ابزار توسعه سازمان

بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور

بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور در بحران کرونا بسیار سخت تر از گذشته است. در عرض چند هفته، COVID 19(ویروس کرونا) به یکی از وقایع مخرب‌ترین قرن تبدیل شده و سبک زندگی ما را عوض کرده است.این یک نوع رویداد خاص است و در حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان، اشتغال و … تأثیر منفی می‌گذارد و در عین حال می‌تواند به دور از انتظار، ترافیک زیادی برای برخی از کسب و کارها ایجاد کند مثلا ترافیک قابل محسوسی در زینسی در انواع دسته‌بندی‌ها دیده می‌شود. آیا دغدغه شما این هست که در دوران کورنا توسعه کسب و کار داشته باشید؟

آیا به این فکر می‌کنید که چگونه این بحران را تبدیل به یک فرصت کنید و بیزنس خود را توسعه دهید؟ پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا یک راهنمای کامل برای بازایابی نرم افزارهای کسب و کار محور در بحران کوید-19 را برایتان ارائه دهیم. همراه ما باشید

بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور
بازاریابان در تلاش هستند تا در هر شرایطی مجصولات را بفروشند.

ویروس کرونا، بازاریابان و فروشندگان B2Bرا در نقطه عطف قرار داده است، زیرا رقابت و دستیابی به فروش، خیلی بیشتر از قبل به چشم می‌خورد و باید برای خودشان نقطه رقابتی ایجاد کنند تا از رقبای خود جلو بزنند.

ویروس کرونا منجر به ایجاد محیطی در کسب و کار B2B شده است که:

اکنون رقابت در بین فروشندگان بیش از همه دوره‌های دیگر است.
اعتماد خریداران مثل همیشه کم است، فقط 8٪ از خریداران B2B به نمایندگی فروش که در همین لحظه با آن‌ها کار می‌کنند، اعتماد دارند.

کوید-19 (ویروس کرونا) منجر به چندین تغییر عمده در رفتار خریدار B2B شده است، از جمله 50٪ خریداران قبل از تماس با فروش، ذهن خود را آماده کرده‌اند و مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای امکانات جدید نیستند. حال ما به عنوان فروشندگان و بازاریابان باید انتظار داشته باشیم که خریداران قبل از خرید 3 – 5 برابر تحقیقات و اعتبار بیشتری انجام دهند و ما باید خط تولید را قوی‌تر از پیش ادامه دهیم.

بازاریابی نرم افزار
در این تصویر بازاریابی خدمات را نشان می دهد که در حال پرزنت کردن است.

بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور باید به سمت یک استراتژی‌ دیجیتال پیش برود.

این چند هفته آینده برای بازاریابان B2B بسیار مهم خواهد بود. اضطراب زیاد است، آمادگی خریداران در حال حاضر کم است و بسیاری از سازمان‌ها و تیم‌ها همچنان در حال دورکاری هستند.

ولی تجارت هنوز هم باید انجام شود. همه برنامه‌ها هنوز هم باید اجرا شوند. خریداران هنوز هم نیاز به کشف فروشندگان دارند و فروشندگان هنوز هم باید بتوانند بفروشند.

کسانی که استراتژی‌های خود را تنظیم کرده و بسیار هوشمند با بحران پیش آمده کنار آمده‌اند، اختلال‌ها را کاهش می‌دهند و در طولانی مدت به عنوان برنده ظاهر می‌شوند، هم در صنایع خود و هم با خریداران.

 

راهنمای کامل برای بازایابی نرم افزارهای کسب و کار محور در بحران ویروس کرونا

 

در نظر بگیرید که اکنون 100٪ تحقیق و مشارکت خریداران شما به صورت آنلاین در منزل انجام می‌شود، این بدان معنی است که بازارهای آنلاین مانند دیجی کالا توسط خریداران بسیار بازدید و بازبینی خواهند شد.

افزایش گسترده ترافیکی بین 50٪ – 500٪ که در سراسر زینسی دیدیم هم دقیقاً حاکی از آن است که کسب و کارهای آنلاین مانند: زینسی در حال حاضر برای خریداران نرم افزار مهم‌تر از همیشه هستند.

خریداران در هفته‌های آینده به دنبال نرم افزار خواهند بود. نرم افزار شما برای اطمینان از اولویت‌بندی و آمادگی استراتژی بازاریابی خود، از دفترچه بازی تاکتیکی زیر استفاده کنید:

به خریداران کمک کنید تا شما را کشف و ارزیابی کنند
با بررسی‌های معتبر (و فعلی) نرم افزار خود، اعتماد خریدار را جلب کنید
رشد مارکتینگ، سوخت رسانی به موتور بازاریابی
از محتوای نظرات کاربران برای رشد دادن دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید

بیایید شروع کنیم.

1- به خریداران کمک کنید تا شما را کشف و ارزیابی کنند

چطور؟ اطمینان حاصل کنید که پروفایل‎های بازار شما 100٪ آماده نمایش به خریدارها است. یک حسابرسی از بالا به پایین از اطلاعات تماس پروفایل، پیام رسانی، پیوندها، و … داشته باشید. از خود بپرسید بهترین مطالب شما در آن جا چیست؟ این شامل فیلم‌های جدید، فایل‌های قابل بارگیری و تصاویر در بسترهای نرم افزاری است.

چرا؟ چون پروفایل یکی از سه منبع برتر خریداران B2B قبل از خرید خواهد بود. جلب توجه، بهینه سازی و قابل اعتماد بودن پروفایل بسیار مهم است، به ویژه در حال حاضر. در واقع پروفایلتان به عنوان نماینده محصول و نرم افزار شما باشد.

2- با بررسی‌ و نظرات معتبر از کاربران فعلی ، اعتماد خریدار را جلب کنید

چطور؟ اطمینان حاصل کنید که بررسی‌های پروفایل کسب و کارتان آپدیت شده و خوب باشد. اگر داده‌هایتان آپدیت شده نیست، اکنون زمان تنظیم آن برای به روز نگه داشتن منبع اطلاعات کسب و کارتان است.

چرا؟ بررسی منبع اطلاعات مرحله اول برای خریداران B2B است، و فراموش نکنید که 85٪ از خریداران پس از بررسی شما را نادیده می‌گیرند! این بدان معناست که تازه نگه داشتن اطلاعات شما به ویژه و در حال حاضر – به ویژه در موضوع نرم افزار – تفاوت بین جلب اعتماد یا بی اعتنایی مشتریان خواهد بود.

 

نرم افزار کسب و کار محور و مانیتور کردن
در این تصویر می بینید که چطور نظرات کاربران مانیتور شده است.

3- رشد مارکتینگ، سوخت رسانی به موتور بازاریابی

چطور؟ اطمینان حاصل کنید که کمپین‌ها و فعالیت‌های ABM شما برای سرمایه گذاری روی ترافیک وب سایت و معرفی محصولاتتان آماده است. همانطور که می‌دانید تغذیه مارکتینگ در فروش بیشتر تاثیر بسزایی دارد.

 

مدیریت مبتنی بر فعالیت (ABM) را می‌توان به عنوان اجرای مدیریت هزینه‌های مبتنی بر فعالیت دانست. این یک رویکرد مدیریتی است که در مدیریت کارآمد و مؤثر فعالیت‌ها به منظور ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده به مشتریان و همچنین افزایش سودآوری و رقابت پذیری سازمان متمرکز است.

 

تنظیم هدف برای تغذیه مارکتینگ کمک می‌کند تا به راحتی و صورت کارآمد، به کسانی نمایش داده شوید که در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند. مثلا می‌توانید خدمات و محصولات را در کانال‌هایی مانند LinkedIn منتشر کنید.

تبلیعات و بازاریابی می‌تواند ترافیک سایت را افزایش داده و محصولاتتان برای افراد زیادی معرفی شود، فقط بهتر است که روش‌های تبلیغات خوبی را در پیش بگیرید، آن موقع است که از بسیاری رقبای خود جلو خواهید زد.

 

4- از محتوای نظرات کاربران برای رشد دادن دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید

 

چطور؟ نویزهای رقبای خود را قطع کنید. به reviews ها توجه کنید، در واقع معایب ذکر شده در reviews ها را رفع کرده و نقاط مثبت را افزایش دهید.

چرا؟ محتوای شخص ثالث که از مشتری درجه یک تولید می‌شود، بزرگترین مانع برای کسب و کارتان است و باید به آن توجه داشته باشید، زیرا فقط شما نیستید که دیجیتال مارکتینگ خود را دوبرابر می‌کنید.

تنها راه ایستادن در مقابل کانال پر سر و صدای رقبا، استفاده از reviews ها می‌باشد پس به reviews ها به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای محتوای بازاریابی نگاه کنید.

برای بازاریابی – به برنامه های خود یک مزیت اساسی بدهید

این به معنی افزایش تبلیغات بازاریابی دیجیتالی، بررسی ایمیل‌ها و بررسی گزارش‌های سه ماهه و داده‌های مقایسه‌ای است.

برای فروش از طریق ایجاد تمایز، برنده باشید

این به معنای به اشتراک گذاری گزارش‌ها و ایجاد صفحات دیجیتالی بر اساس reviews می‌باشد. از کانال‌های مختلف که نرم افزار خود را عرضه می‌کنید، به عنوان سکوی فروش استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نماینده‌های شما آماده تنظیم جلسه هستند و می‌توانند لاین فروش بسازند و قراردادهای محرمانه را ببندند، حتی اگر شما به یک توافق نرسیده باشید.

در این مطلب سعی کردیم یک راهنمای کامل برای بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور ارائه دهیم.
ممنون که همراه زینسی هستید لطفا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز شما به این مقاله

‫10 دیدگاه ها

  1. چه نرم افزارهایی در زمینه بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور میتونن به ما کمک کنن؟

  2. ممنون از مقاله بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار. روشهایی که ذکر کردین به پیشرفت کار کمک میکنه.

  3. در پاسخ به حسن صداقت
    حسن عزیز خوشحالیم که مقاله بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور براتون مفید واقع شده و پسندیدن.

  4. مقاله خوبی بود ممنون. کسب و کارهای زیادی در دوران کرونا نابودن شدن ولی اونایی که موندن خیلی قوی تر شدن در واقع بازاریابی خوبی داشتن.

  5. بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار محور نیاز به افراد متخصص و کلی هم نرم افزار داره. باید هم نیروی انسانی خوبی داشته باشیم و هم از ابزارهای خوبی استفاده کنیم.

  6. در پاسخ به mahdi
    کاملا با نظرتون موافقم مهدی عزیز. ممنون از همراهی تون.

  7. بازاریابی نرم افزارهای کسب و کار اهمیت زیادی خیلی زیادی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا