کاریابی و منابع انسانی

معرفی سایت دانشکار: سایت کاریابی آنلاین و استخدام دانش کار

راهکارهای نرم افزاری و سایت های مختلفی برای کاریابی ایجاد شده‌اند که از بین سایت های کاریابی می‌توان به سایت دانشکار اشاره کرد. سایت دانشکار یکی از وب سایت های کاریابی و جذب نیروی آنلاین در تهران و سراسر کشور است. دانشجویان و کارجویان فکر می کنند که منبع مناسب و قابل اعتمادی برای کاریابی یا استخدام وجود ندارد. از طرفی بیشتر کسب و کار‌ها تمایل به جذب افراد متخصص و توانمند را دارند. شرکت‌ها با وجود صرف هزینه و زمان زیاد، نیروی مورد نیاز خود را پیدا نمی‌کنند. دانشکار در نظر دارد با ارائه راهکارهایی متقاوت، ورود کارجویان را به بازار کار تسهیل نماید. در این مقاله از زینسی قصد داریم به معرفی سایت دانشکار بپردازیم.

معرفی سایت دانشکار

تیم دانشکار، فعالیت خود را با تیم ۵ نفره. در سال ۱۳۹۶ شروع کرد. این تیم روی توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان و معرفی آن‌ها به شرکت‌های مختلف متمرکز شده است. اولین رویداد مهم دانشکار در دانشگاه تهران اتفاق افتاد. افراد پس از حضور در این کارگاه، برای کارآموزی به شرکت‌ها معرفی شدند.

تیم حرفه ای سایت کاریابی دانشکار
تیم حرفه ای توسعه گران سایت کاریابی دانش کار

دانشکار بر این باور است که کارجویان به دلیل عدم شناخت کافی از توانمندی‌ها و علایق خود و هم چنین نداشتن مهارت کافی، موفق به پیدا کردن شغل نشده‌اند. پلتفرم آنلاین دانشکار، کارآموزی کارجویان در شرکت های متنوع را مقدمه خوبی برای حل این مشکلات مطرح کرده است.

در طی سال های بعدی، پلتفرم آنلاین دانشکار برای ثبت نام کارفرمایان و کارجویان شروع به کار کرد. این پلتفرم آنلاین فرصت های شغلی متنوعی (برای کارجویان و کارفرمایان ) فراهم کرده بود.

به دنبال آن، رویدادی تحت عنوان نمایشگاه‌های کار دانشگاهی برگزار گردید که برای کاربران بسیار مفید واقع شد. برگزاری این نمایشگاه‌ها از طرفی به نفع کارفرمایان است‌. کارفرمایان با استفاده از این نمایشگاه‌های کار می‌توانند در فرآیند جذب و استخدام رشد قابل توجهی داشته باشند.

نمایشگاه‌های کار دانشگاهی باعث ارتقای برند کارفرمایی و انتشار گسترده آگهی‌های شغلی در بین دانشجویان و افراد جویای کار می‌شود؛ هم چنین در صرف هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد، زیرا منجر به جذب استعداد‌های با انگیزه، جوان و خلاق با روشی ارزان می‌شود.

مهم‌ترین رویداد دانشکار

از طرح ها و ایده های این تیم خلاق می توان طرح ملی توانمندسازی صدف اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین رویدادهای وب سایت دانش کار  بود. این طرح در ۳ استان تهران، اصفهان و یزد برگزار شد. دلیل برگزاری این طرح، توانمندسازی و آموزش مهارت‌های لازم به افراد جویای کار بود.

به دنبال فعالیت‌های متعدد دانشکار و افزایش محبوبیت آن، تعداد کارفرمایان به ۲۰۰۰ عدد و تعداد کارجویان سایت دانشکار به ۵۰۰۰۰ نفر رسید. دانشکار اولین بوت کمپ خود را در حوزه سئو، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ برگزار کرد. سایت جدید دانشکار با ایجاد تغییرات متنوع برای بهبود خدمات و رابطه کاربری در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

در بررسی سایت دانشکار دریافتیم که همواره به دنبال جذب نیرو‌هایی است که تازه فارغ التحصیل شده‌اند. این نیرو‌ها دارای پتانسیل و انگیزه بالا برای یک همکاری هدفمند هستند.

دانشکار توانسته است با استفاده از ارتباط گسترده خود با دانشگاه‌ها بسیاری از این مشکلات را رفع کند. دانشکار با داشتن سیستم پشتیبانی قوی و پاسخگویی به موقع و کیفیت بالای رزومه‌ها برای جذب نیروی انسانی به یک سیستم کاریابی حرفه‌ای تبدیل شده است.

مراحل ساخت رزومه حرفه‌ای در دانشکار

مراحل نگارش رزومه در وبسایت دانشکار
مراحل نگارش رزومه برای استخدام از طریق سامانه کاریابی آنلاین دانشکار

از جمله ویژگی‌های متنوع دانشکار می‌توان به رزومه ساز حرفه‌ای آن اشاره کرد. برای ساخت رزومه‌ حرفه‌ای به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. پس از کلیک بر روی دکمه در صفحه موردنظر از شما درخواست می‌شود که در صورت نداشتن حساب کاربری اقدام به ثبت نام کنید .
  2. سپس اطلاعات اولیه خود را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، جنسیت، محل تولد و … است.
  3. وارد صفحه‌ای می‌شوید که با گزینه‌های رزومه ساز دانشکار، بارگذاری رزومه شخصی و بارگذاری رزومه ویدیویی مواجه می‌شوید. شما انتخاب می‌کنید که کدام یک از رزومه‌ها برای کارفرما نشان داده شود.

تکمیل کردن اطلاعات اولیه

در این بخش از شما خواسته می‌شود که اطلاعات اولیه تکمیلی در مورد خودتان را بنویسید. این اطلاعات شامل آدرس حدودی محل سکونت، وضعیت خدمت سربازی و وضعیت شغلی فعلی است.

سوابق تحصیلی

اطلاعات کلیه مقاطع تحصیلی، از دیپلم تا آخرین مقطع خود را در این قسمت وارد می‌کنید. برای هرکدام مشخص می‌کنید که در چه دانشگاه و چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید.

اطلاعات پژوهشی

اطلاعات پژوهشی، مواردی از قبیل سوابق پژوهشی مثل عناوین پروژه‌های پایانی و توضیح درسی در مقاطع مختلف تحصیلی را شامل می‌شود.

دوره‌های آموزشی

در این قسمت، دوره‌های تخصصی و عمومی گذرانده شده وارد می‌شود.

افتخارات

اگر در زمینه های علمی، قرآنی، ورزشی و … افتخاری به دست آورده‌اید، در این قسمت ذکر کنید تا به رزومه شما اضافه شود.

سوابق کاری و کارآموزی

در این قسمت کارآموزی رسمی یا هر تجربه فنی مانند شاگردی مکانیکی یا کشاورزی درج می‌شود.

فعالیت‌های اجتماعی

در این قسمت سوابق حضور در فعالیت‌های داوطلبانه اجتماعی و دانشگاهی بیان می‌شود. فعالیت در انجمن‌ها و گروه‌های اجتماعی، نشان دهنده دغدغه مند بودن شماست. این ویژگی در شغل شما نیز تأثیر زیادی دارد.

مهارت‌های نرم افزاری و زبان‌های خارجی

مهارت‌های خود را به همراه میزان تسلط خودتان در این قسمت وارد کنید. هم چنین مشخص کنید که به چه زبان‌هایی تسلط دارید.

اهداف ۵ ساله

در این قسمت بیان می‌کنید که در ۵ سال آینده خود را در چه جایگاهی شغلی می‌بینید. این امر باعث می‌شود کارفرما تحت تاثیر قرار بگیرد.

شبکه‌های اجتماعی

در این قسمت آدرس شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و به خصوص لینکدین وارد می‌شود. مهم‌ترین شبکه اجتماعی که در ارتباط با فضای استخدام بوده، لینکدین است. داشتن پروفایل کامل در لینکدین کمک زیادی به شما در کاریابی می‌کند.

بوت کمپ های دانشکار

آکادمی دانشکار، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. بوت کمپ‌های مختلفی در دانشکار برگزار‌ شده‌اند که در ادامه به توضیح برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بوت کمپ   ReactJc

این بوت کمپ استخدامی، اطلاعات مفیدی را در مورد برنامه نویسی React Jc توسط اساتید مجرب ارائه می‌دهد. اگر در یادگیری این آموزش‌ها موفق باشید، قطعا در یک شرکت معتبر استخدام می‌شوید.

بوت کمپ برنامه نویسی در دانشکار
برگزاری بوت کمپ های مختلف برنامه نویسی در وبسایت دانشکار

بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوا

هدف از برگزاری این دوره ارائه آموزش‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و سئو است. طی این دوره افراد برای جذب در شرکت‌ها توسط آکادمی دانشکار آماده می‌شوند.

دومین بوت کمپ استخدامی آنلاین آموزش برنامه نویسی ری اکت

هدف این بوت کمپ این است که با آموزش برنامه نویسی ری اکت، فرد برای جذب در شرکت‌ها توسط آکادمی دانشکار آماده شود.

تست‌های روانشناسی در دانشکار

با پیشرفت علوم بسیاری از کار‌ها به شیوه امروزی انجام می‌شود. شناخت خود و کارهایی از قبیل استخدام و به کارگیری نیروی انسانی نیز دچارتغییراتی شده است. به همین دلیل انجام انواع تست شخصیت شناسی شغلی مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به برخی از تست‌های شخصیت شناسی اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر سایت دانشکار، وب سایت ایران تلنت نیز آزمون‌های شغلی را ارائه کرده است. راهنمای کامل آزمون‌های شغلی این سایت کاریابی را در معرفی سایت ایران تلنت در زینسی بخوانید!

استفاده از تست های شخصیت شناسی و خودشناسی در امور استخدام و گزینش نیروی انسانی افزایش پیدا کرده است. استفاده از تست‌های شخصیت شناسی در زمینه شغلی باعث می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایج دقیق و تکرار پذیر در زمان کوتاه برسیم.

شاخه‌ای از روان شناسی، تحت عنوان روانسنجی است. علم روانسنجی ویژگی‌های روانی را با استفاده از ابزار‌های مختلف می‌سنجد.بسیاری از مدیران و کارفرمایان، برای جذب نیروی جدید، از این علم گسترده کمک می‌گیرد.

تست MBTI

این تست به عنوان یکی از شناخته شده ترین تست‌های شخصیت شناسی در سراسر دنیاست. این نوع تست توسط دو بانوی آمریکایی به نام‌های بریگز و مایزر ابداع شده است. طبق تحقیقات انجام شده، این تست قادر است با درصد خطای کم، تا ۷۳ درصد از شخصیت افراد را مورد بررسی قرار دهد.

تست نئو

از جمله معروف‌ترین و دقیق‌ترین تست‌ها می‌توان به تست نئو اشاره کرد. این تست به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های فهم ابعاد شخصیتی عمل می‌کند.

تست نئو، در زمینه‌های فردی، شغلی، سازمانی و تحلیل رفتار گروه‌های انسانی، کاربرد زیادی دارد.

تست EQ

تست EQ برای شناخت هوش هیجانی افراد، انجام می‌شود. هوش هیجانی، یکی از عوامل دخیل در موفقیت افراد به حساب می‌آید. دانشکار با توجه به اهمیت شناخت ویژگی‌های شخصیتی کارمندان در روابط  شغلی، تست‌های شخصیتی را در برنامه خود قرار داده است.

نکات مهم در مورد دانشکار

امکان انتشار مجدد آگهی‌ها و ویژه سازی آگهی‌ها به مدت ۱ ماه در دانشکار امکان پذیر است. به تمامی کارجویان، مرتبط با حوزه شغلی خودشان ایمیل ارسال می‌شود. امکان ارسال آگهی در شبکه‌های اجتماعی دانشکار و ۱۵ دانشگاه برتر کشور با بیش از ۱۲۰۰ هزار عضو فعال وجود دارد.

کاربران می‌توانند از طریق گوگل یا لینکدین به عنوان کارجو و کارفرما در سایت دانشگاه ثبت نام كنند و از امکانات ویژه آن نهایت استفاده را ببرند.

اصول استخدام از طریق سایت کاریابی دانشکار
شرایط و قواعد گوناگونی برای استخدام از طریق سایت دانشکار وجود دارد.

دانشکار با داشتن ویژگی‌های متعددی که در بالا ذکر شده است، در امر کاریابی نیز به صورت تخصصی عمل می‌کند. تخصص و مهارت کارجویان برای این سایت کاریابی اهمیت زیادی دارد. با ارائه راهکار‌های متفاوت و داشتن فرصت‌های شغلی متنوع، شغل مورد علاقه را برای کارجویان و هم چنین نیروی متخصص مورد نیاز برای کارفرما را فراهم می‌کند.

قوانین و مقررات دانشکار

تمامی اقدامات در برنامه دانشکار، مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است. کاربران نیز موظف به رعایت قوانین خواهند بود. دانشکار حق دارد تا شرط‌هایی توافق نامه را به صورت کلی یا جزئی تغییر دهد و اعمال تغییرات را از طریق وبگاه اعلام کند. اگر کاربری بعد از تاریخ اعلام تغییرات، از دانشکار استفاده کند، به معنی پذیرش تمامی قوانین مربوط به آن است.

معرفی و بررسی نرم افزارها در زینسی

در این مقاله از زینسی به معرفی سایت دانشکار پرداختیم و نحوه ساخت رزومه در این پلتفرم را بررسی کردیم. همچنین با قوانین و نکات کلی این وب سایت کاریابی آنلاین آشنا شدیم. ما در زینسی قصد داریم به انتخابِ هر چه بهتر نرم افزار شخصی و سازمانی کمک کنیم.

نرم افزارها و اپلیکیشن‌های توسعه یافته در همه حوزه‌ها به آسان زندگی کردن ما منجر می‌شوند. نظر شما در مورد بررسی سایت دانشکار چیست؟ لطفا نظرها و سوال‌های خود در رابطه با راهنمای سایت دانشکار را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

بوت کمپ دانشکار چیست؟

دانشکار دوره‌های متفاوتی را با هدف وورد به بازار کار و تقویت مهارت‌های خاص مانند برنامه نویسی، سئو، تولید محتوا و … در قالب بوت کمپ برگزار می‌کند.

دوره دانشکار چگونه برگزار می‎شود؟

دوره‌های دانشکار به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا کارجویان همه شهرها بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند. 

تست mbti دانشکار رایگان است؟

بله؛ تست mbti در دانشکار به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

سایت دانشکار برای کدام شهرها فعالیت دارد؟

دانشکار در همه استان‌های ایران فعالیت دارد.

دانشکار پایتون هم آموزش می‌دهد؟

بله، بوت کمپ و دوره آموزشی پاپیون در دانشکار برگزار می‎‌شود.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. ممنون از مقاله معرفی سایت دانشکار. اسم دانشکار رو به عنوان سایت کاریابی نشنیده بودم به نظرم کامل میاد.

  2. در پاسخ به سجاد
    سجاد عزیز خوشحالیم که با معرفی سایت دانشکار تونستیم شما رو با یکی دیگه از سایت های کاریابی آنلاین آشنا کنیم.

  3. سایت دانشکار بی نظیره مخصوصا بوت کمپ هاش. تو بوت کمپ برنامه نویسی شرکت کردم فوق العاده بود.

  4. در پاسخ به nima
    ممنون از نظر با ارزشتون نیمای عزیز. بوت کمپ های سایت دانشکار عالیه

  5. سایت دانشکار در زمینه کاریابی کاملا ماهر نیست ولی به عنوان منبع یادگیری خوبه.

  6. در پاسخ به حسین علیپور
    ممنون که تجربه تون رو در مورد سایت دانشکار با ما به اشتراک گذاشتین.

  7. در پاسخ به الهه
    ممنون از نظرتون الهه عزیز. توصیه میکنیم یه سری به بوت کمپ های دانشکار بذارید ایده جدید و خوبیه. افراد جایای کار رو برای اشتغال آماده میکنن.

  8. در پاسخ به پویا
    ممنون که تجربه تون رو در مورد تست نئو سایت دانشکار با ما در میون گذاشتین.

  9. سایت دانشکار خوبه بد نیست اما رشته من فرصت شغلی کمی داره. ولی خب امتحان ضرر نداره.

  10. در پاسخ به مهسا
    مهسای عزیز ممنون که نظر و تجربه تون رو در مورد سایت دانشکار بیان کردین.

  11. سایت دانشکار تست های بسیار جذابی داره اگه به این گونه تست های رواشنسناسی علاقه دارید، حتما استفاده کنید ازش.

  12. در پاسخ به نیاز
    ممنون که نظرتون رو در مورد سایت دانشکار باهامون به اشتراک گذاشتین. بله تست های روانشناسی و شخصیت شناسی دانشکار خیلی جذابه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا