ابزار توسعه سازمان

7 اپلیکیشن مدیریت زمان برای استفاده بهتر از وقت

اپلیکیشن مدیریت زمان برای افرادی که همیشه مشغله های فراوانی دارند واجب است.«زمان با ارزش‌ترین دارایی همه انسان‌ها است»همیشه جملات کلیشه‌ای مانند جمله قبلی را در رابطه با ارزش زمان شنیده‌ایم؛ اما واقعاً زمان به چه اندازه می‌تواند در زندگی ما اهمیت داشته باشد؟ قطعاً بسیار زیاد.

همه کارهایی که شما انجام می‌دهید در مقوله‌ای به نام زمان اتفاق می‌افتد و اگر آن را خوب مدیریت کنید بدون شک یک فرد موفق خواهید شد. اما اگر نتوانید این کار را انجام دهید به قله‌های موفقیت نیز نمی‌توانید سعود کنید. پس یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید و وقت خود را به بطالت نگذرانید.

ما تصمیم داریم در این مقاله 7 اپلیکیشن مدیریت زمان را به شما معرفی کنیم. اما ابتدا باید بدانیم که چرا وقت کم میاوریم و از چه راهی برای گذراندن وقت مفید استفاده کنیم؟

چرا همیشه وقت کم می‌آوریم؟

همان‌طور که گفتیم و قطعاً شما نیز می‌دانید وقت ارزش بسیار زیادی دارد. به طوری که حتی نمی‌توان آن را با گران‌قیمت‌ترین جواهر دنیا مقایسه کرد؛ اما سؤالی که به‌شدت ذهن شما را درگیر کرده این است که چرا ما همیشه این چیز با ارزش را کم میاوریم و نمی‌توانیم به همه کارهایمان برسیم؟ ساده‌ترین پاسخی که می‌توان به این سؤال داد این است که شما برنامه ریزی ندارید. شما با برنامه ریزی می‌توانید زمانتان را به خوبی مدیریت کنید.

اپلیکیشن مدیریت رمان
با اپلیکیشن مدیریت زمان هر کاری را سر وقت انجام می دهید.

برای این کار باید کارهایتان را به ترتیب اولویت بندی کنید و برای هریک زمان به خصوصی در نظر بگیرید. شما باید برای این برنامه ریزی از یک کاغذ و قلم کمک بگیرید.

البته امروزه اپلیکیشن‌های به خصوصی طراحی و عرضه شده است که می‌توانید آن را بر روی تلفن‌های همراه نصب کنید و در همه جا همراه با خود داشته باشید. ما در ادامه تصمیم داریم 7 اپلیکیشن‌ مدیریت زمان را به شما معرفی کنیم تا از این پس با مدیریت بهتر زمان فردی موفق شوید و به همه کارها و خواسته‌هایتان برسید.

معرفی 7 اپلیکیشن مدیریت زمان

امروزه دنیا به قدری پیشرفت کرده است که برای همه امور یک اپلیکیشن خاص و کارآمد تولید شده است. شما با کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کارهایتان را سریع‌تر پیش ببرید و یا برای هر یک از آن‌ها برنامه ریزی کنید. حتی بسیاری از این اپلیکیشن‌ها برای این منظور طراحی شده‌اند که کارهای شما را به صورت غیر حضوری پیش ببرند.

اما اپلیکیشن‌هایی که ما قرار است در ادامه درباره آن صحبت کنیم نه یک بازی است و نه یک اپلیکیشن همه کاره که کارهای ما را از راه دور پیش ببرد. این برنامه‌ها برای مدیریت زمان و برنامه ریزی کاربرد دارد و شما با کمک آن مطمئناً به همه کارهای خود خواهید رسید.

اپلیکیشن مدیریت زمان
با توجه یه اهمیت زمان و ساعت با این اپلیکیشن ها قدر آن را بیشتر میدانید.

با توجه به محبوبیت اپلیکیشن مدیریت زمان، یک دسته بندی از وب سایت زینسی، به معرفی اپلیکیشن های مدیریت زمان اختصاص یافته است و شما با کلیک کردن روی این لینک می‌توانید به تمامی اپلیکیشن‌های آن دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه اپلیکیشن‌های مربوطه بپردازید.

 

1- اپلیکیشن مدیریت زمان toggle

این اپلیکیشن‌ بر روی همه سیستم‌عامل‌ها نصب می‌شود. پس اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای تلفن همراه و یا کامپیوتر هستید toggle هر دو نسخه آن را طراحی کرده است. با کمک آن می‌توانید برنامه زمانی تعیین کنید، زمان مورد نیاز برای هر کار را محاسبه کنید، کارهایتان را مدیریت کنید، همچنین کارهای مشتری‌ها و اعضای تیم‌تان را با کمک آن می‌توانید مدیریت کنید.

با نصب toggle می‌توانید رصد کنید که کدام یک از اعضای گروه بر روی چه کاری به چه میزانی وقت گذاشته‌اند و کارهای خود را حتی به صورت سالانه مرور کنید. اگر صاحب یک شغل پرمشغله و یا یک تاجر هستید که می‌خواهید کارهای همه اعضا را بررسی کنید toggle بهترین گزینه برای شماست.

2- مدیریت زمان با PlanMyDay

کارهایتان را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنید. قرارهای ملاقاتتان را تنظیم کنید و میزان زمانی که برای هر یک از کارها نیاز است را در این نرم‌افزار وارد کنید.

در این اپلیکیشن مدیریت زمان شما می‌توانید به اپلیکیشن‌های دیگر مانند Google Tasks ،Toodledo و Google Calendar اتصال پیدا کنید. یکی از مزیت‌هایPlanMyDay این است که شما می‌توانید کاملاً رایگان آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید؛ اما اگر بخواهید امکانات بیشتری از آن را استفاده کنید باید خرید درون برنامه‌ای انجام دهید.

3- اولویت بندی کار ها با Remember the Milk

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد نکته بسیار مهمی که باید برای مدیریت زمان در نظر گرفت اولویت بندی کارها بر اساس اهمیت آن‌ها است. Remember the Milk محیطی را برای شما آماده می‌کند تا شما بتوانید اهمیت کارهایتان را تشخیص داده و آن را اولویت بندی کنید.

همچنین می‌توانید با این اپلیکیشن مدیریت زمان به کارهایتان لینک، مکان و… اضافه کنید، مدت زمانی که برای هریک از کارهایتان نیاز دارید را در آن اضافه کنید، پس از اضافه کردن مکان به هر یک از کارها می‌توانید با کمک قابلیت Smart List کارهایی که به شما نزدیک‌تر هستند را زودتر انجام دهید.

یکی از سن‌های آن به جز رایگان بودن آن این است که کارهای شما را از طریق ایمیل و یا پیامک به شما یادآوری می‌کند.

 

Evernote -4

یک اپلیکیشن مدیریت زمان بی نظیر که با کمک آن می‌توانید کارهایتان را ثبت کنید، آن‌ها را دسته بندی کنید، یادداشت‌های روزانه را بنویسید، پروژه‌ها را دسته بندی کنید و هر گونه فایل مانند صدا، عکس، متن و تصویر را درون آن بارگذاری کنید.

در هر گونه سیستمی که بخواهید می‌توانید Evernote را نصب کنید و نگران همگام سازی آن نباشید. زیرا به طور خودکار نسخه دیگر آن در سیسنم دیگری هم‌گام‌سازی شده و شما از کارهایتان بازنمی‌مانید.

 

Pocket -5

Pocket اپلیکیشنی متفاوت برای مدیریت زمان است. با کمک آن می‌توانید هرگونه مطلب، فیلم و… را ذخیره کنید و در فرصت مناسب تماشا کنید و یا مطالعه کنید.

مطمئن هستیم که برای شما نیز پیش آمده که از تصویر فیلم و یا مطالب یک سایت خوشتان آمده اما در آن لحظه نمی‌توانید آن را مشاهده کنید. با Pocket به راحتی می‌توانید آن را ذخیره کنید و بعداً آن را مشاهده کنید.

 

Pomodoro -6

بهترین اپلیکیشن برای تمرکز و استراحت میان کارها Pomodoro است. شما با کمک آن می‌توانید یک فاصله زمانی را مشخص کنید و این زمان را کاملاً اختصاص دهید به تمرکز بر روی کار، پروژه و… پس از اتمام این زمان این برنامه آلارمی برای استراحت چند دقیقه‌ای به شما می‌دهد، بعد از شنیدن آلارم مجدد دوباره زمان رفتن به سراغ کار رسیده است.

یکی از مزیت‌های این برنامه این است که شما با استراحت‌های میان کار، بدنتان کمتر آسیب می‌بیند و سلامت‌تان حفظ می‌شود.

 

TimeTune Schedule Planner -۷

TimeTune Schedule Planner تنها یک اپلیکیشن برنامه ریز معمولی نیست. با این اپلیکیشن فوق‌العاده علاوه بر این که می‌توانید یک برنامه ریزی درست داشته باشید، می‌توانید کارهایتان را مدیریت کنید و زمان‌بندی خود را برای دیگران ارسال کنید.

با کمک فعال کردن قابلیت آلارم آن نیز هرگز کارهایتان را فراموش نخواهید کرد. شما می‌توانید این اپلیکیشن را کاملاً رایگان دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

 

جمع بندی برای انتخاب اپلیکیشن مدیریت زمان

ما تلاش کردیم در این مقاله به این سؤال که چرا ما همیشه وقت کم میاوریم؟ پاسخ دهیم. همچنین راه حلی برای این مشکل پیشنهاد دادیم.

در ادامه این مقاله 7 اپلیکیشن مخصوص مدیریت زمان را معرفی کردیم که می‌توانند به شما در برنامه ریزی بهتر و استفاده بهینه از زمان کمک بسیاری کنند.

امیدواریم با کمک این اپلیکیشن‌ها بهترین استفاده را از زمان ببرید و در نهایت موفق شوید. این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

امتیاز شما به این مقاله

‫23 دیدگاه ها

  1. واقعا جواب میده این برنامه‌ها؟ من اکثرا بابت زمان به مشکل میخورم ولی نمیدونم واقعا موثر هستن یا نه؟

  2. اپلیکیشن مدیریت زمان خیلی خووووبه. این برنامه هایی که گفتین نسخه ویندوز هم دارن یا فقط با گوشی باید بازشون کنیم؟

  3. سلام سهند عزیز
    اکثر این اپها نسخه موبایل دارند. اما شما میتوانید از طریق مرورگر سیستم خود از امکاناتش استفاده کنید

  4. این چند تا اپلیکیشن مدیریت زمان قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی رو دااره؟ به نظر خیلی خوب میان

  5. خیلی وقته دنبال اپلیکیشن مدیریت زمان هستم ممنون از مطلب خوبتون همشو میخوام دانلود کنم 🙂

  6. مدیریت زمان با PlanMyDay فیچرهاش خوبه مخصوصا تنظیم قرار ملاقات

  7. من که همیشه وقت کم میارم خودمم نمیدونم چرا … اپلیکیشن مدیریت زمان شاید بتونه بهم کمک کنه Pomodoro برام جذاب بود.

  8. Pomodoro برای مدیریت زمان فوق العاده س واقعا نظم کارام بیشتر شده از وقتی دانلودش کردم

  9. اپلیکیشن مدیریت زمان toggle بهترینه تجربه خیلی خوبی ازش داشتم هنوزم استفاده میکنم.

  10. اپلیکیشن مدیریت زمان Pomodoro باعث شده زندگیم نظم پیدا کنه فقط بعضا هنگ می‌کنه و از برنامه خارج میشه

  11. سلام دوست عزیز
    پیشنهاد میدهیم آخرین نسخه این اپ را نصب کنید

  12. اپلیکیشن مدیریت زمان Pomodoro فوق العاده س حتما تستش کنین ضرر نمیکنین

  13. در پاسخ به زهرا سلطانی
    ممنون از پیشنهادتون زهرای عزیر. اپلیکیشن مدیریت زمان Pomodoro عالی عمل میکنه

  14. اپلیکیشن مدیریت زمان خیلی خوبه ولی من از نوشتن برنامه م تو کاغذ انرژِی بیشتری میگیرم. چن بار دانلود کردم ولی برگشتم به همون سمت سنتی نوشتنِ برنامه تو کاغذ

  15. در پاسخ به سجاد همتی
    سجاد عزیز شاید اپلیکیشن مدیریت زمان و روش سنتی مکمل همدیگه عمل کنن. بازم بستگی به راحتی و سلیقه شما داره. امیدوارم همیشه موفق باشین.

  16. در پاسخ به سجاد همتی
    سجاد عزیز شاید اپلیکیشن مدیریت زمان و روش سنتی بتونن مکمل همدیگه عمل کنن. بازم بستگی به راحتی و سلیقه شما داره. امیدوارم همیشه موفق باشین.

  17. من همیشه با مدیریت زمان مشکل دارم. امیدوارم اپلیکیشن مدیریت زمان بتونه بهم کمک کنه میخوام Evernote رو امتحان کنم.

  18. در پاسخ به ساناز قهرمانی
    مطمئنا برنامه مدیریت زمان Evernote‌ میتونه بهتون کمک کنه.

  19. چند تا اپلیکیشن مدیریت زمان که معرفی کردین میتونم بگم همه شون عالین در نوبت خودشون. چون من خیلی حساسم تو این موضوع همه شو امتحان کردم هیچ ایرادی نداشتن. هر کدومو دوست داشتید تست کنین.

  20. در پاسخ به مهدیه جوانی
    مهدیه عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن مدیریت زمان باهامون به اشتراک گذاشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا