خودرو

ردیابی خودرو و مسیریابی با 8 gps برتر

مدیریت ناوگان با GPS (جی پی اس) یک راهکار جامع ، برای سازمان‌های بزرگ جهت مدیریت ناوگان و راننده‌ها می‌باشد که اطلاعات مکانی خودرو از ماهواره‌های GPS قابل دریافت است. سیستم مسیریابی خودرو از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده که شما پس از انتخاب سخت افزار مناسب، باید به انتخاب نرم افزار اقدام نمایید.

کارمندان معمولا به ارتباطات از راه دور، کار در خانه و دفتر کارهای ریموت علاقه زیادی دارند. اما غافل از این که دهه‌ها است که مدیران ناوگان‌ها کارهای خود را از دور، مدیریت می‌کنند. قبل از پیدایش امکانات ارسال پیامک یا Google Hangouts، مدیران ناوگان به رانندگان خود اعتماد می‌کردند و آن‌ها را با 40 تن بار و ماشین به سرتاسر آمریکا می‌فرستادند.

خوشبختانه، نرم افزار مدیریت ناوگان به ساخت کامیون‌ها – همان دفاتر مرکزی متحرک – یکپارچگی، نظارت بهتر و ارتباط بیشتر داده و با مأموریت کلی ناوگان، کمک شایانی در این امر کرده است. اما حفظ این ارتباط به توانایی ردیابی وسایل نقلیه شما از طریق GPS متکی است.

معرفی 5 ردیاب و مسیریاب GPS بین المللی

در این مقاله پنج ردیاب GPS عالی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ناوگان خود را تحت نظر داشته باشید، رانندگان خود را بهتر مدیریت کنید و بهتر بگویم جاده‌ها را به دفتر کار خود تبدیل کنید.

SpyTec STI GL 300 mini Portable-1

 

مسیریاب GPS SpyTec STI GL 300 mini Portable
در این تصویر ردیاب جی پس اس SpyTech رو مشاهده می کنید

300SpyTec GL به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را مخفی کرد، ردیابی در دو اینچ، اما با توجه به آشنایی کامل بسیاری از رانندگان با ردیابهای GPS ، من توصیه نمی‌کنم به این مزیت، توجه و از آن استفاده کنید. در بین بسیاری از رانندگان این حس وجود دارد که فناوری ردیاب ها “بپای” آن‌ها هستند. بنابراین، اگر به دنبال ردیابی هستید که به راحتی پنهان می‌شوند، حتما رانندگانتان را از نصب آن‌ها مطلع کنید.

در صورتی که در شرایطی هستید که نیاز است راننده را پنهانی ردیابی کنید، 300 جی ال انتخاب خوبی خواهد بود. شارژی هم نیست و دو هفته هم باطری‌اش کار می‌کند.

GL 300 دارای قابلیت محدود سازی جغرافیایی نیز می باشد، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید راننده چه زمانی وارد یک منطقه “معین” می شود یا چه زمانی از آن خارج می‌شود. همچنین اگر یک راننده وارد آن منطقه شود، می‌توانید ردیاب را تنظیم کنید تا متن یا اعلان‌های ایمیل مشخصی را برای شما ارسال کند.

ردیابی تقریباً به صورت زنده کار می‌کند، بنابراین اگر نگران سفر خاص یک راننده هستید، به موقع اطلاعات دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید راننده‌های خود را با برنامه‌های SpyTec در صورت داشتن iPhone ردیابی کنید، دستگاه‌های Android و Pro SpyTec GPS بسیار کارا هستند.

GL 300 در وب سایت خود حدود 70 دلار و در آمازون 50 دلار به صورت خرده فروشی ارائه می‌شود.

2. ردیاب وسایل نقلیه قابل حمل وکتو آسپنتا

ردیابی خودرو
تصویر GPS وسیله نقلیه وکتو آسپنتا

ردیاب وکتو آسپنتا یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای GPS است. مانند GL 300 ، فقط به اندازه کارت ماشین یا تلفن تاشو است. همچنین مانند GL 300 ، این قابلیت را دارد که بتوانید این را هم تنظیم کنید تا اگر وسیله نقلیه از منطقه خاصی خارج شود، اعلانات یا پیام‌ها را برای شما ارسال کند ( امکان تعیین محدوده جغرافیایی یک امکان بسیار هیجان انگیز است…). همچنین می‌توانید از طریق برنامه myAspenta در Android یا iPhone بصورت آنلاین ، از محل وسیله نقلیه مطلع شوید و حرکت آن را از روی نقشه مشاهده کنید.

Vectu می تواند در 16 فوت از مکانی که وسیله نقلیه شما قرار دارد رهگیری کند. همچنین هر دقیقه به روز می‌شود، بنابراین تقریبا زنده است. اگر چندین مدیر در حال ردیابی وسایل نقلیه خود هستید، Vectu می‌تواند تا حداکثر چهار تلفن اعلان ارسال کند.

Vectu با قیمت 49.99 دلار در اینترنت فروخته می‌شود و می‌توانید آن را از 80-90 دلار در هر جایی از فروشندگان ثالث بیابید. شما همچنین نیاز به خرید یک برنامه اشتراک از Aspenta دارید. این برنامه‌ها 15 دلار در هر چهارماه یا 50 دلار در سال است.

3. ردیاب نقلیه MasTrack MT-OBD

ردیاب GPS وسایل نقلیه
تصویر ردیاب نقلیه MasTrack MT-OBD

این ابزار شما را از موقعیت مکانی راننده آن هم به صورت زنده، کاملا آگاه می‌کند. هر دقیقه خودش به روز رسانی می‌شود. فقط کافی است آن را به درگاه OBD(پورت دیاگ) در یک وسیله نقلیه وصل کنید.

این ردیاب مانند سایر ردیاب های ذکر شده، دارای قابلیت شناسایی موقعیت جغرافیایی است، بنابراین می‌توانید از این که رانندگان شما چه موقع به مناطق مشخصی می‌روند، مطلع شوید.

ردیاب MT-OBD از وسیله نقلیه شما شارژ می شود، بنابراین نگرانی در مورد ماندگاری باطری وجود ندارد. شما همچنین لازم نیست دغدغه چک هر لحظه را داشته باشید؛ زیرا می‌توانید MT-OBD را تنظیم کنید تا از سرعت، سکون یا هنگام روشن بودن وسیله نقلیه به شما اطلاع دهد.

نسخه برنامه های اندرویدی و آیفون برای این وسیله در دسترس است، بنابراین اگر تلفن دارید می‎‌توانید همیشه نظارت داشته باشید.

این دستگاه به تنهایی با قیمتی در حدود 80 دلار خریداری می‌شود. یک بسته اشتراک اساسی 187 دلار در سال و بسته حق بیمه 249 دلار است.

4. ردیاب GPS آنی آپتیموس

GPS وسیله نقلیه
آنی آپتیموس جی پی اس وسیله نقلیه که در تصویر نمایان است

یکی از نکات مثبت آپتیموس که داوران تاکید زیادی روی آن دارند، این است که آپتیموس در مصرف انرژی، بسیار بهینه کار می کند. مثلا اگر باطری رو به پایان باشد، می‌توانید از دکمه آماده به کار (استندبای) استفاده کنید. در این حالت کمک می‌کند که دستگاه در هر صورت روند ردیابی را انجام دهد، حتی اگر باطری آن به حداقل برسد.

آپتیموس با بسیاری از ویژگی‌های مشابه سایر ردیاب‌های موجود در این لیست، مانند نسخه‌های آیفون و اندروید، با هشدارهای ایمیل و متنی و شناسایی موقعیت جغرافیایی همراه است تا ببیند راننده‌ای از منطقه خاصی خارج یا وارد شده است.

با این حال، بر خلاف برخی دیگر از این لیست، آپتیموس هم از GPS و هم از کابل‌های تلفن همراه برای ردیابی استفاده می‌کند. بررسی‌ها معمولاً از این که آپتیموس چگونه مکان را به درستی دریافت می‌کند بسیار ابراز خشنودی می‌کنند و خاطر نشان می‌کنند که می توان یک ردیاب را در شعاع 25 فوت قرار دهد.

آپتیموس با قیمتی در حدود 60 دلار ارائه می شود و برای خدمات ماهانه 20 دلار دریافت می کند.

5. جئوتبGO7

جی پی اس GEOTAB
تصویر جئوتب GPS وسیله نقلیه

جئوتب، برنامه نرم افزار مدیریت ناوگان به همین نام و همچنین ردیاب‌های GPS را تولید می‌کنند. مانند MasTrack MT-OBD ، به درگاه OBD یک وسیله نقلیه، وصل می‌شود. اگر وسیله نقلیه شما فاقد پورت OBD است، می‌توانید آداپتور را خریداری کنید تا مطمئن شوید GO7 هنوز می‌تواند اطلاعاتی را در مورد محل سرمایه شما که همان وسایل نقلیه‌تان است، کسب کند.

این ردیاب، نه تنها ابزاری کاملاً الکترونیکی، ردیابی سریع، هشدار دهنده توفق بی جا و موقعیت جغرافیایی است، بلکه به معیارهای دیگر مانند مسافت پیموده شده و استفاده از کمربند ایمنی نیز توجه دارد.

همچنین در مراحل پیشرفته‌تر، GO7 نه تنها می تواند تصادفات را تشخیص دهد؛ بلکه تصادفات معکوس درون خودرو را نیز به همراه دارد. بنابراین اگر یک راننده در حال پشتیبان‌گیری است، در مورد آن، اطلاعاتی نیز پیدا خواهد کرد.

اگر نگران مسائل مربوط به مقررات مربوط هستید، GO7 می‌تواند در مورد ساعت‌ها مقررات خدمات و همچنین بازرسی‌های DVIR به شما کمک کند.

یک ردیاب GPS

در حالی که هر یک از این دستگاه‌ها می‌توانند به ردیابی وسایل نقلیه شما کمک کنند، اگر به دنبال ردیابی ناوگان خود هستید، گزینه‌ای که باید در نظر بگیرید تلفن‌های هوشمند است.

از آن جا که هر کسی تا حالا از نقشه‌های Google برای یافتن محلی استفاده کرده است، می‌داند که تلفن‌‌های هوشمند می‌توانند مکان شما را به شکلی ردیابی کنند که تا 17 سال پیش، به نظر غیر ممکن می‌رسید.

خالد نعیم به بسیاری از مدیران که فکر می‌کنند ردیابی را با یک تلفن همراه ساده هم می‌تواند ردیابی انجام دهد، می‌گوید: “قدرترین رقبای ما تلفن‌های هوشمند هستند، بدون نیاز به سخت افزار اضافی.” وی می افزاید:” سخت افزار اختصاصی اغلب غیر ضروری است؛ زیرا همه در حال حاضر یک تلفن همراه دارند.”

نعیم می‌افزاید: در بعضی شرایط فقط سخت افزارهای جی پی اسی پاسخ‌گو هستند.

وی می‌گوید: “بعضی از شرکت‌ها، مانند ناوگان‌های بزرگ حمل و نقل، هنوز هم می‌توانند ردیاب‌های GPS زیادی را بدست آورند. کامیون‌های بزرگ فراتر از یک ظرفیت خاص به نوعی وسیله نقلیه در هواپیما نیاز دارند. ”

با توجه به اینکه حکم ELD احتمالاً در دسامبر سال 2017 به واقعیت تبدیل می‌شود، ردیاب‌ها و دستگاه‌هایی که ساعت خدمات را ضبط می‌کنند، در صورتی که ناوگان می‌خواهند از جریمه‎های سنگین اجتناب کنند، یک امر مهم برای ناوگان خواهد بود.

معرفی 3 ردیاب و مسیریاب GPS و دزدگیر ایرانی

در ادامه به معرفی چندین ردیاب و دزدگیر ایرانی موجود در بازار می‌پردازیم:

1- دلفین

GPS ایرانی دلفین
تصویر جی پی اس ایرانی دلفین

شرکت دلفین آپادانا در سال ۱۳۸۷ با یک تیم دو نفره با ایده هوشمند و مکان‌مندسازی ناوگان خودرویی تشکیل شد. نتیجه ۲ سال تحقیق، توسعه و عملیات تیم تشکیل شده، اولین نسخه نرم‌ افزار مدیریت ناوگان خودرویی بود که در سال ۱۳۸۹ منتشر شد. از ابتدای سال ۱۳۹۰ تیم فنی شرکت فعالیت خود را آغاز کرده و در نتیجه در سال ۱۳۹۱ تجاری شده و روانه بازار گشت.

قراردادهای بین‌المللی، شرکت دلفین را در مسیر چند زبانه کردن نرم‌ افزار قرار داد که امروز کاربران می‌ توانند به ۴ زبان فارسی، انگلیسی، عربی و روسی دسترسی داشته باشند.

یکی از نمونه کارهای دلفین، تجهیز کلیه ناوگان بنیاد مسکن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ و تاکسی‌متر دلفین در سال 1396 است. آغاز همکاری تجاری با ایرانسل، کسب مقام برتر واحد فنی مهندسی ICT همراه با شروع تحقیقات پیرامون ردیاب خودرویی دلفین، در سال ۱۳۹۶ برای این شرکت رقم خورد.

در حال حاضر شرکت دلفین علاوه بر بازار داخلی، بازار خارجی را نیز تحت تاثیر قرار داده و با ورود به کشورهای عراق، امارات، قطر، اندونزی، غنا و هندوستان بازار خود را گسترش داد.

از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیابی آنلاین

ردیابی آنلاین خودروها براساس تنظیمات و الگوریتم هوشمند برداشت بهینه اطلاعات مسیر

  • پارامترهای عملکرد

محاسبه پارامترهای عملکرد خودرو مانند: زمان روشن بودن موتور، کارکرد، مسافت و سوخت مصرفی

  • تحلیل رفتار راننده

محاسبه پارامترهای رفتار راننده مانند ترمز، شتاب و گردش ناگهانی شدید به همراه مدت و مسافت سرعت و دور موتور غیرمجاز

  • ورود/خروج محدوده

تولید رویداد ورود/خروج نسبت به محدوده جغرافیایی به شکل نقطه و خط با شعاع مشخص یا محدوده چندضلعی

  • ارتباط بی سیم با سنسورهای بلوتوثی به همراه تماس و تعامل با گوشی راننده
  • ارتباط با ecu

ارتباط با شبکه CAN و OBD خودروهای داخلی و خارجی و خواندن خطاها و وضعیت سنسورهای مختلف

  • ورودی و خروجی‌های کاربردی

پشتیبانی از ورودی آنالوگ، دیجیتال و سریال برای ارتباط با دستگاه‌ها و سنسورهای جانبی مانند وزن، دما و …

  • خاموش کردن از راه دور

پشتیبانی از خروجی دیجیتال برای کنترل از راه دور بخش‌های مختلف خودرو

2- ردیاب و دزدگیر خودرو TS700

ردیاب و دزدگیر خودرو TS700
تصویر دزدگیر ماشین مدل TS700

ویژگی‌های این سیستم از این قرار است:

  • قابليت خاموش كردن خودرو با ارسال SMS و نصب Rely در خودرو
  • ارسال اطلاعات مسير حركت در زمان‌هاي روشن بودن خودرو و عدم ارسال اطلاعات در زمان‌هاي خاموش بودن خودرو (كاهش هزينه GPRS تا دو سوم )
  • گارانتي تعويض GPS بدون قيد و شرط
  • وجود اتاق كنترل جهت مديريت و نمايش كليه متحركها در يك لحظه با نصب يك مانيتور LCD در اتاق كنترل
  • در صورت قطع شدن باتري خودرو بصورت اتوماتیک ارسال sms به مركز
  • قابليت ارسال SOS از خودرو به مركز
  • قابليت پرینت نقاط توقف , زمان‌های توقف, آدرس محل توقف
  • ليست نقاط توقف هر خودرو بصورت پرينت ظرف مدت سه ثانيه
  • ليست توقفات غير مجاز مثلا بالاي 30 دقيقه توقف
  • گزارش كنترل همه متحرك‌ها از حيث كل مسافت طي شده ، تعداد نقاط توقف، ميزان مصرف سوخت تمامي خودروها
  • کنترل سرعت و ارسال اس ام اس در صورت سرعت غیر مجاز به موبایل مسئول مربوطه و پرینت ریز عملکرد هر خودرو
  • محاسبه مقدار مصرف سوخت بر اساس زمان‌های روشن بودن خودرو
  • سیستم کنترل میزان گازوئیل موجود در باک در صورت سرقت و تخلیه فوری باک قابلیت ارسال اس ام اس و نمایش در مرکز
  • ثبت زمان بارگیری از لحظه شروع تا پایان و تعداد دفعات بارگیری
  • ارائه کروکی چاپی هوشمند از کارخانه تا آدرس مشتری
  • مشاهده مکان‌های تخلیه بار و زمان توقف
  • سيستم PM هوشمند با كنترل مسافت طي شده در هر خودرو به نحوی كه سرويس تعويض روغن ، فيلتر ،لاستيك و غيره ….. بصورت هوشمند جهت تعمير و نگهداري به راننده و مسئول تعميرات ارسال و قابل پرینت می‌باشد.
  • گزارشات متنوع ديگر
  • سیستم SMS هوشمند جهت اطلاع رسانی به راننده جهت انجام سرویس مربوطه
  • سیستم ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان (پرشیا ردیاب)

این سیستم ردیابی نیز از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است، شما پس از انتخاب سخت افزار مناسب برای سازمان یا شخص خود نیاز به یک بخش نرم افزاری دارید تا عملیات ردیابی چه از نوع آنلاین و چه از نوع آفلاین را انجام داده و همچنین بر اساس این اطلاعات ارائه انواع گزارش گیری مشخص را فراهم آورد،که آن را سامانه می‌نامیم.

شركت ارتباطات پرشيا به عنوان شركت پيشگام در تهيه نرم افزار OTS و AVL راه حل‌هايی را براي مشتريان فراهم مي‌كند.

3- ردیاب آلفا

گروه فن آوری آلفا تکنولوژی فعالیت خود را در سال 1383 شروع کرده است و تاکنون در زمینه‌های بسیار مختلفی فعالیت داشته است. با تصمیم هیئت مدیره، سیستم‌های موقعیت یابی تبدیل به زمینه اصلی فعالیت گروه شده است.

شرکت در زمینه‌های سیستم‌های مدرسه الکترونیک، مدیریت بیمارستان ، بورس و فرا بورس ، سیستم‌های پیام رسان، تلفن‌های گویا دارای تجربیات ارزنده‌ای می‌باشد گروه فن آوری آلفا تکنولوژی با داشتن دفترهای واردات در شهرهای مرزی کشور به سادگی قادر به تولید، خرید و واردات تکتولوژی‌های جدید روز دنیا می‌باشد.

ردیاب آلفا در چندین شهر نمایندگی دارد و به سرتاسر ایران ارسال می‌شود. این ردیاب در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف و همچنین عملکردهای متفاوت در دسترس است.

منبع

این مطلب را، Geoff Hoppe نوشته است و در تاریخ 12سپتامبر ۲۰۱۹ با عنوان ” 5Best GPS Trackers For Small Fleets ” در وب‌سایت capterra منتشر شده است.

وب‌سایت زینسی آن را  با عنوان « ردیابی خودرو و مسیریابی با 8 gps برتر » در دسته معرفی اپ منتشر کرده است.

 

امتیاز شما به این مقاله

‫18 دیدگاه ها

  1. به عنوان شرکتی که کارش مربوط به حمل و نقل هست باید بگم که استفاده از ردیاب و مسیریاب GPS خیال مارو بابت حمل و نقل راحت کرده. اگه کسب و کارتون در این حوزه هست، ارزشش رو داره حتما تهیه کنید.

  2. ردیاب و مسیریاب GPS بین المللی ها تو ایران کاربرد دارن؟ میشه تهیه و استفاده کرد؟

  3. سلام سیمای عزیز
    بله برای مثال گوشی موبایل شما یک جی پی اس دارد و شما می توانید از نقشه خوانی هم استفاده کنیم

  4. سلام اگه درست متوجه شده باشم، مدیریت ناوگان با GPS یه نوع ردیاب هست یعنی دستگاهه، امروز نرم افزارها نمیتونن جایگزینی برای این سخت افزارها باشن؟

  5. سلام دوست عزیز
    نرم افزارها نیاز به دسترسی GPS دارند. اگر غیرفعال شود. قابل استفاده نیست. همچنین سخت افزاری دقت بالاتری دارد

  6. دستگاه مدیریت ناوگان با GPS خیلی کاربردیه واقعا به امتحانش می ارزه. کسب و کارهای این حوزه رو رونق میبخشه.

  7. ردیابی خودرو و مسیریابی دلفین خوب بود تجربه استفاده ازش رو دارم.

  8. ردیابی خودرو و مسیریابی دلفین رو پیشنهاد میکنم خوبه پشیمون نمیشید

  9. ردیابی خودرو و مسیریابی رو از کجا تهیه میکنن؟؟ سخت افزارش خوبه یا نرم افزارش؟؟

  10. ردیابی خودرو و مسیریابی به نظرم همون نرم‌افزارش خوبه سخت افزار گرونه

  11. ردیابی خودرو و مسیریابی برای شرکت های حمل و نقل کاربرد داره دیگه؟ به درد افراد عادی که نمیخوره؟

  12. در پاسخ به سهیل رضایی
    بله دوست عزیز. ردیابی‌ها خودرو بیشتر برای شرکت های حمل و نقل کاربرد داره مگر در موارد خاص که افراد عادی بهش نیاز پیدا کنن.

  13. ردیابی خودرو و مسیریابی خیلی گرون شدنننن خیلییییییی بیش از حد تصورم بود قیمت هااا

  14. در پاسخ به ناصر
    بله ناصر عزیز. افزایش قیمت کاملا حس میشه.

  15. ردیابی خودرو برای افراد عادی نیاز نیست که شرکت های حمل و نقل باید اختصاصی تهیه کنن برای ما همون مسیریاب عادی کافیه.

  16. در پاسخ به محمدرضا
    بله درسته دوست عزیز. ردیابی خودرو برای کسب و کارها و افراد خاصی که در این حوزه مشغول به کار هستن، کاربرد داره.

  17. ردیابی خودرو و مسیریابی اینایی که اسمش رو آوردین دستگاه هستن که نصب میشن؟؟یا نرم افزارن؟

  18. در پاسخ به شهرام هاشمی
    نه دوست عزیز نرم افزار نیستن ردیاب خودرو به صورت دستگاهی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا