مالتی مدیا

4 نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ که همه چیز را می توانید با آن ادیت کنید.

نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ امروزه با توجه به افزایش استقبال از ویدیو ها بیشتر مورد توجه قرارگرفته است. نرم افزار تدوین باید ویژگی هایی را داشته باشد که به فراخور چیزی که مورد نیاز است انتخاب کنید. در ادامه بیشتر درباره نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ صحبت خواهیم کرد.شاید برای همه ی ما اتفاق افتاده باشد که ویدئویی را ضبط کرده باشیم، اما به دلیل اینکه بخشی از ویدئو رضایت ما را جلب نکرده است، مجبور به حذف آن شدیم و متاسفانه  زمان زیادی را برای  ضبط مجدد آن صرف کردیم .

امروزه با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فعالیت روزافزون کاربران ، نیاز به نرم افزارهای ویرایش فایل تصویری امری بدیهی و غیر قابل انکار گردیده است. با جستجوی عبارات مختلفی در اینترنت، تا حدی با نرم افزارهای ویرایش فیلم آشنا شده ایم. عباراتی از قبیل نرم افزار آهنگ گذاری روی عکس و فیلم برای کامپیوتر، نرم افزار کم حجم میکس عکس و آهنگ، نرم افزار ساخت کلیپ اینستاگرام برای کامپیوتر و… اما سختی ویرایش با تلفن همراه ، محیط پیچیده نرم افزارهای رایانه ای، ما را از ویرایش فایل ویدئویی منصرف کرده است.

برای مشاهده برترین سایت های تماشای فیلم اینجا کلیک کنید.

معرفی نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ

در ادامه قصد داریم به معرفی چهار نرم افزار پرکاربرد EDIUS، Windows Movie Maker، ProShow Producer و Camtasia Studio بپردازیم.

 

نرم افزار تدوین کلیپ و فیلم EDIUS نرم افزار هم رده با Adobe Premiere Pro

اگر قصد تدوین حرفه ای فایل تصویری خود را دارید، این نرم افزار امکانات انبوهی را در اختیار شما قرار می­دهد. این نرم افزار را می توان هم رده ی Adobe Premiere Proبرشمرد. با این تفاوت که برای اجرای آن نیاز به سیستم حرفه ای و گران بها نداریم و حتی با سیستم های متوسط هم قابل اجراست.قبل از اینکه به ویژگی های دیگر این نرم افزار بپردازیم می توانید از طریق این لینک دانلود کنید.

از ویژگی های این نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ می توان به افکت های تصویری ویژه مانند محو کردن یا به اصطلاح سانسور کردن ناحیه ای که توسط شما انتخاب می شود، افزایش و کاهش سرعت بخشی از فیلم یا تمام آن، اعمال چندین افکت به صورت ترکیبی، اصلاح رنگ و بهبود کیفیت و امکانات بسیار دیگری، از جمله آپشن هایی است که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد همچنین در بخش صوت، افکت های متنوعی برای صدای فایل تصویری لحاظ شده که می توان از آن ها بهره جست.

کم و زیاد کردن میزان صدا، اضافه کردن موسیقی یا فایل های صوتی دیگر و مدیریت درجه­ی هر یک از این اصوات، از نکات قابل توجه این نرم افزار است. در واقع این نرم افزار استودیوی کوچکی را برای تنظیم صوت مطلوب تدارک دیده است. با امکاناتی که برای نوشتار ارائه داده به راحتی می تواند فایل تصویری را با زیرنویس یا توضیحات مورد نظر کاربر همراه کند.

پشتیبانی از انواع فرمت های تصویری و تنوع در آن، امکان دیگری است که برای کاربر محیا شده است. شاید محیط نرم افزار در وهله اول برای کاربر کمی گیج کننده و سخت به نظر آید اما زمان زیادی برای آشنایی با محیط و تسلط بر آن لازم نیست.

 

نرم افزار Windows Movie Maker با امکانات ویژه ای در تدوین فیلم و کلیپ به شما کمک می کند.

نام این نرم افزار از زمان ارائه ویندوز XP بر سر زبان ها افتاد و بخش قابل توجهی از کلیپ های آماتوری آن زمان با این نرم افزار ساخته شد. اما دیری نپایید که ویندوز 7، 8، 8.1 و 10 پا به میدان گذاشتند و این نرم افزار از امکانات پیش فرض ویندوز کنار گذاشته شد. نسخه جدید ارائه شده از این نرم افزار، میدان را برای حضور مجدد آن هموار کرده است.

افکت های تصویری متحرک، بهبود و تغییر گرافیک رنگ بندی، موسیقی آماده و قابل دانلود، متون پیش فرض و متحرک به همراه امکانات مدرن شده این نرم افزار به آن جانی دوباره بخشیده است. برخلاف دیگر نرم افزار ها که افکت آماده ای را ارائه می دهند، افکت های این نرم افزار قابل شخصی سازی است و کاربر می تواند با توجه به نیاز، تنظیمات مورد نظر خود را روی فیلم یا عکس اعمال نماید.

حفظ محیط ساده و در عین حال شکیل از ویژگی هایی است که رضایت کاربر را در پی دارد. خروجی فایل تصویری آن منطبق با نیاز کاربر است و می تواند سایز ویدئو را به دلخواه برای شبکه های اجتماعی، تلویزیون خانگی یا تلفن همراه تعیین نماید. در مجموع استفاده از این نرم افزار بیشتر نیاز کاربران را مرتفع خواهد ساخت. برای دانلود این نرم می توانید از این لینک استفاده کنید.

 

نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ ProShow Producer تنظیم نور و روشنایی

برخی از فایل های تصویری از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و زمانی که از آن ها برای ساخت ویدئو استفاده می شود، تاثیر مخربی را در کیفیت ویدئو اعمال می کنند. این نرم افزار با ارائه افکت های آماده و قابل تنظیم، این مشکل را از میان برداشته است. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به امکان تنظیم نور و کیفیت روشنایی عکس و فایل ویدئویی اشاره کرد. این قابلیت به کاربر امکان می دهد تا بدون نیاز به استفاده از نرم افزار دیگری جهت اصلاح نور، به طور مستقیم تمام ایده های مطلوب خود را در این زمینه روی فایل پیاده نماید.

محیط نرم افزار بسیار ساده است و زمان زیادی برای آشنایی کاربر صرف نمی شود. امکان زوم و به جهات مختلف حرکت کردن قاب تصویر، به راحتی قابل انجام و در دسترس است. اضافه نمودن افکت های سه بعدی، فایل موسیقی، فایل صوتی، پشتیبانی از فرم های مختلف تصویری و خروجی با فرمت های مختص شبکه های اجتماعی از دیگر ویژگی هایی است که می توان برای این نرم افزار برشمرد. برای دانلود این نرم افزار می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

نرم افزار Camtasia Studio ضبط مانیتور و ادیت فیلم و کلیپ

امروزه با گسترش فضای مجازی و همه گیر شدن آن در زمینه های مختلف، پدیده آموزش مجازی در حال توسعه است. تاکنون برای تولید فایل های آموزشی که به ضبط از روی صفحه نمایش و توضیح همزمان بر روی آن نیاز دارند، نرم افزار های مختلفی ارائه شده که در برخی موارد پاسخگوی همه جانبه نیازهای کاربر نبوده است. با پیدایش این نرم افزار گام مهمی در زمینه تولید ویدئوهای آموزشی برداشته شده است.

امکان تصویر برداری از روی صفحه نمایش، ضبط صدا، ویرایش فایل ضبطی در محیط نرم افزار، اضافه نمودن صوت و موسیقی، افکت های تصویری، رنگی نمودن نشانگر برای بالا بردن دقت و توجه مخاطب و… مواردی است که توسط این نرم افزار در اختیار کاربر قرار گرفته است. در بسیاری از موارد لازم است تا بخشی از تصویر بزرگ شود تا مخاطب بتواند نوشته های موجود در آن را به طور واضح تری ملاحظه نماید؛ این امکان نیز در این نرم افزار پیش بینی شده و آماده استفاده است. برخی از نرم افزار های Screen Recorder از فرمت های تصویری غیر رایج استفاده می کنند.

به طوری که برای ویرایش آن ها لازم است ابتدا از نرم افزار کانورت برای تبدیل فرمت بهره جست و سپس از نرم افزار های تدوین استفاده نمود. این کار ممکن است باعث افت کیفیت فایل ویدئویی و اتلاف زمان قابل توجهی گردد. اما این نرم افزار با پشتیبانی از فرمت های مختلف و در عین حال امکان ویرایش فایل ضبطی، این مشکل را به سادگی برطرف نموده است.برای دانلود کردن نرم افزار می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

 

نتیجه گیری :

اگر به نرم افزار بسیار ساده برای شروع کار فکر می کنید، پیشنهاد ما  بهشما این است که به  سراغ Windows Movie Maker بروید. نرم افزار های ProShow Producer و Camtasia Studio در رده بندی بالاتر قرار می گیرند و حرفه ای شدن را با EDIUS تجربه کنید.

امتیاز شما به این مقاله

‫19 دیدگاه ها

  1. کامتاسیا خیلییییی راحت و به درد بخوره. شاید همون کاری که تو نرم افزار کامتاسیا میکنین، با پریمیر چند ساعت طول بکشه. کامتاسیا هم سریع رندر میگیره هم کار کردن باهاش راحته و نیازی به کلاس رفتن و آموزش دیدن نداره تو نت آموزشش هست.

  2. قابلیت های کمتاسیا زیاده و خوبه. من باهاش ویدیوهای اینستاگراممو درست میکنم خیلی هم راحته. ادیوس رو هم شنیدم ولی تا حالا ازش استفاده نکردم

  3. اگه سیستم ضعیفی دارید ولی میخواین از نرم افزار حرفه ای تدوین استفاده کنین، حتما ادیوس رو امتحان کنین.

  4. ادوبی پریمیر در این زمینه خیلی حرفه ایه حتی میشه فیلم عروسی رو باهاش ساخت.

  5. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ کامتاسیا خیلی آسونه اول از اون شروع کردم، بعدش پریمایر و افترافکت. کارایی هر کدوم فرق داره.

  6. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ کامتاسیا خیلی ساده ‌‌و خوبه. حتی بدون آموزش هم میتونید یاد بگیرید و باهاش کار کنید

  7. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ Camtasia Studio فوق العاااااااده س خیلی حرفه ایهههههههه??????????

  8. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ پریمایر خیلی حرفه ایه مدام ازش استفاده میکنم فقط رندر خودش حجم بالایی داره باید از افترکدک یا مدیا انکدر استفاده کنیم

  9. از نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ Windows Movie Maker استفاده میکنم خوبه کارمو راه میندازه

  10. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ راحتترینش کامتاسیا هست خودشم سیستم سطح بالا نمیخواد رندر گیری ش هم خوبه سریع رندر میده

  11. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ ادیوس و کامتاسیا رو میپسندم هم حرفه ای هستن هم راحت. توصیه میکنم امتحان کنین. البته باید بگم کمی نیاز به یادگیری داره اولش شاید سردرگم بشید

  12. در پاسخ به مریم
    بله مریم عزیز هر دو بسیار حرفه ای هستن و نسبت به نرم افزارهایی مثل افترافکت خیلی راحتتر میشه یاد گرفت.

  13. سالهاست به عنوان نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ ، camtasia رو استفاده میکنم و واقعا راضیم. الان نسخه جدیدشو نصب کردم فقط مارک تبلیغاتیش نمیره اصلا به نظرتون کجا اشتباه کردم؟

  14. در پاسخ به آیلین قلی زاده
    آیلین عزیز کرکش درست نصب نشده. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ وقتی به صورت صحیح کرک نشه، تبلیغات خودشو میندازه رو فیلم.

  15. در پاسخ به ساحل
    ساحل عزیز ممنون از اینکه تجربه تون رو در مورد استفاده از نرم افزار فیلم و کلیپ ادیوس با ما به اشتراک گذاشتید.

  16. نرم افزار تدوین فیلم و کلیپ ProShow Producer برای تنظیم نور فوق العادددده س

  17. در پاسخ به نعیمه اصفهانی
    ممنون از نظرتون نعیمه عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا