حسابداری

بررسی و مقایسه بهترین برنامه حسابداری تولیدی + معرفی 4 نرم افزار برتر

بخش تولیدی جزو بخش‌های مهم سازمان است که به نرم افزار حسابداری دقیق نیاز دارد.در بخش تولید، محاسبه هزینه‌ها و سود متفاوت‌تر از کسب و کار‌های دیگر است. هدف نهایی این کسب و کار علاوه بر بازگردانی اولیه سرمایه، کسب سود قابل ملاحظه‌ است. با کمک بهترین برنامه حسابداری تولیدی انجام این پروسه بسیار آسان‌تر می‌شود.

با محاسبه دستی امکان اشتباه و خطا بسیار بالاست، اما با استفاده از بهترین اپلیکیشن حسابداری تولیدی درصد خطا و اشتباه نزدیک به صفر خواهد بود. در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی با شما صحبت کنیم.

فهرست مطالب نمایش عناوین

حسابداری تولیدی چیست

حسابداری تولیدی، بررسی همه فرآیند‌هایی است که در عملیات تولید و ارزش‌گذاری کالاها تاثیر می‌گذارد. این نوع حسابداری، سود و بهره‌وری شرکت و فرآیند تولید با استانداردهای حسابداری را با یکدیگر مقایسه می‌کند. اصلیترین عملیاتی که حسابداری تولیدی انجام می‌دهد، تجزیه و تحلیل محدودیت‌هاست.

سه موضوع مهم در حسابداری تولیدی

در حسابداری تولیدی، سه موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه این سه موضوع را مطرح می‌کنیم:

1.مواد اولیه

برای تولید کالا، به مواد اولیه نیاز خواهیم داشت. هر چقدر هزینه مواد اولیه برای ما کمتر باشد، سود نهایی ما نیز بالاتر خواهد بود. در حسابداری تولیدی در مورد مواد اولیه، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

2.حقوق و دستمزد

همانطور که می‌دانید چرخ‌های یک کارگاه تولیدی با یک نفر به گردش درنمی‌آید. در کارگاه‌ها، افرادی برای انجام پروسه تولید محصول استخدام می‌شوند. مدیریت حقوق و دستمزد این افراد توسط حسابداری تولیدی، بررسی و پرداخته خواهد شد.

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی برای حقوق و دستمزد
نرم افزار حسابداری تولیدی عالی به شما در محاسبه حقوق و دستمزد کمک می‌کند.

 3.سربار

به پروسه محاسبه هزینه‌های جانبی که در طول ماه ماه توسط شرکت تولیدی پرداخت می‌شود، سربار می‌گویند.

این سه موضوع در حسابداری تولیدی بسیار مهم هستند و نقش اساسی در تعیین قیمت تمام شده کالارا بر عهده دارند. محاسبه و مدیریت هر سه مورد نیز بر عهده بهترین برنامه حسابداری مربوط به این بخش است.

وظایف حسابدار تولیدی

کسی که به عنوان حسابدار تولیدی استخدام می‌شود، وظایفی مثل ارزیابی موجودی کالا‌ها، محاسبه هزینه‌های صرف شده در مورد کالاهای فروخته شده، هزینه خرید مواد اولیه و هزینه فرایند ساخت کالا را دارد.

انجام این وظایف به نحو احسن، باعث کاهش هزینه‌ها و کنترل موجودی و تصمیم در نحوه قیمت‌گذاری کالا  می‌شود.

پروسه‌های ثبت سند حسابداری شرکت تولیدی، تهیه و تنظیم صورت مالی، تهیه صورت سود و زیان، تهیه ترازنامه، تهیه صورت نقدینگی شرکت، تهیه صورت سود و زیان جامع، محاسبه حقوق و دستمزد و تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر عهده بخش حسابداری تولیدی است.

انواع هزینه‌ها در شرکت‌های تولیدی

انواع هزینه‌هایی که در شرکت‌های تولیدی صرف می‌شود، شامل هزینه‌های مواد اولیه، هزینه‌های ساخت، زمین‌های تجاری، هزینه‌های مستقیم و هزینه‌های غیر مستقیم است. هر چقدر روی این هزینه‌ها بهینه‌سازی انجام شود، سود خالص کالای تولیدی نیز بیشتر خواهد بود.

معرفی بهترین برنامه حسابداری تولیدی

اگر می‌خواهید یک تولیدی پربازده و پرسود داشته باشید، باید بهترین اپلیکیشن حسابداری تولیدی را انتخاب کنید. هر چقدر ویژگی‌ها و امکانات ارائه شده توسط نرم افزارها بهتر و کامل‌تر باشد، کارهای شما دقیق‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد. در ادامه به معرفی معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری ، اسامی و امتیازهای بهترین نرم افزارهای حسابداری تولیدی می‌پردازیم:

.1 نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار

نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار در لیست بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی جای می‌گیرد. سپیدار امکان مونتاژ و بسته بندی، محاسبه بهای تمام شده مواد را در اختیار شما قرار می‌دهد. با دانستن این موارد از اتلاف وقت و هزینه پیشگیری خواهید کرد.

نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار دارای بخش‌های مختلف حسابداری، دریافت و پرداخت، تولید و تامین کنندگان و انبار، حقوق و دستمزد مشتریان و فروش و دارایی ثابت است. برای اینکه اتلاف مواد اولیه را کاهش دهید، سپیدار بهترین گزینه است‌.

با کمک نرم افزار حسابداری تولیدی سپیدار می‌توانید خروج مواد اولیه از انبار را کنترل کنید. همچنین می‌توانید پروژه ورود محصولات و انبار را تعقیب نمایید. با رعایت این دو مورد، کنترل کسب و کار شما آسان‌تر می‎شود.

استفاده از نرم افزار سپیدار، آگاهی شما را از موجودی انبار مواد اولیه بیشتر می‌کند. به این ترتیب می‌توانید برنامه ریزی دقیقی برای خرید مواد اولیه انجام دهید.

مزایای برنامه حسابداری تولیدی سپیدار :

برنامه حسابداری تولیدی سپیدار، از جمله بهترین برنامه حسابداری تولیدی است که مزیت‌های زیر را دارد:

  • بستن خودکار حساب‌های سود و زیان
  • صدور سند اختتامیه و افتتاحیه
  • عملیات پایان سال مالی
  • ثبت سربار و دستمزد برآوردی هر سفارش
  • محاسبه‌ی هزینه‌های مواد اولیه

 

  • انبارگردانی و صدور تگ انبار
  • شناسایی کسری و اضافات انبار
بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی برای سود و زیان
سود و زیان خود را با نرم افزار حسابداری تولیدی به راحتی محاسبه کنید.

2. برنامه حسابداری تولیدی محک

نرم افزار حسابداری تولیدی محک نیز جزو فهرست بهترین برنامه حسابداری تولیدی است. این نرم افزار علاوه بر مدیریت فروش، سیستم مدیریت حقوق دستمزد، عملیات مالی و خزانه‌داری، ارائه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی، مدیریت منابع و فرایندهای انبارداری و انبارگردانی را فراهم می‌کند.

نرم افزار محک برای گروه بندی دقیق کسب و کارها، سری عمومی ‌و تجاری در نظر گرفته است. شما باید بر حسب نیاز اصلی شرکت و یا کارگاه خود، یکی از سطوح تجاری و عمومی ‌را انتخاب نمایید. سری  نرم افزار حسابداری تجاری تولیدی محک در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی متوسط و بزرگ کاربرد دارد.

سری  نرم افزار حسابداری تولیدی عمومی محک نیز برای کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از امکانات سری تجاری حسابداری تولیدی محک می‌توان به: عملیات بازرگانی و عملیات حسابداری اشاره کرد. همچنین داشتن انبارداری تکمیلی و سیستم حقوق و دستمزد نیز از دیگر مزایای این سیستم هستند.

امکاناتی که محک در این نسخه فراهم می‌کند، چاپ و تولید بارکد، حسابداری مالی تکمیلی، عملیات تولید، سیستم پروژه‌ها، تولیدی چندمرحله‌ای، سیستم دارایی ثابت و اتوماسیون است.

سری عمومی ‌این نرم افزار امکاناتی مانند: عملیات بازرگانی، عملیات خزانه‌داری، گزارش‌های پایه و امکانات پایه عملیات تولید را ارائه می‌کند. همچنین خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی، گزارش‌ها تکمیلی از گزارش‌ها سود کالا، عملیات تکمیلی و امکانات صنفی را فراهم می‌کند.

مزایای برنامه حسابداری تولیدی محک :

از جمله مزایای نرم افزار محک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ و تولید بارکد
  • تولید چند مرحله‌ای
  • عملیات بازرگانی و حسابداری مالی
  • ارائه گزارش‌ها تکمیلی

3. نرم افزار حسابداری تولیدی معین

با کمک نرم افزار حسابداری معین می‌توانید تولید اتومات، متغیر و ثابت را برای کسب و کار خود فراهم کنید. همچنین امکان تغییر فرمول در تمامی‌ مراحل تولید، امکان معرفی فرمول تولید و محاسبه اتومات بهای تمام شده محصول نیز در این برنامه وجود دارد.

امکان معرفی و گروه بندی کالاهای مصرفی، هزینه‌های سربار و دستمزد کاربران در فرمول تولید نیز در نرم افزار معین به بهترین شکل انجام خواهد شد.

این نرم افزار دارای امکانات تخصصی و عمومی ‌است و نیازهای کسب و کارهای تولیدی را برطرف می‌کند. از امکانات تخصصی این نرم افزار می‌توان، امکان ثبت تولید ثابت، ثبت تولید متغیر، امکان تولید و محاسبه بهای تمام شده محصول و امکان محاسبه قیمت تمام شده محصولات را نام برد.

امکان برآورد هزینه‌های تولید از ثبت نهایی تولید، امکان هشدار کسری موجودی کالاهای مصرفی و گزارش تصویری مواد اولیه نیز جزو امکانات نسخه تخصصی نرم افزار معین است.

امکان معرفی و مدیریت انبار‌ها به تعداد نامحدود، معرفی صندوق‌ها به تعداد نامحدود و قابلیت جابجایی نرم افزار بین کامپیوترهای مختلف جزو ویژگی‌های عمومی ‌نرم افزار معین هستند.

همچنین در هر یک از این نسخه‌ها، به روز رسانی رایگان را تجربه کرده و آموزش تلفنی، حضوری و اینترنتی رایگان را نیز دریافت می‌کنید.

مزایای برنامه حسابداری تولیدی معین:

از جمله مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی معین عبارتنداز:

  • مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی
  • ارائه گزارش‌ها متنوع
  • مدیریت سود و زیان
  • مدیریت انبار و انبارگردانی

 

  • پرینت و چاپ‌های متنوع
  • مدیریت حساب‌های بانکی

4.نرم افزار حسابداری تولیدی قیاس

نرم افزار حسابداری تولیدی قیاس، محاسبه بهای تمام شده محصولات در خط تولید را بر عهده دارد. این نرم افزار برای به دست آوردن بهای تمام شده محصولات، روی هزینه‌های مواد و حقوق و دستمزد، کنترل و محاسبات دقیقی انجام می‌دهد.

این برنامه امکان کنترل تولید و موجودی اولیه انبار سرمایه و هزینه حجم نگهداری مواد اولیه را فراهم می‌کند. قابلیت پیش‌بینی احتیاجات مواد اولیه و شناسایی کالاهای پرسود و کم سود نیز در این برنامه وجود دارد.

این نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است. در واقع این برنامه نیازهای کسب و کاری را برطرف می‌کند که زیر ۱۰۰ نفر پرسنل داشته باشد.

نرم افزار حسابداری قیاس، بهترین نرم افزار حسابداری برای واحدهای تولیدی کوچک
نرم افزار حسابداری قیاس، بهترین نرم افزار حسابداری برای واحدهای تولیدی کوچک

از قابلیت‌های کلیدی نرم افزار حسابداری تولیدی قیاس می‌توانیم به عملکرد جامع و یکپارچه سیستم تولید، خزانه‌داری، خرید و فروش ، دستمزد، کاربری آسان، کنترل گردش مواد، ارائه کارت پیش‌بینی تولید، تعریف و فرمول‌های تولید اشاره کنیم.

مزایای برنامه حسابداری قیاس :

نقاط مثبت نرم افزار حسابداری تولیدی قیاس عبارتنداز:

  • کاربری آسان بدون نیاز به دانش تخصصی حسابداری
  • گزارش قیمت تمام شده به ریز مراحل تولید و گزارش توان تولید
  • ثبت اتوماتیک اسناد حسابداری و اسناد گردش کالا در انبارها
  • تعریف فرمول‌های تولید و BOM محصول با ضرایب مصرف
  • تعریف سربارهای مستقیم هر یک از مراحل تولید
  • ارائه کارت استاندارد تولید یا پیش بینی روند تولید

 

  • امکان اعمال تغییرات در نتایج محاسبات فرمول‌ها
  • امکان اعمال تغییرات روی میزان مصارف هزینه‌های پیش بینی شده
  • ثبت عملکرد روزانه واحد تولید در قالب گزارش‌ها عملکرد روزانه
  • کنترل موجودی کالاها و ثبت میزان مصرف استاندارد و واقعی
  • ارائه گزارش‌ها انحراف از پیش بینی تولید

انتخاب بهترین برنامه حسابداری تولیدی از زینسی

در این مقاله با تعریف حسابداری تولیدی آشنا شدیم و سه موضوع مهم در حسابداری را بررسی کردیم. همچنین با وظایف حسابدار تولیدی آشنا شدیم. در ادامه نیز به معرفی بهترین برنامه حسابداری تولیدی پرداختیم.  به نظر شما بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

مقایسه و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی با زینسی
مقایسه و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی با زینسی

شما می‌توانید با مراجعه به نرم افزارهای حسابداری تولیدی، همه نرم افزارهای این بخش، فیچرها و امکانات آن‌ها را مقایسه کرده و بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی مناسب شرکت و کسب و کار خود را تهیه نمایید. خوشحال می‎شویم اگر نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با زینسی در میان بگذارید. لطفا برای مقایسه و انتخاب بهترین برنامه حسابداری تولیدی به وب سایت زینسی مراجعه کنید و از ابزار مقایسه زینسی کمک بگیرید. ممنون که همراه ما هستید.

منابع:

سوالات متداول:

حسابداری تولیدی چیست؟

بررسی فرآیند‌های تاثیر گذار در عملیات تولید و ارزش‌گذاری کالاها

وظایف حسابدار تولیدی چیست؟

  • ارزیابی موجودی کالا‌ها
  • محاسبه هزینه‌های صرف شده در مورد کالاهای فروخته شده
  • هزینه خرید مواد اولیه و هزینه فرایند ساخت کالا

سه موضوع مهم در حسابداری تولیدی کدام‌ها هستند؟

  • مواد اولیه
  • حقوق و دستمزد
  • سربار

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی کدام‌ها هستند؟

  • سپیدار
  • محک
  • معین
  • قیاس

نرم افزار حسابداری تولیدی رایگان وجود دارد؟

اکثر نرم افزارهای حسابداری تولیدی نسخه دموی رایگان دارند.

قیمت نرم افزار حسابداری تولیدی چقدر است؟

قیمت نرم افزار حسابداری تولیدی بر اساس امکانات هر کسب و کار متغیر است.
4.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. بهترین برنامه حسابداری تولیدی به نظرم قیاس میاد ولی باید امتحانش کنم ویژگی هاش برای کسب و کار مم مناسبه. نسخه دمو داره این نرم افزار؟

  2. در پاسخ به سپیده سلطانی
    بله سپیده عزیز برنامه حسابداری تولیدی قیاس نسخه دمو داره میتونید امتحانش کنید

  3. در پاسخ به مهدی
    مهدی عزیز خوشحالیم که تونستیم در انتخاب بهترین برنامه حسابداری تولیدی بهتون کمک کنیم.

  4. در پاسخ به رضا
    ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری تولیدی با ما به اشتراک گذاشتید.

  5. به عنوان بهترین برنامه حسابداری تولیدی همیشه بین سپیدار و قیاس میمونم. هر دو خوبن تجربه استفاده شونو داشتم ولی هیچوقت نمیتونم تصمیم دقیقی بگیرم.

  6. در پاسخ به سردار
    سردار عزیز قیاس و سپیدار جزو لیست بهترین برنامه حسابداری تولیدی هستن بنابراین هردوشون در جایگاه خودشون عالیه ن. با توجه به نیازهای کسب و کارتون امکاناتشون رو مقایسه کنید. توصیه میکنیم قبل از انتخاب هر نرم افزار اول نیازهای کسب و کارتون رو یه جایی ثبت کنید.

  7. بهترین برنامه حسابداری تولیدی میتونه معین باشه. ویژگی‌هاش برای کسب و کار من اوکی بود.

  8. در پاسخ به الهه سلطان نژاد
    الهه عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری تولیدی با ما به اشتراک گذاشتین.

  9. نتونستم برای انتخاب بهترین برنامه حسابداری تولیدی تصمیم بگیرم. میرم بخش مقایسه نرم افزاتون تا تصمیمم نهایی بشه.

  10. در پاسخ به محسن
    محسن عزیز بخش مقایسه نرم افزار میتونه شما رو از دوراهی نجات بده حتما سر بزنید و چهار تا از نرم افزارهای مد نظرتون رو در کنار هم بررسی کنین.

  11. بهترین برنامه حسابداری تولیدی میتونه معین باشه. برای کسب و کار من که مناسبه چند ساله استفاده میکنم و راضیم.

  12. در پاسخ به رضا
    رضای عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری تولیدی مطرح کردین.

  13. بهترین برنامه حسابداری تولیدی محک هست. نسخه تولیدی محک خیلی عالیه. توصیه میکنم

  14. در پاسخ به ابراهیم
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون ابراهیم عزیز

  15. بهترین برنامه حسابداری تولیدی محک بهترین گزینه برای کسب و کارهای متوسط هست. تجربه خوبی در مورد استفاده ازش دارم.

  16. در پاسخ به حامد
    حامد عزیز ممنون از درج پیشنهاد و نظرتون در مورد انتخاب بهترین برنامه حسابداری تولیدی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا