‌ها اشاره کنیم که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

1.نمایش رزومه به همه کاربران سایت

بعد از تکمیل اطلاعات پروفایل در جویا کار ، اطلاعات پروفایل (رزومه) شما به کارفرمایان نمایش داده می‌شود، در حالی که بهتر بود مجوزی از سمت کارجویان برای نمایش رزومه دریافت می‌شد.

نمایش رزومه به همه کاربران سایت
نمایش رزومه به همه کاربران سایت در جویاکار جزو معایب آن است.

2.انتخاب دسته بندی نادرست

با مشاهده برخی از فرصت‌های شغلی درمی‌یابیم که دسته بندی نادرستی انتخاب شده است. کارشناسان جویا کار بهتر است به این نکته بیشتر دقت کنند.

3.وجود غلط املایی در آگهی‌ها

در برخی از آگهی‌های استخدامی ‌غلط املایی به چشم می‌خورد. شاید بهتر باشد کارشناسان جویا کار هنگام تایید و انتشار آگهی، دقت بیشتری به خرج دهند.

بررسی مزایا و معایب نرم افزارها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در زینسی

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب سایت جویا کار آشنا شدیم. امیدواریم دانستن این موارد، کمکی در راستای انتخاب هر چه بهترِ پلتفرم کاریابی آنلاین به شما کرده باشد. هدف ما در زینسی، کمک به انتخاب بهترین پلتفرم و مقایسه آن‌ها با یکدیگر است. نظر شما در مورد مزایا و معایب جویا کار چیست؟ آیا تجربه پیدا کردن شغل و یا استخدام از طریق جویا کار را دارید؟ خوشحال می‎شویم اگر نظرها و سوال‌های خود در مورد این پلتفرم را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مقاله مزایا و معایب سایت جویا کار عالی بود تشکر فراوان

  2. در پاسخ به زهرا نوری
    ممنون از همراهی و توجه تون.

  3. جویا کار زیاد به دلم ننشست جایگزین های خیلی بهتری براش هست.

  4. در پاسخ به هادی علی زاده
    ممنون از درج نظرتون هادی عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا