خدمات

معرفی و بررسی 7 نرم افزار رایگان رزرو هتل برتر جهانی

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی 7 نرم افزار رایگان رزرو هتل بپردازیم پس با ما همراه باشید.

زمانی که برای اولین بار به وب سایت یک هتل نگاه می‌کنید در حقیقت به یک موتور رزرو نگاه می‌کنید و وقتی در جستجوی یک گزینه مناسب برای هتل‌تان هستید، احتمالاً این کار برای شما، شبیه رفتن به یک “بوفه” است.

گزینه‌های وسوسه‌انگیز زیادی برای شما وجود دارد، اما تعیین این که چه چیزی را انتخاب کنیم سخت است و اینجاست که نرم‌افزارهای مدیریت رزرو اتاق‌های یک هتل‌ یا اماکن رفاهی و همچنین اقامتگاه ها وارد می‌شوند.

رزرو، تصمیمی نیست که به سادگی گرفته شود. پس اگر کسب و کار شما اجاره دادن اتاق به عنوان هتل، مهمانسرا یا یک اماکن رفاهی و یا اقامتگاه است، باید بدانید که موتور رزرو شما در پیشانی کسب و کارتان قرار دارد، در واقع این نرم افزار روشی نوین است تا مشتریان با شما ارتباط برقرار و از شما اتاق اجاره ‌کنند.

بدون یک نرم‌افزار، شاید به روش پنجاه سال پیش از مشتریانتان بخواهید که با شما تماس بگیرند و به صورت دستی رزرو خود را انجام دهند ولی امروزه اکثر مشتریان به دنبال راحتی هستند و این کار را نمی‌کنند! پس شما به یک نرم افزار نیاز دارید.

نرم افزار رایگان مدیریت هتل زینسی
بررسی نرم افزارهای رایگان مدیریت هتل

اگر در صنعت تعطیلات، رزرواسیون، هتل‌داری و اماکن تفریحی فعال هستید، حتما می‌دانید یک نرم‌افزار رزرو خوب برای کسب‌وکار شما ضروری است، اما خبر خوب این است که نیازی نیست پول زیادی برای این نرم افزار خرج کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک تخت‌خواب چهار نفره را اجاره می‌دهید، شاید تمام نیاز شما، فقط این گزینه است که به مشتریان اجازه داده شود تا رزروشان را انجام داده و پرداختی را نیز انجام دهند و به دیگر گزینه‌ها نیازی نیست.

در این صورت، نرم‌افزار رایگان می‌تواند برای شما مناسب باشد. اما شما از کجا می‌دانید که کدام نرم‌افزار رایگان می‌تواند برای کسب و کار شما خوب باشد؟

معرفی و بررسی 7 نرم افزار رایگان رزرو هتل

در ادامه این مقاله از زینسی، بهترین نرم افزارهای رزرو هتل را برای شما آماده کرده‌ایم. همراه ما باشید.

Freetobook-1

براساس گلاسگو (که دارای مشتری بین‌المللی بسیار زیادی است)، freetobook نه تنها ویژگی‌های رزرو اینترنتی را دارد، بلکه برخی از ویژگی‌های اضافی از قبیل ارائه خدمات ویژه، مرور مشتری و ابزار بهینه‌سازی SEO را نیز دارا می‌باشد با این حال،در این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند یکپارچه‌سازی وب سایت با موبایل برای شما هزینه خواهد داشت.

نرم افزار مدیریت هتل freetobook
نمایی از نرم افزار مدیریت رزرو ختل freetobook

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

از طریق freetobook می‌توانید به مشتریان ویژه خود، کدهای تبلیغی را ارائه داده و رزرو خود را از این طریق افزایش دهید.

همچنین می‌توانید بهترین کانال‌های رزرواسیونی را انتخاب کنید که برایتان مناسب هستند. Freetobook به شما سیستم‌های پرداختی ارائه می‌دهد که بسیار سریع و کاملا امن هستند.

KWHotel-2

KWHotel نرم افزار مدیریت هتل است که سه نسخه حرفه‌ای، استاندارد و رایگان ارائه می‌دهد. نسخه رایگان KWHotel فقط می‌تواند در یک حوزه کاری واحد استفاده شده و برای کارهای کوچک در نظر گرفته شده است. در فوریه 2017، این شرکت اعلام کرد که آن‌ها موتور جدید رزرو KWHotel را منتشر کرده‌اند که در همه نسخه‌ها صدق می‌کند.

نرم افزار رزرو و مدیریت هتل kwhotel
نمایی از نرم افزار مدیریت هتل Kwhotel

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

موتور رزرو، به مشتریان اجازه می‌دهد تا از طریق تلفن همراه و تبلتها نیز رزرو خود را انجام دهند. موتور رزرو کاملا قابل تنظیم هستند، بنابراین می‌توانید رنگ‌ها، تم‌ها و تصاویر را تغییر دهید تا رضایت مشتریان خود را به دست آورید. به علاوه، مشتریان شما پیام‌های ایمیل سفارشی را بعد از رزرو خود دریافت می‌کنند.

Qlo-3

Qlo یک گزینه عالی رایگان برای رزرو هتل است. این موتور رزرو منبع باز به شما این امکان را می‌دهد که سایت رزرو خود را با انواع ویژگی‌های قابل تنظیم ایجاد کنید تا به متمایز کردن هتل خود از بقیه رقبا، کمک کنید.

نرم افزار رزرو ختل qlo
صفحه اصلی نرم افزار مدیریت هتل QLO

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

Qlo به شما اجازه می‌دهد که هر دو نوع رزرو (رزرو اینترنتی و آفلاین) را در یک جا مدیریت کنید. دیگر ویژگی‌های قابل‌ توجه در این نرم افزار عبارتند از: ابزار بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش حضور وب شما، رزرو پرداخت جزئی و سیستم‌های پرداخت یکپارچه برای معاملات و یک مولفه مدیریت مالیات را داراست. علاوه بر این Qlo امکان تعداد نامحدود اتاق‌ها و انواع اتاق را فراهم می‌کند تا شما بتوانید ویژگی‌های منحصر به فرد و یا حتی زنجیره‌های هتل را مدیریت کنید.

این نرم افزار می‌تواند سایت رزرو شما را به چند زبان ترجمه کند تا شما بتوانید هتل خود را در سطح بین‌المللی تبلیغ کنید. Qlo همچنین شامل یک ویژگی testimonial است که به شما اجازه می‌دهد تا مروری بر صفحه و خدمات خود داشته باشید تا در فراهم کردن یک سرویس عالی برای مشتریان، تجدید نظر کنید.

Sagenda-4

Sagenda یک گزینه منبع باز برای رزرو هتل است. Sagenda یک متصل شونده رایگان WordPress برای کسب و کارهای کوچک در زمینه رزرو است. توسعه دهندگان این نرم افزار، سود خود را از نسخه‌های قابل تنظیم شونده پلاگین برای کسب و کارهای بزرگ‌تر تامین می‌کنند، بنابراین استفاده از نسخه ساده این نرم افزار، رایگان می‌باشد.

نرم افزار مدیریت هتل Sagenda
قسمتی از صفحه رزرو هتل نرم افزار Sagenda

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

sagenda شامل یک داشبورد bookings می‌باشد که می‌تواند ایمیل‌های شخصی برای مشتریان ارسال کند. این نرم‌افزار برای موبایل بهینه‌سازی شده ‌است. هیچ تبلیغاتی در این نرم افزار وجود ندارد و از این جهت شرکت شما برای مشتریان اسپم نخواهد بود.

Skedda-5

Skedda یک گزینه عالی منبع باز برای رزرو هتل است. بدون هیچ هزینه‌ای، می‌توانید نسخه رایگان Skedda را با وب سایت خود ادغام کرده و تا ۱۰ اتاق را مدیریت کنید، که این کار را برای کسب و کارهای مهمانداری کوچک ایده‌آل می‌سازد. پشتیبانی از طریق پایگاه داده جمع‌آوری ‌شده آنلاین و از طریق ایمیل ارائه می‌شود.

نرم افزار مدیریت هتل Skedda
نرم افزار رزور هتل Skedda

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

هدف از این نرم افزار، انتخاب و استفاده آسان است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا با حساب‌های وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خود وارد سیستم شوند. این نرم‌افزار رزرو هتل را بهینه می‌کند تا مشتریان راحت و بدون استرس، رزرو خود را انجام دهند. رابط تقویم رزرو به شما این امکان را می‌دهد که با چند کلیک برای خود هتل رزرو کنید تا یک نمای کلی از وضعیت خود داشته و همیشه در کنترل باشید.

Solidres-6

Solidres یک گزینه عالی منبع باز برای رزرو هتل است. این نرم‌افزار ِ۱۰۰ % رایگان و نرم‌افزار منبع باز رزرو هتل برای کاربران Joomla و WordPress طراحی شده‌ است و مزایای همکاری و قابلیت انعطاف‌پذیری را می‌دهد.

نرم افزار مدیریت هتل Solidres
قسمت های مختلف نرم افزار مدیریت هتل Solidres

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

مزایای این نرم افزار بسته به این که شما از Joomla یا WordPress استفاده می‌کنید، متفاوت است، اما در کل، Solidres به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر روز هفته تعرفه‌ها را تنظیم کنند. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به مشتریان وفادار خود پاداش دهید. دیگر ویژگی‌های برجسته Solidres شامل توانایی پشتیبانی از ارزهای گوناگون، یکپارچه‌سازی نقشه گوگل و بنابراین مشتریان می‌توانند به راحتی به هتل شما هدایت شوند، و پشتیبانی MySQL را برای هر موضوعی داراست.

Upbooking -7

Upbooking یک گزینه منبع باز برای رزرو هتل است. UpBooking یک محصول فرعی طراحی وب سایت و آژانس‌های بازاریابی اینترنتی با ۱۵ سال تجربه در این صنعت است.

نرم افزار رزرو هتل Upbooking
نمایی از نرم افزار مدیریت هتل Upbooking

چه چیزی این نرم‌افزار را متمایز کرده است؟

موتور رزرو استاندارد رایگان UpBooking به کاربران این امکان را می‌دهد تا مشتریان بتوانند الگوی منحصر به فرد خود را با استفاده از HTML و CSS برای سه ویژگی مختلف هتل و سه نوع مختلف اتاق طراحی کنید.

شما می‌توانید شرایط خود را برای اقامت مهمانانتان ایجاد نموده و همچنین شرایط برای لغو اتاق را مشخص کنید. شما می‌توانید شرایط بازدید از سایت را مشاهده کرده و سپس رزرو کنید.

این نرم افزار یک رابط مشتری چند زبانه دارد، بنابراین شما می‌توانید به مشتریان خود در سرتاسر دنیا سرویس دهید و نیز یک برنامه نقشه برای نشان دادن موقعیت هتل و ارائه مسیر برای میهمانان ارائه می‌گردد. به روزرسانی‌ها و ارتقا نیز در نسخه رایگان آن گنجانده شده‌اند.

این مطلب را Dan Taylor نوشته است و در تاریخ 22 فوریه 2018 با عنوان ” 7 Best Free and Open Source Hotel Booking Engine Software Options”در وب‌سایت capterra منتشر شده است. وب‌سایت زینسی آن را در تاریخ 4 اسفند با عنوان « معرفی و بررسی 7 نرم افزار رایگان مدیریت هتل‌ و رزرو اتاق برتر جهانی» منتشر کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. ممنون از مطلب خوبتون. برای ایران محدودیت وجود داره یا به راحتی میشه ازشون استفاده کرد؟

  2. لطفا نرم افزارهای ایرانی رزرو بلیط رو معرفی کنید که بشه باهاشون تو خارج از کشور هتل رزرو کرد.

  3. سلام سمیه عزیز
    درزینسی انواع اپلیکیشن رزرو بلیط که ویژگی فروش بلیط و ارائه سرویس خارج از کشور را داشته باشد معرفی شده است و حتی شما می توانید با ابزار مقایسه هزینه زیسی نرم افزار مناسب خود را تهیه کنید

  4. نرم افزار رایگان رزرو هتل خوبه فقط نمیدونم خارجیا رو از ایرانم میشه اوکی کرد یا نه ?

  5. سلام دوست عزیز
    شما میتوانید با بخش پشتیبانی سازنده تماس بگیرید یا ایمیل بزنید و نسبت به پشتیبانی های لازم نیازهای خود را مطرح کنید

  6. نرم افزار رایگان رزرو هتل برتر جهانی وقتی ایرانی هست خارجی چرا؟ خیلی سخته خارجی خودشم به دلاره.

  7. در پاسخ به رضا سیدزاده

    رضای عزیز هر کدوم ویژگی‌های خودش رو داره و انتخاب هر کدوم کاملا بستگی به سلیقه شخصی و کشور مورد نظر داره.

  8. نرم افزار رایگان رزرو هتل منظور همون نرم افزارهایی هستن که امکان مدیریت هتل رو فراهم میکنن؟

  9. در پاسخ به سیامک
    بله سیامک عزیز. بیشتر جنبه مدیریتی داره. کسایی که هتل دارن میتونن به آسونی ازش استفاده کنن

  10. نرم افزار رایگان رزرو هتل خارجی رو میشه با ریال پرداخت کرد یا باید دلار باشه؟؟

  11. در پاسخ به ساسان
    ساسان عزیز اکثر نرم افزارهای خارجی ریال رو ساپورت نمیکنن.

  12. نرم افزار رایگان رزرو هتل هیچکدومو امتحان نکردم ممنون از معرفی تون تست میکنم

  13. در پاسخ به نادیا جعفرپور
    ممنون از توجه و همراهی شما دوست عزیز. خوشحال میشیم اگه بعد از تست نرم افزار رایگان رزرو هتل نظرتون رو مجدد اعلام کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا