ارز دیجیتال

10 مورد از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری موضوعی است که اکثر علاقه‌مندان به حوزه رمز ارزها به دنبال یافتن آن هستند. رمز ارزهای برتر روز به روز سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خود می‌کنند. امروزه خیلی از شرکت‌های در حال توسعه، رمز ارزها را نیز به لیست روش‌های پرداخت خود اضافه کرده‌اند. در این مقاله از زینسی برای انتخاب 10 مورد از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری شما را راهنمایی خواهیم کرد. اما پیش از آن اگر با ارز دیجیتال آشنایی ندارید ابتدا این مقاله را بخوانید.

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام‌ اند؟

در دنیای رمز ارزها، ارزهایی وجود دارند که علاوه بر قیمت مناسب، پتانسیل بالایی برای رشد و سرمایه‌گذاری نیز دارند و به نوعی می توان گفت بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. علاوه بر بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال است، ارزهای دیگری هم برای خرده سرمایه‌گذاران وجود دارند. برای آشنایی بیشتر با نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال به این دسته بندی زینسی مراجعه کنید.

بررسی بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری
بررسی 10 تا از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

در این مقاله به بررسی 10 عدد از آن‌ها می‌پردازیم. فهرست زیر شامل ارزان‌ترین و بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌شود:

1- وی چین (VeChain)

وی چین از دیگر ارزهای دیجیتال است که در لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری جای دارد. اگر به دنبال ارز ارزان قیمتی هستید، وی چین (VET) گزینه مناسبی برای شماست. قیمت وی چین رو به رشد است و تا 0.065 خط حمایتی برای آن وجود ندارد.

حتی در این سطح قیمتی هم فروش سنگین این ارز باعث ضرر سرمایه‌گذاران سرسخت آن می‌شود. در نتیجه برای اینکه وی چین در آینده کوتاه مدت دارای ثبات نسبی شود، بهتر است تا نقد شوندگی سرمایه‌گذاران ضعیف‌تر صبر کرد که دید شفاف‌تری نسبت به قیمت پیدا کنیم.

وی چین، ارز بلاک چین وی چین ثور (VeChain Blockchain Thor)، برای انتقال بها در شبکه به وجود آمده است. این بلاک چین برای مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند کسب و کارها از طریق استفاده از فناوری دفتر کل (distributed ledger) توزیع‌شده، طراحی شده است.

2- کاردانو (ADA)

کاردانو به عنوان یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری مزیت‌های زیادی از جمله شبکه منعطف و نقل و انتقالات سریع دارد. به همین علت جزو محبوب‌ترین بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری است. چارلز هاسکینسون، از بنیان‌گذاران اتریوم، در توسعه این ارز نقش مهمی دارد.

ارز دیجیتال کاردانو
معرفی ارز دیجیتال کاردانو

هدف از فروش کاردانو قابلیت همکاری، مقیاس‌پذیری و پایداری است. ویژگی‌هایی از قبیل قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند، در به روزرسانی‌های اخیر به شبکه کاردانی افزوده شده‌اند. این ارز همیشه سر فرصت و پله به پله حرکت می‌کند.

افزایش قیمتی که جدیداً به‌علت افزودن قراردادهای هوشمند در نمودار کاردانی رخ داده است، به کاربران اجازه می‌دهد روی ارزهای جدید مختلف، نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و حوزه مالی غیرمتمرکز کار کنند. همچنین، این ارز کارمزد انتقال کمی دارد. یک گروه قوی در تلاش‌اند که کاردانو را کامل به شکل غیرمتمرکز درآورند.

بیشتر بخوانید:

3- دوج کوین (Dogecoin)

پس از تلاش‌های ایلان ماسک، در آخر دوج کوین هم توانست به عنوان بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ، خودی نشان دهد. هیچ‌کس انتظار نداشت این ارز که در ابتدا یک شوخی بود، دارای اعتبار و جزو بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شود.

دوج کوین که در سال 2021 رشد بسیاری داشته، یکی از ارزهای دیجیتال زیر یک دلار محسوب می‌شود. این ارز امسال بیش از 8000 درصد رشد داشته است و بسیاری از تحلیلگران قابلیت رشد بیشتری در آن می‌بینند.

4- یونی سواپ (Uniswap)

یونی سواپ برنامه‌ای غیرمتمرکز بر پایه اتریوم است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های اتریوم را در استخرهای نقد شوندگی معامله کنند. خدمات اصلی یونی سواپ عبارتند از: ارائه و استفاده از نقد شوندگی.

ارز دیجیتال Uniswap
بررسی ارز دیجیتال Uniswap

این برنامه در چهارچوب سیستم مالی غیرمتمرکز سال 2018 به روی کار آمد و ارز آن (UNI) در سال 2020 به بازار عرضه شد. بنیان‌گذار آن مهندس مکانیک سابق شرکت زیمنس آلمان، هایدن آدامز، است. به‌دلیل وجود قراردادهای هوشمند، می‌توان از انتقال‌های مالی خودکار بین توکن‌های این ارز و شبکه بلاک چین استفاده کرد.

ارز UNI به نقطه عطف خود رسیده است و حالا آماده است در فهرست بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرد. تحلیل‌گران معتقدند این ارز قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی خود دارد، زیرا معامله آن اخیراً به اولین مبادله‌ای که قابلیت مارجین (margine) و اهرم (leverage) دارد، تبدیل شده است.

5- اتریوم (Ethereum)

اتریوم بعد از بیت کوین مهم‌ترین ارز در بازار ارزهای دیجیتال است. این ارز در سال 2015 وارد بازار شد و تاکنون 316 میلیارد دلار از بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است. اتر بر پایه قراردادهای هوشمند به وجود آمده است و به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز بسیاری را می‌دهد.

شاید اتریوم چندان ارزان نباشد، اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. تعدادی از ویژگی‌هایی که این ارز را تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری می‌کند به این ترتیب هستند:

  • به کاربران اجازه ساخت قراردادهای هوشمند می‌دهد؛
  • بلاک چین غیرمتمرکز و متن بازی دارد؛
  • بزرگ‌ترین ارزش بازار بعد از بیت کوین را دارد؛
  • شبکه بلاک چین اتریوم کاربردی‌ترین شبکه در بازار است؛
  • اتریوم زمینه ایجاد شبکه‌های مالی غیرمتمرکز را فراهم کرد؛
  • بلاک چین کاربرد خود در صنعت شبکه‌های مالی غیرمتمرکز را مدیون موفقیت زودهنگام اتریوم است.

6- چین لینک (LINK)

شبکه اوراکل غیرمتمرکز (decentralized oracle network) چین لینک امکان استفاده از ورودی‌ها و خروجی‌های ضد دست‌کاری کردن را در هر قرارداد هوشمندی در بستر بلاک چین فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال چین لینک
بررسی ارز دیجیتال چین لینک

مقدار سرمایه‌ای که لینک به خود اختصاص داده، اخیراً از مرز 20 میلیارد دلار عبور کرده است. به همین علت این ارز یازدهمین ارز برتر در صرافی کوین بیس به حساب می‌آید. چین لینک داده‌های شخص ثالث را با قراردادهای هوشمند ادغام می‌کند.

می‌توان گفت چین لینک باعث شده قراردادهای هوشمند از قبل هم هوشمند‌تر شوند. ارز لینک ارزی است که داده‌های دنیای واقعی را به دنیای بلاک چین تحویل می‌دهد. این ارز یکی از منبع‌های اولیه برای تهیه اطلاعات برنامه‌های مالی غیرمتمرکز است. چین لینک در سال 2017، توسط سرگی نازاروف تأسیس شد.

7- مونرو (XMR)

مونرو به عنوان  در سال 2014 معرفی شد و پس از آن تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری شد. این ارز دیجیتال بر پایه سیاست حفظ حریم خصوصی و به‌صورت متن‌باز طراحی شده است.

چنین بلاک چین‌هایی که اساس ارزهای دیجیتال هستند، دفتر کل‌های (ledger) عمومی فعالیت کاربران خود و معامله‌های درون شبکه را نشان می‌دهند.

مونرو به‌علت حفظ حریم خصوصی در سال 2016 بیشتر از هر ارز دیگری شاهد رشد قابل‌ملاحظه در ارزش بازار و حجم معاملات بود. به‌علت استفاده از این ارز در دارک نت- قسمتی از شبکه وب که کاربران در آن کالاها و وسائل غیرقانونی و مجرمانه می‌خرند- رشد آن کاهش یافت. سیستم RandomX (سیستمی برای اثبات الگوریتم کاری) برای ساخت ارزی جدید و دادن پاداش به ماینرها طراحی شد. به این ترتیب شبکه‌ای امن با نقل و انتقالات مالی احراز هویت شده انجام شدند.

8- پالی گان (Polygon)

پلتفرم پالی گان مشابه شبکه اتریوم، دارای قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری در بلاک چین است. توکن ماتیک با کاربردهایی که در امور دولتی، استیکینگ (staking) و هزینه‌های مربوط به سوخت دارد، ارز اصلی این پلتفرم است.

ارز دیجیتال Polygon
معرفی ارز دیجیتال Polygon

پالی گان چهارچوبی مناسب برای ایجاد شبکه‌های بلاک چین به‌هم‌پیوسته است. این شبکه با استفاده از زنجیره‌ای جانبی، از به وجود آمدن مشکلات شبکه اتریوم جلوگیری می‌کند؛ مواردی مثل توان عملیاتی، تجربه بد کاربران (سرعت بالا اما نقل و انتقالات با تأخیر) و کمبود نظارت و کنترل.

طراحی پلی گان شامل 4 لایه می‌شود:

  • لایه اتریوم
  • لایه شبکه پلی گان
  • لایه امنیتی
  • لایه اجرایی

پروژه پلی گان در جهت افزایش قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری بلاک چین تلاش‌های بسیاری کرده است. همچنین، برخی از محدودیت‌های پروژه‌هایی مثل پلکادات و کازماس را از بین می‌برد.

9- اساس (EOS)

EOS جزو لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری است. پلتفرم قرارداد هوشمند اساس مدعی است می‌تواند میلیون‌ها معامله را بدون کارمزد انتقال، در لحظه اجرا کند. امکاناتی که اساس برای کاربران فراهم می‌کند به شکل زیر است:

  • دسترسی امن و احراز هویت
  • مجوزها
  • میزبانی داده‌ها
  • نظارت
  • اتصال برنامه غیرمتمرکز به اینترنت

باوجود وعده‌های قابل‌توجه EOS، اتریوم، رقیب قدر آن، هنوز پیشتاز است.

10- آیوتا (IOTA)

آیوتا، ارز و دفترکل توزیع‌شده‌ای که برای اینترنت اشیا (IOT) ساخته شده است. معامله‌ها در دفترکل این ارز توسط نموداری مستقیم و غیرقابل چرخش ذخیره می‌شوند. به همین علت نسبت به دفترکل‌های بلاک چین محور، قابلیت مقیاس‌پذیری بیشتری دارند.

ارز دیجیتال IOTA
بررسی ارز دیجیتال IOTA

این بازار به‌منظور فروش داده‌ها و بهبود وضعیت اشتراک داده‌ها برای کسب و کارها به وجود آمده است. علاوه بر این، بازار آیوتا بدون بلاک است، یعنی هیچ‌یک از معامله‌های شبکه‌ای هزینه ندارند. همه این ویژگی‌ها آیوتا و قیمت مناسبش، آن را تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری کرده است.

زینسی، پلتفرم نقد و بررسی نرم افزارهای مختلف

در این مقاله از زینسی به بررسی بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری پرداختیم. اگر قصد دارید برای سرمایه‌گذاری سراغ رمز ارزها بروید، مطالب گفته شده می‌توانند برای شما مفید باشند. برای سرمایه‌گذاری توجه کنید قیمت‌ها دائماً در حال تغییرند، پس با دانش کافی بهترین قیمت را برای خرید انتخاب کنید. همچنین قبل از شروع سرمایه گذاری صرافی های ارز دیجیتال را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که با چه وسیله ای سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

 مقاله بالا از وب‌سایت زینسی می‌تواند راهنمای خوبی برای معرفی بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری باشد.

سوالات متدوال:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

بیت کوین هنوز هم حرف اول را در جهان می‌زند و جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید.

بهترین ارزهای دیجیتال تا 2025 کدام‌ها هستند؟

طبق پیش بینی‌های انجام شده در لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 ، ارزهای بیتکوین و شیبا و اتریوم و bnb و ماتیک و سند باکس و دوج کوین قرار دارند.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

اتریوم با این که گران است اما ارزش سرمایه گذاری بلند مدت را دارد و بعد از بیت کوین، جزو بهترین رمزارزهاست.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام ها است؟

  • دوج کوین
  • شیبا
  • کازموس
  • ریپل
  • سولانا
  • اتریوم
  • بایننس و ترون
  • کاردانو

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری چیست؟

ترون جزو بهترین ارزها برای نوسان گیری است.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫30 دیدگاه ها

  1. در مطلب بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ، بهترین های یک سال رو گفتین یا مربوط به زمان کوتاه تریه؟؟

  2. سلام لیلای عزیز
    هر دو. بعضی از ارزها نگاه سرمایه گذاری و بلند مت هست. و بعضی ارزها به دلیل پشتیبانی خوب شناخته شدن

  3. از بین بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری ، دوج کوین رو زیاد شنیدم. این ارز همونیه که ایلان ماسک همیشه ازش حمایت میکنه؟

  4. به نظرم از بین ارز های دیجیتال ، اتریوم پایه های خیلی اساسی داره. یه سولی برام ایجاد شد، چرا بیت کوین جزو این لیست نیست؟

  5. سلام دوست عزیز
    مقاله ای جدا در مورد بیت کوین به زودی خواهیم نوشت

  6. دست رو هر چی میذاریم پوچ میشه، اگه حتی بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم لز فرداش، هر روز منفی میشه ???

  7. بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری به نظر من اتریومه خیلی قویه بنیادش.

  8. دوج کوین اولش شبیه شوخی بود ولی جدی جدی رفت بالا الان من به عنوان بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری میشناسمش دم ایلان ماسک گرم ?

  9. به عنوان بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری کاردانی و دوج کوین رو پیشنهاد میکنم

  10. بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری هم تبدیل به بدترین ها شدند 😂😵

  11. بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری به نظرم همون بیت کوین هست اونم برای مدت طولانی

  12. لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری متلق به چه زمانی هست؟ هنوزم کاربرد داره؟

  13. در پاسخ به Ali
    علی عزیز این لیست متعلق به سال 1400 هست و حتما بعضیاشون برای الان هم کاربرد دارن.

  14. جزو بهترین ارز های دیجیتال دوج کوین قرار داره و به نظرم تا یک سال آینده میترکوووووونه.

  15. در پاسخ به شروین
    ممنون که بهترین ارز دیجیتال از نظر خودتون رو برامون گفتین شروین عزیز.

  16. لیستتون کامل بود و واقعا بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری رو مطرح کردین. ممنون

  17. در پاسخ به سیاوش سهرابی
    سیاوش عزیز امیدواریم معرفی بهترین ارزهای دیجیتال باعث سرمایه گذاری بهتر بشه براتون.

  18. بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری که خیلی مطمئن و پایدار باشه bnb هست. امتحانش کنین

  19. در پاسخ به امیررضا اوحدی
    ممنون که بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری از نظر خودتون رو باهامون به اشتراک گذاشتین.

  20. به نظرم جزو بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بیت کوین هست ولی باید خیلی صبر کرد. یعنی با دید 4-5 ساله بهش نگاه کرد.

  21. در پاسخ به علی
    علی عزیز ممنون که بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری از نظر خودتون رو باهامون به اشتراک گذاشتین.

  22. به عنوان کسی که چندین ساله در این حوزه فعالیت داره، بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ، اتریوم میدونم بخرید و نگه داریدش.

  23. در پاسخ به احد قربانی
    احد عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری باهامون به اشتراک گذاشتین.

  24. به نظرم جزو بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بی ان بی نیست! نزدیکه دو ساله دارمش عددش اصلا فرقی نکرده در بلند مدت تقریبا همونیه که خریدم

  25. در پاسخ به ندا علیزاده
    ندای عزیز ممنون که نظر و تجربه تون رو در مورد ارزهای دیجیتال مطرح کردین.

  26. بدون شک بیت کون یکی از بهترین ارز های دیجیتال هست امنیتش بالاتره بنیادی تره اگه کمم شده بیت کوین بخرید اما برای چند سال بعدتون.

  27. در پاسخ به الهه جوانشیر
    بله همینطوره الهه عزیز. ممنون از درج نظر ارزشمندتون

  28. آیوتا جزو بهترین ارز های دیجیتال هست به نظرم. روند سوددهی و نمودارش رو بررسی کنین.

  29. در پاسخ به سینا
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون سینای عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا