خرید و فروش

بررسی 18 نکته در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل ؛ کتاب‌های دست دوم خود را به فروش برسانید!

به عنوان بازارچه کتاب دست دوم، مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل برای کاربران چیست؟ کنسل پلتفرمی ‌برای خرید و فروش کتاب دست دوم و است. شما می‌توانید با کمک این پلتفرم کتاب‌های جدیدی را با مبالغ مناسب بخرید و یا کتا‌ب‌های خود را به فروش برسانید. کنسل امنیت خرید و فروش شما را حفظ خواهد کرد و مانند یک ناظر باهوش عمل می‌کند. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مزایا و معایب کنسل را بررسی کنیم.

مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل

قبل از پرداختن به مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل باید بگوییم که امنیت اپلیکیشن کنسل بسیار بالاست و کاربران باخیال بسیار راحتی می‌توانند به خرید و فروش کتاب دست دوم بپردازند، زیرا کنسل به عنوان ناظری بر مرحله فروش نظارت می‌کند.

خریداران پس از تهیه پیش فاکتور آن را به فروشنده ارسال می‌کنند و در صورت تایید و موجود بودن کالا، فاکتور توسط خریدار پرداخت می‎شود، اما به حساب فروشنده واریز نمی‌گردد! بعد از ارسال محصول توسط فروشنده و دریافت آن توسط خریدار پروسه فروش محصول کامل شده و در صورت عدم مغایرت محصول، مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌شود.

کنسل مبلغ را به عنوان امانت نزد خود نگه می‌دارد. مزایای کنترل بسیار گسترده است، اما در مقابل معایبی نیز دارد که با بهترین کردن این محیط می‌تواند پیشرفت چشمگیری را حاصل کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل خواهیم پرداخت.

بررسی مزایای اپلیکیشن کنسل

مهم‌ترین مزایای کنسل این است که در این پلتفرم کاربران می‌توانند به خرید و فروش کتاب دست دوم بپردازند. بهتر است بدانید که پروسه خرید و فروش فقط از طریق اپلیکیشن کنسل عملی می‌شود و در وب سایت کنسل نمی‌توان به خرید و فروش کتاب دست دوم پرداخت.

از طریق اپلیکیشن کنسل کاربران می‌توانند کتاب‌های دست دوم خود را با قیمت ایده آل بفروشند و همچنین با قیمت مناسب‌تری کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند. از دیگر مزایای کنسل این است که شما در این پلتفرم می‌توانید کتاب‌هایی را پیدا کنید که در حالت عمومی ‌به چاپ نمی‌رسند و نمی‌توانید این نوع کتاب‌ها را در سطح شهرها پیدا کنید. در این پلتفرم افرادی هستند که کتاب‌های مورد پسند شما را به فروش می‌رسانند. در ادامه به بررسی بیشتر مزیت‌های کنسل می‌پردازیم.

اگر می‎خواهید لیست بهترین فروشگاه‌های اینترنتی را به صورت یکجا داشته باشید، مقاله معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی را بخوانید.

1.قیمت مناسب

معمولا قیمت کتاب‌های نو بسیار زیاد است و بعضی برخی مواقع بیشتر از توان خرید مردم است. در این صورت حتی کسانی که علاقه شدید به کتاب خواندن دارند، شاید توان خرید کتاب‌ها را نداشته باشند.

قیمت مناسب کتاب های کنسل
خرید کتاب دست دوم از باسلام باصرفه‌تر از خرید کتاب نو است.

کتاب‌های دست دوم قیمت بسیار پایین‌تری دارند و همه افراد می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند، بنابراین برای افرادی که علاقه مند به مطالعه هستند خرید کتاب دست دوم با قیمت مناسب ایده بسیار جالبی است.

همچنین کسانی که قصد فروش کتاب‌های خود را دارند می‌توانند باقیمت ایده‌آل و مناسبی آن‌ها را به افرادی که علاقمند هستند بفروشند و ارزش کتاب خود را حفظ کنند.

2.فیلتر‌های جستجو

جستجوی کنسل بسیار دقیق است و با اعمال فیلتر‌های متنوع می‌توانید به کتاب مورد نظر خود هر چه سریع‌تر برسید. از جمله فیلتر‌هایی که در کنسل وجود دارد، شامل دسته بندی، مشخص کردن شرح و مشخص کردن سال انتشار است.

3.تنوع دسته بندی و کتاب

در وب سایت و یا اپلیکیشن کنسل تنوع محصولات و کتاب‌ها بسیار زیاد است. به طوری که کاربران هر کتابی که در حوزه کنکور مدرسه دانشگاهی رمان و ادبیات زبان و حوزوی بخواهند، می‌توانند در کنسل پیدا کنند.

4.امنیت بالا

امنیت خرید برای خریداران و فروشندگان در پلتفرم کنسل بسیار بالاست، زیرا کنسل به عنوان واسطی در پروسه خرید و فروش نظارت می‌کند. بنابراین خیال کاربران را بابت از بین رفتن پول راحت می‌کند.

کنسل قبل از ارسال کالا مبلغ را از خریدار دریافت می‌کند و در نزد خود به امانت نگه می‌دارد. هنگامی‌ که محصول به دست خریدار رسید، کنسل مبلغ را به حساب فروشنده واریز می‌کند. به این ترتیب خیال فروشنده از بابت این که قبل از ارسال کالا مبلغ دریافت شده راحت می‌شود و خیال خریدار نیز از این جهت راحت می‌شود که محصول حتما به دستش خواهد رسید و بعد از آن پروسه پرداخت برای فروشنده انجام می‌شود.

5.خرید آسان

در برخی از اپلیکیشن‌های فروشگاه اینترنتی پروسه خرید بسیار پیچیده است و کاربران هنگام وارد شدن به وب سایت و اپلیکیشن سردرگم می‌شوند، اما پروسه خرید در اپلیکیشن کنسل بسیار آسان است و کاربران با یک ثبت نام کوچک می‌توانند خرید خود را به آسانی به پایان برسانند.

خرید آسان
تجربه خرید آسان در اپلیکیشن باسلام

6.تنظیم پیش فاکتور و فاکتور

از دیگر مزایای پلتفرم کنسل تنظیم پیش فاکتور و فاکتور است. در پلتفرم کنسل امکان تنظیم پیش فاکتور و فاکتور توسط خریدار و ارسال به فروشنده وجود دارد.

مقاله‌های پیشنهادی:

7.درج اطلاعات فروشنده

در آگهی‌های منتشر شده، اطلاعات فروشنده نیز درج می‌شود تا شما بتوانید همه سوالات ذهنی خود را برطرف نمایید.

8.دارای اینماد

برای یک فروشگاه اینترنتی داشتن ای نماد یکی از مهم‌ترین نکات است. در واقع هر وب‌سایتی که اینماد نداشته باشد، از نظر مردم قابل اعتماد نیست. اپلیکیشن کنسل دارای اینماد است که خیال کاربران را از بابت مطمئن بودن و قابل پیگیری بودن خرید راحت می‌کند.

9.پیدا کردن کتاب‌های کمیاب

بعضی اوقات ما به کتاب‌هایی نیاز داریم و یا علاقه‌مند هستیم که دیگر به چاپ نمی‌رسند و در مغازه‌های کتابفروشی نمی‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم.

پیدا کردن کتاب‌های کمیاب در باسلام
در باسلام کتاب‌های کمیاب را نیز می‌توان پیدا کرد.

ممکن است افراد علاقمند به آن حوزه، کتاب‌های مورد نظرتان را داشته باشند و در کنسل به فروش برسانند. بنابراین شما می‌توانید کتاب قدیمی و کمیاب مورد نظر خود را تهیه کنید.

10.ثبت کتاب‌های درخواستی

از دیگر مزایای اپلیکیشن کنسل امکان ثبت کتاب‌های درخواستی است. به این ترتیب که شما می‌توانید کتاب درخواستی مورد نظر خود را در بخش مربوط به درخواست‌ها ثبت کنید تا فروشندگانی که این کتاب‌ها را دارند به شما پیام دهند و در صورت توافق خرید انجام شود.

11.ثبت کتاب با اسکن شابک

ثبت کتاب در اپلیکیشن کنسل خیلی راحت انجام می‌شود. به این ترتیب که شما با اسکن شابک می‌توانید کتاب خود را در این اپلیکیشن ثبت کنید و به فروش برسانید.

12.چت درون برنامه

در اپلیکیشن کنسل امکان چت درون برنامه خریدار و فروشنده وجود دارد. به این ترتیب اگر علاقه‌ای به برقراری تماس ندارید، می‌توانید از طریق چت آنلاین سوالات خود را بپرسید و در مورد نحوه ارسال کالا و قیمت به توافق برسید.

چت درون برنامه باسلام
در پلتفرم باسلام امکان چت درون برنامه وجود دارد.

13.کتابخانه شخصی شما

در اپلیکیشن کنسل صفحه مخصوص فروشنده ایجاد می‌شود که شما می‌توانید لینک و آدرس آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا همه کاربران بتوانند کتاب‌های شما را ببینند و در صورت نیاز اقدام به خرید کنند.

14.رابط کاربری خوب

اکثر کاربران از رابط کاربری کنسل بسیار راضی هستند و آن را بسیار آسان و جذاب می‌دانند.

معایب کنسل چیست؟

با برخی از مزایای اپلیکیشن کنسل آشنا شدیم. حال نوبت به بررسی معایب آن می‌رسد.

1.قیمت نامعقول برای بعضی کتاب‌‌ها

برخی از کاربران از ارائه قیمت نامعقول برای بعضی کتاب‌ها گله‌مند هستند و این مبالغ را برای یک کتاب دست دوم بسیار بالا می‌دانند. به عنوان پیشنهاد مطرح می‌کنند که ای کاش کنسل بتواند نظارتی بر مبالغ تعیین شده توسط فروشندگان داشته باشند و با در نظر گرفتن قیمت اصلی کتاب و کهنه بودن آن یک مبلغ ایده‌آلی را انتخاب کند.

2.نداشتن نشان در هر آگهی

معمولا در فروشگاه‌های اینترنتی امکان نشان کردن آگهی وجود دارد تا کاربران بتوانند در صورت نیاز و علاقه دوباره با فروشندگان ارتباط برقرار کنند. حتی ممکن است با نشان کردن آگهی بخواهند کتاب مورد نظر خود را مقایسه قیمت انجام دهند، اما در اپلیکیشن کنسل امکان نشان کردن آگهی وجود ندارد و این موضوع از نظر کاربران به عنوان یک عیب محسوب می‌شود.

3.عدم ارائه آمار وضعیت بازدید کنندگان از فروشگاه

از دیگر معایبی که کاربران برای اپلیکیشن کنسل در نظر دارند، عدم ارائه آمار وضعیت بازدید کنندگان از فروشگاه است؛ یعنی هر فروشنده نمی‌تواند میزان بازدید کنندگان خود را مشاهده کند. با اضافه کردن این امکان مطمئنا به طرفداران کنسل اضافه خواهد شد.

عدم ارائه آمار وضعیت بازدید کنندگان از فروشگاه
عدم ارائه آمار وضعیت بازدید کنندگان از فروشگاه از معایب باسلام است.

4.عدم امکان خرید کتاب و ثبت اگهی از نسخه وب

همچنین برخی دیگر از کاربران از عدم امکان خرید کتاب و ثبت آگهی از نسخه وب گله‌مند هستند. همانطور که اشاره کردیم خرید و فروش کتاب فقط از طریق نسخه اپلیکیشن اندرویدی کنسل انجام می‌گیرد و از نسخه تحت وب آن امکان پذیر نیست.

زینسی، پلتفرمی برای مقایسه و بررسی اپلیکیشن‌ها

در این مقاله از زینسی با مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل آشنا شدیم و دانستیم که این پلتفرم به عنوان بازارچه کتاب دست دوم طرفدار‌های بسیار زیادی دارد که از خدمات و امکانات آن راضی هستند. در مقابل برخی کاربران از معایب آن گله‌مند هستند و درخواست بهتر کردن امکانات آن از توسعه دهندگان را دارند.

هدف ما در زینسی بررسی دقیق نرم افزار‌هاست تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و بهترین پلتفرم را برای خرید و فروش خود انتخاب کنید. نظر شما در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن کنسل چیست؟ آیا تجربه خرید و یا فروش از طریق این پلتفرم را دارید؟ ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. لطفا همه سوال‌ها و نظرات خود در مورد اپلیکیشن‌های فروشگاه اینترنتی را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. در پاسخ به مجید
    نه دوست عزیز کتاب‌های نو هم داره.

  2. در پاسخ به نگار رضوی
    نگار عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن کنسل بیان کردین.

  3. آپ خوب و جالبی هست ولی جون خیلی تبلیغات و بازاریابی نکرده اون برای کسی که قصد فروش داره خیلی طولانی و زمانبر خواهد بود تا کتاب به فروش برسه
    البته باید بگم که شرایط اقتصادی جانعه هم بی تاثیر نیست افراد توان و تمایل به خرید کتاب ندارند یا نسخه های الکترونیک قانونی یا غیر قانونی رو با هزینه خیلی کمتر تهیه می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا