سلامت و نگهداری

6 اپلیکیشن مشاوره روانشناسی-کاهش استرس کرونا

اپلیکیشن مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس کرونا که امروزه افراد بسیاری را مبتلا کرده مهم است. همه ما کم و بیش از تاثیر پدیده‌های بیرونی و اجتماعی بر سلامت جسمی خود و اطرافیانمان آگاه هستیم و می‌دانیم به عنوان مثال ظهور پدیده‌ای مثل ویروس کرونا و استرسهای ناشی از ان چه عوارضی می‌تواند برای بدن داشته باشد.

حال می‌خواهیم به موضوع مهم دیگری در رابطه با ویروس کرونا صحبت کنیم که خیلی از ما به ان توجه نمیکنیم و شاید آثار آن را نمی‌دانیم. موضوع بحث ما سلامت روان است! خیلی از ما از آسیب‌های مخربی که این ویروس روی روانمان دارد، غافلیم و تلاشی در این جهت رفع مشکلات ناشی از استرس کرونا نمی‌کنیم. در این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر کرونا بر استرس صحبت کنیم و در آخر اپلیکیشن مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس کرونا را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

تاثیر کرونا بر سلامت روان

استرس کرونا
تاثیر کرونا بر سلامت روان به عنوان دغدغه ای که جهان را دربر گرفته است

 

این یک موضوع بدیهی است؛ همانقدر که سلامت جسمی ما اهمیت دارد، سلامت روحی و روانی ما نیز به همان اندازه مهم است. شاید بتوانیم بگوییم که این دو مکمل هم هستند و سلامتی ما به هر دوی آن‌ها وابسته است.

با گسترش شیوع ویروس کرونا و توجه به اخطارهای مداوم، خواسته یا ناخواسته اضطراب و ترس وجودمان را فرا می‌گیرد. در حد نرمال، ترس مانع انجام دادن کار خطرناک شده و به ما کمک می‌کند محتاط عمل کنیم. مثلا ترس نرمال از این ویروس، مانع حاضر شدن در اماکن شلوغ و پرجمعیت شده و به ما کمک می‌کند بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

البته فقط ترس نیست، بلکه شعور اجتماعی هم کافی است تا موارد مهم راجع به پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت کنیم. قضیه وقتی متفاوت می‌شود و حالت خطرناک پیدا می‌کند که ترس و اضطراب بیش از حد به خاطر ویروس کرونا، سلامت جسمی و روحی ما را به خطر بیاندازد.

آیا شما می‌دانید که ترس و اضطراب بیش از حد بدن شما را در مقابل این بیماری بسیار ضعیف می‌کند؟ در مقاله‌های قبلی گفتیم که ما با تقویت سیستم ایمنی بدن که با ورزش و تغذیه مناسب امکان پذیر است و با این روش می‌توانیم در مقابل این بیماری مبارزه کنیم.

اضطراب و ترس بیش از حد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ما می‌شود و همین می‌تواند دلیل اساسی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن ما گردد و در این بحران بیماری، تضعیف بدن احتمال مبتلا شدن به این بیماری را افزایش می‌دهد.

در راستا ما مجبور هستیم  آرامش خود را حفظ کرده و ترس و استرس فراوان به خودمان راه ندهیم. در حد توان بهتر است با روش‌های کاهش ترس و اضطراب که در با سرچ در گوگل می‌توانید به انواع مقاله در این زمینه دست یابید، آن علائم را کنترل کنیم و اگر این موضوع به حدی جدی است که از توان ما خارج است باید با روانشناس و پزشک در این زمینه مشورت کنیم و از آن‌ها کمک بگیریم.

شاید برایتان سوال پیش آید که با وجودِ این بیماری چگونه می‌توانیم به روانشناس مراجعه کنیم؟ جواب سوال معلوم است، شما به هیچ وجه نباید به صورت حضوری در مطلب روانشناس، حاضر شوید. با گسترش تکنولوژی و پیشرفت نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها، این کار برایمان آسان شده و فقط با نصب یک اپلیکیشن ساده و یا مراجعه به وب سایت می‌توانیم با روانشناسان ارتباط برقرار کنیم و مشکل خود را در زمان کوتاه حل نماییم.

معرفی اپلیکیشن مشاوره و روانشناسی برای کاهش استرس کرونا

با توجه به اهمیت سلامت روح و روان در زینسی یک دسته بندی به نرم‌افزارهای روانشناسی اختصاص یافته است و شما با کلیک کردن روی این لینک می‌توانید به نرم‌افزارها (شامل اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها) دسترسی داشته باشید، و همچنین از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه پلتفرم‌های سلامت روان درسترسی داشته باشیم، در ادامه منتخبی از این اپ‌های ایرانی معرفی شده است :

فول فکر

فول فکر یک سامانه روانشناسی آنلاین می‌باشد که بهترین روانشناسان را داراست. با کمک این اپلیکیشن و همچنین وب سایتشان می‌توانید تماس صوتی و آنلاین را با مشاورتان داشته باشید و همه مشکلات مربوط به خودتان را مطرح و روش‌های درمان را فرا گیرید.

قابل ذکر است که هزینه مشاوران فول فکر بسیار کمتر از مشاوران حضوری می‌باشد. مزیت دیگر این پلتفرم امکان رزرو تایم دلخواه مشاور است، یعنی شما هر تایمی را بخواهید می‌توانید با مشاور ارتباط برقرار کنید.

اپلیکیشن مشاوره روانشناسی فول فکر
این نرم افزار به صورت آنلاین است که تصیر کاربری آن را در گوشی می بینید.

مشاورانه

یکی یگر از پلتفرم‌های عالی در زمینه دریافت مشاوره، اپلیکیشن مشاورانه می‌باشد. مشاورانه به عنوان یک اپلیکیشن مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند و خدماتی از قبیل، مشاور خانواده، ازدواج، اختلال شخصیتی و … ارائه می‌دهد. با کمک مشاورانه مشکلاتی از قبیل فوبی، ترس، وسواس و … درمان می‌شود پس الان بهترین زمان برای استفاده از اپلیکیشن مشاورانه است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید انواع تست هم انجام دهید. علاوه بر خدمات ذکر شده، با کمک مشاورانه می‌توانید مقاله‌های مربوط به این حوزه را مطالعه نمایید.

اپلیکیشن مشاوره روانشناسی مشاورانه
در این تصویر نمایی از نرم افزار مشاورانه بر روی گوشی می بینید.

 

سامانه مشاوره آنلاین HiExpert

این سامانه HiExpert هم در زمینه خدمات روانشناسی به شما کمک خواهد کرد. های اکسپرت با یک کلیک شما را به مشاور متخصص متصل خواهد نمود. در این ارتباط اطلاعات مربوط به شما کاملا امن باقی خواهد ماند. یکی از ویژگی‌های های اکسپرت این است که مجوز معتبر از سازمان نظام روانشناسی کشور را دارد و همین باعث آسوده خاطر شدن کاربرانش گشته است.

نرم افزار مشاوره روانشناسی HiExpert
تصویر نمایی از برنامه سامانه مشاوره آنلاین HiExpert در این تصویر می بینید.

 

مشورَپ

یکی از سامانه‌های روانشناسی ، اپلیکیشن مشاور روانشناسی مشورپ نام دارد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به آسانی با یک مشاور متخصص به صورت محرمانه ارتباط برقرار کنید و بعد از مطرح کردن مشکل، پاسخ و درمان خود را دریافت نمایید. یکی از ویژگی‌ها منحصر به فرد این برنامه، تغییر مشاور می‌باشد یعنی هر موقع که احساس نارضایتی از مشاور خود داشتید، می‌توانید هر چه سریع‌تر مشاور خود را تعویض کنید. در این بازه زمانی که با بیماری کرونا در حال مبارزه هستیم، بهترین فرصت برای دریافت مشاوره غیر حضوری است.

اپلیکیشن مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس مشورپ
اپ مشاوره روانشناسی مشورپ برای کاهش استرس کرونا بسیار مفید است.

 

تلیار – مشاوره روانشناسی تلفنی

تلیار، نام یکی دیگر از اپلیکیشن‌ مشاوره روانشناسی است. با کمک این اپلیکیشن می‌تواند با مشاور خود چت کرده و یا تماس تلفنی برقرار کنید. اپلیکیشن تلیار امکان فراهم کردن مشاور حضوری در شهرهای مختلف ایران را دارد ولی در این بحران بیماری، مراجعه حضوری توصیه نمی‌شود. در مشاوره به صورت چت آنلاین، شما می‌توانید در دو تا پیام مشکل خود را به مشاور اطلاع دهید و سپس چت‌های دیگر به صورت شارژی خواهد بود.

نرم افزار مشاوره روانشناسی تلیار
اپلیکیشن مشاوره و روانشناسی تلیار و نمای آن در موبایلرا در این تصویر می بینید.

 

دانپرس | مشاوره آنلاین

آخرین اپلیکیشن مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس کرونا که می خواهی معرفی کنیم، اپلیکیشن دانپرس نام دارد. این اپلیکیشن علاوه بر مشاوره روانشناسی، مشاوره تحصیلی نیز به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد. شما با کمک این اپلیکیشن می‌توانید با مشاور ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را اعلام کنید تا هر چه سریع‌تر برای آن درمانی پیدا کنید و خود را از وضعیت اضطراری نجات دهید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دانپرس این است که در صورت عدم دریافت پاسخ از مشاور می‌توانید مبلغ خود را پس بگیرید.

اپلیکیشن مشاوره روانشناسی دانپرس
در این تصویر نمایی از اپلیکیشن مشاوره و روانشناسی دانپرس می بینید.

در این مقاله به اپلیکیشن مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس کرونا پرداختیم. این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. در صورتی که از اپلیکیشن‌های معرفی شده استفاده کرده اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

  1. درسته که برای مشاوره، بهتره حضوری بریم رودرو صحبت کنیم ولی با توجه به این که قیمت هایش کمتره به نظرم ارزشش رو داره امتحان کنیم.

  2. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی فول فکر واقعا حرفه ای کار می‌کنه تحسینشون میکنم

  3. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی تلیار هزینه اش نسبت به مشاورهای حضوری کمتره؟؟

  4. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی دانپرس رو امتحان کردم برخلاف تصورم خیلی خوب بود راضی بودم از مشاورش

  5. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی تو دوران کرونا رایج شد چون خیلی از کردم ترسیدن که حضوری مراجعه کنن

  6. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی مشاورانه خوبه یه بار تلفنی ازشون مشاوره گرفتم خوب یود فقط ادامه ندادم

  7. مشورپ فوق العاده س تو دوران کرونا خیلی استرس داشتم در حدی که تبدیل به وسواس میشد، مشاورهای مشورپ جلوگیری کرد

  8. من از اپلیکیشن مشاوره روانشناسی مشاورانه کمک گرفتم خوب بود راضی بودم

  9. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی فول فکر خوبه مشاوره آنلاین دریافت کردم هر موقع که خودمون میخوایم میتونیم وقت رزرو کنیم

  10. در پاسخ به نازنین قربانی

    چه خوب که تجربه مثبتی از دریافت مشاوره دارید. ممنون از نظر باارزشتون

  11. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی دانپرس عالیه من برای ازدواج ازشون مشاوره گرفتم کاملا راضی بودم از انتخابم

  12. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی خیلی خوبه من از مشورپ استفاده کررررردم

  13. من زبان انگلیسیم فوله از اپلیکیشن مشاوره روانشناسی خارجی کمک گرفتم خیلی خوبههههه فکر کن از راهنمایی های افراد خارجی استفاده میکنی

  14. در پاسخ به صبا نظامی
    صبای عزیز چه تجربه جالبی در مورد مشاوره روانشناسی به دست آوردین. اگه تجربه استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی رو هم داشتید، لطفا باهامون به اشتراک بگذارید.

  15. در پاسخ به مهسا رضایی
    بله دوست عزیز اپلیکیشن مشاوره روانشناسی هزینه کمتری داره.

  16. سال پیش از اپلیکیشن مشاوره روانشناسی مشاورانه استفاده کردم خوب و راضی کننده بود

  17. در پاسخ به نگار سلطانی
    نگار عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن مشاوره روانشناسی بیان کردین.

  18. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی تلیار خیلی خوبه دوران کرونا ازش استفاده کردم. یه سوال داشتم هنوزم فعاله؟

  19. در پاسخ به شبنم
    شبنم عزیز بررسی کردیم و متوجه شدیم که اپلیکیشن مشاوره روانشناسی تلیار دیگه فعالیت نداره متاسفانه.

  20. اپلیکیشن مشاوره روانشناسی خیلی خوبه فقط الان هم قیمت با بیرون شده و گرونه. خب چرا باید به جای حضوری اینارو ترجیح بدیم؟؟

  21. در پاسخ به زهرا همتی
    بله زهرای عزیز حق با شماست بعضی اپلیکیشن ها قیمت مشاوره شون به قیمت مشاوره حضوری رسیده در حالی که باید تفاوت داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا