خدمات

معرفی 3 نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک

نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک نه تنها برای مشاورین املاک بلکه برای آن هایی که در صنعت ساختمانی فعالیت می کنند امری ضروری است. در مقاله ای که به نرم افزار های مدیریت ملک پرداخته بودیم دانستیم که مدیریت املاک، جزو کارهای سخت به شمار می‌آید، که نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان، همه افراد را دچار مشکل خواهد کرد. برای رفع این مشکل فقط کافیست بدانید از کدام نرم افزارهای مدیریت املاک استفاده نمایید!

با کمک تکنولوژی در زمینه مدیریت املاک، خواهید توانست به راحتی منزل خود را اجاره دهید و پس از اتمام اجاره‌نامه، دستی به سر و روی واحد خودتان کشیده و سپس دوباره مشتری جدیدی را پیدا کنید. در این مطلب بنابر ضرورت نرم افزارهای مدیریت املاک برای صاحبانِ ملک‌ها، قصد داریم نرم افزارهای مدیریت املاک را بررسی کنیم و سپس نکاتی را برای بعد از تحویل گرفتن ملک، بیان کنیم. با ادامه این مقاله از زینسی همراه ما باشید.

نکات مهم درباره تحویل گرفتن خانه پس از خروج مستاجر

  • دیوارها را لکه گیری و رنگ کنید

بعد از ترک اجاره‌نشین‌ها بهترین فرصت برای تعمیر و نقاشی آپارتمان می‌باشد. ترجیحا این کار را حداقل یک بار در سال انجام دهید.

رنگ تازه باید در تمام مناطق داخلی یک آپارتمان اعم از دیوارها، درها، برش و سقف اعمال شود. ماهیت دارایی شما مشخص خواهد کرد که چند مرتبه در سال دکور و رنگ عوض کنید، اما این را بخاطر بسپارید که رنگ‌‌ ‌یکی از مقرون به صرفه ترین راه های افزایش جذابیت منزل است.

رنگ کردن ساختمان، باعث می‌شود که یک ملک از نظر مستاجران، تازه به نظر برسد، بنابراین در رنگ کردن هزینه کنید. فراموش نکنید که دیوارهای شکاف‌دار به مستاجران یادآوری می‌کند که آن‌ها اولین ساکنین واحد شما نیستند.

  • فرش‌ها را تمیز یا جایگزین کنید

تمیز کردن فرش‌ها حتی با شامپو فرش هم امکان‌پذیر است اما اگر فرش منزل خیلی کهنه و یا حتی پاره شده، بهترین کار این است که با فرش جدید تعویض گردد. تعویض فرش از نظر مشتری تاثیر زیادی برای تازه به نظر رسیدن واحد، دارد و می‌تواند هر گونه بوی ناخواستهو لکه ار از بین ببرد. بهتر است رنگ‌های خنثی را برای فرش انتخاب کنید. (از انتخاب فرش سفید خودداری نمایید.)

  • لوله کشی ساختمان را تعمیر و بازرسی کنید

نشت لوله کشی یکی از مضرترین وهمچنین گرانترین مواردی است که در واحدهای اجاره به وجود می‌آید. کف، دیوارها و سقف ها همه می‌توانند در اثر آسیب آب قرار گیرند.

نشت لوله کشی، می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه به چندین واحد آسیب برساند و یکی از پرهزینه ترین مشکلاتی است که یک مالک ملک متحمل آن شده است.

زمان کافی برای بازرسی، بررسی، تعویض و تعمیر لوله کشی در هر یک از واحدهای خود اختصاص دهید. این بهترین سرمایه گذاری است که می‌توانید برای اطمینان از ماندگاری خود، انجام دهید. تعمیر و نگهداری و تعمیر لوله کشی یک هزینه مداوم برای مدیران املاک هوشمند است که به دنبال موفقیت طولانی مدت هستند.

  • با محوطه سازی، ملک خود را زیباتر کنید

این دست کاری نهایی، اغلب اولین چیزی است که مستاجران آینده نگر خواهند دید. کلیه املاک شما، به محوطه سازی نیاز دارند.

اگر کارمند اختصاصی در محوطه سازی ندارید، بهترین شرط شما سپردن کارها به افراد ماهر در این زمینه است. صاحبان املاک که سعی در تکمیل کلیه مراحل نگهداری از منازل خود را دارند، اغلب یک یا چند نکته مهم را از دست می‌دهند.

ظاهرسازی محوطه و کاشتن درخت می‌تواند جذابیت منزل شما را دوچندان کند.  عدم انجام این کار می‌تواند منجر به نقض قوانین شهری و مسائل مربوط به مقررات محلی و جریمه‌های مربوط به آن شود.

نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک

Rentec Direct

این شرکت اظهار می‌کند که Rentec Direct برای صاحبخانه‌های کوچکتر که ده یا کمتر از املاک را مدیریت می‌کنند، یک پلتفرم “اساسی” رایگان ارائه می‌دهد.این نرم افزار اجاره املاک را برای شما راحت تر می کند.

نرم افزار مدیریت املاک rentic direct
نمایی از منوهای نرم افزار مدیریت املاک Rentic Direct

مزایا

Rentec Basic  سه ویژگی اصلی را دارد که برای مدیران املاک بسیار مفید خواهند بود:

ردیابی درآمد و هزینه: نرم افزار مدیریت املاک Rentec Basic یک سیستم حساب کاربری ساده به همراه گزارش‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با حسابدار خود به آن بپردازید.

حسابداری املاک و مستاجر: این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سوابق ساده و دقیقی از ملک خود و مستاجرانی که در آن جا زندگی می‌کنند، نگه دارید.

غربالگری مستاجر: نرم افزار مدیریت املاک Rentec Basic از طریق سوابق عمومی و بررسی‌های پس زمینه از مستاجر آینده‌نگر شما می‌آید.

معایب

داوران نظر زیادی در مورد شکایت با Rentec Direct ندارند، و میانگین آن‌ها در میان بیش از صد داوران به طور میانگین 5 از 5 است. برخی از آن‌ها شکایات اندکی دارند، از جمله این که گزارش‌گیری از نرم افزار در حال اجرا می‌توانند کار سختی باشند یا این که نرم افزار می‌تواند از برخی ویژگی‌های اضافی برای کمک به سازماندهی کارها استفاده کند.

RentTracker

RentTracker  نرم افزار مدیریت املاک است. این شرکت از سال 1999 شروع به کار کرده و اخیراً از برنامه‌های iPhone و iPad رونمایی کرده است.

نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک RentTracker
این نرم افزار برای مدیریت اجاره املاک بسیار کاربردی است.

مزایا

مزیت اصلی RentTracker این است که از نوع ابری می‌باشد و به شما امکان انعطاف پذیری در مدیریت املاک خود را بر روی دستگاه تلفن همراه شما – یا حتی در صورت دلخواه کامپیوتر یا Mac شما می‌دهد. کلیه داده‌ها به صورت آنلاین پشتیبان تهیه و از طریق Comodo SSL ایمن می‌شوند. زیرساخت ابری از 10 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

این نرم افزار شما را قادر می‎سازد تا پیمانکاران فروشنده مستاجر و همچنین پرداخت‌ها و هزینه‌های اجاره را مدیریت کنید. همچنین نرم افزار هنگام انقضای اجاره نامه به شما هشدار می‌دهد.

معایب

نرم افزار مدیریت املاکRentTracker  رایگان است، اما قبل از خرید در نسخه رایگان آن، ویژگی‌های نسبتاً محدودی دارد؛ تا زمانی که نسخه پولی آن را خریداری نمایید. می‌توانید آن را در دستگاه iOS یا Android خود بارگیری کنید، اما اگر می‌خواهید بیش از سه رکورد مستاجر داشته باشید، باید هزینه آن را بپردازید. سوابق مستاجر اضافی هرکدام 1 دلار هزینه دارند، یا می‌توانید به صورت عمده با قیمت پایین‌تر خریداری کنید. این نرم افزار همچنین تبلیغات را اجرا می‌کند که با خرید 10 بسته سوابق مستاجر حذف می‌شود.

TenantCloud

برای صاحبخانه‌ها، نرم افزار مدیریت املاک TenantCloud ، رایگان است که امکان تنظیم چند وظیفه را فراهم می‌کند و در رایانه‌های شخصی و موبایل قابل دسترسی است.

نرم افزار مدیریت فروش املاک
نمای کاربری نرم افزار TenantCloud را مشاهده می کنید.

مزایا

گذشته از گزینه‌های اصلی مدیریت املاک، TenantCloud به کاربران امکان غربالگری مستاجران بالقوه را با یک بررسی پیش زمینه جامع می‌دهد که شماره تأمین اجتماعی (SSN)، اعتبار آدرس، تاریخچه آدرس و فعالیت‌های جنایی گذشته را در بر می‌گیرد. علاقمندان همچنین می‌توانند از مولفه‌های وب سایت، بازاریابی رایگان TenantCloud با الگوهای طرح استفاده کنند و حتی یک برنامه مستاجر آنلاین ایجاد کنند که از طریق هر وسیله‌ای قابل دسترسی باشد. از طریق TenantCloud، کاربران علاوه بر این می‌توانند مدیریت ساختمان را بر عهده بگیرند.

معایب

TenantCloud یکی از گزینه‌های کاربر پسند بوده و  همیشه در دسترس است، اما دارای 75 ویژگی  محدود است. کسانی که برای مدیریت به تعداد بیشتری از ویژگی‌ها نیاز دارند برای برآوردن نیازهای خود باید نرم افزارهای دیگری را نیز جستجو کنند.

آیا نرم افزار مدیریت املاک رایگان دیگری که در این لیست وجود ندارد، می‌شناسید؟

نتیجه‌گیری:

آیا می‌خواهید صاحبخانه بهتری باشید؟ همانطور که می‌دانید مدیریت املاک اجاره کار دشواری است اما غیرممکن نیست، و با کسب تجربه آن را خواهید فهمید. اگر از ابزارهای مناسب – به ویژه نرم افزار مدیریت املاک اجاره خوب استفاده کنید – در کل یک مدیر املاک بهتر خواهید بود. همچنین با دانستن نکات تمیز نگه داشتن واحد که در این مقاله و همچنین در مقاله قبل بررسی کردیم، مطمئنا ملک‌های خود را به نحوه احسن اداره خواهید کرد.

اگر طرفدار استفاده از نرم افزارهای ایرانی هستید، خبر خوبی برای شما داریم. ما در مقاله‌ی بعدی نرم افزارهای ایرانی مدیریت املاک را برایتان معرفی و بررسی خواهیم کرد. همراه زینسی باشید.

منبع 

 

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. این برنامه ها در ایران کاربرد دارن؟ کاربردشون چطوریه؟ مزایاشون رو که خوندم خیلی عالیه فقط نمیدونم تو ایران چطوری میشه استفاده کرد. اگه راهنمایی کنین ممنون میشم.

  2. سلام بهرام عزیز
    بله در ایران کاربرد دارن. اما در مورد پشتیبانی بهتر است با خود سازنده تماس بگیرید.

  3. سلام بهرام عزیز
    بله در ایران کاربرد دارن. اما در مورد پشتیبانی بهتر است با خود سازنده تماس بگیرید.

  4. نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک حارجی سودش چطوریه؟ یعی برای هر فروش، درصدی رو برای خودش برمیداره؟

  5. سلام لطفا نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک ایرانی هم معرفی میکنید؟ ایرانی یهتره آدم از خارجیا سر در نمیاره

  6. مدیریت املاک خارجی رو نتونستم استفاده کنم چون زبان انگلیسیم زیاد خوب نیست

  7. نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک TenantCloud رو پیشنهاد میکنم خیلی خوبه‌.

  8. نرم افزار های مدیریت ملک خارجی واقعا خیلی چرته هیچکدوم اینا ارزشش رو نداااره بخوای برای اجاره دادن خونه ت استفاده کنی.

  9. در پاسخ به صمد
    دوست عزیز انتخاب نرم افزار مدیریت املاک خارجی یا ایرانی کاملا سلیقه ای هست.

  10. بیشتر از معرفی نرم افزار های مدیریت ملک اون نکات مستاجری به دردم خورد. ممنون ازتون

  11. پاسخ به رعنا
    ممنون از همراهی در درج نظر ارزشمندتون رعنای عزیز. خوشحالیم که نکات بیان شده براتون مفید واقع شدن.

  12. نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک خارجی به درد نمیخوره. نرم افزار ایرانی داریم در این حوزه؟

  13. در پاسخ به مازیار
    مازیار عزیز بله نرم افزار مدیریت املاک ایرانی هم داریم. هیرا و دانا پرداز جزو نرم افزارهای ایرانی مدیریت و فروش املاک هستن.

  14. نرم افزار مدیریت، فروش و اجاره املاک خارجی به درد ما ایرانیا نمیخوره

  15. در پاسخ به سحرناز قدیمی
    سحرناز عزیز ممنون از درج نظرتون درباره نرم افزار مدیریت املاک خارجی.

  16. در پاسخ به شهاب رمضانی
    شهاب عزیز هیرا، کسبه، پایش و … می‌تونن به عنوان نرم افزار مدیریت املاک ایرانی مورد استفاده قرار بگیرن.

  17. نرم افزار مدیریت املاک RentTracker خیلی خوبه. فقط من از کشور ترکیه استفاده کردم تو ایران شرایط استفاده شو نمیدونم.

  18. در پاسخ به حامد
    حامد عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد نرم افزار مدیریت املاک RentTracker مطرح کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا