نرم افزارهای سازمانی

7 پلتفرم وب کنفرانس برای جلسات و دور کاری

پلتفرم وب کنفرانس یکی از هزاران تکنولوژی جدید بود که با آمدن کرونا بیشتر مورد توجه قرار گرفت. ویروس کرونا باعث تغییرات جدی در سبک زندگی و همکاری ما شده است، جلسات و نظارت بر کارها و تحویل کارها که همه به صورت حضورا انجام می‌شد، دستخوش تغییر جدی شده است، این موضوع قابل انکار نیست.

همه ما به عنوان بخشی از یک کسب و کار به دنبال راهی برای جبران خسارات قرنطینه هستیم، ویروس کرونا ما را با مفهوم دور کاری و رعایت فاصله اجتماعی آشناتر کرده است، بر اساس پیشبینی‌ها تا یک سال همه ما به نوعی با ویروس کرونا درگیر هستیم ولی نگرانی و استرس فایده‌ای ندارد.

تکنولوژی در این روزها به کمک انسان‌ها آماده تا برنامه‌هایشان را بدون ایجاد وقفه دنبال کنند و اگر شما هم در جستجوی پاسخ برای سوال چگونه کسب و کاری بهره‌ور داشته باشم؟ یا چگونه نظارت دقیق بر پروژه‌های عقب افتاده داشته باشم؟ این مقاله در این مطلب قصد داریم پلتفرم های وب کنفرانس‌ بسیار کاربردی برای کسب و کارها را معرفی کنیم که هم از لحاظ ارتباط بین اعضای تیم و همکاری مفید باشد و هم از لحاظ آموزش!

برای دانلودپلتفرم و نرم افزار های وب کنفرانس می توانید با کلیک بر روی لینک نرم افزار ها را مقایسه کنید و دانلود کنید.

وب کنفرانس چیست؟

تعریف دقیق وب کنفرانس چیست؟ برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات به صورت مجازی و تحت وب را وب کنفرانس می‌گویند یا بهتر است بگوییم وب کنفرانس، یک سرویس آنلاین است که قابلیت اجرای جلسات شرکت، آموزش آنلاین یا صحبت دوستانه را فراهم می‌کند.

پس در حالت کلی وب کنفرانس یک سرویس آنلاین می‌باشد که با کمک آن می‌توانیم آموزش، جلسات، کنفرانس و … را برگزار نماییم و در هر جای دنیا می‌توانیم از طریق وب کنفرانس با یکدیگر ارتباط داشته باشیم. برای بازدهی بیشتر معمولا وب کنفرانس را ضبط کرده و چند بار به آن گوش می‌دهند. معمولا وب کنفرانس‌ها هم به صورت تصویری هستند و هم صوتی.

 

چرا از پلتفرم وب کنفرانس باید استفاده کنیم؟

وب کنفرانس با ایجاد محیط تصویری و صوتی برای ارتباط اعضای تیم با یکدیگر و برنامه ریزی و پیشبرد اهداف تیم، به رشد کسب و کارها مخصوصا در این بحران جهانی کمک می‌کند. علاوه بر کسب و کارها، آموزش نیز در این بحران دچار اختلال شده است ولی با کمک نرم افزارها و پلتفرم‌های آنلاین وب کنفرانس در این زمینه، همه دانشجوها می‌توانند روند یادگیری خود را ادامه دهند و وقفه‌ای ایجاد نکنند. آموزش کاملا آنلاین می‌باشد که حتی دانشجویان می‌توانند سوالات و اشکالات خود را آنِ واحد از استاد بپرسند.

همانطور که می‌دانید هدف تولید نرم افزار یا هر پلتفرمی ، آن است که از یک سو نیازهای کاربران را برآورده کرده و از سوی دیگر کیفیت مناسب عملکرد سیستم تضمین نماید. پلتفرم‌های وب کنفرانس نیز سعی کرده‌اند از هر جهت نیازهای کاربرانشان را برآورده سازند.

 

معرفی نرم افزارها و پلتفرم‌های وب کنفرانس

با توجه به اهمیت وب کنفرانس در ایران و دنیا، در زینسی یک دسته بندی به معرفی اپلیکیشن‌های وب کنفرانس اختصاص یافته است و شما با کلیک کردن روی این لینک می‌توانید به نرم‌افزارها (شامل اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها) دسترسی داشته باشید، و همچنین از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه اپلیکیشن‌های وب کنفرانس دسترسی داشته باشید، در ادامه منتخبی از این اپ‌های ایرانی و خارجی مربوط به وب کنفرانس معرفی شده است، همراه ما باشید.

ادوبی کانکت ( ADOBE CONNECT )

یکی از مشهورترین و قوی‌ترین پلتفرم‌های آنلاین و قدرتمند جهانی در زمینه وب کنفرانس، ADOBE CONNECT نام دارد. این پلتفرم توسط کمپانی بزرگ ADOBE توسعه داده شده است. همانطور که می‌دانید نرم افزار وب کنفرانس برای کسب و کارهای که به صورت دورکاری فعالیت دارند، یک ابزار بسیار پر اهمیت است، همچنین در صورت بروز بیماری همه گیری مانند کرونا، یک ابزار مناسب برای همه کسب و کارهایی است که نمی‌توانند به صورت حضوری گرد هم آیند.

با کمک پلتفرم ADOBE CONNECT می‌توانید جلسات آنلاین و مشارکتی ، کلاس مجازی و یا وبینار برگزار کنید بنابراین ADOBE CONNECT برای دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک مناسب می‌باشد. امکان ضبط جلسه و یا آموزش وجود دارد و بعدا هم قابلیت دانلود را دارد و به راحتی بعد از اتمام جلسه یا آموزش می‌توان آن را مرور کرد. کاربران از مقرون به صرفه بودن این پلتفرم رضایت کامل دارند و همچنین ADOBE CONNECT در ایران بیشتر وب کنفرانس‌های دیگر طرفدار دارد. این پلتفرم برای حداقل 100 و حداکثر 1000 کاربر آنلاین مناسب است. برای نوشتن نظرات خود در خصوص این نرم‌افزار روی لینک کلیک کنید.

پلتفرم وب کنفرانس ادوبی کانکت
ادوبی کانکت نرم افزار آنلاینی است که برای دور کاری بسیار مفید است.

گوتومیتینگ ( GoToMeeting )

یکی دیگر از پلتفرم‌های پرطرفدار در زمینه وب کنفرانس، GoToMeeting نام دارد. GoToMeeting به شما امکان مکالمه چهره به چهره (تصویری) را می‌دهد و بعد از هر کنفرانس و یا آموزش می‌توانید آن را ضبط کرده و به اشتراک نیز بگذارید. کاربران این پلتفرم از امن بودن و بالا بودن کیفیت GoToMeeting احساس رضایتمندی زیادی دارند. این پلتفرم قابلیت به اشتراک گذاری جلسه و یا آموزش ضبط شده را نیز دارد.در این پلتفرم حداکثر 200 شرکت کننده به صورت آنلاین می‌توانند شرکت کنند. آیا شما تجربه استفاده از این پلتفرم را دارید؟ چه نقاط مثبت و منفی می‌بینید؟ برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزار GoToMeeting روی لینک کلیک کنید.

 

نرم افزار GoToMeeting
در این تصویر نمایی از پلتفرم GoToMeeting می بینید.

لوپ آپ LoopUp

LoopUp هم یک پلتفرم وب کنفرانس برای رفع نیازهای کاربران در زمینه آموزش، اجرای جلسه آنلاین و … می‌باشد. که امکان چت آنلاین را نیز برای کاربران به صورت همزمان فراهم کرده است. LoopUp از امنیت سازمانی بالایی برخوردار است، بنابراین می‌توانید دقیقاً بدانید چه کسی در تماس با شما و شرکت در وب کنفرانس‌تان است و از داده‌های محرمانه شما به با دقت محافظت می‌کند.

آیا تجربه استفاده از LoopUp را دارید؟ از نظر شما نقاط منفی و مثبت آن چیست؟ برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزارLoopUp روی لینک کلیک کنید.

نرم افزار وب کنفرانس LoopUp
در این تصویر نمای کلی از این نرم افزار را می بینید

 

وب میتینگ Web Meeting

یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که شما باید برای ارتباط بیشتر با همکارانتان و یا ادامه آموزش استفاده کنید، Web Meeting نام دارد. Web Meeting هم یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار در زمینه وب کنفرانس می‌باشد که امکان ارتباط تصویری و ویدیویی را برای کاربرانش فراهم کرده است. نظر یکی از کاربران پلتفرم WebMeeting این است: سال‌هاست از WebMeeting استفاده کرده‌ام و برای تماس‌های کنفرانسی و به اشتراک گذاری ارائه‌ها، تصاویر و بسیاری از موارد دیگر عالی عمل می‌کند.

آیا تجربه استفاده از Web Meeting را دارید؟ از نظر شما نقاط منفی و مثبت آن چیست؟ برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزار Web Meeting روی لینک کلیک کنید.

پلتفرم وب کنفرانس وب میتینگ
نمایی از تبلیغ این نرم افزار را می بینید

 

زوم (zoom)

یکی دیگر از معروف‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های وب کنفرانس و وبینار، zoom می‌باشد. در این پلتفرم امکان برگزاری جلسه، آموزش آنلاین، وبینار و … وجود دارد و شما هم می‌توانید به عنوان برگزار کننده حضور یابید و هم شرکت کننده. با نرم افزار Zoom یک جلسه 100 نفره با فیلم‌های شفاف، چهره به چهره، اشتراک گذاری صفحه نمایش با کیفیت و پیام‌های فوری را شروع کنید به آن بپیوندید. اکثر کاربران این نرم افزار فیدبک مثبت به آن داده‌اند. برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزار زوم روی لینک کلیک کنید.

 

نرم افزار وب کنفرانس زوم
یکی از پر کاربرد ترین پلتفرم های وب کنفرانس زوم است که نمایی از آن را در این تصویر می بینید.

اسکای روم

یکی از معروف‌ترین وب کنفرانس و وبینار ایرانی پلتفرم اسکای روم نام دارد. اسکای روم از پشتیبانی بسیار قوی برخوردار است و شما را در برگزاری جلسات و وبینار همراهی می‌کند تا هر بهتر رویداد خود را برگزار نمایید. از 300 تا 1000 کاربر به طور همزمان می‌توانند آنلاین شوند ولی قیمت بسته متفاوت می‌باشد یعنی شما با حداقل پرداختی می‌توانید 300 به طور همزمان آنلاین داشته باشید و با حداکثر پرداختی 1000 نفر. برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزار اسکای روم روی لینک کلیک کنید

 

پلتفرم اسکای روم
در تصویر بالا نمایی از فضا اسکای روم می بینید.

فراسو

یکی از پلتفرم‌های ایرانی پرطرفدار در زمینه وب کنفرانس و وبینار، فراسو نام دارد. این پلتفرم امکان ارتباط سمعی و بصری را بین کاربرانش فراهم آورده است. کسب و کارها برای برگزاری جلسات با همکارانشان و همچنین دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌توانند از فراسو استفاده کنند. فراسو تمامی امکانات یک کلاس درس را برایتان فراهم کرده است مانند: تخته سیاه، امکان ارسال فایل و … بنابراین هیچ کمبودی حس نخواهید کرد.

در فراسو حداقل 10 و حداکثر 300 نفر به طور همزمان می‌توانند در جلسه حضور یابند. آیا تجربه استفاده از فراسو را دارید؟ از نظر شما نقاط منفی و مثبت این پلتفرم ایرانی چیست؟ برای نوشتن نظرات خود در خصوص نرم‌افزار فراسو روی لینک کلیک کنید.

 

پلتفرم وب کنفرانس فراسو
در تصویر بالا فضای ورودی کاربر در پلتفرم فراسو است.

پلتفرم وب کنفرانس دریچه های جدیدی را بر روی مخاطبان و برگزار کنندگان کلاس ها قرار داده که دیگر محدودیت جغرافیایی برای برگزاری کلاس وجود ندارد. این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. در صورتی که از اپلیکیشن‌های معرفی شده استفاده کرده اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. دانشگاه ما از ادوبی کانکت استفاده میکرد خوب بود راضی بودیم دیگه قطع و وصلی هم که همشون دارن، اینم داشت ولی تا اون حد اذیت نمیکرد اگه نت خوب بود.

  2. وب کنفرانس اسکای روم کیفیت تصویر خوبی داره؟ بعضی از این نرم افزارها خیلی بی کیفیت هستن از نظر وضوح تصویر.

  3. سلام شهاب عزیز
    بله این نرم افزار از کیفیت تصویر و صدای خوبی برخورداره و شما می تونید ازش برای ارتباطات خودتون و جلسات استفاده کنید.

  4. وب کنفرانس برای جلسات و دور کاری اسکای روم خیلی خوبه سرعتش از ادوبی هم بهتره تو ایران.

  5. پلتفرم وب کنفرانس فقط ادوبی کانت غیر این اصلا خوب نیست امتحان کردم ولی راضی نبودم

  6. پلتفرم وب کنفرانس برای جلسات و دور کاری زوم و اسکای روم خوبه از هر دو راضی بودم

  7. پلتفرم وب کنفرانس برای جلسات و دور کاری فراسو خیلی چرت بود اصلا راضی نبودم

  8. پلتفرم وب کنفرانس برای جلسات و دور کاری ادوبی کانکت که خوبه خودشم رایگانه‌. فراسو و اسکای روم هم بد نیستن

  9. ممنون که پلتفرم وب کنفرانس برای جلسات رو معرفی کردید، شدیدا دنبالش میگشتم

  10. در پاسخ به ساحل نوروزی

    چقدر انرژی میگیریم وقتی میبینیم براتون مفید واقع شده

  11. به نظرم بهترین پلتفرم وب کنفرانس ادوبی کانکت باشه سرعت و امکاناتش خوبه خودشم رایگانه

  12. بعد از شیوع کرونا نرم افزارهای وب کنفرانس تو ایران هم رایج شدن. در کشورهای خارجی که از قبل رایج بود . همون ادوبی رو انتخاب میکنم به عنوان نرم افزار وب کنفرانس

  13. در پاسخ به سارا
    بله درسته سارای عزیز. زمان رایج شدن وب کنفزانس ها در ایران رو میتونیم شیوع کرونا اعلام کنیم.

  14. نرم افزار وب کنفرانس GoToMeeting خیلی توپههههه حتما حتما امتحانش کنین. فوق العاده س

  15. در پاسخ به قیاسی
    دوست عزیز ممنون از این که نظرتون رو در مورد نرم افزار وب کنفرانس به اشتراک گذاشتید.

  16. پلتفرم وب کنفرانس ادوبی خیلی حرفه ایه با اینکه بعضی وقتا قطعی داره ولی در کل نرم افزار خوبیه.

  17. در پاسخ به مهرداد رضوی
    بله مهرداد عزیزم پلتفرم وب کنفرانس ادوبی جزو بهترین نرم افزارهاس.

  18. پلتفرم وب کنفرانس زوم خیلی عاااالیه حتما امتحانش کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا