مالتی مدیا

نرم افزار ادیت فیلم رایگان-ویندوز و مک

نرم افزار ادیت فیلم انواع دارد که یکی از آن ها نرم افزار های رایگان و حرفه ای است.مشکلات نرم افزار ادیت فیلم رایگان
نرم افزارهای حرفه‌ای ادیت فیلم برای افرادی مناسب است که ادیت‌های سنگین انجام می‌دهند. این گونه افراد اغلب در صنعت فیلم سازی کار می‌کنند و هر روز با پیشرفت صنعت فیلم و جلوه‌های ویژه، کار آنها سخت‌تر می‌شود.

پس با این اوصاف به نرم افزار ادیت فیلمی نیاز دارد که با پیشرفت هر روزه‌ی دنیای جلوه‌های ویژه برابری کرده و پا به پای ادیتورها، آنها را راهنمایی کند.

برای دسترسی به اکثر نرم افزار ادیت فیلم حرفه‌ای باید هزینه پرداخت کنید. نرم افزارهایی که رایگان هستند، به طور معمول برای ادیت‌های سبک مناسب بوده و مشکلات و محدودیتهای خاص خود را دارند. از جمله این محدودیتها واترمارک‌ها هستند. این نمادهای تبلیغاتی را پس از ادیت فیلم در پایین صفحه لوگوی اپ می‌گذارند که باعث نمایش غیرحرفه‌ای فیلم شما می‌شود.

یکی دیگر از محدودیتهای نرم‌افزارهای رایگان، عدم قابلیت ویرایش فایل بیش از چند دقیقه‌ی مشخص است. برای مثال، اگر فیلم شما 10 دقیقه زمان ببرد، تنها برای ساخت 5 دقیقه‌ی آن مجاز به ادیت با این نرم افزارها هستید. برای ویرایش بیشتر باید اشتراک برنامه را خریداری کنید.

 

کدام نرم افزارهای ادیت فیلم حرفه‌ای برای من مناسب است؟

با توجه به محبوبیت نرم افزارهای ویرایش حرفه‌ای فیلم، یک دسته بندی از وب‌‌سایت زینسی، به معرفی نرم افزارهای ادیت فیلم و ویدئو اختصاص یافته است و شما با کلیک روی این لینک می‌توانید به تمامی نرم افزارهای آن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق ابزار مقایسه‌ی زینسی به مقایسه‌‌ی نرم افزارهای مربوطه بپردازید. با ما باشید تا چندین نرم افزار حرفه‌ای ادیت فیلم را به شما معرفی کنیم.

 

 Apple Final Cut Pro نرم افزار ادیت فیلم مک

اگر سیستم عامل کامپیوتر شما مکینتاش است، Apple Final Cut Pro یک گزینه‌ی بسیار کاربردی برای ویرایش فیلم و کلیپ به شمار می‌رود. درست مانند دیگر محصولات اپل، سازندگان این نرم افزار هدف خود را بر سهولت در این نرم افزار گذاشته‌اند. با این هدف آماتورها و افراد تازه وارد به صنعت ویرایش فیلم به راحتی از این برنامه استفاده می‌کنند. همچنین فاینال کات، در صدر جدول بروز رسانی است. با هر تکنولوژی جدید، این برنامه خود را بروز رسانی می‌کند و امکانات بیشتر خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

نرم افزار ادیت فیلم Apple Final Cut Pr
در این تصویر نمایی از نرم افزار Apple Final Cut Pr میبینید.

Lightworks نرم افزار ادیت فیلم حرفه ای

به طور حتم تا به امروز نام فیلمهای گرگ وال استریت (Wolf of Wall Street)، محرمانه‌ی لس آنجلس (LA Confidential)، داستان عامه پسند (Pulp Fiction)، مخمصه (Heat)، جاده‌ای به سوی تباهی (Road to Perdition) یا هوگو (Hugo) را شنیده‌اید. تمامی این فیلمهای موفق هالیوودی با نرم افزار لایت ورکز تدوین شده‌­اند.

برای تدوین فیلمهای حرفه‌ای باید تدوینگر ماهری باشید و برای این امر باید اپلیکیشن حرفه‌ای داشته باشید. از جمله نرم افزارهای حرفه‌ای در این رده، Lightworks است که تدوینگران حرفه‌‌ای از آن استفاده می‌کنند. نباید تصور کنید که مانند دیگر نرم افزارهای ویرایش ویدئو به راحتی از این اپ استفاده می‌شود، اما با آموزش حرفه‌ای به میزان لازم مهارت کار با این نرم افزار را کسب خواهید کرد.

نرم افزار ادیت فیلم حرفه ای Lightworks
نمایی از تبلیغ این نرم افزار را در این تصویر می بینید.

 Hitfilm Express نرم افزار ویرایش فیلم

شاید تصور می‌کنید که تمامی نرم افزار حرفه‌ای ویرایش ویدئو، پولی هستند، اما اشتباه می‌کنید. نرم افزار هیت فیلم اکسپرس،قابلیتهای حرفه‌ای بسیاری را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این نرم افزار همچنین شما را تا موفقیت در حد تدوین سینمایی همراهی می‌کند. با این نرم افزار سه تیر را با یک نشان می‌زنید. مونتاژ حرفه‌ای، ترکیب فیلم و جلوه‌های ویژه همگی با این نرم افزار امکان­پذیر هستند. برای دسترسی به امکانات کامل هیت فیلم نسخه‌ی کامل این نرم افزار را خریداری کنید. اما به طور کلی، برنامه‌ای ایده‌آل برای سازندگان فیلم مبتدی و دانشجویان در این زمینه است.

نرم افزار ویرایش فیلم  Hitfilm Express
در این تصویر نمایی از تبلیغ این نرم افزار را می بینید.

 Pinnacle Studio نرم افزار تدوینگر فیلم

تدوینگران فیلمهای با زبان خارجی از پیناکل استودیو برای تدوین آنها استفاده می‌کنند. پیناکل بهترین نرم افزار حرفه‌ای کار روی فیلم است. صحبت از قابلیتهای پیناکل بی انتهاست. بنابراین تنها به چند ویژگی پر رنگ این نرم افزار اشاره می‌کنیم. طراحی جلوه‌های ویژه با این نرم افزار به حرفه‌ای‌ترین صورت انجام می‌شود. همچنین صداگذاری دوبله و آهنگهای متن نیز از مزیتهای دیگر این نرم افزار است. شاید بسیاری از نرم افزار‌های دیگر نیز برای دوبله قابل استفاده باشند؛ اما کیفیت و ظرافت پیناکل آن را بین رقبا برجسته می‌کند.

نرم افزار تدوینگر فیلم Pinnacle Studio
نمایی از پوستر این نرم افزار را در این تصویر می بینید.

Apple iMovie نرم افزار ادیت فیلم در کامپیوتر اپل

ساختن تریلرهایی همانند فیلمهای هالیوود با اپل ای مووی امکان‌پذیر شده است. این نرم افزار سبکی نیمه حرفه‌ای دارد که برای تدوین‌های سنگین فیلم از آن استفاده نمی‌شود. اپل آی مووی برای تدوین‌های سبک، کنار یکدیگر قراردادن عکسهای یادگاری و گذاشتن ملودی بر آنها کاربرد دارد. به یاد داشته باشید که این نرم افزار به صورت رایگان در نسخه‌های خاصی از کامپیوترهای اپل وجود دارد که از بدو خرید نصب است.

اما در صورت نصب نبودن یا حذف شدن آن ملزم به پرداخت مبلغی برای دانلود آن از سایتهای قانونی هستید. نرم افزار ادیت فیلم حرفه‌ای مانند اپل مووی کار را برای کاربران بسیار آسان کرده است.

نرم افزار ویرایش فیلم Apple iMovie
نمایی از تبلیغ این نرم افزار را در تصویر بالا می بینید.

 After Effects نرم افزار تدوین فیلم و انیمیشن

افتر افکت برای تدوین انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی فوق العاده است و اکثر افراد از این نرم افزار استقبال کرده‌اند. جلوه‌های ویژه با افتر افکت هرگز حرفه‌ای‌تر نبوده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار سازگاری با فرمتهای Adobe است. چرا که افتر افکت توسط همان شرکت تولید شده و تمام فرمتهای این شرکت مانند فتوشاپ و پریمیر را حمایت می‌کند.

نرم افزار ادیت فیلم افتر افکت
در این تصویر نمایی از لوگو این نرم افزار را می بینید.

در پایان
برای کارهای سبک و کوتاه به راحتی می‌توانید از نسخه‌های رایگان نرم افزارهای معرفی شده بهره ببرید. اما اگر به دنبال ادیت حرفه‌ای فیلم‌های سینمایی با جلوه‌های ویژه قدرتمند هستید، نرم افزار‌های سنگین را تهیه کنید. این برنامه‌ها به شما اجازه صداگذاری دوبله، ساخت تریلر و غیره را می‌دهند. در این مقاله، زینسی بهترین و حرفه‌ای‌ترین نرم افزار ادیت فیلم همچون اپل ای مووی، افتر افکت، پیناکل استودیو و غیره را به شما معرفی کرد که با استفاده از آنها بهترین ادیت‌ها را روی فیلم انجام دهید.

نویسندگان زینسی این مقاله را به صورت اختصاصی برای شما که علاقمند به کار کردن روی فیلم‌ها هستید گردآوری نموده‌اند. ممنون که همراه ما هستید. نظرات و پیشنهادات شما راه ما را روشن کرده و به بهبود پاسخگویی به نیازهای شما کمک می‌کند. با کمال افتخار منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

امتیاز شما به این مقاله

‫22 دیدگاه ها

  1. برای ساخت ویدیوهای حرفه ای افترافکت خیلی عالیههههه امکاناتش خیلی به روزه و هر سال هم امکانات جدید ارائه میده. اگه برای ادیت های ساده میخواین راحتترشو انتخاب کنین

  2. نرم افزار ادیت فیلم افترافکت رایگانه درسته؟ یعنی برای نصب و دریافت خروجی مبلغی پرداخت نمیکنیم؟

  3. سلام زهرای عزیز
    افتر افکت شرکت ادوبی رایگان نیست. اما نسخه کرک شده آن موجود است.

  4. نرم افزار ادیت فیلم برای مک کدومش رو پیشنهاد میکنید؟ اکثر نرم افزارها در ویندوز کاربرد دارن

  5. سلام دوست عزیز
    با انتخاب دستی بندی در حوزه ادیت فیلم نرم افزارهای متنوعی را در زینسی میتوانید پیدا کنید

  6. همشون خیلی خوبن به نوعی امتحان کردم اما نرم افزار ادیت فیلم افترافکت عالی تره به نظر من.

  7. نرم افزار ادیت فیلم رایگان برای مک Lightworksخوبه به شرط اینکه حرفه ای باشید اصلا نرم افزار معمولی نیست نیاز به یادگیری و تمرین داره

  8. نرم افزار ادیت فیلم رایگان Hitfilm Express رو برای مک استفاده میکنم فوق العاددددده س خودشم رایگانه من که خیلی راضیم.

  9. نرم افزار ادیت فیلم رایگان Apple iMovie خیلی خوبه ولی خب برای ویدیوهای نیمه حرفه ای کاربرد داره

  10. نرم افزار ادیت فیلم لایت ورکس خیلی خوبه از کار کردن باهاش لذت میبرم

  11. نرم افزار ادیت فیلم رایگان لایت ورکس خیلی حرفه ایهههههههههه

  12. نرم افزار ادیت فیلم فقط افترافکت خیلی حرفه ایه فقط رندرگیریش طول میکشه

  13. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ازتون. ممنون میشم پاسخگو باشید. نرم افزار ادیت فیلم رایگان Hitfilm Express رو چطوری و از کجا باید دانلود کنم؟؟

  14. در پاسخ به شبنم
    سلام شبنم عزیز. از وب سایت های ایرانی مثل پی سی دانلود، سافت 98 و از وب سایت های خارجی مثل fxhome میتونید این نرم افزار رو دانلود و استفاده کنید.

  15. در پاسخ به sahand
    سهند عزیز ممنون از اینکه تجربه تون رو در مورد نرم افزار ادیت فیلم رایگان با ما در میون گذاشتید.

  16. طبق معرفی شما، نرم افزار ادیت فیلم رایگان Pinnacle Studio برام جذاب اومد میخوام اگر بتونم نصبش کنم و بعدش میام نظرمو میگم

  17. در پاسخ به شبنم قربان زاده
    شبنم عزیز تشکر. چقدر خوشحال میشیم بعد استفاده از نرم افزار ادیت فیلم رایگان Pinnacle Studio نظرتون رو بگید.

  18. اگه نرم افزار ادیت فیلم رایگان و حرفه ای میخواین Lightworks گزینه مناسبیه براتون.

  19. در پاسخ به نادیا بهروزی

    نادیای عزیز ممنون که نرم افزار ادیت فیلم رایگان و حرفه ای از نظر خودتون‌‌ رو‌ با ما به اشتراک گذاشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا