بازارهای مالی

10 اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس

اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس برای هر فردی که می خواهد در بازار بورس فعالیت کند مفید و کاربردی است. برای حفظ سرمایه راه‌های مختلفی وجود دارد، خرید ارز، سکه، طلا، مسکن و در نهایت خرید اوراق بهادار و سهام، حتما در مورد در رسانه‌ها به تازگی در مورد بازار سهام یا بورس شنیده‌اید، برای پاسخ به این سوال که بورس چیست و چگونه وارد بورس شویم؟ همراه ما باشید. اپلیکیشن های آموزش و معاملات بورس ابزاری مفید برای مدیریت سرمایه است.

تعریف بازار سهام یا روش ورود به دنیای پر زرق و برق بورس سخت نیست، همیشه در تلویزیون، رادیو، حتی شبکه‌های اجتماعی در مورد سود و زیان ناشی از بورس، اطلاعاتی به گوشمان می‌خورد ولی به سادگی از کنار آن رد می‌شویم. در کل سراسر جهان، بورس و اوراق بهادار یکی از روشهای محبوب برای افزایش درآمد و سرمایه گذاری است ولی در ایران طرفداران بورس به نسبت کشورهای دیگر، کمتر است.

شاید به این دلیل باشد که با تعریف ریسک آشنا نیستیم یا خیلی از ابهامات دیگر که مانع ورود ما به این دنیای بسیار محبوب سرمایه گذاری شود. در این مطلب زینسی، ابتدا قصد داریم کمی در مورد تعریف بورس با شما صحبت کنیم و اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مربوط به کارگزاری‌های بورس را برایتان معرفی نماییم. با این مقاله همراه ما باشید.

بورس چیست؟

اپلیکیشن های اموزش و معاملات بورس
نمایی از مانیتور کردن بازار بورس را در تصویر بالا می بینید.

 

آیا جزو کسانی هستید که می‌خواهید سرمایه‌تان را افزایش دهید ولی نمی‌دانید چگونه؟ شاید هم کارمند هستید و می‌خواهید روشی دیگر در کنار شغلتان، برای افزایش درآمد و سرمایه پیدا کنید؟ اگر به سوالات بالا پاسخ مثبت داده‌اید حتما می‌دانید که یکی از روش‌های جهانی برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد، بورس می‌باشد.

اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده و عمومی از بورس ارائه دهیم باید بگوییم که بورس، در واقع نوعی خرید و فروش (معامله) سهام است. مثلا شما با سرمایه هر چند اندک خود می‌توانید سهام یک شرکت را بخرید و سپس بفروشید. بنا به گفته سرمایه گذاران بزرگ این حوزه، در کشور ایران دامنه سود و زیان ناشی از سهام خیلی بالا نیست پس شما با وارد شدن به بورس، با سود و زیان خیلی زیادی در یک روز روبرو نخواهید شد و همین، ریسک بورس را کاهش می‌دهد.

نکته مهم این است، سرمایه گذاری می بایست از محل پول غیرفعال و پس انداز شما انجام شود، پس از ورود اصل سرمایه و به زبان دیگر دار و ندار اصلی به هر بازار سرمایه که دارای نوسان است خودداری میکنیم.

بورس ایران از شروع تا کنون

اولین بار در سال هزار و سیصد و پانزده مصادف با هزار و نهصد و سی و شش میلادی، جرقه‌های تاسیس بورس در ایران زده شد.

در آن سال و به دعوت حکومت رضا شاه پهلوی فردی بلژیکی با نام ران لوترفلد به ایران آمد. سفر لوترفلد به ایران برای همکاری با بانک مرکزی وقت به‌منظور تاسیس بورس بود.

گفته می‌شود طی همکاری لوترفلد و بانک مرکزی ایران نتایج خوبی به‌دست آمد؛ اما خوب این تحقیقات و نتایجی که از آن‌ها به دست آمد مصادف شد با رویای جهان‌گشایی آدولف هیتلر و آغاز جنگ‌جهانی دوم!

پس از پایان جنگ‌جهانی مسائلی مانند تبعید رضاشاه و به سلطنت رسیدن محمدرضا، جاافتادن او در تخت و امور مملکت و … پیش آمد.

همه این مسائل باعث شد تا تاسیس بورس ایران سی و یک سال به تاخیر بیفتد.

البته حکومت پهلوی دوم زودتر به فکر تاسیس بورس افتاد، اما با گذشت زمان و تغییر اقتصاد دنیا نیاز به مطالعات جدید در این زمینه احساس می‌شد.

در نهایت پانزدهم بهمن سال هزار و سیصد و چهل و شش اولین روز بورس تهران و صدالبته ایران بود.

بورس ایران قبل از انقلاب اسلامی

اولین سهام عرضه شده در بورس ایران مربوط به بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران بود. این بانک بزرگ‌ترین واحد تولیدی و اقتصادی ایران در آن زمان بود.

پس از آن شرکت نفت پارس، اوراق قرضه عباس آباد، اسناد دولتی و … هم سهامشان را در بورس برای متقاضیان عرضه کردند.

یکی از مشوق‌هایی که شرکت‌ها را به حضور در این بازار تشویق می‌کرد، معافیت‌های مالی درنظر گرفته شده برای آن‌ها بود.

در مجموع بازار بورس از سال تاسیس خود تا سال پنجاه و هفت روند صعودی قابل توجهی داشت.

در شروع کار تنها ده بنگاه اقتصادی که سرمایه‌شان به ششصد و بیست میلیون تومان می‌رسید در بورس حضور داشتند؛ اما در سال پنجاه و هفت این ده بنگاه تبدیل به صد و چهل و دو بنگاه شده بودند و سرمایه این بنگاه‌ها بالغ بر سی میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود!

یک روند صعودی عجیب و غریب.

بورس ایران پس از انقلاب اسلامی

پس از پیروزی انقلاب، افرادی در تلاش بودند تا بورس را به‌طور کلی تعطیل کنند که موفق نشدند. اما تعداد شرکت‌های حاضر در بورس کشور به پنجاه و شش عدد رسید. به دلیل دولتی شدن بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها و همچنین خروج مقدار زیادی سرمایه از کشور بازار بورس با افت خیلی شدیدی مواجه شد.

به دلایل فوق، حمله عراق به کشورمان و شروع یک جنگ هشت ساله را هم بیفزایید. اما با پایان جنگ تحمیلی و تدوین سیاست‌های جدید بازار بورس مجددا جانی تازه گرفت. یکی از سیاست‌های جدیدی که دولت وقت در پیش گرفت، گسترش بخش خصوصی بود که همین سیاست کمک بزرگی به رونق دوباره بورس کرد.

از پایان جنگ ایران و عراق و رونق مجدد بورس، سی و یک سال می‌گذرد و بدون شک در همه این‌سال‌ها بازار بورس فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده است. معرو‌ف‌ترین این وقایع یک‌شنبه سیاه است که رکورد سقوط شاخص بورس در همین روز زده شد.

همان‌طور که مشاهده کردید تاریخ بورس ایران به پنجاه و سه سال قبل باز می‌گردد و ماجراهای بسیاری به خود دیده است. ماجراهایی که هرکدام می‌توانند پر از نکات آموزشی برای عبرت گرفتن سرمایه‌گذاران باشند.

چگونه وارد بورس شویم؟

لازمه ورود به بورس، شناخت بازار می‌باشد، بهترین کار این است که قبل از ورود به بورس، اطلاعات خود را راجع به این نوع سرمایه گذاری افزایش دهید و بازار بورس را به طور کامل بشناسید و بدون تحقیق وارد نشوید زیرا هدف شما از وارد شدن به بورس سود است و نه ضرر و زیان!

نحوه دریافت کد بورسی

در بورس شما یک روزه نمی‌توانید پولدار شوید اگر این نگرش را دارید و برای کسب درآمد و سود خیلی عجول هستید، بهتر است وارد دنیای بورس نشوید. پس اگر این تفکر را ندارید و می‌توانید هر روز حداقل یک ساعت روی بورس وقت بگذارید، پس اولین مرحله برای شروع بورس دریافت کدبورسی می‌باشد.

دنیای تکونولوژی و توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن، همه‌ی برنامه‌های زندگی روزمره، حتی کسب درآمد انسان‌ها را آسان‌تر کرده و درهای جدیدی به روی ما گشوده است. قبل از توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مربوط به بورس، مردم برای دریافت کد بورسی، مجبور به حضور چند ساعتی در کارگزاری‌ها بودند و معمولا کسانی که بورس را به عنوان شغل دوم آغاز کرده بودند، این فرصت را نداشتند ولی امروزه با توسعه اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مربوطه، در هر کجا که باشند می‌توانند کدبورسی خود را دریافت کرده و شروع به انجام معاملات نمایند.

همچنین برای آموزش و تحلیل بورس نیز مجبور به دوره‌های حضوری نیستید، اپلیکیشن‌های مربوطه، این کار را نیز برایتان آسان نموده‌اند.

معرفی اپلیکیشن‌ آموزش و معاملات بورس

با توجه به اهمیت بورس در دنیا، در زینسی یک دسته بندی به معرفی اپلیکیشن‌ بورس،اختصاص یافته است و همچنین از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه اپلیکیشن‌های بورس دسترسی داشته باشید، در ادامه منتخبی از این اپ‌های ایرانی و خارجی مربوط به بورس معرفی شده است، همراه ما باشید.

1-آموزش بورس و برنامه ریزی پولدار شدن- اپلیکیشن آموزش بورس

یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی در زمینه بورس، اپلیکیشن آموزش بورس و برنامه ریزی پولدار شدن می‌باشد که صفر تا صد بورس را برایتان آموزش می‌دهد. علاوه بر بورس، با کمک این برنامه ذهن شما برای ثروتمند شدن آماده می‌شود.

اپلیکیشن آموزش بورس و پولدار شدن
اپلیکیشن آموزش بورس و پولدار شدن صفر تا صد بورس را به شما آموزش می دهد.

 

2-رایان همراه اپلیکیشن معاملات بورس

رایان همراه، اپلیکیشنی برای انجام معاملات بورس می‌باشد که می‌توانید با کارگزار متصل شوید و اطلاعات بازار بورس را به صورت کامل مشاهده کنید.  این اپلیکیشن معاملات بورس هم نسخه اندروید دارد و هم نسخه IOS. با همراه تریدر می‌توانید سهامتان را (در محیطی امن و مطمئن) در لحظه خرید و فروش کنید، آمار لحظه‌ای بازار را رصد کنید، تحلیل‌های جامع و مفید از وضعیت بازار داشته باشید و …

اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس رایان همراه
رایان همراه اپلیکیشن کاربردی برای معامله در مورس است.

 

3-تحلیل گر بورس

همانطور که از اسم اپلیکیشن “تحلیل گر بورس” است، این اپلیکیشن برای بررسی تحلیل بورس مناسب می‌باشد. اگر وارد دنیای بورس شده باشید، حتما به یک اپلیکیشنی برای تحلیل بورس نیاز خواهید داشت.

اپلیکیشن بورس تحلیلگر بورس

4-سامان تریدر – سیستم معاملاتی

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که در زمینه بورس بسیار پرکاربرد است، اپلیکیشن سامان تریدر نام دارد. این اپلیکیشن روش جدید و متفاوتی برای انجام معاملات بورس ابداع کرده است در واقع اپلیکیشن سامان تریدر، زمان مناسب ورود و خروج از سهم را برایتان نمایش می‌دهد و این برای کسانی که مهارت در این زمینه ندارند، یک ویژگی عالی و منحصر به فرد به شمار می‌آید.

اپلیکیشن معاملات و آموزش بورس سامان تریدر
اپ سامان تریدر معاملات را برای هر شخص راحت تر می کند.

 

5-نبض بورس اپلیکیشن معاملات و آموزش بورس

اطلاعات مربوط به سهام و بازار بورس و کلی اطلاعات دیگر را می‌توانید از طریق اپلیکیشن نبض بورس پیدا کنید. این اپلیکیشن تحلیل تکنیکال بورس را نیز انجام می‌دهد و این ویژگی منجر به معاملات با ریسک کم می‌گردد. در واقع اپلیکیشن نبض بورس یک اپلیکیشن کامل در زمینه مربوطه می‌باشد.

اپلیکیش معاملات بورس نبض بورس
اپلیکیشن معاملات بورس نبض بازار را در این تصویر می بینید.

 

6-آساتریدر – کارگزاری آگاه اپلیکیشن معاملات بورس

با کمک اپلیکیشن “آساتریدر” می‌توانید اطلاعات مربوط به بازار لحظه‌ای سرمایه را مشاهده نمایید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید کدبورسی خود را تهیه کرده و ادامه مراحل بورس را نیز سپری کنید و معاملات خود را بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهید.

اپلیکیشن معاملات بورس کارگذاری آگاه
آسا تریدر اپلیکیشن معاملات بورس کارگذاری آگاه است.

 

7-سیگنال | بورس، طلا، بانک، صندوق، اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس

سیگنال یک اپلیکیشن معتبر در زمینه بورس است که هم در زمینه آموزش بورس فعالیت دارد و هم انجامِ معاملات و دریافت کدبورس. علاوه بر زمینه‌های ذکر شده، در زمینه قیمت سکه، طلا و در حالت کلی بازار سرمایه نیز اطلاع رسانی می‌کند.

این اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بی‌نظیر است! سیگنال با محتوای آموزشی و تحلیلی خود، افراد را آماده سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر عرضه اولیه‌ای در کار باشد سیگنال برایتان نوتیفیکیشن ارسال می‌کند و همچنین می‌توانید تحلیل تخصصی این عرضه را هم در سیگنال ببینید. درضمن سیگنال فقط محدود به بورس نیست. بازار سکه و طلا، ارزهای دیجیتال و حتی وام‌های بانکی هم توسط این اپلیکیشن پوشش داده می‌شوند.

اپلیکیشن آموزش بورس سیگنال
اپلیکیشن سیگنال در زمینه آموزش و معاملات بورس بسیار کمک می کند.

 

8-فست بورس – سهام بورس

یکی دیگر از اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس است، “فست بورس” نام دارد. فست بورس ، بازار نقدی بورس را به صورت آماری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید به صورت زنده سهام خریداری و یا به فروش برسانید.

فست بورس اپلیکیشن فعال در حوزه بورس
اپلیکیشن فست بورس فعال در زمینه بورس است که کمک می کند.

 

9-اسکناس | دستیار هوشمند سرمایه‌گذاری در بورس

اسکناس به عنوان دستیار هوشمند سرمایه گذاری شناخته شده است. در این اپلیکیشن از نرخ نفت، طلا، بیت کوین و … آگاه خواهید شد و همچنین پیشنهادات عالی در زمینه خرید و فروش سهام بر اساس تحلیل و آمار، ارائه می‌دهد.

اپ اسکناس
در این تصویر نمایی از این اپلیکیشن را در گوشی موبایل می بینید.

10-اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس کاپا

با کمک “اپلیکیشن کاپا” می‌توانید کدبورسی تهیه کرده و شروع به انجام معاملات بورس نمایید. در واقع صفر تا بورس را می‌توانید در یک اپلیکیشن انجام دهید.

اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس کاپا
اپلیکیشن کاپا را در محیط نرم افزار در تصویر بالا می بینید.

 

نتیجه گیری

کسانی که قصد وارد شدن به دنیای بورس را دارند، بهتر است از اپلیکیشن ” آموزش بورس و برنامه ریزی پولدار شدن” استفاده کنید تا با بورس کاملا آماده شده و در مورد اقتصاد و پولدار شدن نیز ذهنیت پیدا کنید.

کسانی قصد دریافت پیشنهادات خرید سهام را دارند بهتر است اپلیکیشن‌های اسکناس،  نبض بورس تحلیل تکنیکال،  را دانلود کنند.

با دیگر اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب نیز می‌توانید به راحتی کد بورسی تهیه کرده و معاملات خرید و فروش خود را آغاز کنید. استفاده از اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس امروز برای حضور در این عرصه امری حیاتی است.

این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. در صورتی که از اپلیکیشن‌های معرفی شده استفاده کرده اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

امتیاز شما به این مقاله

‫17 دیدگاه ها

  1. به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس کدوم رو معرفی میکنید؟ برای سرخطی سرعت زیادی داشته باشه.

  2. اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس واقعا کاربردیه حتی باید چند تاشو یه جا داشته باشیم تا از مطالب همشون استفاده کنیم. آساتریدر مال کدوم کارگزاریه؟

  3. سلام طاهای عزیز
    شما میتوانید با ورود به بخش دسته بندی های بورس در زینسی، نرم افزار مناسب با ویژگی های مد نظر را از این لینک مقایسه و تهیه کنید

  4. سلام سپهر عزیز

    بله. واقعی هستند. البته اپلیکیشن هایی که تاییدیه رسمی دارند رو حتما تهیه کنید.
    سازنده این نرم افزار ویستا سامانه آسا هست.

  5. اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس سیگنال خیلی خوبه ازش راضیم ولی دیگه بورس رونق نداره اصلا

  6. به نظرم وارد بورس نشیم بهتره :)) با تجربه های قبلی که داریم. بهتره راه های خروج رو عنوان کنین. ولی اگه مجبوریم وارد بشیم آساتریدر به عنوان اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس خوبه.

  7. در پاسخ به صدرا قربانی
    امیدواریم بورس بازم به دوران سوددهی ش برگرده 🙂 ممنون از پیشنهادتون برای اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس

  8. اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس رایان همراه و نبض بورس عالیه اوایل ورود به بورس از این دو استفاده میکردم.

  9. در پاسخ به بهنام
    ممنون از درج نظرتون در مورد اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس بهنام عزیز.

  10. به نظر من اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس خیلی قوی وجود نداره فکر میکم کمبودش حس میشه بین اپلیکیشن ها.

  11. در پاسخ به حیدرزاده
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون دوست عزیز.

  12. اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس سامان تریدر خوبه عالی نیست ولی خوبه.

  13. در پاسخ به شبنم همت پور
    ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس با ما در میون گذاشتین.

  14. به نظرم هیچکدوم مفید نیستن به عنوان اپلیکیشن آموزش و معاملات بورس باید از برنامه های خارجی کمک بگیریم اونا تو بورس جهانی صدق میکنه نه ایرانی

  15. اپلیکیشن بورس درست و حسابی ایرانی وجود نداره. امیدم هم از بورس قطع شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا