آموزش و مطالعهبررسی تخصصی

16 نکته مهم از مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا که باید بدانید!

با دانستن مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا ، بهترین برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی کودک خود را انتخاب کنید. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است. همانطور که یادگیری زبان انگلیسی برای افراد بزرگسال ضروری و مهم محسوب می‌شود، برای کودکان نیز مهم است. معمولا نحوه یادگیری و آموزش کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت است. کودکان از آموزش‌های خسته کننده فرار می‌کنند. بهترین روش آموزش به کودکان، بازی است.

اپلیکیشن پاپیتا جزو اپلیکشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان به شمار می‌آید. با دانلود این برنامه، کودکان در کنار بازی‌های جذاب، زبان انگلیسی خواهند آموخت. در این مقاله از زینسی قصد داریم به بررسی مزایا و معایب پاپیتا بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند، اما نمی‌دانند چگونه شروع کنند. مهم نیست که شما چقدر انگلیسی بلد هستید. مهم‌ترین نكته این است که شما مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تحسین کنید. کودک شما اشتیاق شما به زبان را درک خواهد کرد.

اگر فرزندتان بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد، نگران نباشید. آنان برای یادگیری زبان جدید به زمان معینی نیاز دارند. صبور باشید و آن‌ها در زمان خود شروع به صحبت انگلیسی خواهند کرد.

آموختن زبان انگلیسی به کودکان دشواری‌های فراوانی دارد، زیرا با توجه به سن کم به آن‌ها، شاید مباحث زبان انگلیسی سخت و طاقت فرسا به نظر بیاید. والدین در سن کم معمولا کودکان را در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی شرکت می‌دهند تا زبان انگلیسی را از سنین کم شروع کنند، اما خیلی از کودکان از شرکت در این کلاس‌ها احساس راحتی نمی‌کنند.

آموختن زبان انگلیسی به کودکان
آموختن زبان انگلیسی به کودکان دشواری‌های خاص خودش را دارد.

با توسعه اپلیکیشن‌های فراوان در حوزه زبان انگلیسی، یادگیری و آموزش زبان انگلیسی نیز به طبع آسان‌تر شده است. برخی از اپلیکیشن‌ها صرفا برای کودکان طراحی شده‌اند تا والدین آن‌ها را دانلود کنند و کودکان همراه با بازی و سرگرمی ‌به آموزش نیز بپردازند.

منابع ایرانی و خارجی زیادی در این راستا وجود دارد. وب سایت‌های خارجی مانند learnenglishkids ، cambridgeenglish و … مختص آموزش زبان به کودکان طراحی شده‌اند.

اپلیکیشن زبان انگلیسی پاپیتا یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی مهم و کاربردی برای کودکان است که با ظاهر گرافیکی و جذاب کودکان را به زبان انگلیسی علاقمند می‌کند.

پاپیتا به عنوان یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با مزایا و معایبی همراه است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مزایای اپلیکیشن پاپیتا

از مهم‌ترین مزایای اپلیکیشن پاپیتا، متناسب بودن آموزش برای کودکان است. پاپیتا از محتوای یکنواخت و خسته کننده استفاده نمی‌کند، بلکه با توجه به سن کودکان، از گرافیک جذاب، صداگذاری حرفه‌ای استفاده کرده است تا کودکان هنگام یادگیری، احساس خستگی نکنند و دلزده نشوند. برخی از مزایای اپلیکیشن پاپیتا شامل موارد زیر است:

1.تدریس متناسب با سن کودکان

همانطور که گفتیم مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن پاپیتا این است که تدریس زبان انگلیسی بر اساس سن کودکان انجام می‌گیرد؛ یعنی در این اپلیکیشن از آموزش و تدریس آکادمیک که بسیار خسته و کسل کننده است، استفاده نمی‌شود، بلکه یک محیط شاداب همراه با بازی را برای کودکان فراهم کرده است تا تدریسی متناسب با سن کودکان آماده گردد‌.

تدریس متناسب با سن کودکان
در برنامه پاپیتا تدریس متناسب با سن کودکان انجام می‌شود.

در هنگام توسعه این اپلیکیشن روانشناسی کودکان و صلاحیت و خواسته‌های آنان در نظر گرفته شده است.

2.تقویت مهارت خواندن حروف و کلمات انگلیسی کودکان

با این اپلیکیشن پاپیتا مهارت خواندن حروف الفبای انگلیسی و برخی از کلمات انگلیسی آموزش داده می‌شود. به این ترتیب کودکان می‌توانند حروف انگلیسی و برخی از کلمات آن را به صورت کاملا ساده و همراه با بازی آموزش ببینند. تقویت مهارت خواندن حروف و کلمات انگلیسی به کودکان نیز جزو اصلی ترین مزیت‌های اپلیکیشن پاپیتا است.

3.آموزش شعر الفبای انگلیسی همراه با بازی

در این اپلیکیشن علاوه بر این که کودکان با حروف الفبا آشنا می‌شوند و برخی از کلمات انگلیسی را فرا می‌گیرند، می‌توانند شعر الفبای انگلیسی را همراه با بازی یاد بگیرند. با حفظ کردن شعر الفبای انگلیسی، حروف نیز از خاطر آن‌ها کمرنگ نخواهد شد‌.

4.یادگیری املای حروف به همراه بازی

کودکان در اپلیکیشن زبان انگلیسی پاپیتا می‌توانند املای حروف را همراه با بازی یاد بگیرند. با یاد گرفتن املای حروف و تلفظ آن‌ها، ادامه آموزش زبان انگلیسی به کودکان آسان‌تر می‌شود، بنابراین خیال والدین نیز از این جهت راحت می‌شود که قدم اصلی در زبان انگلیسی همان یادگیری حروف، برداشته شده است.

یادگیری املای حروف به همراه بازی
یادگیری املای حروف به همراه بازی در اپلیکیشن پاپیتا امکان پذیر است.

به همراه بودن بازی در این مرحله نیز باعث یادگیری عمقی کودکان می‌شود.

5.آموزش مهارت تلفظ کلمات کاربردی

در اپلیکیشن پاپیتا تلفظ کلمات کاربردی در زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. منظور از کلمات کاربردی کلماتی هستند که در زبان انگلیسی بیشتر تکرار می‌شوند و جزو کلمات اصلی هستند.

6.گرافیک جذاب و مناسب کودکان

محیط گرافیکی اپلیکیشن پاپیتا بسیار جذاب بوده و مناسب با سن و روحیه کودکان طراحی شده است. گرافیک پاپیتا که به صورت کارتونی است، باعث جلب نظر کودکان به این اپلیکیشن می‌شود.

7.دارای آهنگ‌های زیبا و جذاب کودکانه

همان طور که می‌دانید کودکان آهنگ‌های زیبا و جذاب کودکانه را دوست دارند. در کارتون‌ها و انیمیشن‌های مناسب سن کودکان نیز از صداگذاری‌های جذاب استفاده می‌شود. در اپلیکیشن پاپیتا نیز هنگام ورود به برنامه آهنگ‌های زیبا و جذاب کودکانه را خواهیم شنید که جزو مزایای آن محسوب می‌شود.

8.دارای کارتون‌ها و فیلم‌های کودکانه برای آموزش

در اپلیکیشن پاپیتا انواع کارتون‌ها و فیلم‌های کودکان وجود دارد تا کودکان از این طریق بتوانند با زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوند. در حقیقت این کارتون‌ها و فیلم‌های کودکانه در جهتِ آموزش استفاده می‌شوند.

9.دارای نسخه اندروید و آیفون

از مزایای اپلیکیشن پاپیتا داشتن نسخه اندروید و آیفون است که کاربران با هر گوشی می‌توانند از آموزش‌های این اپلیکیشن استفاده کنند.

10.دارای رابط کاربری ساده

رابط کاربری اپلیکیشن پاپیتا بسیار آسان طراحی شده است تا کودکان هنگام استفاده از این اپلیکیشن دچار سردرگمی ‌نشوند. دارا بودن رابط کاربری برای اپلیکیشن کودکان، مزیت محسوب می‌شود.

11.برگزاری آزمون به صورت هفتگی و آنلاین برای سنجش کودکان

در اپلیکیشن پاپیتا آزمون‌ها به صورت هفتگی و آنلاین برای سنجش میزان یادگیری کودکان برگزار می‌شود. به این ترتیب خیال والدین نیز از بابت یادگیری فرزندشان راحت‌تر می‌شود.

برگزاری آزمون به صورت هفتگی
برگزاری آزمون به صورت هفتگی در اپلیکیشن پاپیتا جزو مزیت‌های آن است.

12.قابلیت تکرار تلفظ

از دیگر مزایای اپلیکیشن زبان انگلیسی پاپیتا قابلیت تکرار تلفظ است. کودکان هر چقدر که بخواهند می‌توانند به تلفظ کلمات گوش دهند. تکرار تلفظ یادگیری آن را آسان‌تر می‌کند.

13.دارای مینی گیم‌های آموزشی

اپلیکیشن پاپیتا مینی گیم‌های آموزشی جذابی دارد که می‌تواند ساعت‌ها کودکان را مشغول کند. در عین حال که بازی می‌کنند، مطالب بسیار ارزشمند از زبان انگلیسی را نیز خواهند آموخت.

14.دارای مراحل رایگان

اپلیکیشن پاپیتا مراحل رایگان نیز دارد تا کودکان و والدین قبل از پرداخت مبلغ با مراحل آن آشنا شوند و سپس اقدام به خرید کنند. داشتن مراحل رایگان برای یک اپلیکیشن زبان انگلیسی مخصوص کودکان یک مزیت محسوب می‌شود.

معایب اپلیکیشن پاپیتا

اپلیکیشن پاپیتا همانطور که اشاره کردید دارای مزیت‌های بسیار فراوانی است، اما در مقابل معایب نسبتا بزرگی نیز دارد که در ادامه به تشریح این موضوع می‌پردازیم:

1.تبلیغات زیاد

با وارد شدن به برنامه و ثبت نام در این وب سایت، تبلیغات این برنامه شروع می‌شود. تبلیغات اپلیکیشن پاپیتا به حدی زیاد است که احتمال این که کاربران پس از نصب آن پشیمان شوند و برنامه را پاک کنند، وجود دارد.

تبلیغات اپلیکیشن پاپیتا
زیاد بودن تبلیغات اپلیکیشن پاپیتا جزو معایب آن است.

خیلی از کاربران از تبلیغات بسیار زیاد اپلیکیشن پاپیتا گله‌مند هستند و این موضوع را دلیل دلسردی از این برنامه می‌دانند.

برخی از کاربران بعد از ثبت نام، به دلیل تعداد تبلیغات، حتی وارد برنامه نمی‌شوند و اپلیکیشن را پاک می‌کنند. سازندگان اپلیکیشن پاپیتا باید فکری به حال این موضوع کنند.

2.ثبت نام اجباری

به عنوان یکی از معایب اپلیکیشن پاپیتا می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که در بدو ورود به اپلیکیشن یعنی قبل از مشاهده درس‌ها و بازی‌ها، یک ثبت نام اجباری پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که باید آن را انجام دهند. در غیر این صورت نمی‌توانند محیط اپلیکیشن را هم مشاهده کنند.

شاید بهتر بود به جای ثبت نام اجباری در ابتدا یک تصویر ذهنی از محیط، درس‌ها و بازی‌های اپلیکیشن به کاربران بدهند تا کاربران خودشان مشتاق به ثبت نام شوند. این ثبت نام اجباری ممکن است خیلی از کاربران را در بدو ورود دلسرد کند.

زینسی، مرجعی برای پیدا کردن بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا آشنا شدیم و مزیت‌های گوناگون این اپلیکیشن را بررسی کردیم. همچنین به معایب آن نیز پرداختیم. طبق نتیجه گیری می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که اپلیکیشن پاپیتا با توجه به رابط گرافیکی جذابی که دارد، جزو اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی محبوب برای کودکان به شمار می‌آید، اما دو عید بزرگ آن اخیرا باعث دلسرد شدن کاربران شده است.

یکی از این معایب، تبلیغات زیاد و دیگری ثبت نام اجباری در بدو ورود است. ما در زینسی با بررسی اپلیکیشن‌ها در انتخاب بهترین اپلیکیشن برای کودک و خودتان کمک می‌کنیم. نظر شما در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را دارید؟ لطفا نظر‌ها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

منابع:

سوالات متداول:

اپلیکیشن پاپیتا چیست؟

 اپلیکیشن زبان انگلیسی بوده که آموزش از طریق بازی را برای کودکان آماده کرده است.

دانلود پاپیتا انگلیسی از کجا امکان پذیر است؟

ازکافه بازار می‌توانید به دانلود پاپیتا انگلیسی بپردازید.

نحوه آموزش پاپیتا چگونه است؟

به همراه بازی و سرگرمی.

پاپیتا رایگان است؟

خیر، برای استفاده و بهره مندی از آموزش‌های پاپیتا باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید.

اپلیکیشن پاپیتا برای چه رده سنی مناسب است؟

مخاطبان پاپیتا کودکان هستند.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. اپلیکیشن پاپیتا برای بچه ها خیلی بانمکه برای پسرم دانلود کردم ولی دیگه شور تبلیغات رو درآورده حتی نمیشه وارد اپلیکیشن شد از بس زیاده نمیدونم هدفشون چیه. اگه هدفشون پروندن کاربرا باشه قطعا خیلی زود به نتیجه میرسن.

  2. در پاسخ به مامان آرمان
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون. بله تبلیغات بیش از حد جزو معایب اپلیکیشن پاپیتا به حساب میاد امیدواریم تجدید نظر کنن.

  3. مزایا و معایب اپلیکیشن پاپیتا رو خوب بررسی کردین. ولی همون یدونه معایبش باعث میشه آدم دلسرد بشه و برنامه رو پاک کنه.

  4. در پاسخ به سارا بهاری
    سارای عزیز ممنون که نظرتونو باهامون به اشتراک گذاشتین.

  5. اصلا از اپلیگیشن پاپیتا خوشم نیومد حیف اینترنتی که بخواد دانلودش کنه.

  6. در پاسخ به سارا
    ممنون از درج نظرتون سارای عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا