کاربردی

سرور مجازی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

برای ارایه خدمات خود در فضای وب به سرویسی امن و پایدار نیاز دارید تا به‌وسیله آن خدمات خود را با سرعت بالا به کاربران ارایه دهید. سرورها برای میزبانی اطلاعات وب‌سایت‌ها و وب‌سرویس‌ها به‌وجود آمده‌اند و منابع مورد نیاز آن‌ها را با هزینه‌ی مناسب و کیفیت بالا در اختیارشان قرار می‌دهند. یکی از این سرورهای پرطرفدار که منابع (پردازنده، حافظه رم و فضای دیسک) را با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر از سرورهای اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ سرور مجازی است. اگر با سرور مجازی و کاربردهای آن آشنا نیستید؛ تا این مطلب را بخوانید تا با صفر تا صد این سرویس کاربردی بیشتر آشنا شوید.

VPS چیست؟ با سرور مجازی آشنا شوید

سرور مجازی از بخش‌بندی سخت‌افزار سرور فیزیکی اختصاصی با تکنولوژی مجازی‌سازی به بخش‌های مجازی مستقل و با منابع اختصاصی به‌وجود می‌آید. این سرویس مانند سرور اختصاصی، هسته‌ی پردازشی، حافظه رم و دیسک ذخیره‌سازی جداگانه دارد و در یک دیتاسنتر مشترک با دیگر سرورها، نگهداری می‌شود. دیتاسنتر VPS می‌تواند موقعیت ایران یا خارج داشته باشد و نسبت به موقعیت جغرافیایی قرارگیری دیتاسنتر، IP ثابت اختصاصی ایران یا اروپا به کاربران ارایه دهد. این سرویس به‌دلیل ارایه‌ی منابع اختصاصی با هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه جزو محبوب‌ترین سرورهایی است که در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی

بدون وجود فضای میزبانی در وب، هیچ وب‌سایتی نمی‌تواند فعالیت کند. چراکه باید فضایی برای نگهداری و ذخیره داده‌ها، فایل‌ها و کدهای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود داشته باشد تا هنگام درخواست کاربران، با سرعت و پایداری بالا به درخواست‌های‌شان پاسخ داده شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. استفاده از سرور مجازی – برخلاف سرور اشتراکی – برای وب‌سایت‌هایی که کاربران زیادی دارند، بسیار مناسب است.

شما می‌توانید به‌عنوان راه‌حلی مناسب از سرور مجازی برای دسترسی به وب‌سایت‌های با دسترسی محدود به IP ایران استفاده کنید. این سرویس IP ثابت کشورهای اروپایی را دراختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین مانند شهروندان خارجی با IP ثابت اختصاصی و اینترنت پرسرعت می‌توانید در بازارهای مالی بین‌المللی و رمز ارزها فعالیت و به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های محدود دسترسی پیدا کنید. با توجه به هزینه مناسب و نبود محدودیت در انتخاب میزان فضای ذخیره‌سازی، از سرور مجازی می‌توان به‌عنوان دیتابیس سرور نیز استفاده کرد. شما با این زیرساخت می‌توانید یک دیتابیس اختصاصی داشته باشید که امکان افزایش یا کاهش منابع آن به‌طور لحظه‌ای فراهم است.

چرا سرور مجازی برای میزبانی وب‌سایت‌ها بهترین گزینه است؟

سرور مجازی منابع اختصاصی پرقدرت و پرسرعت را با هزینه‌ای مناسب برای میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید ارایه می‌دهد. استفاده این سرویس در مقایسه با سرورهای اختصاصی هزینه‌ی کم‌تری دارد و برای کسب‌وکارهای در حال رشد بهترین انتخاب است. سرورهای اشتراکی، منابع ضعیف و دسترسی‌های محدودی دارند که می‌تواند کیفیت وب‌سایت شما را زیر سوال ببرد. به‌همین‌دلیل، سرور مجازی با استفاده از منابع اختصاصی، عملکرد وب‌سایت را بهبود می‌دهد. هم‌چنین، به‌دلیل ارایه‌ی منابع قدرت‌مند و پایدار، در سئو وب‌سایت‌ هم تاثیر بسیار خوبی دارد. موتورهای جست‌وجو برای رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت به مواردی مثل آپ‌تایم، پایداری، سرعت و امنیت توجه ویژه‌ای دارند. سرور مجازی تمام معیارهای لازم برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جست‌وجو را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی

سرور مجازی ویژگی‌ها و امکانات متعددی دارد و همین موضوع باعث شده تا برای کارهای مختلف کاربردهای متنوع و مفیدی داشته باشد. علاوه‌براین، مواردی مانند هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه، پایداری و غیره می‌توانند از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این زیرساخت مجازی باشند. در ادامه این مطلب چند مورد از بارزترین مزیت‌های VPS را با جزییات بیش‌تر بررسی می‌کنیم.

پشتیبانی فنی

یکی از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی آروان کلاد، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. اگر در زمینه‌ی نصب و راه‌اندازی و استفاده از سرور دانش فنی بالایی ندارید، وجود پشتیبانی در زمان‌های بحرانی کمک بزرگی برای‌ شما خواهد بود و همین‌ موضوع می‌تواند تا حد زیادی پایداری سرویس شما را افزایش دهد و هزینه‌های سربار کسب‌وکارتان را کم‌تر کند.

مدیریت هزینه‌ها

با توجه به مقیاس‌پذیری آنی منابع سرور مجازی، امکان تغییر حجم و مقدار منابع مورد استفاده‌ی شما در هر زمان فراهم می‌شود و براین‌اساس انتخاب سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی به‌صرفه‌تر می‌شود. شما می‌توانید در ابتدا با یک سرور پایه شروع و به مرور قابلیت‌های بیش‌تری را به سرور خود اضافه کنید. این ویژگی‌ها در مجموع به صرفه‌جویی در منابع مالی کمک زیادی می‌کند.

 منابع اختصاصی

با وجود تقسیم‌بندی منابع سرور فیزیکی به بخش‌های مختلف، با این‌حال، منابع اختصاصی به شما ارایه می‌شود. منابع سرور مجازی با دسترسی کامل فقط در اختیار شما قرار می‌گیرد و این تفاوت اصلی سرور مجازی با سرور اشتراکی است. مزیت استفاده از منابع اختصاصی زمانی است که تعداد درخواست‌های کاربران به‌طور هم‌زمان در وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند؛ پردازش این ترافیک در سرور مجازی بسیار بهتر از سرورهای اشتراکی است.

استفاده از انواع سرور مجازی با ویژگی‌های مختلف

سرور مجازی امکان شخصی‌سازی بسیار زیادی دارد. از این‌رو، شما می‌توانید انواع سرور مجازی را از نظر نوع مدیریت، موقعیت و اشتراک منابع تهیه کنید. هر کدام از این سرویس‌ها مزایا و کاربردهای خود را دارند که بسته به نیاز کسب‌‌وکارتان می‌توانید از قابلیت‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

قیمت سرور مجازی

هزینه‌ی سرور مجازی به منابع انتخابی، موقعیت و نوع سرور از نظر اشتراک منابع بستگی دارد. اگر به دنبال سرور قدرتمند با منابع ذخیره‌سازی و پردازشی بالا هستید، قیمت سرور مجازی شما می‌تواند ماهانه حدود ۴ میلیون تومان باشد. اما اگر به‌دنبال سرور مجازی با امکانات پایه باشید، با صرف هزینه‌ی اندک ماهانه حدود ۱۵۰ هزار تومان می‌توانید از امکانات اختصاصی این سرویس استفاده کنید. اگر به نتیجه‌ی مشخصی از نیازهای کسب‌وکارتان نمی‌رسید و نمی‌توانید پلن مناسب کسب‌وکارتان را انتخاب کنید، کافی است با پشتیبانی آروان کلاد تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم برای انتخاب و خرید سرور مجازی به شما ارایه کنند.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا