بررسی تخصصیآموزش و مطالعه

مزایا و معایب دهکده زبان؛ بررسی 38+3 نکته

با دانستن مزایا و معایب دهکده زبان تصمیم بهتری در مورد انتخاب اپلیکیشن آموزشی زبان انگلیسی خواهید گرفت. اپلیکیشن دهکده زبان، زبان را با متدهای متفاوت آموزش می‌دهد. شما می‌توانید زبان انگلیسی را به صورت دوره‌های ترمیک مطالعه کتاب‌های مختلف و به یاد بگیرید. در این اپلیکیشن آموزش انواع واژه‌های مختلف، گرامر، مکالمه و … وجود دارد. با پرداخت حق اشتراک دائمی که مبلغ ‌بسیار اندکی است، می‌توانید از همه امکانات اپلیکیشن دهکده زبان بهره‌مند شوید. دهکده زبان به عنوان پلتفرمی برای آموزش زبان انگلیسی دارای مزیت‌ها و معایبی است. در این مقاله از زینسی نیز قصد داریم در مورد معایب و مزایای دهکده زبان با شما صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

رکن‌های یادگیری زبان انگلیسی

به نقل از ویکی پدیا، در یادگیری زبان ما اغلب در مورد مهارت‌های زبانی و سیستم‌های زبانی صحبت می‌کنیم. مهارت‌های زبانی عبارتند از: صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن. سیستم‌های زبانی شامل واژگان، دستور زبان، تلفظ و گفتمان هستند. در اپلیکیشن دهکده زبان به یادگیری این مهارت‌ها پرداخته می‌شود.

اپلیکیشن‌های آموزش زبان را از طریق این لینک به صورت یکجا مشاهده کنید.

مزایا و معایب دهکده زبان

اپلیکیشن دهکده زبان به عنوان یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دارای مزایا و معایبی است که با توجه به محبوبیت این اپلیکیشن در بین کاربران در می‌یابیم که تعداد مزایا نسبت به معایب آن بیشتر است. در ادامه مزایا و معایب دهکده زبان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

اپلیکیشن دهکده زبان
دهکده زبان یک اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی است.

مزایای دهکده زبان

از مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن دهکده زبان می‌توانیم به قیمت اشتراک بسیار مناسب و دائمی ‌آن اشاره کنیم. با یک بار خرید می‌توانید از تمامی‌ امکانات این اپلیکیشن بهره‌مند شوید. همچنین داشتن دوره‌های آموزشی ترمیک و درج انواع کتاب های درسی و غیردرسی از دیگر مزایای اپلیکیشن دهکده زبان است.

از دیگر مزایای آن می‌توان به آموزش گرامر به صورت ساده، آموزش واژگان مختلف، داشتن جعبه لایتر، آموزش مکالمه‌های روزمره، ارائه انواع پادکست‌ها و کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل برای اشاره کنیم. در ادامه به بررسی هر یک از مزایای دهکده زبان می‌پردازیم:

1.قیمت اشتراک مناسب

همانطور که اشاره کردیم از مهم‌ترین مزایای دهکده زبان اشتراک دائمی ‌با قیمت مناسب است. اشتراک دائمی ‌دهکده زبان به گونه‌ای است که سطح بسیار بزرگی از جامعه توان پرداخت آن را دارند و می‌توانند با پرداخت این مبلغ زبان انگلیسی را بیاموزند.

2.دارای دوره‌های آموزشی ترمیک

این اپلیکیشن دوره‌های آموزشی ترمیک نیز دارد. دوره‌های ترمیک با آموزش کتاب‌هایی نظیر فورکورنرز انجام می‌شود. این کتاب‌ها در بسیاری از کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

شما در این اپلیکیشن می‌توانید به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید و همه مثال‌ها، تمرین‌ها، مکالمه‌ها، گرامر‌ها و …. آن‌ها را به صورت ترمیک پیش ببرید. پس اگر علاقمند به گذراندن دوره‌های ترمیک از طریق اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی هستید، این بخش از اپلیکیشن توصیه می‌شود.

3.دارای مکالمه‌های روزمره

در اپلیکیشن دهکده زبان بخشی با عنوان مکالمه‌های روزمره وجود دارد. با مراجعه به این بخش می‌توانید با انواع مکالمه های روزمره آشنا شوید و تلفظ معنی آن‌ها را مشاهده کنید. با تکرار و تمرین مکالمه های روزمره، مهارت مکالمه زبان انگلیسی شما تقویت خواهد شد. بخشی از این مکالمه‌ها رایگان بوده و بخش دیگر پولی است.

مکالمه‌های روزمره دهکده زبان
در اپلیکیشن دهکده زبان بخشی با عنوان مکالمه‌های روزمره وجود دارد.

4.آموزش واژه‌های مختلف

در اپلیکیشن دهکده زبان هزاران لغت وجود دارد که شما می‌توانید همه آن‌ها را آموزش ببینید. در این برنامه بخشی با عنوان آموزش واژه‌ها وجود دارد که با مراجعه به این بخش می‌توانید انواع کتاب‌های مشهور واژه را مطالعه کنید.

علاوه بر این، شما با مراجعه به هر بخش به تقویت لغات خود نیز خواهید پرداخت، زیرا حتی در بخش مکالمه نیز شما با کلمات جدید آشنا می‌شوید که با لمس هر یک از کلمات می‌توانید با کمک دیکشنری، تلفظ و معنی آن را مشاهده نمایید.

5.آموزش گرامر زبان انگلیسی با کتاب‌ها

در بخش دیگر اپلیکیشن دهکده زبان، گرامر از طریق کتاب های مختلف آموزش داده می‌شود. برخی از صفات، قیدها و … از گرامر موضوعاتی هستند که در این اپلیکیشن ها تحت پوشش قرار می‌گیرند و به صورت ساده به توضیح آن‌ها می‌پردازند. همچنین کتاب‌های مخصوص گرامر ‌نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را دانلود و مانند کلاس درسی به مطالعه آن‌ها بپردازید.

6.ارائه انواع کتاب‌های ساده، متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی همراه با توضیحات لغت، گرامر و …

کتاب‌های بسیار زیادی در اپلیکیشن دهکده زبان ارائه می‌شود که این کتاب‌ها سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته دارند. شما می‌توانید بر اساس سطح خود یکی از این کتاب‌ها را انتخاب و مطالعه خود را آغاز کنید. در این کتاب‌ها شما با واژگان بسیار مختلفی روبرو می‌شوید و ترجمه خط آن‌ها را مطالعه می‌کنید، علاوه بر آن، در مابین متون نیز نکات گرامری و … درج می‌شوند. شما با مطالعه کتاب با یک تیر، چند نشان خواهید زد و می‌توانید مهارت نوشتاری لغت و ترجمه را نیز تقویت نمایید.

7.کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل و آیلتس

اگر برای آزمون تافل و آیلتس آماده می‌شوید، خبر خوبی برای شما داریم. در اپلیکیشن دهکده زبان کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل و آیلتس ارائه می‌شود. شما با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانید با نمرات بالاتری در این آزمون‌ها قبول شوید.

کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل و آیلتس
کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل و آیلتس در دهکده زبان

8.ارائه انواع پادکست‌های جذاب برای تقویت مهارت شنیداری

گوش دادن به پادکست مهارت شنیداری شما را به حد قابل توجهی بالاتر خواهد برد. اگر سطح پیشرفته‌ای در زبان انگلیسی دارید و می‌خواهید مهارت شنیداری خود را بالاتر ببرید، در این اپلیکیشن انواع پادکست‌های جذابی ارائه می‌شود که با خرید اشتراک می‌توانید به همه آن‌ها دسترسی داشته باشید. به صورت رایگان نیز چند نمونه قابل پخش است.

9.امکان نشان کردن کتاب‌ها، پادکست‌ها و …

در هر بخش از این اپلیکیشن، به هر کتاب یا پادکست علاقه داشتید، می‌توانید آن را نشان کنید. پس از نشان کردن هر مورد در بخش اصلی اپلیکیشن به صورت یکجا نمایش داده می‌شوند.

10.ارائه آمار و گزارش‌های مطالعه شما

این اپلیکیشن گزارش‌های مطالعه روزانه شما را به صورت آمار ارائه می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید میزان مطالعه خود در طول روزهای هفته را بررسی کنید.

ارائه آمار و گزارش‌های مطالعه شما
ارائه آمار و گزارش‌های مطالعه کاربران جزو مزایای دهکده زبان است.

11.مشخص کردن کتاب‌های مورد علاقه زبان آموزان

این اپلیکیشن با توجه به مراجعه شما به بخش‌های مختلف و سپری کردن زمان بیشتر در برخی از کتاب‌ها، کتاب‌های مورد علاقه‌تان را حدس می‎زند و در بخش اصلی برنامه ذکر می‌کند.

12.درج محبوب‌ترین کتاب‌های کاربران

همچنین در بخش اصلی برنامه محبوب ترین کتاب‌های کاربران درج می‌شود.

13.امکان مدیریت صوت‌ها

در اپلیکیشن دهکده زبان امکان مدیریت صوت‌ها نیز وجود دارد.

14.امکان جستجو در داخل اپلیکیشن

در این اپلیکیشن امکان جستجو در داخل اپلیکیشن نیز وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید کتاب عنوان کتاب پادکست خود را در بخش جستجو تایپ کنید.

15.دارای بخش کتابخانه من

این اپلیکیشن بخش کتابخانه من دارد؛ به طوری که شما می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را به این بخش انتقال دهید تا به صورت یک جا و بدون گردش در داخل اپلیکیشن، کتاب‌های مورد علاقه خود را مطالعه کنید.

16.دارای جعبه لاینتر

اپلیکیشن دهکده زبان دارای جعبه لاینتر است. لغت‌های مورد نظر خود را می‌توانید به این جعبه انتقال دهید و به مرور زمان آن لغت‌ها را ملکه ذهن خود کنید. بهتر است به صورت روزانه لغاتی که به این جعبه انتقال داده‌اید را مطالعه و بررسی کنید تا معنا و تلفظ آن برایتان یادآوری شود.

جعبه لاینتر اپلیکیشن دهکده زبان
اپلیکیشن دهکده زبان دارای جعبه لاینتر است.

17.امکان دانلود دیکشنری انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی

دهکده زبان دارای دیکشنری مجزا نیز هست که شما می‌توانید روی اپلیکیشن را نصب کنید. دیکشنری انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی دیکشنری کامل اپلیکیشن دهکده زبان هستند.

18.امکان پشتیبان گیری روی سرور

در اپلیکیشن دهکده زبان امکان پشتیبان گیری روی سرور وجود دارد تا اطلاعات ذخیره شده و دانلود شده شما از بین نرود.

19.امکان هایلایت کردن کلمه‌های لاینتر

امکان هایلایت کردن کلمه‌های موجود در جعبه لاینتر وجود دارد. با فعال کردن این امکان، هر کجای اپلیکیشن که باشید، این کلمات به صورت هایلایت شده نمایش داده می‌شوند.

20.درج زنجیره مطالعه

در این اپلیکیشن زنجیره مطالعه درج می‌شود با مشاهده این قسمت می‌توانید روزهای مطالعه پشت سر هم و بدون توقف را بدانید.

درج زنجیره مطالعه در دهکده زبان
درج زنجیره مطالعه در دهکده زبان جزو مزیت‌های آن است.

21.امکان زمان بندی زنجیره

ممکن است بخواهید روزانه فقط ۱۰ دقیقه را به مطالعه زبان انگلیسی صرف کنید. با مشخص کردن این عدد هنگامی ‌که ده دقیقه مطالعه را به پایان رساندید، به عنوان زنجیره ثبت می‌شود، اما کمتر از ۱۰ دقیقه به عنوان زنجیره ثبت نخواهد شد. انتخاب زمان مطالعه بر عهده شماست. هر عددی را که بخواهید می‌توانید وارد کنید.

22.انتخاب محل ذخیره فایل‌های صوتی

انتخاب محل ذخیره فایل‌های صوتی در اپلیکیشن دهکده زبان وجود دارد. شما هر جا که بخواهید می‌توانید فایل‌های صوتی را ذخیره کنید.

23.انتخاب حالت نمایش متن انگلیسی و فارسی

در اپلیکیشن دهکده زبان امکان انتخاب حالت نمایش متن انگلیسی و فارسی وجود دارد. در واقع شما می‌توانید نحوه نمایش همه متون داخل اپلیکیشن را انتخاب نمایید‌.

24.تعیین میزان پرش پلیر

تعیین میزان پرش پلیر در اپلیکیشن زبان انگلیسی دهکده زبان نیز بر عهده شما خواهد بود.

25.درج فضای استفاده شده اپلیکیشن دهکده زبان

فضای استفاده شده در اپلیکیشن دهکده زبان ثبت می‌شود تا شما از میزان فضای استفاده شده باخبر شوید‌.

26.امکان فعال کردن تلفظ خودکار کلمه

از دیگر مزیت‌های اپلیکیشن دهکده زبان امکان فعال کردن تلفظ خودکار کلمه‌هاست. برای بالا بردن سرعت عملکرد خود می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

27.درج محتوا به عنوان راهنمای برنامه

محتوای راهنمای برنامه در داخل اپلیکیشن دهکده زبان درج شده است. کاربران می‌توانند این راهنما را مطالعه کنند و اطلاعات خود در زمینه این اپلیکیشن را بالاتر ببرند.

28.درج سطح شما در اپلیکیشن دهکده زبان

سطح اصلی شما با توجه روند و میزان مطالعات در بخش اصلی اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

29.ترجمه خط به خط کتاب‌ها

ترجمه کتاب‌ها به صورت خط به خط انجام شده است تا کاربران با معانی جملات نیز آشنا شوند.

ترجمه خط به خط کتاب‌ها
ترجمه خط به خط کتاب‌ها در اپلیکیشن دهکده زبان

30.پشتیبانی قوی

پشتیبانی در اپلیکیشن دهکده زبان بسیار قوی است و کارشناسان سعی دارند هر چه سریع‌تر مشکلات کاربران را حل کنند.

31.رابط کاربری خوب و سرعت بالا

رابط کاربری نیز در اپلیکیشن زبان انگلیسی دهکده زبان بسیار خوب و ساده طراحی شده است. در حالت کلی سرعت اپلیکیشن نیز بالاست و مشکلی هنگام دانلود کتاب‌ها، پادکست‌ها و … پیش نمی‌آید.

32.گرافیک زیبا

گرافیک اپلیکشن دهکده زبان از نظر بسیاری از کاربران جذاب تلقی می‌شود.

33.امکان سطح بندی محتوا

همه محتواهای موجود در دهکده زبان به صورت سطح بندی شده است، بنابراین قبل از شروع به سطح محتوا دقت نمایید.

34.مناسب با همه اقشار جامعه

افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از این اپلیکشن استفاده کنند. در حقیقت این برنامه برای تمامی‌ افراد جامعه با هر سواد انگلیسی مناسب است.

35.ورود از طریق حساب گوگل

امکان ورود به اپلیکیشن از طریق حساب کاربری گوگل وجود دارد.

36.حالت تاریک

داشتن حالت تاریک نیز برای اپلیکیشن زبان انگلیسی مزیت محسوب می‌شود، زیرا چشم کاربران هنگام مطالعه در شب اذیت نمی‌شود.

37.امکان درج دیدگاه در هر درس و قسمت

کاربران دیدگاه خود را در مورد هر درس و هر قسمت از اپلیکیشن درج کنند و همین موضوع جزو مزیت‌های اپلیکیشن دهکده زبان به شمار می‌آید.

امکان درج دیدگاه در هر درس و قسمت
امکان درج دیدگاه در هر درس و قسمت در اپلیکیشن دهکده زبان جزو مزیت‌های آن است.

38.امکانات رایگان خوب

این اپلیکیشن امکانات رایگان خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ یعنی شما حتی بدون پرداخت مبلغ نیز می‌توانید درس های بسیار زیادی از این اپلیکیشن را فرا بگیرید و کتاب‌های زیادی را هم مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

معایب نرم افزار دهکده زبان چیست؟

با مزایای نرم افزار دهکده زبان آشنا شدیم و حال نوبت به بررسی معایب این نرم‌افزار می‌رسد.

1.عدم امکان استفاده در حالت آفلاین

یکی از معایب اپلیکیشن دهکده زبان این است که امکان استفاده در حالت آفلاین وجود ندارد و کاربران باید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما پس از دانلود هر درس می‌توانند بدون اینترنت هم مطالعه کنند.

2.عدم وجود آزمون

شاید بهتر بود بعد از هر آموزش، آزمون در نظر گرفته می‌شد تا میزان یادگیری کاربران مورد سنجش قرار می‌گرفت، اما این اپلیکیشن هیچ آزمونی را برگزار نمی‌کند.

3.عدم پررنگ شدن و بلد شدن جملات همزمان با گوینده

برخی از کاربران نیز از عدم پربرگ شدن و گرد شدن جملات همزمان با گوینده اظهار نارضایتی دارند و می‌گویند که چشم آن‌ها هنگام بررسی جملات بسیار خسته می‌شود و باید مدام دنبال جمله‌ای که گوینده آن را تلفظ می‌کند، بگردند.

زینسی، پلتفرمی برای مقایسه و انتخاب اپلیکیشن‌های آموزش زبان

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب دهکده زبان آشنا شدیم. این اپلیکیشن جزو اپلیکیشن‌های محبوب در بین کاربران است که کمک شایانی در تقویت زبان انگلیسی به کاربران می‌کند. محاسبه زنجیره، باعث افرایش انگیزه کاربران شده است و مدام می‌خواهند زنجیره مطالعه خود را افرایش دهند. در کنار مزایای زیادی که اپلیکیشن دهکده زبان دارد، با معایبی نیز همراه است اما این معایب مانعی برای استفاده از این اپلیکیشن نیستند. نظر شما در مورد اپلیکیشن دهکده زبان چیست؟ ما در زینسی معایب و مزایای نرم افزارها را به صورت اختصاصی بررسی می‌کنیم تا تصمیم گیری شما در هنگام انتخاب بهترین نرم افزارها راحت‌تر شود. لطفا نظرها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متدول:

دانلود رایگان دهکده زبان از کجا انجام می‌گیرد؟

اپلیکیشن دهکده زبان اندروید را می‌توانید از کافه بازار دانلود کنید.

آیا دهکده زبان رایگان است؟

دهکده زبان امکانات رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی دارد ولی کاملا رایگان نیست.

نسخه‌های برنامه دهکده زبان چیست؟

اپلیکیشن دهکده زبان دارای نسخه اندروید است.

دهکده زبان نسخه وب دارد؟

خیر، اپلیکیشن دهکده زبان نسخه وب ندارد.

دانلود نرم افزار دهکده زبان برای آیفون چگونه است؟

 نرم افزار دهکده زبان نسخه آیفون ندارد.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. چقدر مزایای دهکده زبان زیاده خوشم اومد میخوام دانلودش کنم. امیدوارم برام مفید واقع بشه و بتونم زبان مو تقویت کنم.

  2. در پاسخ به مجید غلامی
    مجید عزیز ما هم امیدواریم اپلیکیشن دهکده زیان براتون مفید واقع بشه. خوشحال میشیم بعد دانلود و استفاده نظرتونو مجدد برامون بنویسید.

  3. دهکده زبان اپلیکیشن خوبی به نظر میاد. یه سوال داشتم. اینکه اشتراکی هست هزینه ش یا به صورت درس به درس؟

  4. در پاسخ به فهیمه صدری
    خرید در اپلیکیشن دهکده زبان به صورت فعالسازی و اشتراکی هست فهیمه عزیز.

  5. مزایا و معایب دهکده زبان عالی بود بعد خوندن مقاله تصمیم گرفتم برم آموزش باهاش رو شروع کنم. ممنونم ازتون.

  6. در پاسخ به مهدیه قربانی
    چقدر عالی دوست خوبم. امیدواریم تجربه خوبی براتون رقم بخوره و به زودی زبان انگلیسی تون رو حسابی تقویت کنین.

  7. در پاسخ به صبا
    صبای عزیز بعضی از آموزش هاش رایگانه ولی برای فعال کردن بعضی دیگر باید پول پرداخت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا