خرید و فروش

بهترین فروشگاه اینترنتی کدام است؟ 7 فروشگاه ایرانی+6 فروشگاه خارجی

شناخت بهترین فروشگاه اینترنتی به شما کمک می‌کند تا پلتفرم خرید آنلاین خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین در سراسر جهان توانسته‌اند به محبوبیت بسیار خاصی دست یابند؛ به طوری که اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای گشت و گذار در سطح شهر، در ترافیک و آلودگی هوا در منزل خود بنشینند و از طریق یک گوشی و یا لپ تاب خرید اینترنتی بپردازند و خریدهای خود را در درب منزل تحویل بگیرند. در واقع فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین سبک زندگی مردم تغییرات مثبتی ایجاد کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین فروشگاه های اینترنتی خارجی و ایرانی بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی و ایرانی

آیا تا به حال تجربه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را داشته‌اید؟ تجربه خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از خرید خود راضی بوده‌اید یا تجربه تلخی را برایتان به همراه داشته است؟ در برخی موارد ممکن است فروشگاه‌های اینترنتی تجربه خرید خوبی را برایتان رقم نزنند؛  اگر به صورت کلی‌تر به قضیه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در هنگام خرید حضوری نیز ممکن است اجناس خریداری شده به به زودی خراب شوند و یا با خرید آن‌ها متوجه ایراداتی بشویم.

ریسک نارضایتی از خرید در هر دو روش حضوری و آنلاین وجود دارد اما اگر بخواهیم مزایا و معایب خرید اینترنتی را با مزایا و معایب خرید حضوری مقایسه کنیم، به شما کدام روش بهتر است؟

خرید از بهترین فروشگاه آنلاین
خرید از بهترین فروشگاه آنلاین می تواند مقرون به صرفه باشد.

خرید اینترنتی دردسرهای کمی ‌را به همراه دارد، زیرا شما برای خرید یک پوشاک و یا مواد غذایی در سطح شهر را دور نمی‌زنید و تنها با چند کلیک می‌توانید آن را در درب منزل خود تحویل بگیرید. در صورتی که شما وقت کافی برای خرید و گشت و گذار در سطح شهر ندارید، خرید اینترنتی بهترین روش است.

آیا هر فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد است؟ معلوم است که خیر. هر فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد نیست. چه بسا فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که فقط قصد کلاهبرداری از مردم را دارند. اگر نگاهی به سوابق کاربران بیندازید متوجه می‌شوید که چقدر از افراد درگیر این کلاهبرداری شده‌اند؛ بنابراین اگر قصد خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین را دارید باید معتبر بودن فروشگاه را چک کنید.

اگر قصد خرید از فروشگاه اینترنتی را دارید، حتما بهترین فروشگاه اینترنتی را انتخاب نمایید. در ادامه در ابتدا به ویژگی‌های بهترین فروشگاه اینترنتی اشاره می‌کنیم سپس به معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی خارجی و ایرانی می‌پردازیم.

ویژگی‌های بهترین فروشگاه اینترنتی چیست؟

آیا می‌دانید یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از کجا بدانیم یک فروشگاه آنلاین اینترنتی خوب و قابل اعتماد است؟ توجه به برخی از ویژگی‌ها شما را قادر می‌سازد تا بهترین فروشگاه اینترنتی را تشخیص دهید و خرید معتبری را داشته باشید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های امن‌ترین و بهترین فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

بازگشت کالا

یک فروشگاه اینترنتی خوب باید ضمانت بازگشت کالا را به همراه داشته باشد. تصور کنید از فروشگاه اینترنتی کالایی را پسندیده و ویژگی‌های آن را بررسی کرده و سفارش می‌دهید اما هنگامی‌که کالا به دست شما می‌رسد، با یک کالای معیوب و یا مغایر با تصاویر درج شده در وب سایت مواجه می‌شوید. در این هنگام باید چه کاری انجام دهید؟ اگر وب سایتی امکان بازگشت کالا را نداشته باشد‌ چه می‌شود؟ درست حدس زدید، پول شما هدر خواهد رفت.

امکان عودت کالا: معیار انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی
گارانتی عودت کالا: معیار انتخاب بهترین فروشگاه آنلاین

در صورتی که یک وب سایت معتبر ضمانت بازگشت کالا را نیز برای محصولات معیوب و یا مغایر با تصویر خود در نظر گیرد، می‌توانید با اطمینان کامل از آن خرید کنید. در صورت معیوب بودن کارشناسان پاسخگوی شما خواهند بود و امکان بازگشت کالا و دریافت وجه نیز وجود دارد.

داشتن ضمانت بازگشت کالا برای یک فروشگاه اینترنتی از اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین هنگام انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی این نکته را مد نظر داشته باشید.

درگاه پرداخت امن

یک فروشگاه اینترنتی خوب باید درگاه پرداخت امنی را داشته باشد. در هنگام پرداخت مبلغ به درگاه پرداخت دقت داشته باشید. ویژگی‌های درگاه پرداخت امن در اینترنت را مطالعه کنید. یکی از نکات ساده‌ای که می‌توانید امن بودن درگاه صفحه درگاه پرداخت را تشخیص دهید، این است که در انتهای http کلمه s وجود داشته باشد (https). در غیر این صورت به بررسی‌های بیشتری نیاز خواهد بود.

یکی از درگاه‌های پرداخت امن، شاپرک است. درصورت ناامن بودن درگاه پرداخت حتی ممکن است علاوه بر این که پول شما هدر می‌رود به اطلاعات کارت بانکی شما دسترسی پیدا کرده و کارت شما را خالی کنند، بنابراین هنگام پرداخت بی گدار به آب نزنید.

قیمت مناسب

بهترین فروشگاه اینترنتی باید قیمت مناسبی را ارائه دهد. امروزه با وجود فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، شما می‌توانید قیمت چند فروشگاه را با یکدیگر مقایسه کرده و به نتیجه برسید که قیمت فروشگاه مد نظر شما، ایده‌آل است.

اگر کالای مورد نظرتان قیمت مناسبی داشت، به راحتی خرید خود را انجام دهید؛ اما اگر قیمت ارائه شده توسط  وب‌سایت بالاست، سراغ وب سایت‌های دیگر بروید. البته بالا بودن قیمت یک محصول در یک وبسایت به این معنی نیست که همه محصولات این وبسایت قیمت بالاتری دارند. ممکن است قیمت بالا فقط مختص یک محصول خاص باشد، بنابراین به خاطر بالا بودن قیمت یک کالا کل وب‌سایت را کنار نگذارید و برای خرید محصول‌های بعدی دوباره آن وب سایت را مورد بررسی قرار دهید.

ارسال به موقع

بهترین فروشگاه اینترنتی باید ارسال به موقع داشته باشد. برخی از وب سایت‌های فروشگاهی آنلاین به طور مثال ۴ روز کاری را در وبسایت خود درج می‌کنند اما محصول را تا سه هفته دیگر ارسال نمی‌کنند. در این صورت کاربران دچار مشکل می‌شوند، زیرا برای زمان تحویل آن برنامه‌ریزی انجام می‌دهند.

تحویل به موقع کالا: معیار انتخاب بهترین آنلاین شاپ
تحویل به موقع کالا: معیار انتخاب بهترین آنلاین شاپ

شما باید وب‌سایتی را انتخاب کنید که ارسال به موقع را دارد. شاید برایتان سوال پیش بیاد که در خرید اول چگونه از ارسال به موقع محصول مطمئن شوم؟ توجه به قسمت نظرات در وبسایت و یا شبکه‌های اجتماعی آن می‌تواند شما را به جواب‌تان برساند‌.

پشتیبانی قوی

یک فروشگاه اینترنتی خوب موظف به ارائه پشتیبانی قوی است. اگر این پشتیبانی به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت باشد که نتیجه عالی‌تری را در پی دارد. هنگامی‌که محصولی را خریداری می‌کنیم باید بتوانیم سوالات مرتبط با محصول را از کارشناسان فروش آن جویا شویم. اگر هم در مرحله خرید و یا پس از خرید دچار مشکل شدیم، باید کارشناسانی پاسخگوی ما باشند.

در حالت کلی هنگام انتخاب فروشگاه اینترنتی باید به پشتیبانی آن اهمیت زیادی نشان دهیم. طبیعتا یک فروشگاه اینترنتی که جواب سوالات شما را نمی‌دهد، نمی‌تواند بهترین فروشگاه اینترنتی باشد.

تنوع محصولات

بهترین فروشگاه اینترنتی باید تنوع محصولات بالایی داشته باشد. در واقع یک کاربر با مراجعه به این وب‌سایت باید اقلام بسیار متنوعی را مشاهده ویژگی‌های آن را با یکدیگر مقایسه کند و در نهایت برای خریدِ یکی از آن‌ها تصمیم بگیرد.

ضمانت کیفیت کالا

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر ضمانت کیفیت کالا را ارائه می‌دهند. شما نیز هنگام انتخاب یک وب سایت خوب برای خرید این نکته را مد نظر داشته باشید تا ضمانت کیفیت کالا‌ها را بر عهده بگیرد.

دارای اینماد

داشتن اینماد خیال شما را از مطمئن بودن وب سایت فروشگاهی مورد نظر راحت می‌کند، زیرا اینماد به راحتی دریافت نمی‌شود و هر سایتی که دارای اینماد باشد، قابل پیگیری توسط پلیس فتا خواهد بود.

اینماد: معیار اعتماد به بهترین فروشگاه آنلاین
اینماد: معیار اعتماد به بهترین فروشگاه آنلاین

اینماد در انتهای وب سایت فروشگاه آنلاین قابل مشاهده است. البته باید بگوییم که فقط به وجودِ لوگوی آن دقت نکنید و روی آن کلیک کرده و و زمان اعتبار و دیگر مشخصات آن را مطالعه کنید.

درج نظرات کاربران

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بهترین فروشگاه اینترنتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، امکان درج نظرات است. با مطالعه نظرات کاربران دیگر در مورد محصولات، اعتماد خریداران به آن فروشگاه بیشتر خواهد شد و می‌توانند از نظرات واقعی افراد باخبر شوند.

معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی

در ادامه قصد داریم در مورد بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی با شما صحبت کنیم و چند نمونه از آن‌ها را نام ببریم.

1.فروشگاه اینترنتی آمازون (amazon)

احتمالا شما نیز تاکنون نام فروشگاه اینترنتی amazon به گوشتان خورده است. شرکت تجارت الکترونیک آمازون یک شرکت آمریکایی است که در واشنگتن قرار دارد.

هنگام تاسیس شرکت آمازون هدف فروش کتاب بود، اما بعدا به فروش کالاهای نو و یا دست دوم دیگری نیز پرداخته شد. رفته رفته این فروشگاه گسترش پیدا کرد و به آمازون فعلی تبدیل شد.

آمازون: بهترین آنلاین شاپ
آمازون: بهترین آنلاین شاپ

اگر بخواهیم میزان فروش این فروشگاه را با دیگر فروشگاه‌های رقیب مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم که بیشترین فروش در دنیا متعلق به آمازون است. در واقع رتبه نخست در بین فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

استراتژی که آمازون برای افزایش فروش خود در نظر گرفته، همکاری در فروش است. در واقع خود کاربران نیز می‌توانند به فروش هرچه بیشتر آمازون کمک کنند. کالاهایی که در این وبسایت وجود دارد، شامل کتاب، پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، لوازم مربوط به کودک و مادر، لوازم خانه، لوازم تحریر، محصولات اداری و صنعتی، بازی و …. است.

2.سایت مزایده eBay

از دیگر فروشگاه‌های معتبر جهانی که رشد بسیار خوبی داشته است، می‌توان به سایت ebay اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید این وبسایت بسیار بزرگ توسط یک ایرانی ساکن آمریکا، تاسیس شده است.

این وب سایت نیز در ابتدا صرفا برای فروش جعبه‌های شکلات راه اندازی شد که تصاویری از شخصیت‌های محبوب را به دنبال داشت. در واقع این وب سایت برای کلکسیونرها بسیار جذاب به شمار می‌آید و به همین دلیل برای اولین بار مزایده در سایت شکل گرفت.

افراد برای به دست آوردن جعبه‌های شکلاتی که تصاویری از شخصیت‌های مشهور دست داشتند به رقابت پرداختند. برنده این مزایده پرداخت هزینه را پرداخت و صاحب جعبه می‌شد. این ایده افزایش پیدا کرد تا به حالت کنونی ebay رسید و جزو لیست بهترین سایت‌های فروشگاهی جهان جای گرفت.

3. فروشگاه Asos

از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی محبوب در سراسر جهان می‌توان به وب سایت Asos اشاره کرد. این فروشگاه در کشور انگلستان قرار دارد و به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

asos در لیست بهترین فروشگاه های اینترنتی
asos به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین

سیستم‌های جستجوی این وبسایت بسیار قوی و موفق است. این فروشگاه اینترنتی به صورت خرده فروشی در زمینه لوازم آرایشی فعالیت دارد و جوانان از طرفداران این سایت هستند. قابل ذکر است که در این وب سایت به فروش پوشاک نیز پرداخته می‌شود.

 4.خرده فروشی Walmart

از دیگر سایت‌های خرده فروشی آنلاین که در کشور آمریکا قرار دارد، فروشگاه Walmart است. زمینه فعالیت این وب سایت فروش مواد غذایی بوده که در سطح دنیا زنجیره‌هایی ایجاد کرده است. انواع سوپر مارکت‌ها و‌هایپرها در زیر مجموعه این فروشگاه کار می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ این فروشگاه با درآمد چهارصد شصت میلیارد دلار توانست جایگاه یکی از برترین فروشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص دهد. در این وب سایت انواع پوشاک و مواد غذایی میوه و سبزیجات و …به فروش می‌رسد. در واقع این وب سایت وظیفه برطرف کردن نیازهای روزمره مشتریان با اجناس مختلف را بر عهده دارد.

5.فروشگاه حراجی Alibaba

از دیگر وب سایت‌های معروف جهانی که در زمینه سایت‌های حراجی و خرده فروش شناخته می‌شود، alibaba.com نام دارد.

Alibaba در کشور چین فعالیت دارد. این وب سایت توسط یکی از شخصیت‌های آسیایی معروف راه اندازی شده و روز به روز در حال پیشرفت است. امروزه این سایت جزوه سایت برتر فروشگاه‌های اینترنتی چینی شناخته می‌شود.

علی بابا: یک فروشگاه آنلاین چینی
علی بابا: یک فروشگاه آنلاین چینی

 6.فروشگاه آنلاین Esty

از دیگر وب سایت‌های معروف به جهانی که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است، فروشگاه آنلاین Esty نام دارد. این فروشگاه آنلاین به عنوان یک ارتباط مستقیم بین فروشندگان خورده و خریداران به شمار می‌آید. حوزه فعالیت این وب سایت در زمینه صنایع دستی است که حتی خانم‌های خانه‌دار می‌توانند در این وب سایت صنایع دستی خود را به فروش بگذارند.

این فروشگاه هم اکنون در ۱۵۰ کشور دنیا شروع به فعالیت کرده و توانسته به محبوبیت زیادی در بین کاربران دست یابد.

معرفی بهترین فروشگاه آنلاین ایرانی

با برترین وبسایت‌های فروشگاه اینترنتی آنلاین در سراسر جهان آشنا شدیم. در کشور ایران نیز فروشگاه‌های اینترنتی بی نظیر راه اندازی شده و شروع به فعالیت کرده‌اند.

در سال‌های اخیر خرید از فروشگاه‌های اینترنتی بیش از پیش افزایش یافته است و می‌توانیم بگوییم بسیاری از افراد خرید خود را از طریق وب سایت‌های وب اپلیکیشن‌های آنلاین اینترنتی انجام می‌دهند. حال می‌خواهیم به معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی ایرانی بپردازیم.

1. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

اپلیکیشن  و سایت  دیجی کالا به عنوان پر مخاطب‌ترین فروشگاه اینترنتی در ایران فعالیت می‌کند. برنامه دیجی کالا از یک رابط کاربری ساده و سبک برخوردار است. طراحی دیجی کالا نیز دارای جذابیت‌هایی است. وجود فونت زیبا و داشتن محیط آرام و به دور از هرگونه آیتم‌های اضافی و شلوغ کننده باعث جذابیت بیشتر دیجی کالا شده است.

دیجی کالا: بزرگترین فروشگاه آنلاین ایرانی
وب سایت دیجی کالا:معروف ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی

پیشنهادات ویژه و محصولات پر فروش دیجی کالا در صفحه اصلی برنامه مشاهده می‌شود. برای ورود به حساب کاربری لازم است از قسمت منوی کشویی اقدام کنید.

با ورود به حساب کاربری می‌توان محصولات، سوابق سفارش، پیشنهادات ویژه و محصولات جدید و پر فروش را مشاهده و طبقه بندی کرد. اگر به عنوان کاربر دیجی کالا نیستید، در ابتدا لازم است ثبت نام کنید. روند ثبت نام از طریق اپلیکیشن به آسانی انجام می‌شود. اگر هم جز مشتریان دیجی کالا باشید، با وارد کردن اطلاعات خود، وارد حساب کاربری می‌شوید و می‌توانید به کلیه سوابق خرید دسترسی داشته باشید.

چندین اسکرین شات از محصول، مشخصات فنی، رنگ و گارانتی، امتیاز و نظرات کاربران دیگر و محصولات مشابه، در قسمت منوی هرکالا مشاهده می‌شود.

امکان جست و جوی پیشرفته در دیجی کالا وجود دارد. جست و جوی پیشرفته می‌تواند به کمک فیلتر‌های مختلف و مرتب سازی شما را  به چیزی که می‌خواهید، برساند. با یافتن هر محصول امکان اضافه کردن آن به سبد خرید وجود دارد. فرآیند پرداخت نیز به صورت اینترنتی از طریق اپایکیشن انجام می‎گیرد.

از ویژگی‌های دیگر برنامه دیجی کالا می‌توان به مقایسه دو محصول، امکان نظر گذاری، مشاهده ویدیو‌ها و سایر موارد، اشاره کرد.

در برنامه دیجی کالا امکان ویرایش آدرس نیز وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید در هنگام خرید کالا با ورود به فهرست آدرس‌های ثبت شده آدرس موردنظر را انتخاب کنید.

2. سوپر مارکت اکالا

اکالا نیز در لیست بهترین فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرد. اکالا نسخه اینترنتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است که در اکثر شهرهای ایران فعالیت دارد. این فروشگاه با ارائه تخفیف‌های بسیار ویژه در بین مردم محبوبیت کسب کرده است.

فروشگاه اینترنتی پروسه خرید مواد غذایی برای کاربران را بسیار راحت‌تر کرده است. به طوری که کاربران با چند کلیک می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در درب منزل خود تحویل بگیرند.

سوپرمارکت اینترنتی اکالا مزایا و امکانات بی نظیر را در اختیار کاربران خود قرار داده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: تخفیف‌های ویژه روی محصولات، ارسال کد تخفیف، تحویل به موقع و صحیح، هزینه ارسال مناسب، اعتماد کامل، خرید و رابط کاربری آسان، امکان مرجوعی کالا و دسته بندی‌های جامع.

در مقابل مزایا و معایبی هم دارد که شامل موجود نبودن برخی از محصولات پشتیبانی ضعیف از معایب اکالا است.

3. پلتفرم خرید و فروش کتاب دست دوم کنسل

کنسل یک فروشگاه اینترنتی در زمینه خرید و فروش کتاب دست دوم است، بنابراین اگر کتاب‌های مطالعه شده‌ای دارید که می‌خواهید آن‌ها را با کتاب‌های جدیدی جایگزین کنید، کنسل بهترین گزینه برای شماست.

در این پلتفرم می‌توانید کتاب‌های دست دوم خود را با قیمت مناسب به فروش بگذارید و یا کتاب‌های دست دوم دیگران را با قیمت بسیار مناسب بخرید.

در فروشگاه کنسل امکان ثبت نام به عنوان خریدار و فروشنده وجود دارد و می‌توانید فعالیت خود را خیلی سریع آغاز کنید. در این فروشگاه انواع کتاب‌های دانشگاهی مدرسه و کنکور، زبان، غیر درسی و حوزوی یافت می‌شود.

هنگام جستجو در کنسل می‌توانید فیلتر‌های بسیار دقیقی را روی محصول مورد نظر اعمال کنید. از مزایای سایت و اپلیکشن cancsell  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که جزو معیارهای بهترین فروشگاه آنلاین محسوب می‌شوند:

  • قیمت مناسب
  • خرید آسان
  • فیلترهای جستجو
  • تنوع دسته بندی و کتاب
  • امنیت بالا
  • تنظیم پیش فاکتور و فاکتور
  • دارای اینماد
  • درج اطلاعات فروشنده
  • پیدا کردن کتاب‌های کمیاب
  • ثبت کتاب‌های درخواستی
  • ثبت کتاب یا اسکن شابک
  • چت درون برنامه
  • کتابخانه شخصی
  • رابط کاربری آسان اشاره کرد.

از معایب این نرم افزار نیز می‌توان به قیمت نامعقول برای برخی کتاب‌ها و نداشتن نشان در هر آگهی اشاره کرد. همچنین کاربران از عدم ارائه آمار وضعیت بازی کنندگان از فروشگاه و عدم امکان ثبت آگهی از نسخه گله‌مند هستند.

4.سایت مزایده آنلاین ایسام

ایسام یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که بزرگ‌ترین سایت مزایده آنلاین محسوب می‌شود. ایده این وب سایت از گرفته شده است.

در  وب سایت ایسام امکان خرید و فروش از طریق مزایده وجود دارد. به طوری که محصولات کلکسیونی از طریق مزایده به فروش می‌رسد، البته امکان فروش عادی محصولات نیز با قیمت تعیین شده وجود دارد. در این پلتفرم اجناس کمیاب و دست دوم توسط فروشندگان به فروش می‌رسد. فروشندگان در این پلتفرم می‌توانند برای خود یک فروشگاه باز کنند و در آن به خرید و فروش بپردازند.

در واقع ایسام به عنوان واسط بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند. این گونه که هنگامی‌که یک معامله در حال انجام است، خریدار پول محصول را به حساب شرکت ایسام واریز می‌کند و فروشنده محصول را برای خریدار ارسال می‌نماید.

در صورت اظهار رضایت خریدار، پول به حساب فروشنده واریز می‌شود. هر اختلافی که بین خریدار و فروشنده به وجود آید، ایسام حل کننده و قاضی خواهد بود. از دسته بندی‌های ایسام می‌توان به دسته بندی دیجیتال، قدیمی ‌و کلکسیونی، ماشین و موتور، لوازم و ابزارآلات، خانه و آشپزخانه، ورزش و سفر، فرهنگ و هنر، آرایشی و بهداشتی، مد و پوشاک، طلا و جواهر و سوپرمارکت اشاره کرد .

ایسام در نسخه جدید خود توانسته است مزایدات را به پنل کاربری اضافه کند. به این ترتیب خودِ ایسام در انجام مزایدات، هیچ دخالتی ندارد. نکته بسیار مهم در ایسام این است که توانسته است، خلا عدم وجود یک سیستم مزایده کامل و قانونی را پر کند.

با استفاده از برنامه ایسام قادر هستید، هرکالایی را به روش‌های مختلف در سراسر ایران بفروشید با بخرید. تعداد کالا‌های نو و دست دوم در سامانه ایسام به بیش از ۱۳۰ هزار کالا می‌رسد. تنوع محصولات در ایسام زیاد است. در ایسام محصولاتی نظیر موبایل و تبلت، انگستر، لباس و کیف و کفش و یا میز و صندلی، مشاهده می‌شود. در حال حاضر ایسام یکی از سایت مزایده موفق در کشور است.

از مزایای سایت ایسام می‌توان به داشتن پنل حرفه‌ای، کارنامه معاملات، خرید با تضمین ایسام، محاسبه هزینه ارسال، امکان فروش محصول با مزایده، کد تخفیف‌های ویژه، دسته‌بندی‌های جامع، امکان جستجوی سریع و اعمال فیلتر، ضمانت برگشت پول، خرید آسان، سرعت بالای صفحات، دسترسی آسان به منوها، رهگیری و دریافت کالا، پیگیری خرید‌های انجام شده، سبد خرید و درگاه پرداخت امن و امکان درج نظرات اشاره کرد. از معایب این پلتفرم نیز قوانین سختگیرانه و در برخی موارد قضاوت ناعادلانه ایسام، کارمزد بالا از فروش، پشتیبانی ضعیف و عدم ارائه نسخه آیفون هستند. البته شما می‌توانید لیست کامل مزایا و معایب ایسام را در مطلب دیگری از سایت زینسی بخوانید.

5.فروشگاه بانی مد

یکی از فروشگاه‌هایی که در زمینه مد و پوشاک تجربه نابی برای کاربران ایجاد کرده است،  بانی مد نام دارد. بانی مد فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است و رضایت مشتریان از این فروشگاه بسیار بالاست.

هدف سازندگان این فروشگاه بهبود کیفیت سبک زندگی مردم است. از جمله دسته بندی‌های بانی مد می‌توان به به دسته بندی زنانه، مردانه، نوجوان، بچه گانه، سایز بزرگ، کاکائو اسپرت، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، توی فرهنگ و هنر، برندها، فروش ویژه و جدیدترین‌ها اشاره کرد.

بانی مد: بهترین فروشگاه اینترنتی پوشاک و زیورآلات
بانی مد؛ یکی از بهترین آنلاین شاپ های ایرانی در حوزه پوشاک و زیورآلات

از مزایای سایت بانی مود می‌توان به جستجوی راحت و سرعت سایت بالا، فیلتر بندی دقیق، تخفیف‌های متنوع روزانه، دسته بندی کامل، وجود بخش سایز بزرگ، برندهای معتبر، اجناس باکیفیت، امکان خرید کارت هدیه بدون محدودیت سنی و جنسیتی، رابط کاربری آسان، ضمانت اصالت کالا، بسته بندی خوب با ضمانت بازگشت کالا، ارسال سریع و رایگان و پشتیبانی قوی اشاره کرد.

همچنین امکان درج نظرات از طریق کاربر نیز بانی مد وجود دارد. از معایب سایت بانی مد نیز ارسال رایگان برای مبالغ بسیار بالا، قیمت بالای برخی از کالاها، قیمت‌گذاری متفاوت در تایم‌های مختلف، متفاوت بودن عکس کالا و محصول ارسالی و دقیق نبودن جدول سایز بندی هستند.

6.کتابینو ، خرید و فروش کتاب دست دوم

کتابینو نیز به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی در زمینه خرید و فروش کتاب‌های دست دوم شناخته شده است. در این پلتفرم شما می‌توانید کتاب‌های دست دوم خود را به فروش بگذارید و کتاب‌های دست دوم دیگران را تهیه نمایید.

از جمله دسته بندی‌های https://ketaabino.com/ شامل کتاب کنکور و مدرسه، کتاب دانشگاهی، کتاب آموزشی غیر درسی، پکیج آموزشی درسی، پکیج آموزشی غیر درسی، تاریخی و مذهبی، ادبی و هنری، روانشناسی و موفقیت، زبان خارجه، کودک و نوجوان، قدیمی‌ و کمیاب، سایر موضوعات، مجله و روزنامه و … است.

امکان جستجوی پیشرفته در این وبسایت وجود دارد و شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید به نتایج جستجوی دلخواه خود برسید.

از جمله مزایای نرم افزار کتابینو می‌توانیم به دسترسی به کتاب‌های ارزان قیمت، فروش کتاب‌های جاگیر، تنوع دسته بندی‌ها و کتاب‌ها، ثبت آگهی رایگان، رابط کاربری آسان، تصاویر و توضیحات محصول، امکان بولد کردن آگهی، نمایش میزان بازدید، امکان درج دیدگاه برای محصولات، نمایش آگهی‌های مشابه، باز کردن حساب کاربری، جستجوی حرفه‌ای و تفکیک استانی، بدون کارمزد و امکان پشتیبانی از طریق واتساپ اشاره کنیم.

از معایب این پلتفرم به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی،  نیز مشکل در اتصال برنامه، عدم درگاه پرداخت امن، تاخیر و مشکل در ارسال کد تایید و … هستند.

7. فروشگاه گاج مارکت

گاج مارکت نیز در لیست بهترین فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرد. این فروشگاه مرجع خرید کتاب و انواع لوازم‌التحریر مختلف است. در این وب سایت ۵۰ هزار کتاب وجود دارد که شما می‌توانید از انواع کتاب‌های کمک درسی برای پایه‌های مختلف، انواع مجله‌ها و انواع لوازم التحریر استفاده کنید.

دسته بندی‌های کامل گاج مارکت شامل کتاب کمک درسی، کتاب عمومی‌، کتاب کودک و نوجوان، کتاب دانشگاهی، کتاب زبان خارجی، لوازم التحریر، بازی و آموزش اشاره کرد. فیلترهای جستجوی گاج مارکت بسیار کامل است و شما در عرض چند دقیقه می‌توانید به کتاب مورد نظر دسترسی داشته باشید.

از مزایای نرم افزار گاج مارکت می‌توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته، فرصت ۷ روزه برای بازگشت کالا و تضمین کیفیت کتاب، پرداخت از درگاه بانکی، فیلترهای جستجوی کامل، تنوع محصولات و کتاب‌ها برای تمامی‌سنین، ثبت نام و خرید آسان، کد تخفیف گاج مارکت، درج پرفروش ترین کتاب‌ها، دارای اپلیکیشن اندروید، امکان مطالعه بخشی از کتاب و ارسال سفارش به موقع اشاره کرد.

گران بودن برخی از محصولات، سرعت پایین اپلیکیشن، ناموجود بودن برخی از محصولات، تنوع کم در لوازم التحریر و … نیز از معایب نرم افزار گاج مارکت هستند.

مطلب پیشنهادی : لیست مزایا و معایب گاج مارکت؛ از گاج مارکت خرید کنم یا خیر؟

زینسی، مرجعی کامل برای انتخاب بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها

در این مقاله از زینسی معیارهای انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی را مطالعه کردیم و با برخی از بهترین فروشگاه های خارجی و ایرانی آشنا شدیم. هدف ما از بررسی نرم افزارها و وب سایت‌های مختلف آشنایی هر چه بیشتر شما با دنیای نرم افزارها و اپلیکیشن‌هاست. به نظر شما بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی و ایرانی کدام است؟ ممنون می‎شویم اگر سوال‌ها و نظرهای خود در مورد بهترین فروشگاه آنلاین را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

بهترین فروشگاه اینترنتی لباس کدام‌هاست؟

  • Asos
  • دیجی کالا
  • بانی مد
  • و …

بهترین فروشگاه اینترنتی کتاب کدام است؟

  • آمازون
  • گاج مارکت
  • کتابینو
  • و …

بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی کدام است؟

  • Asos
  • دیجی کالا
  • روژاشاپ
  • خانومی
  • و …

بهترین فروشگاه اینترنتی ایران 1402 کدام است؟

  • دیجی کلا
  • دیجی استایل
  • اکالا
  • بانی مد
  • و …

لیست فروشگاه های اینترنتی معتبر چیست؟

  • دیجی کلا
  • دیجی استایل
  • بانه دات کام
  • مدیسه
  • و …
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. بهترین فروشگاه اینترنتی از خارجیا ebay به نظر من خوبه و از ایرانیا هم دیجی کالا و اکالا.

  2. در پاسخ به سعید قربان نژاد
    ممنون که بهترین فروشگاه اینترنتی خارجی و ایرانی از نظر خودتون رو به اشتراک گذاشتید.

  3. بهترین فروشگاه اینترنتی از نظرم اکالا هست دیگه مواد غذایی روزمره زندگی مون رو از اونجا میخریم مخصوصا وقتی کد تخفیف میاد خیلی باصرفه تر میشه.

  4. در پاسخ به شبنم
    بله شبنم عزیز. کد تخفیف های اکالا رغبتی در خرید اینترنتی مواد غذایی ایجاد میکنه.

  5. بهترین فروشگاه اینترنتی حتما باید ضمانت پس دادن و بازگشت وجه داشته باشه وگرنه آدم میترسه بخره

  6. در پاسخ به هلیا عباسی
    بله درسته هلیای عزیز. ضمانت بازگشت وجه و پس دادن جزو معیارهای انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی هست.

  7. بهترین فروشگاه اینترنتی دیجی کالاس درسته بعضا اشتباه و یا شکسته ارسال میکنن ولی خب راهی برای جبرانش دارن نمیذارن مشتری ناراضی باشه.

  8. در پاسخ به مرضیه
    ممنون از نظرتون مرضیه عزیز. بله دیجی کالا صد در صد در لیست بهترین فروشگاه اینترنتی ایرانی قرار میگیره.

  9. بهترین فروشگاه اینترنتی آمازونه به نظر من. ایرانیا سعی میکنن شبیه ش بشن ولی به نظرم نمیتونن

  10. در پاسخ به سیما
    ممنون که نظرتونو در مورد فروشگاه اینترنتی باهامون به اشتراک گذاشتین.

  11. در پاسخ به هادی رمضان پور
    بله هادی عزیز. ترب قیمت های به روز ارائه میده.

  12. بهترین فروشگاه اینترنتی فروشگاه asos هست به نظرم خیلی حرفه ایه فقط خرید از ایران خیلی نمیشه خرید.

  13. بهترین فروشگاه اینترنتی تو دنیا فقط آمازونه من به زور واسطه و اینا از اونجا خرید میکنم

  14. در پاسخ به نیلای
    چقدر خوب که امکان خرید از آمازون رو دارین. آمازون جزو بهترین فروشگاه اینترنتی هست.

  15. من به شخصه بهترین فروشگاه اینترنتی در زمینه پوشاک رو بانی مد میدونم خیلی راضیم با اینکه شاید تعداد کاربراش کمتر از بقیه فروشگاه ها باشه.

  16. در پاسخ به ثریا نجفی
    ثریای عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین فروشگاه اینترنتی مطرح کردین.

  17. بهترین فروشگاه اینترنتی بدون شک همون دیجی کالاس تو ایران بهترینهه آمازون هم که تو کل جهان بهترینه.

  18. در پاسخ به سیاوش
    بله سیاوش عزیز دیجی کالا در ایران و آمازون در دنیا در صدر لیست بهترین فروشگاه اینترنتی قرار دارن.

  19. بهترین فروشگاه اینترنتی فقط ebay البته نمیشه گفت فروشگاه اینترنتی سایت مزایده هست و از کشور ترکیه میرم واسه همین به مشکل برنمیخورم. اینجا تحریم نیست ولی فکر کنم ایران تحریم باشه.

  20. در پاسخ به حامد براری
    حامد عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین فروشگاه اینترنتی مطرح کردین.

  21. فروشگاه اینترنتی بانی مد هم خیلی خوبه ولی خب طبیعتا بهترین فروشگاه اینترنتی ایرانی دیجی کالاس. تعداد سفارش های روزانه ش خیلی خیلی زیاده کاربراش زیادتره

  22. در پاسخ به شبنم قادری
    شبنم عزیز ممنون که نظر و تجربه تون رو در مورد بهترین فروشگاه اینترنتی به اشتراک گذاشتین.

  23. مقاله بهترین فروشگاه اینترنتی واقعا عالی و کاملللللل بود ممنونم از تیم خوب زینسی.

  24. در پاسخ به محمدرضا
    چقدر خوشحالیم که مقاله بهترین فروشگاه اینترنتی مورد پسندتون واقع شده. ممنون از همراهی شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا