آموزش و مطالعهبررسی تخصصی

39 نکته تخصصی از مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن ؛ روشی نوین برای یادگیری زبان انگلیسی

با دانستن مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن تصمیم بهتری برای انتخاب برنامه زبان انگلیسی آنلاین خواهید گرفت. اگر از درس محور بودن اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی گله‌مند هستید و نمی‌خواهید فقط با تصاویر و متون روبرو شوید، باید بگوییم که نوگولرن این مشکل شما را برطرف کرده است. یکی از مهم‌ترین مزایای اپلیکیشن نوگولرن ، ویدیو محور بودن آن است به طوری که سازندگان این برنامه سعی کرده‌اند همه امکانات یک آموزشگاه حضوری زبان را برای شما پیاده کنند. در ادامه این مقاله از زینسی می‌خواهیم با مزایا و معایب نوگولرن آشنا شویم و آن‌ها را بررسی کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن از نگاه تخصصی

انگلیسی یک زبان حیاتی در دنیای امروزی است. این زبان به عنوان رایج‌ترین زبان بین المللی تجارت و گردشگری در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اکنون انگیزه یادگیری یا بهبود مهارت های انگلیسی خود را دارند. راه‌های زیادی برای بهبود زبان انگلیسی وجود دارد، از جمله شرکت در کلاس‌های سنتی، استخدام معلم خصوصی یا استفاده از یک برنامه یادگیری انگلیسی.

به نقل از engvarta برخی از مزایای آموزش انگلیسی از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی شامل موارد زیر است:

  • راحتی و انعطاف پذیری
  • تعاملی و جذاب
  • مقرون به صرفه
  • بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • دسترسی به طیف وسیعی از آموزش
  • بازخورد و تصحیح فوری
  • و …

نوگولرن یک برنامه ایرانی برای یادگیری زبان انگلیسی است که رویکرد متفاوتی دارد. اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی هم مانند دیگر دسته بندی‌های نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. اپلیکیشن نوگولرن نیز از این قاعده مستثنا نیست و مزیت‎‌ها و معایبی را به همراه دارد. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن را بررسی کنیم.

اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی
اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی

مزایای اپلیکیشن نوگولرن

مزایای اپلیکیشن نوگولرن مزایای بسیار زیاد است. یکی از اصلی‌ترین مزایای نوگولرن ویدیو محور بودن است. این اپلیکیشن همه امکانات آموزش حضوری را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی مزایای اپلیکیشن نوگولرن می‌پردازیم:

1.آموزش و تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی

اسپیکینگ یا مکالمه یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی است که بیشتر افراد با آن مشکل دارند. ممکن است برخی از افراد در کلاس‌های آموزشی زیادی شرکت کرده باشند ولی نتوانسته‌اند با تسلط کامل، مهارت اسپیکینگ را یاد بگیرند.

در اپلیکیشن نوگولرن امکان یادگیری و تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی وجود دارد. با ارائه تمرین‌ها و تست‌های فراوان نیز میزان یادگیری کاربران مورد سنجش قرار می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید به صورت جدی و مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید، نوگولرن گزینه بسیار مناسبی است‌. این مهارت به صورت ویدیو محور در نوگولرن آموزش داده می‌شود.

2.آموزش و تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی

از دیگر مهارت‌های ضروری که در زبان انگلیسی باید آموزش داده شود، مهارت ریدینگ است. یکی از مزایای مهم اپلیکیشن نوگولرن تقویت و آموزش مهارت ریدینگ است. با شرکت در این دوره می‌توانید مهارت خواندن خود را تقویت کنید و به سطح دلخواه برسانید.

3.آموزش تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی

امکان تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی نیز در نوگولرن وجود دارد. آموزش دوره رایتینگ نیز ویدیو محور بوده و در ۱۰ قالب ویدیو آموزشی جای گرفته است. تنها با سه ساعت زمان و تمرین می‌توانید ویدیوهای مربوط به مهارت رایتینگ را تماشا کنید و رایتینگ خود را با تکنیک‌های ذکر شده در این برنامه تقویت نمایید.

4.آموزش و تقویت مهارت لیسینینگ زبان انگلیسی

مهارت شنیداری نیز جزو مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی است که معمولا هنگام گوش دادن به پادکست انگلیسی، فیلم سینمایی انگلیسی، مکالمه و … کاربرد دارد.

تقویت مهارت لیسینینگ زبان انگلیسی
آموزش و تقویت مهارت لیسینینگ زبان انگلیسی در اپلیکیشن نوگولرن

سرفصل‌های این دوره به صورت کاملا ریز و دقیق طراحی شده است. در ۱۵ فصل شما می‌توانید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید. این فصل‌ها در قالب ۱۰ ویدیو آموزشی طراحی شده‌اند.

5.افزایش دایره لغات

لغات در زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارند و هر چه قدر دایره لغات زبان آموز بیشتر باشد، بهتر می‌تواند دیگر مهارت‌های انگلیسی نظیر لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ و … را بیاموزد‌.

6.تقویت مهارت گرامر

یادگیری گرامر در زبان انگلیسی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. در اپلیکیشن نوگولرن شما می‌توانید به تقویت مهارت گرامر خود نیز بپردازید و با ساده‌ترین حالت ممکن از طریق نگاه کردن به ویدیو‌های آموزشی، آموزش ببینید.

7.آمادگی برای آزمون‌های IELTS،EPT و MSRT

علاوه بر آموزش سطح مبتدی و متوسط، نوگولرن دارای آموزش پیشرفته نیز هست. اگر قصد شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی را دارید، می‌توانید در دوره‌های مخصوص به این آزمون‌ها شرکت کرده و خود را برای نمرات قبولی آماده کنید.

این دوره‌ها نیز طبق استانداردهای جهانی و بومی‌سازی شده برای زبان آموزان ایرانی تهیه شده‌اند. این نوع آموزش نیز در قالب ویدیو است و زبان آموزان با مشاهده ویدیو‌ها و انجام تست‌ها و تمرین‌های مختلف می‌توانند خود را برای قبولی در آزمون‌ها آماده کنند.

8.اساتید مجرب و حرفه‌ای در زبان انگلیسی

داشتن سواد تخصصی و روش تدریس خوب برای یک استاد زبان اهمیت خیلی زیادی دارد. همانطور که گفتیم نوگولرن ویدیو محور است و هر مهارت توسط استاد خاصی ضبط می‌شود؛ بنابراین نحوه تدریس و آموزش اساتید اهمیت بسیار زیادی دارد.

اساتید نوگولرن
اساتید نوگولرن بسیار مجرب و حرفه‌ای هستند.

در مورد اساتید نوگولرن باید بگوییم که بسیار مجرب و حرفه‌ای هستند و روش تدریس خاصی را در پیش می‌گیرند تا شما به ساده‌ترین حالت ممکن بتوانید مفاهیم اساسی و پیچیده زبان انگلیسی را بیاموزید.

9.دارای تست‌های هوشمند برای سنجش یادگیری

در اپلیکیشن نوگولرن هر درس که به پایان می‌رسد، یک آزمون وجود دارد تا شما بتوانید آموخته‌های خود از درس را به صورت کامل مورد سنجش قرار دهید. داشتن تست‌های هوشمند برای سنجش یادگیری نیز از مزایای بسیار مهم اپلیکیشن نوگولرن است.

10.ارائه نتیجه تست‌ها بلافاصله پس از اتمام

بعد از انجام تست‌های نوگولرن، نتایج آن بلافاصله به صورت هوشمند برای شما نمایش داده می‌شود. با مشاهده نتایج می‌توانید تصمیم بگیرید که به درس بعدی مراجعه کنید و یا همان درس را دوباره مرور نمایید.

11.ویدیو محور بودن نوگولرن

یکی از مزایای اصلی و بسیار مهم اپلیکیشن نوگولرن، ویدیو محور بودن آن است. اگر دقت کرده باشید، بیشترِ اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی درس محور هستند و فقط در قالب متن به زبان آموزان آموزش می‌دهند، اما سازندگان نوگولرن سعی بر پیاده سازی یک آموزشگاه زبان در قالب تلفن هوشمند را دارند. همه درس‌های نوگولرن توسط اساتید مجرب و حرفه‌ای تدریس شده است و در قالب ویدیو به زبان آموزان ارائه می‌شود. ویدیو محور بودن این برنامه جزو مزایای اصلی و مهم آن است.

ویدیو محور بودن نوگولرن
ویدیو محور بودن نوگولرن یک مزیت بسیار مهم است.

12.پشتیبانی قوی، حرفه‌ای و رایگان

پشتیبانی هر اپلیکیشن اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا هنگامی که اپلیکیشن مورد نظر، آموزش محور باشد. نوگولرن دارای پشتیبانی قوی حرفه‌ای رایگان است تا زبان آموزان بتوانند مشکلات خود را با پشتیبانی در میان بگذارند و سریع‌تر حل کنند.

برای مشاهده اپلیکیشن‌های بیشتر در حوزه یادگیری زبان انگلیسی کلیک کنید.

13.مناسب برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته

یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن نوگولرن مناسب بودن برای همه سنین است؛ یعنی هم افراد مبتدی می‌توانند با این اپلیکیشن خود را به سطوح بالاتر برسانند و هم افرادی که در زبان انگلیسی حرفی برای گفتن دارند می‌توانند پیشرفت کنند.

14.دارای تمرینات ویژه برای هر درس

نوگولرن علاوه بر ارائه تست‌های هوشمند دارای تمرینات ویژه برای هر درس نیز هست. همانطور که در یک کلاس آموزشی حضوری، اساتید تمرین‌هایی را برای افزایش سطح یادگیری در نظر می‌گیرند، نوگولرن نیز برای زبان آموزان تمرینات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

15.امکان برنامه ریزی هوشمند

در اپلیکیشن نوگولرن امکان برنامه ریزی هوشمند نیز وجود دارد. شما می‌توانید در ابتدا توسط برنامه ریز هوشمند، برنامه راه خود را بچینید.

امکان برنامه ریزی هوشمندانه در نوگولرن
امکان برنامه ریزی هوشمندانه در نوگولرن وجود دارد.

16.سرفصل‌های مرتبط و حرفه‌ای

اگر نگاهی به سرفصل‌های نوگولرن بیندازید، متوجه مرتبط و حرفه‌ای بودن آن خواهید شد. سرفصل‌های این برنامه بر اساس آخرین متد آموزشی طبقه بندی شده‌ است.

17.کوتاه بودن درس‌ها

سازندگان این برنامه برای پیشگیری از خستگی و دلزدگی زبان آموزان، درس‌ها را در حد ممکن کوتاه در نظر گرفته‌اند.

18.امکان خرید هر فصل به صورت جداگانه

امکان خرید هر فصل به صورت جداگانه برای زبان آموزان یک مزیت محسوب می‌شود، زیرا ممکن است یک زبان آموز حرفه‌ای فقط در درس خاصی مشکل داشته باشد. در این اپلیکیشن نیازی نیست که زبان آموزان همه درس‌ها را به صورت یک جا تهیه کنند، بلکه کافی است درس مورد نظر خود را خریداری نمایند.

19.دسترسی دائمی ‌به محتوا پس از یک بار خرید

پس از خریداری هر درس، دسترسی محتوا به صورت دائمی ‌در اختیار شما قرار می‌گیرد، بنابراین نیازی به خریداری مجدد نیست.

20.قیمت ایده ال و مقرون به صرفه نسبت به آموزش حضوری

اگر بخواهیم قیمت نوگولرن را با دوره‌ها و آموزشگاه‌های حضوری مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که شما با شرکت در این اپلیکیشن می‌توانید در ۵۰ درصد هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

21.کیفیت بالای محتوای آموزشی

نوگولرن سعی کرده است که محتوای آموزشی خود را با کیفیت بسیار بالا تهیه کند تا زبان آموزان برای خرید فصل‌ها و درس‌های بعدی مشتاق‌تر شوند. به همین منظور از اساتید مجرب، استودیوی اختصاصی و کیفیت بالای صدا و تصویر استفاده می‌کنند.

22.بدون نیاز به منبع و کتاب جداگانه

همیشه شنیده‌ایم که اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به صورت مکمل برای زبان آموزان عمل می‌کنند، اما در مورد این اپلیکیشن باید بگوییم که نیاز به هیچ منبع و کتاب جداگانه ندارد و شما فقط از طریق همین اپلیکیشن می‌توانید زبان انگلیسی را آموزش ببینید.

بدون نیاز به منبع و کتاب جداگانه
اپلیکیشن نوگولرن نیاز به منبع و کتاب جداگانه ندارد.

23.درج سرفصل‌های هر دوره

با مراجعه به هر دوره می‌توانید سرفصل‌های مربوط به آن را در انتهای صفحه مشاهده کنید. به این ترتیب قبل از خرید دوره می‌توانید از سرفصل‌های آن باخبر شوید.

نکته: اپلیکیشن‌های دهکده زبان، ممرایز و دولینگو از دیگر گزینه‌های معتبر برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.

24.دارای ویدیو معرفی

هر دوره در اپلیکیشن نوگولرن دارای معرفی خاصی است که شما با مشاهده این ویدیو‌ها می‌توانید اطلاعات خود راجع به آن دوره را افزایش دهید.

25.معرفی اساتید هر دوره

از دیگر مزایای این اپلیکیشن معرفی اساتید هر دوره است. با مراجعه به صفحه هر دوره می‌توانید از اساتید آن باخبر شوید. نام و تصویر هر استاد در هر دوره درج می‌شود.

26.دارای مقالات آموزشی

در اپلیکیشن نوگولرن بخشی با عنوان مقالات آموزشی وجود دارد که شما با مراجعه به این بخش می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ، گرامر، مکالمه و … بالاتر ببرید. این مقاله‌ها توسط تیم اختصاصی نوگولرن تهیه شده‌ است.

27.امکان به اشتراک گذاری مقالات

با مراجعه به هر مقاله می‌توانید آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

28.امکان درج دیدگاه

در انتهای هر دوره مقاله و یا هر صفحه دیگری امکان درج نظرات کاربران وجود دارد که جزو مزایای نوگولرن تلقی می‌شود.

29.دارای آزمون تعیین سطح

از دیگر مزایای نوگولرن، امکان تعیین سطح است. با مراجعه به بخش آزمون تعیین سطح و انتخاب سطح یکی از سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌توانید اطلاعات خود را مورد سنجش قرار دهید تا سطح شما معین شود.

30.دارای اطلاعیه زمان آزمون‌ها

در بخش آزمون‌ها، اطلاعیه زمان آزمون‌ها نیز در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد. به این ترتیب شما می‌توانید از زمان برگزاری آزمون‌های EPT، MSRT و … با خبر شوید.

31.بدون محدودیت زمانی و مکانی

استفاده از اپلیکیشن نوگولرن محدودیت زمانی و مکانی ندارد. شما در هر جایی که باشید  و هر زمان که بخواهید می‌توانید آموزش را شروع کنید.

32.بیش از ۴۰۰ ویدیو آموزشی

تعداد ویدیو‌های آموزشی در این اپلیکیشن بسیار بالا است و تاکنون بیش از ۴۰۰ ویدیو آموزشی به صورت اختصاصی در استودیو نوگولرن برای زبان آموزان تدارک دیده شده است.

33.دارای جعبه لاینتر

سازندگان نوگولرن جدیدا جعبه لاینتر را به امکانات این اپلیکیشن اضافه کرده‌اند تا کاربران هنگام یادگیری لغات از آن استفاده کنند.

جعبه لاینتر نوگولرن
جعبه لاینتر نوگولرن باعث یادگیری آسان لغات می‎شود.

34.دارای اشتراک مادام العمر

قبلا اشتراک‌های نوگولرن به صورت شش ماهه بود ولی اکنون اشتراک مادام العمر نیز دارد که شما با یک بار خرید می‌توانید برای همیشه از این اپلیکیشن استفاده کنید.

35.دارای وب اپلیکیشن برای نسخه آیفون و لپ تاپ

این اپلیکیشن به صورت اختصاصی نسخه ios ندارد ولی شما می‌توانید از طریق وب اپلیکیشن این برنامه را در گوشی آیفون خود نیز داشته باشید.

36.دارای نسخه اندروید

اپلیکیشن نوگولرن به صورت اختصاصی برای نسخه اندروید طراحی شده است که با اکثر ورژن‌های اندرویدی سازگاری دارد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با دیگر نرم افزارهای مشابه نوگولرن، این مقاله را از دست ندهید!

معایب اپلیکیشن نوگولرن چیست؟

در مقابل مزایای بی نظیری که نوگولرن دارد، از نظر برخی از کاربران با معایبی نیز همراه هست. در ادامه معایب اپلیکیشن نوگولرن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1.قیمت‌های نجومی

برخی از کاربران معتقدند که قیمت برخی از دوره‌ها و اشتراک‌های نوگولرن بسیار گران‌تر از سایر اپلیکیشن‌هاست. اگر بخواهیم قیمت نوگولرن را با سایر اپلیکیشن‌ها مقایسه کنیم، باید بگوییم بله درست است قیمت نوگولرن بالاتر است، اما باید کیفیت سطح آموزشی آن را نیز در نظر بگیریم.

قیمت اپلیکیشن نوگولرن
قیمت‌های ارائه شده برای نوگولرن نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر گران‌تر است.

اگر بخواهیم قیمت نوگولرن را با آموزش‌های حضوری مقایسه کنیم، نوگولرن ‌بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

Error.2 داشتن

بعضی از کاربران نیز از داشتن خطاهای فراوان در داخل برنامه اظهار نارضایتی دارند و می‌گویند که با خطای ناشناخته و بسیاری مواجه می‌شوند. امیدواریم به زودی این ارور‌ها نیز رفع گردند.

3.عدم امکان دانلود ویدیوها

برخی دیگر از عدم امکان دانلود ویدیو نوگولرن ناراضی هستند و می‌گویند که با هر بار مراجعه به ویدیو دوباره از اول آپلود می‌شود. به همین دلیل ممکن است سرعت کم اینترنت باعث دیر آپلود شدن آن شود؛ ولی اگر امکان دانلود ویدیو وجود داشت؛ یک بار برای همیشه دانلود می‌شد و همیشه می‌توانستند آن را نگاه کنند.

زینسی، پلتفرمی برای بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن آشنا شدیم و دانستیم که این اپلیکیشن مزایای بسیار بی نظیری مانند ویدیو محور بودن، اساتید مجرب و حرفه‌ای، سرفصل‌های فراوان، امکان درج دیدگاه و … را دارد که برای یک اپلیکیشن آموزش زبان مزیت‌های بسیار جذابی به شمار می‌آیند. در مقابل معایب کمی‌ هم دارد که برخی از کاربران را ناراضی کرده است که امیدواریم به زودی این معایب نیز رفع گردند. ما در زینسی با بررسی تخصصی اپلیکیشن های زبان انگلیسی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید. انتخاب اپلیکیشن زبان انگلیسی از بابت هزینه و زمان اهمیت خیلی زیادی دارد، بنابراین بدون تحقیق اقدام به شروع نکنید. خوشحال می‌شویم اگر نظر‌ها و سوال‌های خود را در مورد این اپلیکیشن از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

منابع:

سوالات متداول:

اپلیکیشن نوگولرن چیست؟

یک اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی بوده و روش تدریس آن ویدیو محور است.

دانلود اپلیکیشن نوگولرن از کجا انجام می‎گیرد؟

برای دانلود اپلیکیشن نوگولرن می‌توانید به کافه بازار، گوگل پلی و … مراجعه کنید.

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

 بله از طریق اپلیکیشن نوگولرن می‌توانید به یادگیری خودآموز زبان انگلیسی بپردازید.

اساتید نوگولرن حرفه‌ای هستند؟

 بله، نوگولرن برای آموزش زبان انگلیسی از اساتید حرفه‌ای و مجرب استفاده کرده است.

مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن نوگولرن چیست؟

مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن نوگولرن، ویدیو محور بودن آن است.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. با این همه مزیتی که شما براش نوشتید، مشتاق شدم اپلیکیشن نوگولرن رو امتحان کنم 🙂 آموزش رایگان اولیه داره یا از اول باید پول پرداخت کنیم؟

  2. در پاسخ به الناز بهاری
    حتما امتحانش کنین 🙂 بله اپلیکیشن نوگولرن نمونه آموزش اولیه رو داره به صورت رایگان تا شما با نحوه آموزش و تدریس آشنا بشین.

  3. مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن عالی بود و به نظر من نوگولرن خیلی خوبه حس آموزش حضوری رو تو آدم ایجاد میکنه حتما امتحانش کنین.

  4. در پاسخ به رضا احدی
    رضای عزیز ممنون که نظر و تجربه تون رو در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن باهامون به اشتراک گذاشتین.

  5. اپلیکیشن نوگولرن خوبه آموزش هاش اساتیدش خوبن در کل اگه یکم زمینه داشته باشین میتونین اونو حرفه ای تر کنین.

  6. در پاسخ به نفس
    نفس عزیز ممنون از توجه تون به مقاله بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن نوگولرن.

  7. نوگولرن زیاد جالب نبود برام، یعنی با سطح من که سازگار نبود شاید دلیلش اینه.

  8. در پاسخ به الینا عباسی
    ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن نوگولرن مطرح کردین.

  9. من از طریق خوندن مقاله شما با نوگولرن آشنا شدم، به نظر پلتفرم خوبی برای یادگیری زبان هست برای اونایی که نمیتونن حضوری شرکت کنن. حتما امتحانش میکنم

  10. در پاسخ به علیرضا سیدهاشمی
    علیرضای عزیز امیدواریم به نتایج عالی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی برسین

  11. اپلیکیشن نوگولرن رو دانلود کردم ولی خوشم نیومد، سلیقه ایه.

  12. در پاسخ به سوسن نجفی
    بله همینطوره سوسن عزیز. انتخاب اپلیکیشن ها کاملا سلیقه ای هست. ممنون از درج نظرتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا