حسابداری

برنامه حسابداری محک چیست؟(راهنمای کامل نرم افزار حسابداری محک 1402)

استفاده از نرم افزار حسابداری جزو ضروریت‌های هر کسب و کار به شمار می‌آید. وقتی صحبت از یک نرم افزار حسابداری و خوب به میان می‌آید، «محک» جزو گزینه‌هایی است که حتما به گوشمان می‌خورد. نرم افزار حسابداری محک برای انواع کسب و کارها با قیمت مناسب ارائه می‌شود. با انتخاب محصولات نرم افزاری حسابداری محک ، حساب و کتاب‌های مربوط به کسب و کار خود را به بهترین نحو انجام خواهید داد. در این مقاله از زینسی قصد داریم به جواب سوال « برنامه حسابداری محک چیست » برسیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب نمایش عناوین

برنامه حسابداری محک چیست ؟

گروه نرم افزاری محک ، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای مالی و مدیریتی را بر عهده دارد. این گروه هنگام توسعه نرم افزار، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را در نظر گرفته‌اند. امنیت بالا، سادگی و دقت نیز از جمله ویژگی‌های مهم محک است.

نرم افزار محک
گروه نرم افزاری محک، انواع نرم افزار حسابداری را ارائه می کند.

اپلیکیشن حسابداری محک چیست ؟ نرم افزار حسابداری محک انواع محصولات مختلف شامل سری عمومی، ‌تجاری، صنفی و شخصی را ارائه می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک در عین سادگی و زیبایی، به روز است. همچنین حمایت از مشتری، دغدغه اصلی توسعه دهندگان این نرم افزار به شمار می‌آید. در کنار همه این موارد، صرفه اقتصادی، دقت،  امنیت و ارائه راهکارهای مناسب تخصصی، این نرم افزار را تبدیل به بهترین نرم افزارهای حسابداری کرده است

انواع محصولات نرم افزار حسابداری محک

بعد از بررسی سوال برنامه حسابداری محک چیست ، قصد داریم در مورد محصولات ارائه شده با شما صحبت کنیم. محصولات ارائه شده توسط محک، بسیار تخصصی و گسترده هستند.

شما باید بر حسب نیاز کسب و کار خود، یکی از محصولات را انتخاب و خریداری نمایید. به طور کلی انواع محصولات نرم افزار حسابداری محک به سری عمومی‌، سری تجاری، سری صنفی و سری شخصی تقسیم می‌شوند که هر یک از این موارد نیز شامل نرم افزار‌هایی هستند که برای کسب و کارها کاربرد بسیار زیادی دارند. در ادامه هر یک از انواع محصولات محک را شرح می‌دهیم:

سری عمومی‌‌ محک

سری عمومی ‌نرم افزار حسابداری محک برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است. این نوع کسب و کار‌ها معمولاً به امکانات خاص و تخصصی در نرم افزار حسابداری نیاز ندارد و فقط خواستار داشتنِ یک نرم افزار حسابداری دقیق و ساده هستند تا بتوانند تمامی ‌امور مربوط به مدیریت مالی خود را انجام دهند.

کسب و کارهای کوچک و متوسط
سری عمومی محک برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است.

سری عمومی این نرم افزار، کسب و کارهای کوچک و متوسط را مورد هدف قرار داده است. سری عمومی نسبت به سری تجاری و صنفی قیمت پایین‌تری دارد.

سری تجاری محک

هر کسب‌وکاری که به دنبال یک نرم افزار حسابداری قوی، حرفه‌ای و بادقت است، سری تجاری را پیشنهاد می‌کنیم. این نسخه از نرم افزار برای کسب و کارهای بزرگ و متوسط طراحی شده است تا پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

سری صنفی محک

یکی از انواع محصولات نرم افزاری ارائه شده توسط محک، سری صنفی است. این نرم افزار یک برنامه تخصصی برای اصناف مختلف به شمار می‌آید. نرم افزار محک سری صنفی، بر نیازهای فعالان اصناف مختلف تمرکز دارد تا مدیریت امور حسابداری این اصناف به سادگی و با دقت بالایی انجام شود.

سری شخصی نرم افزار محک

همانطور که از عنوان این محصول مشخص است، برای ثبت و مدیریت و درآمد زندگی پایه شخصی طراحی شده‌اند؛ یعنی این نسخه مناسب برای اعضای خانوار است تا بتوانند حساب و کتاب منزل خود را با دقت و کنترل بیشتری مدیریت کنند.

سری شخصی نرم افزار محک
سری شخصی نرم افزار محک ثبت و مدیریت و درآمد زندگی طراحی شده است.

در ادامه مقاله، نرم افزارهای ارائه شده در هر سری را شرح می‌دهیم.

سری عمومی‌‌ محک شامل چه نرم افزارهایی است؟

سری عمومی محک شامل نرم افزارهای فروشگاهی، شرکتی و تولیدی است. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم:

1.فروشگاهی

سری عمومی ‌نرم افزار حسابداری محک برای فروشگاه‌های کوچک مناسب است. فروشگاه‌های کوچک و متوسط برای مدیریت مالی کسب و کار خود، نیاز به انجام عملیات پیچیده توسط نرم افزار حسابداری را ندارند. آن چه که در این نرم افزار اهمیت دارد، دقت، راحتی و سرعت بالاست.

امکاناتی که این نرم‌افزار برای کاربران خود ارائه می‌دهد، عبارتند از: عملیات بازرگانی، عملیات خزانه داری، گزارشات پایه و امکانات پایه، ارائه کلیه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی.

همچنین گزارشات تکمیلی شامل گزارشات سود و زیان کالاها، عملیات تکمیلی مانند استفاده از دستگاه بارکدخوان، تعریف سطوح قیمتی کالا، دریافت و ثبت عملیات به صورت چک، نقد و کارتخوان، کاردکس کالاها، تعیین سطح کاربری، تعیین نوع و تاریخ تسویه نیز از دیگر امکانات سری فروشگاهی عمومی است.

این نرم‌افزار از نظر امکانات به سه سطح (سطح یک، سطح دو و سطح سه) تقسیم شده است. سطح یک، ساده‌ترین نرم افزار است که امکاناتی مانند: عملیات بازرگانی، خزانه داری، گزارشات پایه، امکانات پایه و ارائه کلیه خروجی‌های مرتبط با اداره دارایی را دارد. اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری هستید، سطح دو و سه مناسب شما خواهند بود.

2.شرکتی

همه شرکت‌ها باید دفاتر مالی منظمی ‌داشته باشند تا بتوانند کسب و کار خود را به نحو احسن مدیریت کنند. هر چقدر میزان گزارش گیری و طبقه بندی اطلاعات دقیق و منظم‌تر باشد، فرآیند حسابداری راحت‌تر انجام می‌گیرد.

سری عمومی ‌حسابداری شرکتی و خدماتی را در سه سطح با امکانات مختلف مشاهده می‌کنیم که انتخاب هر یک از این سطوح بر عهده شماست. امکاناتی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد، عبارتند از:

  • عملیات بازرگانی
  • عملیات خزانه داری
  • گزارشات پایه و امکانات پایه
  • عملیات حسابداری مالی
  • ارائه کلیه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی
  • گزارشات تکمیلی
  • عملیات تکمیلی
  • امکانات صنفی

3.تولیدی

همانطور که می‌دانید کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، نیازهای متفاوت‌تری دارند. این نوع کسب و کار‌ها علاوه بر این که به ویژگی‌هایی مانند مدیریت فروش، سیستم حقوق و دستمزد، عملیات مالی و خزانه داری ارائه خروجی‌های مورد نیاز دارایی و … نیاز دارند، خواستار امکانات دیگری در زمینه فرآیند‌های تولیدی نیز هستند.

سری عمومی نرم افزار حسابداری تولیدی محک
سری عمومی نرم افزار حسابداری تولیدی محک

سری عمومی نرم افزار حسابداری تولیدی محک امکاناتی مانند: عملیات بازرگانی، عملیات خزانه داری، گزارشات پایه و امکانات پایه‌ عملیات تولید را دارد.

ارائه کلیه خروجی‌های مورد نیاز دارایی، گزارشات تکمیلی از سود کالا‌ها، عملیات تکمیلی مانند استفاده از دستگاه بارکدخوان، عملیات تکمیلی دیگر مانند تعریف سطوح دسترسی و امکانات صنفی در این نرم افزار دیده می‌شود. این نرم‌افزار در سه سطح مختلف برای کاربران ارائه می‌گردد.

سری تجاری محک شامل چه نرم افزارهایی است؟

سری تجاری محک نیز مانند سری عمومی، ‌به نرم افزار حسابداری فروشگاهی، شرکتی و تولیدی تقسیم می‌شود. سری تجاری علاوه بر ویژگی‌های سری عمومی، ویژگی‌های دیگری نیز ‌دارد. در واقع می‌توانیم بگوییم که این نرم افزار‌ها تخصصی‌تر هستند. در ادامه ویژگی‌های هر یک از نرم افزارها را بررسی می‌کنیم:

1.فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی محک، برای فروشگاه‌های بزرگ و متوسط مناسب است. این نرم افزار همه ویژگی‌های نرم افزار حسابداری سری عمومی ‌را دارد. علاوه بر آن دارای امکانات ویژه‌ای مثل: عملیات بازرگانی تکمیلی، تعریف و مدیریت ویزیتورها، عملیات چک‌های پرداختی و دریافتی است.

از دیگر امکانات این نرم افزار می‌توان به: گزارشات انبار و گردش انبار، امکان ورود کالا از اکسل به سیستم، حقوق و دستمزد، انبارداری تکمیلی، ثبت پرونده کامل کارمندان، محاسبه و صدور فیش حقوقی چاپ و تولید بارکد تخفیفات و اشانتیون‌ها، محاسبه سود شرکت‌ها و سهامداران و … اشاره کرد.

این نرم افزار به چهار سطح مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت تقسیم می‌شود.

2.شرکتی

سری تجاری حسابداری شرکتی و خدماتی، علاوه بر این که همه امکانات سری عمومی‌ این نسخه را ارائه می‌دهد، دارای امکانات اضافه‌تری مانند: عملیات بازرگانی تکمیلی، تعریف مدیریت ویزیتور‌ها، عملیات چک‌های پرداختی و دریافتی و حواله بین انبارهاست.

سری تجاری حسابداری شرکتی و خدماتی محک
سری تجاری حسابداری شرکتی و خدماتی محک

انبارداری تکمیلی، گزارش و گردش انبار، تاریخ انقضای کالا، امکان نمایش کدینگ به صورت مجزا و درختی، تعریف طرح‌های تشویقی، محاسبه سود شرکت‌ها و سهامداران، سیستم بایگانی اسناد و دبیرخانه، صدور همزمان چند فاکتور و … نیز جزو امکانات این نسخه از نرم افزار حسابداری محک است.

این سری از نرم افزار حسابداری محک، چهار سطح مختلف دارد. برحسب نیاز کسب و کار خود می‌توانید هر یک از این سطوح را که با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود، انتخاب کنید.

3.تولیدی

سری تجاری حسابداری تولیدی محک در پنج سطح مختلف به کاربران عرضه می‌گردد. برحسب نیاز کسب و کار خود می‌توانید هر یک از سطوح ارائه شده برای این نرم افزار را انتخاب نمایید.

از ویژگی‌هایی که نرم افزار محک در سری تجاری تولیدی به کاربران خود ارائه می‌دهد، می‌توانیم به عملیات بازرگانی، عملیات حسابداری مالی و سایر امکانات، عملیات تکمیلی، سیستم حقوق و دستمزد، چاپ و تولید بارکد، حسابداری مالی تکمیلی، عملیات تولید، سیستم پروژه‌ها، تولیدی چندمرحله‌ای، یک شرکت مضاعف و سیستم دارایی ثابت اشاره کنیم.

اپلیکیشن حسابداری محک سری صنفی چیست  ؟

همانطور که می‌دانید یک صنف به نرم‌افزار حسابداری خاص با ویژگی‌های خاصی نیازمند است. مثلا نیازهای یک کسب و کار مانند رستوران با نیازهای یک سوپرمارکت یکسان نیست.

اپلیکیشن حسابداری محک سری صنفی
اپلیکیشن حسابداری محک سری صنفی

محک با در نظر گرفتن ویژگی هر صنف، نرم افزارهای مختلفی در این حوزه توسعه داده است. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که محک پاسخگوی نیاز بیش از ۲۰۰ صنف و گروه شغلی مختلف است.

برخی از شغل‌هایی که محل تحت پوشش خود قرار داده است، عبارتند از: رستوران‌ها، فست فود‌ها، کافی شاپ‌ها، فروشندگان لوازم یدکی، خودرو فروشندگان، لوازم جانبی و قطعات موبایل و کامپیوتر، قنادی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آهن فروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، آجیل فروشی‌ها، فروشگاه‌های پوشاک لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تحریر، سوپر مارکت، تولیدکنندگان، مشاوران املاک، فعالان حوزه پخش و … .

برنامه حسابداری محک (سری شخصی) چیست ؟

محک علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای انواع کسب و کار‌ها برای مدیریت مالی اشخاص و خانواده‌ها نیز راهکار را در نظر گرفته است. نرم افزار حسابداری شخصی کیف پول محک از جمله راهکارهای مناسب برای مدیریت هزینه‌های زندگی خانواده‌هاست.

با بررسی برنامه حسابداری محک به این نتیجه رسیدیم که با کمک این برنامه می‌توانید گزارشات دقیقی از هزینه‌های خود را در دست داشته باشید. همچنین با استفاده از این برنامه امکان مدیریت چک‌ها و پس انداز نیز وجود دارد. این اپلیکیشن بر روی انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها قابل نصب است و با کمترین قیمت ممکن ارائه می‌شود.

با استفاده از کیف پول محک می‌توانید هزینه‌های روزمره خود را ثبت کنید. این برنامه به پیامک‌های بانکی شما متصل می‎شود و هر یک از تراکنش‌های انجام داده شده را در برنامه خود ثبت می‌کند. کافیست شما عنوان هر یک از هزینه‌های خود را درج نمایید. در واقع می‌توانیم بگوییم کیف پول محک به صورت نیمه اتوماتیک مراحل ثبت هزینه‌ها را انجام می‌دهد.

امکان بودجه بندی از جمله ویژگی‌های محبوب در این نرم‌افزار است. شما با کمک این ویژگی راحت‌تر می‌توانید هزینه‌های خود را کنترل کنید. مثلاً برای مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل و …. به صورت ماهانه بودجه‌ای را در نظر بگیرید.

مزایای کلی انتخاب نرم افزار و برنامه حسابداری محک چیست ؟

بعد از معرفی برنامه حسابداری محک ، نوبت به بررسی مزایای این نرم افزار می‎رسد. انتخاب نرم افزار حسابداری محک، مزایای زیادی برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه برخی از مزایای محک را بیان می‌کنیم:

دسته بندی نرم افزار حسابداری محک

دسته بندی نرم افزار حسابداری محک به گونه‌ای است که هر کسب و کار می‌تواند به صورت دقیق بعد از شناسایی نیازهای خود، نرم افزار مناسبی را انتخاب کند. به این ترتیب هزینه بیشتری بابت امکاناتی که به آن‌ها نیاز ندارد، پرداخت نمی‌کند.

اگر شما هم به دنبال انتخاب یک نرم افزار دقیق و متناسب با نیازهای کسب و کار خود هستید، محک گزینه بسیار مناسبی است. دسته بندی این نرم افزار به صورت سری عمومی‌، تجاری، صنفی و شخصی و تقسیم بندی هر یک از آن‌ها به سطوح مختلف، از جمله قابلیت‌هایی است که محک به کاربران خود ارائه می‌دهد.

مشاهده دموی رایگان

مشاهده دموی رایگان از نرم افزار و امکان مصاحبه با پشتیبانان نیز از دیگر امکاناتی است که برای کاربران جذابیت بیشتری دارد.

تیم پشتیبانی نرم افزار محک
تیم پشتیبانی نرم افزار محک

سادگی و زیبایی

استفاده از نرم افزار حسابداری محک، پیچیدگی خاصی ندارد و همه کاربران می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند. طراحی ظاهری زیبا نیز از دیگر مزایای محک است.

به روز بودن

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در نرم افزارهای حسابداری اهمیت زیادی دارد. محک با تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌های جدید مطابق است.

حمایت از مشتری

محک در توسعه هر نرم افزار خود، حمایت از مشتری را سرلوحه راه خود قرار داده است. توسعه دهندگان این نرم افزار ارزش مشتری را به خوبی می‌دانند.

زینسی، پلتفرم مقایسه و بررسی نرم افزارها

در این مقاله از زینسی به جواب سوال برنامه حسابداری محک چیست ، رسیدیم. انواع نرم افزارهای محک را بررسی کردیم و دانستیم که توسعه دهندگان محک با توجه به نیازهای هر کسب و کار، نسخه مناسبی را ارائه داده‌اند. در ادامه نیز به بررسی دقیق‌تر، نرم افزارهای سری عمومی، تجاری، صنفی و شخصی پرداختیم. نظر شما در مورد اپلیکیشن حسابداری محک چیست ؟ برای مقایسه نرم افزارهای حسابداری می‌توانید به دسته بندی حسابداری در وب سایت زینسی مراجعه نمایید. هدف ما کمک به انتخاب بهترین نرم افزارها برای کسب و کار شماست.  لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با زینسی در میان بگذارید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول:

برنامه حسابداری محک چیست ؟

محک نرم افزارهای متنوعی در زمینه حسابداری ارائه می‌دهد و کسب و کارهای زیادی را تحت پوشش خود دارد.

انواع نرم افزارهای ارائه شده توسط محک چیست؟

  • سری عمومی و تجاری فروشگاهی
  • سری عمومی و تجاری تولیدی
  • سری عمومی و تجاری تولیدی
  • سری اصناف
  • سری حسابداری شخصی

مزایای انتخاب نرم افزار حسابداری محک چیست ؟

  • دقت و سرعت بالا
  • دسته بندی‌های متنوع
  • استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا
  • حمایت از مشتری
  • و …

برنامه حسابداری محک برای آیفون را از کجا دانلود کنم؟

  • وب سایت محک
  • آی اپس
  • سیب اپ
  • اناردونی
  • و ….

برنامه حسابداری محک اندروید را از کجا دانلود کنم؟

وب سایت محک و کافه بازار مرجعی برای دانلود برنامه حسابداری محک هستند.

دانلود نرم افزار محک رایگان است؟

بله نرم افزار محک تولید شده برای اندروید و آیفون رایگان است.
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. محک رو خیلی خوب و کامل توضیح دادید. انصافا هم امکانات نرم افزارهای محک خوبه.

  2. در پاسخ به رضا
    رضای عزیز هدفمون در این مقاله رسیدن به جواب برنامه حسابداری محک چیست ، بود و خوشحالیم که براتون مفید واقع شده.

  3. در پاسخ به سیاوش
    ممنون از نظرتون سیاوش عزیز. بله باهاتون موافقم برنامه حسابداری محک جزو بهترین های حوزه حسابداریه.

  4. برنامه حسابداری محک این همه تنوع داره؟؟ من فکر میکردم فقط یه نرم افزار جامع داره.

  5. در پاسخ به سید هادی نجفی
    بله هادی عزیز. برنامه حسابداری محک بر اساس نیاز کاربرا ، محصولات متنوعی ارائه داده.

  6. به نظر من سری شخصی محک خوبه ولی سری های دیگه چندان تعریفی نداره. خوبه اما قیمت بالایی داره.

  7. در پاسخ به نعیم
    نعیم عزیز ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد برنامه حسابداری محک مطرح کردین.

  8. برنامه حسابداری محک نسبت به رقباش خیلی آپدیت تره من از مقایسه چند نرم افزار معروف به این نتیجه رسیدم

  9. در پاسخ به رضا
    رضای عزیز ممنون که نتیجه گیری و تجربه شخصی تون رو در رابطه با برنامه حسابداری محک با زینسی در میون گذاشتین.

  10. من از سری عمومی فروشگاهی برنامه حسابداری محک استفاده میکنم و کاملااااااااا راضیممممم

  11. در پاسخ به رضا رهبری
    رضای عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد استفاده از برنامه حسابداری محک باهامون مطرح کردین.

  12. برنامه حسابداری محک همه نسخه هاش عالیه در انتخابش شک نکنین اصلا.

  13. در پاسخ به صبا بهاری
    ممنون از توصیه تون صبای عزیز. بله برنامه حسابداری محک جزو بهترین های حسابداریه ایرانه.

  14. برنامه حسابداری محک نسخه شرکتی ش رو استفاده کردم و خیلی عالیه توصیه میکنم.

  15. در پاسخ به ناصر بهاری
    ممنون که نظر و تجربه تون رو در مورد استفاده از برنامه حسابداری محک بیان کردین.

  16. برنامه حسابداری محک رو کامل توضیح دادید تشکر میکنم ازتون. الان محک جزو بهترین هاست.

  17. در پاسخ به شهرام
    شهرام عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد برنامه حسابداری محک مطرح کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا