آموزش و مطالعه

33 نکته تخصصی در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو ؛ زبان انگلیسی را بدون دردسر بیاموزید

اگر مایل به یادگیری زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف هستید، با دانستن مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو ، انتخاب بهتری خواهید داشت. این اپلیکیشن زبان انگلیسی را از طریق موزیک، عکس، فیلم و … آموزش می‌دهد و در کنار آن دوره‌های ترمیک نیز دارد. انتخاب هر یک از روش‌های آموختن زبان انگلیسی در این اپلیکیشن بر عهده شما خواهد بود. همچنین داشتن امکان شرکت در قرعه کشی، تبدیل امتیازات این اپلیکیشن را از سایر اپلیکیشن‌های رقیب متمایز می‌کند.

در قرعه کشی‌های اپلیکیشن مانامو می‌توانید برنده لپ تاپ، موبایل، پاور بانک، شارژر آیفون، هدفون و … شوید. در این برنامه امکان به دست آوردن امتیاز از طریق روش‌های مختلفی وجود دارد. این امتیازات را می‌توانید داخل برنامه برای شرکت در قرعه‌کشی خرید اشتراک و … استفاده نمایید. در مقاله از زینسی قصد داریم به بررسی معایب و مزایای اپلیکیشن مانامو بپردازیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با امکانات و ویژگی‌های این اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم.

فهرست مطالب نمایش عناوین

مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو

به نقل از oxfordhousebcn ، اپلیکیشن‌ها ابزاری عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. یادگیری از طریق اپلیکیشن بسیار سریع، آسان برای دسترسی و سرگرم کننده است. تقریبا مانند این است که یک کلاس درس کوچک روی تلفن خود داشته باشید. اگرچه برنامه‌ها نمی‌توانند جایگزین معلم واقعی شما شوند، اما مکمل‌های عالی برای کلاس‌های انگلیسی معمولی شما هستند.

اپلیکیشن زبان انگلیسی مانامو
اپلیکیشن زبان انگلیسی مانامو

یکی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی ایرانی، «مامانو» نام دارد. مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو زیاد است. این اپلیکیشن جزو معدود اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی است که در آن کاربران مشتاق به یادگیری و شرکت در قرعه کشی کسب امتیاز‌های مختلف هستند، بنابراین تمام تلاش خود را در این راه به کار می‌گیرند. ایجاد حس رقابت امکان برنده شدن و صاحب جوایز نفیس شدن از دیگر جذابیت‌های این برنامه برای کاربران است. مامانو در مقابل مزایا و امکانات بی‌نظیری که دارد از معایب نیز به دور نیست.

برای مشاهده دسته بندی نرم افزار و اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید.

مزایای اپلیکیشن مانامو

از جمله مزایای اپلیکیشن مانامو ، آموزش زبان انگلیسی همراه با مشاهده فیلم، عکس و … است. اگر شما هم می‌خواهید از روش‌های اصولی و آکادمیک زبان انگلیسی دور شوید و به صورت جذاب و همراه با سرگرمی ‌زبان انگلیسی را آموزش ببینید، اپلیکیشن مانامو مناسب شماست .در ادامه به بررسی مزایای اپلیکیشن مانامو‌ می‌پردازیم:

1.دارای نسخه تحت وب و اندروید

اپلیکیشن مانامو دارای نسخه اندروید است. اگر گوشی اندروید دارید و کنترل شما روی اپلیکیشن‌های گوشی زیادتر است، می‌توانید نسخه اپلیکیشن اندروید مامانو را از مایکت، گوگل پلی و خود وب سایت مانامو دریافت کنید.

نسخه اندروید مانامو
مانامو یک نسخه اندروید دارد که به آسانی قابل دانلود است.

مانامو وب سایتی به آدرس اینترنتی manamo.app دارد. در این وب‌سایت، امکانات مانامو بررسی می‌شود و همچنین آموزش‌های مختلف در حوزه‌های مختلف مانند کامپیوتر و عکاسی ارائه داده می‌شود. همچنین در مورد کسب و کارها نیز مقاله‌های بسیار زیادی منتشر می‌شود که شما می‌توانید اطلاعات خود را بالاتر ببرید. همچنین در این وبسایت بخشی به عنوان زنگ تفریح وجود دارد که مطالب جالب و خواندنی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. آموزش زبان انگلیسی نیز نقطه تمرکز وب سایت مانامو است.

2.تقویت مهارت اسپیکینگ

اسپیکینگ یا مطالعه جزو مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی است که خیلی از افراد در این مهارت با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بهترین راه برای تقویت مهارت اسپیکینگ آشنایی با مکالمه‌های روزمره زبان انگلیسی، تمرین و تکرار است. در این اپلیکیشن مکالمه‌های روزمره در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد‌. همچنین در بخش درس‌های ترمیک بخشی با عنوان اسپیکینگ وجود دارد که شما با مطالعه آن قسمت می‌توانید اطلاعات خود را در مورد اسپیکینگ بالاتر ببرید و در نهایت در آزمون مربوط به آن شرکت کنید.

3.تقویت مهارت لیسینینگ

مهارت شنیداری جزوه مهارت‌های بسیار مهم در زبان انگلیسی است که در این اپلیکیشن زبان آموزان می‌توانند مهارت لیسنینگ خود را از طریق مشاهده فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف تقویت کنند. همچنین با مشاهده این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها شما می‌توانید مکالمه خود را نیز تقویت نمایید.

4.تقویت مهارت ریدینگ

در محتوای هر فیلم انیمیشن و یا هر درس، متون انگلیسی نیز به صورت واضح نوشته شده است که شما می‌توانید با مطالعه این متن‌ها، مهارت ریدینگ خود را نیز تقویت نمایید.

5.دارای آزمون‌های مختلف

اپلیکیشن مانامو آزمون‌های مختلفی را برای سنجش یادگیری شما انجام می‌دهد. این آزمون‌ها بسیار مفید هستند و با شرکت در آن‌ها می‌توانید پروسه یادگیری خود را محک بزنید و و نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و آن‌ها را دوباره مرور کنید.

آزمون های مانامو
در اپلیکیشن مانامو برای تست یادگیری زبان آموزان، آزمون برگزار می‌شود.

6.آموزش گرامر به ساده‌ترین حالت

آموزش گرامر در اپلیکیشن مانامو به ساده‌ترین حالت ممکن و با کمک ویدیو‌های خارجی آموزش داده می‌شود. ویدیو‌های خارجی با زبان اصلی پخش می‌شوند و در قسمت پایین نیز متن انگلیسی ویدیو‌ها به همراه ترجمه نمایش داده می‌شود. مثال‌هایی هم جهت آموزش بهتر در ویدیو بیان خواهد شد. مباحث گرامر به صورت درس محور هستند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند.

7.امکان شرکت در قرعه کشی

قرعه کشی‌هایی در اپلیکیشن مانامو برگزار می‌شود که برندگان جایزه‌های نفیسی را دریافت می‌کنند. برخی از جوایز قرعه کشی شامل لپ تاپ، موبایل، شارژر آیفون و … است. کاربران برای شرکت در این آزمون نیاز به جمع آوری امتیازات دارند. با کسب امتیاز مورد نظر می‌توانند در این قرعه کشی شرکت کنند و شانس خود را امتحان نمایند.

8.آشنایی با اصطلاحات زندگی روزمره

همانطور که در زبان فارسی هم برخی از اصطلاحات وجود دارد که باید مفهوم آن را بدانیم و در صورت ترجمه تحت الفظی به مفهوم آن پی نخواهیم برد، در زبان انگلیسی نیز اصطلاحاتی وجود دارد که در زندگی روزمره استفاده می‌شود و باید با خود اصطلاح آشنا شویم و گرنه با معنی تحت الفظی به نتیجه نخواهیم رسید.

در اپلیکیشن مانامو بخشی با عنوان آشنایی با اصطلاحات زندگی روزمره وجود دارد که با مطالعه این بخش می‌توانید بسیاری از اصطلاحات زبان انگلیسی را آموزش ببینید.

9.آموزش همراه با موزیک، فیلم و انیمیشن

همراه شدن آموزش زبان انگلیسی با موزیک، فیلم و انیمیشن برای بسیاری از کاربران بسیار دلنشین است و آموزش از طریق این روش‌ها، زبان آموزان را از خستگی و یکنواختی نجات می‌دهد.

آموزش همراه با موزیک اپلیکیشن مانامو
آموزش در اپلیکیشن مانامو با موزیک و ویدیو انجام می‌گیرد.

10.دارای جعبه لاینتر با ۵ جعبه

داشتن جعبه لاینتر برای هر اپلیکیشن زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در مورد اپلیکیشن مانامو باید بگوییم که از جعبه لاینتر محروم نمانده و دارای جعبه لاینتر است. شما می‌توانید لغت مورد نظر خود را به لیست جعبه لاینتر اضافه کنید و به صورت مرتب آن‌ها را مرور نمایید. این بخش دارای ۵ جعبه مختلف است و در آخر یک جعبه به عنوان آموخته‌ها وجود دارد که بعد از تمرین تکرار، هنگامی‌که وقتی ملکه ذهن شما شد، می‌توانید آن را به بخش آموخته‌ها انتقال دهید.

11.امکان اضافه کردن دستی کلمه به جعبه لاینتر

شاید لغتی در ذهن شما ایجاد شود که در اپلیکیشن وجود ندارد و اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، امکان اضافه کردن دستی کلمه به جعبه لاینتر در اپلیکیشن مانامو وجود دارد. شما می‌توانید کلمه مورد نظر خود را به صورت دستی و همراه با معنی به جعبه لاینتر اضافه کنید تا بعدا آن را مرور نمایید.

12.دارای دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به انگلیسی

این اپلیکیشن دارای دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به انگلیسی نیز هست. اگر ترجمه یک کلمه انگلیسی را نمی‌دانید و یا دوست دارید معنی یک کلمه انگلیسی را با توضیحات انگلیسی بدانید، این دیکشنری مناسب شماست.

13.آموزش مکالمه بر اساس موضوع

برخی از مکالمه‌ها در زبان فارسی هستند که روزانه با آن‌ها سروکار داریم. در زبان انگلیسی نیز برخی ما مکالمه‌ها هستند که به صورت مکرر در زندگی روزمره تکرار می‌شوند.

آموزش مکالمه در اپلیکیشن مانامو
آموزش مکالمه بر اساس موضوع در اپلیکیشن مانامو یک مزیت است.

در اپلیکیشن مانامو آموزش مکالمه بر اساس موضوع‌های خاص نیز وجود دارد.

14.ارائه محتوای رایگان

در هر بخش یا هر قسمت از اپلیکیشن محتواهایی به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد، اما بقیه محتوا به صورت پولی و اشتراکی هستند که شما می‌توانید از اشتراک اپلیکیشن مانامو را دریافت کرده و از همه محتواهای داخل اپلیکشن بهره مند شوید.

15.دسته بندی آموزشی جامع

دسته بندی‌های موجود در اپلیکیشن مانامو بسیار جامع و کامل هستند. برخی از دسته بندی‌های اپلیکیشن مانامو شامل معرفی و احوالپرسی، تلویزیون و سینما، رستوران و کافی شاپ، گردش و سفر، نماهنگ، شغل و سبک زندگی، داستان کوتاه، خرید پوشاک و لباس، توصیف وقایع و افراد، ورزش و تفریح، علاقه‌مندی‌ها، تلفن، تکنولوژی و اینترنت، عمومی، سلامت و بهداشت، آموزش گرامر، آموزش لغت، زمان و ساعت و … است. با کلیک بر روی هر دسته بندی می‌توانید به محتوای آموزشی آن راه پیدا کنید.

16.رابط کاربری آسان

رابط کاربری این اپلیکیشن تا حدودی آسان است و آموزش هر مرحله در وب سایت این مجموعه نیز به یادگیری هرچه سریع‌تر استفاده از اپلیکیشن کمک می‌کند. نحوه خرید اشتراک، نحوه ثبت نام، نحوه شرکت در مسابقات آنلاین، نحوه گرفتن امتیاز و … در وب‌سایت این مجموعه آموزش داده می‌شود.

17.حق اشتراک مناسب

اپلیکیشن ماناما حق اشتراک تقریبا مناسبی را برای محتوای خود در نظر گرفته است. اگر بخواهیم این حق اشتراک را با کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی مقایسه کنیم، اپلیکیشن مانامو بسیار با صرفه‌تر است.

18.سرعت دانلود بالا

محتوای آموزشی قبل از باز شدن، نیاز به دانلود دارد. باید بگویم که سرعت دانلود این اپلیکیشن بسیار بالاست و در عرض چند ثانیه محتوا را برای شما دانلود می‌کند و نیازی به معطلی از سمت شما نیست.

سرعت دانلود بالای مانامو
سرعت دانلود در اپلیکیشن مانامو بسیار بالاست.

19.امکان به اشتراک گذاری ویدیوها

در اپلیکیشن مانامو امکان به اشتراک گذاری ویدیو‌ها و همه محتوا‌ها نیز وجود دارد. وارد شدن به صفحه هر ویدیو و یا محتوا می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

20.امکان درج کامنت

کاربران می‌توانند برای هر ویدیو آموزشی و یا محتوای آموزشی کامنت و دیدگاه خود را درج کنند. اگر کامنت شما جنبه آموزشی داشت، امتیاز نیز دریافت می‌کنید.

21.امکان لایک و نمایش تعداد لایک‌های هر محتوا

در این اپلیکیشن امکان لایک و نمایش تعداد لایک‌های هر محتوا وجود دارد. کاربران می‌توانند محتوا‌های پسندیده خود را لایک کنند.

امکان لایک در اپلیکیشن مانامو
امکان لایک در اپلیکیشن مانامو جزو مزایا محسوب می‌شود.

به این ترتیب کاربران دیگر نیز با مشاهده تعداد لایک‌های هر محتوا می‌تواند راجع به مفید بودن آن ایده‌ای داشته باشند.

22.درج سطح هر محتوا با گزینه‌های مقدماتی، متوسط و پیشرفته

هر محتوایی که در داخل اپلیکیشن مانامو منتشر می‌شود، با وارد شدن به صفحه آن‌ها با گزینه‌های مقدماتی، متوسط و پیشرفته مواجه می‌شوید. اگر سطح محتوا با سطح زبان انگلیسی شما همخوانی داشت، می‌توانید آن مطالعه را ادامه دهید؛ در غیر اینصورت محتوای دیگری را برای یادگیری انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

23.ترجمه خط به خط محتواها همراه با درج متن انگلیسی

در داخل همه محتواها ویدیویی، متن انگلیسی آن به صورت خلاصه وار درج شده است و همچنین ترجمه آن را نیز می‌توانید مطالعه کنید.

24.امکان افزودن هر محتوا به لیست نشان شده‌ها

در صورت پسندیدن هر محتوا می‌توانید آن را به لیست نشان شده‌ها انتقال دهید و در پایان نیز لیست نشان شده‌ها را می‌توانید به صورت یک جا مشاهده کنید.

25.ارائه تمرینات آموزشی

تمرینات آموزشی مختلفی در اپلیکیشن مانامو ارائه داده می‌شود تا زبان‌آموزان با انجام این تمرین‌ها، علاوه بر این که مطالب را بهتر یاد می‌گیرند، می‌توانند امتیاز نیز دریافت کنند.

تمرینات آموزشی مانامو
تمرینات آموزشی مانامو در یادگیری زبان انگلیسی موثر است.

26.امکان جستجوی محتوا

در داخل اپلیکیشن مانامو امکان جستجوی محتوا وجود دارد. اگر محتوای خاصی مد نظرتان است می‌توانید در کادر جستجو تایپ کنید تا محتوا‌های متناسب با کلمه تایپ شده برایتان نمایش داده شود. امکان مرتب سازی محتوا بر اساس جدیدترین، پربازدیدترین، محبوب‌ترین و بیشترین نظر وجود دارد.

27.امکان نمایش دانلود شده‌ها در منوی سمت راست برنامه

هر محتوایی که در اپلیکیشن مانامو دانلود می‌کنید در بخش دانلود شده‌ها در منوی سمت راست برنامه نمایش داده می‌شود، بنابراین می‌توانید همه محتواهای دانلود کرده خود را به صورت یک جا مشاهده کنید.

28.امکان مشاهده صفحه مربوط به امتیازات

امکان مشاهده صفحه مربوط به امتیازات توسط کاربران اپلیکیشن مانامو وجود دارد. با مراجعه به این بخش می‌توانید هم از نحوه دریافت امتیازات باخبر شوید و همه امتیازات خود را بررسی نمایید.

29.جدول رتبه بندی کاربران

برای ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزه در زبان آموزان در اپلیکیشن مانامو، جدول رتبه بندی کاربران وجود دارد که به صورت روزانه هفتگی و … دسته بندی می‌شود. کاربرانی که امتیازهای بالاتری را دریافت کرده‌اند در این کادر نمایش داده می‌شوند.

30.امکان درج تصویر پروفایل

در اپلیکیشن مانامو، امکان درج تصویر پروفایل برای همه کاربران با رعایت برخی نکات مانند شئونات اسلامی ‌وجود دارد.

31.امکان خرید اشتراک با امتیازات

علاوه بر این که امکان خرید اشتراک به صورت نقدی وجود دارد، امکان خرید اشتراک با کمک امتیازات نیز در اپلیکیشن مانامو فراهم شده است؛ یعنی شما با جمع کردن امتیازات از روش‌های مختلف می‌توانید اشتراک تهیه کنید.

معایب اپلیکیشن مانامو

با مزایای اپلیکیشن مانامو آگاه شدیم و دانستیم که این اپلیکیشن مزایای بسیار متنوع و جذابی دارد که ذهن همه کاربران را به خود درگیر می‌کند. به همین خاطر است که اپلیکیشن مانامو محبوبیت زیادی در بین زبان آموزان دارد. در ادامه به بررسی معایب اپلیکیشن مانامو می‌پردازیم:

1.حذف امکان تبدیل امتیاز به پول نقد

چندی پیش امکان تبدیل امتیازات به پول نقد در مانامو وجود داشت، یعنی کاربران با دریافت امتیازات می‌توانستند پول خود را به صورت نقد دریافت کنند، اما اکنون این امکان حذف شده و پول نقدی در کار نیست.

از امتیازات کسب شده می‌توان در جهت شرکت در قرعه کشی خرید اشتراک و … استفاده نمود. برخی کاربرانی که از این روش کسب درآمد می‌کردند، اکنون اظهار نارضایتی دارند که خواستار برگرداندن این ویژگی به اپلیکیشن هستند.

2.ارر و بسته شدن برنامه

برخی از کاربران اپلیکیشن مانامو از ارور و بسته شدن ناگهانی اپلیکیشن اظهار نارضایتی دارد و می‌گویند که در وسط آموزش، اپلیکیشن به صورت خودکار بسته می‌شود.

زینسی، پلتفرمی برای انتخاب درست نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو آشنا شدیم و دانستیم که تعداد مزایای این نرم‌افزار نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و می‌توان به عنوان یک اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده کرد. ما در زینسی به بررسی اپلیکیشن‌های مختلف در دسته بندی‌های شخصی و سازمانی می‌پردازیم تا در نهایت به انتخاب بهترین اپلیکیشن به شما کمک کنیم. نظر شما در مورد اپلیکیشن مانامو چیست؟ آیا این اپلیکیشن را به عنوان اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی می‌پسندید؟ لطفا نظر‌ها و سوال‌های خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

منابع:

سوالات متداول:

اپلیکیشن مانامو چیست؟

 یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که با موزیک و ویدیو و … به آموزش زبان می‌پردازد.

کسب درآمد از مانامو چگونه است؟

  • مشاهده کامل ویدئو های آموزشی
  • مشاهده مطالب از سایت
  • نوشتن کامنت های آموزشی
  • انجام آزمون و تمرین های آموزشی
  • خرید اشتراک
  • لایک محتوای آموزشی
  • عضویت در شبکه های اجتماعی
  • معرفی مانامو به دیگران
  • مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی
  • حمایت از مانامو

دانلود مانامو از کجا انجام می‌گیرد؟

از طریق کافه بازار، گوگل پلی و وب سایت مانامو می‌توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان آهنگ و فیلم کدام است؟

 مانامو یکی از اپلیکیشن‌هایی است که به آموزش زبان همراه آهنگ و فیلم می‌پردازد.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. اسم مانامو رو نشنیده بودم ولی فکر میکنم اپلیکیشن خوبی باشه. امتحان میکنم

  2. مزایا و معایب اپلیکیشن مانامو زیاده ولی در حالت کلی میتونم بگم برنامه خوب و کار راه بیاندازی هست.

  3. در پاسخ به نادیا
    نادیای عزیز خوشحال میشیم اگه بعد دانلود استفاده، مجدد نظرتون رو مطرح کنین.

  4. در پاسخ به ثریا
    ثریای عزیز برخی از محتواهای مانامو رایگانه ولی برخی دیگر اشتراکی. میتونین از مزایای محتوا و آموزش رایگان شون بهره مند بشین.

  5. در پاسخ به الهه قربانی

    الهه عزیز اپلیکیشن مانامو یه اپلیکیشن عمومی و بزرگساله.

  6. اپلیکیشن مانامو جذابیت زیادی داره توصیه میکنم دانلود و استفاده کنین.

  7. در پاسخ به مهیار
    ممنون از توصیه و پیشنهادتون مهیار عزیز.

  8. من از اپلیکیشن مانامو فقط لغت یاد میگیرم واسه همین جعبه لاینترش به دردم میخوره واقعا عالیه

  9. در پاسخ به سحرناز
    بله سحرناز عزیز جعبه لاینتر اپلیکیشن مانامو جزو مزیت ها محسوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا