خرید و فروش

6 راه ساده فروش اینترنتی کالا در اتسی (ETSY)

فروش اینترنتی کالا در اتسی (ETSY) و یا هر فروشگاه اینترنتی مشابه امروزه به عنوان یک کانال بسیار حائز اهمیت است. برای بهره مندی هر چه بهتر از این فروشگاه ها باید به دقت قوانین و اصول آن را بدانید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آیا فروش اینترنتی کالا در پلتفرمهای فروش به همان سادگی است که به نظر می‌آید؟درست است از نظر تکنیکال، فروش اینترنتی کالا و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار ساده ایست و به راحتی می‌توانید در یکی از پلتفرمهای تخصصی این کار کالاهای خود را عرضه کنید. اما تمام واقعیت این نیست. اگر این کار ساده بود تمام افراد آن را انجام می‌‌دادند!

برای رشد در این زمینه می‌بایست به جزئیاتی توجه کنید که برای کار شما حیاتی هستند. اینک تجارت الکترونیک در سراسر جهان رنگ جدیدی به خود گرفته است. افراد در تمام دنیا ترجیح می‌‌دهند کسب و کاری کوچک و اینترنتی راه‌‌اندازی کرده و محصولات دست‌‌ساز خود را به سراسر دنیا ارسال کنند.

برای این کار روشهای بسیاری وجود دارد. قبل از راه‌‌اندازی فروشگاه آنلاین خود، مقاله‌های مختلفی را بخوانید تا بهترین پلتفرم را با توجه به شرایط کاری خود انتخاب کنید.

در این مقاله، موارد کلی مربوط به پلتفرم‌های فروشگاه‌های اینترنتی و به ویژه Etsy را بررسی می‌کنیم. فروشگاهی که شاید کمتر در ایران معروف و کاربردی باشد. اما با رعایت جزئیاتی می‌توان از این وبسایت برای معرفی و عرضه‌ی کالاهای خود در دنیای بین‌الملل استفاده کرد و قوانین کاربردی آن را برای سایر پلتفرم‌ها نیز به کار گرفت.

فروش اینترنتی کالا کانال جدید
فروش اینترنتی کالا یک کانال بخصوص است که به ما در فروش بیستر کمک می کند.

فروش اینترنتی کالا به کمک مجموعه‌ای از لذتها

برای فروش اینترنتی کالا واقع به چه کالاهایی نیاز داریم؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل آنتیک جمع‌‌آوری می‌‌کنید یا به خلق آثار هنری و صنایع‌‌دستی علاقه دارید، با فروش آنها در سایت Etsy به درآمد خوبی خواهید رسید. وبسایت Etsy بازاری خلاقانه است که به شما امکان می‌‌دهد رویای دیرینه‌ی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

تمرکز این وبسایت روی محصولات منحصر به ‌‌فردی است که شاید در فروشگاه‌‌ها نتوان آنها را به راحتی یافت. پس عجیب نیست که محبوبیت اتسی در میان کاربران بیشتر از سایر وبسایت‌‌های فروشگاهی باشد. به گفته‌ی این فروشگاه اینترنتی، کاربران آن در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیارد دلار برای خرید از سایت هزینه کرده‌‌اند!

ما در اینجا هر آنچه برای فروشندگی در اتسی باید بدانید را به شما آموزش می‌‌دهیم. از جمله:

ایجاد حساب کاربری
تعیین سیاستهای فروشگاه
شخصی سازی فروشگاه
بازاریابی فروشگاه
اولین فروش
مدیریت نقد و نظرات

مراحل فروش اینترنتی کالا در اتسی
فروش کالا در اتسی مراحلی دارد که در ادامه مفصل به آن اشاره می کنیم

مراحلی که برای فروش اینترنتی کالا درایتسی  (Etsy) باید انجام داد

زمانی که به درستی از مراحل آگاهی داشته باشید و قدم به قدم پیش بروید، فروش در سایت اتسی ساده خواهد بود. پس آماده باشید.

حساب کاربری

پس از ورود به وبسایت و با داشتن یک ایمیل و رمز عبور، حساب کاربری خود را ایجاد خواهید کرد. اما این کافی نیست. یک عکس واضح، مشخصات عمومی و بیوگرافی و توضیحی خلاقانه و در عین حال آموزنده در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چرا می‌‌خواهید در Etsy فروشنده شوید، اولین قدمی است که باید بردارید. بعد از تکمیل اطلاعات اولیه باید موقعیت مکانی فروشگاه، زبان و ارز را انتخاب کنید. نام فروشگاه خود را فراموش نکنید؛ این نام قرار است در ذهن‌‌ها ثبت شود! بنابراین اسمی مناسب انتخاب کنید. حال آماده رفتن به مرحله بعدی هستید.

سیاستهای فروشگاه

بسته به آنچه که می‌‌خواهید بفروشید و میزان کالای خاصی که قصد فروش آن را دارید، سیاستهای فروشگاه اینترنتی خود را مطابق با اهداف تعیین کنید. سیاستها یا خط‌‌مشی‌‌های فروشگاه شما شامل نحوه‌ی حمل و نقل کالا، گزینه‌‌های پرداخت، بازگشت کالا، مبادله و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی است.

در بخش مربوط به تنظیمات سیاست فروشگاه، گزینه‌‌های مختلفی وجود دارد. بنابراین بهتر است تمام آنها را به دقت بخوانید و مشخص کنید کدام خط مشی مناسبترین گزینه برای فروشگاه اینترنتی شما است.

شخصی سازی فروشگاه

برای فروش اینترنتی بهتر کالا، برای فروشگاه خود عکس بگذارید و در مورد فروشگاه خود بنویسید تا مخاطبان شما با نوع کار و محصولات شما بهتر آشنا شوند. بدین ترتیب افراد متوجه می‌‌شوند چرا باید فروشگاه شما را انتخاب کنند. بارگذاری عکسها به این نقطه ختم نمی‌‌شود. اکنون نوبت به بارگذاری تصاویر مربوط به کالاهای شماست. Etsy در این بخش شما را به طور کامل راهنمایی می‌‌کند. برای بارگذاری تصاویر کالاها لازم است یک لیست ایجاد کنید.

هر لیست مربوط به یک کالای به خصوص است که در آن عکسها و اطلاعات محصول را وارد می‌‌کنید. اتسی به شما پیشنهاد می‌‌دهد حداقل ۱۰ لیست را برای شروع تکمیل کنید. شاید کامل کردن لیستهای طولانی در شروع کار کمی شما را بترساند، اما اتسی با تمهیدات خود اجازه نمی‌‌دهد فروشگاه شما نا تمام به نظر برسد. این وبسایت هر آنچه باید درباره‌ی یک کالای خاص ذکر کنید در کادرهای مختلف از شما می‌‌پرسد و تنها لازم است که آنها را کامل کنید.

فروش اینترنتی کالا
فروش اینترنتی مسیری است که در آینده بسیار کاربرد دارد.

بازاریابی
به کمک تبلیغات پولی افراد را از فروش خود مطلع کنید و یا روی سئوی صفحه‌ی خود کار کنید. روش‌‌های دیگری که برای کمک به فروش محصولات در Etsy نتایج خوبی داشته‌‌اند، عبارت است از:

  • استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی
  • حراجی‌‌ها و کوپن‌‌ها
  • نمایشگاه‌‌های محلی صنایع دستی
  • استفاده از مدیا برای کسب شهرت بیشتر

تمامی این ترفندهای بازاریابی در کنار یکدیگر به شما کمک می‌‌کنند که هر چه سریعتر قدم به مرحله‌ی بعدی بگذارید.

اولین فروش
اولین فروش حتما به یاد ماندنی خواهد بود. و اینجاست که شما به کارتان دلگرم شده و آن را جدی‌تر خواهید گرفت. موفق باشید.

مدیریت نظرات
در Etsy یک سیستم ۵ ستاره‌‌ای وجود دارد که ۱ به معنای کمترین و ۵ به معنای بیشتری میزان علاقه به محصول شما است. زمانی که مشتری نظر خود را وارد می‌‌کند، این نظر برای عموم نشان داده می‌‌شود. بهتر است اگر فردی کمتر از ۳ ستاره به محصول شما اختصاص داد به آنها پاسخ دهید و متوجه نقاط ضعف عملکرد خود شوید. نظرات برای رشد فروشگاه اینترنتی شما بسیار اهمیت دارند.

در واقع معتبرترین روش تحقیق خریداران برای خرید از یک وب‌‌سایت اینترنتی بخش نظرات مشتریان پیشین است. پاسخ دادن به مشتری‌‌ها نشان می‌‌دهد شما به آنها اهمیت می‌‌دهید. مهربان رفتار کنید و تا حد ممکن نیازهای آنها را بشناسید.

انواع اشتراک های فروش اینترنتی کالا در اتسی

بسته‌ی اشتراک استاندارد یا معمولی: این بسته رایگان است و شامل تمام اصول اولیه‌‌ای است که برای راه‌‌اندازی فروشگاه خود به آن نیاز دارید.

اشتراک Plus: این بسته به پرداخت ماهیانه نیاز دارد که ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. از طریق ایمیل‌‌های خودکار مشتریان شما را از محصولات موجود در انبار مطلع می‌‌کند. به آدرس فروشگاهی شما یک پسوند Store تعلق می‌گیرد. در صورتی‌‌که این افراد محصولات خود را در لیستهای تبلیغاتی Etsy به نمایش بگذارند، این وبسایت اعتبار و حتی تخفیف برای آنها در نظر می‌‌گیرد. بسته‌ی اشتراکی Plus شامل تخفیفات ویژه‌‌ای در زمینه حمل‌‌ و نقل، کارت ویزیت و سایر لوازم بازاریابی می‌‌شود.

اشتراک حرفه‌‌ای: این بسته کاملترین اشتراکی است که در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد و از پایان سال ۲۰۱۹ راه‌‌اندازی شده ‌‌است. تمام ابزارهای قدرتمند بازاریابی را با تهیه اشتراک پرمیوم در اختیار خواهید داشت.

قوانین فروش اینترنتی کالا در اتسی

برای فروش اینترنتی چطور می توان از خدمات اداری و پشتیبانی اتسی بهره برد؟

اگر در حین کار با مشکلی رو به رو شدیم و نیاز به پشتیبانی داشتیم چطور از خدمات پشتیبانی این وبسایت استفاده کنیم؟ یک صفحه مخصوص پشتیبانی که در آن آدرس ایمیل و مشکل خود را وارد می‌‌کنید. کارشناسان سایت از طریق ایمیل مشکل شما را بررسی کرده و پاسخ می‌دهند.

قوانین فروش اینترنتی کالا در اتسی
هر فروشگاه اینترنتی قوانین بخصوصی دارد که اتسی نیز از این قاعده جدا نیست.

یک دفترچه راهنمای فروش، خبرنامه مخصوص فروشندگان و یک صفحه انجمن برای فروشندگان فعال خود در نظر گرفته‌‌است که ارتباط فروشندگان با یکدیگر و با تیم Etsy را هموار می‌‌سازد. سایر خدمات Etsy اپلیکیشن این وب‌‌سایت، تخفیف در هزینه‌‌های پست، گزینه‌‌های سفارشی‌‌سازی به علاوه ابزارهایی برای رسانه‌‌های اجتماعی و تبلیغات است.این ویژگیها، اتسی را به بازار خوبی تبدیل نموده است.

آیا فعالیت فروش در اتسی رایگان است؟

نه، این طور نیست! در مرحله اول عضویت و راه‌‌اندازی فروشگاه در این وب‌‌سایت رایگان است؛ اما پس از آن لازم است در این سه زمینه هزینه‌هایی را بپردازید:

ایجاد لیست برای فروشگاه: زمانی که کالایی را برای فروش ایجاد می‌‌کنید به طور خودکار اندکی از حساب شما برداشت می‌‌شود.

تراکنشها: هنگامی که کالایی به فروش می‌‌رسد، هزینه‌ی معامله وجود دارد. این مقدار استانداردی در تمام پلتفرم‌‌هایی است که به کاربران اجازه فروش محصولات را می‌‌دهند.
پروسه پرداختها: به ازای فروش هر کالا در این وبسایت باید درصدی از هزینه کالا را پرداخت کنید.

چه کالاهایی را در اتسی می توان فروخت؟

وبسایت Etsy یک بازار منحصر ‌‌به ‌‌فرد است که به کاربران اجازه می‌‌دهد خلاقیت خود را با تمام افراد جهان به اشتراک بگذارند. سه دسته محصول در این وبسایت وجود دارد که کالای شما باید در یکی از آنها قرار گیرد. اگر کالایی که می‌‌خواهید به فروش برسانید در این ۳ دسته جای نمی‌‌گیرند، بهتر است طیف گسترده‌‌تری از پلتفرم‌‌های تجارت الکترونیک را بررسی کنید.

فروش اینترنتی چه کالاهایی ممنوع است؟

فروش مجدد کالایی که خرید شده و کالاهای دست دوم در Etsy ممنوع است. به عنوان مثال اگر گردنبدی یونیک خریداری کرده‌‌اید، نمی‌‌توانید آن را برای فروش در Etsy بگذارید. برای این کار باید به وبسایتهای فروشگاهی دیگری از جمله eBay و Amazon مراجعه کنید. چراکه آنها امکان فروش مجدد کالاها را فراهم کرده‌‌اند.

فروش این کالاها، در این وبسایت و سایر پلتفرمهای مشابه ممنوع است:

  • الکل، دخانیات، مواد مخدر، داروهای پزشکی
  • محصولات حیوانی و بقایای انسانی
  • موارد خلاف قوانین بین‌‌المللی
  • کالاهایی که خشونت را ترویج می‌‌کنند یا جلوه می‌‌دهند
  • مواردی که نفرت را تبلیغ و پشتیبانی می‌‌کنند
  • موارد غیرقانونی و کالاهایی که فعالیت غیرقانونی را ترویج می‌‌کنند
  • وسایل خطرناک همچون مواد اولیه پرخطر و انواع سلاح
  • محتوای جنسی

در پایان:

فروش اینترنتی کالا، چالشهای ویژه‌ی خود را دارد. چالشهایی که برخی از آنها مشابه چالشهای بازارهای سنتی و برخی دیگر اختصاص به خود این فضا دارد. برای موفق بودن در این فضا شناخت صحیح قوانین آن و استفاده از تمام امکانات آن ضروری است.

به این موضوع توجه داشته باشیم که بقای پلتفرمهای فروش اینترنتی به بقای فروشنده‌ها معطوف است. تمام این پلتفرمهای امکاناتی را برای حمایت و ترویج و تبلیغ کالای شما ارائه می‌دهند. این بستگی به دقت و توجه شما دارد که کدامیک را مناسب نیازتان انتخاب و هوشمندانه بکار برید.

ممنون که همراه ما هستید. نظرات و پیشنهادات شما راه ما را روشن کرده و به بهبود پاسخگویی به نیازهای شما کمک می‌کند. با کمال افتخار منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

 

منبع اصلی

 

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫27 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر این فروشگاه اینترنتی محدودیت های اکید برای ایرانیان دارد و اگر حتی جایی عبارت Persian هم روی کالا ذکر شده باشد، این کالا را محدود خواهد کرد.

  2. فروش اینترنتی کالا در اتسی مثل دیجی کالاس؟ هم میتونیم به عنوان خریدار، خرید انجام بدیم و به عنوان فروشنده، محصول بفروشیم؟

  3. چرا نمیشه موجودیمون رو برداشت کنیم آیا مشکلی پیش اومده و حل میشه یا نه کلاهبرداری بوده

  4. سلام دوست عزیز
    اتسی خدمات و مزایای خوبی برای همکاری دارد اما با توجه به نوع همکاری گزینه های محتلفی به شما میدهد. پیشنهاد میدهیم با خود این مجموعه برای راهنمایی دقیقتر ارتباط بگیرید

  5. سلام دوست عزیز
    حتما با بخش پشتیبانی اتسی تماس بگیرید.

  6. انگار حساب من در فروش اینترنتی کالا در اتسی هک شده اصلا نمیتونم واردش بشم، چیکار باید بکنم؟

  7. سلام دوست عزیز
    حتما با فروشگاه اتسی با بخش امنیت آن مجموعه تماس بگیرید

  8. یه مدت فروش اینترنتی کالا در اتسی (ETSY) داشتم ولی متاسفانه بخشی از پولم رفت پس ندادن … کاری نتونستم بکنم… ?

  9. با سلام.
    آیا از ایران وقتی در اتسی فروشنده هستیم امکان ارسال کالا با پست ایران وجود دارد؟

  10. در پاسخ به ناصر زینالی

    دوست عزیزم لطفا هر چه سریعتر با پشتیبانی این نرم افزار ارتباط برقرار کنید، امیدواریم پولتون برگرده.

  11. با سلام و درود اگه توسط یک آدرس در ترکیه و حساب بانکی این کشور در سایت Etsy ثبت‌نام کرده باشیم میشه از ایران کالای خودمون را برای خریداران ارسال کنیم . یا باید از همون آدرس منزل ثبت شده در ترکیه کالا ارسال بشه

  12. سلام و درود من در مدتی که در ترکیه بودم حساب بانکی افتتاح کردم و از طریق آدرسی که در استانبول ساکن بودم فروشگاه اتسی را راه اندازی کردم ولی حالا در ایران هستم آیا میتوانم از ایران کالا برای خریداران خود ارسال کنم و از vps کشور ترکیه استفاده کنم

  13. سلام دوست عزیز
    پیشنهاد میشود که با فروشگاه اتسی تماس بگیرید و مشاوره دقیقتری بگیرید. ممکن است ایراداتی نسبت به حقوق بازگشت کالا توسط کاربران گرفته شود

  14. فروش اینترنتی کالا در اتسی از کشور ایران نمیشه دردسرش زیاده توصیه نمیکنم مگر اینکه خارج از کشور آشنا داشته باشید و از طریق اون اقدام به فروش کنین

  15. در پاسخ به حانیه
    حانیه عزیز ممنون از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید 🙂

  16. من از بسته استاندارد فروش اینترنتی کالا در اتسی استفاده میکنم و راضیم. رایگان هست این نسخه برای خرید بقیه نسخه ها که امکانات بیشتری داره باید پول بدیم.

  17. در پاسخ به سهراب رضایی
    سهراب عزیز ممنون از اینکه تجربه تون رو در مورد فروش اینترنتی کالا در اتسی بیان کردین.

  18. فروش اینترنتی کالا در اتسی از کشور ایران ممکنه؟ میتونم محصولاتم رو بفروشم؟

  19. در پاسخ به عمران بابائی
    عمران عزیز اتسی برای کشور ایران تحریم های بسیار جدی داره و به این راحتی نیست که کسی بخواد از ایران فروش داشته باشه. باید روش های دیگه ای امتحان کرد.

  20. سلام
    من در ایران هستم
    میتونم منطقه را انگلستان انتخاب کنم؟
    چون کشور ایران بین گزینه ها نیست
    میتونم با انتخاب یه کشور دیگه پولش رو بدست بیارم
    ایا راه حلی دارید؟

  21. در پاسخ به E
    دوست عزیز فروش محصولات فیزیکی از ایران خیلی سخت و پردردسره و حتی ممکنه پولتون از بین بره. فقط میتونید به عنوان فریلنسر مثلا بنرهای گرافیکی بسازید و بفروشید یا طراحی فونت انجام بدید و …

  22. فروش اینترنتی کالا در اتسی کنسله کلا به کلمه پرشین حساسه میزنه بلاک میکنه …. متاسفانه محدودیت ما خیلی زیاده.

  23. در پاسخ به محمد نظری
    بله متاسفانه همینطوره. ممنون از درج نظر ارزشمندتون محمد عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا