سلامت و نگهداری

اپلیکیشن پیاده روی- گام شمار

اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار به شما کمک می کنند تا انگیزه بهتری برای پیاده روی داشته باشید.امروزه پیشرفت تکنولوژی و تغییرِ شرایط زندگی، تاثیرات شگرفی بر ابعاد وجودی انسانها گذاشته است. شیوع بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای واگیردار ، عوض شدن سبک زندگی، تغییر در نوع تغذیه و… همگی انسان را بر آن می‌‌دارد تا در زندگی روزمره‌ی خود تغییراتی ایجاد کند. آن چه در این میان بیش از همه اهمیت دارد و می‌‌تواند انسان را به دره‌‌ی هلاکت بکشاند بی‌‌تحرکی است. در واقع در ادامه‌ی فعالیتهای ورزشی، سلامتی به وجود می‌‌آید و می‌‌توان تعبیر کرد سلامتی و ورزش قطعات پازلی هستند که یکدیگر را کامل می‌‌کنند.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا ضمن گفتگو در مورد ارتباط بین ورزش و سلامتی، اپلیکیشن‌‌ پیاده روی را جهت بررسی نوع و میزان فعالیتهای ورزشی معرفی نماییم.

 

پیاده روی ، با اپلیکیشن یا بدون اپلیکیشن؟

پیاده روی، از جنبه‌‌های مختلفی حائز اهمیت است. زیرا علاوه بر این که می‌‌تواند در پیش‌گیری از بروز بسیاری بیماری‌‌ها به انسان کمک کند، شیوه‌ی درمانی مهمی برای بهبود برخی بیماری‌‌هاست. پرداختن به ورزشهای مختلف مانند پیاده‌‌روی، شما را از ابتلا به مشکلاتی چون فشار خون مصون می‌‌دارد. زیرا به هنگام ورزش نمودن، عروق در بدن منبسط می‌‌شوند و در این حالت فشار خون سیری نزولی به خود خواهد گرفت.

از طرفی اگر به دردهای مختلف قلبی مبتلا هستید، انجام ورزش‌‌های سبک همچون پیاده‌‌روی می‌‌تواند هم دردهای شما را کاهش دهد و هم از سکته‌‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. اگر از مشکلات مربوط به دیابت رنج می‌‌برید و یا مجبور به تزریق انسولین هستید، ورزش می‌‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

در افرادی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند، ورزش به تقویت سیستم دفاعی بدن ایشان کمک می نماید. در این حالت سلولهای مهاجم در بدن به سلولهای بیگانه که همان بافتهای سرطانی هستند حمله نموده و باعث برطرف شدن عفونت می‌‌شوند.

پیاده روی در طول روز به شما کمک می‌‌کند تا از شادابی و هوشیاری بیشتری برخوردار بوده، کارهایتان را با دقت بیشتری انجام دهید و شب، خواب بهتر و با کیفیت بالاتری داشته باشید. اگر گمان می‌‌برید که ورزش فقط حالِ جسمتان را خوب می‌‌کند سخت در اشتباهید. بزرگترین تاثیر ورزش در روحیه‌ی افراد است. افرادی که ورزش می‌‌کنند روحیه‌ی‌ سالم‌‌تر و شادتری نسبت به سایرین دارند. پس اگر بی‌‌حوصله‌‌اید، ورزش را امتحان کنید.

 

مقایسه‌ی اپلیکیشن‌پیاده روی یا گام شمار

کدام اپلیکیشن‌ها می‌توانند در فرایند زندگی روزمره شما را همراهی کنند و بدون درگیر نمودن شما با ورزشهای سنگین و باشگاه رفتن، سبک زندگی شما را سالمتر نمایند؟

 

نرم‌‌افزار گام شمار Pedometer-Step Counter Free & Falorie Burner

گامهای شما حین راه رفتن با این نرم‌‌افزار شمرده می‌‌شود. ذخیره شدن باتری و از بین نرفتن شارژ تلفن‌تان به واسطه‌ی عدم استفاده از GPS از جمله مزایای این برنامه است. علاوه بر تعداد گامهای برداشته شده، مقدار کالری که طی انجام ورزش در بدنتان می‌‌سوزد، مسافتی که طی می‌‌کنید و همچنین مدت زمان ورزش شما توسط این اپ محاسبه می‌‌شود. طراحی خوبی که این نرم‌‌افزار دارد کمک می‌‌کند تا کاربران به سهولت از آن استفاده نمایند. از جمله سایر ویژگی‌‌های مثبت این نرم‌‌افزار می‌‌توان به رایگان بودن آن اشاره کرد.

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، برای استفاده از اپلیکیشنِ مذکور تنها کافی است دکمه‌ی «شروع» را بزنید و سپس گوشی را قفل نموده در جیبتان قرار دهید. برای مقایسه‌ی فعالیت روزانه‌‌تان در طول یک هفته و یا یک ماه، به سادگی می‌‌توانید از نمودارهایی که این برنامه در اختیارتان قرار می‌‌دهد بهره جویید.

 

نرم‌‌افزار قدم شمار Pedometer-Step Counter Free & Falorie Burner
نمایی از این نرم افزار و اطلاعاتی که می دهد به شما

اپلیکیشن پیاده روی Pedometer Step Counter

برای استفاده از این برنامه‌ی محبوب باید اطلاعاتی نظیر سن، جنس و وزن خویش را وارد نمایید. پس از نصب برنامه و فشردن دکمه شروع، تعداد گام‌‌های شما شمرده شده و اطلاعات مربوط به ورزش شما در حافظه اپ ذخیره خواهد شد بنابراین شما قادر هستید تا از اطلاعات ورزشی خود در روزهای سابق اطلاع کسب نموده و میزان تحرکتان را مقایسه نمایید.

تغییر دادنِ ظاهرِ اپ از کارهایی است که می‌‌توانید با توجه به سلیقه‌‌تان انجام دهید. فراموش نکنید که برای محاسبه‌ی مسافتی که طی پیاده‌‌روی پیموده‌‌اید، می‌بایست طول گام‌‌هایتان را وارد نرم افزار نمائید.

اپلیکیشن پیاده روی
نمایی از این اپ را در موبایل می بینید.

اپلیکیشن پیاده روی و دویدن  Step Counter Pedometer Free & Calorie Counter

اگر خواهانِ دانستنِ مقدار کالری سوزانده شده در بدن خود طی هر بار پیاده‌‌روی و یا دویدن هستید نرم‌‌افزار بالا نیز می‌‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از این اپ شما به راحتی و بدون استفاده از GPS می‌‌توانید میزان گام‌‌های خود را شمرده و به هنگام توقف یا استراحت برنامه را متوقف سازید. این برنامه قادر است میزان انگیزه‌ی شما را در انجام هر چه بیشتر و بهترِ ورزش افزایش دهد. زیرا با نمودارهای مختلف، فعالیت شما را تحلیل می‌‌نماید. محاسبه‌ی مقدار آبی که در طی یک روز مصرف می‌‌نمایید از جمله دیگر قابلیتهای این اپلیکیشن است.

 

اپلیکیشن پیاده روی Step Counter Pedometer Free & Calorie Counter
نمایی از اطلاعاتی که این نرم افزار به کاربرد نشان می دهد.

 

اپلیکیشن قدم شمار Accupedo Pedometer Step Counter

این اپلیکیشنِ قدم شمار با بیش از 5 میلیون نصب در دنیا، همانند اپلیکیشن‌های بالا قادر است تعداد گام‌‌های شما را به صورت خودکار در طول روز محاسبه نماید. بسیار ساده و کاربردی است و نگران پیچیدگی استفاده از آن نباشید. این برنامه را به صورت رایگان از بازار و یا گوگل‌‌پلی دانلود نمایید و برای پیاده روی‌های خود اهداف روزانه‌ای تعیین کنید. به کمک این اپ به اهداف ورزشی و برنامه سلامتی روزانه‌ی خود پای بند خواهید شد.

اپلیکیشن قدم شمار Accupedo Pedometer Step Counter
نمایی از تبلیغ نرم افزار گام شمار را می بینید.

نرم افزار پیاده روی Easy Fit Step Counter

تقویت اراده و انگیزه در ورزش و پیاده‌‌روی از طریق این برنامه میسر است. مقدار کالری که در هر وعده پیاده‌‌روی می‌‌سوزانید و تعداد گام‌‌هایتان از جمله محاسباتی ا‌‌ست که این اپ می‌‌تواند انجام دهد. این برنامه را به سادگی از گوگل ‌‌پلی دانلود کنید. میزان تغییرات وزن خود را برررسی کنید و از نشانهای انگیزشی که برایتان می‌فرستد لذت ببرید. اگر از نسخه‌ی حرفه‌ای برنامه استفاده کنید هیچ تبلیغی نخواهد داشت. هنگام کار با آن از طراحی بسیار زیبا و رنگارنگش لذت ببرید. باید بگوییم مصرف باتری گوشی هنگام کاربرد این برنامه، بسیار کم است.

اپلیکیشن پیاده روی Easy Fit Step Counter
اپ پیاده روی و تبلیغ آن را در این تصویر می بینید.

کلام آخر
اگر دوست دارید ورزش کنید اما مرتباً دلایل مختلفی برای ورزش نکردن می‌‌آورید (مانند کم بودن وقت، دور بودن از باشگاه، کار‌‌، گرفتاری و…) این را به خود گوشزد کنید که فواید ورزش، بسیار بیشتر از خوش‌‌اندام شدن است. ورزش می‌‌تواند در جلوگیری از ابتلای بسیاری از بیماریها نقش داشته باشد. زینسی در این مقاله علاوه بر ذکرِ برخی از فواید ورزش، تلاش کرد تا اپلیکیشن‌‌هایی که در زمینه بررسیِ شرایط ورزشی روزانه به شما کمک می‌کند را معرفی نماید.

نویسندگان زینسی این مقاله را به صورت اختصاصی برای شما که علاقمند به ورزش روزانه هستید گردآوری نموده‌‌اند. ممنون که همراه ما هستید. نظرات و پیشنهادات شما راه ما را روشن کرده و به بهبود پاسخگویی به نیازهای شما کمک می‌‌کند. با کمال افتخار منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

 

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫34 دیدگاه ها

  1. خیلی جالبه فکر میکنم به آدم انگیزه بدن هر روز بیشتر پیاده روی کرد. یکیشو شانسی دانلود میکنم ببینم چطوریه.

  2. چند تا اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار ی که معرفی کردین، دقیق میشمرن؟ من یکی دانلود کرده بود بعضی از قدم‌ها رو میپروند.

  3. برای استفاده از اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار گوشی باید روشن باشه؟ اگه قفلش رو بزنیم دیگه نمیتونه بشمره؟

  4. اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار خیلی خوبه من از Easy Fit Step Counter استفاده کردم خیلی دقیقه راضیم ازش

  5. سلام به تیم زینسی. خسته نباشید یه سوالی داشتم اپلیکیشن پیاده روی بهتره یا سخت افزارش؟

  6. سلام دوست عزیز
    ویژگی های سخت افزاری و امکانات و دقتش بیشتر هست. اما هر کدام مزایای خاص خود را دارد. محیط گرافیکی اپ یکی از مزایا نسبت به سخت افزار گام شما است.

  7. وقت بخیر. اپلیکیشن پیاده روی خیلی جذابه به آدم انگیزه میده. بدون شمردن قدم ها ، انگیزه کمتره.

  8. اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار درسته زیاد دقیق نیستن ولی در کل خوبه. چون به آدم انگیزه میدن هدف میدن. آدم میخواد رکورد خودشو بزنه.

  9. اپلیکیشن پیاده روی و گام شمار Pedometer Step Counter در یک کلمه عالیه حتما استفاده کنید.

  10. اپلیکیشن پیاده روی step خوبه فقط قفل رو که میزنم بعضی اوقات کار نمیکنه نمیشماره

  11. نرم افزار پیاده روی Easy Fit Step Counter عالیه کلی انگیزه ایجاد میکنه برام توصیه میکنم دانلود کنین

  12. اپلیکیشن پیاده روی زیاد دقیق نیست ولی برای ایجاد انگیزه خوبه برای ورزش حرفه ای مناسب نیست ولی برای روزمره مناسبه.

  13. اپلیکیشن پیاده روی پدومتر خیلی دقیقههههه من هر روز باهاش قدم میزنم و رکودمو ثبت می‌کنه خیلی عالیه

  14. اپلیکیشن پیاده روی زیاد دقیق نیست ولی خوبه کار رو راه میندازه میشه حدودی فهمید چقدر راه رفتیم و چقدر کالری میتونیم بسوزونیم تو این مدت

  15. خیلی خوبه این برنامه ها. اپلیکیشن پیاده روی یه جوری به ادم انگیزه و انرژی میده حتما امتحان کنین

  16. سلام دوست عزیز
    چند نرم افزار گام شمار ایرانی وجود دارد که به زودی در زینسی معرفی میشود

  17. کتونی هامو میپوشم، آب برمیدارم، اپلیکیشن پیاده روی رو روشن میکنم و میرم چند ساعت … خیلی خوبه این اپ ها ادم انگیزه ش زیاد میشه

  18. اپلیکیشن پیاده روی جالبه آدم مدام میخواد دکورد روز قبل شو بزنه و بیشتر پیاده روی کنه

  19. اپلیکیشن پیاده روی پدومتر استپ کانتر خوبه راضیم ازش

  20. چه جالب همش دنبال انگیزه بودم برای پیاده روی … پیداش کردم ممنون از معرفی اپلیکیشن پیاده روی

  21. در پاسخ به سعیده همتی
    سعیده عزیز امیدواریم با کمک اپلیکیشن پیاده روی انگیزه مورد نظرتون رو به دست بیارید و هر روز برای ثبت رکورد جدید تلاش کنید.

  22. اپلیکیشن پیاده روی درست نمیشماره قدم هارو یه بار تست کردم بببینم درسته یا نه. دیدم کاملا دقیق نیست ولی خب بدکم نیست انگیزه میده اینکه بدونی حدودا چند قدم رفتی

  23. در پاسخ به صبا
    بله صبای عزیز دقیق همینطوره. برای این که خیلی دقیق بدونید چقدر پیاده روی کردید میتونید گجت های مخصوص تهیه کنید که مبالغ بالایی دارن. این اپلیکیشن‌ها هم حدودی میتونن تعداد قدم هاتونو بگن.

  24. اپلیکیشن پیاده روی Pedometer-Step Counter Free & Falorie Burner خیلی خوبه. کاملا راضیم ازش. توصیه میکنم دانلود کنید

  25. اپلیکیشن پیاده روی Step Counter Pedometer Free & Calorie Counter رو هفته پیش که مقاله تون رو خونده بودم دانلود کردم خیلی عالیه هر روز باهاش پیاده روی میکنم حتما شما هم دانلود کنین آدم انگیزه میگیره

  26. در پاسخ به ماهان
    چقدر عالی که اپلیکیشن پیاده روی Step Counter Pedometer Free & Calorie Counter براتون مفید واقع شده.

  27. اپلیکیشن پیاده روی برای انگیزه دادن عالیه انگار باعث میشه اراده ت بیشتر باشه جوری که انگار با دوستت میری پیاده روی و ازش فیدبک میگیری. Pedometer رو تازه نصب کردم فعلا راضیم ازش

  28. در پاسخ به مهران علیپور
    ممنون از نظرتون مهران عزیز. بله کاملا درسته اپلیکیشن پیاده روی نوعی انگیزه ایجاد میکنه برای تداوم پیاده روی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا