مقایسه نرم افزار

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را از میان این دو نرم افزار محبوب انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی این دو نرم افزار از منظر کارکرد، ویژگی ها، صدور فاکتور، گزارشات، قیمت و.. پرداخته ایم. البته شما می توانید با کلیک بر روی مطلب بهترین نرم افزار حسابداری علاوه بر این دو نرم افزار با نرم افزار های دیگر آشنا شوید.

تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا بعضی از نرم‌افزارها به شهرت بیشتری دست پیدا می‌کنند؟ یا فکر کرده‌اید از بین مشهورترین نرم‌افزارهای حسابداری کدام را برای کار خود انتخاب کنید؟ ما در اینجا به تفاوت های نرم افزار حسابداری محک و هلو ، دو نمونه از مشهورترین نرم افزارهای حسابداری می‌پردازیم.

مطمئناً شما با این دو محصول و شرکت سازنده هر کدام آشنایی دارید؛ بنابراین از معرفی آن‌ها صرف‌نظر می‌کنیم. اما هر کدام از این نرم‌افزارها مناسب چه نوع کارهایی هستند و چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

منظرهای تفاوت های نرم افزار حسابداری محک و هلو

در این مقاله پیش از هر چیز کاربرد هر کدام از نرم‌افزارها را بیان و مقایسه می‌کنیم. خواهیم دید که آیا این  دو نرم افزار حسابداری محک و هلو مناسب مشاغل بزرگ و شرکتی هستند یا مشاغل کوچک هم امکان استفاده از آن‌ها را دارند.

 

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو از منظر کارآیی

نرم افزار حسابداری محک
شرکت محک نرم‌افزار حسابداری خود را با عنوان نرم‌افزارهای شرکتی و خدماتی معرفی کرد. نرم‌افزارهای این شرکت ارائه خدمات به تمامی مشاغل کوچک و بزرگ را ممکن می‌کند

می‌دانیم که مشاغل شرکتی اکثراً به صورت مشاغل بزرگ وجود دارند. کارخانه‌ها و شرکت‌های وارداتی کالا از این دسته هستند. این شرکت‌ها گاهی سهامداران زیادی دارند. علاوه‌بر سهامداران خاص، امکان ارائه سهام هر کدام در بورس سرمایه‌گذاری وجود دارد.از سوی دیگر مشاغلی همچون فروشگاه‌ها نیز برای راحتی، سرعت عمل و دقت به حسابداری دقیق نیازمند هستند.

شرکت محک نرم‌افزار حسابداری خود را با عنوان نرم‌افزارهای شرکتی و خدماتی معرفی کرد. نرم‌افزارهای این شرکت ارائه خدمات به تمامی مشاغل کوچک و بزرگ را ممکن می‌کند. به همین دلیل حتی مشاغلی بسیار کوچک همچون میوه‌فروشی بدون کارگر امکان استفاده از این نرم‌افزار را دارند.

نرم افزار حسابداری محک به دو صورت عمده نرم‌افزار تجاری و نرم‌افزار عمومی عرضه شده است. سری تجاری مناسب مشاغل بزرگ و شرکتی است. سری عمومی برای کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.از طرف دیگر این دو سری عمده زیرمجموعه سری‌های بزرگ‌تر حسابداری تولیدی، حسابداری خدماتی و حسابداری فروشگاهی محک قرار می‌گیرند.

در هر سه مجموعه بزرگ و اصلی نرم‌افزار حسابداری محک، سری تجاری شرکت‌هایی تا سطح چهار را پوشش می‌دهد. از سوی دیگر سری عمومی آن تا سقف شرکت‌های سطح سه را حمایت می‌کند.

نرم‌افزار هلو با قدمتی بیشتر امکان استفاده از محصول خود را برای تمامی مشاغل کوچک و بزرگ فراهم کرده است. این شرکت با بیان ساده‌ترین نرم‌افزار فعالیت می‌کند. سازندگان نرم‌افزار هلو آن را برای تمامی افراد با هر میزان اطلاعات و دانش حسابداری مناسب می‌دانند.

نرم‌افزار هلو با توجه به صنف کاری و شغل شما نرم‌افزار جداگانه‌ای در نظر گرفته است. این ویژگی برای مشاغل کوچک بسیار کاربردی است. همچنین برای مشاغل بزرگ راحتی بیشتر را به ارمغان آورده است.بنابراین فرقی ندارد که شغل شما چیست، کوچک یا بزرگ، هر دوی این نرم‌افزارها برای شما قابلیت استفاده دارند.

مقایسه ویژگی های نرم افزار حسابداری محک و هلو

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در سیستم حسابداری
در نرم افزار هلو سیستم حسابداری پیش از هر چیز قابلیت صدور اسناد را به صورت اتوماتیک و غیراتوماتیک فراهم کرده است

این دو نرم افزار حسابداری محک و هلو سعی کرده‌اند اصلی‌ترین نیازهای شرکت‌ها و خدمات مختلف را پاسخگو باشند.

ویژگی های نرم افزار حسابداری محک و هلو در سیستم حسابداری

در نرم افزار هلو سیستم حسابداری پیش از هر چیز قابلیت صدور اسناد را به صورت اتوماتیک و غیراتوماتیک فراهم کرده است. درحالی‌که در نرم‌افزار محک تنها ثبت دستی اسناد ممکن است. همچنین این عمل در سری عمومی تنها در حسابداری شرکتی و در سری‌ تجاری در تمامی حسابداری‌های شرکتی، تولیدی و فروشگاهی امکان‌پذیر است.

در نرم‌افزار هلو امکان استفاده از دستگاه کارتخوان بانکی وجود دارد اما در نرم‌افزار محک استفاده مستقیم از کارتخوان ممکن نیست.امکان گزارش عملکرد و موجودی بانک در هر دو نرم‌افزار وجود دارد. همچنین گزارش فاکتورها، سود و زیان و گزارش مبلغ‌های دریافتی و پرداختی در محک و هلو امکان‌پذیر است.

محک امکان گزارش سود اشخاص را برای تمامی سری‌های عمومی سطح 2 و 3 به وجود آورده است. همچنین امکان گزارش سود پروژه‌ای برای تمامی سری‌ تولیدی تجاری سطح 3، 4 و 5 نیز فراهم است.گزارش دفترهای حسابداری و ترازهای مختلف در برنامه هلو وجود دارد. در برنامه محک گزارش دفترهای حسابداری در سری عمومی و تجاری ممکن است؛ اما گزارش ترازها تنها در سری‌های عمومی وجود دارد.

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در سیستم انبارداری

تفاوت نرم افزار حسابداری محک و هلو در سیستم انبارداری
در بخش انبارداری هر دو نرم‌افزار با قابلیت‌های تقریباً یکسان پیش رفته‌اند.

در بخش انبارداری هر دو نرم‌افزار با قابلیت‌های تقریباً یکسان پیش رفته‌اند.

در نرم‌افزار هلو امکان تغییر قیمت به صورت درصدی و ریالی در تمامی کالاها به طور کلی وجود دارد؛ اما نرم‌افزار محک تغییرات سطری و سریالی قیمت را در نرم‌افزارهای سری عمومی به وجود آورده است.نرم‌افزار هلو قابلیت چاپ بارکد را با مشخصات محصول، قیمت و کد محصول دارد. نرم‌افزار محک قابلیت چاپ بارکد را تنها در سری فروشگاهی تجاری سطح 4 و سری تولیدی تجاری سطح 4 و 5 فراهم کرده‌؛ اما این امکان را به صورت افزوده برای سایر سری‌ها به وجود آورده است.

برنامه هلو موجودی کالا را به شما گزارش می‌دهد؛ اما برنامه محک در سری‌های شرکتی و تولیدی عمومی این ویژگی را عرضه می‌کند.انبارگردانی و گزارشات مربوط به آن و همچنین موارد مربوط به کاردکس در برنامه هلو و محک به طور کامل وجود دارد.

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در صدور فاکتور 

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در صدور فاکتور
خرید و فروش در هر نرم‌افزار به یک صورت است. هلو ارائه کالای امانی را به‌طور کامل ارائه می‌دهد؛ اما در نرم افزار محک این ویژگی تنها در سری فروشگاهی عمومی برای فروشگاه‌های سری دو موجود است.

خرید و فروش در هر نرم‌افزار به یک صورت است. هلو ارائه کالای امانی را به‌طور کامل ارائه می‌دهد؛ اما در نرم افزار محک این ویژگی تنها در سری فروشگاهی عمومی برای فروشگاه‌های سری دو موجود است.هلو قابلیت کنترل کالای ضایعات و مرجوعی را دارد که متاسفانه این قابلیت در نرم‌افزار محک نیست.

در مقایسه نرم افزار محک و هلو یکی از ویژگی‌هایی که نرم‌افزار هلو فراهم کرده ولی نرم‌افزار محک از آن محروم است، امکان جستجوی کالا در فاکتور با کمک بارکد است.ویژگی دیگری که هلو از آن بهره می‌برد، ثبت مبلغ و درصد پورسانت برای واسطه‌های فروش است.در نرم افزار محک محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در سری فروشگاهی، شرکتی و تولیدی عمومی سطح 2 و3 ممکن است؛ اما در برنامه هلو صدور فاکتور با این ویژگی به‌طور کامل امکان‌پذیر شده است.

عملیات رأس‌گیری فاکتور در هلو به‌طور کامل وجود دارد. درحالی‌که این عملیات در نرم‌افزار محک تنها در سری‌های عمومی موجود است.گزارش فروش ماهانه کاربران از دیگر مزایای برنامه هلو است که در محک وجود ندارد.

سیستم گزارشات پیشرفته در نرم افزار حسابداری محک و هلو

به‌طور کلی سیستم گزارشات هلو بسیار پیشرفته‌تر به نظر آمد. گزارش بررسی حساب‌ها، تجزیه مانده حساب‌ها، پرداختی‌ها و دریافتی‌های هر یک از طرفین حساب، محاسبه مالیات ارزش افزوده به صورت تهاتر، تسویه و اظهار‌نامه، گزارشات آماری و نموداری و حتی گزارشات عملکرد افراد همگی تنها در هلو امکان‌پذیر هستند.اما نرم افزار محک در ارائه چنین گزارشات پیشرفته‌ای جا مانده است.

از سوی دیگر سیستم گزارشات دفترهای حسابداری و ترازهای مختلف در هر دو برنامه یافت می‌شود.

سیستم یادآوری چک‌ها و تفاوت آن در نرم افزار حسابداری محک و هلو

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در یاداوری چک ها
امکان رأس‌گیری چک در هر دو وجود دارد؛ اما سیستم محک امکان چاپ چک را نیز دارا است.

در سیستم یادآوری چک نشان داد که این سیستم در برنامه محک تنها در سری عمومی وجود دارد.امکان رأس‌گیری چک در هر دو وجود دارد؛ اما سیستم محک امکان چاپ چک را نیز دارا است .برخی امکانات ویژه هستند که مختص به هر کدام از این دو برنامه بوده و در دیگری یافت نمی‌شوند.

تفاوت نرم افزار حسابداری محک و هلو در امکانات ویژه

در این قسمت به امکانات ویژه پرداخته ایم که گاهی اوقات که رقابت بین دو نرم افزار زیاد می شود مقایسه بر اساس امکانات ویژه مهم خواهد شد، با توجه به این امر مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو در امکانات ویژه خالی از لطف نیست.

امکانات ویژه نرم افزار هلو شامل موارد زیر است:

  • اصلاح سر‌فصل‌های پیش‌فرض؛
  • صدور اسناد اتوماتیک؛
  • کلوپ ویژه مشتریان.
  • این نرم‌افزار حسابداری با ایجاد هر چه بیشتر امکانات سعی بر جلب رضایت کاربران و ارائه خدمات به‌روز دارد.

امکانات ویژه نرم افزار حسابداری محک 

نرم افزار حسابداری محک با ارائه برخی خدمات با نام افزونه کاربران خود را حفظ می‌کند. از این افزونه‌ها موارد زیر قابل ذکر هستند:

  • کالر آی دی؛
  • سفارش‌گیر همراه؛
  • چند ارزی؛
  • پیام‌رسان.
  • این افزونه‌ها و برخی دیگر در این نرم‌افزار به صورت رایگان موجود هستند.

امکانات مشترک نرم افزار حسابداری محک و هلو

نرم افزار هلو و محک ویژگی‌های یکسانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نرم‌افزار هلو امکان ارسال پیامک‌های مختلف همچون پیامک‌های تبلیغاتی، مناسبتی، تخفیفات، گزارشات حساب و سررسیدها را دارد. نرم افزار محک نیز سیستم پیام رسان را به عنوان یک افزوده در دسترس کاربران قرار داده است.امکان اتصال به برخی سخت‌افزارها همچون پوز بانکی، ترازوهای دیجیتال و بارکد‌خوان در هر دو سیستم وجود دارد.

با کمک این دو نرم‌افزار حسابداری تمامی امور مالی را حتی بدون دانش حسابداری به‌راحتی انجام می‌دهید.دفترچه راهنما، فیلم‌های آموزشی و خدمات مشترکین در هر دو نرم افزار در دسترس کاربران قرار گرفته است.هر دو برنامه کلاس‌ها و دوره‌هایی را برای یادگیری کار با خدمات برگزار می‌کنند.هر دو نرم افزار حسابداری محک و هلو  کلاس‌ها و دوره‌هایی را برای یادگیری کار با خدمات برگزار می‌کنند.

مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو از نظر قیمت

نرم‌افزار حسابداری محک برای کاربران شخصی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و البته خدمات آن محدودتر خواهد بود.این نرم‌افزار برای استفاده کاربران صاحبان مشاغل از قیمت 1 میلیون و 387 هزار تومان آغاز و تا 5 میلیون و 637 تومان بسته به نوع و سطح کار شما متفاوت است.

نرم‌افزار حسابداری هلو همچنین بسته به نوع کار و کاربری شما از پایه قیمت 387 هزار تومان تا 4 میلیون و 707 هزار تومان موجود است.دقت داشته باشید که این مبالغ به طور سالانه و با توجه به صنف‌های مختلف تغییر خواهند کرد.

 

نرم افزار حسابداری محک یا  هلو ؟
در این مقاله به مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو  پرداختیم. هر یک از این نرم‌افزارها در انواع مختلف و با توجه به مشاغل گوناگون در دسترس مردم قرار می‌گیرند.به‌طور کلی نرم‌افزار هلو با پیشینه‌ای بیشتر در این زمینه، امکانات و قابلیت‌های گسترده‌تری را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد که کار با این نرم‌افزار برای افراد بدون دانش حسابداری آسان‌تر است.از طرف دیگر نرم افزار محک به نوعی با امکانات ساده‌تر کار برای کاربر را آسان می‌کند.با توجه به صنف کاری شما و ویژگی‌هایی که از برنامه انتظار دارید، دامنه انتخابی متنوعی در هر دو کمپانی برای شما فراهم شده است.

حداقل و حداکثر قیمت این نرم‌افزارها در هلو پایین‌تر است.از طرفی نرم افزار محک یک نسخه ساده برای کاربران شخصی به صورت رایگان قرار داده است.

پس با توجه به خواسته‌های خود، اهداف و دامنه قیمتی مدنظرتان، پس از مطالعه مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو  نرم‌افزار موردنظر را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. درنهایت با وجود اهداف غائی مشاغل هر کدام از این دو نرم‌افزار برای شما سودمند واقع می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سیستم های حسابداری

2.8/5 - (6 امتیاز)

‫28 دیدگاه ها

  1. به نظر من هر دو عالین. فقط احساس میکنم ویژگی‌ها و امکانات محک به روزتره الان. یعنی خوب خودشون رو آپدیت کردن.

  2. از مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو به این نتیجه رسیدم که محک برای کسی و کارهای کوچیک مناسبتره؟ به نظرتون دیدگاهم درسته؟

  3. بستگی به امکانات نرم افزار و خدماتی که میخواهید بگیرید داره. شما میتوانید از پنل مقایسه زینسی برای بررسی بهتر این دو نرم افزار استفاده کنید

  4. محک بسیار به روزتر از هلو هست و محیط کاربری بسیار ساده و جذاب تر است ولی هر دو نرم افزارهای میان رده با قیمت مناسب و کاربری یکسانند.

  5. به نظر من در مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو ، محک برنده ماجراس اونو به هلو ترجیح میدم با این که خیلی رقابت تنگاتنگی دارن.

  6. من نرم افزار هلو رو بیشتر میپسندم شاید به خاطر اینه که از اول کسب و کارم ازش استفاده کردم و الان نمیتونم اونو با نرم افزار دیگه جایگزین کنم.

  7. از مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو به نتیجه خاصی نرسیدم با این که هر دوشو امتحان کردم. انگار هر دوش به یک اندازه خوبه

  8. برای مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو میخوام بدونم از لحاظ سابقه و قدمت چقدر فرق دارن؟ کدوم سابقه ش بیشتره؟

  9. در پاسخ به بهاره
    بهاره عزیز محک در سال 1385 تاسیس شده و هلو در سال 1377. سابقه هلو از محک بیشتره.

  10. من از مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو نتیجه گرفتم که هر دو به یک حد حرفه ای هستن. با این که محک جدیدتره ولی به نظر من تونسته به هلو برسونه.

  11. مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو خیلی خوب انجام دادین. تشکر از تیم خوب زینسی

  12. در پاسخ به سعید ابراهیم زاده
    سعید عزیز خوشحالیم که مقاله نرم افزار حسابداری محک و هلو مورد پسندتون واقع شده. ممنون از همراهی و توجه شما

  13. من تا حالا از نرم افزار هلو استفاده میکردم،حالا با پیشنهاد حسابدارم میخوام از محک سطح ۴ تجاری استفاده کنم،صلاح میدونین؟

  14. در پاسخ به تورج
    تورج عزیز سری تجاری محک برای کسب و کارها یه انتخاب عالی و حرفه ایه. امیدواریم کسب و کارتون روز به روز رونق بیشتری بگیره.

  15. مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو خیلی خوب بود. محک از هلو اون همه گرون تره؟ شروع قیمتشون خیلی فرق داشت.

  16. در پاسخ به مبینا همتی
    بله مبینای عزیز موقع مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو تفاوت قیمت مشاهده میشه. امکانات پایه شون متفاوته.

  17. سلام. من فروشگاه پوشاک زنانه دارم. سابقه کارم 2 سال هست. به نظرتون برای کار بنده چه نرم افزاری مناسبتره؟

  18. در پاسخ به زهره
    زهره عزیز به نظرم میتونید از سری نرم افزارهای پارمیس پرو برای کسب و کارهای کوچک استفاده کنین و یا از نرم افزار فروشگاهی محک. خوشبختانه هر دوشون دموی رایگان و مشاوره دارن. باهاشون ارتباط برقرار کنین.

  19. مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو خوب و عالی بود. جای دیگه مقاله ای با این محتوا ندیده بودم برام جذاب اومد

  20. در پاسخ به میثم
    ممنون که نظرتون رو در مورد مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو با ما به اشتراک گذاشتین. خوشحالیم که مورد پسندتون واقع شده.

  21. در پاسخ به علی رحیمی
    ممنون که با مقاله مقایسه نرم افزار حسابداری محک و هلو همراه بودید.

  22. چرا نرم افزار قفل شکسته؟
    افرا سیستم در جهت رفاه حال فعالان کسب و کارهای خرد و در راستای اهداف برندینگ اقدام به ارائه نسخه ای از نرم افزار خود تحت قالب نسخه برنزی و بصورت کاملا رایگان نموده است.
    این نرم افزار شامل سیستم حسابدرای ۴ سطحی – انبار تعدادی و سیستم فروش می باشد و دارای پشتیبانی بصورت واتساپی می‌باشد. هیچ گونه محدودیت زمانی یا تعدادی نداشته و دارای پشتیبانی بصورت واتساپی می باشد
    جهت مشاهده و دریافت نرم افزار به سایت شرکت مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا