مالتی مدیا

12 اپلیکیشن ویرایشگر عکس بی نظیر

اپلیکیشن ویرایشگر عکس امروزه بیش از گذشته مورد استفاده است، اما اپلیکیشن های ویرایشگر عکس شرط لازم برای عکاسی با موبایل هست اما کافی نیست .عکس یکی از مواردی است که با مرور آن هزاران هزار خاطره برای شما زنده می‌شود. از زمانی که دوربین‌های عکاسی به بازار آمد و همه توانایی استفاده از آن را پیدا کردند، لحضه‌های زیادی ثبت شد و به یادگار نگهداری شد. امروزه عکاسی و ویرایش عکس یک تخصص محسوب می‌شود و برای داشتن این تخصص باید دوره‌ای را بگذرانید.

اکنون همه گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین عکاسی هستند و همه ما هر چند غیر تخصصی می‌توانیم عکاسی کنیم.

گاهی اوقات هنگام عکاسی از عکس‌هایمان راضی نیستیم و هرچقدر تلاش می‌کنیم بی‌نتیجه است. در این مواقع ممکن است فضایی که در آن عکاسی می‌کنیم نور خوبی نداشته باشد و یا کنتراست آن مناسب نباشد. گاهی نیز دوست دارید مواردی را به عکس‌تان اضافه کنید و آن را ویرایش کنید. زینسی تلاش کرده تا این بار نیز برای عکاسان اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای را معرفی کند تا کارتان را راحت کند. قبل از این که این اپلیکیشن‌ها را بشناسیم با هم نکته‌هایی را که موقع عکاسی به کار می‌آیند مرور می‌کنیم.

 

نکته‌هایی برای عکاسی با موبایل

 

– اول از هر چیزی یک زاویه مناسب انتخاب کنید. به طور کلی یک زاویه مناسب بسیار اهمیت دارد اما در هنگام سلفی گرفتن این اهمیت کمی بیشتر است. برای این که در عکس‌های سلفی، جوان‌تر به نظر برسید دوربین را بالاتر نگه دارید. این کار باعث می‌شود تا چین و چروک‌های صورت شما کمتر دیده شود و یا دیده نشود.

عکاسی با موبایل و نکات آن
نکاتی کوتاه را در ادامه می بینید که مهارت شما را در عکاسی بالا می برد.

– سرعت شاتر را تنظیم کنید. با تنظیم این قابلیت میزان زمان نوردهی به سنسور دوربین مشخص می‌شود.

 

– قانون یک سوم را فراموش نکنید. با این کار دوربین شما به نه قسمت تقسیم می‌شود که مقداری از سوژه شما باید گوشه‌ای از بخش وسطی قرار بگیرد تا عکستان بیشتر به چشم بیاید.

 

– ایزو را تنظیم کنید. میزان ایزو حساسیت سنسور دوربین را در مقابل نور تعیین می‌کند.

 

قابلیت HDR هنگامی که با کنتراست بالای نور برخورد دارید نتیجه بهتری را به شما می‌دهد. این قابلیت بیشتر در مواقعی که در فضای باز هستید به کار می‌آید.با هم چند نکته تخصصی را مرور کردیم اما این چند مورد را نیز فراموش نکنید.

 

از یک سوژه در یک زاویه چندین عکس بگیرید. زیرا ممکن است تنها یکی از عکس‌ها بهترین باشد.
حالت عکاسی پیاپی را نیز امتحان کنید.
زیر و بم دوربینتان را بدانید و همه آن‌ها را امتحان کنید.
اپلیکیشن‌های تخصصی دیگر را که برای عکاسی مفید هستند دانلود کنید و از آن استفاده کنید.
در مواقع مناسب از فلش استفاده کنید اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید.
مراقب باشید نور خورشید به جای سوژه به لنز دوربینتان نتابد. بهتر است زمانی که خورشید مستقیم می‌تابد عکاسی نکنید.
فراموش نکنید برخی از عکس‌ها را با سه پایه و یا مونوپد بگیرید تا کانون عکستان دقیق‌تر باشد.
اگر عرض تصویرتان به دلتان ننشسته از امکان برش (crop) استفاده کنید.

معرفی اپلیکیشن ویرایشگر عکس در موبایل

 

خیلی از مواقع بعد از عکاسی دلمان می‌خواهد نور آن را تنظیم کنیم و یا مواردی را در عکسمان اصلاح کنیم. ما در اینجا 7 اپلیکیشن را به شما معرفی می‌کنیم که این قابلیت‌ها را دارند.

اپلیکیشن های ادیت عکس
اپلیکیشن های برتر ادیت عکس را در ادامه می بینید.

PicsArt

این اپلیکیشن امکانات زیادی دارد. درواقع هم برای یک عکاس حرفه‌ای و هم برای یک فرد مبتدی مفید است و به راحتی می‌توانید با آن عکستان را ویرایش کنید، به آن افکت‌های جذاب اضافه کنید، بر روی عکستان طراحی انجام دهید و چهره‌های درون عکستان را تغییر دهید و در نهایت آن را به اشتراک بگذارید.

 

Photo Editor

اپلیکیشنی با محیط کاربری بسیار ساده که امکاناتی مانند تغییر رنگ، تغییر کادر، ویرایش عکس، طراحی و اضافه کردن متن، چرخش کادر، پاک کردن قسمت‌هایی از تصویر و به اشتراک گذاری تصویر را دارد. شما با کمک این اپلیکیشن می‌توانید رنگ و نور عکستان را تغییر دهید و به آن افکت موردعلاقه‌تان را اضافه کنید.

Pixlr Express

شما با Pixlr Express می‌توانید کادر تصویرتان را تغییر دهید آن را بچرخانید نور و رنگ آن را تنظیم کنید. چهره‌ها را ویرایش کنید، تون‌ها را تقویت کنید، افکت گذاری کنید و بیش از 650 لایه به تصویرتان اضافه کنید. این اپلیکیشن بیش از هر کسی مناسب عکاسان حرفه‌ای است.

 

PhotoDirector

یک اپلیکیشن با محیط کاربری جذاب که رایگان است اما برای استفاده از برخی امکاناتش باید هزینه‌ای پرداخت شود. با کمک آن می‌توانید موارد ناخواسته تصویر را حذف کنید و بر روی عکستان افکت گذاری کنید. ابزاری به نام Dehaze در آن وجود دارد که با آن می‌توانید مه، بخار و یا غبار را از بین ببرید و ابزاری به نام Photo FX دارد که با کمک آن می‌توانید به نواحی خاصی از تصویر افکت اضافه کرده و یا آن را تغییر دهید.

 

Snapseed

این برنامه را گوگل ساخته است که بی شک فوق‌العاده است. بدون تبلیغات، رایگان و پر از امکانات، اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و محیط کاربری جذاب را دوست دارید این اپلیکیشن مناسب‌ترین گزینه برای شماست. Snapseed کلی فیلترهای متنوع و کاربردی دارد و با کمک ابزارهای آن می‌توانید عکسی جذاب بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

PhotoGrid

این اپلیکیشن فقط برای ویرایش عکس ساخته نشده بلکه با آن می‌توانید فیلم‌هایتان را نیز ویرایش کنید و یا آن‌ها را با هم میکس کنید و کنار هم بگذارید. با PhotoGrid می-توانید افکت‌های جذاب به تصویرتان اضافه کنید و نور و رنگ آن را تغییر دهید. پ

 

Adobe Lightroom

یک عکاس حرفه‌ای باید یکی از دو اپلیکیشن Adobe Lightroom و Snapseed را داشته باشد. تفاوت بسیار چندانی میان این دو اپلیکیشن نیست. هر دو آن‌ها کاملاً حرفه‌ای و جذاب هستند. پس اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید حتماً Adobe Lightroom را نصب داشته باشید زیرا بسیار کاربردی است.

معرفی اپلیکیشن های ویرایشگر عکس محبوب

Photo Editor Pro

این اپلیکیشن در صدر جدول اپلیکیشن های ویرایش عکس قرار دارد. این برنامه بالای 50 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است که نشان دهنده میزان محبوبیت این اپلیکیشن است.

Photo Editor Pro تمام امکانات مورد نیاز ویرایش یک عکس را به شما ارائه می‌دهد. از جمله افکت‌های بسیار زیبا، انواع فیلتر‌ها و … که همگی باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی عکس جذابی بسازید. این نرم افزار هم چنین این امکان را می‌دهد که پس از ویرایش عکس خود مستقیما آن را بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار که بسیار مهم و ارزنده است پشتیبانی کامل از زبان فارسی است که افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند می‌توانند از منو‌های فارسی این نرم افزار لذت کافی را ببرند.

تنها نکته منفی این نرم افزار نمایش انواع تبلیغات است که آن هم به خاطر ارائه رایگان این نرم‌افزار است و کسانی که از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌ها متنفر هستند ممکن است به این نرم‌افزار اهمیت کمتری بدهند.

اپلیکیشن ویرایش عکس
نمای لوگو اپلیکیشن ادیت عکس Photo Editor Pro را در این تصویر می بینید.

2-PicsArt Photo Editor: Pic, Video & Collage Maker

پیکس آرت دومین اپلیکیشن پیشنهادی زینسی به کاربران خود می‌باشد که بالا 5 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است. PicsArt Photo Editor مثل خیلی دیگر از نرم افزار‌های هم ردیف خود امکانات متنوعی را به کاربرانش ارائه می‌دهد .

ارائه جلوه‌های تصویری بسیار زیبا،‌اپلیکیشن ویرایشگر عکس قدرتمند،‌ توانایی ساخت انواع کلاژ، ساخت انواع برچسب، کتابخانه رایگان تصاویر،‌ ویرایش و تعویض چهره و حتی ویرایش ویدئو بعضی از امکانات ارائه شده در این نرم‌افزار است.

شما با انگشتان خود هزاران تغییر شگفت انگیز را بر روی عکسهای خود ایجاد خواهید کرد. با یک اشاره به راحتی می‌توانید پس زمینه را حذف کنید و به عکس خود فیلترهای هنری اضافه کنید و یا اینکه قاب‌ها و پس زمینه‌های متعددی را برای عکس خود انتخاب کنید. همچنین با فونت‌های زیبای موجود در این نرم افزار قادر خواهید بود تصاویر خارق‌العاده‌ای را خلق نمایید.

با این اپلیکیشن شما می‌توانید ویدئو‌های جذاب برای tik tok بسازید و بعد از انجام تنظیمات و اعمال فیلتر‌های مختلف آن را در شبکه تیک تاک خود ویا هر شبکه اجتماعی دیگر منتشر نمایید.

اپلیکیشن ویرایشگر عکس PicsArt Photo Editor
لوگو ویرایشگر عکس PicsArt Photo Editor در این تصویر می بینید.

Adobe Photoshop Express

ادوب فوتوشاپ اکسپرس از دیگر نرم افزارهای قدرتمند ویرایشگر عکس است که توسط شرکت ادوبی ساخته شده است. این نرم افزار با دانلود بیش از 100 میلیون بار در گوگل پلی محبوبیت بالای خود را به نمایش می‌گذارد.

این اپلیکیشن ویرایشگر عکس توانایی اعمال انواع افکت‌های مختلف بر روی تصاویر، حذف لکه‌ها، اضافه کردن انواع متن به تصویر را دارد. همچنین با این نرم افزار می‌توان میزان کنتراست تصاویر را تغییر داده و همچنین انواع سایه و رنگ را برای تصویر خود در نظر گرفت. این نرم‌افزار اندروید توانایی ساخت انواع کلاژ را نیز دارا است.

این اپ امکان تغییر اندازه عکس و اضافه کردن واترمارک را نیز دارد و شما می‌توانید با این اپلیکیشن کارهای ویرایش شده خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Adobe Photoshop Express
نمایی از المان اپلیکیشن ویرایشگر عکس Adobe Photoshop Express را در این تصویر می بینید

Pixlr Free Photo Editor

چهارمین اپلیکیشین که زینسی به شما معرفی می‌کند Pixlr Free Photo Editor است که یک اپ اندرویدی بسیار قوی و رایگان است. این اپلیکیشن بسیاری از امکاناتی که رقبا به شما ارائه می دهند را ارائه می‌کند و شما را در ساختن یک تصویر زیبا و با کیفیت یاری می‌دهد.

این نرم افزار با بیش از 50 میلیون بار دانلود در گوگل پلی توانسته است نظر بسیاری از علاقه مندان به حوزه عکاسی و ویرایش عکس را به خود جلب کند.

انتخاب انواع پس زمینه، انواع قاب،‌ و جلوه‌های بسیار زیبا این نرم افزار را در جایگاه بالایی قرار داده است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم افزار افزایش کیفیت عکس با یک کلیک است و شما با گزینه های موجود می‌توانید عکس خود را به صورت کارت‌پستال یا نقاشی طراحی کنید.

از دیگر ویژگی منحصر به فرد این نرم افزار بهبود لبخند‌های شما در عکس است. با این گزینه شما قادر خواهید بود لبخند موجود در عکس خود را به شکل زیباتری طراحی نمایید. این اپلیکیشن مثل سایر اپلیکیشن‌های هم طراز خود ویژگی به اشتراک گزاری در شبکه‌های اجتماعی را در خود قرار داده است.

ویرایشگر عکس Pixlr Free Photo Editor
لوگو Pixlr Free Photo Editor در این تصویر می بینید.

5-Photo Editor, Filters & Effects, Presets – Lumii

آخرین نرم افزار اندرویدی که زینسی به شما معرفی خواهد کرد Photo Editor, Filters & Effects, Presets – Lumii است. اگر قصد خلق یک اثر هنری بی‌نظیر را دارید حتما از این اپلیکیشن استفاده کنید.

این اپ علاوه بر داشتن ویژگی‌های موجود در سایر اپلیکیشن‌های مشابه دارای فیلترهای شگفت انگیزی است که با قرار دادن این ویژگی، وجه تمایز خود از سایر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس را مشخص کرده است.

این اپلیکیشن با 10 میلیون بار دانلود در گوگل پلی قدرت و محبوبیت خود را به رخ حریفان می‌کشد.

پشتیبانی از 8 کانال رنگی، و امکان کنترل روشنایی و کنتراست تصاویر و ابزارهای فوق العاده برای ایجاد منحنی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن است .

این اپلیکیشن هم مثل سایر این اپلیکیشن‌ها امکان به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی را فراهم کرده است.

ویرایشگر عکس Lumii
لوگو اپلیکیشن ویرایشگر عکس Lumii در تصویر بالا می بینید.

نتیجه گیری انتخاب اپلیکیشن ویرایشگر عکس

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را بیشتر با عکاسی آشنا کنیم نکته‌هایی را ذکر کردیم که ممکن است آن را ندانید و یا هنگام عکاسی آن را فراموش کنید. سپس اپلیکیشن های ادیت عکس را با نام‌های: Adobe Lightroom، PhotoGrid، Snapseed، PhotoDirector، Pixlr Express، Photo Editor و PicsArt  معرفی کردیم، هر یک از این اپلیکیشن‌ ویرایشگر عکس قابلیت‌های متفاوتی داشتند و برخی از آن‌ها مناسب مبتدیان و برخی دیگر مناسب عکاسان حرفه‌ای بود و عکاسی با موبایل را راحت تر می کرد. امیدواریم با معرفی این موارد توانسته باشم در ساختن یک تصویر فوق‌العاده جذاب و پربیننده به شما کمک کرده باشیم.

ما سعی کردیم بهترین اپلیکیشن ویرایشگر عکس را به شما معرفی کنیم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند. شما بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید هر کدام را انتخاب نمایید.هر کدام از این اپلیکیشن‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

مثلا Photo Editor Pro با نمایش زیاد تبلیغات ممکن است اولویت بعدی شما باشد و یا با PicsArt شما بخواهید یک نرم افزار چند منظوره داشته باشید و بخواهید فیلم‌های خود را هم ویرایش نمایید. و یا اگر بحث اعمال انواع فیلترها برای شما مهم است یقینا قوی ترین اپ این حوزه Photo Editor, Filters است. حال انتخاب با شماست. که کدام یک از ابزارهای بالا را انتخاب کنید.

این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

امتیاز شما به این مقاله

‫26 دیدگاه ها

  1. همشو استفاده کردم همشون خوبن. picsart برای اضافه کردن اشیا و تصاویر به عکسمونه و ادیت های پس زمینه خیلی خوبه. لایت روم هم برای ادیت نور عکس به صورت حرفه ای.

  2. عالی بوووووود در مورد اپلیکیشن های ادیت عکس و عکاسی بیشتر بذارید لطفا. مطلبتون جامع بود ممنون.

  3. سلام دوست عزیز مرسی بابت توجه تون بله حتما تو برنامه کاری مون قرار خواهیم داد.

  4. مننوشتید اپلیکیشن ویرایشگر عکس پیکس آرت هم برای حرفه ای ها خوبه هم مبتدی ها. منظور اینه در حد حرفه ای کاربرد داره ولی میشه مبتدی هم استفاده کرد؟

  5. سلام دوست عزیز بله مناسب برای هر دو گروه هست و شما میتونید قدم به قدم یاد بگیرید

  6. لطفا در مورد نکات عکاسی مقاله های بیشتری رو بذارید خیلی جذابه. ممنون از مقاله خوبتون

  7. سلام دوست عزیز
    این نرم افزار از هر دو ویژگی پشتیبانی میکند

  8. اپلیکیشن ویرایشگر عکس بعضیاش برای ادیت چهره و زیباتر کردن کاربرد داره بعضیاش ابزارهای زیاده دارن برای تغییر عکس

  9. اپلیکیشن ویرایشگر عکس picsart محشرررررره خیلی حرفه ای میشه باهاش عکس ادیت کرد

  10. قانون یک سوم رو خوب اومدین عکسارو خیلی جذاب تر میکنه. اپلیکیشن ویرایشگر عکس Adobe Lightroom برای استفاده حرفه ای و PhotoGrid رو برای ادیت عادی پیشنهاد میکنم.

  11. Photogrid و snapspeed و picsart عالیه همشو کنار هم دااااررررم و استفاده میکنم

  12. اپلیکیشن ویرایشگر عکس photogrid برای ساخت اسلاید شو خیلی خوبه و رایگانه

  13. اپلیکیشن ویرایشگر عکس lightroom و فتوشاپ قابل مقایسه با اون یکیا نیست خیلی حرفه ای ترن

  14. من از طرفدارای اپلیکیشن ویرایشگر عکس پیکس آرت هستم واقعا امکاناتش فوق العاده س

  15. من عاشق عکس گرفتن و ویرایش عکسم اکثرا همشو امتحان کردم حرفه ای هاش فتوشاپ و لایت روم هست بقیه هم برای ادیت های جزئی کاربرد دارن

  16. اپلیکیشن ویرایشگر عکس فوتو دایرکتر برای ادیت عکس های معمولی خیلی خوبه کاربرد داره

  17. با اپلیکیشن ویرایشگر عکس پیکس آرت میتونیم کلی کار انجام بدیم رو عکسا. واقعا عالیه چندین ساله ازش استفاده میکنم و به این زودی ها هم قصد پاک کردنشو ندارم مگر این که یه جایگزین توپ بیاد براش. (فعلا که نیست.)

  18. در پاسخ به شبنم همتی
    شبنم عزیز ممنون از نظر ارزشمندتون. پیکس آرت اپلیکیشن ویرایشگر عکس بی نظریه.

  19. چند تا از اپلیکیشن ویرایشگر عکس رو در که این مقاله تون نوشتید رو دارم بهتون میگم که شما هم دانلود کنین خوبن:
    PicsArt
    Photo Editor
    photogrid

  20. در پاسخ به مهسا جعفری
    ممنون از پیشنهادتون مهسای عزیز. چند تا اپلیکیشن ویرایشگر عکس که شمردید جزو بهترین ها هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا