بررسی تخصصی

8+2 نکته در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا ؛ از اکالا خرید کنیم یا نه؟

به نظر شما مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا چیست؟ یکی از بزرگترین سوپرمارکت‌های اینترنتی در کشور، «اکالا» نام دارد. این فروشگاه مزیت‌های رقابتی زیادی نسبت به فروشگاه‌های آنلاین دیگر دارد و توانسته است محبوبیت زیادی را در بین کاربران جلب کند‌. در حال حاضر این فروشگاه اینترنتی با ارائه تخفیف‌های ویژه و جلب اعتماد کاربران، حرفی برای گفتن دارد. در این مقاله از زینسی قصد داریم در مورد مزایا و معایب سوپرمارکت آنلاین اکالا با شما صحبت کنیم. با شناخت معایب و مزایای اپلیکیشن اکالا می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید بگیرید. با این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا

آیا با مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا آشنا هستید؟ هر فروشگاه اینترنتی نکات مثبت و منفی زیادی دارد. پس چه موقع کاربران به خرید از این فروشگاه‌ها راغب می‌شوند؟ جواب این سوال بسیار آسان است؛ هنگامی‌که تعداد مزایای این پلتفرم‌ها نسبت به معایب آن بیشتر باشد.

سوپرمارکت اینترنتی اکالا
مزایا و معایب سوپرمارکت اینترنتی اکالا

همانطور که می‌دانید اکالا نسخه اینترنتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است که در بیشترهای شهرهای کشور به مردم خدمات سوپرمارکت آنلاین ارائه می‌دهد. سوپرمارکت اینترنتی اکالا نیز مانند هر پلتفرم دیگری، در کنار مزایای بی‌نظیری که دارد از معایب نیز به دور نیست. در ادامه به بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا می‌پردازیم.

مزایای برنامه اکالا

خرید اینترنتی خواروبار منزل و اقلام سوپرمارکتی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. سوپرمارکت‌های اینترنتی برای کسانی که فرصت خرید ندارند و می‌خواهند بدون دردسر خرید کنند، بسیار مفید خواهد بود.

به نقل از ویکی پدیا:

در سوپرمارکت‌هایی که سفارش آنلاین دارند، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین سفارش دهند و سفارشات آماده خود را در فروشگاه در راه خانه تحویل بگیرند. ارسال و حمل و نقل کالاهای سوپرمارکتی معمولا هزینه کمتری دارد و تحویل می‌تواند در زمان انتخاب مشتری انجام شود.

سوپرمارکت آنلاین اکالا در چند سال اخیر با مزایا و امکانات بی‌نظیری که در اختیار کاربران قرار داده، توانسته است محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کند و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور شود. این سوپرمارکت آنلاین در بسیاری از شهرهای کشور خدمات ارائه می‌دهد.

کاربران در اکثر شهرهای ایران می‌توانند محصولات سوپرمارکتی خود را به صورت آنلاین خرید کنند و درب منزل تحویل بگیرند. با کمک اپلیکیشن اکالا، از شلوغی و ترافیک شهر در امان خواهید بود و در عرض چند دقیقه می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهید. معمولا زمان تحویل سفارش در اکالا نیز بسیار کم است. در ادامه به برخی از مزایای برنامه اکالا اشاره می‌کنیم:

تخفیف‌های ویژه روی محصولات

اکالا تخفیف‌های ویژه‌ای بر روی محصولات خود ارائه می‌دهد. اگر به صورت حضوری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مراجعه کنید، تخفیف‌های بی‌نظیر آن را مشاهده خواهید کرد.

تخفیف‌های ویژه روی محصولات
تخفیف‌های ویژه روی محصولات سوپرمارکت اکالا

در اپلیکیشن اکالا نیز بیشتر محصولات دارای تخفیف‌های بی‌نظیر هستند. شما به عنوان خریدار این فروشگاه می‌توانید قیمت‌های ارائه شده برای انواع محصولات را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید.

ارسال کد تخفیف

اکالا علاوه بر این که تخفیف‌های حضوری را روی محصولات پلتفرم اعمال می‌کند، برای تشویق کاربران به خرید اینترنتی نیز کد تخفیف در نظر می‌گیرد.

اکالا برای کسانی که برای اولین بار از این فروشگاه اینترنتی، خرید می‌کنند، تخفیف خرید اول در نظر گرفته است. شاید بتوانیم این تخفیف را نوعی تبلیغات در نظر بگیریم. کاربران برای بهره‌مندی از این تخفیف، خرید اول خود را انجام می‌دهند و در صورت رضایت، به خریدهای بعدی نیز می‌پردازند.

اکالا علاوه بر تخفیف خرید اول، کدهای تخفیف دیگری را برای کاربران به صورت رندوم ارسال می‌کند. برای هر کد تخفیف، یک مبلغِ حداقل خرید در نظر گرفته می‎شود. کاربران با رسیدن به مبلغ حداقلِ خرید، می‌توانند از این کد تخفیف‌ها استفاده کنند.

تحویل به موقع و صحیح

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید و محصول دیرتر از بازه زمانی ذکر شده ارسال شود؟ یا به جای کالای سفارش داده شما، کالای دیگری ارسال شود؟ این موارد برای برخی از خریداران اینترنتی پیش می‌آید. فروشگاه اینترنتی اکالا همیشه سعی دارد سفارش‌های خود را به موقع و صحیح تحویل دهد. می‌توانیم با تجربه شخصی خود بگوییم که در این راستا موفق است. معمولا سفارش‌های اکالا به موقع و صحیح ارسال می‎شوند.

بیشتر بخوانید:

هزینه ارسال

آیا با وجود هزینه ارسال زیاد، باز هم مایل به خرید اینترنتی می‌شوید؟ آیا با خودتان فکر نمی‌کنید که خرید حضوری با خودرو شخصی باصرفه‌تر است؟ بله کاملا درست فکر می‌کنید. وقتی به مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا فکر می‌کنیم، به این نکته می‎رسیم که اگر هزینه ارسال فروشگاه اینترنتی زیاد باشد، کمتر کسی مایل به سفارش می‌شود.

هزینه ارسال
هزینه ارسال معقول اکالا

هزینه ارسال اکالا تا حدودی معقول است، زیرا ممکن است هنگام خرید حضوری مجبور به استفاده تاکسی باشید و یا هزینه جای پارک پرداخت کنید. حداکثر قیمت ارسال اکالا، 10 هزار تومان است و این عدد هم بر اساس مسیر اعمال می‏شود. خیلی از مواقع، اکالا برای تشویق کاربران به خرید اینترنتی، ارسال رایگان را در نظر می‌گیرد و به صورت تبلیغاتی برای کاربران ارسال می‌‎کند.

اعتماد کامل

در چندین سال قبل مردم کمتری می‌توانستند به خرید اینترنتی اعتماد کنند، اما امروزه تا حدودی خرید اینترنتی در بین مردم جاافتاده‌تر شده است. اکالا در چند سال فعالیت خود، توانسته است اعتماد کامل کاربران را به خود جلب کند.

شاید اولین دلیل جلب اعتماد کاربران، نامِ برند افق کوروش باشد ولی بعدها با ارسال صحیح، پرداخت امن و … توانسته به صورت کامل اعتماد کاربران را جلب نماید. امروزه مردم می‌توانند با خیال راحت‌تری از اکالا خرید کنند.

خرید و رابط کاربری آسان

یکی دیگر از مزایای سایت اکالا ، خرید آسان است. در صورت سخت بودن مراحل ثبت سفارش، خیلی از کاربران خسته می‎شوند و حتی سفارش خود را لغو می‌کنند.

مرحله ثبت سفارش در اکالا بسیار آسان است و کاربران با هر سطح دانشی می‌توانند به خرید بپردازند. رابط کاربری اکالا نیز بسیار آسان است و شما با یک نگاه می‌توانید محصولات و دسته‎بندی‌های اکالا را مشاهده کنید.

امکان مرجوعی کالا

در صورت شرایط خاص، اکالا امکان مرجوعی نیز در نظر گرفته است. اگر کالای تحویل داده شده، محصول مد نظر شما نبود، می‌توانید وارد پروسه مرجوعی شوید. در این مواقع، با پشتیبانان فروشگاه اینترنتی اکالا ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را مرجوع کنید.

دسته بندی کامل

دسته‌بندی اکالا بسیار کامل است و شما برای زندگی روزمره خود هر چه بخواهید، می‌توانید در این پلتفرم پیدا کنید. در اپلیکیشن اکالا، دسته بندی در قسمت پایین صفحه قرار دارد و با لمس آن، وارد دسته‌بندی‌های مختلف اکالا از جمله: میوه و سبزیجات، مادر و کودک، لوازم التحریر و اداری، آرایش بهداشتی، خواربار، نوشیدنی و دمنوش‌ها، مواد غذایی و … خواهید شد. با کلیک بر روی هر دسته بندی، محصولات ارائه شده را مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید:

معایب اکالا

بعد از بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا نوبت به بررسی معایب اکالا می‎رسد. در ادامه به بررسی معایب اکالا می‌پردازیم:

موجود نبودن برخی محصولات

برخی از کاربران از موجود نبودن برخی از محصولات گله‌مند هستند. با بررسی این مورد، تا حدودی با نظر کاربران موافق هستیم. در برخی از دسته‌بندی‌ها، محصولات زیادی ناموجود هستند و این موضوع برای کاربران رضایت بخش نیست. امیدوارم اکالا بتواند این تعداد را به حداقل برساند.

پشتیبانی ضعیف

برخی از کاربران دیگر، از پشتیبانی اکالا ناراضی هستند. پشتیبانی در فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و کاربران باید هر موقع که به مشکل برخورد کردند، باید بتوانند با پشتیبانان ارتباط برقرار کنند.

پشتیبانی ضعیف
دلیل پشتیبانی ضعیف اکالا؛ تعداد مشتریان زیاد است.

شاید دلیل ضعف در این راستا، به خاطر مشتریان زیاد اکالا باشد.

زینسی، پلتفرم مقایسه و بررسی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا پرداختیم. اکالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سوپرمارکت آنلاین دارای مزیت‌های نسبتا زیادی است و در مقابل، معایب کمی‌ دارد که همین موضوع نیز باعث قرار گرفتن اکالا در لیست بهترین فروشگاه اینترنتی شده است. ما در زینسی به بررسی تخصصی مزایا و معایب نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم و در زمینه انتخاب درست نرم افزار و اپلیکیشن به شما کمک می‌کنیم. نظر شما در مورد سوپرمارکت آنلاین اکالا چیست؟ آیا تا به حال خرید انجام داده‌اید؟ از نظر شما مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا چیست؟ لطفا نظرات و سوال‌های خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

منابع:

سوالات متدوال :

اکالا چیست؟

 اکالا سوپر مارکت اینترنتی فروشگاه‌های زنجیره‎ای افق کوروش است که در سراسر کشور به مردم خدمات ارائه می‎شود. شهرهای تحت پوشش اکالا بسیار زیاد هستند.

ورود به اکالا چگونه است؟

پس از دانلود اپلیکیشن اکالا و یا وارد شدن از طریق وب سایت، کافیست شماره تلفن خود را وارد کنید و برای خودتان حساب کاربری باز کرده و آدرس خود را ثبت نمایید.

دانلود اکالا برای اندروید و آیفون چگونه انجام می‎شود؟

از طریق مارکت‌های معتبر داخلی نظیر کافه بازار، مایکت، آی اپس، سیب اپ و … می‌توانید دانلود اکالا را انجام دهید.

خرید از اکالا چگونه است؟

برای خرید از اکالا در ابتدا حساب کاربری باز کرده و سپس با وارد کردن آدرس، محصولات در انواع دسته بندی را به سبد خود اضافه می‌کنید و مرحله پرداخت را انجام می‌دهید.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا خیلی عالی بودددددد همه نکاتی که به عنوان خریدار به ذهنمون میرسید رو شما نوشتید. ممنون از مقاله مفیدتون.

  2. در پاسخ به الناز
    الناز عزیز ممنون که با مقاله بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن اکالا همراه ما بودید.

  3. مزایای اپلیکیشن اکالا خیلی زیاده مخصوصا اینکه علاوه بر اینکه ارزون میده فروشگاه کد تخفیفی هم از طریق اپلیکیشن میفرسته تا بازم سود کنی. هزینه ارسالشم خوبه به چشم نمیاد

  4. در پاسخ به فاطمه عبدالهی
    بله کاملا همینطوره مزایا اپلیکیشن اکالا زیاده. ممنون از درج نظر ارزشمندتون فاطمه عزیز.

  5. من تا حالا 10 باری شده که از اپلیکیشن اکالا خرید کردم و همیشه راضی بودم و به خریدم ادامه میدم اگه یه خرید اقتصادی و راحت میخواین، بهترین گزینه س

  6. در پاسخ به هادی
    هادی عزیز چقدر خوب که اپلیکیشن اکالا مرحله خرید رو براتون آسون تر کرده. ممنون از درج نظر ارزشمندتون.

  7. من کل مایحتاج خونه رو از اپلیکیشن اکالا تهیه میکنم و راضیم هم اینکه وقتم تلف نمیشه هم اینکه ارزونه نسبت به سوپرمارکت های حضوری. آدم دیگه چی میخواد. معمولا هم سر وقت میارن.

  8. در پاسخ به طاها علیزاده
    طاهای عزیز چقدر عالی که اپلیکیشن اکالا پروسه خرید مایحتاج زندگی تون رو آسونتر کرده.

  9. در پاسخ به ابوالفضل بهاری
    بعضی مواقع اپلیکیشن اکالا کد ارسال رایگان به کاربراش ارسال میکنه در غیر این صورت یه هزینه جزئی داره ارسالش.

  10. در پاسخ به فتحی
    ممنون از درج نظر و اطلاع رسانی تون دوست عزیز

  11. من همیشه از اپلیکیشن اکالا خرید میکنم واقعا عالیه هم تحویلش هم قیمتاش من که خیلی راضیم.

  12. در پاسخ به علیرضا احدی
    بله علیرضای عزیز اپلیکیشن اکالا برای خرید کالای سوپرمارکتی عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا