کاربردیمعرفی اپمعرفی نرم افزار

معرفی 7 ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا ؛ این ابزارهای هوش مصنوعی معجزه می‌کنند!

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی جایگاه نسبتا بزرگی در زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و در آینده نزدیک شاید هوش مصنوعی قادر به حذف برخی از مشاغل موجود در جامعه شود. نظر شما در مورد پیشرفته کنونی هوش مصنوعی چیست؟ آیا آینده هوش مصنوعی را برای انسان‌ها خطرناک می‌دانید؟

حتی اگر ابزارهای هوش مصنوعی باعث از بین رفتن خیلی از مشاغل شود، به هر حال مزایایی دارد که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. مثلا کسانی که قادر به استخدام کارمندان زیادی برای کسب و کار خود نیستند، می‌توانند از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد ابزارهای هوش مصنوعی پرطرفدار در زمینه تولید محتوا با شما صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با این ابزار‌های جادویی آشنا شویم.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در زندگی حال و آینده شما جایگاه بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است و در آینده نیز اختصاص خواهد داد.

کاربرد هوش مصنوعی در زندگی امروزی
هواپیماهای بدون سرنشین نمونه‌ای از کاربرد هوش مصنوعی است.

امروزه بدون این که متوجه شویم از هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند، اتومبیل‌های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین، خدمات پخش موسیقی و رسانه، بازی‌های ویدیویی، تبلیغات آنلاین شبکه‌ها، سفر و جهت یابی، بانکداری و دارایی، دستگاه‌های خانگی هوشمند، اسپیکر‌های هوشمند، بهداشت و درمان، تجارت الکترونیک و … استفاده می‌کنیم.

آیا با تعریف هوش مصنوعی آشنا هستید؟ به نقل از techtarget هوش مصنوعی را تعریف می‌کنیم:

هوش مصنوعی شبیه سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری است. کاربردهای خاص هوش مصنوعی شامل سیستم‌های خبره، پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و بینایی ماشین است.

به صورت کاملا واضح مشاهده می‌کنیم که هوش مصنوعی به همه حوزه‌های زندگی بشر راه یافته است. خیلی از افراد با آگاهی کامل از آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر در جهت پیشبرد کارهای خودشان از ابزار‌هایی که اخیرا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، استفاده می‌کنند.

امروزه رفته‌رفته به تعداد ابزارهای هوش مصنوعی افزوده می‌شود. در ادامه قصد داریم ابزارهای هوش مصنوعی در راستای تولید محتوا را برای کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، معرفی کنیم.

1.هوش مصنوعی MURF AI

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی ابزار MURF است. اگر علاقمند به تولید پادکست هستید، ابزار هوش مصنوعی MURF AI به کمک شما می‌شتابد. این ابزار یک استودیو همه کاره برای تولید پادکست‌های حرفه‌ای به شمار می‌آید. برای تولید پادکست توسط این ابزار می‌توانید متن مورد نظر خود را در این ابزار وارد کنید. هر چقدر متن وارد شده توسط شما، خوانا همراه با علائم سجاوندی و … باشد، هوش مصنوعی آسان‌تر می‌تواند تغییرات را اعمال کند.

هوش مصنوعیMURF یک ابزار کاربردی برای تولید پادکست است.

این هوش مصنوعی بیش از ۱۲۰ صدا دارد که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و متن خود را به گفتار تبدیل کنید. قابل ذکر است که این ابزار قابلیت پشتیبانی از ۲۰ زبان زنده دنیا را دارد؛ یعنی شما با زبان‌های مختلفی می‌توانید پادکست تولید کنید.

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی  MURF می‌توانید صوت‌های تولید شده توسط خودتان را به صوت‌های بسیار حرفه‌ای تبدیل نمایید. امکان تغییر صدا در این ابزار وجود دارد. در این نرم افزار علاوه بر تهیه پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی و … می‌توانید در زمینه تهیه ویدیو و ارائه‌های خود نیز از این ابزار کمک بگیرید.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه ویدیو، نیاز به مهارت‌های ویرایش ویدیو نخواهید داشت. در حقیقت با کمک MURF می‌توانید صدا‌ها و ویدیو‌های خود را ویرایش کنید. کیفیت خروجی صدا‌های تهیه شده با کمک این ابزار بسیار بالا خواهد بود. امکان انتخاب لهجه‌های متفاوت نیز در این ابزار وجود دارد. در حالت کلی اگر در زمینه تهیه پادکست کتاب‌های صوتی ویدیو و … فعالیت دارید، حتما ابزار MURF را امتحان کنید.

2.ابزار Jasper AI

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید محتوا کاربرد دارد، ابزار Jasper AI است. جاسپر یک نویسنده رباتیک بوده که از فناوری هوش مصنوعی بهره‌مند شده است.

ابزار Jasper AI
Jasper AI یک نویسنده رباتیک است.

اگر قصد تولید محتوای بسیار سریع را دارید، این ابزار برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت، زیرا قابلیت تنظیم محتوا را ۵ برابر سریع‌تر از یک کپی رایتر معمولی دارد. با کمک این ابزار می‌توانید همه محتوای خود را به صورت بهینه تولید کنید. محتوای تولید شده در این ابزار سئو پسند است و می‌تواند نظر مشتریان شما را به خود جلب کند و در فروش محصول به شما یاری برساند.

اگر شما از هوش مصنوعی جاسپر استفاده کنید می‌توانید رتبه گوگل خود را نیز بالاتر ببرید و برای سایت خود ترافیک خوبی ایجاد کنید. این ابزار قابلیت آماده کردن محتوای آموزنده و برگزاری تمرین‌های تبلیغاتی را نیز دارد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این ابزار محتوای مورد نظر شما را ارائه کند، بسیار سریع خواهد بود.

این نکته را هم یادآور شویم که این هوش مصنوعی می‌تواند به زبان کشورهای مختلف محتوا تولید کند. در حقیقتJasper  قابلیت پشتیبانی از ۲۵ زبان جهانی دنیا را دارد.

Jasper به عنوان دستیار نوشتن مجازی نیز شناخته می‌شود. در روزهای تعطیل و به صورت ۲۴ ساعته می‌توانید از این ابزار کار بکشید. اگر مدیر رسانه‌های اجتماعی هستید و یا در زمینه تولید محتوا فعالیت دارید، می‌توانید با خیال راحت از این ابزار برای سرعت بخشیدن به کارهای خود استفاده کنید.

استفاده از این ابزار آسان است، زیرا رابطه کاربری آسانی دارد. ایده‌های خود را با کمک Jasper پیاده سازی کنید و خروجی محتوای خود را چند برابر نمایید.

3.ابزار کاربردی Chatgpt

احتمالا عنوان ChatGPT بیشتر از بقیه ابزار‌های هوش مصنوعی به گوشتان خورده باشد، زیرا این ابزار توانست در مدت زمان بسیار کمتری در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند.

ابزار هوش مصنوعی chatgpt
ابزار هوش مصنوعی chatgpt یک چت بات مکالمه است.

اگر می‌خواهید به جواب همه سوال‌های خود برسید، ابزار هوش مصنوعی chatgpt گزینه خوبی برای شما خواهد بود. چت جی بی تی یک بات مکالمه است که می‌تواند به همه سوال‌های عمومی‌ و تخصصی شما جواب دهد.

این ابزار به گونه‌ای آموزش دیده است که موضوع‌های بسیار متفاوتی را پشتیبانی می‌کند و قابلیت قانع کردن کاربران را دارد. از این ابزار می‌توانید برای سرودن شعر، تولید متن ادبی، تولید مقاله‌های کاربردی برای بلاگ‌ها و … استفاده کنید. البته کاربرد این ابزار فقط در تولید محتوا نیست. شما از این ابزار می‌توانید در زمینه برنامه نویسی نیز استفاده کنید. چت چی پی تی قابلیت نوشتن کد و خطایابی آن را نیز دارد.

در حالت کلی چت جی پی تی می‌تواند در زمینه پیدا کردن پاسخ به سوالات، تولید محتوا، ترجمه، خدمات ربات تلگرام، حل معادلات ریاضی، خطایابی برنامه نویسی و نوشتن کد برنامه نویسی به شما کمک کند.

جذابیت این ابزار زمانی بیشتر می‌شود که متوجه می‌شویم هنوز این چت بات یک دموی اولیه از آن چیزی است که قرار است منتشر شود. در حقیقت امکانات و ابزارهای فعلی آن فقط یک نمونه کوچک از نسخه نهایی آن هستند.

برای استفاده از chatgpt  نیازی به دانلود و نصب هیچ نرم افزار و برنامهای نیست. فقط کافیست وارد لینک این چت بات شوید. تنها مشکلی که برای ایرانیان در این زمینه وجود دارد این است که شرکت سازنده این ابزار یعنی open ai از شماره‌های ایرانی پشتیبانی نمی‌کند و کسانی که مایل به استفاده از این چت بات هستند، حتما باید در وب سایت open ai ثبت نام کنند. برای رهایی از این مشکل ایرانیان می‌توانند از شماره‌های مجازی استفاده کنند.

استفاده از این ابزار بسیار آسان است و همه کاربران با هر سطح دانشی می‌توانند از آن استفاده کنند. مهم‌ترین مشکلی که chatgpt  برای کاربران خود ایجاد می‌کند این است که همیشه به سوالات کاربران جواب درستی ارائه نمی‌دهد. در واقع راه تشخیصی برای درست بودن جواب‌های chatgpt  وجود ندارد.

4.Fireflies ai

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی که کاربرد زیادی دارد، ابزار هوش مصنوعی fireflies ai است. با کمک این ابزار می‌توانید جلسه‌های کاری و درسی خود را به صورت خودکار یادداشت کنید. دیگر نیاز نیست که هنگام گوش دادن به سخنان استاد، مدرس و یا همایشی که شرکت می‌کنید، کاغذ و خودکار به دست بگیرید و یادداشت برداری انجام دهید.

ابزار هوش مصنوعی fireflies ai
با ابزار fireflies ai از جلسات کاری و درسی خود یادداشت برداری کنید.

حتما تجربه کرده‌اید که این کار بسیار زمان‌بر است و شما را از گوش دادن به سخنان مدرس محروم می‌کند، بنابراین وجود ابزاری که به صورت خودکار جلسات را یادداشت برداری می‌کند، بسیار کاربردی و مفید است. این ابزار را با خودتان به جلسه‌های کاری و تحصیلی دعوت کنید و بدون هیچ زحمتی پروسه‌های جستجو، تجزیه تحلیل، مکالمات صوتی و رونویسی و یادداشت برداری را انجام دهید.

این ابزار می‌تواند ویدیو و صدا را به صورت همزمان ضبط کند و در سرعت بسیار زیادی رونوشت مطالب را به شما تحویل دهد. این ابزار قابلیت ادغام با برنامه‌های مانند گوگل میت، زوم و … را دارد.

با استفاده از ابزار fieeflieis یک جلسه یک ساعته را در عرض ۵ دقیقه مرور کنید. امکان فیلتر کردن موضوعات کلیدی نیز با کمک این ابزار ممکن است. همچنین این ابزار را می‌توانید با همکاران و هم تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها به شما واکنش نشان دهند و نظر خودشان را اضافه کنند. شما می‌توانید بخش‌های مهمی ‌از آن جلسه را پیدا کنید تا هم‌ تیمی‌های شما آن را مشاهده کنند. امکان به اشتراک گذاری این فایل‌ها در پلتفرم‌های اسلک، نوشن، آسانا و … وجود دارد.

این ابزار در زمینه‌های مهندسی، استخدام، بازاریابی، تحصیلات، رسانه و پادکست کاربرد دارد که برای هر یک از موضوعات ذکر شده می‌توانید از این ابزار هوش مصنوعی کمک بگیرید و پروسه ثبت و نگهداری جلسات را آسان‌تر نمایید.

5. ابزار هوش مصنوعی Diffusionbee

اگر می‌خواهید تصاویر شگفت انگیز و اخلاقی ایجاد کنید، ابزار هوش مصنوعی Diffusionbee به کمک شما می‌آید. استفاده از این ابزار رایگان است و شما می‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی، وبسایت و دیگر پلتفرم‌های خودتان تصاویر بسیار هوشمندانه و خلاق ایجاد کنید.

 

ابزار هوش مصنوعی Diffusionbee
ابزار هوش مصنوعی Diffusionbee برای خلق تصاویر کاربرد دارد.

اگر به عنوان یک کسب و کار تازه کار، طراح گرافیک ندارید و خودتان نیز نمی‌توانید خلق تصویر انجام دهید، می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی کمک بگیرید و تصاویر شگفت انگیز را ایجاد کنید‌.

این ابزار امکانات بسیار زیادی را برای تولید خلق تصویر در اختیار شما قرار می‌دهد تا در عرض چند ثانیه بتوانید تصاویر مورد نظر خود را ایجاد کنید. برای استفاده از این ابزار کافیست یک متن یک پیام متنی بنویسید تا هوش مصنوعی بر اساس متن شما شروع به کار کند و تصویر مورد نظر شما را که در متن نوشته‌اید اجرا کند. در این شرایط Diffusionbee  از تابع to text image استفاده می‌کند.

تابع دیگری که این ابزار برای کاربران ارائه می‌دهد، تابع image to image است. اگر می‌خواهید تصاویر خود را ویرایش کنید می‌توانید از این تابع کمک بگیرید. برای بهره مندی از این ویژگی کافیست دستورات متنی خود را در بخش مورد نظر بنویسید تا هوش مصنوعی متوجه بشود که شما چه ویرایش‌هایی را از او درخواست می‌کنید. به این ترتیب همه ویرایش‌هایی که در یک متن به هوش مصنوعی تحویل داده‌اید آن‌ها را روی عکس‌تان اعمال می‌کند.

6.MarketMuse

اگر مایل به بالابردن ارزش محتوای خود هستید، MarketMuse یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است. این ابزار مناسب سازندگان محتوا، بازاریابان محتوا، آژانس‌های بازاریابی، شرکت‌های تجارت الکترونیک و ناشران مناسب خواهد بود.

ابزار MarketMuse
ابزار MarketMuse برای بالا بردن ارزش محتوا کاربرد دارد.

ابزار MarketMuse راه‌حلی برای برنامه ریزی محتوای سازمانی بوده که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. مبتنی بر ابر بودن ابزار MarketMuse باعث شده است تا شما در هر جا و هر دستگاهی که داشته باشید، بتوانید از امکانات این ابزار بهره‌مند شوید.

امکاناتی کهMarketMuse  در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، شامل موارد زیر است:

  • تعیین استراتژی تولید محتوا
  • تصمیمات و بهتر و دقیق‌تر
  • برنامه ریزی محتوا
  • تجزیه و تحلیل محتوای رقابتی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوا

همه این امکانات در کنار هم باعث می‌شود تا کیفیت محتوا در کسب و کارهای مختلف بالاتر برود. اگر شما نیز خواستار افزایش کیفیت محتوای کسب و کار خود هستید، حتما این ابزار را امتحان کنید تا بدون صرف هزینه زیاد به صورت برنامه ریزی شده و حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا پیش بروید.

7.ابزار Zubtitle

Zubtitle عنوان دیگری از ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا است که در ساخت و ادیت ویدیو به شما کمک می‌کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید و می‌خواهید ویدیو‌های بسیار حرفه‌ای را در کمترین زمان ممکن بسازید، این ابزار مناسب شماست.

ابزار Zubtitle
ابزار Zubtitle برای ساخت و ادیت ویدیو کاربرد دارد.

با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به استخدام متخصص در حوزه ادیت فیلم نخواهید داشت؛ بلکه این ابزار همه آن چیزی که شما می‌خواهید را می‌تواند انجام دهد. با چند کلیک ساده می‌توانید ویدیو‌های خود را برش دهید و به آن‌ها زیرنویس اضافه کنید.

این نرم افزار قابلیت تشخیص خودکار زیرنویس را دارد و نیازی نیست شما خودتان زیرنویس ویدیو‌ها را تایپ کنید. بلکه این ابزار به صورت خودکار آن را تایپ خواهد کرد.

با کمک این ابزار می‌توانید لوگو و برند خود را به ویدیو‌های خود اضافه نمایید و ظاهر آن‌ها را به صورت سفارشی سازی تحویل بگیرید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و نیازی به آموزش وجود ندارد.

باید توجه داشته باشید که آپلود ویدیو در Zubtitle  نیازمند چه شرایطی است. در غیر این صورت ویدیو را پشتیبانی نخواهد کرد؛ مثلا فرمت‌هایی که این ابزار آن‌ها را پشتیبانی‌ می‌کند، شامل mov، mp4 و m4v است. همچنین حداکثر حجمی‌که این ابزار آن را پشتیبانی می‌کند، یک گیگابایت است و مدت زمان ویدیو نیز باید ۲۰ دقیقه یا کمتر از آن باشد.

زینسی، پلتفرمی در جهت معرفی و بررسی ابزارها و نرم افزارها

در این مقاله از زینسی با ابزارهای هوش مصنوعی آشنا شدیم و دانستیم که با استفاده از این ابزارها روند خیلی از کسب و کارها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و روبه رشد خواهند بود. اگر شما نیز کسب و کاری دارید که به نحوی تولید محتوا انجام می‌دهید، حتما ابزارهای ذکر شده در این مقاله را استفاده کنید. در بخش ابزارهای تولید محتوای زینسی همه ابزار‌هایی که برای تولید محتوا نیاز خواهید داشت را ذکر کرده‌ایم. هدف ما در زینسی کمک به انتخاب بهتر نرم‌افزارهاست. اگر تجربه استفاده از هر یک از ابزارهای ذکر شده در این مقاله را دارید، لطفا در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

منابع:

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. خیلی عالی بود واقعا لذت بردم. ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا واقعا مفیده به نظرم الان نه ولی برای چند سال آینده میترکونه.

  2. در پاسخ به سجاد پناه جو
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون سجاد عزیز. بله رفته رفته ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا قوی تر میشه.

  3. از بین ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا که معرفی کردین، فقط چت جی پی تی رو امتحان کردم جالب بود ولی میخوام بقیه شم تست کنم

  4. در پاسخ به ناهید رمضانی
    ناهید عزیز توصیه میکنم تست کنین همه ابزارهای هوش مصنوعی شون جذابن.

  5. واقعا لذت برم. ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا چقدر اخیرا زیاد شده. غیر اینایی که تو این مقاله ذکر کردین بازم هست؟

  6. وای چقدر ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا گسترس پیدا کرده. به عنوان محتواکار واقعا میترسم از هوش مصنوعی که شغل مارو ازمون بگیره. 🙁 بگید که این اتفاق نمیوفته

  7. در پاسخ به آرمان جلالی
    بله روز به روز ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا افزایش پیدا میکنه آرمان عزیز. متاسفانه بله احتمال همچنین اتفاقی هست ولی به این زودیا هوش مصنوعی نمیتونه جایگزین مشاغل بشه فقط میتونه روند اونارو تسریع ببخشه. چون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باز هم نیاز به بررسی از طرف یک انسان که همون کارشناس محتوا هست، داره.

  8. ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا Diffusionbee خیلی توپههههههه کلی باهاش تصاویر هنری ایجاد کردم که تو وبلاگم استفاده میکنم و لذت میبرم.

  9. در پاسخ به سارا بیاتی
    سارای عزیز چقدر خوب که ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا اینقدر براتون مفید واقع شده. موفق باشین همیشه.

  10. ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا واقعا معجزه میکنه باور نمیکردم تا اینکه امتحانش کردم.

  11. در پاسخ به سمیرا نجفی
    سمیرای عزیز ممنون از درج نظرتون در مورد ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا .

  12. وای به به چقدر ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا عاااالییییییییییییین کلی میتونیم باهاشون محتوا درست کنیم. کاش همیشه از هوش مصنوعی مفید استفاده کنیم.

  13. در پاسخ به بهرام
    بله ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا برای همه میتونن مفید واقع بشن.

  14. وای عجب پیشرفت کرده ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا . واقعا هوش مصنوعی آدمو شوکه میکنه چقدر توانایی داره!! عاشق همه شون شدم و میخوام امتحان کنم فقط یکی دو تاشو میشناختم.

  15. در پاسخ به ایلیار ولی نژاد
    بله دقیقا ایلیار عزیز ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا پیشرفت چشمگیری داشتن.

  16. وای چقدر تولید محتوا با ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا آسونتر میشه حتما باید امتحانش کنم. نتیجه ش در حد نیروی انسانی میشه؟

  17. در پاسخ به سودا علیزاده
    سودای عزیز درسته ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا خیلی پیشرفت کرده ولی ذر نهایت نیروی انسانی باید اونارو چک کنه.

  18. ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا برای تولید عکس کدوماش خوبه؟

  19. در پاسخ به ریحانه طاهری نیا
    ریحانه عزیز همه ابزارهایی که در این مقاله برای عکس معرفی کردیم خوبن بستگی داره با کدومش راحتتر بتونید کار کنین. به نظرم همه شو امتحان کنین 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا