معرفی نرم افزار

معرفی 7 برنامه هشتگ ساز اینستاگرام ؛ ابزاری کاربردی برای رشد پیچ اینستاگرام

ابزار کاربردی برای اینستاگرام، هشتگ ساز اینستاگرام نام دارد که هر کسی که در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کند باید آن ها را بداند و با آن‌ها کار کند. این هشتک‌ها اگر مناسب انتخاب شوند افراد زیادی را به سمت صفحه شما سرازیر می‌کند. در این مقاله از زینسی قصد داریم تعدادی از برنامه‌های هشتگ ساز اینستاگرام را بررسی کنیم.

معرفی انواع هشتگ ساز اینستاگرام

انواع هشتگ سازهای زیادی به واسطه محبوب بودن اپلیکیشن اینستاگرام توسعه یافته است.

انواع هشتگ ساز اینستاگرام
معرفی انواع برنامه های هشتگ ساز اینستاگرام

این ابزارها کمک شایانی در پیدا کردن هشتگ‌های انگلیسی و فارسی می‌کند تا شما بتوانید بهترین هشتگ را برای پست خود انتخاب کنید. در نتیجه پست شما به افراد بیشتری نمایش داده می‎شود. در ادامه برخی از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم.

هشتگ ساز اینستاگرام Photerloo

این ابزار به شما امکان می‌‌‌‌دهد تصاویر خود را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی، وب‌‌‌‌سایت‌‌‌‌های مربوط به عکاسی و سایت‌‌‌‌های دیگر به اشتراک بگذارید. Photerloo از یک ماشین یادگیری برای مشاهده تصاویر و پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده می‌‌‌‌کند. این وب‌‌‌‌سایت رابط کاربری ساده‌‌‌‌ای دارد که در بخش پایینی آن یک کادر برای بارگذاری تصاویر به چشم می‌‌‌‌خورد.

کافی است تصویری که می‌‌‌‌خواهید روی این کادر بکشید، بارگذاری آن انجام می‌‌‌‌شود. پس از اتمام این مرحله دو لیست به کاربر نشان داده می‌‌‌‌شود: کلمات کلیدی و هشتگ‌‌‌‌های پیشنهادی برای اینستاگرام.

لوگو Photerloo
لوگو Photerloo را در این تصویر می بینید.

این امکان وجود دارد که بین ۱ تا ۵۰ کلمه‌ی کلیدی و ۱ تا ۳۰ هشتگ اینستاگرام را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌‌‌‌توان میزان محبوبیت هشتگ‌‌‌‌های انتخابی را تعیین کرد. ۶ سطح محبوبیت وجود دارد که از کم‌‌‌‌ترین به بیش‌‌‌‌ترین مقدار تعیین شده‌‌‌‌اند. با انتخاب هر یک از آنها هشتگ‌‌‌‌های پیشنهادی بر اساس میزان محبوبیت فیلتر می‌‌‌‌شوند. در نهایت بعد از انتخاب هشتگ‌های مورد نظر تنها باید روی دکمه کپی کلیک کنید که هشتگ‌ها را به پست اینستاگرامی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

هشتگ ساز اینستاگرام #HashMe

این هشتگ ساز یک اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل iOS است که در اپل استور وجود دارد. هرچند این برنامه رایگان است، اما برای برخورداری از ویژگی‌‌‌‌های نسخه پرمیوم لازم است ماهانه ۸.۹۹ دلار پرداخت کنید. این برنامه در میان کاربران اپل بسیار محبوب است و در حال حاضر امتیازی در حدود ۴.۹ دارد و ۶۷۷ نقد و نظر مختلف از آن در فروشگاه اپل به چشم می‌‌‌‌خورد.

برنامه #HashMe به شما این امکان را می‌‌‌‌دهد که عکسی را بارگذاری یا هشتگ‌‌‌‌ها را با وارد کردن متن جست‌‌‌‌وجو کنید. در ضمن این قابلیت وجود دارد که هشتگ‌‌‌‌های معتبر فعلی را به دست آورید و مواردی را که دوست دارید انتخاب کرده و در پست خود کپی کنید. در نسخه پرمیوم اپلیکیشن امکان جست‌‌‌‌وجوی هشتگ‌‌‌‌ها بر اساس تصاویر نیز وجود دارد و جست‌‌‌‌وجوها به صورت نامحدود دنبال می‌‌‌‌شود.

هشتگ ساز اینستاگرام Hashtagify

این ابزار به هدف یافتن، تجزیه و تحلیل و تقویت استراتژی استفاده از هشتگ‌‌‌‌ها به کار می‌‌‌‌رود. کاربران از این ابزار برای جست‌‌‌‌وجوی داده‌‌‌‌های حال حاضر و رویکرد هشتگ‌ها در توئیتر و اینستاگرام استفاده می‌‌‌‌کنند. رتبه‌‌‌‌بندی محبوبیت، هشتگ‌‌‌‌های مرتبط، ترندها و موارد دیگر از قابلیت‌‌‌‌های این ابزار هشتگ ساز است.

به کمک Hashtagify این امکان وجود دارد که هر هشتگ یا کاربران را ردیابی کنید که تجزیه و تحلیل عمیقی از فعالیت کاربر یا هشتگ به خصوصی به دست آورید. این موضوع به شما کمک می‌‌‌‌کند که هشتگ‌‌‌‌های مربوط به ترندهای مختلف را کشف کنید؛ بر فعالیت رقبای خود نظارت داشته باشید و با اینفلوئنسرهایی تعامل کنید که در حوزه کاری شما فعالیت دارند.

کاربران به کمک بازاریابی هشتگ‌‌‌‌ها، استراتژی شبکه‌‌‌‌های اجتماعی خود را تقویت می‌‌‌‌کنند. برای دستیابی به تعداد بیش‌‌‌‌تری از مخاطبان و وسعت دادن به پیام خود، از هشتگ‌‌‌‌های برتری استفاده کنید که بر اساس صفحه کاربری شما پیشنهاد می‌‌‌‌شود. در این وب‌‌‌‌سایت امکان بارگیری داشبورد و نمودارهای مربوط به هشتگ‌‌‌‌های دنبال شده وجود دارد که نشان می‌‌‌‌دهد کمپین بازاریابی شما در چه مسیری در حال حرکت است. این ابزار بر اساس نیاز شما به جست‌‌‌‌وجو و استفاده از هشتگ‌‌‌‌ها، برنامه‌‌‌‌های مختلفی را در اختیار می‌‌‌‌گذارد.

هشتگ ساز اینستاگرام Hashtagify
لوگو برنامه هشتگ ساز اینستاگرام Hashtagify

امکان تحقیقات پایه‌‌‌‌ای درباره هشتگ ها نیز وجود دارد. حتی اگر از نسخه پولی ابزار استفاده نکنید. به عنوان مثال یک هشتگ پیشنهادی را وارد می‌‌‌‌کنید و Hashtagify آمار محبوبیت آن را نشان می‌‌‌‌دهد، همچنین هشتگ‌‌‌‌های مرتبط را نیز در اختیار شما قرار می‌‌‌‌دهد. علاوه بر این اینفلوئنسرهایی که از هشتگ مورد نظر شما استفاده کرده‌‌‌‌اند نیز نمایش داده خواهد شد.

هشتگ ساز اینستاگرام Ingramer

این هشتگ ساز ابزاری مجهز به هوش مصنوعی است که ویژگیهای هوشمندی دارد. مانند اکثر ابزارهایی که معرفی شد، این ابزار امکان تولید هشتگ‌‌‌‌ها را بر اساس کلمات کلیدی، تصاویر و لینک دارد. زمانی که جستاری از هشتگ‌‌‌‌ها را به این ابزار ارائه می‌‌‌‌دهید، لیستی از نتایج را بر اساس شباهت به کلمه کلیدی ورودی شما نشان می‌‌‌‌دهد.

نتایج در این ابزار در سه دسته بر اساس میزان استفاده از آنها طبقه‌‌‌‌بندی می‌‌‌‌شوند که به ایجاد تراز در استراتژی‌‌‌‌های اینستاگرام شما کمک می‌‌‌‌کند. این دسته‌‌‌‌بندی‌‌‌‌ها شامل هشتگ‌‌‌‌های پراستفاده، متوسط و نادر است. هشتگ‌‌‌‌هایی که به طور مکرر استفاده می‌‌‌‌شوند با نام popular hashtags در این ابزار به نمایش درمی‌‌‌‌آیند.

در حالی که هشتگ‌‌‌‌های متوسط نشان از میزان استفاده کمتری دارند و هشتگ‌‌‌‌های نادر شامل مواردی می‌‌‌‌شود که در بازاریابی هشتگ‌‌‌‌ها عملکردی موفق داشته‌‌‌‌اند و رقابتی محسوب می‌‌‌‌شوند، اما هنوز تعداد استفاده از آنها بالا نرفته است.

هشتگ ساز Ingramer توصیه می‌‌‌‌کند از دو هشتگ پراستفاده، ۸ هشتگ با میزان مصرف متوسط و حدود ۱۰ الی ۱۲ هشتگ نادر را در پستهای خود استفاده کنید. شاید این رویکرد عاقلانه به نظر نرسد، اما این ابزار اعتقاد دارد همه چیز به رقابت مربوط است، چیزی که ابزار درجه‌‌‌‌بندی این هشتگ ساز به آنها کمک می‌‌‌‌کند. ابزار درجه بندی Ingramer با نمایش تعداد پستهایی که هشتگ مورد نظر در آنها استفاده شده است. تعداد پستهای شامل هشتگ مخصوص که روزانه منتشر می‌‌‌‌شوند و مشکل استفاده از یک هشتگ به خصوص، شما را در انتخاب برترین هشتگ‌‌‌‌ها یاری می‌‌‌‌کند.

دلیل این معیارها شامل موارد زیر است:

  • تعداد پستهایی که در آنها یک هشتگ به کار رفته است، میزان محبوبیت آن را نشان می‌‌‌‌دهد. هرچه میزان محبوبیت یک هشتگ بیشتر باشد، میزان ترافیک و استفاده از آن بیشتر است. در نتیجه هشتگ رقابتی‌‌‌‌تر محسوب می‌‌‌‌شود. چراکه تعداد بالایی از افراد از آن استفاده می‌‌‌‌کنند.
  • تعداد پستهای روزانه که شامل هشتگ خاصی است از دیگر شاخصه‌‌‌‌های رقابتی محسوب می‌‌‌‌شود. اینکه پست شما جایگاه بالایی را در اینستاگرام از آن خود کند بسته به میزان ترافیک ۷ روزه دارد که این میزان را Ingramer تخمین می‌‌‌‌زند.
  • مشکل استفاده از یک هشتگ عددی بین ۰ تا ۱۰۰ است که نشان می‌‌‌‌دهد احتمال رسیدن یک هشتگ به جایگاه‌‌‌‌های بالا و ترند شدن چقدر است. هرچه این عدد بیشتر باشد، هشتگ مورد نظر جایگاه خوبی را کسب نمی‌‌‌‌کند و مشکلات استفاده از آن بیشتر است.
  • زمانی که هشتگ‌های مورد نظر پست خود را انتخاب کردید کافی است بر روی دکمه‌ی سبز رنگ Generate Hashtags کلیک کنید که در یک رشته برای کپی کردن مرتب شوند.

هشتگ ساز اینستاگرام Sistrix

این ابزار هشتگ ساز توسط یوهانس بوس (Johannes Beus)، مشاور سئو، تأسیس شده است. او که متوجه شده بود به مجموعه‌‌‌‌ای از ابزارها برای جمع‌‌‌‌آوری داده‌‌‌‌ها نیاز دارد، تصمیم گرفت مجموعه‌‌‌‌ای از برنامه‌‌‌‌ها را برای انجام این کار در سال ۲۰۰۸ به شخصه ایجاد کند. این برنامه ۶ ابزار در نسخه پرمیوم خود دارد که هشتگ ساز آن ابزاری رایگان است. این ابزار بیش از ۱۵ میلیارد هشتگ ترکیبی را مدیریت می‌‌‌‌کند و حاوی بیش از ۷.۷ میلیون هشتگی است که مرتبا به‌‌‌‌روزرسانی می‌‌‌‌شوند.

هشتگ ساز اینستاگرام Sistrix
لوگو برنامه هشتگ ساز اینستاگرام Sistrix

استفاده از آن نیز ساده است؛ در نوار جست‌‌‌‌وجو کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید. هشتگ ساز Sistrix تمام هشتگ‌‌‌‌های مربوط به کلمه کلیدی شما را پیدا کرده و بر اساس اصطلاحاتی که استفاده کردید، گروه‌‌‌‌بندی می‌‌‌‌کند. این ابزار حداکثر اجازه ۲۵ جست‌‌‌‌وجو را در روز به شما می‌‌‌‌دهد.

هشتگ ساز اینستاگرام Daily Purpose

این برنامه یکی از جالب‌‌‌‌ترین و در عین حال کاربردی‌‌‌‌ترین ابزارهایی موجود را ارائه می‌‌‌‌دهد. روند یافتن هشتگ‌‌‌‌ها با یک کلمه کلیدی در نوار جست‌‌‌‌وجو آغاز می‌‌‌‌شود. پس از وارد کردن کلمه کلیدی، لیستی از هشتگ‌‌‌‌ها به طور خودکار در زیر آن نمایش داده می‌‌‌‌شود. آنچه این ابزار را محبوب کرده، طراحی ساده آن است.

هرچند طرح و رنگ آن کمی عجیب به نظر می‌‌‌‌رسد، اما نتایج آن بسیار ارزشمند خواهد بود. کاربر در زمان استفاده از این ابزار امکان انتخاب خودکار یا دستی هشتگ‌‌‌‌ها را دارد. انتخاب خودکار هشتگ‌‌‌‌ها، مجموعه‌‌‌‌ای از موارد انتخاب شده توسط ابزار را به نمایش درمی‌‌‌‌آورد؛ در حالی که انتخاب دستی به شما امکان می‌‌‌‌دهد هریک از هشتگ‌‌‌‌ها را با تیک زدن در جعبه کنار آن انتخاب کنید.

علاوه بر این هشتگ ساز Daily Purpose آمارهای حرفه‌‌‌‌ای را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌‌‌‌دهد. این موارد شامل تعداد پست‌‌‌‌هایی است که از یک هشتگ استفاده می‌‌‌‌کنند و شهرها و کشورهایی است که در آنها یک هشتگ به خصوص جایگاه بالایی دارد. از طرف دیگر این ابزار ۱۰ هشتگ پرطرفدار مربوط به کلمه کلیدی شما را پیشنهاد می‌‌‌‌دهد؛ لیستی از ۱۰ تگ مشابه را در اختیار شما می‌‌‌‌گذارد و ۹ پست اینستاگرامی را، نمایش می‌‌‌‌دهد که از هشتگ مورد نظر شما استفاده کرده‌‌‌‌اند.

هشتگ ساز اینستاگرام Hashtags For Likes

ابزار هشتگ برای لایک امکانات بیش‌‌‌‌تری از یک هشتگ ساز را در اختیار کاربر قرار می‌‌‌‌دهد. این وب‌‌‌‌سایت با ویژگی‌‌‌‌های آماری همراه است که به کاربران اجازه می‌‌‌‌دهد برترین هشتگ‌‌‌‌ها را بشناسند و عملکرد پستها را دنبال کنند. همچون سایر ابزارهایی که معرفی کردیم، Hashtags For Likes نیز نتایج را به صورت گروه‌‌‌‌بندی‌‌‌‌شده نمایش می‌‌‌‌دهد.

هشتگ ساز اینستاگرام Hashtags For Likes
لوگو برنامه هشتگ ساز اینستاگرام Hashtags For Likes

گروه‌‌‌‌هایی همچون Popular (هشتگ‌‌‌‌های محبوب)، Trending (هشتگ‌‌‌‌های ترندشده) و Related (هشتگ‌‌‌‌های مرتبط) در نتایج این ابزار مشخص است. البته نتایج مربوط به هشتگ‌‌‌‌های محبوب و ترند شده مخفی هستند و برای دسترسی به آنها باید بسته خود را ارتقا دهید.

با این حال امکان رصد هشتگ‌‌‌‌های مرتبط به همراه رتبه‌‌‌‌بندی دشواری وجود دارد. این ابزار همچنین معیاری برای میزان محبوبیت هشتگ‌‌‌‌ها ارائه می‌‌‌‌دهد که شامل Not Popular (محبوب نیست)، Long Life (مدت زمان استفاده از این هشتگ طولانی است)، Trending (هشتگ ترندشده است) و Popular (محبوب است) می‌‌‌‌شود. معیارهای دیگری از جمله تعداد پست‌‌‌‌های منحصر به فرد و میزان تعامل و لایک‌‌‌‌های هشتگ مورد نظر نیز در این ابزار تعبیه شده است.

در بخش زیرین معیار محبوبیت هشتگ (Hashtag Popularity Metre) مجموعه‌‌‌‌ای از ۱۰ هشتگ برتری نمایش داده می‌‌‌‌شود که شامل کلمه کلیدی وارد شده است. این معیار به صورت درصد نشان داده می‌‌‌‌شود و مشخص می‌‌‌‌کند هر هشتگ در چه تعدادی از پست‌‌‌‌های اینستاگرام به کار رفته است.

نظرات و پیشنهادات شما راه ما را روشن کرده و به بهبود پاسخگویی به نیازهای شما کمک می‌‌کند. با کمال افتخار منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

منبع:

سوالات متداول:

هشتگ ساز آنلاین چیست؟

برای بیشتر دیده شدن محتوای خود باید از هشتگ استفاده کنید. هشتگ ساز آنلاین کلمات پرجستجو در شبکه‌های اجتماعی را نمایش می‌دهد.

هشتگ ساز فارسی هم وجود دارد؟

بله، هشتگ ساز فارسی هم وجود دارد. قابل ذکر است که برخی از هشتگ سازهای خارجی هم می‌توانند هشتگ‌های فارسی تولید کنند.

چند سایت هشتگ اینستاگرام را نام ببرید.

  • Leetags
  • Photerloo
  • Hashtagify
  • Sistrix و …

برنامه هشتگ ساز روبیکا وجود دارد؟

خیر برنامه مستقلی برای هشتگ روبیکا وجود ندارد ولی می‌توانید از برنامه هشتگ ساز فارسی برای تولید هشتگ در روبیکا استفاده کنید.

دانلود برنامه هشتگ ساز برای ایفون از کجا انجام می‎گیرد؟

از مارکت آی اپس و سیب اپ ایرانی و اپ استور خارجی می‌توانید به دانلود برنامه هشتگ ساز برای ایفون بپردازید.
امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫25 دیدگاه ها

  1. این برنامه های هشتگ ساز اینستاگرام که گفتید، برای کلمات فارسی هم هشتگ میسازن یا فقط برای کلمه های انگلیسی؟؟

  2. سلام الهام عزیز
    بله این اپلیکیشن های هشتگ ساز به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی یا عربی هشتگ میسازند.

  3. سلام خسته نباشید این چند تا برنامه های هشتگ ساز اینستاگرام رو که نام بردین، رایگان هستن؟

  4. سلام الهام عزیز
    اکثر این نرم افزار ها رایگان هستند اما امکان پخش تبلیغات وجود دارد

  5. برنامه های هشتگ ساز اینستاگرام میتونن بهترین هشتگ های روز دنیا رو معرفی کنن؟ یعنی با مراجعه به این اپلیکیشن ها میتونیم برترین هشتگ ها رو ببینیم؟

  6. سلام چقدر خوب که هشتگ ساز اینستاگرام هشتگ فارسی هم تولید میکنه با خوندن کامنتا متوجه این موضوع شدم‌.

  7. هشتگ ساز اینستاگرام #HashMe خوبه برای پست هام ازش استفاده میکنم هشتگ هاش تو رشد پیج تاثیر داره

  8. نمیتونیم تاثیر هشتگ در اینستاگرام رو نادیده بگیریم واقعا در رشد پیج تاثیر داره. من از هشتگ ساز اینستاگرام Photerloo راضیم.

  9. من از هشتگ ساز اینستاگرام Hashtags For Likes استفاده میکنم هشتگ انگلیسی میزارم زیر پستام

  10. یه زمانی هشتگ تو اینستاگرام خیلی مهم بود و واقعا در رشد پیج تاثیر می‌داشت و واسه همین هشتگ ساز اینستاگرام و لایک بگیر اینا معروف شده بودن الان تاثیرش کمتر شده

  11. هشتگ ساز اینستاگرام به نظرم دیگه زیاد کاربردی نداره با الگوریتم جدید اینستاگرام.

  12. در پاسخ به سعید
    سعید عزیز ممنون که تجربه تون رو در مورد هشتگ ساز اینستاگرام به اشتراک گذاشتید.

  13. دیگه فکر نکنم کسی از هشتگ ساز اینستاگرام استفاده کنه مگر این که تازه وارد باشه.

  14. در پاسخ به فاطمه حجتی
    ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد هشتگ ساز اینستاگرام بیان کردین.

  15. یه زمانی هشتگ ساز اینستاگرام رو دانلود کرده بودم و واقعا مفید بود برام ولی رفته رفته دیگه نیاز نشد. انگار آدم خودش تشخیص میده کدوم هشتگ بهتره.

  16. دوستان میگن دیگه مفید نیست ولی برنامه هشتگ ساز اینستاگرام هنوزم برای من مفیده ازش استفاده میکنم برای پست های اینستاگرامم

  17. در پاسخ به مریم
    چقدر خوب که هنوزم برنامه هشتگ ساز اینستاگرام براتون مفید واقع میشه. ممنون از درج نظرتون مریم عزیز.

  18. منم با دوستمون موافقم به نظرم هنوز برنامه هشتگ ساز اینستاگرام کاملا کاربردی و مفید هست. مگر اینکه مهارت خود فرد در این زمینه گسترش پیدا کرده باشه و نیازی به ابزار نداشته باشه.

  19. در پاسخ به امیر قربان زاده
    بله درسته امیر عزیز. ممنون از درج نظرتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا