سلامت و نگهداری

اپلیکیشن پزشکی رایگان-کمک حال هنگام مریضی

اپلیکیشن پزشکی رایگان بعد از شیوع ویروس کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت.کرونا … شاید هیچ کلمه‌‌ دیگری را به‌‌اندازه‌ی این کلمه در چند ماه گذشته نشنیده باشیم. تیتر اول خبر‌‌گزاریهای سراسر جهان. ویروسی که کره‌ی زمین را به تعطیلی کشاند و بشریت را درگیر خود کرد. گسترش کرونا و اجبار به قرنطینه، سرعت حرکت بشر برای استفاده از فضای مجازی و قابلیتهایش را افزایش داده است.

بسیاری از امور مانند جلسات حضوری، به ‌‌شکل غیر حضوری برگزار شدند. کلاسهای آموزشی، چه رسمی و چه‌‌ غیر رسمی بر روی بستر اینترنت آمدند و البته بسیاری از خدمات پزشکی به ‌‌شکل اجباری آنلاین شدند. مطبها تا مدتی تعطیل بودند و بیمارستانها که خط مقدم مبارزه با این ویروس محسوب می‌‌شدند آنقدر خطرناک بودند که مراجعه به آنها ریسک بالایی داشت.

با توجه به رشد چشمگیر استفاده از انواع اپلیکیشن رایگان پزشکی و پر خطر بودن حضور در مراکز درمانی توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از مراجعه‌ی حضوری به پزشکان و بیمارستانها خودداری نمایید. بنابراین چند اپلیکیشن را که به همراه داشتن آنها برای بررسی شرایط اولیه‌ی بیماری به شما و پزشکتان کمک می‌کند معرفی می‌کنیم.

 

معرفی 5 اپلیکیشن پزشکی

با توجه به کاربردی بودن اپلیکیشن‌‌های حوزه‌ی سلامت و پزشکی یک دسته بندی از وب‌‌سایت زینسی، به معرفی اپلیکیشن‌‌های پزشک آنلاین اختصاص یافته است و شما با کلیک روی این لینک می‌توانید به تمامی اپلیکیشن‌های آن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق ابزار مقایسه‌ی زینسی به مقایسه‌‌ی اپلیکیشن‌های مربوطه بپردازید.

 

1- اپلیکیشن رایگان پزشکی طبینجا:

اگر دکتر خوبی برای بیماری خود سراغ ندارید، اپلیکیشن طبینجا به‌‌ کارتان می‌‌آید. با استفاده از این اَپ می‌‌توانید ابتدا از پزشکان حرفه‌‌ای مشاوره بگیرید و پس از مشخص شدن مشکلتان لیستی از پزشکان مطرح در اختیارتان قرار می‌‌گیرد که می‌‌توانید از آنها وقت بگیرید.

اپلیکیشن پزشکی طبینجا
در این تصویر نمایی از این نرم افزار می بینید.

2- اپلیکیشن  پزشکی خانه پزشکان:

این اپلیکیشن پزشکی می‌‌تواند تمام مراکز درمانی و ساختمان‌‌های پزشکان محل سکونت شما را نشان دهد. همچنین می‌‌توانید با استفاده از آن اطلاعاتی ارزشمند در مورد هر پزشک به‌‌دست آورید. خانه پزشکان را دانلود کنید و آسوده باشید.

نرم افزار پزشکی خانه پزشکان
نمایی از خدمات خانه پزشکان و این نرم افزار را در این تصویر می بینید.

3- اپلیکیشن رایگان پزشکی هلیکس:

این اپلیکشن‌‌ پزشکی هم مانند دیگر رقبای خود، امکان مشاوره از راه دور دارد. هلیکس یک قابلیت ویژه دارد. هنگامی که می‌‌خواهید از اعداد و نوشته‌‌های جواب آزمایشتان سر در بیاورید، این اپلیکیشن می‌‌تواند به شما کمک کند. در ضمن این اپلیکیشن قسمتی مخصوص به بیماری کرونا دارد.

اپلیکیشن هلیکس
در این تصویر نمایی از این نرم افزار را بر روی گوشی می بینید.

4- اپلیکیشن  پزشکی اسنپ:

اشتباه نیست! سوپر اپلیکیشن اسنپ سرویس پزشک و مشاور خود را هم راه‌‌اندازی کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌‌توانید قبل از حضور فیزیکی در مراکز درمانی، در تمامی زمینه‌‌های پزشکی و روانشناسی مشاوره دریافت کنید. این سرویس قابلیت‌‌های متنوعی دارد، مثلا هم می‌‌توانید مشاوره‌ی‌ تلفنی و ویدئویی بگیرید.

 

5- اپلیکیشن رایگان پزشکی ماسک:

این اپلیکیشن توسط اساتید و پزشکان مطرح کشور ساخته شده و مخصوص کروناست. قابلیتهای بی‌‌نظیر ماسک مانند نقشه‌ی شیوع کرونا بر اساس محل زندگی هر فرد، نشان دادن احتمال ابتلای هر نفر با توجه به رفت ‌‌و آمدها و ملاقاتهایی که داشته است، نشان دادن احتمال ابتلای افرادی که با هر فرد تماس داشته‌‌اند و … باعث شده‌‌اند ماسک یک اپلیکیشن بی‌‌نظیر برای مقابله با کرونا باشد.

اپلیکیشن ماسک
در این تصویر نمایی از اپلیکیشن ماسک را می بینید.

چگونه احتمال ابتلا را کمتر کنیم؟ 5 نکته برای عبور سلامت از دوران بیماری کرونا؟

نام علمی این ویروس Covid-19 است و صحبتهای بسیاری در مورد نحوه‌‌ی ایجاد آن وجود دارد. اما واقعا فرقی نمی‌‌کند کرونا از کجا و به ‌‌چه دلیل شروع شد. مسئله‌‌ مهم این است که باید از خودمان در برابر بیماری ایجاد شده توسط این ویروس محافظت کنیم. پس از قرنطینه‌‌ای که تمام دنیا و کشورمان درگیر آن شدند، سیر ابتلا به کرونا نزولی شد، اما چندوقتی است که این ویروس باقدرت بازگشته و باید خیلی بیشتر از گذشته پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

در خانه بمانیم
این پرکاربردترین عبارتی است که در ایام کرونایی شنیده‌‌اید! همه یکدیگر را تشویق به ماندن در خانه می‌‌کنند. اما همچنان بسیاری از ما برای انجام امور ی در سطح شهر رفت و آمد می‌کنیم. بسیاری به ‌‌خاطر کار و برخی هم کلافه از حبس خانگی. در دورانی که قرنطینه و تعطیلی در کشور برقرار بود، شاهد کاهش مبتلایان به این بیماری بودیم. در این شرایط اقتصادی نمی‌‌توان از همه توقع داشت که کار را تعطیل کنند و روی مبل خانه استراحت کنند، اما می‌‌توان توقع داشت که خروج از منزل فقط برای کارهای ضروری باشد.

 

شستن مداوم دستها با آب و صابون
تا قبل از کرونا هیچ‌‌کس تا این حد به شست‌‌و‌‌شوی دست‌‌هایش اهمیت نمی‌‌داد. چراکه یکی از بهترین روشهای پیشگیری‌‌ از بیماری Covid-19 شست‌‌و‌‌شو با کف صابون است. الکل هم می‌‌تواند مفید باشد، اما زمانی که امکان شست‌‌و‌‌شو فراهم نباشد. (به‌‌هیچ عنوان دست کثیف‌‌تان را به سر و صورت‌‌تان نمالید)

 

استفاده از ماسک
لطفاً ماسک بزنید. ماسک در برابر کرونا، مثل دیوار چین است در برابر قبایل وحشی آن ‌‌سوی دیوار. حس خفگی‌‌ای که به‌‌ بهانه‌‌اش ماسک نمی‌‌زنید، بدرد مورد همه صدق می‌کند. اما باید بدانیم ماسک نزدن اصلی‌‌ترین دلیل انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است. مراقب یکدیگر باشیم.

 

حفظ فاصله اجتماعی
رعایت فاصله حداقل 1.5 متری بین افراد برای جلوگیری از انتشار کرونا ضروری است. متاسفانه چنین مسئله‌‌ای تقریباً اصلاً رعایت نمی‌‌شود. با اینکه برخی تلاشها برای اجرایی کردن این موضوع با‌‌ عنوان طرح فاصله‌‌ گذاری اجتماعی انجام شده، اما اگر سری به مراکز خرید و دیگر اماکن شلوغ و پر رفت‌‌و‌‌آمد بزنید، متوجه می‌‌شوید که این فاصله رعایت نمی‌‌شود.

 

هنگام عطسه و سرفه جلوی دهانتان را بگیرید
ترشحات دهان شما می‌‌توانند حاوی ویروس باشند. ویروسی که خیلی خوب تکثیر و منتشر می‌‌شود. در واقع می‌‌توان گفت، این ویروس منتظر است تا از بدن شما خارج شود و میزبانی جدید پیدا کند. پس به ‌‌شدت توصیه می‌‌شود اگر قرار است عطسه یا سرفه کنید، حتماً جلوی دهانتان را با دستمال بپوشانید و سپس بلافاصله دستمال را در سطل زباله بیندازید. اگر دستمال همراهتان نبود، دهانتان را با قسمت داخلی آرنجتان بپوشانید.

 

در پایان، ما بر بیماری غلبه خواهیم کرد

ترسناکترین ویژگی Covid-19 مدت‌‌زمان پنهان بودنش است. دو هفته زمان می‌‌برد تا ویروس تاثیراتش را نشان دهد و در طی این دو هفته فرد مبتلا می‌‌تواند ناقل باشد. یعنی ممکن است باعث ابتلای افراد دیگر شود. پس برای محافظت از خودتان و دیگر افراد جامعه، نکات پیشگیری را رعایت نمایید. بکارگیری هرچه بیشتر اپلیکیشن‌های پزشکی و سلامتی مراجعات غیرضروری شما را به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش داده و نگرانی شما را در مورد بسیاری از بیماریها کاهش می دهد. با کاربرد بیشتر این اپلیکیشن‌ها به بهبود خدمات رسانی پزشکی در شرایط کنونی کمک می‌کنیم.

 

نویسندگان زینسی این مقاله را به صورت اختصاصی برای شما که علاقمند به استفاده از خدمات پزشکی آنلاین هستید گردآوری نموده‌اند. ممنون که همراه ما هستید. نظرات و پیشنهادات شما راه ما را روشن کرده و به بهبود پاسخگویی به نیازهای شما کمک می‌کند. با کمال افتخار منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. به امید روزی که از شر کرونا به طور کامل خلاص بشیم. خدمات پزشکی اسنپ خوبه من دیگه دکتر حضوری نمیرم.

  2. سلام دوست عزیز
    هزینه ویزیت رایگان نیست. اما خدمات اپلیکیشن رایگان هست.

  3. جزو چند اپلیکیشن پزشکی رایگان که اسم بردین، کدومشون میتونن آزمایشات رو هم تفسیر کنن؟

  4. سلام دوست عزیز
    بستگی به شهر داره اما اکثر شهرها از این خدمت اسنپ پشتیبانی میکنن

  5. سلام دوست عزیز
    بستگی به نوع آزمایشگاه دارد. پیشنهاد میدهیم با مشاورین این مجموعه ها صحبت کنید

  6. اپلیکیشن پزشکی رایگان طبینجا برای دکتر، وقت هم رزرو می‌کنه؟؟ یا فقط خدمات پزشک آنلاینه؟

  7. سلام خسته نباشید. اپلیکیشن رایگان پزشکی هلیکس، ویزیت آنلاین هم داره؟ میتونیم با پزشک صحبت کنیم؟

  8. اپلیکیشن پزشکی رایگان هلیکس رو استفاده کردم راضی بودم خوب بود خدماتش

  9. سلام اپلیکیشن پزشکی رایگان برای اسنپ خوبه من کلا از همه خدمات ارایه شده توسط اسنپ راضیم کارمونو راحت کردن به خدا

  10. اپلیکیشن رایگان پزشکی فقط اسنپ. کلا از همه خدمات ارائه شده توسط اسنپ راضیم کارمون رو راحتتر کردن

  11. اپلیکیشن پزشکی رایگان هلیکس خوبه یه بار استفاده کردم راضی بودم

  12. اپلیکیشن پزشکی رایگان هلیکس واقعا خوبه از خدماتش خیلی راضی بودم

  13. در پاسخ به نگین سلطانی
    دانلودشون رایگانه نگین عزیز. ویزیت پزشک در اپلیکیشن پزشکی رایگان ، پولیه.

  14. اپلیکیشن پزشکی رایگان اسنپ خوبه. تو دوران کرونا ازش استفاده کردم. کل خانواده باهم مریض شدیم و میترسیدیم بریم دکتر.مفید واقع شد داروهای دکتر اسنپ

  15. در پاسخ به سپیده صالح پور
    سپیده عزیز ممنون که تجربه استفاده از اپلیکیشن پرشکی اسنپ رو برامون گفتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا