راهنمای استفاده

اپلیکیشن فانوس و مدیریت مالی شخصی

اپلیکیشن فانوس ابزاری برای مدیریت مالی شخصی است. در سال‌های اخیر افراد بسیاری برای ذخیره سرمایه خود از موارد دیگری به غیر از پول نقد بهره می‌گیرند. آن‌ها بیشتر به سمت خرید طلا، ارز، سکه و مواردی از این قبیل رو می‌آورند. علت آن نیز مشخص است؛ زیرا رکود و تورم اقتصادی موجود در کشور سبب خواهد شد مردم برای خرید سرمایه‌های غیرنقدی اقدام کنند.

اما راه کنترل و نظارت بر تغییراتی که روزانه بر سرمایه‌های شما اعمال می‌شود چیست؟ آیا از نرم‌افزارهای حسابداری شخصی اطلاعی دارید؟

از زمانی که مردم برای ذخیره درآمد خود از منابع غیرنقدی استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی روی کار آمدند. یکی از رایج‌ترین آن‌ها، اپلیکیشن فانوس نام دارد.

تبلیغات اپلیکیشن فانوس
اپلیکیشن مدیریت مالی فانوس

این نرم‌افزار حسابداری شخصی امکان سودآوری شما را در طول روز به نمایش در‌می‌آورد. به همین دلیل کاربرد زیادی در میان افراد جامعه پیدا کرده است و آن‌ها را از تغییرات روزانه هر کدام از سرمایه‌های آن‌ها نظیر طلا، شمش و مواردی از این دست مطلع خواهد کرد.

این مورد کمک‌کننده بسیاری از افراد در زمینه تسلط بر درآمدهای خود و حسابداری شخصی خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده از اپلیکیشن فانوس آشنا کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در حوزه کنترل درآمد و هزینه‌های خود علاقه دارید، تا پایان متن ما را همراهی کنید.

نمایی از تبلیغات اپلیکیشن فانوس
در این تصویر نمایی از تبلیغات اپلیکیشن فانوس در قسمت دارایی ها را می بینید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن فانوس را بدانید

امروزه به‌کارگیری اپلیکیشن فانوس به دلیل امکانات بی‌نظیری که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بسیار رایج شده است. اگر شما نیز به آگاهی از سودآوری خود و حباب قیمت‌های متغیر روزانه علاقه‌مند هستید، پس باید با نحوه استفاده از اپلیکیشن فانوس آشنا شوید. در این بخش قصد توضیح روند استفاده از نرم‌افزار حسابداری شخصی آن را برای شما علاقه‌مندان داریم.

تعیین رمز

برای آنکه استفاده از اپلیکیشن فانوس برای شما امکان‌پذیر باشد، باید پس از نصب آن نسبت به تعیین رمز ورودی نرم‌افزار حسابداری شخصی اقدام کنید. در ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که پس از آن یک رمز به همان شماره ارسال خواهد شد. بعد از اتمام این عملیات در راستای استفاده درست از اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی و جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده افراد دیگر، باید رمز منحصر‌به‌فردی را برگزینید.

انتخاب رمز عبور در اپلیکیشن فانوس
در این تصویر نمایی از قسمت تعیین رمز می بینید.

دسترسی به دارایی‌ها در اپلیکیشن فانوس

در این مرحله باید روی آیکون موجود در نوار ابزار پایین برنامه که در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. با ورود به این بخش قادر خواهید بود تمامی‌ دارایی و سرمایه‌های خود را به چشم ببینید. همچنین ارزش سرمایه‌های شما مانند ارز، طلا، حساب بانکی و مواردی از این قبیل نیز نسبت به ماه گذشته برای شما نشان داده خواهد شد.

این عمل کمک‌کننده بسیار خوبی برای سنجش تغییرات صورت گرفته روی دارایی‌های شما به حساب می‌آید. در این صورت شاید تصمیم بگیرید برای اعمال برخی تغییرات در زمینه سرمایه‌ای که در اختیار دارید، اقدام کنید. برای استفاده بهتر از اپلیکیشن فانوس و در اختیار گذاشتن اطلاعات به شکلی مناسب، سرمایه خود را روی نمودار دایره‌ای مشاهده خواهید کرد.

اگر تمایل داشته باشید برخی از جزئیات دارایی‌های خود مانند اوراق بهادار را ببینید، باید روی علامت مثبت کلیک کنید. از این طریق بر سرمایه‌های خود به طور جزئی تسلط خواهید داشت. برای استفاده از این بخش برنامه باید روی گزینه موردنظر مثلا حساب بانکی کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده در این باره را وارد سامانه نرم‌افزار حسابداری شخصی فانوس کنید.

قسمت دارایی ها
در این تصویر قسمت دارایی ها و تفکیک آن را می بینید.

به‌روز‌رسانی تمامی سرمایه‌های موجود

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دارایی‌های شما مدام در حال تغییر است، بهترین راه استفاده از اپلیکیشن بدین منظور به‌روز‌رسانی داده‌ها محسوب می‌شود. زیرا زمانی که برای مشاهده دارایی خود وارد نرم‌افزار حسابداری شخصی فانوس می‌شوید، در صورتی که تغییرات سرمایه خود را در آن اعمال نکرده باشید، آنچه اپلیکشن به شما نمایش می‌دهد صحیح نخواهد بود.

جالب است بدانید که در میان اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی، فانوس بهترین برنامه در این زمینه به شمار می‌رود. زیرا هر روز در ساعت مشخصی به طور خودکار فرآیند به‌روز‌رسانی را برای شما انجام خواهد داد.

برای دسترسی به درصد سرمایه‌های خود می‌بایست تیک موجود در کنار هر کدام از دارایی‌های خود نظیر طلا را کلیک کنید. همچنین بر اساس داده‌های نمودار قادر به بررسی تمامی‌ سرمایه خود خواهید بود.

بروزرسانی دارایی ها در اپلیکیشن فانوس
همانطور که می بینید دارایی های مختلف بروزرسانی می شود

ثبت مخارج روزانه در اپلیکیشن فانوس

یکی از موارد استفاده از اپلیکیشن فانوس، قابلیت ثبت تمامی‌ مخارج شما به‌طور روزانه است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که این روزها افراد زیادی با آن درگیر هستند، عدم آگاهی از خرج‌های روزانه آن‌هاست. این مشکل از طریق نرم‌افزار حسابداری فانوس رفع شده است. علاوه بر این تمامی ‌هزینه‌های دریافتی شما و انتقال حساب‌ها جزو مزایای استفاده از اپلیکیشن فانوس بیان می‌شود.

به‌کارگیری این نرم‌افزار در زمینه بررسی حساب‌ها و مخارج شما از طریق دسته‌بندی‌های موجود در آن ساده‌تر شده است. برای استفاده از این بخش باید در قسمت پرداختی‌های خود زمینه مصرف سرمایه را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه دارو و درمان نسبت به پرداخت هزینه‌هایی اقدام کرده‌اید، باید گزینه مربوط به آن را در بخش پرداختی‌ها پیدا کنید.

در صورتی که مورد مناسب را در قسمت پرداختی نیافتید، باید از گزینه دیگری با نام دسته‌بندی‌نشده استفاده شود. همچنین اگر برای انتقال مبالغی از حساب خود به دیگر حساب‌ها از اپلیکیشن فانوس در میان اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی استفاده می‌کنید، می‌بایست به گزینه ثبت دخل و خرج مندرج در بالای برنامه وارد شوید.

آگاهی از تراکنش‌های روزانه

استفاده از برنامه فانوس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق آن به تراکنش‌های روزانه خود دسترسی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که با نصب اپلیکیشن فانوس، اس ام اس بانک شما غیرفعال خواهد شد. اگر علاقه‌مند به ثبت تراکنش‌های خود در بخش دخل و خرج برنامه نباشید، باید آن را غیرفعال کرده و از بخش تراکنش‌ها استفاده کنید.

جالب است که بدانید برای استفاده مناسب‌تر از تراکنش‌های موجود و دسترسی بهتر به آن‌ها، قادر خواهید بود از تگ‌های موجود در این اپلیکیشن بهره بگیرید. در این صورت نحوه تسلط بر تراکنش‌های انجام‌شده نیز ساده‌تر خواهد بود.

ثبت هزینه ها به صورت اتوماتیک در اپلیکیشن فانوس
ثبت هزینه ها و درآمد ها به صورت اتوماتیک در اپلیکیشن مدیریت مالی فانوس

تعیین بازه برای تراکنش‌ها

برای آنکه به تراکنش‌های خود در هر زمان دلخواه دسترسی داشته باشید، طراحان اپلیکیشن فانوس تدابیری را اندیشیده‌اند. بدین منظور این امکان برای شما فراهم شده است که در تنظیمات نمایش نرم‌افزار وارد شوید و بازه دلخواه خود را برای کنترل تراکنش‌های قدیمی مشاهده کنید. در صورتی که تراکنش‌های خود را در زمینه خاصی مانند خوراک و پوشاک می‌خواهید، باید روی گزینه مربوطه کلیک کنید. علاوه‌بر‌این در بخش‌های دیگر برنامه نظیر پرداختی‌ها یا دریافتی‌ها نیز بر اساس روش مذکور قادر به تنظیم بازه نمایش آن‌ها خواهید بود.

دسترسی بر جزئیات تراکنش‌ها

برخی از افراد تمایل دارند تراکنش‌های کلی خود را با جزئیات بیشتری به ثبت برسانند. بدین منظور باید در اپلیکیشن فانوس وارد بخش ویرایش تراکنش‌ها شوید و جزئیات موردنظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید مکانی که تراکنش مربوطه را در آن انجام دادید، یادداشت کنید باید به بخش شکستن مبلغ در قسمت پایینی ویرایش تراکنش وارد شوید و اصلاحات مدنظر خود را اعمال کنید. برای بررسی بهتر و کنترل آسان‌تر تراکنش‌های شما موارد زیادی در بخش ویرایش وجود دارند که با تغییر آن‌ها از مانع پرداخت هزینه‌های گزاف در آینده خواهید شد.

تهیه گزارش

بهترین راه برای آنکه مدیریت بر دارایی‌های شما به بهترین نحو ممکن انجام گیرد، در دست داشتن گزارشی از تمام عملیات پرداخت و دریافت هزینه‌های نقدی محسوب می‌شود. بدین منظور باید در اپلیکیشن فانوس وارد بخش گزارش‌ها شوید و نسبت به اعمال داده‌های مربوطه در گزینه‌های پرداختی‌ها و دریافتی‌ها اقدام کنید. در این بخش تمامی ‌فعالیت‌های نقدی شما روی نموداری به نمایش در‌می‌آید و اگر تگ‌هایی را نیز برای تراکنش‌های خود در نظر گرفته باشید، در نمودار مشخص خواهد بود.

علاوه بر این بخش‌هایی مربوط به فیلتر آیتم‌ها یا به اشتراک گذاشتن تراکنش‌ها وجود دارد که با کلیک روی آن‌ها قادر به انجام عملیات موردنظر خود خواهید بود. جالب است بدانید که این نمودار در اپلیکیشن فانوس به شکل PDF طراحی شده و سپس برای شخص مدنظر شما فرستاده خواهد شد. در صورتی که قصد تفکیک تراکنش‌های مربوط به پرداخت و دریافت هزینه‌های نقدی خود را دارید، باید وارد گزینه جامع در نوار ابزار بالای اپلیکیشن شوید. سپس این فرصت را دارید که به بررسی تراکنش‌های موردنیاز خود روی نمودار که با استفاده از رنگ‌های مختلف جدا شده‌اند، بپردازید.

تعریف بودجه ماهانه

استفاده از اپلیکیشن فانوس این امکان را به شما می‌دهد که در زمینه‌های مختلف نظیر خوراک و پوشاک بودجه‌ای را در ماه تعریف کنید. به عنوان مثال درباره رفت و آمد خود میزان هزینه‌ای را که مدنظر شماست، ۲۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود. بنابراین باید این داده را در بخش بودجه‌بندی اپلیکیشن وارد کنید. در صورتی که هزینه‌هایی در زمینه رفت و آمد انجام دهید، از میزان بودجه شما در برنامه کسر خواهد شد.

دو راه برای بررسی این بودجه بندی وجود دارد. یکی از این روش‌ها ورود به بخش موردنظر در اپلیکیشن و مشاهده میزان بودجه باقی مانده است. راه دیگر کنترل بودجه تنظیم هشدار در این بخش از نرم‌افزار به شمار می‌رود که باعث می‌شود هنگام نزدیک شدن به پایان بودجه در نظر گرفته شده، شما را از این موضوع مطلع کند.

به کمک اپلیکیشن فانوس، یک حسابدار بی‌نظیر شوید

در سال‌های اخیر بیشتر افراد برای دستیابی به حساب‌های شخصی خود و کنترل تراکنش‌ها نیاز به نرم افزارهایی در این زمینه دارند. اپلیکیشن فانوس یکی از بهترین برنامه‌ها به شمار می‌رود که امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به دلیل تمایل افراد برای در دست داشتن سرمایه خود به شکل‌های مختلفی نظیر طلا و ارز، به کارگیری اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی بسیار کارآمد خواهد بود.

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از برنامه فانوس پرداختیم. به عنوان مثال بیان کردیم که برای انتقال مبالغ معین از حساب خود به دیگر حساب‌ها، باید وارد بخش جیب به جیب شوید. همچنین در صورتی که تمایل به ثبت پرداختی‌ها و دریافتی‌های خود در این برنامه دارید، باید به بخش دخل و خرج وارد شوید و داده‌های موردنظر خود را در بخش تعیین شده وارد کنید.

برای کسانی که به برنامه‌ریزی و کنترل سرمایه خود در زمان‌های معین علاقه دارند نیز در طراحی این اپلیکیشن بخشی اختصاص داده شده است. به عنوان مثال اگر برای خوراک و پوشاک ماهیانه خود بودجه خاصی را مدنظر دارید، باید وارد بخش بودجه‌بندی در برنامه فانوس شوید. پس از آن موضوع را مشخص کرده و نسبت به تعیین بودجه برای آن اقدام خواهید کرد.

علاوه بر موارد مذکور برای ملاحظه سودآوری و تغییرات روزانه سرمایه شما، این برنامه از به‌روز‌رسانی خودکار برخوردار است که کنترل حساب‌ها را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. اگر بخواهید درباره تراکنش‌های صورت گرفته توضیحاتی را در کنار مبلغ تراکنش داشته باشید یا آن‌ها را با تگ از دیگر تراکنش‌ها جدا کنید، استفاده از اپلیکیشن فانوس به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

امتیاز شما به این مقاله

‫22 دیدگاه ها

  1. خوبه باهاش کار کردم ولی فکر میکنم فقط برای کارمندا خوبه برای کسانی که فریلنسر هستند و میزان درآمد ماهانشون فرق داره مناسب نیست. شایدم من نتونستم با این اپ راحت کار کنم

  2. من یه مدت با اپلیکیشن فانوس کار میکردم فقط از لحاظ یادآوری و ارسال نوتیفیکش خوب نیست خیلی وقتا برام ارسال نمیکرد. یادم میرفت هزینه های اون روزمو وارد کنم، روی هم انباشه میشد. تنظیماتی برای درست کردن این مشکل داره فانوس؟

  3. سلام دوست عزیز
    پیشنهاد میدیم از آخرین نسخه این نرم افزار استفاده کنید و با بخش پشتیبانی این مجموعه در ارتباط باشید.

  4. اپلیکیشن فانوس به اس ام اس بانک وصل میشه؟ یعنی هر بار که کارت میکشیم، ثبت میکنه؟

  5. خیلی خوبه فانوس. فقط کاش نوتیفیکشن یادآوری بفرسته تو‌ تایم مشخص تا آدم روزانه مشخص کنه دخل و خرج رو.

  6. از توضیحاتتون به نظرم اپلیکیشن فانوس خوب اومد. دانلود کنم ببینم چطوریه. ممنون از مقاله خوبتون.

  7. ممنون از مقاله خوبتون. اپلیکیشن فانوس و مدیریت مالی شخصی ویژگی های خوبی داره

  8. از اپلیکیشن فانوس خوشم نیومد نتونستم باهاش راحت ارتباط برقرار کنم ??

  9. ویژگی تعیین رمز اپلیکیشن فانوس خیلی خوبه خیال آدم راحته که فقط خودش میتونه برنامه رو باز کنه

  10. اپلیکیشن فانوس برای مدیریت مالی شخصی خیلی مفیده من هیچ وقت حساب و کتابام دستم نبود تا اینکه با این برنامه آشنا شدمم 😻👌

  11. اپلیکیشن فانوس یه ایراد بزرگی که داره (یا این که من بلد نیستم) نمیشه از حساب کاربری خارج شد. شماره رو وارد میکنی دیگه هیچ وقت حسابت صفر نمیشه ک از اول شروع کنی. چند ماه فاصله افتاده بود خواستم از اول وارد کنم حسابامو نشد از همون جایی که مونده بود ادامه میداد. واسه همین حذفش کردم

  12. در پاسخ به سهند
    سهند عزیز توصیه میکنم با کارشناسان فانوس تماس بگیرید و در مورد مشکل تون راه حل بخواین.

  13. در پاسخ به زهرا
    زهرای عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن فانوس بیان کردین.

  14. اپلیکیشن فانوس زیاد برام کاربردی نشد نمیدونم چرا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. یادآورش اینا خوب نبود هی یادم میرفت بنویسیم اخرشم پاکش کردم.

  15. در پاسخ به نیلوفر رضایی
    نیلوفر عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن فانوس مطرح کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا