راهنمای استفاده

مترجم گوگل ترنسلیت (google translate)+دانلود

مترجم گوگل ترنسلیت (google translate) دستیار شما برای خواندن متن های انگلیسی؛ البته علاوه بر متن در صحبت کردن انگلیسی نیز به شما می تواند کمک کند اما کافیست که بیشتر با این دستیار آشنا شوید تا به بهترین شکل از تمامی خدمات آن استفاده کنید.

از زمان‌های گذشته اغلب افراد برای ترجمه و ترنسلیت متون و عبارات زبان‌های خارجه با مشکل مواجه‌ می‌شدند. خصوصا کسانی که به صورت تخصصی در این زمینه مشغول فعالیت بودند، با مشکلات بیشتری برای ترجمه دست و پنجه نرم‌ می‌کردند. در این شرایط اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت وارد فضای مجازی شد و تمام انتظارها را به پایان رساند. این اپلیکیشن با بهترین برنامه‌ها طراحی شده است و به‌راحتی تمام نیازهای کاربران خود را برطرف‌ می‌کند.

در صورتی که مدام برای ترجمه و ترنسلیت با مشکل مواجه‌ می‌شوید، بدون شک بهترین گزینه برای شما برنامه مترجم گوگل ترنسلیت به حساب‌ می‌آید. شما به کمک این برنامه قادر خواهید بود هر عبارت و کلمه‌ای را به چندین زبان زنده دنیا ترجمه کنید. علاوه بر این ترجمه روان و ساده این برنامه سبب خواهد شد بدون بروز هیچ مشکلی به هدف خود در ترنسلیت عبارات و کلمات دست یابید. در این مقاله قصد داریم شما را با اپلیکیشن گوگل ترنسلیت آشنا کنیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، تا پایان متن با ما همراه باشید.

البته برای دسترسی به اپلیکیشن های آموزشی مطلب10 اپلیکیشن آموزش زبان را از دست ندهید.همچنین برای دانلود اپلیکیشن های اندروید آموزش زبان می توانید اینجا کلیک کنید.

برنامه مترجم گوگل ترنسلیت
اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت یک دستیار واقعی تا به راحتی انگلیسی بخوانید

اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت را بشناسید

اگر علاقه‌ای به یادگیری برخی زبان‌ها ندارید ولی مدام با ترجمه برخی از متون آن سروکار دارید، بی‌تردید استفاده از برنامه گوگل ترنسلیت را به شما پیشنهاد‌ می‌دهیم. حتما تابه‌حال با سایت مربوط به گوگل ترنسلیت کار کرده‌اید. جالب است بدانید که اپلیکیشنی نیز توسط شرکت گوگل طراحی شده که به‌کارگیری آن را برای کاربران خود ساده‌تر کرده است. سادگی و روانی در استفاده از این اپلیکیشن مزید بر علت شده که افراد بسیاری به سمت آن جذب شوند. در صورتی که تمایل دارید روش کار و تمامی امکانات موجود در این برنامه را بدانید، ادامه متن را از دست ندهید.

 

نحوه کار با اپلیکیشن گوگل ترنسلیت چگونه است؟

زمانی که این اپلیکیشن را نصب کردید، صفحه‌ای در مقابل شما باز‌ می‌شود. در این بخش شما قادر خواهید بود متن موردنظر خود را وارد کنید و سپس منتظر ترجمه گوگل بمانید. در قسمت بالای اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت گزینه‌ای برای ایجاد تغییرات در زبان برنامه وجود دارد. از این طریق فرصت ترجمه جمله یا کلمه مدنظر خود را به هر زبان دیگری خواهید داشت.

ترجمه هر متن یا عبارتی که در بخشی از برنامه گوگل ترنسلیت برای آن درنظر گرفته شده است، در کمتر از چند ثانیه از طریق دیکشنری گوگل صورت خواهد گرفت. به همین دلیل کاربری آسانی برای این برنامه تعریف‌ می‌شود و افراد بسیاری را از کار با این اپلیکیشن خشنود کرده است.

نمایی از برنامه مترجم گوگل ترنسلیت
نمایی از کاربری آسان برنامه مترجم گوگل را اینجا می بینید.

 

 

امکان تایپ در اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت

یکی از امکانات فوق‌العاده در برنامه گوگل ترنسلیت این است که فرصت به‌کارگیری از کیبورد گوشی همراه را در اختیار کاربران خود قرار‌ می‌دهد. این امکان زمانی اهمیت خود را نشان‌ می‌دهد که قصد ترجمه جمله مدنظر خود را دارید و آن متن یا عبارت در جایی وجود ندارد. در این صورت قادر خواهید بود به‌راحتی آن‌ها را در بخش عبارت موردنظر تایپ کنید.

مزیت استفاده از تایپ عبارات و حتی کلمات مختلف و سرعت ترجمه بی‌نظیر هنگامی که مشغول به کار هستید یا برای درس خود نیاز به آن دارید، بسیار حائز اهمیت است. علاوه‌بر‌این شاید متنی را در جایی از سایت‌های دیگر یا پی‌دی‌اف‌های مختلف دیده باشید و قصد ترجمه آن را داشته باشید. در این مواقع نیز برنامه گوگل ترنسلیت تدابیری را اندیشیده است. بدین منظور استفاده از امکان کپی پیست برای انتقال متن مدنظر شما به اپلیکیشن گوگل ترنسلیت کار شما را راحت خواهد کرد.

مزیت بهره‌گیری از مکالمه با برنامه مترجم گوگل ترنسلیت

یکی دیگر از امکانات شگفت‌انگیز این اپلیکیشن استفاده از ترجمه آن در حین مکالمه به حساب‌ می‌آید. بدین ترتیب هیچگاه نگران سفرهای خارجه خود نباشید. شما این فرصت را دارید که به کمک اپلیکیشن گوگل ترنسلیت تمامی زبان‌های دنیا را به‌خوبی ترجمه کنید و در سفر خود لذت ببرید. این قسمت در برنامه گوگل ترنسلیت conversation نام‌گذاری شده است.

با این قابلیت اپلیکیشن تنها کافی است روی این بخش از برنامه کلیک کنید. سپس از فرد خارجی بخواهید که شروع به صحبت کند و ترجمه آن را در کمترین زمان ممکن ببینید. علاوه‌بر‌این شما قادر خواهید بود از این بخش برنامه برای ترجمه مکالمه خود نیز استفاده کنید. در این صورت دیگر نیازی به کسب اطلاعات در زمینه زبان‌های مختلف کشورهای خارجی یا صرف هزینه و وقت بسیار برای کلاس‌های گران‌قیمت و زمان‌بر نخواهد بود.

اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت
در این تصویر می بینید که چگونه علاوه بر زبان انگلیسی برای زبان های دیگر نیز دارای کابرد است.

قابلیت به‌کارگیری دوربین برای ترجمه در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت

همانطور که‌ می‌بینید، مزایای بی‌همتای برنامه گوگل ترنسلیت تمامی ندارند. اگر‌ می‌خواهید شما را با یکی از امکانات این اپلیکیشن شگفت‌زده کنیم، بدون شک باید به قابلیت عکس‌برداری برای ترجمه اشاره کنیم. بسیاری مواقع برای شما پیش آمده است که با متن طولانی و سختی روی بسته‌های دارویی یا پاکت‌های مربوط به محصولات خارجی روبه‌رو شده‌اید و راهی را برای ترجمه آن نیافتید.

در این موارد بهره‌گیری از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت همچون نابغه‌ای بی همتا به کمک شما خواهد آمد. برای ترجمه متن در برنامه تنها کافی است عکسی از متن بگیرید و فورا ترجمه آن را در اپلیکیشن مشاهده کنید. بی‌تردید این کار شما را در مواقع بسیاری کمک خواهد کرد. جالب است بدانید که اصلا نیازی به طی فرآیند دشوار برای یادگیری زبان نخواهید بود. با یک عکس بر تمامی متون جهان مسلط‌ می‌شوید و دیگران را حیرت‌زده خواهید کرد.

با اپلیکیشن مترجم گوگل ترنسلیت همه زبان‌های جهان را بدانید

اغلب افراد حداقل یک بار با سایت گوگل ترنسلیت کار کرده‌اند. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر اپلیکیشن آن نیز روانه بازار شده و انتظارهای کاربران خود را به ثمر رسانده است. برای معرفی اپلیکشن‌های اندروید آموزش زبان انگلیسی و همچنین دیگر زبان‌های دنیا گوگل ترنسلیت کفایت خواهد کرد که تمام نیازهای شما را برای ترجمه و ترنسلیت تامین کند.

در این مقاله به معرفی این اپلیکیشن پرداختیم. به جای آنکه مدت‌ها وقت و هزینه خود را صرف رفتن به کلاس‌های مختلف زبان و درگیری با مشکلات مختلف کنید، تنها کافی است این اپلیکیشن را روی تلفن همراه نصب کنید.

امکانات بی‌بدیل این برنامه شما را به دنیای دیگری از ترجمه متون و عبارات خواهد برد. به عنوان مثال برای ترجمه متون مدنظر خود به هر زبان دیگر تنها باید زبان مقصد خود را انتخاب کنید. پس از آن در کمتر از چند ثانیه ترجمه متن‌های بسیار طولانی را خواهید دید. این مزیت در مواقع بسیاری به شما کمک خواهد کرد که با ترجمه کلمه به کلمه درگیر نشوید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

‫36 دیدگاه ها

  1. ویژگی تلفظ صوتی ش خیلی به درد میخوره که با همون لحن کشوری که انتخاب کردین، تلفظ رو میگه براتون خیلی عالیه

  2. خیلی کارمو راه میندازه. زبان خیلی کم بلدم، متن رو کپی میکنم اونجا یه متن نامرتبی میده ولی اکثرا مفهومش رو دریافت میکنم. یه برنامه پولی میشناسید برای ترجمه که جمله بندیش بهتر باشه؟

  3. زبان خیلی کم بلدم، متن رو کپی میکنم اونجا یه متن نامرتبی میده ولی اکثرا مفهومش رو دریافت میکنم. یه برنامه پولی میشناسید برای ترجمه که جمله بندیش بهتر باشه؟؟

  4. انصافا مترجم گوگل ترنسلیت رابط کاربری خیلی آسونی داره و اصلا گیج کننده نیست. فقط میدونین محدودیت کلمه ش چقدره؟ اگه متنمون بیشتر از اون بود، باید چیکار کنیم؟ میشه راهنمایی کنین.

  5. سلام عباس عزیز
    هیچ محدودیتی نداره. حتی شما میتونید فایل به گوگل ترنسلیت بدید.

  6. سلام مهدی عزیز
    یکی از بهترین نرم افزارها ترجمه به انگلیسی به فارسی گوگل ترنسلیت google translate است.

  7. سلام دوست عزیز
    یکی از بهترین نرم افزارها ترجمه به انگلیسی به فارسی گوگل ترنسلیت google translate است.

  8. مترجم گوگل ترنسلیت میتونه یه فایل صوتی رو ترجمه کنه؟ یعنی به جای این که متن وارد کنیم برای ترجمه، فایل صوتی وارد کنیم اون به ما ترجمه متنی بده؟

  9. سلام دوست عزیز
    فایل صوتی نمیتوانید بدهید اما میتوانید ریکورد کنید و در نهایت گوگل ترنسلیت ترجمه میکنه براتون

  10. مترجم گوگل ترنسلیت واقعا عصای دستمون شده بعضی متن ها رو هم خیلی خوب ترجمه میکنه ولی بعضیاشو باید کمی بلد باشی تا تغییرش بدی.

  11. مترجم گوگل ترنسلیت رو هر روز استفاده میکنم خیلی کاربردیه

  12. مترجم گوگل ترنسلیت عالیه فقط کاش کمی جملات و ترجمه ش بهتر بشه

  13. مترجم گوگل ترنسلیت خیلی چرت معنی میکنه اصلا به دردم نخوررررررد

  14. مترجم گوگل ترنسلیت محدودیت کلمه داره؟ یه بار بالای 5000 کلمه رو وارد کردم همشه شو ترجمه نکرد.

  15. مترجم گوگل ترنسلیت برای زبان ترکیه خیلی خوب ترجمه میکنه ولی انگلیسی مخصوصا برای ترجمه های اختصاصی، چرت و پرت تحویل میده

  16. مترجم گوگل ترنسلیت تلفظ هارو صحیح میگه خیلی عالیه ازش کلی استفاده میکنم

  17. مترجم گوگل ترنسلیت رو برای زبان ترکیه استفاده میکنم خیلی خوب و صحیحه.

  18. برخلاف نظر همه، من معتقدم مترجم گوگل ترنسلیت خیلی ضعیف عمل میکنه. انتظار ما از گوگل بیشتر از ایناس. نمیدونم چه همه کامنتا مثبت بود.

  19. در پاسخ به سمانه
    امیدواریم از این به بعد تجربه خوبی در مورد مترجم گوگل ترنسلیت به دست بیارید.

  20. اگه کمی زبان بلد باشید (حالا هر زبانی) و از مترجم گوگل ترنسلیت استفاده کنید، مطمئن باشید ضرر نمیکنید به شرطی که خودتون زبان بلد باشید. معمولا افرادی سردرگم میشن که در زبان مورد نظر در حد صفر هستن و گوگل ترسلیت یه متن به هم ریخته تحویل میده.

  21. درپاسخ به زهرا حیدری
    باهاتون موافقم زهرای عزیز. اگه آشنایی با زبان مورد نظر داشته باشیم راحتتر میتونیم از گوگل ترسلیت استفاده کنیم ولی بدون آشنایی هم استفاده از این ابزار امکان ناپذیر نیست.

  22. مترجم گوگل ترنسلیت خوبه کار منو راه میندازه. هر روز ازش استفاده میکنم و راضیم.

  23. در پاسخ به پگاه حسینی
    ممنون از نظرتون پگاه عزیز. کاملا درسته مترجم گوگل ترنسلیت ابزار خیلی کاربردی هست.

  24. هر چی از خوبیای مترجم گوگل ترنسلیت بگم کم گفتم کلا نصف درامدم رو با کمک این ابزار درمیارم. توصیه میکنم شدید

  25. در پاسخ به احد
    چقدر عالی که استفاده حرفه ای از مترجم گوگل ترنسلیت میکنین. بله ابزار خیلی مفیدی هست.

  26. سلام یه سوال داشتم. مترجم گوگل ترنسلیت زبان ترکیه رو هم ساپورت میکنه؟

  27. در پاسخ به مبین بهادری
    بله مبین عزیز. مترجم گوگل ترسلیت تقریبا از همه زبان ها پشتیبانی میکنه.

  28. در پاسخ به سالار
    خیر سالار عزیز فقط ترکی استانبولی در مترجم گوگل ترنسلیت وجود داره.

  29. مترجم گوگل ترنسلیت خوبه ولی اخیرا برای سئو مضر شده انگار میدونین چرا؟ نباید ازش استفاده کنم؟؟؟

  30. در پاسخ به سیاوش
    سیاوش عزیز میتونین استفاده کنین فقط نباید کپی پیست کنین ترجمه رو. چون احتمال اینکه گوگل شناسایی کنه وجود داره. میتونین برداشت خودتون رو از متن تحویل داده مترجم گوگل ترنسلیت بنویسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا