اخبار

6 ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی(تلفن همراه )

اعتیاد به گوشی مهم‌ترین عامل برای دور شدن از خانواده و همچنین عدم تمرکز روی کارهای مهم و هزاران مشکر دیگر است. با این که دور شدن از موبایل سخت است ولی باید تمرین کنیم تا کم‌تر از گوشی موبایل استفاده کنیم و تا بتوانیم روابط خانواده خود را تحکیم بخشیده و با تمرکز بیشتری به انجام کارهایمان بپردازیم. در این مقاله از زینسی نیز قصد داریم اپلیکیشن‌هایی برای ترک اعتیاد به گوشی معرفی کنیم، با کمک این اپلیکیشن سبک زندگی خود را بهبود خواهید پرداخت. همراه ما باشید.

5 ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی

در ادامه می خواهیم می‌خواهیم ادامه اپلیکیشن‌های پیشنهادی برای ترک اعتیاد به گوشی را بررسی کنیم:

1. OFFTIME

این  برنامه به شما کمک می‌کند تا از تلفن خود جدا شوید.  برای این کار فقط  مجوزهای لازم را به برنامه بدهید و لیستی از برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید  مسدود کنید، وارد کنید. (مانند Google Chrome یا Skype و غیره).

وقتی  این برنامه را شروع کردید، یک صفحه باز می‌شود و فقط می‌توانید از  برنامه‌هایی که جزو برنامه‌های مسدود نشده هستند، استفاده کنید.  ویژگی‌ای  که آن را از برنامه‌های رقیب جدا می‌کند این است که برنامه می‌تواند خود را  مدیریت کند و هر جنبه‌ای را کنترل نماید.

این  برنامه حتی می‌تواند شما را از روشن کردن صفحه گوشی منع کند تا زمانی که  تایمر تنظیم شده، تمام شود. وقتی این ویژگی را در برنامه فعال می‌کنید، در  مورد زمان استفاده از گوشی اطلاعات دقیقی به دست خواهید آورد.

هنگامی  که  تلفن‌تان قفل شده و سعی می‌کنید برنامه‌ای را که در لیست سفید وجود  ندارد، باز کنی، یک پیام شدید از برنامه دریافت می‌کنید و حتی نمی‌توانید  برنامه را باز کنید!

مزایا: طراحی قوی، هیچ راهی برای فریب برنامه برای ورود به برنامه‌ها نیست.

معایب: گزینه‌ای برای تنظیم نمایه برای برنامه‌های خاص وجود ندارد.

نرم افزار OFFTIME
نمای نرم افزار OFFTIME بر روی گوشی

2. Help Me Focus

Help  Me Focusیک مسدود کننده برنامه با بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته است.  Help  Me Focus به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها را مسدود کنید و در عین حال،  بدون خاموش کردن تلفن همراه بتوانید اعتیاد به گوشی را در خود کنترل کنید  و علاوه بر آن می‌تواند یک پروفایل برای شما ایجاد  کند و شما در این نمایه، می‌توانید روزها و بازه زمانی را انتخاب کنید که  برنامه اجرا شود و در غیز این صورت برنامه‌ها و اعلان‌ها را مسدود کند.

پس  از پایان زمان تنظیم شده، پروفایل شما به طور خودکار غیرفعال می‌شود و این  مسئله باعث می‌شود که کل فرآیند به صورت خودکار انجام شود و شما می‌توانید  روی موارد مهم‌تر تمرکز کنید.

این  برنامه دارای یک دکمه بلاک فوری و همچنین گزینه‌ای برای انسداد دائمی  برنامه‌ها است و در صورت اصرار برای بررسی اعلان‌ها، برنامه بلاک می‌شود.

مزایا: فرایند مسدود کردن خودکار برنامه، حالت فوق العاده دقیق.

معایب: شما هنوز هم می‌توانید اعلان‌ها را در برنامه مشاهده کنید.

نمای نرم افزار Help Me Focus
نمای نرم افزار Help Me Focus در گوشی همراه

Freedom.3

این  برنامه بیشتر حالت مسدود کننده دارد مثلا اکثر وب‌سایت‌های Safari را  مسدود می‌کند. با این حال در نسخه پولی آن، می‌توانید برنامه‌های بیشتری را  موقتا مسدود کنید. این برنامه فقط نسخه iOS دارد و دارای رابط کاربری  بسیار آسانی است.

شما یک جلسه را با  تعیین مدت زمان و انتخاب وب سایت‌هایی که می‌خواهید مسدود شوند، شروع  می‌کنید.  میتوانید برای محتوایی که باید مسدود شود، یک فهرست جدید ایجاد  کنید . یک حالت قفل هم وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید جلوی چک  کردن زود به زود برنامه‌ها را بگیرید.

مزایا: بهترین راه برای مسدود کردن وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی

معایبواقعاً نمی‌توانید برنامه‌های دیگر را کنترل و متوقف کنید.

نرم افزار Freedom
نمایی از نرم افزار Freedom در گوشی همراه

Flipd.4

برنامه‌ای که هنگام مطالعه، رسانه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند. شبکه های اجتماعی یکی از دلایل اعتیاد به گوشی است.

این  برنامه حالت رقابتی بین شما و دوستانتان ایجاد می‌کند به این ترتیب که با  دوست خود پیمان می‌بندید تا هنگام مطالعه، استفاده از گوشی‌هایتان را  مدیریت کنید.

با دوستان خود پیمان  ببندید و این فعالیت را با هم در یک گروه انجام دهید. در صورتی که  می‌خواهید به تنهایی این کار را انجام دهید، باز هم گزینه مخصوصی به شما  ارائه می‌دهد. این برنامه هم نسخه رایگان دارد و هم پولی. در نسخه پولی به  امکانات بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

مزایا: شما می‌توانید گروه‌هایی ایجاد کرده و پیشرفت خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

معایب: نمی‌توانید یک تایمر برای بیش از 30 دقیقه در نسخه رایگان این برنامه، تنظیم کنید.

نرم افزار Flipd
نمای نرم افزار Flipd در گوشی همراه

Space.5

(Android / iOS)

بر  خلاف برنامه‌های دیگر، Space  معتقد نیست که فیلتر کردن یک برنامه، برای ترک اعتیاد به گوشی مفید باشد؛ چون به زودی عادت دیگری پیدا خواهید کرد! مانند زمانی كه  اسباب بازی‌های شما در طول مطالعه برداشته شود،  در این موقع، خيره ماندن  به ديوار، جالب‌تر از مطالعه است.

پس  این برنامه چه کاری انجام می‌دهد؟ این برنامه، به شما امکان می‌دهد تا  محدودیت زمانی برای استفاده از تلفن خود و همچنین تعداد دفعاتی را که اجازه  روشن کردن صفحه دارید را، تعیین کنید. پس از تنظیم این گزینه و روشن کردن  آن، برنامه بی سر و صدا همه چیز را در پس زمینه مخفی می‌کند.  می‌توانیم  بگوییم این برنامه، موقعی که شما به حداکثر تعداد قفل در روز رسیده‌اید، به  شما خبر می‌دهد. همچنین می‌توانید پیشرفت خود را تا 60 روز با دوستان خود  مقایسه کنید.

مزایا: طرح بصری زیبا

معایب: در کاهش زمان استفاده از برنامه با اطلاعیه‌های غیر مزاحم، بسیار کارآمد نیست.

نرم افزار Space
این نرم افزار Space برای ترک اعتیاد به گوشی بسیار مفید است.

Daywise.6

آن چه که برنامه Daywise انجام می‌دهد، این است که اعلان‌های برنامه‌ها را برای جلوگیری از حواس‌پرتی حذف می‌کند. اعلان ها به صورت ناخودآگاه اعتیاد به گوشی را در ما تقویت می کنند.

Daywise  برنامه‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کند: برنامه‌های ضروری و برنامه‌های  غیرضروری. برنامه‌های ضروری، مجاز به نشان دادن اعلان‌های شما در هر زمان  هستند. برنامه‌های ضروری عبارتنداز: تماس‌ها و پیام رسانی.

اما  برنامه‌های غیر ضروری فقط در زمان معینی که شما از پیش تعیین کرده‌اید،  اعلان‌های شما را نشان خواهد داد و این زمان بسته به سلیقه شما، می‌تواند  تایم ناهار یا استراحت منظم شما باشد تا بتوانید برنامه‌هایتان را چک کنید.

اصلی‌ترین وظیفه برنامه Daywise ، این است که اعلان‌ها را فقط در زمان خاصی نشان می‌دهد تا بتوانید بهتر روی کار خود تمرکز کنید.

مزایا: رویکرد متفاوت، سفارشی سازی اعلان‌ها و …

معایب: به موقع روی صفحه نمایش رسانه‌ها و … کار نمی‌کند.

نرم افزار Daywise
نرم افزار Daywise.10 با قطع کردن اعلان ها اعتیاد به گوشی را کاهش می دهد.

می‌دانیم که گوشی موبایل، مهم‌ترین مانع برای تحکیم روابط خانواده است، همچنین بزرگترین مانع تمرکز در انجام کارهای رومزه می‌باشد. باید راهی برای رهایی از عادت چک کردن مرتب گوشی، وجود داشته باشد. در این مقاله، لیستی از بهترین برنامه‌ها را برایتان آماده کرده بودیم تا بدون این که تلفن همراه خود را خاموش کنید، از گوشی دور شوید و یا بهتر است بگوییم استفاده از گوشی را مدیریت کنید.

این برنامه‌ها به نوعی دسترسی شما را از برنامه‌های وقت گیر مانند: شبکه‌های اجتماعی، گیم‌ها و … محدود کرده و فعالیت شما را مدیریت خواهند کرد، طوری که در هر روز بتوانید فقط ساعات مشخصی را با گوشی کار کنید. با کمک این برنامه‌ها علاوه بر مدیریت استفاده از گوشی، می‌توانید برای هر برنامه دلخواه قفل زده و برنامه بدون قفل باز نشود و این برای حفظ امنیت گوشی شما مفید است. در حالت برای ترک هر عادت مجبور هستیم روشی پیدا کرده و انجام دهیم. ترک عادت گوشی مطمئنا تغییرات زیادی را در زندگی شخصی و شغلی شما ایجاد خواهد کرد.

این مطلب را Kaushal  نوشته است و با عنوان  “10 Best  Apps to Keep You Off Your Phone  ” در وب‌سایت techwiser منتشر شده است.

منبع 

این مطلب در مجموعه زینسی تهیه و ترجمه شده است.

امتیاز شما به این مقاله

‫26 دیدگاه ها

  1. ابزار ترک اعتیاد به گوشی … چه جالب! تا حالا نشنیده بودم :)) ماهایی که کارمون با گوشیه پس چی بگیم از 24 ساعت 2 ساعتشو با گوشی هستیم.

  2. برنامه ترک اعتیاد به گوشی Freedom فقط وب سایت هارو مسدود میکنه؟؟ برنامه ها رو نه؟

  3. سلام برنامه ترک اعتیاد به گوشی Freedom فقط وب سایت هارو مسدود میکنه؟؟ برنامه ها رو نه؟

  4. برنامه های ترک اعتیاد به گوشی مثلا خارج از تایمی که خودمون زدیم، نمیذارن وارد برنامه های خاص بشیم، آیا اگه کار ضروری داشتیم راهی هست که بازشون کنیم؟

  5. به مشت معتاد گوشی دور هم جمع شدیم و جامعه رو تشکیل دادم ? امیدوارم ابزار ترک اعتیاد به گوشی کارساز باشه برامون

  6. سلام دوست عزیز
    برای مسدود سازی نرم افزار نیاز به تهیه نسخه پولی این نرم افزار هستید

  7. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی ?? جالبه اگه واقعا اثر داشته باشه واقعا معتاد گوشی شدیم حتی بدون دلیل هم دستمونه

  8. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی اف تایم خیلی خوبه برای من موثر وااااااقع شده کمتر استفاده کردم

  9. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی freedom کاربردیه مسدود میکنه منابع مورد نظر رو، و نمیشه دیگه ازشون استفاده کرد

  10. اعتیاد به گوشی خیلی بده 😂😂‌‌مرض کردن گوشی دارم الان از اف تایم استفاده میکنم کمیییییی فرق کرده

  11. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی flipd خیلی جذابه کلا مسدود می‌کنه خیال ادم راحته دیگه دست از گوشی میکشه 🙂

  12. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی ؟؟؟ نمیدونستممممم اصلا همچنین برنامه هایی وجود داره. مشخصه تبدیل به معضل جهانی شده که براش اپ طراحی کردن

  13. در پاسخ به سیما
    بله سیمای عزیز. متاسفانه ترک اعتیاد به گوشی معضل جامعه شده و رفته رفته وضعیت بدتر میشه. امیدواریم این ابزارها مفید واقع بشه برای همه.

  14. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی offtime رو با خوندن مقاله تون دانلود و نصب کردم . برای من که واقعا مفید شد توصیه میکنم امتحانش کنین. از تیم زینسی هم بابت معرفی نرم افزارهای خوب تشکر میکنم.

  15. در پاسخ به محمد نجفی
    چه تجربه خوبی. خوشحالیم که تونستیم ابزار مفیدی مثل ابزار ترک اعتیاد به گوشی رو براتون معرفی کنیم.

  16. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی رو تا حالا امتحان نکردم ولی حتما امتحان میکنم ببینم چطوریه تاثیر داره یا نه؟ ممنون از مقاله خوبتون

  17. در پاسخ به مهسا قربانزاده
    مهسای عزیز طبق نظرات نوشته شده برای ابزار ترک اعتیاد گوشی، به نظر ابزار مفیدی میاد. حتما امتحانش کنین. تشکر از همراهی شما

  18. ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی آف تایم عالیه من باهاش ساعت استفاده از گوشیمو تنظیم کردم.

  19. در پاسخ به الهه
    چقدر خوب که ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی براتون مفید واقع شده و تونستین زمان مصرف گوشی رو تنظیم کنین.

  20. Freedom روش قطعی برای ترک اعتیاد به گوشیه. کلا میزینه مسدود میکنه چاره دیگه نداری 🙂

  21. در پاسخ به سیمین
    ممنون از نظرتون سیمین عزیز. بله Freedom جزو بهترینها برای ترک ابزار اعتیاد هستش.

  22. خیلی عاااااااااالی بودنننن تا حالا نرم افزار و ابزار ترک اعتیاد به گوشی نشنیده بودممم میخوام امتحان کنم بلکه اعتیادم کمتر شد :))

  23. در پاسخ به سولماز
    ابزار ترک اعتیاد به گوشی رو حتما تستش کنین براتون مفید واقع میشه 🙂

  24. به قول دستمون یه مشت معتاد گوشی دور هم جمع شدیم و جامعه رو تشکیل دادیم. دور از شوخی ممنون از معرفی ابزار برای ترک اعتیاد به گوشی . قصد دارم امتحان کنم ببینم موثر واقع میشن یا علاجی برامون نیست.

  25. در پاسخ به حسین علیزاده
    حسین عزیز امیدواریم که ابزارهای ترک اعتیاد به گوشی براتون مفید واقع بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا