مقالات آموزشیمعرفی نرم افزار

لیست کامل 15 فیلترشکن ناامن که باید سریعا از موبایل خود پاک کنید

با افزایش فیلترینگ و محدود کردن دسترسی به پلتفرم‌ها و وب سایت‌های جهانی، استفاده از وی پی ان یا فیلتر شکن بیش از پیش رواج یافته است. وی پی ان‌ها جزو روش‌های معمول برای دور زدن محدودیت‌ها هستند. در واقع فیلترشکن‌ها به کاربران اجازه می‌‌دهد تا بدون شناسایی آی پی و موقعیت مکانی، به صورت ناشناس در دنیای اینترنت به گشت و گذار بپردازند. اخیرا استفاده از وی پی ان‌هایی که امنیت کافی ندارند، رواج پیدا کرده است که این موضوع تهدیدی برای اطلاعات کاربران به شمار می‌آید. در این مقاله از زینسی به بررسی لیست شامل فیلترشکن ناامن در سراسر جهان می‌ پردازیم. همراه ما باشید.

وی پی ان چیست ؟

وی پی ان (VPN) مخفف Virtal Private Network بوده که به معنی شبکه خصوصی مجازی است. وی پی ان سیستمی‌ است که اتصال به اینترنت را از طریق یک تونل امن برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از وی پی ان‌ یا فیلترشکن امن، از دسترسی سارقان به اطلاعات خود پیشگیری نمایید.

وی پی ان‌ها یک شبکه خصوصی مجازی روی دستگاه شما ایجاد می‌‌کنند و آدرس‌های آی پی به صورت خصوصی به آن شبکه داده می‌شود، بنابراین در حالت کلی شما می‌‌توانید به صورت خصوصی و امن به اینترنت متصل شوید.

همانطور که می‌دانید افراد سودجو، سازمان‌های تبلیغاتی و یا حتی دولت‌ها با هدف‌های خاصی، به دنبال اطلاعات شخصی کاربران هستند، بنابراین با استفاده از فیلترشکن می‌توانید اطلاعات خود را پنهان نمایید.

استفاده از وی پی ان برای دور زدن سانسور اینترنت کاربرد زیادی دارد، زیرا خیلی از کشورها محدودیت‌هایی برای کشور‌های دیگر برای نمایش محتوای خود ایجاد می‌‌کنند. فقط از طریق وی پی ان می‌‌توانید آزادانه به دنیای اینترنت در سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

احتیاط هنگام انتخاب وی پی ان – فیلرشکن های ناامن

استفاده از فیلتر شکن و وی پی ان روشی برای اتصال به اینترنت جهانی است. در این روش، وی پی ان باید تضمین کننده اطلاعات و امنیت شما باشد. غیر امن بودن vpn با پایه و اساس آن مغایرت دارد، اما امروزه فیلتر شکن های ناامن رواج پیدا کرده‌اند و حتی خیلی از آن‌ها، از اطلاعات شخصی کاربران استفاده نامناسب می‌کنند. هنگام انتخاب وی پی ان برای اتصال به دنیای اینترنت، باید مراقب باشید و هر وی پی انی را در گوشی خود دانلود نکنید.

وی پی ان امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

وی پی ان امن و تست شده
وی پی ان امن و تست شده برای سیستم

وی پی ان وی امن ، وی پی انی است که اطلاعات شما را تحت هیچ عنوان ذخیره نکند و آن را برای پلتفرم‌های تبلیغاتی نفروشد.

همچنین  IPواقعی و موقعیت مکانی شما را از دید همه پنهان کند و خودش نیز اطلاعاتی را به ثبت نرساند. معمولا vpn‌های رایگان جزو وی پی ان‌های ناامن به شمار می‌‌آیند، اما همیشه هم اینطور نیست. امروزه وی پی ان‌های رایگان بسیار امنی هم وجود دارند که اطلاعات کاربران را حفظ می‌کنند.

همچنین وی پی ان خوب، وی پی انی است که به رمز عبور‌های گوشی شما دسترسی نداشته باشد و از آن‌ها استفاده نادرستی نکند.

در برخی از مواقع، فیلتر‌های پولی نیز ناامن هستند و ممکن است به ابزار جاسوسی در گوشی یا سیستم شما تبدیل شوند، بنابراین هنگام دانلود وی پی ان در گوشی هوشمند خود، همه زوایا و امنیت آن را باید بررسی کنید تا حریم خصوصی شما در دنیای اینترنت حفظ گردد.

وی پی انی که در گوشی و کامپیوتر خود دانلود می‌‌کنید، باید ناشر کاملا مشخصی داشته باشد و مشخص شود که این وی پی ان در کدام کشور ساخته شده است، یعنی مالکینِ سرور‌های آن‌ها کاملا واضح باشد.

راحت‌ترین روش تست وی پی ان

برای تشخیص امنیت یک vpn، باید نام ناشر، امکانات، دسترسی‌ها و همه موارد مربوط به آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این وی پی ان از اطلاعات شما سوء استفاده نخواهد کرد؛ مخصوصاً قسمت مجوزهای دسترسی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

یک وی پی ان امن، نباید درخواست دسترسی غیرمجاز به گوشی هوشمند شما را داشته باشد، بنابراین در هنگام صدور مجوز دسترسی، نهایت دقت خود را به کار ببرید، اما یک روش آسان نیز برای تست امنیت وی پی ان وجود دارد که شما می‌‌توانید آن را امتحان کنید.

برای استفاده از این روش کافیست vpn خود را روشن کنید، سپس به آدرس اینترنتی www.vpntesting.com  مراجعه کرده و دکمه تست وی پی ان را لمس کنید. با لمس این دکمه میزان امنیت vpn نمایش داده می‌شود.

همچنین روش دیگر تست امنیت وی پی ان، تست نشت DNS است. برای مطمئن بودن از عدم نشت DNS می‌‌توانید به آدرس اینترنتی http://liangroup.net/ مراجعه کنید.

اگر در این ابزار، آی پی، موقعیت و دیگر جزئیات مربوط به شما، با اطلاعات موجود در سیستم مطابق بود،  DNS شما در حال نشر اطلاعات است و باید سریعا آن را پاک کنید.

فیلرشکن های ناامن

با فیلتر شدن برخی از پلتفرم‌های اجتماعی، استفاده از وی پی ان در کشور ایران رایج شده است، اما اخیراً شاهد رواج فیلرشکن های ناامن بین کاربران هستیم که باعث به خطر افتادن اطلاعات آن‌ها می‌‌شود. در واقع، این وی پی ان‌ها ممکن است به ابزار جاسوسی در گوشی هوشمند شما تبدیل شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی وی پی ان های ناامن می‌‌پردازیم، بنابر احتیاط اگر این وی پی ان‌ها را در گوشی هوشمند خود دانلود کرده‌اید، بهتر است به دانلود فیلترشکن دیگری بپردازید.

Pigeon VPN

یکی از فیلترشکن‌های ناامن که استفاده از آن امروزه رایج شده است، Pigeon VPN نام دارد. از علت‌های ناامن بودن این فیلترشکن می‌‌توان به این موضوع اشاره کرد که هیچگونه اطلاعاتی درباره سازنده این vpn در دسترس نیست و حتی وب سایت رسمی‌ هم برای این وی پی ان وجود ندارد.

در سند حریم خصوصی این فیلتر شکن، به عدم جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران اشاره شده؛ در حالی که  پروتکل‌های نامشخصی در این وی پی ان به کار رفته است، بنابراین نمی‌‌توان به صورت کامل به آن اعتماد کرد و بنابر احتیاط، نباید این vpn را دانلود کنیم.

Kario Marker VPN

قوانین استفاده از این وی پی ان نا امن  با قوانین جمهوری اسلامی‌ در یک راستاست. در بررسی kario Maker VPN اولین موردی که به چشم ما برمی‌خورد، داشتن یک درگاه رسمی‌ آنلاین بانکی برای فروش و تراکنش در داخل ایران است. بنابراین برای حفظ اطلاعات شخصی بهتر است از این وی پی ان نیز دوری نمایید.

Oko VPN

یکی از وی پی ان‌هایی که اخیرا تعداد دانلود آن افزایش یافته و تبدیل به وی پی ان‌های محبوب گوگل پلی شده، وی پی ان Oko VPN است. این وی پی ان وب سایت رسمی‌ برای خود ندارد و اطلاعات کافی و مستند در مورد سازندگان آن نیز دیده نمی‌‌شود.

در سند حریم خصوصی این برنامه آشکارا به جمع آوری و پردازش اطلاعات اشاره شده است. با روبرو شدن با چنین وی پی ان‌های مجهولی، بهتر است از آن‌ها دوری کنیم تا اطلاعات ما به خطر نیفتد.

Hula VPN

این وی پی ان بیشتر از یک میلیون دانلود در گوگل پلی را به خود اختصاص داده است، اما با بررسی شاخص‌های امنیتی Hula VPN، متوجه می‌شویم که بدون خطر نیست. با وجود این که اطلاعات زیادی در این زمینه نیست، اما عقل حکم می‌‌کند که از وی پی ان‌هایی که احتمال به خطر افتادن اطلاعات وجود دارد، دوری کنیم.

NET VPN

برای اثبات امن بودن فیلترشکن کافی است دسترسی‌های آن را بررسی کنید. با بررسی دسترسی‌های این vpn متوجه می‌‌شویم که از کاربران درخواست دسترسی‌های غیر ضروری و غیر مجاز را دارد، بنابراین همین موضوع می‌‌تواند به عنوان دلیلی برای ناامن بودن این فیلترشکن شناخته شود.

فیلترشکن ناامن Star VPN

از دیگر وی پی ان‌هایی که در لیست وی پی ان های ناامن و مشکوک قرار می‌گیرد، استار وی پی ان (Star VPN) است. این وی پی ان سایت رسمی‌ ندارد و اطلاعات مهمی‌ هم از سازندگان این برنامه در دسترس نیست.

KUTU VPN

KUTU VPN  از دیگر وی‌پی‌ان‌های مشکوک به شمار می‌آید که بهتر است از آن دوری کنیم، زیرا از کاربران درخواست دسترسی به موقعیت مکانی و دسترسی به شبکه را دارد. علاوه بر این مورد، KUTU VPN در کشور هنگ کنگ واقع شده است و احتمال ارتباط با حکومت چین را دارد.

Tiknet VPN

امروزه نام این وی پی ان را در بسیاری از کانال‌های تلگرامی‌ مشاهده می‌‌کنیم، احتمال این که در ایران طراحی شده باشد، وجود دارد. هیچ گونه اطلاعاتی از سازندگان این فیلترشکن موجود نیست. همچنین این برنامه درخواست دسترسی‌های مشکوک و غیر ضروری از کاربران مانند دسترسی و اتصالات وای فای را دارد.

وی پی ان ناامن HideMyAss

علت ناامن بودن این وی پی ان نگهداری گزارش‌های قابل ردیابی است، زیرا در سال ۲۰۱۱ اداره تحقیقات فدرال به ردیابی آدرس آی پی یک هکر از طریق این سرویس پرداخت، البته اقدامات هکر در این راستا غیرقانونی بود، ولی این فعالیت‌ها نشان داد که گزارش‌های قابل ردیابی در این وی پی ان وجود دارد.

PureVPN

این وی پی ان نیز متهم به نگهداری اطلاعات کاربران است. در سال ۲۰۱۷ اداره تحقیقات فدرال، اطلاعات مربوط به فعالیت گیمر استالکر را از طریق این وی پی ان به دست آورده است. همین موضوع برای اثبات نگهداری داده‎های کاربرها توسط این وی پی ان، کافی به نظر می‎رسد.

Hotspot shield

Hotspot shield یکی از وی پی ان‌های بسیار مشهور در سراسر جهان است که به امنیت آن مشکوک هستیم. یکی از گروه‌های حریم خصوصی در سال ۲۰۱۷ با دلیل رهگیری و هدایت ترافیک به وبسایت‌های شریک از جمله شرکت‌های تبلیغاتی، ادعایی را مطرح نمود. این گروه، وی پی ان نام‌برده را متهم به ثبت جزئیات اتصال می‌‌کند که با سیاست حریم خصوصی Hotspot Shield در تضاد است.

Facebook onavo vpn

این وی پی ان به جمع آوری داده‌های تلفن همراه می‌‌پردازد تا خدمات فیسبوک و محصولات آن را بهتر کند. همین موضوع نوعی سوء استفاده از داده‌های کاربران در جهت بهتر کردن خدمات و تبلیغات محسوب می‌‌شود که با ساختار وی پی ان در تضاد است.

Opera Free VPN

از دیگر وی پی ان‌های ناامن رایگان، وی پی ان نامحدود رایگان مرورگر اپرا (Opera Free VPN) است. Opera Free VPN، یک وی پی ان امن نیست، زیرا این پلتفرم داده‌های کاربران را جمع آوری می‌‌کند و احتمال این که با شخص ثالث در اشتراک گذاشته شود، وجود دارد.

Zenmate

آزمایشی توسط vpn منتور در سال ۲۰۱۸ انجام شد که این آزمایش ثابت کرد که zenmate نشت آی پی دارد.

نشت آی پی منجر به نشان دادن هویت کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‎شود. سازندگان این vpn نسبت به این ادعا پاسخی ندادند و همین موضوع کاربران را نسبت به احترام آن‌ها به حریم خصوصی کاربران مشکوک می‌‌کند.

VPNsecure

به عنوان آخرین وی پی ان می‌‌توان به VPNsecure اشاره کرد. یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ نسبت به این وی پی ان انجام شد که در نتیجه این مقاله، از نشت آی پی و نشریه این سرویس با خبر شدیم. درست است که این مقاله به صورت واضح تایید نمی‌کند که پهنای باند به کاربران بدون اجازه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، اما بنابر احتیاط باید از این وی پی ان نیز دوری کنیم.

زینسی، پلتفرم معرفی و مقایسه نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

انتخاب وی پی ان برای حفظ امنیت اطلاعات شما اهمیت بسیار زیادی دارد. لطفا هر وی پی انی را در گوشی هوشمند خود دانلود نکنید، زیرا ممکن است به اطلاعات خصوصی شما مانند آی پی و موقعیت مکانی شما به اشتراک گذاشته شود یا افراد سودجو از اطلاعات شما سوء استفاده کنند؛ حتی ممکن  است آن‌ها را به شخص ثالث بفروشند. بنابراین وی پی ان‌ها را به صورت دقیق بررسی کنید. مخصوصا اطلاعات ناشر آن اهمیت بسیار زیادی دارد. وی پی ان‌هایی را انتخاب نمایید که ناشر مشخص و سند حریم خصوصی واضحی دارد.

همچنین موقع نصب فیلترشکن به دسترسی‌های مورد نیاز آن توجه کافی داشته باشید. وی پی ان‌های بررسی شده در این مقاله، به صورت صددرصد ناامن نیستند، اما بنابر احتیاط واجب بهتر است از این وی پی ان‌ها دوری نمایید. ما در زینسی به بررسی و مقایسه نرم افزارها و برنامه‌های مختلفی می‌‌پردازیم. شما از چه وی پی انی استفاده می‌‌کنید؟ آیا تجربه استفاده از فیلرشکن های ناامن را دارید؟ لطفاً نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

وی پی ان چیست؟

وی پی ان مخفف Virtal Private Network بوده که به معنی شبکه خصوصی مجازی است. وی پی ان سیستمی‌ است که اتصال به اینترنت را از طریق یک تونل امن برای کاربران فراهم می‌کند.

وی پی ان امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

عدم افشای اطلاعات و IP کاربران – مشخص بودن ناشر و کشور سازنده – حریم خصوصی واضح و …

روش تست وی پی ان چیست؟

برای تست امنیت فیلترشکن کافیست vpn خود را روشن کنید، سپس به آدرس اینترنتی www.vpntesting.com مراجعه کرده و دکمه تست وی پی ان را لمس کنید.

فیلرشکن های ناامن کدام‌ها هستند؟

  • PureVPN
  • KUTU VPN
  • Star VPN
  • Net VPN
  • Hula VPN
  • Kario Marker VPN
  • Oko VPN
  • و …

منابع دانلود فیلترشکن کجاست؟

برای دانلود فیلترشکن می‌توانید به گوگل پلی و اپ استور مراجعه کنید
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫36 دیدگاه ها

  1. واااااای چقدر زیاده فیلترشکن ناامن !!!!! از دو سه تاش مثل VPNsecure، zenmate و هات اسپات شیلد استفاده کردم

  2. در پاسخ به حسن قربانی
    دقیقا همینطوره. باید در انتخاب فیلترشکن دقت کافی داشته باشیم تا فیلترشکن نامن دانلود نکنیم.

  3. خوب شد گفتید oko رو جدیدا نصب کردم الان پاکش میکنم نمیدونستم جزو لیست فیلترشکن ناامن هست

  4. در پاسخ به سجاد
    بله سجاد عزیز. متاسفانه برخی از فیلترشکن ها بسیار ناامن هستن و ما بدون دونستن این موضوع نصبشون میکنیم. خوشحالیم که باعث آگاهی شما از امن نبودن این فیلترشکن شدیم.

  5. ما از فیلترشکن به عنوان روش امنیتی استفاده میکنیم دیگه فیلترشکن ناامن خیلی خطرناک می‌کنه اوضاع رو. فیلترشکن pisiphon امنه؟؟ همیشه از اون استفاده میکنم

  6. در پاسخ به بهنام
    بهنام عزیز فیلترشکن‌های رایگان و پولی میتونن ناامن باشن فرقی نداره.

  7. در پاسخ به النا
    النای عزیز بر حسب اطلاعات منتشر شده از این فیلترشکن، امن هست.

  8. Oko VPN خیلی فیلترشکن امن ی هست. گوشیم به عنوان بدافزار شناساییش کرد. اگه دانلودش کردید، هر چه سریعتر پاکش کنید.

  9. در پاسخ به REZA
    رضای عزیز ممنون از این که تجربه تون رو در مورد فیلترشکن ناامن با ما به اشتراک گذاشتید.

  10. فیلترشکن های ناامن ی که تو این مقاله گفتید همه شو تو گوشیم دانلود کرده بودم :)) البته خبر نداشتم ناامن هستن تا حالا 100 تا فیلترشکن نصب و حذف کردم. یکیش مونده بود اونم بعد خوندن این مقاله حذفش کردم.

  11. در پاسخ به مهران عباس زاده
    مهران عزیز خوشحالیم که مقاله معرفی فیلترشکن های ناامن براتون مفید واقع شده

  12. فیلترشکن ناامن خیلی زیاد شده نمیدونم چرا احساس میکنم بعضیاشون داخل ایران ساخته میشن مخصوصا اونایی که سازنده شون مشخص نیست.

  13. در پاسخ به سوگند
    بله دوست عزیز. برای اینکه فیلترشکن ناامن دانلود نکنید، توصیه میکنیم اون فیلترشکنایی که سازنده شون مشخص نیست و حریم خصوصی رو رعایت نمیکنن رو انتخاب نکنین.

  14. در پاسخ به سعید
    ممنون از این که نظرتون رو در مورد فیلترشکن ناامن با ما در میون گذاشتین.

  15. اگه از فیلترشکن ناامن استفاده کنیم آخرش چی میشه مگه؟ برای من مهم نیست چند تا از لیستی که گذاشتید رو دارم سرعتشون هم بالاس استفاده میکنم

  16. در پاسخ به سیاوش همتی
    بستگی به نظر شخصی تون داره سیاوش عزیز. خیلی از افراد در مورد اطلاعاتشون حساس هستن و علاقمند به استفاده از برنامه های مشکوک و ناامن نیستن.

  17. Hotspot shield رو چند ساله استفاده میکنم نمیدونم یه فیلترشکن ناامن ه نمیدونم چیکار کنم

  18. در پاسخ به زهرا
    زهرای عزیز ناامن بودن فیلترشکن Hotspot shield اثبات نشده فقط طبق شواهداتی، گروه های حریم خصوصی بهش مشکوک شدن. در صورت امکان تعویضش کنید با فیلترشکن دیگه مثل سایفون.

  19. خیلی خظرناکه فیلترشکن ناامن. ممنون که سایت تست وی پی ان رو گذاشتید از این به بعد اول تست میکنم بعدش دانلود و نصب میکنم فیلترشکن رو.

  20. در پاسخ به مهران حسینی
    مهران عزیز چقدر خوبه که به امنیت اطلاعتتون این همه اهمیت میدین. سایت تست وی پی ان بهترین راه برای تشخیصه فیلترشکن ناامن هست.

  21. فیلترشکن ناامن اگه ایرانی نباشه مهم نیست. مگه میخوان با اطلاعات ما چیکار کن تو خارج از کشور؟ 😀

  22. در پاسخ به سجاد ابراهیمی
    ممنون از نظر ارزشمندتون سجاد عزیز. هدف ما اطلاع رسانیه تصمیم گیری با شماست 🙂

  23. oko خیلی ناامنههههه خودم بررسی کردم اصلا نصبش نکنین. فیلترشکن ناامن رو جدی بگیرید.

  24. در پاسخ به حسین علیزاده
    دوست عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد فیلترشکن ناامن در اختیار ما گذاشتین.

  25. میگم چرا این فیلترشکن ها چقدر سریع میشن ….. نگو پس فیلترشکن ناامن هستن … انگار بر باد رفتم چون همشو یه زمانی استفاده کردم

  26. در پاسخ به رضا نجف پور
    رضای عزیز نگران نباشین اگه الان دارید تو گوشیتون، میتونین حذفشون کنین.

  27. در پاسخ به نیر حسن زاده
    نیر عزیز طبق اطلاعات موجود اینطور به نظر میرسه.

  28. در پاسخ به امیر
    سلام وقت شما هم بخیر. ممنون از همراهی تون. امیر عزیز بله، چون تا حالا نکته مشکوکی ازش دیده نشده. میتونید دسترسی ها و اطلاعات ناشرش رو چک کنین.

  29. به فیلترشکن ناامن دقت کنین نگین ما تو ایرانیم اطلاعات مارو میخوان چیکار … معمولا این اطلاعات توسط خودِ کشورها خریداری میشه. نادیده نگیرید این موضوع رو.

  30. در پاسخ به صنم
    ممنون از توصیه خوبتون صنم عزیز. بله درسته بنابر احتیاط، نباید فیلترشکن ناامن دانلود کنیم.

  31. ممنون چند تا فیلترشکن ناامن رو معرفی کردین خیلی مفید بود نمیدونستم اصلا.

  32. در پاسخ به مهدیه
    مهدیه عزیز خوشحالیم که معرفی لیست فیلترشکن ناامن براتون مفید واقع شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا