حسابداری

بهترین برنامه حسابداری انبارداری چیست؟

اگر کسب و کار کالامحوری دارید، داشتن انبار و درگیری با مسائل حسابداری آن مقوله‌ای بسیار مهم است. حسابداری انبار، ارزش مالی موجودی انبار را تعیین می‌کند. هر چقدر موجودی مواد اولیه یا محصول نهایی با ارزش باشد، مسئله امنیت و حفظ اطلاعات نیز به همان اندازه بیشتر می‎شود. انتخاب بهترین برنامه حسابداری انبارداری در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد حسابداری انبارداری با شما صحبت کنیم و بهترین اپلیکیشن حسابداری انبارداری را معرفی نماییم. همراه ما باشید.

حسابداری انبارداری چیست؟

ابتدا یک تعریف بسیار ساده و کوتاه از حسابداری انبارداری را ارائه می‌دهیم. حسابداری انبارداری، مجموعه عملیاتی است که برای مشخص کردن قیمت موجودی انبار انجام داده می‌شود.

همه شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای این که از وضعیت موجودی کالاهای خود باخبر باشند، باید حساب‌های انبار را کنترل کنند.

در همه کسب و کارهای کالامحور، برای کنترل هزینه‌های نگهداری از موجودی انبار، دریافت سفارش به اندازه موجودی، در اختیار داشتن مقادیر کافی مواد اولیه و تولید کالا در بازه تعیین شده، به نرم افزار حسابداری انبارداری نیاز دارند.

اهداف حسابداری انبارداری

یکی از مهم‌ترین اهداف حسابداری انبارداری، دریافت، نگهداری، توزیع صحیح و به موقع مواد، کالا و دیگر وسایل مورد نیاز است. پیشگیری از ضرر و زیان در کسب و کارها با کنترل دقیق انبار و پیشگیری از زیاد شدن بیش از حد موجودی نیز جزو اهداف این نوع حسابداری به شمار می‌آید.

از دیگر اهداف حسابداری انبارداری هم می‌توان به پیشگیری از هزینه بیشتر، از بین بردن سرمایه و کنترل تعداد موجودی انبار اشاره کرد. همچنین آسان‌تر و کم‌تر کردن عملیات‌های حسابداری، با صدور قبض انبار و آسان کردن پرداخت مبلغ کالا به فروشنده کالا نیز از اهداف بهترین برنامه حسابداری انبارداری است. انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری انبارداری ، همه این اهداف را محقق خواهد ساخت.

انبارگردانی چیست؟

انبارگردانی پروسه‌ای مهم است که در حسابداری انبارها انجام می‌گیرد. به مراحل کنترل موجودی و بررسی کالاها با اسناد مالی ثبت شده در سیستم، انبارگردانی می‌گویند. این پروسه باید در پایان هر دوره مالی انجام گیرد. هدف اصلی از انبارگردانی، بررسی کسری موجودی یا تعیین میزان مازاد موجودی کالاست. در این پروسه، کالاهای تاریخ گذشته و معیوب نیر مشخص خواهند شد.

وظایف حسابدار انبار

مدیر کسب و کار، یک حسابدار برای انبار خود انتخاب می‌کند. وظایف این حسابدار عبارتنداز:

  • محاسبه‌ درصد هزینه‌ فروش
  • بررسی موجودی ابتدایی انبار
  • بررسی موجودی خریدها
  • بررسی موجودی کنونی انبار
  • بررسی میزان فروش
  • محاسبه‌ هزینه‌ فروش

انتخاب بهترین برنامه حسابداری انبارداری

برای آسان انجام شدن حسابداری انبار، به انتخاب بهترین برنامه حسابداری انبارداری نیاز داریم. در ادامه به معرفی برنامه حسابداری انبارداری می‌پردازیم:

نرم افزار حسابداری انبار هوفر

نرم افزار حسابداری انبارداری هوفر در لیست بهترین نرم افزار حسابداری انبارداری قرار می‌گیرد. این برنامه قابلیت بایگانی اسناد و گزارش‌های مالی را دارد.

برای بهره‌مندی از ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری هوفر می‌توانید از  کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه استفاده کنید و نظارت بر روند مالی شرکت را بر عهده بگیرید. این نرم افزار گزارش گیری را به صورت کاملا دقیق انجام می‌دهد. به صورت روزانه و یا حتی ماهانه می‌توانید از انبار خود گزارش‌های حسابداری را دریافت کنید.

همچنین صدور فاکتور و ثبت صورتحساب آن نیز از دیگر ویژگی‌های این حسابداری است. قابل توجه است که همه این پروسه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری هوفر ، تنظیم اظهارنامه مالیاتی است. همچنین این نرم افزار قابلیت کنترل سر رسید قرارداد‌ها و تشکیل پرونده معاملات را دارد. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است. شما می‌توانید عملیات حسابداری در انبار را به صورت کاملا دقیق انجام دهید.

مزایای هوفر

هوفر دارای مزیت‌های زیر است:

  • دسترسی به نرم افزار از طریق تلفن هوشمند، کامپیوتر و گوشی
  • گزارش گیری دقیق
  • صدور فاکتور و ثبت صورت حساب‌
  • تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی

نرم افزار حسابداری آسان

از دیگر گزینه‌های پیش رو برای انتخاب بهترین اپلیکیشن حسابداری انبارداری ، نرم افزار حسابداری آسان است. برای استفاده از این نرم افزار نیاز به دانش انبارداری ندارید. به راحتی می‌توانید عملیات مربوط به انبارگردانی و حسابداری انبار را به صورت خیلی سریع یاد بگیرید و اجرا کنید.

با کمک این نرم افزار می‌توانید رسید ورود کالا به انبار و خروج کالا از انبار را صادر کنید. ثبت رسید ورود و خروج کالا از طریق پارس بارکد خوان نیز از امکانات ویژه این نرم افزار است.

در این نرم افزار امکان تعریف کالاها و انبارهای موجود، وجود دارد. در نظر داشته باشید که کالاها در این نرم‌افزار به صورت خودکار تعریف خواهند شد.

چاپ حواله‌های ورود و رسید‌های خروج در این نرم افزار، به سادگی ثبت ذخیره و چاپ می‌شوند. اگر انبار‌های متعددی دارید، با کمک نرم افزار حسابداری و انبارداری آسان می‌توانید کالاهای موجود در هر انبار را به صورت جداگانه ثبت کنید.

از امکانات ویژه این نرم افزار می‌توان به تعریف فرمول تولید کالا، اشاره کرد. با کمک گرفتن از این فرمول، کارهای بعدی شما بسیار آسان خواهد شد. همچنین در این نرم افزار امکان تولید بارکد و سریال به صورت گروهی برای کالاها موجود است. در نرم افزار آسان می‌توان همه حواله‌ها و اسناد انتقال را در کاغذ‌های معمولی حرارتی و فیش پرینتر چاپ کرد.

مزایای انبارداری آسان

نقاط مثبت و مزایای انبارداری آسان شامل موارد زیر است:

  • ثبت حواله برگشت از خروج کالا
  • ثبت حواله تولید کالا با تعیین مجزای انبار تولید و انبار مواد اولیه
  • قابلیت ورود از اکسل اشخاص و کالاها
  • امکان تولید سریال کالا و بارکد کالا
  • قابلیت چاپ مشخصات و بارکد کالا
  • ثبت درخواست خرید کالا با قابلیت تبدیل به حواله ورود
  • امکان تعریف فرمول تولید کالا

مهفا

با نرم افزار انبارداری مهفا همه فرایند‌های اصلی در انبار را به آسانی انجام می‌دهد. این فرایند‌ها پذیرش کالا، ورود و خروج کالا از انبار‌های مختلف، جابجایی کالاها میان انبارها، مدیریت درخواست‌ها و خرید کالا و بسته بندی و تحویل کالا را شامل می‌شود.

فرآیندهای پشتیبانی مانند خدمات ارزش افزوده، مدیریت انبار و کنترل کیفیت بر اساس این نرم افزار انجام می‌گیرد.

از ویژگی‌های خاص این نرم افزار می‌توان بهره گیری کالا از طریق کد رهگیری آنی و گزارش‌های متنوع از قسمت‌های مختلف انبار با ابزار گزارش‌ساز اشاره کرد. با کمک این نرم افزار می‌توانید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی موجودی کالا‌ها را پاسخ دقت تمام انجام دهید.

همچنین امکان قیمت گذاری کالا‌ها به چند روش مختلف، تجهیزات انبار، مدیریت منابع انسانی و … نیز در این نرم‌افزار مشاهده می‌شود. این نرم افزار برای مکانیزاسیون بیشتر، امکان ارتباط با واحد‌ها و سیستم‌های مختلف از جمله تدارکات و خرید بازرگانی و فروش انواع حسابداری مالی را فراهم کرده است.

قابل ذکر است که معرفی دوره‌های انبارداری در این نرم افزار به صورت نامحدود انجام می‌گیرد.

نقاط مثبت نرم افزار مهفا:

مزایا و نکات مثبت نرم افزار حسابداری انبار مهفا عبارتنداز:

  • تعریف گروه‌های انبار به صورت نامحدود و درختواره‌ایی
  • معرفی نامحدود انبار و مشخص کردن طول کد یا تعداد کاراکتر کدها
  • مشخص کردن نحوه قیمت گذاری کالا در هر انبار
  • انتخاب کاربران انبار از میان کاربران معرفی شده در کنسول امنیتی و تخصیص نوع کاربر
  • تعریف تعداد نامحدود واحد سنجش
  • معرفی اطلاعات مربوط به ارتباط انبار با سیستم حسابداری مهفا
  • تعریف شناسنامه کالا برای هر یک از کالاها به طور مجزا
  • امکان تخصیص هر کالا به یک یا چند انبار یا مرکز هزینه با سریال‌های متفاوت یا یکسان

نرم افزار انبار چرتکه

نرم افزار انبارداری چرتکه ، از دیگر گزینه‌های پیش روی شما برای بهترین برنامه حسابداری انبارداری است. در این نرم افزار امکان تعریف کالا، موجودی اول دوره برای کالاها، معرفی حساب اشخاص، کاردکس کالا، ثبت برگشت از رسید و حواله انبار ثبت رسید و حواله انبار و گزارش از موجودی فیزیکی انبار وجود دارد.

شما با کمک این نرم افزار می‌توانید چند انبار را به سیستم اضافه کنید و بین انبارها نیز انتقال کالا انجام دهید. همچنین امکان تعریف دو واحد همزمان برای هر کالا جزو ویژگی‌های محبوب این نرم افزار است.

امکان تعیین شماره بارنامه، تاریخ بارنامه، شماره ماشین، نام راننده و وزن بار نیز در این سیستم مشاهده می‌شود. با کمک این نرم افزار نگران کالاهای تاریخ گذشته خود نباشید، زیرا چرتکه کالاهای منقضی شده در انبار را به شما یادآوری می‌کند. این نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک متوسط و بزرگ مناسب است.

مزایای نرم افزار چرتکه

مزایای نرم افزار چرتکه عبارتنداز:

  • معرفی حساب اشخاص
  • کاردکس کالا
  • گزارش از موجودی فیزیکی انبار
  • امکان اضافه کردن چند انبار و انتقال بین انبارها
  • امکان تعریف دو واحد همزمان برای هر کالا
  • ثبت رسید و حواله انبار
  • ثبت برگشت از رسید و حواله انبار

معرفی بهترین نرم افزار در زینسی

در این مقاله با تعریف حسابداری انبارداری، اهداف حسابداری انبارداری، وظایف حسابدار انبار و تعریف انبارگردانی آشنا شدیم. سپس به معرفی نرم افزار حسابداری انبارداری پرداختیم. از نظر شما بهترین برنامه حسابداری انبارداری کدام است؟ برای مقایسه اپلیکیشن حسابداری انبارداری می‌توانید از ابزار مقایسه زینسی کمک بگیرید. لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با زینسی در میان بگذارید. ممنون که همراه ما هستید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫29 دیدگاه ها

  1. بهترین برنامه حسابداری انبارداری به نظرم مهفا هست راضیم ازش ✔️ توصیه میکنم

  2. بهترین برنامه حسابداری انبارداری چرتکه هست واقعا عالیهههههههه حتما امتحان کنین

  3. بهترین برنامه حسابداری انبارداری هوفره مخصوصا بخش تنظیم اظهارنامه های مالیاتی ش.

  4. بهترین برنامه حسابداری انبارداری با توجه به امکاناتش، نرم افزار آسان هست. خوب و کاربردی و در عین حال استفاده ازش آسونه.

  5. در پاسخ به مهسا حیدری
    ممنون از نظرت مهسای عزیز. قطعا در لیست بهترین برنامه حسابداری انبارداری ، چرتکه هم قرار داره.

  6. بهترین برنامه حسابداری انبارداری به نظر شخصی بنده ، هوفر هست. چندین ساله استفاده میکنم و کاملا راضیم ازش

  7. در پاسخ به سپهر
    سپهر عزیز ممنون از این که تجربه تون رو با زینسی به اشتراک گذاشتید.

  8. برنامه های حسابداری انبارداری که تو این مقاله ازشون اسم بردید، رایگان هستن؟

  9. در پاسخ به صدرا
    صدرای عزیز اکثر برنامه های حسابداری انبارداری ، نسخه دموی رایگان دارن و برای استفاده دائمی از نرم افزار باید مبلغ ماهیانه، دائمی و یا سالیانه پرداخت بشه.

  10. بهترین برنامه حسابداری انبارداری نمیدونم کدومه من یکی رو استفاده میکردم قبلا‌. خودم وارد کردنی سریعتر می‌شد خیلی عجییب یود.

  11. در پاسخ به مهرداد عمرانی
    مهرداد عزیز احتمالا نرم افزاری انتخاب کرده بودید که سرعتش کم بود لطفا لیست بهترین برنامه حسابداری انبارداری در این مقاله رو بخونید، امیدوارم براتون مفید واقع بشه.

  12. در پاسخ به سمانه
    سمانه عزیز برنامه حسابداری انبارداری چرتکه نسخه رایگان داره ولی پولی هست.

  13. بهترین برنامه حسابداری انباردار رو نمیدونم ولی برای مهفا بدترینه. اصلا راضی نبودم البته همکارم اظهار رضایت داره ولی من بعد استفاده رضایت نداشتم.

  14. در پاسخ به سعید قربانی
    ممنون که تجربه تون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری انبارداری به اشتراک گذاشتید. لطفا مشکل تون رو با پشتیبانان مهفا در میون بذارید شاید حل شد.

  15. بهترین برنامه حسابداری انبارداری از نظر من فقط آسان هست. خیلی راضیمممم دم سازنده شون گرم کلی کارامو آسون کرده.

  16. در پاسخ به الهام
    ممنون از نظر ارزشمندتون الهام عزیز. صد در صد آسان هم جزو لیست بهترین برنامه حسابداری انبارداری قرار میگیره.

  17. در لیست بهترین برنامه حسابداری انبارداری که آسان رو معرفی کردید، از کدوم شهر فعالیت دارن؟ مرکز اصلی شون کجاست؟

  18. در پاسخ به ابراهیم
    ابراهیم عزیز دفتر مرکزی شرکت آسان سیستم مبنا در شهر تبریز قرار داره

  19. نرم افزار حسابداری و انبارداری فرکتال هم هست. چند سال هست که باهاش کار کردم. خیلی فرق داره با این نرم افزارهای عرف بازار و همه چیز رو بسیار ساده کرده. همه جور قابلیتی هم داره. تحت وب هم هست. نمیگم از همه بهتره. ولی واقعا نمیشه ازش صرفنظر کرد. چند تا فیلم آموزشی ازش توی سایت آپارات هست.

  20. در پاسخ به علیرضا
    علیرضای عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد برنامه حسابداری انبارداری با ما به اشتراک گذاشتین. قطعا پیشنهادتون برای کاربرامون مفید خواهد بود.

  21. بهترین برنامه حسابداری انبارداری به نظرم آسانه خیلی خوب و ساده س.

  22. در پاسخ به سمیرا
    ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری انبارداری بیان کردین.

  23. بهترین برنامه حسابداری انبارداری میتونه چرتکه باشه البته برای کسب و کارهای خیلی بزرگ فکر نکنم مناسب باشه.

  24. بهترین برنامه حسابداری انبارداری به نظرم آسان اومد با توجه به امکاناتش ولی بازم باید بررسی کنم اگه نسخه دمو دارن امتحان کنم.

  25. در پاسخ به مهدی نجاتی
    بله مهدی عزیز اکثر نرم افزارهای حسابداری انبارداری دمو رایگان دارن میتونین امتحان کنین.

  26. بهترین برنامه حسابداری انبارداری هوفر خیلی خوبه و جالب اینه که استفاده ازش خیلی آسونه نیاز به یادگیری و دانش چندانی نداره.

  27. در پاسخ به مهران جعفری
    مهران عزیز خیلی ممنون از توجه تون به مقاله بهترین برنامه حسابداری انبارداری و بیان تجربه خوبتون 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا