آموزش و مطالعهخرید و فروش

مزایا و معایب کتابینو ؛ بررسی تخصصی 14 دلیل برای انتخاب کتابینو

در حوزه خرید و فروش کتاب دست دوم، مزایا و معایب کتابینو بسیار زیاد و متنوع است. سایت و اپلیکیشن کتابینو سعی می‌کند به صورت اختصاصی به خرید و فروش کتاب بپردازد. به بیان دیگر، کتابینو به عنوان واسطی بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند و هیچ دخالتی در معامله ندارد. این پلتفرم نیز مانند پلتفرم‌های دیگر، دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله از زینسی قصد داریم به بررسی مزایا و معایب سایت و اپلیکیشن کتابینو بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معایب کتابینو

برخی از ویژگی‌های کتابینو بسیار مثبت تلقی می‌شوند و کاربرپسند هستند؛ در مقابل برخی دیگر از ویژگی‌های آن، کاربران را ناراضی می‌کند  یا نیاز کاربران را به صورت کامل رفع نمی‌کند. با بررسی مزایا و معایب کتابینو ، دیدمان در مقابل این پلتفرم گسترده‌تر خواهد شد. در ادامه به برررسی این مزایا و معایب خواهیم پرداخت.

مزایای کتابینو

مزیت کتابینو به عنوان مرجع خرید و فروش کتاب دست دوم در وهله اول ایده آن است. وجودِ چنین اپلیکیشنی در دنیای کتاب بسیار مفید واقع شده است، زیرا دانش‌آموزان دانشجویان و علاقمندان کتاب مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تری خریداری می‌کنند. کتابینو به عنوان اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی نیز دارای مزایای زیادی است. در ادامه مزایای کتابینو را بررسی می‌کنیم.

دسترسی به کتاب‌های ارزان قیمت

امروزه مبلغ کتاب‌ها افزایش یافته و به همین دلیل تهیه کتاب‌های دانشگاهی و مدرسه برای دانش آموزان و دانشجویان سخت‌تر شده است. کتاب‌های غیر درسی هم مبالغ بالایی دارند؛ لذا وجود پلتفرمی مانند کتابینو که به فروش و خرید دست دوم کتاب‌ها می‌پردازد، بسیار لازم و ضروری است. در  وب سایت  شما می‌توانید به کتاب‌های ارزان‌ قیمت دسترسی داشته باشید. قیمت کتاب‌های دست دوم در مقایسه با قیمت کتاب‌های جدید  بسیار کمتر است. در حقیقت شما می‌توانید کتاب مورد نیاز خود را با مبلغ کمتری در https://ketaabino.com/ تهیه کنید.

خرید و فروش ارزان کتاب دست دوم در سایت و اپ کتابینو
خرید و فروش کتابهای دست دوم به صورت ارزان و سریع در کتابینو

فروش کتاب‌های جاگیر

معمولا کتاب‌ها جاگیر هستند و اگر در محیط اتاق خواب خود کتابخانه نداشته باشید، نگهداری آن‌ها کاری بسیار سخت است. به علت با ارزش بودن کتاب‌ها نمی‌توانیم آن‌ها را دور بیندازیم. در این مواقع کتابینو به کمک ما می‌آید و با فروش کتاب‌های به درد نخور و جاگیر، می‌توانیم محیط را برای کتاب‌های جدید باز کنیم.

ثبت اگهی رایگان

برای خیلی از افراد سوال پیش می‌آید که آیا درج آگهی در کتابینو هزینه‌ای به دنبال دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر، ثبت آگهی در کتابینو رایگان است و همین موضوع جزو مزایای آن به شمار می‌آید.

شما به صورت کاملا رایگان می‌توانید همه کتاب‌های خود را در کتابینو ثبت کنید اما اگر به دنبال نردبان و یا ویژه کردن آگهی خود هستید، باید مبلغ بسیار کمی‌ را پرداخت کنید. باید یادآور شویم که این موضوع کاملا دلخواهی است و اجباری برای ویژه یا نردبان کردن آگهی وجود ندارد.

تنوع دسته بندی‌ها و کتاب‌ها

یکی دیگر از مزیت‌های کتابینو، تنوع دسته بندی‌ها و کتاب‌هاست. در این سایت شما می‌توانید انواع کتاب‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف بخرید و یا بفروشید.

برخی از دسته‌بندی‌های کتابینو عبارتند از: کتاب کنکور و مدرسه، کتاب دانشگاهی، کتاب‌های ادبی و هنری، کتاب‌های تاریخی و مذهبی، پکیج آموزشی درسی و غیر درسی، کتاب آموزشی غیر درسی، زبان خارجه، روانشناسی و موفقیت، کودک و نوجوان، قدیمی‌ و کمیاب، مجله و روزنامه، اهدای کتاب، کتاب نو و … در حقیقت شما هر کتابی را که بخواهید می‌توانید در این برنامه پیدا کنید.

تنوع دسته بندی کتاب ها و امکان سرچ بین آن ها در سایت کتابینو
امکان سرچ بین کتابهای دست دوم در کتابینو

رابط کاربری آسان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وارد شدن به یک اپلیکیشن، دچار سردرگمی ‌شده‌ و ندانسته‌اید که چگونه باید عمل کنید. در مورد کتابینو باید بگوییم که رابط کاربری بسیار آسانی دارد و همه افراد با هر دانشی می‌توانند به قسمت‌های مختلف آن دسترسی داشته باشند؛ حتی مرحله ثبت آگهی و باز کردن حساب کاربری در اپلیکیشن نیز به سادگی آب خوردن انجام می‌گیرد. در این اپلیکیشن خرید و فروش کتاب بسیار آسان است.

تصاویر و توضیحات محصول

یکی دیگر از مزایای کتابینو ، درج تصاویر و توضیحات محصول از طرف فروشنده است. فروشنده می‌تواند انواع تصاویر کتاب را در آگهی ثبت کند و همچنین توضیحات مربوط به آن را وارد نماید. به این ترتیب، خریداران با مطالعه این مشخصات و مشاهده عکس راحت‌تر می‌توانند در مورد خرید کتاب تصمیم بگیرند.

امکان بولد کردن آگهی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، در کتابینو امکان بُلد کردن آگهی وجود دارد. به این ترتیب که شما می‌توانید از روش نردبان و ویژه، آگهی خود را بُلد کنید و به کاربران بیشتری نشان دهید.

قیمت نردبان کردن آگهی در کتابینو ۸۰۰ تومان در سال 1402 است. در هنگام نردبان کردن آگهی، کاربران با ورود به دسته‌بندی کتاب مربوط به شما، به عنوان اولین آگهی دسته بندی، آگهی شما را مشاهده خواهند کرد.

هزینه ویژه کردن آگهی در این پلتفرم نیز ۱۵۰۰ تومان است. با پرداخت این مبلغ، آگهی شما در قسمت آگهی‌های ویژه نمایش داده می‌شود و ظاهر متفاوت‌تری به خود می‌گیرد تا توجه کاربران را جلب کند.

نمایش میزان بازدید

با وارد کردن مشخصات کتاب و درج آگهی، میزان بازدید کاربران از آگهی نمایش داده می‌شود؛ یعنی شما می‌توانید تعداد بازدید آگهی خودتان را به صورت روزانه بررسی کنید. نمایش میزان بازدید نیز یکی دیگر از مزایای کتابینو است.

امکان درج دیدگاه برای محصولات

در انتهای هر آگهی، امکان درج دیدگاه نیز وجود دارد. شما با مطالعه دیدگاه‌های مربوط به هر آگهی می‌توانید اطلاعات زیادی را کسب کنید. همچنین خریداران می‌توانند سوال‌های مربوط به آگهی شما را در قسمت نظرات درج کنند و شما نیز به آن‌ها پاسخ دهید.

درچ نظرات درباره کتابها و آگهی ها: یکی از مزایای کتابینو
امکان درج دیدگاه یک مزیت و نقطه قوت سایت کتابینو محسوب می‌شود.

نمایش اگهی‌های مشابه

در انتهای هر آگهی، آگهی‌های مشابه آن نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب، کاربری که به دنبال یک کتاب و خاص است، می‌تواند مقایسه قیمت انجام دهد و کتاب‌های مربوط به آن حوزه را نیز مشاهده کند.

باز کردن حساب کاربری

در این برنامه امکان باز کردن حساب کاربری به ساده‌ترین روش وجود دارد. برای باز کردن حساب کاربری کافیست شماره تلفن خود را درج کرده و کد ارسالی را در کادر مربوطه وارد کنید.

جستجوی حرفه‌ای و تفکیک استانی

یکی دیگر از مزایای کتابینو ، امکان جستجوی پیشرفته و تفکیک استانی است. در قسمت جستجوی پیشرفته شما می‌توانید شهر و یا استان مربوطه را مشخص کنید. همچنین کمترین و بیشترین مبلغ مورد نظر را در کادر‌های مرتبط وارد کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

بدون کارمزد

اپلیکیشن کتابینو هیچ دستمزدی بابت فروش در این اپلیکیشن نمی‎گیرد و فقط به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند.

چت از طریق واتساپ

اگر شماره تلفن وارد شده توسط فروشنده، واتساپ داشته باشد، با کلیک بر روی گزینه چت آنلاین وارد صفحه واتساپ او خواهید شد و به این ترتیب می‌توانید سوال‌هایتان را از فروشنده بپرسید.

امکان چت آنلاین خریدار و فروشنده کتاب در کتابینو
امکان چت آنلاین خریدار و فروشنده کتاب در کتابینو

معایب سایت و اپلیکیشن کتابینو

کتابینو از دید کاربران دارای برخی معایب و کمبود‌هایی است که با اصلاح این موارد به اپلیکیشن بهتری تبدیل خواهد شد. توسعه دهندگان کتابینو ، برخی از این مزایا و معایب را می‌توانند به عنوان ایده برای گسترش این پلتفرم در نظر بگیرند. در ادامه معایب کتابینو از دید کاربران را بررسی می‌کنیم:

مشکل در اتصال برنامه

یکی از معایب کتابینو ، مشکل در اتصال برنامه است. خیلی از کاربران این اپلیکیشن ادعا دارند که با وارد شدن به اپلیکیشن کتابینو با اخطار مشکل در اتصال برنامه مواجه می‌شوند و این اتفاق بارها تکرار شده است.

این موضوع برای کاربرانی که هر چه سریع‌تر به دنبال یک کتاب هستند، موضوع اذیت کننده‌ای به شمار می‌آید که امیدواریم به زودی این مشکل برای کاربران رفع گردد.

عدم درگاه پرداخت امن

یکی دیگر از معایب کتابینو از دید کاربران این است که درگاه پرداخت امن ندارد. برخی از کاربران معتقدند که خرید و فروش از طریق این پلتفرم، دارای بسیار ریسک بالایی است، زیرا پروسه خرید، توسط فروشنده و خریدار انجام می‌گیرد و هیچ ناظری وجود ندارد.

کتابینو به عنوان یک واسط می‌توانست درگاه پرداخت امن را برای کاربران فراهم کند و بر پروسه خرید و فروش نظارت نماید؛ البته امکان دارد این موضوع از سیاست کتابینو به دور باشد.

تاخیر و مشکل در ارسال کد تایید

همان‌طور که گفتیم برای باز کردن حساب کاربری در این اپلیکیشن باید شماره تلفن خود را وارد کنید و سپس کد تاییدی به شماره موبایل شما پیامک می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید. برخی از کاربران از این موضوع گله‌مند هستند که کد تایید با تاخیر ارسال می‎شود و یا در برخی از موارد اصلا ارسال نشده است.

عدم امکان چت خریدار و فروشنده

یکی دیگر از معایبی که کاربران برای کتابی را در نظر می‌گیرند، عدم امکان چت آنلاین خریدار و فروشنده است. پلتفرم‌های مشابه این برنامه، امکان چت خریدار و فروشنده را فراهم کرده‌اند. این ویژگی از نظر کاربران، بسیار محبوب است که کتابینو آن را ندارد.

زینسی، پلتفرم بررسی هوشمند نرم افزار و اپلیکیشن

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کتابینو پرداختیم. زینسی با بررسی تخصصی مزایا و معایب نرم افزارها به کمک شما می‌آید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید. به نظر شما مزایای کتابینو چیست؟ نظرتان در مورد معایب آن چیست؟ خوشحال می‎شویم اگر در قسمت کامنت، نظرها و سوالات خود و مزایا و معایب کتابینو را از دیدگاه خودتان مطرح کنید.

سوالات متداول:

کتابینو چیست؟

کتابینو، اپلیکیشن خرید و فروش کتاب دست دوم است. تنوع کتاب در این پلتفرم بسیار بالاست و در همه دسته‌بندی‌ها، کتاب یافت می‎‌شود.

دانلود کتابینو از کجا امکان‌پذیر است؟

برای دانلود کتابینو می‌توانید به کافه بازار، مایکت و … مراجعه کنید. همچنین اگر مایل به دانلود نیستید، می‌توانید از نسخه تحت وب آن به آدرس اینترنتی ketaabino.com استفاده کنید.

کتابینو در کدام شهر فعالیت دارد؟

کتابینو در کل کشور ایران فعالیت دارد و کاربران همه شهرها می‌توانند از یکدیگر کتاب بخرند یا کتاب بفروشند.

مزایای کتابینو چیست؟

برخی از مزایای این پلتفرم عبارتنداز: ثبت آگهی رایگان، خرید و فروش کتاب‌های دست دوم، رابط کاربری آسان، امکان درج تصاویر و توضیحات مربوط به هر آگهی، امکان درج کامنت و ….

معایب کتابینو چیست؟

عدم امکان چت آنلاین خریدار و فروشنده، عدم درگاه پرداخت امن، مشکل اتصال برنامه و …

کارمزد کتابینو چقدر است؟

کتابینو هیچ کارمزدی را از خرید و فروش دریافت نمی‌کند. درآمد این پلتفرم از طریق نردبان و ویژه کردن آگهی، به دست می‌آید.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. ممنون از مطرح کردن مزایا و معایب کتابینو. به نظرم اینکه انتشار آگهی رایگانه مزیت خوبیه.

  2. در پاسخ به سونا قربان زاده
    ممنون از توجه تون به مقاله مزایا و معایب کتابینو سونای عزیز. بله درسته

  3. مزایا و معایب کتابینو زیاده ولی از نظر من مهم ترین مزیتش امکان فروش کتاب دست دومه و مهمترین عیبش عدم امکان چت بین خریدار و فروشنده س.

  4. در پاسخ به نرگس همتی
    نرگس عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد مزایا و معایب کتابینو مطرح کردید.

  5. مزایا و معایب کتابینو رو خوب گفتین . چرا واقعا پرداخت آنلاین نداره؟؟

  6. در پاسخ به مرتضی
    ممنون از همراهیتون مرتضی عزیز. کتابینو سیاست کاریش فقط واسطه بودنه برای همین درگاه پرداخت امن نداره ولی اگه داشتن مشتریان راحتتر میتونستن خرید کنن.

  7. سایت کتابینو برای فروش کتاب دست دوم خیلی خوبه فقط باید به مشتری اعتماد کنی

  8. در پاسخ به وحید
    بله وحید عزیز سایت کتابینو پلتفرم خوبی برای فروش کتاب های دست دومه.

  9. به نطرم مهم ترین معایب کتابینو همون نداشتن درگاه امنه. کاش مثل کمدا اینا یه درگاه واسط داشت بین خریدار و فروشنده. اینطوری راحتتر میتونستیم اعتماد کنیم.

  10. در پاسخ وحیده خوارزمی
    ممنون از نظرتون وحیده عزیز.

  11. عدم امکان چت خریدار و فروشنده از معایب سایت کتابینو هست

  12. در پاسخ به سمیرا
    بله سمیرای عزیز، ما هم این نکته رو در بخش معایب کتابینو مطرح کردیم.

  13. مزایا و معایب کتابینو خوب بود فقط اینم بگم خرید و فروش مثل دیواره دیگه چطور تو دیوار درگاه پراخت نیست اینجا هم نیست. فقط مشتری و خریدار رو به هم میرسونه

  14. در پاسخ به ریحانه
    بله ریحانه عزیز ممنون از درج نظر ارزشمندتون.

  15. معایب کتابینو زیادتره ترجیح نمیدم همون دیوار بهتره درسته دیوار همه‌چی داره ولی خب کتاب هم داره.

  16. در پاسخ به سینا
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون سینای عزیز.

  17. مزایای کتابینو میتونست خیلی بیشتر باشه. در کل بد نیست ولی خوبم نیست

  18. در پاسخ به سولماز
    ممنون که نظرتون رو در مورد سایت کاربوم مطرح کردین.

  19. سایت کتابینو یه جورایی شبیه دیواره که فقط کتاب به فروش میرسه یا خریداری میشه. کتابینو طرف حساب شما نیست فقط پلتفرمش رو براتون فراهم کرده. مشتری و خریدار باید با هم به توافق برسن و اعتماد کنن به هم.

  20. در پاسخ به آیلین نجف زاده
    آیلین عزیز ممنون از درج نظر ارزشمندتون در مورد مزایا و معایب کتابینو .

  21. کتابینو خوبه ولی میتونه خیلی بهتر باشه نمیدونم چرا نمیتونم روش زیاد حساب کنم اعتمادم به دیوار بیشتره

  22. در پاسخ به آیتک سلیمانی
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون آیتک عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا