حسابداری

5 معیار انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی+ معرفی بهترین نرم‌افزارهای این حوزه

معرفی5 نرم افزار حسابداری فروشگاهی

قبل از انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی برای کسب و کارتان، ابتدا باید نیازها و انتظارات خود در مورد این نرم افزارها را بدانید. با دانستن این موضوع، فیچرهای مربوط به هر نرم افزار را بررسی کنید، اگر این فیچرها مطابق با نیاز فروشگاه شما بود، نوبت به مرحله بعدی، یعنی بررسی قیمت نرم افزار می‎‌رسد. در مقایسه برنامه حسابداری فروشگاهی ، اگر دو نرم افزار انتخابی ویژگی‌های یکسانی داشتند، قیمت تعیین کننده برنده مقایسه است. در این مقاله از زینسی، معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را مطرح خواهیم کرد و همچنین به معرفی نرم افزار حسابداری فروشگاهی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

مخاطبان هدف بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی

بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟ داشتنِ نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کار، جزو ضروریات به شمار می‌آید، زیرا هیچ کسب و کاری مایل به هدر دادن وقت و اشتباه در حساب و کتاب خود نیست. هر صنف برای مدیریت امور مالی، انبارداری و … باید نرم افزار حسابداری مناسب خود را انتخاب کند.

همانطور که از اسم نرم افزار حسابداری فروشگاهی مشخص است، این برنامه برای همه فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده فروشان، خرده فروشان و … مناسب است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، انجام امور مالی مربوط به این کسب و کارها را تسهیل می‌کند و باعث سریع و بادقت‌تر انجام شدن کارها می‌گردد.

 معیارهای مهم  بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

در وهله اول، قبل از خرید نرم افزار فروشگاهی، لیست نیازهای کسب و کار خود را یادداشت کنید و سپس با توجه به این یادداشت، به بررسی برنامه حسابداری فروشگاهی بپردازید. در ادامه 5 معیار انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی را بیان خواهیم کرد:

1. رابط کاربری آسان و آموزش:

معمولا کسانی که از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده می‌کنند، صندوق دارها و صاحبان فروشگاه‌ها هستند که در اکثر موارد دانش حسابداری کاملی ندارند، بنابراین یکی از معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، داشتن رابط کاربری آسان و قابلیت یادگیری سریع است. هر یک از کارکنان فروشگاه‌ها که با این نرم افزار حسابداری درگیر هستند، باید در مدت بسیار کم بتوانند نحوه کار با این نرم افزار را آموزش ببینند.

2. قیمت مناسب نرم افزار حسابداری :

بعد از بررسی فیچرهای هر نرم افزار، نوبت به بررسی قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌‎رسد. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات مناسب، باید دارای قیمت مناسبی باشد تا هر فروشگاه کوچک نیز توانایی خرید آن را داشته باشد.

3. پشتیبانی قوی معیار مهم انتخاب بهترین اپلیکیشن حسابداری فروشگاهی :

از دیگر معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، دارا بودن پشتیبانی قوی است. در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، رضایت مشتری اهمیت زیادی دارد، بنابراین در صورت وجود مشکل در این نرم افزارها، نمی‌توان زمان مشتری را تلف کرد و باید سریعا با پشتیبانی تماس گرفته و مشکل برطرف شود.

4. قابلیت شخصی سازی برنامه حسابداری فروشگاهی:

هر فروشگاه، قوانین خاصی دارد و محصول متفاوتی را عرضه می‌کند. بهترین اپلیکیشن حسابداری فروشگاهی باید قابلیت شخصی سازی هم داشته باشد، تا هر کسب و کار بتواند ویژگی‌های مد نظر خود را روی آن اعمال کند.

5. گزارش گیری دقیق:

گزارش گیری دقیق در همه کسب و کارها، مخصوصا فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها، حرف اول را می‌زند. هر فروشگاه در آخر ماه باید بتواند گزارشات جامع و دقیقی از فروش خود داشته باشد.

معرفی بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی

با توجه به محبوبیت و کاربرد نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی در ایران، این حوزه گسترش پیدا کرده و برنامه‌های بسیار زیادی ایجاد شده‌اند. در ادامه، به بررسی بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی می‌پردازیم:

1. نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت

نرم افزار دشت، زیر مجموعه همکاران سیستم است که بخش بزرگی از بازار نرم افزار را به خود اختصاص می‌دهد. برای مدیریت فروشگاه خود می‌توانید از نسخه عمومی نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت استفاده کنید. شایان ذکر است که دشت در 3 سطح، پایه، استاندارد و پیشرفته عرضه می‎شود که هر مشتری می‌تواند نسخه مناسب با کسب وکار خود را انتخاب ‌کند.

نقاط مثبت کاربرد نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت:

از نقاط مثبت نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت به عنوان یکی از گزینه های بهترین برنامه های حسابداری فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی رایگان یک ساله
  • خدمات پس از فروش در داخل کشور
  • محاسبه مالیات
  • امکان تسویه کارت خوان
  • امکان طبقه بندی دارایی‌ها
  • تبدیل ارزهای مختلف به ارزهای پایه
  • امکان قیمت گذاری موجودی کالا

2. برنامه حسابداری فروشگاهی پارسیان

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارسیان دارای 4 نسخه (ساده، ویژه، پیشرفته و جامع) است. امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارسیان  همه کسب و کارهای هدف خود را پوشش می‌دهد. پارسیان، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و پس از خرید نرم افزار، آپدیت سالیانه را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارسیان:


نقاط مثبت نرم افزار حسابداری پارسیان در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • گزارش دفاتر حسابداری و ترازهای گوناگون
  • صدور اسناد به صورت اتوماتیک و غیراتوماتیک
  • گزارش فصلی فاکتورها برای ارائه دادن به وزارت دارایی
  • گزارش بدهکاری و بستانکاری اشخاص
  • گزارش عملکرد موجودی بانک و صندوق
  • تهیه دیسکت بیمه و فایل مالیات
  • نمایش موجودی کالا در انبار
  • امکان تعریف انبارهای مختلف

3. اپلیکیشن حسابداری فروشگاهی قیاس

نرم افزار حسابداری فروشگاهی قیاس در لیست بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی قرار دارد و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است. این نرم افزار حسابداری فروشگاهی قیاس نسخه ویندوز و تحت وب دارد. همچنین این برنامه قابلیت صدور فاکتور خرید و فروش را دارست و می‌توان در زمان ثبت اسناد، تسویه همزمان داشت.از مزایای استفاده از این نرم افزار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نصب اتوماتیک و راحت
  • استفاده آسان
  • امکان ارائه دسترسی محدود به نماینده‌ها یا مشتریان خاص
  • ساختار تفصیلی شناور
  • امکان صدور همزمان فاکتور فروش خدمات و کالا
  • عملیات پایان سال اتوماتیک
  • ایجاد سال مالی جدید
  • دارای قفل نرم افزار

4. برنامه حسابداری فروشگاهی پارمیس

از فهرست بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی می‌توان به نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس اشاره کرد. این نرم افزار برای بسیاری از کسب و کارها مناسب است. با استفاده از این نرم افزار، فرآیندهای کاری شما آسان‌تر می‌شود و در نهایت باعث سوددهی هر چه بیشتر کسب و کارتان می‌گردد. پارمیس بخش‌های مختلف خرید و فروش، انبار، دریافت و پرداخت، چک، تولید، کاربران و امتیازات زیر را داراست:

  • سرعت در صدور فاکتور
  • مدیریت کالا و انبار
  • گزارشات پیشرفته
  • تعریف کاربر
  • ارتباط قوی با مشتریان
  • تخفیفات و پورسانت
  • رابط کاربری ساده

5. نرم افزار حسابداری فروشگاهی محک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی محک در نسخه عمومی و تجاری عرضه می‎شود که از لحاظ ویژگی و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. با کمک این نرم افزار می‌توانید عملیات مربوط به فروش و صدور فاکتور را به راحتی انجام دهید و سیستم حقوق و دستمزد را مدیریت کنید. انجام عملیات مربوط به مالی و بازرگانی، فرآیند انبارگردانی و مدیریت منابع و … از ویژگی‌های جذاب نرم افزار  حسابداری فروشگاهی محک به شمار می‌آیند.سایر ویژگی‌های این نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شرح زیر است:

  • گزارشات جامع و دقیق
  • قیمت گذاری مختلف بر اساس نیاز کاربر
  • عملیات خزانه داری و و بازرگانی
  • طبقه بندی حساب
  • ایجاد انسجام و یکپارچگی در مدیریت اسناد و فاکتور
  • تعیین میزان سود بر اساس بازه مشخص
  • ثبت اسناد مالی و شماره گذاری
  • ثبت فاکتور رسمی و غیررسمی

آنچه از مقاله «بررسی بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی» آموختیم:

در این مقاله از زینسی، با معیارهای انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی آشنا شدیم و دانستیم که این نرم افزارها برای چه کسب و کارهایی مفید است. در ادامه نیز به معرفی نرم افزار حسابداری فروشگاهی پرداختیم و ویژگی‌های آن را نیز بررسی کردیم. برای مقایسه برنامه حسابداری فروشگاهی می‌توانید به ابزار مقایسه زینسی رجوع کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. اگر تجربه استفاده از نرم افزارهای ذکر شده در این مطلب را دارید، در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟  پشتیبانی قوی، رابط کاربری آسان، آموزش سریع، گزارش‌دهی آسان، قابلیت شخصی سازی و … جزو معیارهای اصلی انتخاب این نرم افزارها هستند.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای چه کسب و کاری مناسب است؟ عمده فروشان، خرده‌فروشان و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، مخاطب این نرم افزارها هستند.

قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی چگونه است؟ قیمت این نرم افزارها بر حسب امکانات متفاوت خواهد بود که در صفحه مربوط به هر نرم افزار، قیمت آن درج شده است.

منبع: https://hesabdara.com/the-best-store-accounting-software-list-of-10/

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫25 دیدگاه ها

  1. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی قیاس و محک هستن ولی با محک ارتباط بهتری برقرار کردم

  2. من هر نرم افزاری دانلوذ کردم چون دانش حسابداری نداشتم به دردم نخورد ولی بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی پارمیس تونست کار منو راه بندازه

  3. مقوله قیمت در انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی اهمیت زیادی داره، کدومش ارزون تره از اینایی که اسم بردین؟

  4. انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی بستگی به قیمت، گزارشات و قابلیت شخصی سازی داره

  5. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی اونیه که بشه باهاش خیلی ساده کار کررررد یعنی اصلا پیچیدگی نداشته باشه

  6. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی به علت گزارش های خوبش، دشته‌ به نظرم

  7. سلام دوست عزیز.
    ممنون از نظر ارزشمند شما
    هر نرم‌افزار حسابداری با توجه به نیازی که کسب و کار دارد داری سطوح مختلفی هست.

  8. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی باید صدور فاکتور سریعی داشته باشه. خیلی مواقع رفتم فروشگاه و به علت این که صدور فاکتور طول کشیده، چند دقیقه ای وقتم رو تلف کردن.

  9. در پاسخ به صابر هدایت نیا
    صابر عزیزم کاملا موافقم با نظرتون. یکی از معیارهای انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی همین مورد صدور فاکتور سریع و باکیفیت هستش.

  10. گزارش گیری، پشتیبانی رایگان، قیمت مناسب معیار انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی از نظر منه.

  11. در پاسخ به نوید محمدزاده
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون نوید عزیز. بله مواردی که گفتین از معیارهای مهم انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی هست.

  12. به نظرم مهمترین معیار انتخاب بهترین برنامه حسابداری امکانات پیشرفته ش برای صدور فاکتوره و انواع گزارش گیریه.

  13. در پاسخ به سمانه
    بله سمانه عزیز. امکانات صدور فاکتور برای فروشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و میتونه جزو معیارهای بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی قرار بگیره.

  14. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی دشت هست و همون نسخه پایه ش پاسخگوی خیلی از فروشگاه هاس. من چند ساله ازش استفاده میکنم و خداییش راضیم اذیت نشدم

  15. در پاسخ به مرتضی علیزاده
    مرتضی عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی باهامون به اشتراک گذاشتید.

  16. معیار انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی خیلی زیاده که مهم ترینش پشتیبانیه. چون ادم با مشتری سر و کار داره هر لحظه که به مشکل برخورد باید پشتیبانان اون شرکت مشکلش رو حل کنن. مگه نه؟

  17. در پاسخ به مهدی رضوان پور
    بله مهدی عزیز کاملا درسته پشتیبانی خوب و قوی جزو معیارهای انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی هست.

  18. با خوندن این مقاله و مراجعه به سایت هر کدوم، به این نتیجه رسیدم در این لیست، بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی دشت هست. دموی اونو میخوام امتحان کنم چیکار باید بکنم؟

  19. در پاسخ به شهاب هاشمی
    شهاب عزیز خوشحالیم که مقاله انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی براتون مفید واقع شده. https://www.sepidarsystem.com/dasht-demo/ لینک درخواست دموی نرم افزار دشت هست میتونید درخواست خودتون رو ثبت کنین. موفق باشین.

  20. در انتخاب بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی قیمتش برای من خیلی مهمه. هم ساده باشه چون من حسابدار نیستم هم اینکه قیمت مناسبی داشته باشه. هم اینکه همیشه در دسترسم باشه که بتونم چک کنم

  21. در پاسخ به حسین بی نظیر
    حسین عزیز برای اینکه هم همیشه در دسترستون باشه و هم قیمت مناسبی داشته باشه، میتونین از نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین و ابری استفاده کنین.

  22. بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی به نظر من دشت هست رابط کاربری آسونی داره در کل راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. توصیه میکنم

  23. در پاسخ به فاطمه بهاری
    فاطمه عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین برنامه حسابداری فروشگاهی باهامون به اشتراک گذاشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا