کاربردیمعرفی اپمعرفی نرم افزار

هوش مصنوعی ChatGPT ؛ هر آن چه که باید در مورد این ابزار هوش مصنوعی بدانید!

آیا می‌دانید هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ احتمالا شما هم در مورد ChatGPT که اخیرا سر و صدای زیادی را به پا کرده است، مطالبی شنیده باشید. جی پی تی یک ربات چت است که توسط هوش مصنوعی تولید شده است. این چت بات، مکالمه محور است و می‌تواند دقایقی را به صحبت با شما بپردازد. از ابزار هوش مصنوعی چت جی بی تی می‌توانید در تولید محتوای متنی و پیدا کردن پاسخ به سوالات خود کمک بگیرید.

ChatGPT طوری طراحی شده است تا انتظارات انسان‌ها را هنگام پرسیدن سوال و یا درخواست متوجه بشود. جواب‌های دریافتی از این ابزار کاملا قانع کننده به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم در مورد هوش مصنوعی ChatGPT با شما صحبت کنیم و نحوه استفاده از این ابزار هوش مصنوعی را برایتان شرح دهیم. با این مقاله از زینسی همراه ما باشید تا اطلاعات کلی پیرامون این ابزار را به دست آورید.

هوش مصنوعیChatGPT چیست ؟

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی قادر به انجام کارهای زیادی هستند و توانسته‌اند توجه انسان‌ها را به خود جلب کنند. برای مشاهده ابزارهای هوش مصنوعی به دسته بندی ابزار هوش مصنوعی زینسی مراجعه کنید. هوش مصنوعی ChatGPT یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که اخیرا توجه کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. به عنوان کاربر می‌توانید با این چت بات مکالمه داشته باشید و به جواب سوال‌های مورد نظر خود برسید.

چت بات هوش مصنوعی
چت جی پی تی یک چت بات هوش مصنوعی است.

به بیان openai :

ما مدلی به نام ChatGPT را آموزش داده‌ایم که به روش مکالمه‌ای تعامل دارد. قالب گفتگو این امکان را برای ChatGPT فراهم می‌کند تا به سوالات پاسخ دهد، اشتباهات خود را بپذیرد، مقدمات نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند.

یادگیری ابزار ChatGPT با استفاده از تکنیک یومن فیدبک انجام شده است. به این ترتیب که هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند انتظارات کاربران هنگام پرسیدن سوال یا درخواست را بداند و کلمات دقیق و مناسبی را برای پاسخ‌دهی انتخاب کند.

امروزه هوش مصنوعی به نوعی زندگی ما را به خود درگیر کرده است، اما دانشمندان در مورد آینده هوش مصنوعی نگران هستند و می‌ترسند که هوش مصنوعی حتی جای انسان‌ها را نیز بگیرد. هوش مصنوعی چت جی بی تی به‌قدری دقیق و کامل است که برخی از افراد نگران از بین رفتن شغل تولید محتوا هستند.

به نظر شما آیا نسخه‌های بعدی هوش مصنوعی ChatGPT قادر به حذف شغل تولید محتوا خواهند بود؟ آیا این ابزار می‌تواند جایگزین دست نویس انسان‌ها شود؟ جواب این سوال هنوز مجهول است و کسی پاسخ آن را نمی‌داند، اما به صورت کلی هوش مصنوعی قدرت زیادی در زندگی انسان‌ها مشاغل تکنولوژی و … پیدا خواهد کرد، به طوری که خیلی از مشاغل حذف خواهند شد.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب چت جی پی تی که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند این است که شما برای شروع یک سوال از این ابزار می‌پرسید وChatGPT  جواب شما را به صورت هوشمندانه ارائه می‌دهد. حال اگر شما در مورد پاسخ  چت جی پی تی سوالی داشتید و متوجه مفهوم جواب نشدید، می‌توانید توضیحات بیشتری در مورد پاسخ آن درخواست کنید. در واقع هوش مصنوعی را به چالش بکشید.

هوش مصنوعی ChatGPT حتی قادر است کارهایی که به او آموزش داده نشده است، انجام دهد. مثلا ترجمه جملات انگلیسی به فرانسوی به این ابزار آموزش داده نشده است، اما به صورت خودکار می‌تواند این کار را نیز انجام دهد.

جالب است بدانید که این ابزار 5 روز پس از معرفی به یک میلیون ثبت نام کاربر رسید. یعنی سرعت وایرال شدن آن بسیار زیاد بود. خیلی از افراد از چت صوتی برای نوشتن شعر آهنگ استفاده کردند، برخی از آن‌ها هم برای اهداف کاربردی‌تر مثل نوشتن مقاله ایمیل داستان و … بهره‌مند شدند.

ابزار چت جی بی تی توسط openAI توسعه یافته است. با تعریف کلی هوش مصنوعی ChatGPT آشنا شدیم. در ادامه نحوه عضویت، استفاده و محدودیت‌های آن را ذکر می‌کنیم.

محدودیت‌های چت جی بی تی چیست؟

هوش مصنوعی ChatGPT به گونه‌ای طراحی شده است که که پاسخ‌های مضر و ناسالم به کاربران نمی‌دهد. مثلا اگر شما در مورد هک و یا سوء استفاده از اطلاعات کاربران و یا بدافزار راهنمایی بخواهید، چت بی جی تی اعلام می‌کند که نمی‌تواند در این حوزه به شما کمک کند.

هکر
chatgpt در مورد سوال‌های مربوط به هک جواب نمی‌دهد.

نکته دیگری که در مورد پاسخ دهی چت جی بی تی وجود دارد، این است که هر چقدر شما سوال‌های خود را دقیق‌تر بپرسید، چت جی پی تی نیز به شما پاسخ‌های بسیار دقیقی را ارائه خواهد کرد. هنگام پرسیدن سوال این نکته را به خاطر بسپارید و سوال خود را بسیار دقیق و کامل بپرسید.

به یاد داشته باشید که همیشه جواب هوش مصنوعی ChatGPT صحیح و درست نیست! این ابزار به گونه‌ای آموزش داده شده است که پاسخ‌های قابل درک و قانع کننده برای انسان‌ها ارائه بدهد.

در برخی از موارد این ویژگی باعث می‌شود تا کاربر فکر کند جواب صحیح را در دریافت کرده است و قانع شود، در حالی که چنین نباشد. در واقع الزاما خروجی چت جی بی تی همیشه درست نیست. بسیاری از کاربران نیز بعد از تست چتر جی بی تی به این نتیجه رسیدند که این ابزار می‌تواند پاسخ‌های نادرست را با دلایل قانع کننده ارائه دهد.

ثبت نام ChatGPT چگونه است؟ چگونه از ChatGPT استفاده کنیم؟

برای استفاده از ChatGPT به دانلود هیچ برنامه‌ای نیاز ندارید و فقط با یک مرورگر وب می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی مذکور استفاده کنید. برای ثبت نام ChatGPT باید یک حساب در وب سایت openAI  داشته باشید.

اگر حساب کاربری دارید، یک راست به سراغ استفاده از این ابزار بروید. برای از وارد شدن به حساب openAI کافیست وارد سایت چت جی پی تی به آدرس اینترنتی Chat.openai.com شوید.

بعد از وارد شدن به وب سایت، روی لاگین کلیک کرده و حساب کاربری خود را باز نمایید. پس از لاگین کردن نیز کار با هوش مصنوعی چت جی بی تی آغاز می‌شود.

بعد از وارد شدن به حساب، کادری در جلوی شما ظاهر می‌شود که کافیست درخواست و یا سوال خود را وارد کرده و سپس روی گزینه ارسال کلیک نمایید.

اگر در open AI حساب کاربری ندارید، با ادامه مقاله همراه ما باشید تا آموزش ثبت نام در open AI را بررسی کنیم تا بعد از این مرحله شما بتوانید اکانت چت جی بی تی را بسازید.

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از chatgpt در ایران – نحوه باز کردن حساب کاربری در open AI

ثبت نام در این وب سایت بسیار آسان است و چند مرحله بسیار کوتاه دارد. تنها مشکلی که برای ایرانیان وجود دارد این است که در این وب سایت امکان ساخت حساب با شماره‌های ایران وجود ندارد. شما می‌توانید از شماره‌های خارجی و یا مجازی استفاده کنید.

وب سایت openAI
ثبت نام در وب سایت openAI

برای شروع مراحل به لینک chat.openai.com مراجعه کنید. بعد از کلیک، گزینه sign up را انتخاب کنید. در قدم اول باید آدرس ایمیل خود را وارد برنامه کرده و سپس گزینه «ادامه» را لمس نمایید. در این مرحله امکان استفاده از حساب جیمیل یا مایکروسافت وجود دارد.

حال نوبت به وارد کردن رمز عبور می‌رسد. یک رمز عبور دلخواه در کادر مرتبط بنویسید و روی کانتینیو کلیک کنید. حداقل کاراکتر پسورد شما باید ۸ باشد.

بعد از گذراندن مرحله پسورد، نوبت به تاییدِ ربات نبودن می‌رسد. برای اثبات این که ربات نیستید، کافیست روی گزینه verify you are human کلیک کنید.

در قدم بعدی، صفحه verify your email باز می‌شود و شما باید نسبت به تایید ایمیل خود اقدام کنید. اکنون باید به پنل مدیریت ایمیل خود مراجعه کرده و ایمیلی که از طرف این شرکت به شما ارسال شده است را باز کنید. سپس روی گزینه verify email adress کلیک نمایید.

پس از گذراندن مراحل بالا باید اطلاعات شخصی خودتان را واردِ برنامه کنید. اطلاعات شخصی شامل نام و شماره تلفن است. بعد از وارد کردن شماره تلفن، کدی برای شما شما اس ام اس می‌شود که می‌توانید آن را در کادر مرتبط وارد کنید. امکان انتخاب ارسال کد به واتساپ نیز وجود دارد. اکنون مراحل به پایان رسیده است و شما یک حساب چت‌جی‌بی‌تی دارید.

این نکته را به‌خاطر بسپارید که پس از ثبت نام در openAI با آی پی ایران نمی‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید و باید آی پی خود را تغییر دهید. برنامه‌های وجود دارند که می‌توانند آی پی شما را تغییر دهند.

کاربرد ChatGPT چیست؟

حال که به طور کلی با هوش مصنوعی ChatGPT آشنا شدیم، می‌خواهیم کاربردهای آن را بررسی کنیم.

تولید محتوا

یکی از کاربردهای مهم ChatGPT، تولید محتوا است. تولید محتوا به این معنی که شما هر متنی که از این ابزار بخواهید آن را به شما تحویل می‌دهد. ممکن است درخواست یک مقاله کوتاه برای وبسایت داشته باشید و یا متنی برای وبلاگ خود بخواهید. همچنین نوشتن متون تبلیغاتی هم جزو کاربرد‌های این ابزار به شمار می‌آید.

فقط به یاد داشته باشید که تعداد کلمه‌های موجود در این ابزار محدود است، فعلا این ابزار قابلیت تولید محتوا تا ۵۰۰ کلمه را دارد.

جواب دادن به سوالات و جستجوی اطلاعات

شما هر سوال عمومی ‌و تخصصی که از ChatGPT بپرسید به شما پاسخ می‌دهد و معمولا سعی می‌کند که پاسخ‌های صحیح را ارائه دهد، اما به یاد داشته باشید که داده‌های این ابزار مربوط به سال‌های پیش از ۲۰۲۱ است؛ یعنی شما نمی‌توانید سوالی در مورد آب و هوای کنونی و اتفاقات اخیر بپرسید.

پاسخ های ChatGPT
ChatGPT به سوال‌های تخصصی و عمومی شما پاسخ می‌دهد.

ترجمه

از دیگر کاربردهای ChatGPT، ترجمه است. این افزار قابلیت ترجمه متن به زبان‌های مختلف را دارد. برای استفاده از این امکان کافیست ترجمه جمله مورد نظر را از او بخواهید.

شعر‌ و متن ادبی

نوشتن شعر و متن ادبی هم جزو کاربردهای هوش مصنوعی ChatGPT است. می‌توانید موضوع مورد نظر خود را مشخص کنید و از چت بات بخواهید که شعر یا متن ادبی بنویسد.

حل مسائل برنامه نویسی و نوشتن کد

یکی از جذاب ترین کاربردهای ابزار هوش مصنوعی ChatGPT در حل مسائل برنامه نویسی با نوشتن کد‌های مختلف است. این ابزار به گونه‌ای آموزش دیده است که توانایی درک و تولید کدهای برنامه نویسی را نیز دارد.

شما می‌توانید از این ابزار نوشتن کد را درخواست کنید و یا از آن بخواهید که مشکلات موجود در کد شما را پیدا کند. دانشجویان و برنامه نویسان برای صرفه جویی در زمان خود می‌توانند از این ابزار برای کد نویسی و یا خطایابی استفاده کنند.

مزایا و معایب chatgpt

مانند هر نرم افزار یا ابزار دیگری، هوش مصنوعی ChatGPT هم دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم. جالب است بدانید که اگر مزایا و معایب خود جت جی بی تی را از خودش بپرسید، همین پاسخ‌ها را خواهید شنید!

مزایای chatgpt

مزایای استفاده از هوش مصنوعی chatgpt برای کاربران بسیار زیاد به شمار می‌آید، به طوری که امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها و افراد مختلف قرار گرفته است.

دسترسی آسان

این ابزار دسترسی بسیار آسانی دارد. به طوری که شما در هر لحظه که اراده کنید می‌توانید به جواب سوال‌های خود برسید.

سرعت در پاسخگویی

ابزار چت جی بی تی به صورت خیلی سریع به سوالات شما پاسخ می‌دهد؛ یعنی شما زمانی را برای دریافت پاسخ سپری نخواهید کرد. پاسخگویی سریع از جمله مزایای ابزار هوش مصنوعی chatgpt است.

دسترسی به تاریخچه گفتگو

دسترسی آسان به اطلاعات قبلی یا دسترسی آسان به تاریخچه گفتگو از مزایای این ابزار است که شما می‌توانید به سادگی تاریخچه گفتگوی خود با چت جی بی تی را مشاهده کنید.

دسترسی به تاریخچه گفتگو
با chatgpt می‌توانید به تاریخچه سوال‌ها و گفتگوهای خود دسترسی داشته باشید.

حفظ حریم شخصی

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی chatgpt حریم شخصی شما حفظ می‌شود، زیرا شما حتی می‌توانید سوال‌هایی که خجالت می‌کشید از فرد دیگری آن را بپرسید از چت جی بی تی بپرسید.

تنوع موضوعات

موضوعاتی که چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به آن‌ها جواب دهد، بسیار متنوع است. شما می‌توانید در مورد موضوعات مختلف عمومی، ‌پزشکی، مشاوره فنی، تکنیکی و … سوال بپرسید و به جواب هم برسید.

معایب ابزار هوش مصنوعی  chatgpt

در مقابل مزایای که هوش مصنوعی چت جی بی‌ تی به دنبال دارد با معایبی نیز همراه است.

مشکلات فنی

مانند هر سیستم دیگری این ابزار نیز در برخی از موارد با مشکلات فنی مواجه می‌شود. مثلا امکان توقف ابزار به دلیل مشکل در اتصال اینترنت یا خطا در برنامه نویسی آن وجود دارد.

عدم وجود یک رابطه انسانی

در ابزار هوش مصنوعی چت با یک برنامه کامپیوتری روبرو هستید. احساساتی که در هنگام رابطه با یک انسان دیگر ایجاد می‌شود در این ابزار وجود ندارد، بنابراین شما احساس نمی‌کنید که با یک شخص واقعی در ارتباط هستید.

رابطه انسانی
در chatgpt رابطه انسانی وجود دارد و شما با یک برنامه هوش مصنوعی طرف هستید.

عدم امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری

تنها ارتباط کاربران با ابزار چت جی بی تی به صورت متنی است و امکان برقراری صوتی و تصویری فراهم نیست، بنابراین شما تجربه مستقیمی ‌از مشاور یا کسی که با او صحبت می‌کنید را نخواهید داشت.

ناتوانی از پاسخدهی به برخی از سوال‌ها

چت جی بی تی نمی‌تواند به همه سوالات پیچیده شما پاسخ دهد. این ابزار به سوالات سطح پایین که پاسخ راحت‌تری هم دارند، جواب می‌دهد اما ممکن است جواب سوال‎های تخصصی خود را نتوانید از چت‌جی‌پی‌تی بگیرید.

پاسخگویی اشتباه

چت جی بی تی به گونه‌ای آموزش دیده شده است که بتواند انسان‌ها را متقاعد کند، بنابراین ممکن است یک پاسخ ناصحیح با دلایل درست را به شما ارائه دهد تا شما را قانع کند، در حالی که پاسخ اشتباه است.

زینسی، مرجعی کامل برای شناخت نرم افزارها و ابزارها

در این مقاله از زینسی با ابزار هوش مصنوعی ChatGPT آشنا شدیم و همچنین مزایا و معایب و کاربرد‌های آن را دانستیم. همچنین نحوه کار با ابزار چت جی بی تی را آموزش دیدیم و مراحل آن را با یکدیگر طی کردیم. نظر شما در مورد هوش مصنوعی چت جی بی تی چیست؟ آیا تجربه کار با این ابزار را دارید؟ به نظر شما آینده هوش مصنوعی به کجا می‌رود؟ لطفا نظر‌ها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید. ما در زینسی به شما کمک می‌کنیم تا ابزارها کاربردی مفید و بیشتری را بشناسید و در زندگی روزمره خود آن‌ها را به کار ببرید.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. هوش مصنوعی ChatGPT خیلی خوبه فقط یه مشکلی که داره اینه که با شماره ایران نمیشه ثبت نام کرد. من فقط چت باتش تو تلگرام استفاده میکنم اونم محدودیت داره.

  2. در پاسخ به سیما
    بله درسته دوست عزیز. موقع ثبت نام در هوش مصنوعی ChatGPT نمیتونیم شماره ایران رو وارد کنیم یا باید شماره مجازی تهیه کنیم یا اگه دوستی آشنایی خارج از کشور داریم، اون برامون ثبت نام کنه.

  3. عاشق هوش مصنوعی ChatGPT شدم خیلی باحاله اگه استفاده نکردین توصیه میکنم استفاده کنین🤪🤪😍😍

  4. در پاسخ به الهه
    ممنون از درج نظر و توصیه تون الهه عزیز. هوش مصنوعی ChatGPT خیلی جذابه.

  5. برای ثبت نام هوش مصنوعی ChatGPT شماره مجازی نوشتید، اونو از کجا میتونیم تهیه کنیم؟

  6. در پاسخ به محمد زینالی
    محمد عزیز از طریق برنامه هایی مثل Temp Number میتونین شماره مجازی تهیه کنین. کافیه در گوگل جستجو کنین و بر حسب نتایج اپلیکیشن مرتبط رو دانلود کنین. از گوگل پلی قابلِ دانلود هستن.

  7. خیلی دوست دارم هوش مصنوعی ChatGPT امتحان کنم ولی از شماره ایران نمیشه. درسته استفاده حرفه ای نمیخوام بکنم فقط در حد تست. روش دیگه هست؟

  8. در پاسخ به سامان حیدرزاده
    بله سامان عزیز. میتونین از ربات تلگرامش تستش کنین روزی به 10 تا سوال تون میتونه رایگان جواب بده و نیاز به شماره و ثبت نام هم نداره.

  9. هوش مصنوعی ChatGPT خیلی خوبه واقعا لذت میرم همه سوالامو ازش میپرسم کیف میکنم 🙂

  10. در پاسخ به محمد علیزاده
    ممنون که نظرتون رو در مورد هوش مصنوعی ChatGPT با ما و دیگر کاربران زینسی به اشتراک گذاشتین.

  11. در پاسخ به سینا
    بله سینای عزیز نسخه رایگان داره ChatGPT تا یه حدی میشه رایگان ازش استفاده کرد.

  12. عاشق هوش مصنوعی ChatGPT واقعا برا من یکی که خیلی کاربردیهههههه. بی نظیره.

  13. در پاسخ به فاطمه بهرامی
    فاطمه عزیز چقدر خوب که هوش مصنوعی chatgpt این همه براتون مفید واقع شده‌

  14. در پاسخ به شقایق عزیزی
    شقایق عزیز الان افزونه هایی برای چت جی پی تی طراحی شدن که خیلی راحتتر میتونین با کامپیوتر هم کار کنید. در این زمینه میتونین مقاله جدیدمون رو مطالعه کنین
    https://zinsy.ir/blog/chatgpt-plugins/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا