آموزش و مطالعه

اپلیکیشن های برنامه نویسی برای حرفه ای شدن

اپلیکیشن های برنامه نویسی به شما کمک می کند که در یک فضای آموزشی کد های خود را تست کنید.مزیت مسیر برنامه نویسی تنها درآمد بالایی نیست امی‌دانید که استقلال برنامه نویس یا دولوپر یک مزیت بسیار مهم است که آن را تبدیل به یک شغل محبوب کرده که هم به صورت استخدام تمام وقت در این زمینه فعالیت داشت و هم به صورت فریلنس و یا پاره وقت.

چگونه برنامه نویس شویم ؟ این سوال همه افرادی که قصد دارند توسعه دهنده شوند و در این مقاله این مسیر را بررسی خواهیم کردید. بی‌شک همه افراد در ابتدا برایشان سوال پیش می‌آید که ” چگونه وارد مسیر برنامه نویسی شویم ” و یا ” برنامه نویسی را چگونه شروع کنیم؟ ” همراه ما باشید تا مسیر مهم را با هم بررسی کنیم و در انتهای مقاله اپلیکیشن های برنامه نویسی را برایتان معرفی کنیم.

 

مسیر شروع برنامه نویسی چیست؟

قبل از وارد شدن به مسیر برنامه نویسی شما باید مسائلی را بدانید و فکر کنید. چون مسیر نسبتا سختی پیش رو دارید، هستند کسانی که بدون اطلاعات قبلی و آگاهی وارد این مسیر پر پیچ و خم شدند ولی طولی نکشید که دست از پا درازتر برگشتند! اگر نمی‌خواهید چند ماه یا چند سال از زندگی خود را تلف کنید، پس با حواس جمع، همراه ما باشید تا به مسائل ساده ولی اساسی در مورد مسیر شروع برنامه نویسی بپردازیم.

نمای کد نویسی
در این تصویر نمایی از کد های سایت را می بینید

یک سوال چالش برانگیز – چقدر به برنامه نویسی علاقمند هستید؟

همانطور که می‌دانید برنامه نویسی کمی با حوزه‌های دیگر مشاغل متفاوت است. شرط اول برای وارد شدن به مسیر برنامه نویسی، علاقه است. قبل از وارد شدن به این مسیر باید به چند سوال اساسی پاسخ دهید.

چقدر به برنامه نویسی علاقه دارید؟
تحمل چند شب نخوابیدن به خاطر انجام یک پروژه و دیباگ آن را دارید؟
هدف اصلی شما از وارد شدن به این حوزه، صرفا درآمد بالای آن است؟

برنامه نویس شدن مسیری سخت و طولانی است که شما باید تحمل شب بیداری، رفع ارورها و ایرادات مجهول، ساعت‌ها کد نوشتن و تمرکز کردن روی یک پروژه، پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف برای پیاده‌سازی را داشته باشید. این تنها در صورتی امکان پذیر است که شما عاشق کدنویسی باشید.

شاید از نظر شما برنامه نویس شدن نیاز به ذهن فوق العاده، حافظه قوی و هوش بالا، ریاضیات قوی و … داشته باشد ولی در واقع تنها چیزی که برای وارد شدن به این مسیر نیاز دارید، علاقه است! تاثیر این کلمه اسرار آمیز را در شغل برنامه نویسی نادیده نگیرید. شما باید عاشق کارتان باشید تا شب بیداری و مشکلات و اعصاب خوردگی‌های این شغل را تحمل کنید. پس در قدم اول با خود صادق باشید و صادقانه از خودتان سوال بپرسید.

شما نمی‌توانید برنامه نویسی را صرفا به خاطر درآمد بالا ، شروع کنید چون ممکن است یک ماه برای پنج پروژه کوچک فقط سه میلیون دریافت کنید ولی چند ماه بعد برای یک پروژه طولانی مدت هفتاد میلیون! اگر علاقمند به کدنویسی نباشید، بی شک در زمانِ دریافت سه میلیون ناامید و بی‌انگیزه خواهید شد.

طبیعتا قدم بعدی باید هنگامی شروع شود که جواب شما برای سوال اول، کاملا مثبت باشد و هیچ شک و ابهامی نداشته باشید.

 

انتخاب زمینه برنامه نویسی

حتما می‌دانید که برنامه نویسی زمینه‌های مختلفی دارد شما اول باید تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌هایی علاقمند به فعالیت هستید؟ زمینه‌های مختلف برنامه نویسی عبارتنداز:

برنامه نویسی تحت وب
برنامه نویسی تحت موبایل
برنامه نویسی تحت دسکتاپ
برنامه نویسی چند پلتفرمی Cross-Platform
این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به صورت اختصاصی وارد حوزه برنامه نویسی تحت وب شوید یا دسکتاپ و یا موبایل (اندروید – آیفون).

شاید جزو کسانی هستید که می‌خواهید یک زبان چند کاره مانند جاوا یاد بگیرید که با کمک آن در هر سه حوزه فعالیت داشته باشید. پس قدم دوم در مسیر برنامه نویسی انتخاب زمینه برنامه نویسی است.

اگر اطلاعاتی در مورد زبان‌های برنامه نویسی ندارید با مقاله بعدی زینسی همراه باشید تا در مورد زبان‌های برنامه نویسی صحبت کنیم و در این مسیر راهنمای کاملی به شما ارائه دهیم.

تمرین، تمرین، تمرین با اپلیکیشن برنامه نویسی

درست است که در هر کاری تمرین مهم است ولی در برنامه نویسی خیلی خیلی مهم است یعنی شاید شما حافظه و حتی هوش بالایی نداشته باشید ولی برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی شما نیاز به تمرین و تکرار دارید.شما باید همیشه با روحیه قوی تمرین را ادامه دهید. شاید در اوایل مسیر، با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شوید و شما را از ادامه راه منصرف کند ولی شما باید روحیه قوی داشته باشید و از تمرین و تکرار دست نکشید!

در اوایل مسیر نباید انتظار زیادی از خود داشته باشید تمامی برنامه نویس‌های حرفه‌ای جهان با برنامه ساده Hello world شروع کرده‌اند که صرفا یک سلام روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود!

انتخاب روش آموزش برنامه نویسی باید بر اساس روش یادگیری شما انجام شود، شما می‌توانید برنامه نویسی را از روی کتاب، از روی فیلم آموزشی، از طریق دوره حضوری آموزش برنامه نویسی و یا از روی اپلیکیشن‌های برنامه نویسی مختلف که در ادامه مقاله نمونه‌ای از این اپلیکیشن را نام بردیم.

نکته: فراموش نکنید که یک برنامه نویس خوب باید همیشه آپدیت باشد، باید روزانه از منابع مختلف در مورد حرفه خود مطالعه نمایید.

 

ساخت نمونه کارعالی و رزومه

در اول راه شما باید به صورت رایگان کد بزنید تا برای خودتان نمونه کار و روزمه ایجاد نمایید. وب سایت‌های ایرانی و خارجی (بیشتر خارجی) وجود دارد که شما می‌توانید کد نویسی‌های درخواست شده را بنویسید. باید با دست پر وارد عرصه برنامه نویسی برای کسب درآمد شوید پس هیچ فرصتی را برای ساخت روزمه و نمونه کار از دست ندهید.

 

معرفی اپلیکیشن ‌های برنامه نویسی

با توجه به اهمیت برنامه نویسی در ایران و دنیا، در زینسی یک دسته بندی به معرفی اپلیکیشن های برنامه نویسی اختصاص یافته است و شما با کلیک کردن روی این لینک می‌توانید به نرم‌افزارها (شامل اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها) دسترسی داشته باشید، و همچنین از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه اپلیکیشن ‌های برنامه نویسی دسترسی داشته باشید، در ادامه منتخبی از اپ‌های مربوط به این حوزه معرفی شده است، همراه ما باشید.

 

Dcoder, Compiler IDE

یکی از اپلیکیشن های برنامه نویسی پرکاربرد، Dcoder, Compiler IDE نام دارد. شما با کمک این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌نویسی را آموزش دیده و در همان جا کدنویسی کنید. امکان کامپایل برنامه و همچنین دریافت خروجی در اپلیکیشن Dcoder وجود دارد. این اپلیکیشن توانایی آموزش 33 زبان برنامه نویسی را دارد و شما به انتخاب خود می‌توانید چند زبان برنامه نویسی را به صورت همزمان آموزش ببینید.

 

Edabit

Edabit یک اپلیکیشن سطح بالا در زمینه برنامه نویسی است. اگر در اول راه هستید و تا حال با برنامه دیگری کار نکرده‌اید، این اپلیکیشن را توصیه نمی‌کنیم، چون آموزش‌ها و محیط برنامه نویسی Edabit سطح بالا است. این اپلیکیشن قرار نیست به شما کد نویسی بیاموزد بلکه توانایی حل مشکل را در کدنویسی ارتقا می‌دهد.

 

اپلیکیشن برنامه نویسی Edabit
در این تصویر نمایی از نرم افزار Edabit در ,f ldfdkdn

Encode

یکی دیگر از اپلیکیشن های برنامه نویسی که محیطی تعاملی برای کدنویسی را فراهم می‌کند، Encode نام دارد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید کدنویسی را انجام دهید و خروجی را نیز مشاهده نمایید. این اپلیکیشن با ارائه آموزش‌ها در درس‌های کوتاه، تست مهارت کدنویسی شما را به چالش می‌کشد. اپلیکیشن Encode بیشتر برای کسانی مناسب است که پیش زمینه‌ای از برنامه نویسی ندارند.

اپلیکیشن های برنامه نویسی
این نرم افزار یکی از پرکاربرد ترین ابزار های برنامه نویسی است که نمای آن را در تصویر می بینید

همانطور که دیدید اپلیکیشن های برنامه نویسی در فهم بهتر کد ها به شما کمک می کند و تمرین را برای شما آسان تر و بررسی آن را سهل الوصول می کند.

این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. در صورتی که از اپلیکیشن‌های معرفی شده استفاده کرده اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر. از بین اپلیکیشن های برنامه نویسی ، Encode میتونه بعد از نوشتن برنامه خروجی بده؟

  2. سلام خسته نباشید از بین اپلیکیشن های برنامه نویسی ، Encode میتونه بعد از نوشتن برنامه خروجی بده؟

  3. سلام علیرضای عزیز
    معمولاً اپلیکیشنهای برنامه‌نویسی که بر روی موبایل اجرا می شوند �‌توانند کد های محدودی را اجرا کنند و خروجی دهند اما برای کارهای پیشرفته پیشنهاد می دهیم نرم افزار هایی که تحت دسکتاپ هستند را تهیه کنید

  4. با کدوم یک از اپلیکیشن های برنامه نویسی میتونیم خطایابی رو تقویت کنم؟ من بلدم برنامه نویسی

  5. سلام دوست عزیز
    بعضی از اپها امکان دیباگ کردن syntax های ساده رو دارن. باید دقیفا به میزان تخصصتون بررسی کنید کدام مناسب است

  6. قبل کرونا میخواستم حضوری برم ثبت نام کنم برای کلاس های برنامه نویسی، بعدش که کرونا اومد و اکثرا تعطیل شدن دوره های حضوری ، رو آوردم به سمت نرم افزارها و اپلیکیشن های برنامه نویسی که خداروشکر جواب عالی گرفتم. توصیه میکنم اون همه خرج برای دوره های حضوری نکنید.

  7. سلام دوست عزیز
    بله میتوانید دستورات ساده را خروجی بگیرید

  8. اپلیکیشن های برنامه نویسی Dcoder فوق العادددده س خیلی تو حرفه ای شدن من کمک کرد

  9. تمرین رو خوب اومدین … اپلیکیشن های برنامه نویسی کمکی به آدم نمیکنن مگر اینکه تمرین کنی هر روز…هر ساعت

  10. در پاسخ به نیما
    نیمای عزیز دقیقا همینطوره کاملا با نظرتون موافقم. اپلیکیشن های برنامه نویسی یا هر روش دیگه ای، بدون تمرین تاثیر نمیذارن.

  11. در پاسخ به زهرا
    ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد اپلیکیشن های برنامه نویسی باهامون به اشتراک گذاشتید.

  12. من عااااااشق برنامه نویسم حتی شده دو روز به خاطرش بیدار بمونم. از همه اپ ها استفاده کردم خوبن اکثرا فقط باید زمینه برنامه نویسی داشته باشین.

  13. در پاسخ به سونا
    چقدر خوب که علاقه تون رو پیدا کردین. امیدوارم همیشه موفق باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا