مقالات آموزشیخدمات

4 روش رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری، کد ملی، اپلیکیشن و ussd

با رهگیری مرسولات پستی نگران نرسیدنِ مرسوله خود نباشید. مرسولات پستی این روزها توسط هزاران نفر از طریق فروشگاه های مختلف در سطح کشور به نقاط مختلف ارسال می‌شوند. این مرسوله‌ها برای رسیدن به دست مشتریان از خواه در داخل کشور و خواه در خارج از کشور، نیاز به پست دارند که مجموعه‌های پستی با دریافت هزینه های ناچیز مسئولیت انتقال مرسولات پستی را بر عهده می‌گیرند. با استفاده روش‌های رهگیری پستی می‌توانید هر بسته پستی مربوط به خود را پیگیری کنید. تفاوتی ندارد که به اینترنت دسترسی دارید یا خیر؛ یا این که مرسوله پستی شما بسته‌ای عادی است یا سازمانی؛ اداره پست امکان پیگیری بسته‌های شما را فراهم کرده است. در این مقاله از زینسی قصد داریم این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

 سامانه رهگیری مرسولات پستی

بسیاری از ما تجربه خرید آنلاین را داشته‌ایم؛ به خصوص در بازار خرید و فروش اینترنتی که این روزها بسیار داغ است. اما آن چیزی که فروشندگان به منظور جلب رضایت مشتری و مشتریان نیز برای اطمینان بیشتر به دنبال آن هستند، رصد مرسولات پستی آن‌ها است. زمانی که بسته‌ها به پست تحویل داده می‌شوند، فروشنده نیز از آن‌ها خبر ندارد. اداره پست برای این که کاربران آن آسوده خاطر باشند، روش‌های مختلفی را جهت پیگیری مرسولات پستی معرفی کرده است.

روش های رهگیری مرسولات پستی
روش های مختلف رهگیری مرسولات پستی

روش‌های مختلف شرکت ملی پست جهت رصد مرسولات پستی استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی اولین راهی است که برای اطلاع از آخرین وضعیت بسته پیش روی شما قرار دارد. شرکت ملی پست بستری را در فضای اینترنتی فراهم کرده است که تنها با در دست داشتن کد رهگیری مرسولات پستی  از موقعیت بسته خود آگاه شوید.

 سامانه رهگیری مرسولات پستی
توضیح سامانه رهگیری مرسولات پستی

با استفاده از این سامانه پیگیری مرسولات پستی به صورت کامل برای مشتریان نمایش داده می‌شود. از این رو کاربران به آسانی می‌توانند حتی به اطلاعات جزئی در مورد بسته پستی خود نیز دسترسی داشته باشند؛ به عنوان مثال، موارد زیر به شما نمایش داده می‌شود:

  • تاریخ و ساعت دقیق دریافت و پذیرش بسته پستی؛
  • وزن بسته؛
  • هزینه ارسال؛
  • نام فرستنده و گیرنده بسته؛
  • آخرین وضعیت مکانی مرسوله.
  • نحوه استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی
  • استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی جهت رصد مرسولات پستی

نحوه استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی  مانند زمان ارسال  بسته پستی خود داشته باشید، بهترین روش این است که از سامانه رهگیری مرسولات پستی tracking.post.ir استفاده کنید.

استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی
نحوه استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی

برای این کار به کد رهگیری بسته پستی خود نیاز خواهید داشت. اگر این کد را دارید، با ما قدم به قدم همراه شوید:

ابتدا عبارت «سامانه رهگیری مرسولات پستی » را در گوگل سرچ کنید، سپس داخل کادر سفید رنگی که در صفحه برای شما نمایش داده می‌شود، باید کد رهگیری خود را وارد کنید.

با کلیک بر علامت ذره‌بین، جستجو آغاز می‌شود و در نهایت تمام اطلاعاتی که می‌خواهید برای شما نمایش داده خواهد شد. اگر به دنبال جزئیات ارسال بسته خود هستید، تنها کافی است که بر گزینه مشاهده جزئیات در این سامانه کلیک کنید.

 پیگیری مرسولات پستی با کد ملی

شما برای پیگیری مرسوله‌های سازمانی به کد پستی نیاز نخواهید داشت. رصد مرسولات پستی در این روش تنها با کد ملی امکان‌پذیر است.

روش پیگیری مرسولات پستی
پیگیری مرسولات پستی با کد ملی

برای اطلاع بیشتر باید بدانید که سندهای زیر از مرسوله‌های سازمانی به شمار می‌آیند:

  • گواهینامه؛
  • کارت سوخت؛
  • کارت خودرو؛
  • شناسنامه خودرو؛
  • اسناد موتور سیکلت؛
  • دیوان عدالت اداری؛
  • سیم کارت؛
  • نظام وظیفه.

البته پیگیری سندهایی به غیر از گواهینامه و نظام وظیفه نیاز به اطلاعات بیشتر از کد ملی دارد. به منظور پیگیری مرسولات سازمانی باید به سامانه najatracking.post.ir مراجعه کنید.

جهت پیگیری مرسولات پستی سازمانی مراحل زیر را گام به گام با ما پیش ببرید:

  • ابتدا عبارت «رهگیری مرسولات پستی سازمانی» را در گوگل سرچ کنید؛
  • سپس نوع سند خود را انتخاب کنید؛
  • در قدم بعدی باید کد ملی خود را وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید.

رصد مرسولات پستی از طریق پیامک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، شرکت ملی پست امکان دسترسی به اطلاعات بسته‌های پستی شما را از طریق پیامک فراهم کرده است. برای استفاده از این روش به کد 24 رقمی مرسوله خود نیاز خواهید داشت.

رصد مرسولات پستی از طریق پیامک
رصد مرسولات پستی از طریق پیامک

تنها کافیست که حرف R را تایپ کرده و در کنار آن کد 24 رقمی مرسوله را وارد کنید. سپس این پیامک را به شماره 2000441 ارسال کنید. در نهایت پیام کوتاهی از سوی شرکت ملی پست به شما فرستاده می‌شود که در آن اطلاعات کاملی در مورد وضعیت بسته پستی شما نوشته شده است.

 پیگیری مرسولات پستی با کد ussd

روش دیگری نیز برای پیگیری مرسولات سازمانی بدون دسترسی به اینترنت وجود دارد و آن استفاده از کد ussd است. برای استفاده از این خدمات تنها به گوشی موبایل خود نیاز خواهید داشت.

مراحل زیر را گام به گام با ما پیش ببرید و از وضعیت بسته پستی خود آگاه شوید:

  • ابتدا در قسمت شماره‌گیر گوشی خود کد #110* را وارد کنید؛
  • در قدم بعدی باید گزینه خدمات در دست اقدام را انتخاب کنید؛
  • سپس گزینه پلیس 10+ را انتخاب کنید؛
  • در مرحله بعدی باید گزینه مدارک مورد نیاز را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • در نهایت پس از طی کردن مراحل بالا وضعیت مرسوله مورد نظر برای شما نمایش داده می‌شود.

 رصد مرسولات پستی در اپلیکیشن پیگیری

اگر از آن دسته افرادی هستید که بسیار با پست سروکار دارید، ما به شما اپلیکیشن «پیگیری مرسوله پستی» را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • رهگیری پست تیپاکس
  • رهگیری مرسوله پستی
  • رهگیری مرسولات سازمانی

به این ترتیب با نصب این نرم‌افزار دیگر نیازی به استفاده از روش‌های مختلف جهت بررسی آخرین وضعیت بسته پستی خود نخواهید داشت.

 رصد مرسولات پستی در اپلیکیشن پیگیری
رصد مرسولات پستی در اپلیکیشن

با این برنامه تمام اطلاعات لازم در مورد مرسولات پستی پیشتاز، معمولی و سازمانی خود به شما نمایش داده می‌شود.

پیگیری با شماره موبایل فرستنده

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که با در دست داشتن شماره موبایل فرستنده یا گیرنده، امکان رهگیری مرسوله پستی خود را دارند. اما سخت در اشتباه هستند، هیچ روشی مبنی بر استفاده از شماره موبایل فرستنده یا گیرنده وجود ندارد.

تنها روشی که اطلاعات دقیقی از وضعیت بسته پستی شما می‌دهد، راه‌هایی است که در بالا ذکر کردیم. مهمترین اطلاعاتی که برای آگاهی از آخرین وضعیت بسته خود باید داشته باشید، کد رهگیری مرسوله شما است.

تنها باید این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس با انتخاب گزینه پیگیری مرسوله پستی و وارد کردن کد مرسوله تمام اطلاعاتی که لازم دارید، به شما نمایش داده می‌شود.

اما آن چه که این روش را از سایر روش‌های رصد مرسولات پستی متمایز می‌کند، امکان ذخیره کد پستی و پرسش و پاسخ در مورد خدمات پستی است.

آیا برای پیگیری مرسولات پستی پیشتاز، روش خاصی وجود دارد؟

اگر به دنبال روش مستقیمی برای پیگیری مرسوله پستی پیشتاز هستید، باید بدانید که شرکت ملی پست هیچ روش خاصی را برای سرویس پستی پیشتاز پیشنهاد نکرده است. از این رو برای پیگیری مرسولات پستی پیشتاز نیز می‌توانید از سامانه رهگیری مرسولات tracking.post.ir استفاده کنید.

حتی شرکت پست این امکان را برای شما فراهم کرده است که از وضعیت بسته‌های پستی پیشتاز خود از طریق پیامک نیز آگاه شوید.

زینسی، پلتفرمی برای بررسی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی رهگیری مرسولات پستی را بررسی کردیم. این روزها پست کار را برای بسیاری از ما آسان کرده است؛ از خریدهای اینترنتی گرفته تا ارسال بسته‌های مهم به شهرهای دیگر. تمام این موارد در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود، بدون این که نیاز باشد از کار خود دست بکشید.

اما مهم‌ترین مسئله پس از ارسال بسته‌های پستی، زمان رسیدن آن‌ها است. شرکت ملی پست برای گیرنده‌هایی که به شدت منتظر رسیدن بسته‌های پستی خود هستند، بسترهایی را فراهم کرده که به این نگرانی پایان دهند. با کمک روش هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، امکان استفاده از این بسترها را جهت رهگیری مرسولات پستی خود خواهید داشت. در صورتی که تجربه‌ای در مورد هر کدام از این روش‌ها دارید، خوشحال می‌شویم که با ما در قسمت پرسش و پاسخ این متن در میان بگذارید.

سوالات متداول:

پیگیری مرسولات پستی از طریق کد رهگیری چگونه انجام می‎گیرد؟

برای انجام این کار کافیست به آدرس اینترنتی tracking.post.ir مراجعه کنید و در کادر مربوطه، کد رهگیری مرسوله خود را وارد نمایید.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی امکان پذیر است؟

بله، پیگیری مرسولات پستی مربوط به نظام وظیفه و گواهینامه از طریق کد ملی انجام می‎گیرد. برای پیگیری مرسوله پستی با کد کلی باید به آدرس اینترنتی najatracking.post.ir مراجعه کنید.

آیا امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد وجود دارد؟

بله از طریق بارکد نیز می‌توان پیگیری مرسوله پستی خود را انجام داد.

در صورت نرسیدن مرسوله پستی چه کار کنیم؟

در هنگام نرسیدن یا دیر رسیدن مرسوله پستی باید آن را از طریق وب سایت post.ir پیگیری کنید.

پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل چگونه است؟

برای پیشگیری مرسوله با شماره موبایل کد دستوری 110#* را وارد کرده و سپس کد رهگیری مرسوله‌های پستی با کد ملی را انتخاب کنید.
3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. خیلی راهنمایی جامعی بود دستتون درد نکنه. کار پست با این رهگیری خیلی خوب شده هم خیال فرستنده راحت شده هم گیرنده. نمیتونم قبل اینو تصور کنم که شانسی یهو میومد در ِ خونه.

  2. سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مقاله رهگیری مرسولات پستی. فقط من متوجه نشدم یعنی نمیشه بسته های معمولی رو باکد ملی پیگیری کرد؟

  3. سلام دوست عزیز
    عکس سرویس‌های مرسولات پستی ویژگی رهگیری مرسولات و دارند اما پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعات زین سی را مطالعه فرمایید و در صورت هر گونه سوال با مجموعه ما و یا پشتیبانی تماس بگیرید

  4. وای عالی بود فکر میکردم فقط از طریق سایت میشه رهگیری کرد ولی با خوندن مقاله متوجه شدم که از طریق اس ام اس هم میشه. ممنون از مطالب عالی تون.

  5. رهگیری مرسولات پستی عالی شده، قبل اینو نمیتونم تصور کنم اصلا دربه در دنبالش بودیم که کی میاد کی خونه باشم کی تحویل میگیرم :))

  6. حالا رهگیری مرسولات پستی رو بی خیااااااللللللللللل …. اخیرا هزینه پستی سر به فلک کشیده دیگه واقعا صرف نمیکنه …. چرا اینطوری کردنش حالا که خرید آنلاین این همه رو مده.

  7. رهگیری مرسولات پستی خیلی عالیه حتی ساعتش روزش این که الان مرسوله کجاست چه مرحلیه، خلاصه همراه با تمام جزئیات ذکر میشه که واقعا مفیده

  8. یه بسته ای دارم هر روز میرم سایت رهگیری مرسولات پستی ولی هنوز دستم نرسیده یه مقصد مونده همش. نمیدونم چیکار کنم

  9. در پاسخ به فرزانه
    فرزانه دوست توصیه میکنم به صورت حضوری به مراکز پست شهرتون مراجعه کنید تا پیگیری از اونجا انجام بشه. طبیعی نیست این اتفاق برای مرسوله در پست بیوفته.

  10. عامل اصلی بالا و پایین بودن مرسولات پستی چیه؟ اخیرا دو سه تا بسته دریافت کردم هر کدوم مبلغ متفاوتی داشتن

  11. در پاسخ به مینا نیک خواه
    مینای عزیز به نظرم عامل تغییر قیمت با لوکیشن یکسان،میتونه وزن بسته ها باشه.

  12. خیلی خوشحالم که یکی دو ساله رهگیری مرسولات پستی خیلی اسون شده. من همش استرس میگرفتم که کدوم روز خونه باشم که بسته م به اداره پست برنگرده.

  13. در پسخ به الهام نظری
    بله الهام عزیز رهگیری مرسوالات پستی سریع و آسون شده.

  14. من خیلی کم پیش میاد پست بیاد یه سوال داشتم کد رهگیری رو فروشنده باید بفرسته و ما اونو تو سایت وارد کنیم تا بهمون بگه مرسوله کجاست؟

  15. در پاسخ به مهسا
    بله مهسای عزیز. کد رهگیری در اختیار فرستنده قرار میگیره ولی اکثرا برای دریافت کننده محصول هم اس ام اس میاد کد رهگیری که بتونید پیگیری انجام بدین.

  16. در کل رهگیری مرسولات پستی آسونتر شده چند ساله همه‌چی خیلی مشخص و واضحه

  17. در پاسخ به سارا
    بله سارای عزیز. رهگیری مرسولات پستی خیلی آسونتر شده.

  18. نمیدونستم رهگیری مرسولات پستی غیر کد رهگیری و ساعت روش دیگه هم داره. تشکر

  19. در پاسخ به زهرا نیرومند
    خوشحالیم که مقاله رهگیری مرسولات پستی براتون مفید واقع شده.

  20. بهترین کاری که اداره پست کرده رهگیری مرسولات پستی از طریق سایتشه. واقعا کاربردیه.

  21. در پاسخ به حسین
    بله حسین عزیز رهگیری مرسولات پستی خیلی مفید واقع شد برامون.

  22. در پاسخ به رحیم قربانی
    ممنون که با مقاله رهگیری مرسولات پستی همراه ما بودین. خوشحالیم که براتون مفید واقع شده.

  23. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم. رهگیری مرسولات پستی با کد ملی برای مرسوله عادی هم امکان پذیره؟

  24. در پاسخ به مهران بابائی
    مهران عزیز خیر، رهگیری مرسولات پست عادی با کد ملی امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا