معرفی نرم افزار

معرفی 4 اپلیکیشن اموزش زبان المانی

اپلیکیشن اموزش زبان المانی برای علاقمندان به این زبان بسیار کاربردی و مفید هستند.با وسیع‌تر شدن کاربرد نرم افزارهای یادگیری زبان بیشتر افراد بجای کلاس های حضوری ترجیح می‌دهند تا در خانه و یا محیط کار حتی بدون اینترنت، زبان مورد علاقه خود را تمرین کرده و یاد بگیرند

اما با توجه به بیشتر بودن تعداد اپلیکیشن‌های زبان خارجی، انتخاب و پیدا کردن یک نرم افزار آموزش زبان که کاربردی و جذاب در عین سادگی باشد چندان راحت نیست. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از اپلیکیشن‌های آموزشی زبان آلمانی را به شما پیشنهاد دهیم که مانند یک معلم زبان آلمانی عملکرد مفیدی دارد تا بتوانید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

اپلیکیشن اموزش زبان المانی دولینگو duolingo

نرم افزار دولینگو با پشتیبانی از چند زبان مانند آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و … به شما در یادگیری این زبان کمک خواهد کرد. این برنامه رایگان بوده و بر روی سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس (ios) و ویندوز فون نصب می‌شود.

اپلیکیشن اموزش زبان المانی دولینگو duolingo قابلیت تعیین سطح داشته تا میزان توانایی شما را در رابطه با آموزش و میزان یادگیریتان بسنجد. همچنین زبان را از سطح مقدماتی شروع کرده تا به مراحل پیشرفته برسید. آموزش‌های این برنامه بیشتر لغت محور بوده و قدرت شنیداری را افزایش میدهد. آموزش به صورت دیداری همراه با نحوه نوشتار خود کلمه و تصویر مربوط به آن، تقویت listening یا شنیداری و تمرین کلمات، مهارت speaking را بالا می‌برد.

برنامه مذکور به شما کمک خواهد کرد تا با بازی کردن و یک محیط سرگرم کننده زبان را آموزش ببینید تا بهتر در حافظه ماندگار شود. ترجمه لغات کلمات به فارسی کمک می‌کند تا فرآیند یادگیری کامل شود.

برای آموزش چند زبان مختلف در این برنامه کافی است در قسمت سمت چپ بالای برنامه آیکن سه خط ضربه بزنید و گزینه Add a Course را بزنید و زبان دلخواه خود را اضافه کنید. آموزش این برنامه به صورت رایگان در گوگل پلی وجود دارد. همچنین می‌توانید از نسخه تحت وب آن نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن اموزش زبان المانی ممرایز memrise

نرم افزار یادگیری چند زبانه ممرایز با پشتیبانی از زبان آلمانی نیز توانسته است 35 میلیون کاربر را به خود جذب کند. محیط گرافیکی جالب و زیبای آن یادگیری را لذت بخش کرده و بیشتر در میان دانشجویان رواج دارد زیرا با آماده سازی آن‌ها برای امتحانات کارشناسی ارشد، دایره لغات را افزایش می‌دهد و نقش بستن کلمات در ذهن را بیشتر می‌کند.

اپلیکیشن اموزش زبان المانی ممرایز در نسخه تحت وب، اندروید و (ios) عرضه ‌می‌شود که برای نصب بر روی گوشی خود می‌توانید از طریق برنامه گوگل پلی اقدام کنید.برنامه ممرایز memrise با افزایش مهارت چهارگانه خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن کمک می‌کند بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید و دایره لغات خود را بیشتر کنید.

برای استفاده از این برنامه اول باید وارد اپلیکیشن شده و ثبت نام کنید. ثبت نام با حساب گوگل و فیسبوک قابل انجام است. اگر با این دو روش نمی‌خواهید اقدام کنید می‌توانید با تکمیل کردن شناسه کاربری و ایمیل خود وارد برنامه شوید.بعد از وارد شدن به برنامه، برای انتخاب زبان دو قسمت تعبیه شده که یکی از آن قسمت Languages و دیگری Other Topics است. قسمت اول مربوط به انتخاب زبانی است که میخواهید یاد بگیرید. این قسمت از 98 زبان زنده جهان پشتیبانی می‌کند.

قسمت دوم مربوط به یادگیری تخصصی‌تر زبان انتخابی، در قسمت اول یعنی Languages است. ممرایز دوره‌هایی تعبیه کرده که می‌توانید با آن اصصلاحات تخصصی زیادی را در رشته‌های مختلف مانند: ریاضی، هنر و … یاد بگیرید. اپلیکیشن ممرایز دارای آپشن و قسمت‌های کاربردی مختلف زیادی است که می‌توانید آن را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

اپلیکیشن اپلیکیشن اموزش زبان المانی رزتا استون rosetta stone

نام رزتا استون برای افرادی که با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان خارجی کار کرده‌اند شاید آشنا باشد و یا ممکن است از آن استفاده کرده باشند. این برنامه مشهور و بی‌نظیر که قابلیت‌های فوق العاده‌ و کاربردی دارد و مانند یک معلم خصوصی زبان در کنار شماست.

این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های ذکر شده هر چهار مهارت زبانی شما را ارتقاء می‌دهد اما نکته جالب این برنامه در ترفندی است که باعث تقویت مکالمه شما خواهد شد. اگر که قصد سفر به کشورهای خارجی دارید و یا دوست دارید در کنار مهارت‌های دیگر زبانی خود، مکالمه‌تان قوی‌تر شود از رزتا استون استفاده کنید.

شرکت رزتا استون rosetta stone که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای آموزشی زبان است توانسته است نقش یک معلم خصوصی زبان آلمانی و دیگر زبان‌های زنده دنیا که 24 زبان را شامل می‌شود،به صورت حرفه‎‌ای ایفا کند.این برنامه در دو نسخه اندروید و (ios) همچنین قابل نصب بر روی کامپیوتر در دسترس کاربران قرار گرفته و می‌توان با اتصل به اینترنت از آن استفاده کرد.

اپلیکیشن اموزش زبان المانی فلوئنت یو Fluentu

اگر دوست دارید زبان آلمانی را با دیدن فیلم و کلیپ یاد بگیرید نرم افزار فلوئنت یو Fluentu از دست ندهید. کسانی که حوصله خواندن کتاب و تمرین آن را ندارند ولی مایل به بهبود و بهتر کردن مکالمه و لسینینگ هستند می‌توانند این برنامه را از سایت زینسی و یا گوگل پلی نصب کرده و فیلم‌های مختلفی که با زبان‌های زنده دنیا با زیرنویس همان زبان نمایش داده می‌شود را نگاه کرده و مهارت شنیداری خود را تقویت کنند.

نا گفته نماند که این برنامه از 9 زبان پشتیبانی کرده و فیلم‌ها، تریلرها، موزیک و اخبار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محیط کاربری ساده و آسانی که دارد برای هر سنی و سطحی مناسب است. یکی از ویژگی‌های آموزشی این برنامه ارائه کوییز مختلف بعد از تماشای فیلم و … است که سطح زبان کاربر را بررسی کند.

رویکرد اپلیکیشن اموزش زبان المانی Fluentu به گونه‌ای است که علاوه بر آموزش فرهنگ و ملیت زبان رسمی یک کشور، برای امتحان تافل نیز خود را آماده کنید چون این برنامه کمک خواهد کرد از پسِ بخش شنیداری امتحان سختی همچون تافل بر بیایید.هنگام تماشای فیلم با این برنامه اگر متوجه کلمه‌ی به کار رفته نشدید می‌توانید روی کلمه زیرنویس شده که متوجه نشدید کلیک کرده و یا ضربه بزنید و مثال‌هایی با عکس و عبارت‌های دیگر به کار رفته شده آن کلمه را ببینید.

برنامه فلوئنت یو بعد از نصب به صورت 15 روز رایگان بوده و اگر رضایت داشتید با فعال کردن نسخه پولی آن یادگیری را شروع کنید. اگر یادگیری زبان را به صورت منفل دوست دارید این برنامه به درد شما می‌خورد که نوشتن و مکالمه زیاد را شامل نمی‌شود و بیشتر مهارت شنوایی شمارا قوی می‌کند.این برنامه در دو نسخه اندروید و (ios) قابل دریافت از سایت زینسی و یا گوگل پلی می‌باشد.

کدام اپلیکیشن اموزش زبان المانی بهتر است؟

چهار نرم افزار فوق که هر کدام توضیح داده شده‌اند دارای مزایا و معایبی بوده و فقط استفاده از یک برنامه خاص را توصیه نمی‌کنیم. برای اینکه بتوانید اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید بهتر است با توجه به نیازتان برای یادگیری و ویژگی‌های نرم افزارها، یکی از آن‌ها را دانلود کرده و با آن یادگیری زبان را شروع کنید.

افرادی که در سطح پایینی از زبان آلمانی قرار دارند بهتر است از نرم افزارهایی استفاده کنند که از صفر شروع به آموزش زبان آلمانی کرده و دایره لغات را به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری یاد می‌دهد.از آنجا که این زبان سخت‌ترین گرامر را در میان زبان‌های دیگر دارد، مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر تقویت چهار مهارت زبان شما، گرامر را نیز به صورت جامع به شما آموش دهد تا بتوانید در مکالمه و نوشتن هم سطح خود را بالا ببرید.

از آنجا که این زبان سخت‌ترین گرامر را در میان زبان‌های دیگر دارد، مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر تقویت چهار مهارت زبان شما، گرامر را نیز به صورت جامع به شما آموش دهد تا بتوانید در مکالمه و نوشتن هم سطح خود را بالا ببرید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. من قصد مهاجرت دارم خیلی روش ها و اپ ها رو امتحان کردم به نظرم بهترینش همون ممرایز باشه یادگیری باهاش آسونتره.

  2. اپلیکیشن اموزش زبان المانی دولینگو خیلی عالیه. دولینگو و ممرایز اموزش های زبان های دیگه هم دارن درسته؟

  3. سلام اپلیکیشن اموزش زبان المانی دولینگو، زبان های دیگری هم اموزش میده؟ مثلا زبان انگلیسی، فرانسه و …

  4. ممنون از بابت مقاله اپلیکیشن اموزش زبان المانی . یه سوالی داشتم کسی که انگلیسی رو بلده راحتتر میتونه المانی یاد بگیره یا ربطی نداره؟

  5. در این زمینه، اپلیکیشن اموزش زبان المانی دولینگو رو توصیه میکنم. من ازش جواب گرفتم برای مهاجرت.

  6. اپلیکیشن اموزش زبان المانی زیادی رو امتحان کردم ولی رزتا استون یه چیز دیگه س

  7. سلام دوست عزیز
    بله. رزتا استون یکی از نرم افزارهای خوب برای یادگیری کلمات است

  8. سلام دوست عزیز
    معمولا کسانی که به زبان دوم یا سوم مسلطن. زبان جدید را سریعتر یاد میگیرند

  9. به عنوان اپلیکیشن اموزش زبان المانی من رزتا استون رو پیشنهاد میکنم عالیه باهاش کار کنین

  10. در پاسخ به المیرا پناهی
    ممنون از پیشنهاد خوبتون المیرای عزیز. رزتا استون جزو بهترین اپلیکیشن های اموزش زبان های مختلفه.

  11. به نظر منم بهترین اپلیکیشن اموزش زبان المانی ممرایز هست. امتحانش کنین البته اگه انگلیسی رو بلدید.

  12. در پاسخ به سپیده نجفی
    ممنون از نظرتون سپیده عزیز. ممرایز جزو لیست بهترین اپلیکیشن اموزش زبان المانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا